Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "zadek5241"
21. 5. 2001 14:34
Chorvatsko
Netušíte náhodou jaký je aktuální kurs chorvatského platidla Kuny?
neregistrovaný "McStinger"
15. 5. 2001 11:51
Re: A la France
Čo sa týka jazdy po Paríži, odporúčam obehnúť si Víťazný oblúk a potom dolu po Champs Elysées, najlepšie cez špičku. Stovky áut na jednom kruháku, pruhy nikde, ide ten, kto prvý šliapne na plyn :-) Idem si tak po tom kruháku a za mnou zrazu maják. Tak som ako-tak uhol, nech môže auto prejsť a to boli francúzski colníci, ktorí ma odstavili na začiatku Champs Elysées. Vyhádzali okolo auta kužele a prekutrali ho. Mysleli si, že sme Slovinci a páčil sa im kolegov Ibuprofen :-) Ináč boli veľmi slušní, ospravedlnili sa za zdržiavanie a išli preč. Raz som zablúdil, zastavil som pri policajtoch a tí ma nasmerovali cez tri plné čiary a protismer, že to je najrýchlejšie. Ešte som sa vyslovene pýtal, či sa fakt môžem otočiť a oni že samozrejme. Parkovanie je drahé a pri dlhodobejšom parkovaní (celý deň) vychádza lacnejšie ísť do garáže, než automat. Vo večerných hodinách som parkoval načierno, hovorili mi domáci, že aj keby som dostal lístok, tak sa naň mám vykašlať. Žiadny lístok som nedostal, takže info je neoverené. Fascinovali ma kruhové objazdy. V strede hlinený kopec, takže som dosť často stratil orientáciu a odbočil niekam inam. Na križovatke alebo odbočke sa nahrnie kopa áut, nezávisle od počtu pruhov. Prvý ide najsmelší. Keď pred vás niekto z vedľajšieho pruhu chce ísť, tak ide. Nemá problém. Keď som ja chcel ísť pred niekoho, nemal som problém. Nevidel som nikoho rozčulovať sa. Po prvotnom asi dvojhodinovom šoku som si veľmi rýchlo zvykol na ich štýl a jazdilo sa mi mimoriadne dobre. Takže Paríž autom bez obáv.
neregistrovaný "MirekzRuska"
11. 5. 2001 17:37
Soucasne jezdeni v Moskve ...
Predevsim za poslenich 10 let se asi 10x zvysil pocet osobnich vozu, takze hlavnim problemem jsou zacpy. Zase jsou nesrovnatelne lepsi silnice, nez byly pred temi 10 lety, spousta zahranicnich aut, Mercedesu a terenaku, nejpopularnejsi a nejpocetnejsi z nich bude asi Mitsubishi Pajero a Toyota Land Cruiser. Jeste pred nekolika lety skutecne dost platilo pravo silnejsiho, napr. clovek na dzipu objizdel stojici kolonu po chodniku nebo i po parku, ale v poslednich letech, zrejme diky otevirani novych, sirokych vozovek a objezdu, je toho uz mene. Jezdit se tady da, ale chce to urcity zvyk a musi se jezdit tak, jako vsichni ostatni. Pak je to relativne bezpecne. Nejde zastavovat na stopce (protoze mi nekdo vjede do kufru), chce to urcitou znalost mesta, jsou nektere odlisnosti v pravidlech a semaforech, napr. kdyz sviti zelena rovne a doprava, nejde zatocit doleva, pokud je tam tzv. doplnkova sekce na urovni zeleneho svetla, musi se pockat na rozsviceni sipky v ni. Pred par lety se nedodrzovaly pruhy na vozovce, protoze se vetsinou na ulici veslo o jednu radu aut vic, dneska uz ne, ale zase, jezdi se rychleji, na sirokych prospektech bezne i pres 100 km/hod. Bouracek je tady samozrejme taky dost, kazdy den umira na silnici okolo trech lidi. Na zaver dve cisla: v Moskve se denne nachazi tak 12 milionu lidi a jen tady zaregistrovanych osobnich aut je pres 3 miliony, jeste milion bude ruznych tranzitnich, plus nakladaky, autobusy, atd.

Mirek
neregistrovaný "luf"
9. 5. 2001 13:18
Re: Kdyby nahodou nekoho zajimalo, jak se jezdi v Rusku, ...
Moj foter bol istu dobu v rusku a rozpraval o jazdeni v Moskve. Raz ich viezol niekto na nakladaku. Ale kedze nevedel, kam prese idu, zacal to za jazdy hladat v mape. Pritom sa vobec nepozeral na cestu. Na otazku, preco nedava pozor na cestu odvetil: Netreba, som velky. A ma este kopu inych prihod z ruska, najma jazda v zime je tam vraj zazitok. Ako je to tam teraz?
neregistrovaný "RaK1"
7. 5. 2001 15:12
Re: A la France
U těch kruhových náměstí v Paříži ještě nemají značené žádné jízdní pruhy. U Vítězného oblouku se moc rychle nejezdilo (nevím zda tam nebyla dokonce dlažba), ještě "lepší" je ten další u nájezdu na peripherigue - tuším Porte de Mailot, kde je povrch lepší a jezdí se tam mnohem rychleji. Relativně nejlépe se v Paříži jezdí do 8 hod. ráno, pak zas až tak kolem půlnoci. A parkování - to je tam také pěkně drahé!!!
- Kdybyste tam někdo jel - mohu poskytnout aktuální plán města s vyznačenými jednosměrkami, který se mi velice osvědčil.
neregistrovaný "skdd1"
5. 5. 2001 15:12
Re: Re:
Ja budem skludom s Tebou suhlasit, v BA sa nejazdi nijak podla predpisov ale ako prazakovi (ak si) sa Ti lahko moze stat, ze ked nevies kam ides a vyhodis blinker tak Ta niekto pusti aj cez dva pruhy, co sa mne v Prahe este nestalo. No a najma nikto ta neblokuje len kvoli tomu, ze si CZ :-)
neregistrovaný "MirekzRuska"
5. 5. 2001 14:09
Kdyby nahodou nekoho zajimalo, jak se jezdi v Rusku, ...
obratte se s duverou.

Zdravi Mirek
neregistrovaný "wolfi"
30. 4. 2001 06:37
A la France
Musim rict ze z anglickymy ridici mam jenom ty nejlepsi zkusenosti. Jezdil jsem v okoli Salisbury (stonehange) v prirodni rezervaci New Forest a nejvic si musite davat bacha na stada koni. :-) Umeji se zastavit na silnici a ve vzdalenosti 5-10 metru od vas si vyrizuji sve ucty. Nohy jim letaji jak na rodeu a vy nevyte jestli mate utikat pryc nebo se zasunout pod volant.

Pak jsem pul roku stravil ve Francii. Mimo Pariz to bylo bez problemu, pokutu jsem teda nikdy neplatil tak nevim jak se ceny pohybuji, ale takovy kruhac u Vitezneho oblouku v centru Parize je fakt rachot. Opravdu jenom pro silne nervy. :)

Jen tak pro predstavu na ten oblouk usti asi (ted si nejsem presne jisty) 8 ulic a sám oblouk si zachoval asi 10 proudu. V dopravni spicce to vypada jak na velkem autosalonu. Brrrr, posusnanisko.

Stejne tak v Italii, horkokrevnost nezaprou...
neregistrovaný "Viados"
27. 4. 2001 11:03
Re: Anglie
Ja jsem byl ve Skotsku a uplne v pohode. Mnoho silnic je sice uzkych s tzv. Passing places, ale

ridilo se tam dobre. Nepotkal jsem nikoho, kdo by to tam prasil tak, jak se mi to casto stava u nas.

Problem jsem mel jen na "spiralovitych" kruhovych objezdech (v Glasgowe, Aberdeenu, Edinburghu), na kterych se musite uz predem zaradit do spravneho pruhu, ktery vas vyvede az ven. Nic podobneho jsem jinde nevidel. Nez jsem to pochopil, nektere ridice jsem asi dost prekvapil mymi manevry. :)
neregistrovaný "jaryn"
27. 4. 2001 10:31
Re: Anglie
jak se vubec dava v anglii prednost jinym autum na neoznacenych krizovatkach?
neregistrovaný "CYZO"
25. 4. 2001 15:07
Anglie
Doporucuji vsem ridicum zkusit anglicke silnice.Ja jsem mel to stesti,ze jsem pul roku jezdil po Kentskem hrabstvi(jihovychodne od Londyna) a je to opravdu sok.Prvni tyden jsem bezne jezdil v protismeru(to se opakovalo i po navratu do Cech),kolem silnic maji osazene zive ploty,same zatacky...Silnice casto svou sirkou pripominali jednosmerku a znaceni,to snad ani nelze nazvat znacenim.Pravda je,ze jsem prevazne jezdil po okrskach,na dalnicich je situace trochu priznivejsi.Z pozdravem CYZO
neregistrovaný "TU"
25. 4. 2001 14:29
Rychlosti ve Svycarsku
Svycari sice maji v obci 50 mimo ni 80 na rychlostni komunikaci 100 a na dalnici 120 km/h, ale plati pravidlo, ze muzes prekrocit rychlost o 10%. Takze v obci 55 mimo ni 88 rychl.kom. 110 a dalnice 132 km/h. Ale pokud to prekrocis byt o jeden kolometr, tak jsou nemilostrdni. Jeden znamy jel v padesatce stodvacet, chytli ho zaplatil 2500 CHF a 2 roky si nezaridi. Jinak si ve Svycarsku davejte pozor na semaforech, taky se uz nesmi jet na oranzovou a navic na spouste semaforu maji kamery. Chodci maji absolutni prednost, pokud Ti tam nekdo na prechdu vbehne a ty ho nejak zranis, je to pouze jenom tvoje chyba.
neregistrovaný "luf"
25. 4. 2001 13:36
Re: Technické parametry auta
Francuzsko z vlastnej skusenosti nepoznam, ale v lete sa tam chystam. Beriem si dalekohlad, diky za radu :-)
neregistrovaný "Faudy"
25. 4. 2001 13:04
Re: Technické parametry auta
Jo ty znacky neruseny krizovatkou, to je hnus. To takhle vyjedes z vedlejsi, vezmes za heft, mas tam osmdesat a najednou konec padesatky... Pravdepodobne se predpoklada, ze ridici jedouci z vedlejsi vidi i za roh.

Jeste vetsi bejkarna jsou krizovatky ve Francii, kde se na tckach a xkach apod. nedavaji znacky s tvarem krizovatky, pokud vede hlavni rovne (neni tam ani znacka, ze jsi na hlavni). Takze jsem vzdycky zkoumal jako Sherlock, jestli ti z vedlejsi tam maji trojuhelnik, nebo je to bez rozliseni, aby me nekdo z boku nesejmul. Zase na druhou stranu, kdyz to bylo bez rozliseni, tak tam dali znacku (i kdyz to byl treba obcas vyjezd z pole :-) clovek se musi furt ucit.)


Jo a ve Francii jsou ukazatele az v krizovatce respektive za ni, to aby si clovek bral dalekohled. Vsak jsem si tam dobre natrenoval otaceni :-)))
neregistrovaný "luf"
25. 4. 2001 11:29
Re: Oranžová v Rakousku
Aby to nemolo s tou oranzovou take zlozite, zelena pred skoncenim zacne blikat :-) V nemecku maju tiez mastne pokuty za rychlost 1km nad = 10DM, takze prekrocenie o 20km je za 200DM a to je celkom dost. A navyse, ak nezaplatis pokutu, ides do basy a k pokute sa priratavaju este nejake penale (ale to nastastie nie je moja osobna skusenost) Takze v nemecku dodrziavat rychlost!
neregistrovaný "LeonardoD"
24. 4. 2001 22:01
Re: Oranžová v Rakousku
Diky moc, budu na tu barvu dávat bacha.

Jinak tady povídáte něco o cestování ve městech, tak bych chtěl říci, že je fakt velkej rozdíl mezi ježděním po krajině (z vesnice do vesnice), kde existuje jen jedna cesta a ve městě, kde je mnohem více možností a všechny jsou většinou ucpaný. Takže je to mnohem horší na bednu. Občas během jízdy sotva stíhám domýšlet, kudy to vlastně jedu... Takže nejnebezpečnější jsou asi ty sváteční řidiči. I když ten, kdo má něco zažité a moc na tou cestou nepřemýšlí a pak tam třeba změní přednost - to je taky blbý. Takže pozor musí dávat všichni...
neregistrovaný "zoom1"
24. 4. 2001 21:56
Re: Technické parametry auta
To, ze zakaz nebo omezeni musi byt zruseno znackou, plati take v Nemecku a ve Svycarsku. Jinak co se tyce jezdeni po Nemecku, zase takova slava to neni. Je pravda, ze na okreskach se nepospich tak jako u nas, ale po dalnici jede levy pruh 100 pri prazdne pravem.

Zajimava je zkusenost svezeni se po Svycarech - to prijdou Nemci i Rakusaci jako neurvalci. Pro nasince je potreba davat mnohem vice pozor na prechody, absolutni prednost se skutecne dodrzuje. Jinak z doslechu namerenych 70 v obci je za 700 CHF.
neregistrovaný "luf"
23. 4. 2001 21:07
Re: Technické parametry auta
Na technicke parametre auta ti neviem povedat nic. Ale v rakusku maju taku vec, co vacsina ludi z CR a SR nevie. Zakazova znacka plati az dovtedy, kym ju nezrusi nejaka ina znacka. Takze nie ako u nas, ze za krizovatkou uz neplati. A este jedna malickost - prejazd na krizovatku na oranzovu je to iste ako u nas prejazd na cervenu, takze bacha. Mam to z vlastnych, draho vykupenych, skusenosti :-)
Suhlasim s Quentinom, az take strasne to zase v Blave nie je. Ovela horsie jazdia vodici z mensich miest, lebo nie su zvyknuti stale davat pozor a jazda v pruhoch alebo na semaforoch im robi problemy. Takze v Blave treba davat pozor najma na medzimestskych.
neregistrovaný "quentin"
23. 4. 2001 19:11
Re: Re:
no, to s tymi cestami v bratislave to nie je az take zle, a vobec by som ich neprirovnal k tankodromu, jazdil som v budapesti a tam to bolo omnoho horsie
neregistrovaný "LeonardoD"
23. 4. 2001 18:57
Technické parametry auta
Nazdar cestovatelé,

chystám se letos v létě poprvé se svým ojetým vozem do zahraničí na dovolenou. Není to uz nejmadší kousek, má 12 let, ale technickou prošel před 3 měsíci mez problémů. Je na něm pár rezavých flíčků (na spodku dvěří), ale nic podstatného. Jinak je to pohodlné auto a na naftu jezdím za 6l.

Ptám se na to, jestli nevíte o nějakých speciálních předpisech v zahraničí, které u nás nejsou obvyklé. Jde mi o cestu do Chorvatska, takže hlavně Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko. Napadá mě třeba, že Němci mají nějaký požadavek na minimálně 1.6mm dezénu na pneumatikách, Chorvati zase vyžadují kromě trojphelníku a lékárničky ještě sadu náhradních svíček. Pokud vás napadá něco podobného nebo máte vlastní zkušenosti s kontrolou zahraničními policajty, uvítám vaše cenné informace. Díky.
neregistrovaný "pedro11"
10. 8. 1999 08:14
Re: Bez nadpisu
Ani jsem nečekal, že se mnou bude některý kolega ze Slovenska kapánek souhlasit. Tebou doporučené úseky jsem bohudík nezkoušel, ale výpadovka z Bratislavy na Senec také nebyla špatná...
Avatar - pallas
9. 8. 1999 23:06
Re: Bez nadpisu
Noo, máš pravdu... jazdím denne

po Bratislave, a možno to je naozaj horšie než v Prahe (aj

keď tam nie som častejšie než raz za mesiac) s tou drzosťou

... ale ak chceš zažiť naozajstné vzrúšo, skús si trasu z Piešťan do Považskej

Bystrice po diaľnici (na trase

Bratislava - Žilina). Tam je dokončená iba polovička

diaľnice, a každú chvíľu niekto zabudne, že ľavý pruh nie

je na predbiehanie, ale že tam idú autá z protismeru ... Je to

super, keď si to svistíš takých 160 km/h, oproti tebe 30

tonový kamión a spoza neho vyletí nejaký bavorák idúci

200-kou, ktorý si nárokuje tvoj jazdný pruh ...


Celkom dobrý úsek je aj z Bratislavy do Komárna, je to trochu širšia okreska (2 pruhy),

ale jazdí sa tam zásadne tak, že pri okrajoch jazdia kamióny

a pomalšie autá, a stred cesty je na predbiehanie. No a niekedy

sú na ceste aj štyri autá vedľa seba ... a kamiónisti by

tiež radi predbiehali, najmä tí tureckí ... Doporučujem

vyskúšať, to je naozajstný balkán.
neregistrovaný "pedro11"
9. 8. 1999 16:17
Rakousko a Slovensko
V průběhu července jsem najel několik stovek kilometrů po rakouských a slovenských silnicích (95% mimo dálnice). Jízda v Rakousku je velká pohoda, protože řidiči jsou tolerantní, dodržování předpisů je téměř samozřejmé a silnice v dobrém stavu. V obci se jezdí nad 50 jen výjimečně a policie to také důsledně kontroluje. Co bych vytknul, tak to jsou poměrně malé ukazatele umístěné až těsně před křižovatkou. Jediná auta, která prováděla riskantní kousky (např. při předjíždění) měla slovenskou nebo českou SPZ! Potom jsem zaměnil rakouské cesty za slovenské a mírně řečeno, byl to šok. Většina slovenských řidičů má "lehké" problémy s dodržováním předpisů. Začínám se obávat, jetli nemají na Slovensku odlišné dopravní předpisy. Například vůbec neexistuje, aby řidič jedoucí po hlavní přes křižovatku nebo měnící jízdní pruh dával blinkry!!! Nejhorší jízda byla po Bratislavě, kde jsou řidiči dost neurvalí a navíc cesty-tankodrom. V Praze také nic moc, ale Bratislava je o stupeň horší. Jediné, co se mi na Slovensku líbilo, tak to je pozůstatek komunistické výstavby - pěkně široké silnice nižších tříd.