40 komentářů
dik moc, docela mne to sejri, mam na sebe napsany dve auta (obsahy 2.8 a 2.9) a od roku 95(co je mam) jsem boural jednou, a to pri couvani z parkovaciho mista jsem nacouval do jineho couvajiciho cloveka, obadva jsme se nemohli videt, policie nevedela komu dat vinu. Skoda byla na mem voze praskle zadni svetlo a trosku deformovany naraznik (chromovy, slo to krasne vyklepat) na druhem voze (opel omega) lehce odreny zadni blatnik.
Takze je na case aby mi pojistovna vratila penizky.
Takze je na case aby mi pojistovna vratila penizky.
jak vratila penizky, ty ses pojistil proit riziku a ted kdyz se ti neco stalo vlastni blbosti tak ti pojistovna plni za tvoje pojistne, kdyz na sebe vzala riziko a pojistila te, po demonopolizaci uz te automaticky pojistit nemusi!
tak to brr, ja sem se proti nicemu nepojistil, auto mam pojisteny jinde a sice proti kradezi, bouracce a zivelnejm pohromam, tady mluvim o povinnem ruceni, ktere je nesmyslne delene podle obsahu, takze to odsirame my, co mame auta s objemem vetsim nez 2.5l. Tak chci neco zpet.
Nevíte někdo, jak je stanovena výše povinného pojištění v Německu (nebo Francie, Itálie ...)?
Je to rozdělené do kategorií podle obsahu motoru jako u nás, nebo nějak jinak (výkon motoru, stáří vozu, ...)? Bere se v ohledu nižší výkon Dieselů než benzínů k objemu motoru, nebo podle čistoty výfukových plynů (el. pohon?)?
Je to rozdělené do kategorií podle obsahu motoru jako u nás, nebo nějak jinak (výkon motoru, stáří vozu, ...)? Bere se v ohledu nižší výkon Dieselů než benzínů k objemu motoru, nebo podle čistoty výfukových plynů (el. pohon?)?
Je tam liberálni prostředí. Každý ústav nebo firma nabízí naprosto různé podmínky. Například naboural mě v Berlíně vepř pojištěný u Curyšské pojišťovny, ten den to někdo od nich vyfotil, druhý den mi oznámili, že uvedená škoda souhlasí a peníze poukázali na mnou oznámené konto v DB.
Třetí den byly peníze v bance a já dostal dopis, který to potvrzoval. Ten co do mě střelil, to měl vyřízené taky tak rychle. Platba za takovou pojistku je ale určitě mnohem vyšší než za jinou. To mi rozbil auto jiný magor a peníze jsem neviděl dodnes. Takže tak.
Třetí den byly peníze v bance a já dostal dopis, který to potvrzoval. Ten co do mě střelil, to měl vyřízené taky tak rychle. Platba za takovou pojistku je ale určitě mnohem vyšší než za jinou. To mi rozbil auto jiný magor a peníze jsem neviděl dodnes. Takže tak.
V nemecku se to bere jako nejaka kombinace obsah/vykon. Ja tam volal kvuli hlave na fiata (v nem.papirech je 1698, skutecnost 1714) a bylo mi receno, ze je to kvuli pojisteni. Vykon se bere SNAD jako nejaky koeficient ktery to zvyhodnuje/znevyhodnuje. Jak jsem koupil tak prodavam!
Několik miliónů aut a motocyklů, které musí být pojištěny, je pro mnoho "podnikatelů" lákavou příležitostí ke snadnému výdělku. Někteří již dnes vybírají zálohy, přestože žádná pojišťovna ještě nemá na příští rok licenci.
Dvacet procent pojistného trhu, kterou reprezentuje povinné ručení, se bude letos na podzim nově rozdělovat mezi tuzemské ústavy. To je pro některé "tak zvané" podnikatele dobrá příležitost, jak na nabízení těchto pojistek vydělat snadno peníze. Nabídku zprostředkování povinného ručení můžete potkat všude - v metru či na ulici, v jednom případě dokonce v prodejně textilu.
Za vrchol neserióznosti zástupci pojišťoven považují především vybírání peněz předem a důrazně před takovými firmami varují.
"Žádná z pojišťoven ještě nevlastní licenci, takže chce-li nějaká firma peníze již teď, nebude příliš seriózní," řekl mluvčí Kooperativy Martin Diviš. Podle jeho mínění budou mít do konce roku majitelé aut a motocyklů dostatek času, aby si vybrali pojišťovnu a uzavřeli povinné ručení. Jana Vargová z tiskového oddělení Ministerstva financí včera uvedla, že o licenci si zatím zažádaly dvě pojišťovny.
Obezřetnost doporučují i zástupci dalších ústavů: "Pochybným firmám se vyhýbáme. Spolupráci navazujeme jen s makléřskými společnostmi, které mají dobrou pověst," uvedl člen představenstva Allianz Jiří Charypar s tím, že ústav zájemce o spolupráci prověřuje v přísném výběrovém řízení.
"Jsme velmi obezřetní, co se týče struktur na principu multilevel marketingu. Nechce se nám dát jim do rukou naše logo," souhlasí i člen představenstva Generali Jaroslav Mlynář.
Spolupráci se seriózními pojistnými makléři, tedy firmami, které zprostředkovávají produkty pojišťoven zejména firemním zákazníkům, ale pojistitelé chystají.
"V některých případech, kdy mají makléři s firmou exkluzívní smlouvu, dokonce ani přímo jednat nemůžeme," konstatoval mluvčí České pojišťovny Michal Urban.
Přes tyto skutečnosti se však pojišťovny budou snažit uzavřít povinné ručení především prostřednictvím svých zástupců. "Toto pojištění je jen klíč k zákazníkovi, abychom mu mohli nabídnout další produkty," vysvětlil Mlynář.
"Český zákazník je konzervativní. Polovina až 60 procent proto zůstane u České pojišťovny, zejména v malých městech, kde je dostupnost ostatních ústavů omezená," dodal.
Odborníci odhadují, že makléři zprostředkují přibližně pětinu všech smluv o povinném ručení.
V přípravě na povinné ručení nespí ani sami pojišťovací makléři. "Již více než rok se připravujeme a vidíme v tom velkou příležitost," řekl Vratislav Hybner, ředitel akciové společnosti IMG, jedné z deseti největších makléřských firem na našem trhu. IMG spolupracuje na povinném ručení podle jeho slov s několika tisícovkami lidí a chce se specializovat na drobné zákazníky. "Co se týče velkých firem, tam je již o povinném ručení rozhodnuto - budou jim ho zařizovat ti makléři či ty pojišťovny, kteří jim organizují havarijní pojistky," vysvětlil. I zprostředkovatelé však registrují některé firmy, o nichž se rozhodně nedá říci, že by byly seriózní.
"Hovoří asi o pěti celorepublikových firmách typu letadlo či multilevel marketing, které vybírají peníze předem, a před těmi je třeba mít se na pozoru," zdůraznil.
"I pro nás je to, stejně jako pro pojišťovny, spíše klíč k zákazníkovi, tedy k tomu, abychom mu mohli nabídnout další pojistné produkty. Například by to mohlo být havarijní pojištění nebo pojištění právní ochrany," doplnil Hybner.
Hospodářské noviny, 17. 8. 1999
Dvacet procent pojistného trhu, kterou reprezentuje povinné ručení, se bude letos na podzim nově rozdělovat mezi tuzemské ústavy. To je pro některé "tak zvané" podnikatele dobrá příležitost, jak na nabízení těchto pojistek vydělat snadno peníze. Nabídku zprostředkování povinného ručení můžete potkat všude - v metru či na ulici, v jednom případě dokonce v prodejně textilu.
Za vrchol neserióznosti zástupci pojišťoven považují především vybírání peněz předem a důrazně před takovými firmami varují.
"Žádná z pojišťoven ještě nevlastní licenci, takže chce-li nějaká firma peníze již teď, nebude příliš seriózní," řekl mluvčí Kooperativy Martin Diviš. Podle jeho mínění budou mít do konce roku majitelé aut a motocyklů dostatek času, aby si vybrali pojišťovnu a uzavřeli povinné ručení. Jana Vargová z tiskového oddělení Ministerstva financí včera uvedla, že o licenci si zatím zažádaly dvě pojišťovny.
Obezřetnost doporučují i zástupci dalších ústavů: "Pochybným firmám se vyhýbáme. Spolupráci navazujeme jen s makléřskými společnostmi, které mají dobrou pověst," uvedl člen představenstva Allianz Jiří Charypar s tím, že ústav zájemce o spolupráci prověřuje v přísném výběrovém řízení.
"Jsme velmi obezřetní, co se týče struktur na principu multilevel marketingu. Nechce se nám dát jim do rukou naše logo," souhlasí i člen představenstva Generali Jaroslav Mlynář.
Spolupráci se seriózními pojistnými makléři, tedy firmami, které zprostředkovávají produkty pojišťoven zejména firemním zákazníkům, ale pojistitelé chystají.
"V některých případech, kdy mají makléři s firmou exkluzívní smlouvu, dokonce ani přímo jednat nemůžeme," konstatoval mluvčí České pojišťovny Michal Urban.
Přes tyto skutečnosti se však pojišťovny budou snažit uzavřít povinné ručení především prostřednictvím svých zástupců. "Toto pojištění je jen klíč k zákazníkovi, abychom mu mohli nabídnout další produkty," vysvětlil Mlynář.
"Český zákazník je konzervativní. Polovina až 60 procent proto zůstane u České pojišťovny, zejména v malých městech, kde je dostupnost ostatních ústavů omezená," dodal.
Odborníci odhadují, že makléři zprostředkují přibližně pětinu všech smluv o povinném ručení.
V přípravě na povinné ručení nespí ani sami pojišťovací makléři. "Již více než rok se připravujeme a vidíme v tom velkou příležitost," řekl Vratislav Hybner, ředitel akciové společnosti IMG, jedné z deseti největších makléřských firem na našem trhu. IMG spolupracuje na povinném ručení podle jeho slov s několika tisícovkami lidí a chce se specializovat na drobné zákazníky. "Co se týče velkých firem, tam je již o povinném ručení rozhodnuto - budou jim ho zařizovat ti makléři či ty pojišťovny, kteří jim organizují havarijní pojistky," vysvětlil. I zprostředkovatelé však registrují některé firmy, o nichž se rozhodně nedá říci, že by byly seriózní.
"Hovoří asi o pěti celorepublikových firmách typu letadlo či multilevel marketing, které vybírají peníze předem, a před těmi je třeba mít se na pozoru," zdůraznil.
"I pro nás je to, stejně jako pro pojišťovny, spíše klíč k zákazníkovi, tedy k tomu, abychom mu mohli nabídnout další pojistné produkty. Například by to mohlo být havarijní pojištění nebo pojištění právní ochrany," doplnil Hybner.
Hospodářské noviny, 17. 8. 1999
Rád bych zde zmínil jedno. Zase jednomu sousedovi ukradli auto. Zánovní R 19. Nechápu, když má 200 litrů na auto, proč nemá na pojistku za cca již 15-17 litrů (havarijní, krádež, živel) alespoň první rok vlastnictví. Proč nemá imobiliser, Medvěd blok nebo Construct. Teď bude zase 6-8 let jezdit metrem nebo autobusem. Má to cenu?
Ne kazdemu po koupi ojetiny za 200tis jeste zbude na pojistku za 15-17tis. Navic i po ukradeni auta clovek ty penize uz nikdy od pojistovny cele nedostane. Takze zbyva spis zabudovat nejake zarizeni proti zlodejum a to je prave kamen urazu setrilku - ono to auto prece chvili na ulici vydrzi (nez se nasetri na nejake zamky) kdyz predtim uz nekolik let jezdilo a taky ho nikdo neukrad. Potom staci nepoctivy prodejce nebo servis, ktery ma kopie vsech klicu - omrkne auto na ulici a jede...
Kdo to chce mít taky zadarmo, at´ mi napíąe na "audijaste@post.cz" a připojí misto, kde se obvykle zdrľuje(- město). PS: Dám Vám zpět vědět do 10 dnů. audis
Mám deponované znacky na DI a potrebuju prevest auto na noveho majitele. Rekli mi, ze musim uzavrit smlouvu! Ta mi bude akorat na vyzvednuti znacek a pak dal na *. Jak z toho ven? Musim platit povinne ruceni na ctvrt roku nebo da se na mín? Díky
Zaplatit na zbytek roku(pojistovna ma tabulky),vyzvednout SPZ a byt dohodnuty s kupcem.Bud zaplati rozdil(coz bych se divil),nebo podat zadost proti predlozeni dokladu o prodeji,o navraceni castky na pojistovnu.Delalo se to tak dosud,a novy zakon na tom nic nezmenil.
Ahoj, oživil jsem tohle téma, protože prosím o radu. Jsem pojištěn u Allianz od října loňského roku a při uzavření smlouvy jsem uzavřel smlouvu do října letošního roku na částku odpovídající, loňskému pojištění. A to jsem se jich ještě ptal, jestli není lepší to uzavřít jen do konce roku a pak na nový rok s novou sazbou. Ted na me ty * chtej doplatek za letosni rok, protoze jim to prikazala CKP. Maj na to pravo nebo je mam poslat rovnou do *. Nejde ani tak o par set jako o princip, pac pojistovny jsou hned po bankach ti, co me nejvic serou.
mno jem v podstate zaplatis stejne, jako kdybys mel sepsanou smlouvu do konce roku a od 1.1. roku stejne. Tech 600 Kc ti za 10 mesicu mohlo na urocich vydelat treba na par piv ..... Loni, pred koncem roku se otom hodne spekulovalo, co se stane, kdyz se auto pojisti 31.12.xxxx a bude pojisteno na cely pristi rok a pojistovny ( = CKP ) se na doplatcich domluvily. Mne osobne nejvice zajima, co si pojistovny vymysli pro zachovani ( nedejboze zvyseni ) povinneho ruceni. Jak urcite vite, na letosni rok se zvedlo o 30% proto, ze se prislo na nejaky schodek v PR za ery CP ve vysi 2,6 mld Kc, ktery se promitl do navyseni ceny PR. Tak se mne zajima, co bude fcil, kdyz se tento doplatek pojistovnam vratil formou zvyseni PR. Teoreticky by melo byt PR stejny jako na rok 2000 + inflace 2000 + inflace 2001. Podle mne se vytahne nejaky dalsi kostlivec ze skrine.
stejny dopis od Alliantz mi dorazil taky, je to nadhera.bezne podnikatelske riziko proste pro pojistovny neplati, potrebujeme zvysit cenu, tak zaplat.bez ohledu na drive uzavrenou smlouvu, protoze to proste Kancelar pojistitelu nebo jak se to jmenuje chce.a je vymalovano.
Co se tyce smluv na PR... Pry o tom byl v nasi/vasi televizi nejaky porad (obcanske judo? co ja vim), ale nesledoval jsem.
Osobne jsem po precteni sve smlouvy (KP-KB) dostal pomerne urcity pocit, ze na zvyseni nemaji pravo -- smlouva je na dobu neurcitou, s pevne stanovenou rocni splatkou 4900 (+ nejake drobne), splatnou k nejakemu datumu. Tu kdyz budu platit, tak je to podle smlouvy v poradku a mam "sjednane pojisteni z odpovednosti za provoz vozidla", nebo jak se tomu nadava.
Prakticky by mne asi vyfuckovali a tak jim kazdy rok platim vice, nez kolik mi uklada smlouva o pojisteni 😄
Nebo neni tu nekde nejaky pravnik, ktery by se chtel s Komercni pojistovnou KB o dodrzovani smlouvy soudit? Sabneme se pak o ty preplatky a uroky z nich... Asi ne, co?
Osobne jsem po precteni sve smlouvy (KP-KB) dostal pomerne urcity pocit, ze na zvyseni nemaji pravo -- smlouva je na dobu neurcitou, s pevne stanovenou rocni splatkou 4900 (+ nejake drobne), splatnou k nejakemu datumu. Tu kdyz budu platit, tak je to podle smlouvy v poradku a mam "sjednane pojisteni z odpovednosti za provoz vozidla", nebo jak se tomu nadava.
Prakticky by mne asi vyfuckovali a tak jim kazdy rok platim vice, nez kolik mi uklada smlouva o pojisteni 😄
Nebo neni tu nekde nejaky pravnik, ktery by se chtel s Komercni pojistovnou KB o dodrzovani smlouvy soudit? Sabneme se pak o ty preplatky a uroky z nich... Asi ne, co?
Oni se ty * v tom dopise odovolavaj na paragraf 3 odst. 6 zák. č.168/1999. Jenže v tom paragrafu je akorat tak velky kulovy, co se nejake ČKP a zvsovani cen tyce (pise se tam ze se se pojistne zvysuje vzhledem k rustu spotrebitelskych cen). Tak si taky asi prectu smlouvu a kdyztak jim ji s radosti vypovim a jeste je poslu do *. Plne zneni zakona je napr. na [odkaz]
v Anglii tam se vyse pojistky pohybuje podle stari auta. proste pojistka na stary vozitko je treba i 4x vyssi nez cena takove ojetiny. pisu jen co jsem slysel
Ahoj, mám taky jednu perličku. Loni v létě jsem si koupil auto, okamžitě jsem si ho pojistil (povinné ručení samozřejmě) a čtvrtletně platil. Letos v lednu -ejhle!- mi přišla fucktura na nějak drobně vyšší částku (zvýšení činilo cca 150Kč). Zatnul jsem zuby, řekl jsem si, že to je ten novej zákon, že navýšit smějí - a požadovanou částku zaplatil. Vevnitř mě to sice pilo krev, ale kvůli 150 Kč ani nevylezu z baráku, natož a bych psal dopis a nosil ho na poštu 😄 Přišel další termín, dorazila faktura na stejnou, tj. zvýšenou, částku a já zaplatil bez keců.
Hm, ale minulý týden mi přišla složenka, na které chtěli VYROVNÁNÍ za zvýšení pojistného. * HERGOT TAK ZA CO ZDRAŽOVALI PROTIPRÁVNĚ PŘEDTÍM??? Seru na ty dvě stovky, co po mě teď chtěji, ale jde o princip a tohle už mě dorazilo. Máte někdo podobnou zkušenost (to asi skoro všichni, ne?) nebo nějaké rozumné, logické vysvětlení?
Já tedy ne. Bitovod
Hm, ale minulý týden mi přišla složenka, na které chtěli VYROVNÁNÍ za zvýšení pojistného. * HERGOT TAK ZA CO ZDRAŽOVALI PROTIPRÁVNĚ PŘEDTÍM??? Seru na ty dvě stovky, co po mě teď chtěji, ale jde o princip a tohle už mě dorazilo. Máte někdo podobnou zkušenost (to asi skoro všichni, ne?) nebo nějaké rozumné, logické vysvětlení?
Já tedy ne. Bitovod
Největší problém je pro nás všechny v té výši částky. Jakmile zvedneme telefon a pohádáme se s jejich právníkem, tak už nám účet za telefon vyroste o víc než o částku, kterou máme zaplatit. Jenom poznatky, které jsem zjistil😒br />
- Odporuje dobrým mravům podepisovat s pojišťovnou smlouvu, že budu platit více, když nevím kolik. U soudu by se to s velkou nadějí uhrálo.
- ČKP nemá ze zákona oprávnění zvýšení této částky stanovovat, takže jejich dopis se odvolává na pitomost.
Jediná moje obrana spočívá v tom, že dokud nepodepíšu převzetí složenky, a budou mi to posílat normální poštou nic nezaplatím, protože taky nic neporušuji.
- Odporuje dobrým mravům podepisovat s pojišťovnou smlouvu, že budu platit více, když nevím kolik. U soudu by se to s velkou nadějí uhrálo.
- ČKP nemá ze zákona oprávnění zvýšení této částky stanovovat, takže jejich dopis se odvolává na pitomost.
Jediná moje obrana spočívá v tom, že dokud nepodepíšu převzetí složenky, a budou mi to posílat normální poštou nic nezaplatím, protože taky nic neporušuji.
Kancelář pojistitelů jeobyčejný kroužek kartelistů, kteří se vzájemně hlídají, aby jedna pojišťovna neměla nezdravě více klientů než druhá. Navíc je to spolek práskačů, kteří sice nevědí, proč, ale nabonzují policajtům každého, kdo nebude mít zaplacené povinné ručení. Policajti, dnes již okresní úřady, což jsou stejně převlečení policajti, si pak honem pospíší, aby každému, kdo neuzavře povinné ručení do 7 dnů a nebo neodevzdá SPZ do depozitu (dnes již na dobu omezenou na 12 měsíců - ptám se: "PROČ!!!!!!!!"), natrvalo vyřadili vozidlo z evidence = odhlásili ho, na což MAJÍ PODLE NOVĚ PLATNÉHO ZÁKONA PRÁVO !!!!! Je to do nebe volající, co si SDA, pojišťovny a na honem ještě policajti nechali od zkorumpované poslanecké sněmovny schválit. Tak se stalo, že v jedné dezorientované zemičce ve středu Evropy, rozhodl parlament o tom, že stát má právo disponovat se soukromým majetkem jeho občanů a to ve věci užívání motorových vozidel. A to má tento stát za sebou 40 let zkušenosti s ryzím socialismem a jeho neslavnými pratikami!!! Vážení, pokud si myslíte, že je Vaše auto ještě stále Vašim majetkem a že si s ním můžete nakládat podle vlastního rozumu, jste na obrovském omylu. Auto je sice vaše, nicméně to, zda jej budete moci provozovat, zda jej dlouhodobě zaparkujete, zda jej uskladníte, zda jej neodložíte na horší časy, nebo naopak na lepší, až budete mít na benzín a na povinné ručení, nebo ho prostě necháte pro děti, až vyrostou, o tom všem rozhoduje státní byrokratická mašinerie, která pod tlakem lobistů a pod tíhou povinnosti se někomu odvděčit za "malý" bakšiš, plodí neustále zhovadilejší předpisy, které již překročily únosnou mez. Namísto nesmírně složitého a komplikovaného zákona o povinném ručení, stačilo přijmout vládní nařízení, jenž se dalo zformulovat do jediné věty: "Kdo bude přistižen na veřejné komunikaci s nepojištěným vozidlem, bude mu toto na místě trvale zabaveno a je povinen zaplatit jednorázově pokutu 200 000,- Kč, nebo do 7 dnů nastoupit trest odnětí svobody na 3 měsíce nepodmíněně." Nic víc, nic míň! Vsadím se, že byste nepojištěné vozidlo na silnici nepotkali. Jediným místem, kde by měl někdo právo vyžadovat doklad o pojištění, by byla silniční kontrola. Dnes musíte tento doklad předkládat i v naprosto nesmyslných situacích při právních úkonech spojených s evidencí Vašeho vozidla a to s jediným cílem: platit a platit a zase jen naprosto zbytečně a nesmyslně platit.Omlouvám se za délku příspěvku. Téma, kterého se týká je však závažné a alarmující.
Díkes za moudrou inforamci, že značky v depozitu smí být jen 12 měsíců, to sem nevěděl a ze svý Hondy je tam mám. Co mám dělat, když Hodnu do tý doby neopravím a nebo neprodám?
kazan: Vyřadí ti vozidlo z evidence. Včera v televizi bylo, že vozidlo není odhlášeno trvale, ale nějak jinak, tak, jak to ještě neznáme, což je novinka. Takže vozidlo může být přihlášeno normálně, mít značky v depozitu, pak nějak nově vyřazeno z evidence a nebo trvale vyřazeno z evidence. Musím se do toho zákona mrknout, snad už mi to v tom Acrobatu bude fungovat.😄Mě jenom fascinuje, jak to je všechno strašně složitý. Kdybys mohl kdykoliv auto odhlásit(takže bys nemusel platit žádnou pojistku, chodit na žádný emise a STK), a zase znovu kdykoliv přihlásit (přihlašování by se řídilo předpisy, které to vozidlo muselo splnit a plnilo, když bylo nové tak, jak je to běžné ve všech ostatních vyspělých zemích), bylo by vše úplně v pohodě. Majitel zajímavého vozidla, který se rozhodne pro jeho náročnou renovaci, jej může odhlásit a mít jej rozebraný třeba 10 let, než jej zase zprovozní, rozuměj: znova přihlásí, čímž logicky dostává běžné SPZ a může jej opět využívat ke své spokojenosti i radosti druhých. V Čechách však státní úředníky děsí představa, že by bylo možné opět uvést do provozu již jednou odhlášená vozidla. Neděsí to jen státní úředníky, ale hlavně SDA, jelikož by tak jeho členové přišly o podstatnou část svých zisků. Silnice by zaplnily opět Škůdky, Žigulíky, Polské Fiaty, Trabanty a Wartburgy (Moskviče si už naštěstí vzali s sebou Rusové, když odtáhli domů), jelikož obrovská část národa opravdu na nový vůz nemá a nikdy mít nebude. Bylo by to tak logicky správné, jelikož stav vozového parku naprosto přesně odráží ekonomickou situaci státu a jeho občanů. S těmi Škůdkami a Wartburgy by to zas nebylo až tak horké, jelikož většina z těchto výplodů socialistického hospodářství ze sebe vydala maximum a více již opravdu není schopna, maximálně tak v hutích. SDA však děsí především představa invaze laciných ojetých vozidel ze zahraničí, které se ve velkém, stejně jako do jiných, ekonomicky podobně vyspělých zemí, neustále úspěšně importují. Není žádným tajemstvím, že se jedná především o asijské a africké státy a státy bývalého sovětského bloku. Některé tyto státy, včetně ČR, se snaží tvářit se vyspěle, a uměle tomuto jevu čelí. Opravdovou vyspělost však provází naopak svoboda i v této oblasti, jelikož v dobrém ekonomickém klimatu vyspělého státu žijí také vyspělí lidé, kteří přeci nebudou jezdit v obouchaných Asconách a Golfech, a zvolí pokud možno, poslední výstřelek automobilového průmyslu z prvního autohauzu, na který narazí.Nově se také včera hovořilo o jakýchsi povinných prohlídkách, které budou provádět okresní úřady. Motorista je povinen se na ně dostavit do roku 2004 i s vozidlem, které bude prohlédnuto a zkontrolováno, zda odpovídají všechny identifikační znaky a čísla o vozidle i jeho majiteli. (Co asi na to poví náš veledůležitý Úřad pro ochranu osobních údajů???) Prý z obavy, aby si byli majitelé jisti, že nevlastní kradený vůz. Ve skutečnosti se však jedná o snahu objevit co největší množství dokladů, k nimž již auto dávno neexistuje a které jen čekají na ojetého vozidla stejného typu na díly. Nikdo z pomazaných hlav si není schopen uvědomit, že tyto samotné doklady ztratí svůj smysl právě v okamžiku, kdy bude možno kdykoliv legálně přihlást jakýkoliv vůz, u nějž budou brány v úvahu předpisy a limity, který plnil v roce, kdy byl vyroben. Nicméně, je patrně lepší buzerovat občany a zaměstnávat státní úředníky, než vydat jednoduchá a logická pravidla. Prostě Kocourkov nejtěžšího kalibru. On to není zas tak čistokrevný Kocourkov, jako výsledech úspěšného lobingu SDA v politických kruzích. SDA a se tváří jako sv. Pana Marie, která dbá na ekologii a bezpečnost, kterou údajně ony ojetiny nesplňují. Šíří mezi lid strašáka vrakoviště Evroy, kterým však ve skutečnosti dávno jsme a budeme do té doby, než ekonomická situace dovolí běžnému občanovi při koui jiného vozidla přirozeně a samozřejmě "šáhnout" o kategorii výše! Stačí také nahlédnout do leckterých typových schvalovacích protokolů pro hromadně dovážená vozidla, které jsou často plné výjimek právě z plnění těchto kriterií. Nejsem proti! Ať je k dokumentaci typového schválení vozidla klidně celý román takovýchto údajů, ale nesmí být zároveň uměle diskriminovány jiná stejná, nebo i v mnohém dokonalejší vozidla! Vždyť svobodný, vyspělý a uvědomělý občan má právo a také zvolí přesně to, co odpovídá jeho povaze. Tomu se říká tržní hospodářství a také hospodářská soutěž.
Hele profe, jak resis takove situace, kdy te ty zakony serou? Vypadas jako pravnik a jestli tedy jses, tak musis byt denodenne nasranej 😄 BTW co by jsi delal se situaci popsanou nekde nize. Tedy fakt, ze mam sepsanou smlouvu o PR na dobu neurcitou (nebo je tam 2099?) a castka je tam pevne stanovena a o zvysovani tam nic neni (mimo +- bonus/malus). A ted mi prijde slozenka na vice penez.
Vypovedet smlouvu? Stejne budu platit jinde stejne (vice).
Soudit se? Nemam chut, cas, vysledek je neuspokojivy (pojistovna smlouvu vypovi a budu platit opet vice).
Rezignovat? Udelal jsem.
Stezovat si? Komu. Memu poslanci - sere na to.
Je to tu peknej kocourkov. Zase jsem se pekne rozcili. Radeji jdu delat.
To jsem
Vypovedet smlouvu? Stejne budu platit jinde stejne (vice).
Soudit se? Nemam chut, cas, vysledek je neuspokojivy (pojistovna smlouvu vypovi a budu platit opet vice).
Rezignovat? Udelal jsem.
Stezovat si? Komu. Memu poslanci - sere na to.
Je to tu peknej kocourkov. Zase jsem se pekne rozcili. Radeji jdu delat.
To jsem
bob: Ja právník nejsem. Ta tvoje smlouva je ale zajímavá. Pokud tam není nic o zvyšování, tak bych dělal blbýho a šel bych se na to zeptat. Někdy jsou takový věci ve Všeobecných podmínkách uzavření smlouvy o povinném ručení, pokud ten zaopatřovací ústav, se kterým to máš uzavřený, něco takovýho má. Bývá to sice rozsáhlý a nudný čtení, ale někdy jsou v něm takový věci schovaný. Všichni zvedají ceny, jelikož se zdražují vstupy a jakási inflace tady je, ale aby se snižovaly daně, aby podnikatelé a podniky mohli dát zaměstnancům vyšší mzdy a sami taky víc vydělali, na to se zapomíná. Všichni páprdové z vlády i opozice sice žvaní, že nesouhlasí s přechodným obdobím na omezení pohybu pracovních sil z nových členských států EU, a nenapadne je, že nikdo nebude dřít na cizí, kdyby si stejný prachy mohl vydělat doma. Cizí kapitál? Jo, klidně, ať to sem valí, ale výplaty ať jsou na stejný úrovni, jako v zemi, odkud sem přichází! Pánbůh nás chraň, když teď dali ti * zelenou velkýmu třesku důchodce Grégra! Dal bych mu taky zelenou, ale pokud by manipuloval s vlastníma prachama, který si vydělal poctivě vlastníma rukama. Po tom, co provedl v DESTĚ bych ho na státní prachy nenechal ani podívat, natož přemejšlet o tom, jak je rozházet nebo spíš rozkrást!
Hele, o Gregrovi mi vubec nemluv! Ona cela socdem vlada od premiera prez ministra zdravotnictvi az po Gregra je MOC PEKNA...
Co se tyce te smlouvy na PR -- nestoji mi to za to -- vysledek nejisty a uz jsem jim to zvyseni 2x zaplatil... Ale asi by byla sila, kdybych ted prisel a zadal vraceni prvniho a druheho preplatku + uroky 😄.
Kdyz jsem tu smlouvu tenkrat uzaviral, tak to bylo pomerne brzy -- ta zenska u prepazky jeste ani poradne nevedela kde ma formulare a "co a jak" -- chtel jsem ji mit uzavrenou co nejdrive a bylo mi jedno kde, protoze ja od nich penize potrebovat nebudu (ale zajima to ty, co jim nabouram auto, ale tech vsech se ptat nebudu 😄 Nebo kde byste chteli abych byl pojisten?). Mozna ze pak podminky treba meninili, aby pak smlouva byla "spravne". Ja jsem si ji ale pozorne precetl, i ty dodatky a obecne podminky... a vubec vsechno co mi dali a asi je to zvyseni nezakonne...
Seru na nejakych par stovek, kdyz mne mi spoluobcane okradli za muj zivot jiz o nekolik desitek (uz i stovek) tisic a kazdy den mne stat obira na danich a splatkach ruznych uverovych podvodu a dotaci bank (* IPB!) o dalsi stovky Kc!
Tak jsem si ulevil, nasnidal a jdu prcovat...
Co se tyce te smlouvy na PR -- nestoji mi to za to -- vysledek nejisty a uz jsem jim to zvyseni 2x zaplatil... Ale asi by byla sila, kdybych ted prisel a zadal vraceni prvniho a druheho preplatku + uroky 😄.
Kdyz jsem tu smlouvu tenkrat uzaviral, tak to bylo pomerne brzy -- ta zenska u prepazky jeste ani poradne nevedela kde ma formulare a "co a jak" -- chtel jsem ji mit uzavrenou co nejdrive a bylo mi jedno kde, protoze ja od nich penize potrebovat nebudu (ale zajima to ty, co jim nabouram auto, ale tech vsech se ptat nebudu 😄 Nebo kde byste chteli abych byl pojisten?). Mozna ze pak podminky treba meninili, aby pak smlouva byla "spravne". Ja jsem si ji ale pozorne precetl, i ty dodatky a obecne podminky... a vubec vsechno co mi dali a asi je to zvyseni nezakonne...
Seru na nejakych par stovek, kdyz mne mi spoluobcane okradli za muj zivot jiz o nekolik desitek (uz i stovek) tisic a kazdy den mne stat obira na danich a splatkach ruznych uverovych podvodu a dotaci bank (* IPB!) o dalsi stovky Kc!
Tak jsem si ulevil, nasnidal a jdu prcovat...
Pokud vím, tak obyč smrtelník uzavírá smlouvu o PR s pojišťovnou podle Občanskýho zákoníku a tam je to tak, že smlouva platí tak jak je, pokud se na její změně nedohodnou OBĚ strany. Teoreticky by k navýšení částky mohlo dojít - ale v té smlouvě by to muselo být při podpisu uvedeno.
Mě to ty * z Český taky poslali, takovej hezkej dopis. Důkladně jsem si ho přečet - o POVINNOSTI zaplatit tam není ani slovo - na to byli velice opatrný, nicméně je to tak formulovaný, aby to člověk tak pochopil. Jak ty zásilkový služby: Ano, vy, pan X.Y. můžete mít milión!
Nicméně na konci ty *** vyhrožují jako že kdyby se náhodou někdy něco stalo, tak abych si mohl užít svých bonusů. Ten dopis mám doma, jinak bych citova přesně.
Nicméně zaplatit nehodlám, to by moh po mě chtít každej za cokoliv co jsem koupil. Třeba loňský zájezd do tramtárie (to víte, dolar pak byl dražší, než při podpisu smlouvy) atd atd. Hlavně si říkám - kdo drží když ho škubou je blbej a nezaslouží si nic jinýho. Ale neberte si to prosím (někteří) moc osobně. 😄
Mě to ty * z Český taky poslali, takovej hezkej dopis. Důkladně jsem si ho přečet - o POVINNOSTI zaplatit tam není ani slovo - na to byli velice opatrný, nicméně je to tak formulovaný, aby to člověk tak pochopil. Jak ty zásilkový služby: Ano, vy, pan X.Y. můžete mít milión!
Nicméně na konci ty *** vyhrožují jako že kdyby se náhodou někdy něco stalo, tak abych si mohl užít svých bonusů. Ten dopis mám doma, jinak bych citova přesně.
Nicméně zaplatit nehodlám, to by moh po mě chtít každej za cokoliv co jsem koupil. Třeba loňský zájezd do tramtárie (to víte, dolar pak byl dražší, než při podpisu smlouvy) atd atd. Hlavně si říkám - kdo drží když ho škubou je blbej a nezaslouží si nic jinýho. Ale neberte si to prosím (někteří) moc osobně. 😄
To s tim skubanim asi bylo na mne 😄 To vis, kdyz je nekdo linej a nechce se mu psat novou slozenku a posle tu jejich se zdrazenim, tak plati 😃
Jen takova perlicka. Pojistku jsem uzavrel v polovine minuleho roku u Ceske pojistovny. Zhruba za 9 mesicu jsem ji vypovedel. Z pojistovny mi na ucet poslali preplatek. Asi za 3 nedele mi prisel dopis se slozenkou, ze me zadaji, abych doplatil navyseni od zacatku roku. Tak nevim jestli si ze me delaji srandu nebo to mysli vazne.
tak jaky je zaver - platite to nebo ne? zatim tady vsichni jen nadavame.
Mám stejnej názor, jako ruprecht. Jestliže to tam je tak, jak to pantokrator říká, potom se můžou jít vycpat. Nevíte někdo, jestli a jak spolehlivě fungujou ty udavačský propojení mezi Kanceláří pojistitelů, Ministerstvem a Okresníma úřadama - bejvalejma dopravkama? Tady by totiž mohl bejt velmi zajímavej slabej článek toho nechutnýho zákona 56, kterýmu ty imbecilní ožralové požehnali, aniž by si ho přečetli.
Ahoj. Jelikoz trochu vidim obecne do problematiky velkych databazi, tak jsem se musel smat tvrzeni v TV, ze porovnani obou databazi bude trvat nekolik tydnu az mesicu. Pri trose vule a pripravenosti by sel udelat system, ktery by to porovnaval online a * data v realnem case. Jenze ta vule v tomhle state chyby (vzdyt by se preci prislo i na restiky tech nahore, ze). Takze s nejakym porovnavanim a udavacstvim bych si asi zatim moc hlavu nelamal.
Umite v tom nekdo chodit ???