Souhlasím, že T 805 je naprosto dokonalé auto. Co se týče nahřívání olejové vany při -20 letlampou. Pokud se použije nějaký rozumný motor. olej s viskozní třídou 10W-40, tak se nemusí nahřívat.
Jmenuju se Cecilie (protože v TP mám datum narození 22.11.1973 a všechny Tatry se musejí nějak jmenovat) a můj pán mi podle nálady říká Cecilko nebo soudružko Cecílie. Teď momentálně se vyvařuju, ale motor a brzdy už mám hotové. Můj pán se prej těší, až dojde na mejkap, zdá se to daleko. Protože se stydí, že je levej úředník a tatrista začátečník, občas se na něco zeptá skrze mě. Teď momentálně řeší dilema gum. dohromady jich mám asi devět, ale jedna hnusnější než druhá. Máte někdo tip? Až budu aspoň mechanicky hotová (na lak a chrom taky sbírám tipy) bude se řešit dilema STK nebo veteránské číslo. Tak se někdo ozvěte.
T 805 je naprosto dokonale auto, kdyz bych ho uzivil, uz by bylo na chalupe. Jestli se moc hreje, tak zkontroluj oba vetraky a decku pred motorem. (ma to stejnej motor, jako T603).
Jinak si pamatuju jenom, ze pokud je venku -20 stupnu, musi se nahrivat olejova vana asi 15-20 minut letlampou, a teprve potom startovat. Ale zase nadruhou stranu se tam dostanes urcite lip, nez pod S120.
Mate nekdo zkusenosti s Tatrou 805? Poridili jsme si ji na chatu jako takovou hracku, tak jestli nemate nekdo nejake tipy na co si dat pozor a tak. Docela se hreje.
Jo, jo - bylo to tusim v roce 86. Taky mam nekde nejaky obrazky. Karoserie (model) vypadala opravdu exelentne. Delal ji Kral (T603) a jeste dneska by vypadala trochu futuristicky. Rozumej: Soucasna auta by proti ni vypadala zastarale.
Jo na T625 (za oznaceni bych ruku do ohne nedal) se delalo, udajne byly hotovy nejaky prototypy (neni to overeny), ale z docela duveryhodnych zdroju sem slysel, ze mely hotovy a odzkouseny podvozky (udajne u BMW) - dokonce i 4x4 s motorem vpredu i vzadu (jako dva druhy podvozku, ne jeden podvozek a dva motory :-). Snad nekde najdu nejaky fotky maket z aerodynamickyho tunelu, jestli chces, tak ti je poslu.
To ltk: Jsou vyráběny ve spolupráci s firmou SADEV, bude je používat Michl ve svých Octáviích pro okruhy. Víc toho také nevím, nicméně svědčí to o šikovnosti některých tatrováků.
Mě osobně se nejvíc líbí T603-1 ...hlavně ty přední světlomety. Hm, rusové by nebyli rádi, kdybysme vyráběli lepší auta než oni (ani T603 a T613 to neměli nejsnadnější :-(( Mám ale pocit, že amíci měli stejnej problém a vyřešily ho po svým :-((
Je to škoda, že je na tom Tatra tak bledě, byla mezi nejlepšíma na světě... a pořád by byla, kdyby jakkýkoli vývoj nezničili komunisti. Viděl jsem takový krásný kreace od V. Krále. A musel je nechat v šuplíku.. ?:-((((((
Víte o tom, že v Tatře se vyrábějí sekvenční převodovky pro závodní auta?? A to není nikde v republice ani střední Evropě. Navíc se prý bude Matějovský zůčastňovat závodů na okruzích ve třídě Super Race Truck s vozem Tatra. Sice to Tatrovku připomíná jen podle nápisu na kapotě, ale to nevadí. Tatra se prý na tom podílí technickou podporou. Tatrovákům Zdar, Zdar, Zdar.
Ja ten problem s SPZ resim jinak. Nechal jsem si normalni SPZ a az vlete nekam vyrazim, zaplatim si povine ruceni treba jen na srpen a nemam se ceho bat. Vsechno uplne legalni.
Tak jsem zase opet zde(po prazdninach). Chtel jsem jenom rict, ze na veteranske znacky se da v pohode jezdit. Musi se tam samozrejme vzdy uvadet pricina jizdy. Ja osobne nebudu s Tatrou jezdit v zime, takze pul roku odpada. A na zbytek si napisu treba mesic reklamni akce, obcas se vlezu na naky tyden na sraz veteranu nebo neco podobneho. Myslim, ze zalezi pouze na fantazii (anebo na jakeho narazite policajta?). Nerikam, ze je to jednoduche, ale doporucovali mi to lide z Jaguar klubu, ze oni tak taky jezdi. Jinak shanim dvere a kapoty na 603ku/3, ale za rozumnou cenu, za odvoz nebo za vymenu.
AHOJ:-) No, jak to pokračuje...pomalu ale prece.Jak to vypada bude mi ten klempir delat celej predek novy tj. take ten prostor dole kde jsou prisroubovana ramena.Co se tyka p. ruceni zadne povbzbudive zpravy ze by se s veteranskou SPZ mohlo vyjet kdykoliv (treba jen urcity pocet km za rok) nemam. Zatim se mej:-)
rad bych poprosil nektereho z fandu Tatra,jestli mi by nepodal nejake zacatecnicke informace,rad bych si poridil 603 nebo 613,co to obnasi z hlediska nahradnicj dilu,cen,moznosti oprav a tak,mockrat dekuju,pavel.merunka@email.cz
Zelene prevozni cislo se samozrejme da sehnat. Blizsi info ti da snad kazdej veteran-club.
Postup je zhruba takovy, ze musis dat zadost kopretinam, k te zadosti se da dobrozdani veteran-clubu, ktery ale MUSI byt clenem nejake asociace klubu v CR - technickou v podstate absolvujes u tohodle klubu.
Zaplatis nejaky poplatky a dostanes cislo, ktere ale spravne smis pouzit pouze pro jizdy na srazy, souteze a zpet. Pises vykazy o jizdach (s kopiema pro kopretiny) a papirujes "na entou". Ovsem vyhoda povinneho ruceni je nesporna.
Pokud bys mel vazny zajem, mohu ti zprostredkovat kontakt na prazsky klub Tatra.