no tak promiň Kingu,...terminologii opravdu neznám, taky nevím k čemu by mi byla,...ale jestli se tomu tak opravdu říká, tak rozhodne použili špatný termín. FWD bych spíše nazval úspornou koncepcí, než moderní. Ale stejně ses nevyjádřil k tomu, že S2000 je RWD... Asi to přináší i nějaké výhody..., a specialně u Hondy už bylo načase.
S tím real time 4x4 je to fakt špatný,,, já taky nevím jak reagovat v octavii 4x4 s HALDEXem. On se, jak známo zapojuje při rozdílných otáčkách hřídelí, a jak to udělat v zatáčce abych jel 4x4,,, já myslím, že to byl jen komerční tah koncernu mít čtyřkolku. že se vyhrabe ze sněhu, sice hůř, ale vyhrabe... to mě nebere
bmw je dokonale čitelné v mezních situacích. V posledním čísle Svět Motoru, je tam článek o různých koncepcích v jedné situaci. V rychlosti a v zatáčce. Titulek Co dělat v mezních situacích???? blbost, jediný co tam napsali, je zmáčknout spojku a modlit se...... Kravina - proč nenapsali na kterou situaci jak reagovat, někteří by si to vzali k srdci a někde na bezp.l místě by to vyzkoušeli. Já to mám v krvi, ale co astatní, proč nenapsali jak na kterej smyk reagovat v jakém kterém autě s různýma koncepcema. Docela mě to vytočilo. nAPÍŠOU ČLÁNEK s názvem "rada" a žádnou radu nenapíšou. To samý.... Ve AUTOmobil - svezli jsme se --- a je tam jen výčet výbavy kterou si můžu přečíst v každý debilní reklamě nebo v prospektu. Např. Kdysi byl v autotipu článek o M3... popisovali a srovnávali jízdní vlastnosti a výkony M3ojky a přirovnávali je k centrifuze, s SMG psali, že pud sebezáchovy jim nedovoluje řadit pod plným plynem a dnes, jen "kecy" o výbavě a motoru. Žádný tech. údaje, NIC EMOTIVNÍHO
maxipse, dík za alespoň částečné vyjasnění. roman asi neví nic o terminologii - prostě motor vpředu, pohon zadních kol = klasická koncepce, motor vpředu, pohon předních kol = moderní koncepce - terminus technicus - já to nevymyslel, tak se uklidni.
pokud jde o FWD - tak ja proste nevim jak je ridit. Co delat pri nedotacivym smyku? - Seslapnout spojku a modlit se? Nebo ve vhodnej okamzik tahat za rucni brzdu? - Ja to proste neumim. Oproti tomu se RWD krasne ridi plynem a pretacivost (nepretacivost) se da citem regulovat. Problem je, ze uz neexistujou lidovy auta se zadnim nahonem - Sierra byla posledni. Co delat ???
hahaha,...tak ty říkáš FWD moderní koncepce, jo ??? to jsem teda ještě neslyšel, ale je to rozhodně dobrej vtip...:))))) Pokud si dobře vzpomínám, tak seš příznivcem Hondy,...a tak asi dobře víš, že S2000 má KONEČNĚ pohon zadku...proč tedy taková progresivní firma používá tu "zastaralou" koncepci ???
Povězte mi, v čem je RWD tak báječné, s vyjímkou smýkání zadkem v zatáčkách? Jel jsem jen v BMW5 minulé generace a sieře a jediné, čí mse to liší od moderní koncepce je vtíravý hluk kardanky. nebo ne?
2vosa: s tym porovnanim Quattra a 4maticu (aj ked podobne rezolutne verdikty zo srdca neznasam) by som celkom suhlasil. Teda, urcite nie preto, ze by Torsen pretacal kolesa, ale podla mojho nazoru klasicka planetova prevodovka s nerovnakym rozdelenim krutiaceho momentu na napravy je viac schopna reagovat na trakcne podmienky vo vyjazde zo zakruty. O rovnej ceste ani nehovoriac, tam viac momentu dozadu proste patri default. Vyhody planetovych prevodoviek oproti klasickym vsikospojkam alebo medzinapravovym difakom s viskou su nesporne, to sa dufam zhodneme.
Mimochodom, pokial si bol u MB na Poliankach, su ti pani niekedy vedla. Podla nich je 4-matic pohon zadnej napravy s priraditelnym pohonom napravy perdnej :-))
V70 ma opravdu super jizdni vlastnosti a i zvenku je to jeden z NEJ co se designu tyce, zvlast kombi. Ale ten vnitrek - to je hruza - otocne ovladace, nic moc. Mozna to ale clovek ozeli. A co rikas prevzeti Saabu koncernem GM? Videl jsi 9-5ku jake ma plasty a jak chteji pozvednout Omegu palubkou a automatem ze Saabu? To by se Medvedum ani Bavorum stat nemohlo.
No jo, "Volvista klasik" by asi sedělo. Poslední super Volvo z hlediska jízdních vlastností bylo 960/S90 a poté (a stále je) V70R AWD. Obě jsem měl a "miloval", S80 mě ale s FWD zklamala, 272hp bez problému protáčí kola, viskóza na předku je divná a auto má sklon ke značné nedotáčivosti, která se musí dost často regulovat DSTC systémem. To není kritika Volva, ale prostě dnešního nadšení pro FWD vozidla, které nechápu...
Volva jsou super auta, ale S80 T6 jsem po 2 mesicich prodal z jedineho duvodu: FWD. Pro cloveka co si zvykl na AWD/RWD je FWD nesnesitelne. Absolutni vetsine lidi to ovsem ale takto vyhovuje.
BMW jako auto se zadním náhonem má VROZENOU přetáčivost. Ještě k tomu silnější motor a je to. Třeba BMW dává co nejvíce věcí dozadu. (Akumulátor apod.) A daří se. BMW se správnýma pneu. vydrží hóóóódně. Podvozek je dokonale čitelnej, takže třeba v zatáčce řízeným smykem (328i) člověk cítí co auto udělá na tu kterou reakci přesně instinktivně, jako by s tím autem jezdil už pár let a měl ho "přečtené". Jako kdyby mu ho "šili na míru". ("závodníci" přece jenom máme cit....) Na BMW musí člověk mít CIT pro plyn a volant, sportovnější smysl, BMW sprostředkuje přez volant a sedadlo přece jenom větší kontakt s vozovkou než MB a než většina seriových aut; když chcete jet z místa A do B a přemýšlet o úplně jiných věcech, pořidte si MB, jestli při tom chcete vychutnávat jízdu, kupte si BMW.
tos me docela prekvapil svym nazorem (na jizdni vlastnosti aut se zadnim nahonem). Ted uz maj prece vsechny Volva predni nahon - si vubec volvista? :-)
Podvozky MB a BMW jsou daleko pred konkurenci s prednim nahonem v ovladatelnosti auta za ztizenych podminek, takova Octavia ma vepredu skoro 70% hmotnosti a jeji chovani v kritickych situacich je katastrofalni. Oproti tomu MB/BMW s vybornym podvozkem a doplneny super-gumama te podrzi v kazde situaci, s S-klasou se dá NA MOKRU jezdit 230km/h do zatáček a to auto SEDÍ a pokud má problémy tak to dává předem a jasně vědět. Sedí dokonce lépe než opěvované Quattro Audiny (A8 4.2Q) a neskutečně lépe než libovolný FWD. O přenosu síly na vozovku RWD/FWD ani nemluvit, již 200hp protáčí u FWD autíček spolehlivě přední kola. Človíčkové co nemají rádi RWD IMHO jezdí ve škodovce za 10.000, Kč a myslí si jakou že to nemají výhodu oproti těm německým "plečkám" za X mil. Kč. No nic, nějak si chudina musí zvednout sebevědomí na silnici, ne :-)?
pokud jde o zadni nahon + snih - proste se to musi umet. Kdyz nejaky pako zvykly na preni nahon dostane hodiny nemelo by to svadet na auto, ale na sebe. (BMW nemam - jenom Sierru)
To bylo asi starý BMW. Dnes, jak všichni víme, se BMW snaží o rozložení hmotností 50:50 na nápravy, a DSC III funguje. Krédo BMW je mít "rychlejší" a "výkonější" podvozek než motor. To se jim daří Všechny testy hovoří o podvozku BMW jako o nejlepších. (mám zkušenosti s 528i; 530d; 320i; 328i a mé teorie se prověřili i v praxi)
no a kolik jedeš za mokra???? Určitě to lechtáš kolem 80 a třeseš se strachy, aby ti neuletěl zadek. V BMW sem jezdil 3 roky a teď se ho dal pryč, protože je to super auto na suchou silnici, ale na mokré vozovce jsou to stalinovy saně.
PS: jel si s tím na sněhu rychleji než 50 na trojku?
Myslim si ze BMW je znacka ktera nepotrebuje moc vekou reklamu,ja sam mam BMW trida 5 a fakt to je kara na nemecke dalnici jsem to svihal 230km/h.To je tak vse .
A ešte údajne podľa jeho info. je Ečko najbezpečnejšie auto vo svojom segmente, ha, ha... :-) To možno, ale až po Volvo S80, Saab 9-5 a BMW 5! Čo vy na to?
Mandle si mi nezvednul, na toto téma som išiel preto, lebo som chcel podiskutovať s ľuďmi, ktorí majú iný názor. A tak som rád, že každý obhajuje to svoje, pretože dúfam, že sa tu dozviem niečo, čo som doteraz nevedel. Téma spisovnej slovenčiny tu určite zakladať nebudem, takže moji český bratia, nemusíte mať strach, že tu bude o jednu idiotinu navyše (aj keď pri tom súčasnom množstve by si to asi ani nikdo nevšimol). VOSA nieje slovo zo slovenčiny a sú to dve začiatočné písmená dvoch najlepších automobiliek na svete. Takže only VOSA (celým menom som Vo SASCA, ale to je príliš dlhé), ďakujem. Včera som bol v predajni MB a predajca mi tvrdil, že 4-matic je podstatne lepší systém pohonu všetkých štyroch kolies, než Quattro, alebo AWD. Odvôvodňoval to tým, že tento systém je podstatne lepšie prispôsobený na váhu toho, ktorého auta a že Quattro má jednu obrovskú nevýhodu. Údajne, keď idete do zákruty, tak na vnútorné koleso je vyvíjaný príliš veľká sila a to má za následok, že auto má tendenciu ísť rovno. A potom ešte tvrdil, že Ečko má najviac miesta v interéry, vo vyššej strednej triede, ha, ha...
MAFIÁNŮ, JAK KDE, ALE TO JSOU """"PŘEDSUDKY""""!!!!! A NAVÍC TRAPNÝ. PŘEDSUDKY JÁ NESNÁŠÍM. mAFIÁNŮ, TO SI MYSLÍ DĚTI VE ŠKOLCE !!!! PROBUĎTE SE. AUTO SI KOUPÍ KAŽDEJ JAKÝ SE MU LÍBÍ. fURT JEN PŘEDSUDKY !!!!
K tomu horsimu image BMW, ja jenom kyvam. Ale znovu rikam, ze automobilka tezko ovlivni to, jaky image ji vytvari lide, kteri si auto koupi z druhe ruky. Neco jineho je to u novych aut - napr. na podzim, pristiho roku tady bude zasedat Mezinarodni menovy fond a Svetova banka. Na tuhle akci jsme dostali srovnatelne nabidky od Audi a BMW. Kontrakt bude nakonec uzavren s Audi, protoze rozhodly dalsi sluzby k tomu nabidnute. A to jsou veci, ktere automobilka muze ovlivnit. Tak si muze automobilka vytvaret spravny image - cca 200 novych Audi a v nich svetovy financnici a bankeri. Ale jestli si starickou BMW 750 koupi duchodce nebo mafian od druheho nebo tretiho majitele a jak s tim bude jezdit, to automobilka fakt neovlivni a stejny zajem jednou muze postihnout kteroukoliv znacku. A to je to o co jde - je rozdil srovnavat image znacky v segmentu novych aut a ojetych. Tohle srovnavat je hloupost.
Koukam, ze jsem Ti pekne "zvednul mandle". No alespon mi uz nevnucujes nejake svedske auta. A jinak souhlasim s Tebou, ze srovnavat korejskeho Chairmana a nove MB S je pleteni pateho pres devate, ale to jsem taky nikdy nenapsal. Ten korejec vychazi ze stareho S-ka. A jen tak na zaver se Ti teda omlouvam za "chybne sklonovani". Pravidla spisovne slovenstiny neznam a asi se je ani ucit nebudu. Podle pravidel spisovne cestiny je 5. pad - oslovujeme volame od slova Vosa je "Voso". Ale jestli se chces venovat takovym blbinam, tak si zaloz vlastni tema, treba koutek spisovne slovenstiny. Ja Te ujistuju, ze tam chodit nebudu.
Voso analogicky s tebou např. zase v Bavorsku je BMW auto klobouků a důchodců, které hravě na dálnici předjedu i se svojí starou sierou 1,8 TD. Moc mladších ročníků jsem v něm neviděl a to tam jezdím několikrát ročně. Jinak dávám ti za pravdu, že ten image BMW už není co býval. Dříve jsem nic jiného neuznával, ale teď u mne vede AUDI. Technicky je o dost dál.
Ešte jednu vec, marve máš 100% pravdu s tým MB S, ale porovnávať nové Sko s odorným DAEWOOm, či Ssang Yongom, či čo to vlastne je, je pletenie piateho cez deviate! A, VOSA sa neskloňuje raz som VOSA a VOSO, VOSU, ani VOSE neexistuje.
Ja si určite nemyslím, že by som plietol piate cez deviate. Image nie je nejaká úzko špecifikovaná vec, nejaký nemenný fakt. Ako výkon motora, či spotreba. Na image vplýva veľmi veľa faktorov a jeden z nich je aj vedenie automobilky, ktorá ho vytvára v zásadnej miere. BMW nemá pokazený image len na Slovensku, ale vo všetkých postkomunistických krajinách a dovolím si tvrdiť, že vo všetkých kútoch sveta je meno tejto automobilky z istého hľadiska dávno pokazené.
V necem mas mozna pravdu, ale rozhone davas dohromady veci, ktere dohromady vubec nejdou. Jsem rad, ze to konecne uznavas, ze je Audi na vysi. Ale kdyz si kupuju Audi, tak si kupuju A8 nebo A6, zkratka auto, se kterym je taky spojena urcita image a je mi celkem jedno, kdo je zrovna pradsedou predstavenstva koncernu. To mne fakt nezajima, protoze to auto kvuli tomu momentalne nepojede rychleji nebo pomaleji. A pokud novy sef neprijde s opravdu radikalni zmenou, tak image znacky se kvuli tomu taky hned nezmeni. Proto taky do budoucna u Audi zustanu. A pokud se nekomu Audi nelibi a preferuje napr. MB S, tak mu to taky tezko vymluvim. Image nelze objektivne srovnavat jako technicke parametry, image se zkratka libi nebo nelibi. Chairmana si priznivce MB taky asi nekoupi, ikdyz je to po technicke strance skoro verna kopie MB S, prave kvuli image znacky. Proto svedske vozy mohou byt technicky srovnetelne s Audi /????/, ale nikdy mi nenabidnou to, co nabizi image Audi. A pokud jde o "pokazenou povest" BMW na Slovensku, tak to je mi sice lito, ale nevim, jak by jsi to chtel hlidat - kdyz si urcita skupina lidi vyhledne urc. typ auta, tak jim v tom nezabranis. Nebo si myslis, ze v Mnichove vydaji narizeni, ze pokud nekdo pusobi dojmem mafiana, nepredlozi vypis z rejstriku trestu a danove priznani, tak mu nesmeji auto prodat ? A to same ze naridi bazarum a soukromym majitelum ? To je fakt nesmysl. Navic si myslim, ze je to vzdycky neco jako modni zalezitost, ktera pomine. Takze VOSO, zacni povidat k veci a nemotej pate pres devate.
Po technickej stránke je Audi the best of the best. Quattro, Tiptronic a podobne, ale imidžovo sú mi Audiny extra nesympatické! Je to len a len vďaka chujovi Piehovi. Je mi jasné, že postavil na nohy nielen Audi, ale aj VW, Škodu, či Seat. Je to ale typický nemecký zaslepený buldok, opantaný túžbou po moci, ktorý si myslí, že je Boh. V konečnom dôsledku za to Audi určite nemôže, ale... Proste imidž auta u mňa tvoria nielen samotné autá, ale aj ľudia, ktorí ich vlastnia a ľudia ktorí reprezentujú samotnú automobilku. BMW ale v skutku nemám rád. Motorky sú neskutočne krásné a proti nim nemám nič. Autá ale na mňa robili vždy zlý dojem. Sú to autá mafiánov, šuflikantov, vypalačov a iných "teplákových podnikateľov", ktorí za pár rokov tak zničili meno tejto automobilky, že to v dejinách automobilizmu nemá obdobu. Tých ľudí, ktorí dokážu v skutku odceniť prednosti BMW a dokážu odceniť to, vďaka čomu sú jedinečné je veľmi málo. Každého z nich si veľmi vážim. Ľudia špeciálne v našich končinách sú dosť obmedzení a ešte stále trpia tým "totalitným sindrómom". Ako sa to prejavuje? Musia dozrieť na to, aby si vytvorili nadhľad nad vecou a dokázali odceniť skutočnú kvalitu švédskych áut.
Kdyz jsem psal, ze pres 230 km/h to tolik neskace, tak to neznamena, ze jsem vic nejel. Se starou A8 bez problemu 250 km/h i vice, ale jak jsem psal pred tim, tak ta nova mela natoceno sotva 3000 km, tak jsem to nechtel zase tak moc trapit - navic clovek to auto nema tak v ruce a nevi, co to udela. Treba brzdy se mi zdaly lepsi (az na to kmitani volantu pri intenzivnejsim zaslapnuti), uplne jine je razeni na volantu atd. Porad mi ale chybi vypínatelne ABS, jak to bylo starsich AUDI.
Jinak by me docela zajimalo, kde maj test drivy S8, protoze treba v AUDI I.S.R. jsem uz obhlizel S3 a S4, ale o S8 zatim ticho. RS4 by se tam pry mela objevit v breznu.
OK jasne chapu. Audiny me taky berou. Ale nemam uplne vyhraneny postoj. A rikas pres 230? No to je pak uz "jenom" dalsich 20 ne? Jestli preferujes rychlost tak co takhle RS4? ;) Ale je to maly co? Jinak test drivy s novou S8 u nas uz davno zacaly ...
Jeste nikdy jsem nesrovnaval A8 vs MB-S, protoze MB obecne nebere vudec v potaz - jsem zaprisahlej AUDI-sta /pred A8 jsem mel V8 3,6 a jeste pred ni A100 2,8/. Vsechno super auta. Jediny srovnani jsem mohl udelat s BMW 528, ktery na me dojem fakt neudelalo, ikdyz bylo v plny nalozi.
S8 jsem nezkousel /novou/, ani nevim jestli nejaka v republice uz je. Ale podvozek S8 na te me stare A8 o poznani lip sedi oproti nove A8 standardu. Je to poznat hlavne v zatackach, kdyz se min naklani a na dalnici pri vyssi rychlosti nad 230 km/h - "neskace" tolik, takze mas vetsi pocit bezpeci a jistoty. Mozna ze s tou novou by to spravily Alwaysky :o))
Ahoj Marve, no to je slovo do pranice. Tvuj nazor by me fakt zajimal. Co A8 / MB-S ? Myslim samozrejme to nevo S-klasse, protoze to stare je fakt linej tank. Co myslis? A zkousel uz jsi novou S8?
Na Audi mi nesahej !!! Jezdim s A8 s podvozkem S8, r.v. 96, nejeto cca 70.000 km, motor 4,2 Quatro. Vyjma bezne udrzby a porouchany elektricky anteny tomu nikdy nic nebylo, a to jezdim prevazne v Praze po tech "super" cestach :o) - ani tlumice, a to jsou nizsi. A jeste jsem nemel problem, ze by se se mnou chtel nekdo honit. Ted jsem tyden jezdil s novou A8, letosni model, s motorem 4,2 ale s 5 ventilama na valec. A ta ma jeste lepsi zatah nez za stara. S jakou Audinou jsi jezdil Ty a kolik jsi toho najel, ze "vis" o cem mluvis ? Uplne souhlasim s Dringem. Takovy jako Ty mam fakt nejradeji.
Mam hrozne rad povidacky typu jedna baba povidala. Tvuj nazor ze BMW je * je dost divnej vzhledem k tomu ze jsi zadny nemel a cerpas jenom ze zkusenosti jednoho znamyho. To ze mu odesly tlumice, stabylizatory po 10 000 neni nic divnyho kdyz s tim jezdil po tankodromu :-) ja taky dokazu vodovnat tlumice, stab., ramena, cepy u uplne novyho auta tim ze prejedu kilem pres zpomalovaci retarder. Svedsky auta nemuzu soudit protoze jsem zadny nevlastnil posledni modely volva se me celkem libi ale saab ma nemoznej design i kdyz to muze byt dobry auto.
Proti MB nemám nič, S je super-duper! Ale BMW (nerátam M5 a Z7)je * a Audi(nerátam S6)? REST IN PEACE!! Nech ma Boh chráni pred týmito zázrakmi techniky!
Jaguar, AM, jedným slovom anglická klasika to je bomba! A Volvo so SAABom? Švédi to vedia a ten kdo raz skúsil Švéda už nič iné nechce! Nemci kedysi boli dobrí (najlepší), to je už ale dnes minulosť.
Známy mal dve BMW. BMW 540i a 540i od Schnitzera! To druhé ho vyšlo skoro na 3,5 mil. Na prvom sa vybúral, ale predtým mu stihli po 15 000km odísť tlmiče, potom aj silenbloky a priečny skrutný stabilizátor. A to všetko v priebehu 10 000km! Keď mal 30 000 havaroval tak, že po ňom nič neostalo. Na tom druhom bavoráku odišla spojka a prevodovka a blbla mu aj elektrika. Dnes jazdí na Volvo V70 R AWD od Volvo Individual Pure a nevie si vynachváliť.
Nazdar Daimlere! Jo myslim ze to chce opravdu vyzkouset a ne o tom jen cist a koukat na ulici. Muzu se zeptat s cim maz zkusenost? Spousta lidi ma zbytecne predsudky, specialne vuci MB / BMW.
Ještě lepší bude E55 AMG 4matic (případně ještě s úpravou na třeba 7.3l od AMG a nějakých 550hp). Tohle auto má podstatně lepší jízdní vlastnosti než S-klasa, i když ta se ve W220 o dost zlepšila. Stále je to ale dost neohrabanej mamut, kterýho vyvede z míry požadavek na rychlou změnu čehokoliv.