Máš pravdu. Ohledně Rumunska mám možnost být docela podrobně informován v oblasti dovozu tereňáků ARO a vidět "kvalitu" naprosto podrobně a zblízka. Odtud pramení můj postoj ke značce DACIA.
Ford Mondeo Combi TDCI 96 kW . Já jenom mám obecně pocit, že bychom měli v tom našem Česku rychle z hrušky dolů, protože jinde mají mnohem větší ctižádostivost se z té břečky dostat, a Rumunsko na tom není vůbec jinak. Zlaté české ručičky jsou naprostý melancholický blábol, protože rukama už se dneska nic normálního nědělá. Jde jen o to, někam nastěhovat technologii a pár zdatných lidí, kteří na to dohlídnou. A Rumunsko je v posledních letech velmi preferovaným investičním místem, navíc ještě v Evropě. Jde jen o to, kolik lidí tu technologii obsluhuje krát průměrná mzda......Z někde vyrobené formy budou padat naprosto stejné díly kdekoliv. Na stejných lisech a za stejné náklady za hmoty jako kdekoliv jinde. Jen ti lidé stojí někde víc a někde míň... Měli bychom spíš uvažovat o tom, jak být lepší, když už jsme dražší.........
DIM: Já se s tebou nepřu. Každý máme svůj názor a každý víme, proč se k němu kloníme. Možná máš pravdu, nicméně mnoho faktů hovoří o tom, že zas tak moc mimo se cítit nemusím :-) Nech to bejt. Já půjdu do ojetiny, ty zas do něčeho jinýho. Čemupak ty jsi dal důvěru?
Tak za prvé je vidět, že o současné situaci v Rumunském průmyslu nevíš nic, za druhé pokud ti stačí auto obejít a hned víš, že je nezpůsobilé je to schopnost mimořádně mimořádná a za třetí . Desetiletou ojetinu si klidně kup, to s tím nemá nic společného. Kup si třeba Renaulta :-) P.S. Já bych si to sice asi nekoupil, jako novou Ladu, tu si tady koupí málokdo, ale soudě z tvého příspěvku tak můžeš být docela mimo......
O technické kvalitě vím docela dost. Stačí si to auto obejít, prohlídnout a uvědomit si, že je Rumunského původu. Schvalování technický způsobilosti je fraška, kde velkou roli hraje především to, kolik máš kde kamarádů a jestli jsi členem a platíš členský příspěvky SDA. Nemíním to dál rozvádět, protože soudnýmu člověku toto vsvětlení úplně stačí a pochopí, že princip je úplně jinde. Z názoru, že lepší je koupit si destiletou ojetinu po důsledným Němci, nebo Švýcarovi je milonkrát rozumější volba, neslevím v tomto případě ani o fous. Jestli si tu Dacii chceš koupit, udělej to, ale nesnaž se mě přesvědčovat. To, co tady tvrdím, není kvůli tomu, abych se tu prezentoval jako neomylnej, ale je to důsledkem docela logických a hlavně empiricky potvrzených konstatování, založených na osobní ověření jejich pravdivosti.
A ty máš nějaké informace o tom, že je to auto , které neodpovídá naší způsobilosti ??? A co víš o technické kvalitě, když opominu design a zpracování interiéru...?
DIM: Ano mas pravdu. Pokud zde vsak chceme podporovat rozvoj takového automobilového parku, měly by se naše zákony o schvalování tech. způsobilosti stát také takovými "méně náročnými" a přiblížit těm, které platí v zemích, které popisuješ. Potom však bude 160 tis. zase naprosto nezajímavá částka za nový, avšak mnohem nekvalitnější vůz, nežli 15 let stará ojetina z některé ze zemí západní Evropy, kterou by bylo logicky možné podle takových zákonů zcela legálně provozovat...
Znám chataře v Beskydech, který má Dacii 4x4 a v zimě s ní tahal do kopce i Avii s pečivem :-) A je to pickup ale kabina pro pět lidí... Dílenské zpracování opravdu nic moc, ale pokud má stát polovinu toho co Fabia, tak je to úměrné. A o tom to je. POkud je to určeno pro méně náročné trhy Jižní Ameriky a pod. , budou ostatní ještě závidět. Kdekdo se na ty trhy chce dostat a neumí to. Prostě nedokáže vyrobit to auto za takovou cenu, která by tam byla schopna konkurovat ojetinám. Já bych se tomu nevysmíval, nějak rychle se zapomíná, jaké AUTO byla Dacia proti Škodě 100, a nebýt VW, tak by jsme na tom byli podobně špatně.
když jsem si to tu tak čet tak vám musím napsat mmoje zkušenosti s novými Daáčkami - je to auto, které vás odveze tam kam potřebujete. Sice to není úplně nejrycheji a nejpohodlněji ale odveze. Měl jsem možnost svézt se jak s Supernovou (či jak se jmenuje) tak i pickupem a doublecabem v dieselu. Nejsou to špatný auta. Speciálně nové majitele pickupů chápu - je to poměrně dost auta za velmi slušné peníze. A jak tady kdosi psal že by nechal zničit všechny Dacie, tak já bych nechal zničit všechny BMW, Audi, M-B, protože s těmahle auta jezdí ti nejhorší řidiči - mě to neva já sedím 2 m vysoko a pod zadkem mám 500 koní a 30 tun
Koukam ze se to tady zvrhlo na kritiku novych dacii,ke ktere se musim taky pripojit,nicmene bych si radeji precetl nejake postrehy a zkusenosti soucasnych majitelu dacii 1300... Existuji jeste naci?? Ozvete se!
LadaH má pravdu. Je to děsný xindl. Osobně jsem před pár měsíci viděl z blízka tu s dlouhou kabinou a korbou. Lícování karosařiny nemělo obdoby. Dveře vypadaly jako nedovřené a přitom byly :o))) Auto bylo na převozkách. Přesto karoserie na rovných částech vykazovala v odlesku zvlnění. Za kryt korby (originál) by se musel stydět i slepý výrobce laminátových loděk ve finanční tísni :o))) A interier? Hummer hadra ;o)
Kdyby to auto stálo 20.000,.Kč, koupím si ho na hraní do lesa. Jinak je to jen výsměch a patří na východ.
Muj deda mel taky tuhle puvodni z francouz. dilu z roku 72.Ja mam uz pul roku stejne vypadajici petrolejovou z roku 80 ,takze s rumunskejma dilama,ale presto ze ma nalitano 140000 tak jeste ani nezere olej,nerezne a podobne a hlavne vypada mnouhem lip nez 12 let stary favority.Nevim jak je to mozny,ale jede 160...
to topmargin: Měli jsme ji ještě za komunistů. Kromě 1500 a 1600 žigulů, Volhy a Tatry si to auto poradilo na silnici se vším, včetně o 15 let mladších Š120, bylo spolehlivé, uvnitř tiché a mělo výtečné jízdní vlastnosti. Mluvím o naší Dáčence barvy bílého kafe, která dojela na měsíc a zpátky a přitom nás nikde nenechala. Bylo to ještě auto montované z originálních renaulťáckých dílů, ne pozdější čistě rumunský a ošizený sráč, kterých je dneska (i přes jejich mládí) vidět míň než těch starých. Táta měl užší trysky v karburátoru a mechanický větrák nahrazen elektrickým, takže výkon zůstal, ale spotřeba klesla. Venku se dalo jezdit pod 6 litrů, ve městě necelá osmička.
Vážení Olciťáci a Dáciáci, kolik vlastně tyto rumunské stroje papají ???
ladaH: Myslím kamaráde, že to, co tvrdíš, není zcela správné. Sebrat je třeba papíry určitým typům řidičů, nikoli však dle toho, kterou značku auta vlastní (a samozřejmě s ohledem na technický stav vozu).
Nevím zda je to předsudek, ale ten strach bych měl taky... na svých cestách tyhle hybridy potkávám a až bude možnost schválně se jeho řidiče na pár postřehů zeptám.
opravdu tu neni nekdo s osobnimi zkusenostmi s novymi daciemi? podle prodejnich statistik se za prvni pololeti objevilo v cesku 115 doublecabu, kamos zvazuje, ze ho koupi, ale ma trochu strach;
Seš primitivní namyšlenej *! Asi jsi nezažil takový věci, jako od nulových prostředků zajistit rodině bydlení, vše co potřebuje k pohodovýmu životu a například taky auto, které tě doveze tam, kam potřebuješ a nikdy nepojedeš z výletu domů vlakem...?? Nečekám na tenhle příspěvek odpověď, ale aspoň uvidíme, co v tobě dříme za inteligenci. Vůbec se divím co do tohohle tématu lezeš..
To hudec: Tak za prvé - mám Š 120 L, je to * auto /co bych to opěvoval, je pěkná, starám se o ni, ale je to starý */, za druhé Škodovku uvaří jenom blbec, kterej buď jezdí bez vody, nebo nemá v pořádku thermospínač /hroznej problém vyměnit/, nebo do táhlého kopce to dusí na čtyřku 50 - 60, a to by sakra bylo, aby to neuvařil. Jinak služebně jezdím s Feldou Kombi 1,3/50, slušný auto, žádněj zázrak ale proti Olteně /jak to začli * nazývat/ Pohádka máje. A stodvacku bych za Oltcita nevyměnil, leda po koňské dávce perníku nebo s Browningem na spánku.
s francouzským motorem. Poruchovost je podobná jako u stejně starého favorita a stál nás polovinu ceny. Jediný v čem se shodnem je velká spotřeba, ale i ta se dá ovlivnit stylem jízdy. Apropo Oltcit se narozdíl od Škodovek 105-120 těžko uvaříš apod. Další velkou výhodou je vysoko posazený nárazník. Nemyslím si že je to nějaký extra auto, ale svůj účel plní a štve mě když se o něj otírá někdo, kdo má novější auto např. Felicii a dělá chytrýho, přestože před pár lety začínal na Trabantu.
To: HonzaX - z Daciemi z osmdesátých let nemám zkušenost, pravda 1310 se mi už moc nezdály, taky tátovy služební Ara s motory z Dacie 1400, nebyly technicky nic moc, ale na našem autě jsem byl vždycky pyšný, že na všem mělo napsáno Made in France :-)... Náš soused měl Dacii ještě starší než my snad z konce roku 71 a když ji před lety prodával měl na ní při jedné generálce naježděno kolem 400 tis. a taky vpohodě. Ahoj
Poruchové auta ??? Když jsme prodávali naši Dacii (rv.1972) měli jsme na ni najeto 140 tis. a nikdy žadnou poruchu neměla. Samozřejmě nepočítám, prorezlý výfuk a vytlučené přední poloosy, ale to jsou věci , které ti odejdou u každáho auta. Teď tu naši Dacii má už dva roky můj kamarád, který s ní jezdí denně a najezdil s ní dalších 60 tis. a pořád mu slouží k jeho spojenosti.
Budicek! Uz jsem se probudil, bude to asi tim, ze jsem minuly tyden prodaval S105L r.v.79, tazne zariz, garazovana celou dobu, najeto 80 000Km, nove tlumice ap. za 10 500Kc a to bylo max. co mi v Praze byl kdo ochoten nabidnout. Ja bych si koupil radeji nez Olcita Wartburga (Trabiho asi ne - to jenom z hecu) S100/120, nebo klidne o 15 let strasiho Forda ap. Ale Olcit? Neurazte se ale NIKDY.
Souhlasim s tim, ze Oltcit je mimoradne poruchovy auto, ale lidi si ho kupujou, protoze je tim padem i mimoradne levny. Teda na prvni pohled. :-)))
Zatimco Fabo r.v. 90 stoji ve slusnym stavu okolo 50ti tisic, tak Oltcit sotva tretinu a min.
Na prvni pohled to tedy vypada, ze si clovek kupuje deset let stary auto za deset, patnact tisic. Pritom treba slusna S100 stoji taky tech deset (25 let stary auto). Oltcita proste nekdo povazuje za pomerne moderni auto za cenu Trabanta, Wartburga ap.
P.s.: Jestli mi chce nekdo zacit namlouvat, ze jakykoliv auto (Octavie, 1202, 1000MB, 100, 105, Trabant, Wartburg, Gigul, ap.) ve slusnem stavu stoji pod 10 tisic, tak at se probudi. :-)
Nikdy jsem neviděl tak poruchový a hrozný auta, jako byly Dacie a zejména Oltcity. Dokud měla Dacia ještě motor Renault, dalo se s ní jezdit. Jak tam Rumuni začali pastit svoje motory, začlo to stát za h...o. A Oltcit - to je jedna z největších hrůz, co na našich cestách jezdí - vysoká poruchovost, vysoká spotřeba, naprosto otřesný design exteriéru a interiéru. Já se Vám hoši divím. Když už střepa do 50.000,- Kč, tak proč ne třeba Favorita - proti Oltcitu je to teda zlatý auto.
Já nabízím svoji miločkou starou Dacii. Sloužila mi výborně a nikdy mě nenechala ve štychu - jako mé nové auto, které jsme třetí den táhli domů na provaze kvůli el. (Ještě ten den jsem jel s Dacií.) No ateď k tomu mému autu. Bylo by mi jí líto, kdyby se prodala na náhradní díly, ale i tak je na ní dost si co vzít.. ----------------------------------------… r.v.1980, tazne zarizeni, autoradio, udrzovany(opraveny)motor, renovace brzd.soustavy, novy vyfuk, velmi dobre gumy, (stary lak), CENA: 6 tis. Kc Můžete mailovat..(dhalbrstat@infinity.cz)
Divím se, že se tady vůbec nikde nepíše o Daciích..? Asi jejich majitelé nemají přístup k internetu... Myslím, ž eje ještě dost fanoušků této znáčky - OZVĚTE SE!!!