Auto.cz

Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
13. 12. 1999 19:57
neregistrovaný "carman"
14. 12. 1999 14:17
neregistrovaný "Roman11"
14. 12. 1999 17:31
neregistrovaný "Našrot1"
16. 12. 1999 16:57
neregistrovaný "maxipes"
16. 12. 1999 19:42
neregistrovaný "carman"
17. 12. 1999 13:19
neregistrovaný "DIM1"
17. 12. 1999 13:25
neregistrovaný "matej11"
17. 12. 1999 13:51
neregistrovaný "DIM1"
15. 12. 1999 07:44
neregistrovaný "Petrb"
15. 12. 1999 08:03
neregistrovaný "King Of The Road"
15. 12. 1999 08:28
neregistrovaný "HAROUS"
15. 12. 1999 08:38
neregistrovaný "King Of The Road"
15. 12. 1999 11:12
neregistrovaný "DIM1"
20. 12. 1999 11:10
neregistrovaný "HonzaP"
17. 12. 1999 15:23
neregistrovaný "Našrot1"
20. 12. 1999 10:29
neregistrovaný "DIM1"
20. 12. 1999 10:37
neregistrovaný "DIM1"
20. 12. 1999 15:25
neregistrovaný "Našrot1"
20. 12. 1999 15:38
neregistrovaný "DIM1"
23. 12. 1999 13:28
neregistrovaný "King Of The Road"
26. 12. 1999 12:30
neregistrovaný "Keyser_Soze"
4. 1. 2000 15:38
neregistrovaný "rado1"
5. 1. 2000 09:51
neregistrovaný "Keyser_Soze"
5. 1. 2000 09:53
neregistrovaný "Keyser_Soze"
17. 12. 1999 16:47
neregistrovaný "Keyser_Soze"
20. 12. 1999 11:20
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 12:45
neregistrovaný "DIM1"
20. 12. 1999 13:48
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 13:55
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 15:33
neregistrovaný "DIM1"
17. 12. 1999 17:12
neregistrovaný "PTD"
20. 12. 1999 11:26
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 11:51
neregistrovaný "HonzaP"
20. 12. 1999 11:53
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 11:58
neregistrovaný "HonzaP"
20. 12. 1999 12:02
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 12:09
neregistrovaný "HonzaP"
22. 12. 1999 21:45
22. 12. 1999 21:53
25. 12. 1999 19:53
neregistrovaný "Našrot1"
25. 12. 1999 19:47
neregistrovaný "Našrot1"
27. 12. 1999 11:47
neregistrovaný "DIM1"
4. 1. 2000 12:02
neregistrovaný "ivo1"
4. 1. 2000 13:15
neregistrovaný "DIM1"
4. 1. 2000 14:00
neregistrovaný "King Of The Road"
4. 1. 2000 15:05
neregistrovaný "DIM1"
4. 1. 2000 15:25
neregistrovaný "matej11"
4. 1. 2000 15:47
neregistrovaný "King Of The Road"
4. 1. 2000 15:56
neregistrovaný "King Of The Road"
5. 1. 2000 01:49
neregistrovaný "Roman11"
5. 1. 2000 08:14
neregistrovaný "King Of The Road"
5. 1. 2000 09:56
neregistrovaný "ivo1"
5. 1. 2000 10:05
neregistrovaný "King Of The Road"
5. 1. 2000 10:16
neregistrovaný "ivo1"
5. 1. 2000 10:16
neregistrovaný "DIM1"
5. 1. 2000 10:27
neregistrovaný "ivo1"
5. 1. 2000 10:47
neregistrovaný "King Of The Road"
5. 1. 2000 12:23
neregistrovaný "residents"
7. 1. 2000 10:14
neregistrovaný "cork"
6. 1. 2000 00:00
neregistrovaný "Roman11"
6. 1. 2000 06:25
neregistrovaný "King Of The Road"
6. 1. 2000 06:26
neregistrovaný "King Of The Road"
7. 1. 2000 03:01
neregistrovaný "Roman11"
7. 1. 2000 07:31
neregistrovaný "King Of The Road"
7. 1. 2000 11:32
neregistrovaný "DIM1"
7. 1. 2000 11:41
neregistrovaný "King Of The Road"
7. 1. 2000 15:25
10. 1. 2000 10:24
neregistrovaný "DIM1"
20. 1. 2000 00:00
neregistrovaný "mila1"
21. 1. 2000 00:00
neregistrovaný "Roman11"
21. 1. 2000 15:01
neregistrovaný "Petrb"
22. 1. 2000 00:00
neregistrovaný "Roman11"
22. 1. 2000 11:31
neregistrovaný "RadekG"
22. 1. 2000 20:39
neregistrovaný "cokes"
3. 1. 2000 16:13
neregistrovaný "jirik111"
4. 1. 2000 14:53
neregistrovaný "matej11"
5. 1. 2000 11:40
neregistrovaný "PTD"
5. 1. 2000 11:51
neregistrovaný "King Of The Road"
5. 1. 2000 17:12
neregistrovaný "cokes"
7. 1. 2000 09:58
neregistrovaný "cork"
7. 1. 2000 10:33
neregistrovaný "luckyluk"
7. 1. 2000 15:55
neregistrovaný "cokes"
7. 1. 2000 16:37
neregistrovaný "PTD"
10. 1. 2000 10:35
neregistrovaný "maxipes"
10. 1. 2000 10:59
neregistrovaný "cokes"
11. 1. 2000 13:39
neregistrovaný "residents"
11. 1. 2000 15:59
neregistrovaný "cokes"
20. 1. 2000 00:00
neregistrovaný "mila1"
20. 1. 2000 10:17
neregistrovaný "cokes"
20. 1. 2000 00:00
neregistrovaný "mila1"
5. 1. 2000 12:25
neregistrovaný "Kamikaze1"
5. 1. 2000 13:48
neregistrovaný "DIM1"
6. 1. 2000 00:00
neregistrovaný "Roman11"
6. 1. 2000 06:24
neregistrovaný "Kamikaze1"
6. 1. 2000 07:50
neregistrovaný "matej11"
6. 1. 2000 07:58
neregistrovaný "King Of The Road"
6. 1. 2000 08:15
neregistrovaný "matej11"
6. 1. 2000 08:26
neregistrovaný "King Of The Road"
6. 1. 2000 17:06
neregistrovaný "austin"
7. 1. 2000 08:41
neregistrovaný "PTD"
7. 1. 2000 09:33
neregistrovaný "Kamikaze1"
12. 1. 2000 08:47
neregistrovaný "PTD"
12. 1. 2000 10:12
neregistrovaný "LadaH"
12. 1. 2000 13:12
neregistrovaný "cokes"
12. 1. 2000 16:45
neregistrovaný "residents"
12. 1. 2000 17:05
neregistrovaný "PTD"
14. 1. 2000 15:02
neregistrovaný "Petrb"
18. 1. 2000 00:00
neregistrovaný "Spina"
18. 1. 2000 09:02
neregistrovaný "Petrb"
18. 1. 2000 12:46
neregistrovaný "residents"
18. 1. 2000 16:11
neregistrovaný "Roman11"
19. 1. 2000 00:00
neregistrovaný "Spina"
19. 1. 2000 08:51
neregistrovaný "jirik111"
22. 1. 2000 11:59
neregistrovaný "Kouda"
22. 1. 2000 14:41
neregistrovaný "RadekG"
23. 1. 2000 01:49
neregistrovaný "Roman11"
23. 1. 2000 08:57
neregistrovaný "RadekG"
27. 1. 2000 16:16
neregistrovaný "Roman11"
9. 2. 2000 14:45
neregistrovaný "magic1"
17. 2. 2000 09:51
neregistrovaný "McStinger"
17. 2. 2000 22:34
neregistrovaný "Spina"
18. 2. 2000 15:38
neregistrovaný "cokes"
19. 2. 2000 18:15
neregistrovaný "Spina"
20. 2. 2000 19:51
neregistrovaný "cokes"
20. 2. 2000 22:06
neregistrovaný "Spina"
21. 2. 2000 15:37
neregistrovaný "cokes"
21. 2. 2000 23:59
neregistrovaný "magic1"
22. 2. 2000 00:00
neregistrovaný "GOJA"
23. 2. 2000 00:00
neregistrovaný "magic1"
24. 2. 2000 12:02
neregistrovaný "GOJA"
24. 2. 2000 13:49
neregistrovaný "campagnolo"
2. 3. 2000 12:53
neregistrovaný "magic1"
24. 2. 2000 13:25
neregistrovaný "drive-r"
27. 2. 2000 00:00
neregistrovaný "GOJA"
28. 2. 2000 13:04
neregistrovaný "drive-r"
2. 3. 2000 00:00
neregistrovaný "GOJA"
3. 3. 2000 12:51
neregistrovaný "drive-r"
7. 3. 2000 09:33
neregistrovaný "magic1"
7. 3. 2000 10:36
neregistrovaný "drive-r"
7. 3. 2000 15:25
neregistrovaný "magic1"
23. 3. 2000 00:00
neregistrovaný "andy220"
23. 3. 2000 11:32
neregistrovaný "magic1"
24. 3. 2000 10:23
neregistrovaný "DIM1"
24. 3. 2000 11:04
neregistrovaný "TiangCeMin"
24. 3. 2000 12:55
neregistrovaný "magic1"
26. 3. 2000 00:00
neregistrovaný "andy220"
27. 3. 2000 10:28
neregistrovaný "DIM1"
28. 3. 2000 14:22
neregistrovaný "tope"
28. 3. 2000 15:04
neregistrovaný "magic1"
29. 3. 2000 01:03
neregistrovaný "TiangCeMin"
29. 3. 2000 08:48
neregistrovaný "RadekG"
29. 3. 2000 11:30
neregistrovaný "tope"
29. 3. 2000 13:40
neregistrovaný "magic1"
1. 4. 2000 00:00
neregistrovaný "andy220"
2. 4. 2000 22:25
neregistrovaný "andy220"
3. 4. 2000 10:39
neregistrovaný "magic1"
4. 4. 2000 10:26
neregistrovaný "andy220"
27. 3. 2000 10:49
neregistrovaný "magic1"
31. 3. 2000 12:56
neregistrovaný "jirik111"
31. 3. 2000 22:51
neregistrovaný "andy220"
12. 4. 2000 12:24
neregistrovaný "jirik111"
13. 4. 2000 21:41
neregistrovaný "andy220"
28. 2. 2000 13:09
neregistrovaný "cokes"
2. 3. 2000 00:00
neregistrovaný "GOJA"
23. 2. 2000 09:02
neregistrovaný "campagnolo"
23. 2. 2000 09:57
neregistrovaný "cokes"
23. 2. 2000 11:31
neregistrovaný "campagnolo"
23. 2. 2000 11:44
neregistrovaný "campagnolo"
23. 2. 2000 11:53
neregistrovaný "campagnolo"
25. 2. 2000 01:19
neregistrovaný "mila1"
26. 2. 2000 11:40
neregistrovaný "Spina"
26. 2. 2000 16:00
neregistrovaný "cokes"
4. 3. 2000 01:04
neregistrovaný "mila1"
14. 3. 2000 09:56
neregistrovaný "greggie"
15. 3. 2000 22:46
neregistrovaný "TiangCeMin"
17. 3. 2000 07:15
neregistrovaný "drive-r"
17. 3. 2000 17:36
neregistrovaný "TiangCeMin"
21. 3. 2000 16:35
neregistrovaný "magic1"
21. 3. 2000 17:59
neregistrovaný "TiangCeMin"
22. 3. 2000 23:00
neregistrovaný "Roman11"
23. 3. 2000 02:24
neregistrovaný "TiangCeMin"
22. 3. 2000 09:31
neregistrovaný "campagnolo"
23. 3. 2000 02:34
neregistrovaný "TiangCeMin"
23. 3. 2000 17:29
28. 3. 2000 14:52
neregistrovaný "ano"
4. 4. 2000 03:27
neregistrovaný "TiangCeMin"
4. 4. 2000 07:13
neregistrovaný "RadekG"
4. 4. 2000 10:39
neregistrovaný "residents"
4. 4. 2000 11:55
neregistrovaný "magic1"
5. 4. 2000 13:04
neregistrovaný "andy220"
6. 4. 2000 10:37
neregistrovaný "magic1"
6. 4. 2000 23:56
neregistrovaný "andy220"
7. 4. 2000 15:21
neregistrovaný "magic1"
10. 4. 2000 00:00
neregistrovaný "andy220"
10. 4. 2000 11:22
neregistrovaný "magic1"
12. 4. 2000 00:00
neregistrovaný "andy220"
12. 4. 2000 09:53
neregistrovaný "magic1"
13. 4. 2000 12:31
neregistrovaný "cokes"
13. 4. 2000 16:09
neregistrovaný "magic1"
17. 4. 2000 14:41
neregistrovaný "cokes"
17. 4. 2000 22:58
neregistrovaný "andy220"
18. 4. 2000 17:13
neregistrovaný "cokes"
24. 4. 2000 17:37
neregistrovaný "andy220"
25. 4. 2000 08:46
neregistrovaný "cokes"
13. 4. 2000 22:46
neregistrovaný "andy220"
17. 4. 2000 14:44
neregistrovaný "cokes"
neregistrovaný "carman"
13. 12. 1999 19:57
Obsah ani počet válců ničím nenahradíš !!!!
Pravidelně pročítám skoro všechny témata. Tak jsem sesmolil pár řádků, které navazují na některá

témata zde v Motor Café uvedená. Mám Mitsu Galant GLSi 2,0 l r.v.97 najeto 28.235 Km. Do dnešního dne nejeví žádné známky vrzání, či klepání a pazvuků u vnitř vozu. Ve voze jsou koncernový repro MITSUBISHI a hrají o 200 % lépe, než ty co jsou montovány do Octávek. Většinu nahrávek si lépe vychutnám v autě, než na domácí HIFI sestavě DENON. Nastavení podvozku mi vyhovuje, jen by se pod kapotou lépe vyjímal silnější motor V6 2,5 l, nebo V6 3,0 l twin turbo z MITSUBISHI GT 3000.

Nádrž má na 64 l, aspoň podle manuálu. Většinou tankuji kolem 55 l. Jen jednou jsem vyjel nádrž skoro až na dno. (V manuálu to nedoporučují, kvůli možnému zničení katalizátoru).

Když dělám Prahu tj. tak 4x ročně, tak dám Mitsubišce nabumbat Naturál-98. Ten ona radši než Naturál-95 který providelně konzumuje. Někde v útrobách je oktanové čido, které automaticky nastavuje podle potřeby předstih. (Přesně nevím jak to funguje). V průměru se mi spotřeba drží 8,2-8,4 l na 100 Km. Dnes jsem byl v Bořeticích pro víno. Na dálnici jsem si zaznamenal kolik motor točí na pátý převodový stupeň. Při těchto rychlostech.

110 Km/3000, 130 Km/3500, 150 Km/4000, 160 Km/4200, 170 Km/4550, 180 Km/5000, 200 Km/asi 5300 ot.

Docela by mě zajímalo kolik točí při těchto rychlostech i jiná auta.

V poklidu si jedu 140-cítkou v levém pruhu (Brno -> EXIT Hustopeče. Kdo tuhle část zná tak ví

proč). Čučím do zrcátka a vidím velmi rychle se přibližující vůz. Zajedu do pravého pruhu a najednou vžůůůůmmmmm a vůz byl fuč. Tak se vrátím do levého pruhu (říkám si pro sebe, že se na něj přilepím). Sešlápnu pedál k podlaze moje auto zrychluje, ten auťák se mi stále vzdaluje. Po chvilce jedu na max 210 Km/h (to auto mi pořád ujíždí). Tak smůla bylo to holt BMW 325. Musel jet tak 220-240 Km. Z toho vyplívá, že obsah ani počet válců ničím nenahradíš !!!! Fine Fin.
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Roman11"
14. 12. 1999 14:17
Re: Obsah ani počet válců ničím nenahradíš !!!!
Hm, nechápu o co tu jde. Zapoměl si, že ještě existují Turbo motory a některá auta i s dvoulitrovým čtyřválcem turbo můžou ujet čtyrlitrovýmu osmiválci...
neregistrovaný "Našrot1"
14. 12. 1999 17:31
Re: Obsah ani počet válců ničím nenahradíš !!!!
Je ovšem pravda, že motory s vyšším objemem můžou jet víc při nižším výkonu - ze známého Pascalova zákona: že tlak je síla na PLOCHU. Ale že by dvoulitrovej Galant jel jenom 210 se mi nezdá. Ale když s nim jezdíš, tak to asi víš. :o)
neregistrovaný "maxipes"
16. 12. 1999 16:57
Re: Obsah ani počet válců ničím nenahradíš !!!!
to Nasrot - to, ze tlak je sila na plochu je sice pravda - nejak to ovsem nevysvetluje to, proc by mely motory s vyssim objemem mely jet vic pri nizsim vykonu - to je peknej nesmysl.
neregistrovaný "carman"
16. 12. 1999 19:42
Re: Cena Mitsubishi
Mitsubishi jsme koupily 18.11.1997 na leasing.

Příplatková vábava byla pouze digitální klima a

metalíza. To vše za necelých 800.000,- Kč.
neregistrovaný "DIM1"
17. 12. 1999 13:19
Re: Cena Mitsubishi
To není tak moc, 800 000 jak jsem si myslel :-))) Včera jsem se trošku víc zaobíral těmi rychlostmi a otáčkami ( s octávií 1,8 T ) a výsledek je takový, že při 100 km/h na pětku to točí 2 500 a každých 10 km navíc = 250 ot/min., takže 120 jsou 3 tis., 140= 3 500 atd. Stejně to MUSÍ být i u jiných aut, tzn. že každých 10 km navíc musí znamenat stejný nárůst otáček. Ten příspěvek, kde píšeš kolik to tvoje auto točí má v tomto směru jistou slabinu :-))) ale jinak mi z toho vyplývá, že ti to točí asi o těch 250 ot/min víc. Jinak síla je opravdu tlak na plochu. Ta debata asi měla být o kroutícím momentu. Je jasné, že pokud má válec větší vrtání=průměr=plochu, tak je plocha na kterou tlak působí větší a tím se zvětšuje kroutící moment. V tom by měly mít výhodu víceobjemové motory, ale druhá možnost jak změnit kroutící moment je zvětšit ne ten průměr ale ten tlak ( množství plynu ve válci ) = turbo !!

Právě tím se dá ten obsah nahradit !!!! 1,8 T má kroutící moment 210 N/m od 1800 - 6000 !!! Fakt nevím, proč bych měl obhajovat větší obsah. A navíc jezdím za asi 8 l/100 v průměru

( teď v zimě ) . A auto v Combi stálo asi

600 000 v plné výbavě ! A všichni dvoulitři jsou marní :-))))......
neregistrovaný "matej11"
17. 12. 1999 13:25
Re: Cena Mitsubishi
Tak s tímto tvrzením souhlasím. Navíc si myslím, ľe současný trend zmenąování obsahu motoru a dohánění chybějícího výkonu zvyąováním výkonu ve vyąąích otáčkách je nesprávný směr zaloľený na chybném předpokladu o uľitečnosti přenáąení větąiny zkuąeností z konstrukce závodních strojů do normálního provozu. Pohled na naloľený kombík 1.4 16V ve mě vyvolává soustrast s člověkem, který nalítl reklamě o pohádkových 66kW. S potěąením jsem si přečetl v poslednim číslu Automobilu článek o novém benzínovém vstřikování extrémně ochuzených směsí (směs je tak chudá, ľe by se normálně vůbec nezaľehla - musí se vtříknout těsně před ukončením zdvihu přímo ke svíčce). Tento přístup umoľňuje dosáhnout nízkou spotřebu i motorům o větąím obsahu. Z hlediska ľivotnosti ojetiny (větąina lidí v ČR na nové auto nemá) bych měl mnohem větąí důvěru k takovému systému neľ k systémům, které vzhledem ke jejich konstrukci majitelé musí pořád vytáčet .
neregistrovaný "DIM1"
17. 12. 1999 13:51
Re: Cena Mitsubishi
S otáčkami máš, Matěji, určitě pravdu, papírová hodnota výkonu ještě o ničem nevypovídá.....mimochodem, pojedu li v mém autě na pětku 100 km/h, pohybuju se ve výkonové oblasti asi 52 KW , u 130 68 KW u 150 km/h asi 78 KW...... To jsou důležité parametry pro život :-))))
neregistrovaný "Petrb"
15. 12. 1999 07:44
Re: Cena Mitsubishi
Nemyslim že je to zrovna ten nejlepší příklad. Řek bych že záleží na osobním vkusu. Můžeš rád motor udržovat ve velkejch točkách, poslouchat pískot turba nebo ti prostě jízda s točivým motorem může víc vyhovovat. Pak taky může bejt někdo, komu se líbí zátah motoru pomalu kdy si vzpomene a nemusí mít motor nacpanej vačkama, ventilama, turbama a jinejma věcma.
neregistrovaný "King Of The Road"
15. 12. 1999 08:03
Re: Cena Mitsubishi
Přesně souhlasím. záleží na nátuře. já bych bez vysokých otáček umřel.
neregistrovaný "HAROUS"
15. 12. 1999 08:28
Re: Cena Mitsubishi
Ale ona taková hudba šestiválce taky nebude špatná. Nejlepší asi bude kompromis - BMW M3. Objem 3.2 litru a točit to můžeš do halelujá. (Jen tak úplně mimo - dneska sem čistil maily a našel sem mail z 22.6. 1999, ve kterym si kámošovi stěžuju, ze natural 95 stojí už 22.20,- dneska tady 27.10,- ).
neregistrovaný "King Of The Road"
15. 12. 1999 08:38
Re: Cena Mitsubishi
I přesto, že nejsem BMW-man, asi máš pravdu. Sakra, ty máš ale zasmrádlou poštu - no, že bych se taky pokusil to vyčistit u sebe?
neregistrovaný "DIM1"
15. 12. 1999 11:12
Re: Cena Mitsubishi
Hmh, a kolik takové Mitsubishi stojí ??
neregistrovaný "HonzaP"
20. 12. 1999 11:10
Re: Cena Mitsubishi
To Car Man: Na Diamanty mam slabost,doma mi elektronika jede jen na nich a Accuphasi,no a Galanta v trilitrove verzi jsem si osahal nekolikrat v USA(par tisic mil).Hodne mile auto.Doma TDI,tam to s tim obsahem je trochu jinak.Ale radeji poslouchat hudbu v aute nez na Denonu?!No jiste,repraky v Oktavce jsem nechal vymenit vsech osm a jeste pridat aktivni subw.Vyrobce by nikdo podle tech repro nenasel,vyskace byly-Tunesia.To jo,ale chapu to spise jako zdvorilou reakci na ozvuceni Galantu,nez vyjadreni jeji kvality pred kvalitou jine tridy.

Ostatni podepisuji.
neregistrovaný "Našrot1"
17. 12. 1999 15:23
Přírůstek otáček a rychlosti
Zajímavý je, že třeba u Cariny 1,6, kterou občas jezdim a která má výhodu otáčkoměru (narozdíl od Corolly, kterou jezdim v podstatě pořád), je ten vzestup otáček taky z počátku a ke konci nelineární. při 100 cca 2500, 140 4000, 150 cca 4100, 160 cca 4400, 170 cca 4800, 180 cca 5100, 190 cca 5300, 200 cca 5700, 210 6000, 220 6250 (posunutý omezovač na pětku, normálně je na cca 7400). Jinak s tim turbem je to pravda, ovšem (neber si to osobně DIMe :o)) v tý Oktávce to neni nic moc (kdyby měla tak aspoň 180 - 200 koní, pak by se dalo mluvit o dobrém přeplňovaném motoru, protože Myšivbuši dělá (nebo dělalo) 1,8 bez turba 150 koní. Ale ten točák není špatnej). Udělal jsem se svojí Corollkou 1,6tkou Passata 1,8T vcelku v pohodě (na rovince a tak do té 100, 120, v kopci táhne o něco líp a hlavně asi jede rychlejc :o)
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "DIM1"
20. 12. 1999 10:29
Re: Přírůstek otáček a rychlosti
Nějak si nedovedu představit, jak se můžou měnit otáčky nelineárně k rychlosti. Jediným vysvětlením je , že není přesný otáčkoměr resp. tachometr.... Jinak já jsem sice patriotistický škodofil a nikdy jsem netvrdil, že není nic lepšího :-))) Přesto je jasné, že motor 1,8 T má parametry špičkové, ať už se to někomu líbí nebo ne. Jinak mě předjede občas kde kdo, já zas tak moc nezávodím, takže věřím, že se dá předjet i Volkswagen 1,8 T třeba i Toyotou s 1,6 motorem, ale tvrdit, že je 1,6 rychlejší ??
neregistrovaný "DIM1"
20. 12. 1999 10:37
Re: Přírůstek otáček a rychlosti
....... k těm otáčkám mě ještě napadlo, že to může být způsobeno tím, že se při prudké akceleraci ( třeba ze 150 na 170 km/h) protáčejí přední kola :-)))) Jo , Našrot píše že při 100-120 km/h jede Corolla lépe, tak já si taky trošku popíchnu ( nic ve zlým ) : je třeba říci, při jakém rychlostním stupni, protože já tam můžu mít ještě pořád dvojku.....( tak asi do 110 , abych byl přesný ) . :-))) A to se ty kola na mokrém ještě protočit dají.
neregistrovaný "Našrot1"
20. 12. 1999 15:25
Re: To: DIM
Já jsem nepsal, že jede Corolla rychlejc (jako větší maximálku), ale že má tak do 100 - 120 lepší akceleraci než Oktávka 1,8T. A na jaký rychlostní stupeň? Na 1 60 (když nepřetáčim přes omezovač, ale to se občas dá a pak je to (zatim odzkoušeno při 7700 ot. cca 75), na dvojku standardně 100, s přetočeným omezovačem opět odzkoušeno cca 120 při 8000. Takže ten omezovač asi vyhodim :o) (jo ale na otáčky jsem koukal na Carině, protože v Corolle nemám otáčkoměr. A ten omezovač jsem taky přetočil na Carině, na Corolle se mi to ještě nepodařilo, ale je to *, protože jedou na ty rychlosti stejně.) Jo a protočí ti to na mokru kola na trojku? Mě to na dvojku hrabe i na suchu :o)), když se trochu zasnažim a se stejným usilím to hrabe na trojku na mokru. A to mě občas dokáže naštvat. A ještě: každý japonský auto může jet na jednotlivé rychlostní stupně víc, než většina (ne všechny) evropských. Takže třeba i ten prťavej Yaris jede s litrovým motůrečkem na dvojku 97. :o)
neregistrovaný "DIM1"
20. 12. 1999 15:38
Re: To: DIM
S tím protáčením na suchu na dvojku se musí člověk opravdu zasnažit. Mimochodem : kolik má Carina 0 - 100 ?? A kolik má kroutící moment a jaký má průběh ?? A případně kolik váží ?? Mě se tomu prostě nechce věřit :-)))) 1,8 T má 100 za 8,9, 210 N.m od 1800 do 6 00 ot/min, asi 1200 kg.....
neregistrovaný "King Of The Road"
23. 12. 1999 13:28
Re: To: DIM
Máš pravdu, dá se nahradit. Ať už otáčkami (Honda), nebo turbem (tvůj mazlíček, Saab, toyota a hafo dalších). S tím, že u Turba je asi dost točáku dole i výkonu nahoře, což je pro mnoho lidí výhodou, u Hondy lze mluvit většinou pouze o výkonu v otáčkách, i když S2000 má neuvěřitelně pružný motor a Acco Type R jakbysmet.
neregistrovaný "Keyser_Soze"
26. 12. 1999 12:30
Re: Bez nadpisu
tady teda padaj cisla :)))))


tohle je motor dle meho gusta :)


0-100 za 8,2s, s automatem


2.9l, 275Nm, 143kW


1925 kg


a samozrejme 6valcu a 24 ventilu.


To je motor do diskuze obsah a valce nicim nenahradis, a ne naky uprdeny 4valcovy 1.8ky :))
neregistrovaný "rado1"
4. 1. 2000 15:38
Re: Bez nadpisu
Za kolik litru jezdi tenhle nosic jadernejch raket :o)
neregistrovaný "Keyser_Soze"
5. 1. 2000 09:51
Re: Bez nadpisu
po praze 12 +


mimoprahu 8.5 +
neregistrovaný "Keyser_Soze"
5. 1. 2000 09:53
Re: Bez nadpisu
rekord byla praha za 10.8 ale to jsem jezdil v noci. to se nepocita :)


Prevazne to krmim 98kou (dyz ji maj za cenu 95 treba ted Agip nebo stale Jet) , s 95kou to jde o pul az litr nahoru. Neptejte se mne proc
neregistrovaný "Keyser_Soze"
17. 12. 1999 16:47
jo obsah a valce jsou nenahraditelny
..o cemz vypovida ma autohistorie od roku 96,

2.0 V6 2.8i V6 , 2.8i V6, 2.9i V6 24vent.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 11:20
Re: jo obsah a valce jsou nenahraditelny
O tom svědčí výkony nepřeplňovaných motorů Honda: Civic 1,6VTi-118kW/7600-150Nm/7000; Civic 1,8VTi-124kW-7600-166Nm/6300; Integra TypeR 1,8-140kW/8000-178Nm/7300 ; Acco type R 156kW/7200-215Nm/6700 a nakonec S2000 2,0-177kW/8300-204Nm/7500. A někdo se odváží tvrdit, že jsou nevýkonné, pomalé, na nic? Ale jděte.
neregistrovaný "DIM1"
20. 12. 1999 12:45
Re: jo obsah a valce jsou nenahraditelny
Já se vrátím zpět k autům :-))) Ty hodnoty, Kingu, jsou u těch japonců pěkný, ale jen ty otáčky mi to trochu degradují. při závodění ještě, ale abych si to svištěl při normální jízdě až k 8 000 otáček ?? Ale nikdy jsem netvrdil , že jsou ty motory na nic a pomalý ...Jen jsou trochu " vyhoněný " .
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 13:48
Re: jo obsah a valce jsou nenahraditelny
To máš, honzo pravdu - každý máme něco. DIMe - že tohle říkáš zrovna ty s 1,8T. Jistě, že se nebudeš nikde hnát v 8000 otáčkách, ale na rozdíl od velkoobjemových motorů, které žerou jako prase i když jedeš pomalu, protože tam ten benzín prostě musí téct, tak umaloobjemovéh omotoru (ať už s VTEC, nebo bez, si můžeš jet na 5ku v klídku 120-130 na 3500, nebo 4000 otáček a když to chceš osolit, tak tam prostě kopneš z 5ky 3ku, skočí ti to někam na 5-5500 otáček, těch xxx koní se probudí, kopnou tě do zadku, zažehlí do sedačky a vrrrrrrrrrrrrrrrr, co jsem to vlastně předjel? a pak se v klídku vrátíš do svých 130km na 5ku a pokračuješ, Nehledě na povinné ručení. A v tématu Octavia 1,8T, kde jsme se na tuhle tématiku taky bavili, někdo psal, že 1,8T jede líp, než VTI civic 1,6, já bych tomu nevěřil, ale budiž. Ono ježdění ve vysokých otáčkách má svoje neopakovatelné kouzlo. Mimochodem, umíš anglicky? něco ti sem vložím.
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 13:55
Re: jo obsah a valce jsou nenahraditelny
"On an open road, the S2000 makes little discrimination between caravans and GTis: they are all just thirty-mph-somethings, nothing more than rear-view has-beens". V prekladu: "Na otevrene ceste S2000 nedela velkeho rozdilu mezi karavany a GTi: vsichni jsou 30-mil/hod.-cosi, nic vice nez minulost v pohledu zpetneho zrcatka". Dobry ne? ;-)- to je citát z testu Hondy S2000 v časopise Topgear.
neregistrovaný "DIM1"
20. 12. 1999 15:33
Re: jo obsah a valce jsou nenahraditelny
Dobrý, Kingu !! Ten popis toho předjetí byl famózní :-))) Jenom už jsme to někam posunuli, původně jsem se snažil obhajovat to, že se dá obsah a počet válců něčím nahradit. Což ty tvrdíš vpodstatě taky, jenom jsi to ještě posunul o nějakých 200 ccm níž. Je to ale podobné jako u 1,4 74 kw ( nová Fabia ). Projel jsem se s tím asi 10 km a je to něco za něco . Prostě posunuli maximum točivého momentu výš a tím se víceméně automaticky zvýší papírový výkon. Ale pokud se člověk chce těšit z klidné jízdy, potřebuje mít kroutící moment co nejníže. Alespoň mě to vyhovuje. Ale zároveň mě těší i možnost vychutnávat vysoký záběr i ve vysokých otáčkách - třeba při předjíždění, nemít tak vysokou spotřebu jako vyšší objemy nebo počty válců a ještě jim to s embéčkem natřít ( natož s kombíkem ) :-))) a přitom cena není zas tak bombastická. Navíc je obecnou pravdou, že motor který pracuje s nízkými otáčkami má právě proto delší životnost. Takže objem se dá nahradit !!!!!!!
neregistrovaný "PTD"
17. 12. 1999 17:12
I6
Objem ničím nenahradíą. To je jasné. Proto moje příątí auto bude Dodge RAM 2500 s motorem Cummins, řadový ąestiválec, turbodiesel, objem 5,9 litrů, výkon 225PS při 3600ot. Nejsem ľádný extrémista. To bych si koupil Ford F350 s vidlicovým osmiválcem 7,3litru (TD). Cummins to vyhrává, nebo» má moderní kostrukci s přímým vstřikem, 24ventilů atd. Cena není nijak závratná. Bez DPH (je to PickUp)v základu 1,1mio. Za to nepořídíą ani sluąnou Audi A4. Přitom je to drľák a uľitečný auto. Maximální rychlost si určujeą sám, podle toho, jaký stálý převod si objednáą. PTD
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 11:26
Elektronika Mišivbuši? už ne, dík
Říkáš,že ti na Mišivbuši jede doma elektronika? Taky to byla naše oblíbená značka, ale video bylo za 6let 8x v opravě a stejně nejede (jen ten design je pěkný, takový jakoby matový šedohnědý kov), jak by mělo a televize žádná sláva. Po vypnutí hlavního vypínače na skříni jdou po opětovném zapnutí všechny funkce na maximum (zvuk, jas, kontrast,....), tak to je pak pocuc to štelovat znova. Ale do servisu s tím radši nepůjdem. Jestl idělají i taková auta (je nhezký vzhled), tak to sorry.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "HonzaP"
20. 12. 1999 11:51
Re: Elektronika Mišivbuši? už ne, dík
Ale jo jede,a to jsem pekne vybiravej.Jenze saham do polic,kde konzumni vyrobky moc nejsou.

Napalil jsem se jeste za komancu u Sonyho,a ani zanic.Kazdy mame neco.
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 11:53
Re: Elektronika Mišivbuši? už ne, dík
Ono dělá Miši i nekonzumní elektroniku?
neregistrovaný "HonzaP"
20. 12. 1999 11:58
Re: Elektronika Mišivbuši? už ne, dík
Ano,studiovou,radu 530 a vyse.Ovsem Accuphasis mi nenahradi ani oni.No a abych byl presny,repro taky neni od nich.Okoukl jsem to ve Statech,aniz jsem tusil,ze to umi.
neregistrovaný "King Of The Road"
20. 12. 1999 12:02
Re: Elektronika Mišivbuši? už ne, dík
Studiovka je ale very expensive. To jsou ceny,které bych já dal za auto. To já radši jednou oželím dokonalý sound (stačí mi průměrný) a investuju do 4 kol.
neregistrovaný "HonzaP"
20. 12. 1999 12:09
Re: Elektronika Mišivbuši? už ne, dík
No ja vim,ale kazdy mame nejakou slabost,muj kamos stejnou castku protahal s *...,devcaty.

Ja uz tak vecer jen tak "pianko" celych 17+2,jak to u me nazvali kamosi.No a samozrejme ctyri kola,to jsem mel vzdycky,a dokud budu delat,tak chci mit i dal.Komanci nam ukradli mnohem vic(nejen mne osobne).
22. 12. 1999 21:45
oktavia 1.8T
to DIM> subj ma 210nm od 1600 do 4600 a nie do 6000 ako si pisal. to cislo mam z casaku.
Rozbalit vlákno
0
22. 12. 1999 21:53
obmedzovac
to nasrot> ako vynechavas obmedzovac, to mu vyberies poistku?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Našrot1"
25. 12. 1999 19:53
Re: obmedzovac
On "se vynechává sám". Je tam zřejmě nějaká chyba či co, takže když ho trošku déle dusíš (tak 3-5s) tak se občas prostě "vzdá" a pustí tě do vyšších otáček. Možná je dělanej nějak jinak, než je třeba u té Corolly (tam se mi to nepodařilo), asi aby se "nepřežhavil", tak prostě vynechá. Zrušit celkově by šel asi vyndáním jeho pojistky, ale zkoušet to zatim nebudu.
neregistrovaný "Našrot1"
25. 12. 1999 19:47
To: DIM
Totiž nevýhodu většiny evropských aut vidím ve velmi pohodlně posazeném točivém momentu v nízkých otáčkách. Je to právě blbý, že v místě nejvyššího výkonu máš nejmenší točivej moment, takže se ti vůbec nevyplatí motor točit. Já mám u Corolly tm cca 147 Nm, výkon 115 hp. Jenže točák je v cca 4700 a max. výkon v cca 6000. Jinak pohotovostní hmotnost u Corolly je 1045 kg, takže když mám prázdnější nádrž, tak tak těch 1000, což je dost rozdíl. Akceleraci na 100 má změřenou za 9, plně naložená 11. U Cariny jsem to neměřil (taky je na ní cítit, že je línější) - má cca o 120 kg víc a o 10 hp míň. :o) Kdyžtak můžem dát někdy drag race, ale až v létě, protože dneska jsem se pěkně klouzal, takže by to nebylo to ono a navíc zimní gumy mají větší odpor.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "DIM1"
27. 12. 1999 11:47
Pro matuS
........máš pravdu, kroutící moment začíná u

4 600 pomalu klesat a v 6 000 ot/min má už jen asi 160 n.m . Ta má informace nebyla přesná.

Jinak matematicky je téměř nemožné aby byl maximální výkon a max kroutící moment při shodných otáčkách..... To by musel krouťák být ustřižen skokově z maxima na minimum a to hodně skokově.
Rozbalit vlákno
35
neregistrovaný "ivo1"
4. 1. 2000 12:02
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
Honda 1.6 VTi. Max krouticiho momentu v.7000ot./min. a vykonu v 7800ot./min. Predjizdeni se stava velmi zadanym, protoze "nahore" to chyta saze zpusobem, ktery se tezko popisuje (100km/h za 8s). Myslim, ze vsechny sportovni motory maji tuto charakteristiku, protoze smysl je jet co nejdele na nizsi prevodovy stupen. Na pohodovou jizdu to samozrejme neni, navic odstupnovani prevodovky te tlaci do vyssich otacek. Myslim, ze jde o to, co chci, plynuly zatah pro vyrovnanou jizdu nebo spickove vykony ve vysokych otackach pro sportovni jizdu.
neregistrovaný "DIM1"
4. 1. 2000 13:15
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
...a když chceš obojí - i zátah nahoře i klidného tahouna - tak musím znovu a znovu opakovat, že na to je turbo ...:-)))
neregistrovaný "King Of The Road"
4. 1. 2000 14:00
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
To ano, ale to turbo už není na nízkou spotřebu, pokud to nehoníš, jako VTEC. Zeptej se iva, za kolik dokáže jezdit. Teď nevím, říkal 5,7??? A kde je se spotřebou tvoje 1,8T. Asi neexistuje ideální stav.
neregistrovaný "DIM1"
4. 1. 2000 15:05
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
5,7 l/100 je solidní, to já jsem tak na 7,5. Předpokládám ale, že můj kombík je asi taky trochu těžší.... ale jinak ne že by se mi Honda nelíbila .Zvlášť ACCORD v minulém provedení a v černé barvě............
neregistrovaný "matej11"
4. 1. 2000 15:25
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
Není těch 5,7 spíą dáno stylem jízdy? Pokud připočteą častějąí předjíľdění s vytočením na 7000 tak nevěřím, ľe to nebude víc...
neregistrovaný "King Of The Road"
4. 1. 2000 15:47
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
Samozřejmě, že jde o údaj při ekonomické jízdě ,ale to vám ivo asi poví sám, já už si nepamatuji, jak to psal. DIMe - mě se tedy líbí víc ten nový acco, ale starý taky, vždyť ho máme doma, sice v zelené met. (nesnáším zelenou), ale sluší mu, naštěstí. Bylo to takové vyjímečné auto.
4. 1. 2000 15:44
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
Ta spotřeba u turba nebude zase tak strašná, vždyť podle testu Saabu 9-3 Viggen s motorem 2.3 Turbo může v pohodě jezdit kolem 8 litrů (to žere i moje 10 let stará Corolla 1.3 :-( ) a pokud jedete brzda-plyn, tak je spotřeba kolem 11 litrů a to je na 2.3 Turbo slušné.
neregistrovaný "King Of The Road"
4. 1. 2000 15:56
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
Saabe, to jsou nádherné hodnoty, obávám se ale, že poněkud nereálné.
4. 1. 2000 16:00
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
Ty hodnoty jsou z testu Viggena v "Autosport & Tuning", takže jsou to pouze převzaté hodnoty a neručím za ně. Já si hlavně pamatuji tu hodnotu 8 litrů, protože to je stejně jako moje Corolla 1.3 při 110 km/h na dálnici(70%) + město (30%) :-(
neregistrovaný "Roman11"
5. 1. 2000 01:49
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
no nejlepsi je opravdu Turbo,... to se v podstate predjizdeni auta meni v preskakovani. vlastne nikdo nema ani sanci,...teda pokud nema taky turbo v tom predjizdecim manevru nejak zabranit. No ale hlavne taky zalezi jaky turbo. Ale ja mam s Deltou takovehle zkusenosti. Průměrná spotřeba toho asi 230 koňového přeplnovaneho dvoulitru je 11 l. Je tam ale velké rozpětí- testoval jsem to velmi důkladně, a při ekomocké jízdě, tj. tak max. 120km/h na dálnici a žádný velký akcelerace/prostě tak, aby se ani nehnula ručička turba/ si to vzalo 8l/100km, naopak při velmi ostré sportovní jízdě/tzn. na dálnici na maximálku a vždy až do 6.000ot. to bralo i 16 l/100km. A fakt je, že ekonomicky to člověka dlouho nebaví, a sportovně zase brzy vysílí, takže reálnější je ten průměr 11-13l/100km.
neregistrovaný "King Of The Road"
5. 1. 2000 08:14
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
Těm 12-13 bych už docela věřil - při únosně svižné jízdě. A pokud mluvíš o zabránění předjížděcího manévru - nevím, jestli patříš k těm, kteří přidávají plyn, když je někdo vedle nich (doufám, že ne), ale - čistě teoreticky - velice dobře by se tomu dalo zabránit nad 5000 ot. vytočenému libovolnému VTI, popřípadě Type R.
5. 1. 2000 09:37
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
Samozřejmě že průměr je u toho Viggenu kolem 11 litrů, těch 8 litrů dosáhneš stylem jízdy jako u té Hondy při 5,7 litru. Ale aby to bylo objektivní, tak by se musela porovna stejná kubatura a to by šlo v případě Octavie 1.8 Turbo a Hondy 1.8, ale bohužel ten motor 1.8 turbo od VW je dost nepovedený. Což takhle porovnat Viggena s Accordem 2.2 ?
neregistrovaný "ivo1"
5. 1. 2000 09:56
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
Ta spotreba 5.7 odpovida 80% dalnicniho provozu (130-150km/h) a 20% mimo mesto s razantnim predjizdenim. Zatim nejvetsi spotrebu jsem mel 7.9l/100km, ale to byla skutecne agresivni jizda brzda-plyn a motor temer nad 5000tis.ot.
neregistrovaný "King Of The Road"
5. 1. 2000 10:05
Re: Maximum vykonu a krouticiho momentu
to saab - dobrý nápad, ale kde je vzít? ivo, tvoje spotřeba u mě vzbuzuje myšlenky na sebevraždu. To přece ani nejde, že ne?
neregistrovaný "ivo1"
5. 1. 2000 10:16
Re: to King
Ta spotreba je fakt takova. Nemam duvod proc bych kecal. Myslim, ze ta spotreba je ovlivnena i prevody. Jak uz asi vis na petku ve 130 tocim 3300 ot.min. Navic ten VTEC je tzv. lean burn. Tedy v nizsich otackach spotrebu minimalizuje lepsim spalovanim chude smesi.
neregistrovaný "DIM1"
5. 1. 2000 10:16
Re: to King
SAAB : 1,8 T od VW že je nepovedený ??? :-))) Mohl bys mi to trošku přiblížit ??
neregistrovaný "ivo1"
5. 1. 2000 10:27
Re: 1.8T vs. VTi
Mel jsem moznost jezdit obema. Urcite 1.8T jezdi dobre a lepe nez VTi v nizsich az strednich otackach. Ve vysokych otackach je vsak 1.6VTi lepsi. V 6000-7000 ot. ten VTi dostane takovy kopanec, ze to auto az poskoci. Jenom kdyz porovname ta zrychleni z 0-100km/h. je VTi papirove lepsi (temer o 1s) a navic je znevyhodnen nutnosti projit fazi nizsich otacek, kde motor 1.6 zakonite musi ztracet. Pravdu ma matej v tom, ze kdyz se vlecu za nejakym "brzdicem" pak to znamena hodne rychle kvedlat pakou nebo to nechat rvat (mimochodem ten zvuk VTi neni zas tak neprijemny). 1.6VTi ale skutecne NENI cruiser. Co se tyce spolehlivosti, pak si myslim, ze 1.8T ztraci body.
neregistrovaný "King Of The Road"
5. 1. 2000 10:47
Re: 1.8T vs. VTi
Ivo, raději vykliď pozice, tady se zase schyluje k hádce na téma 1,8T a 1,8VTI. Jen bych tě upozornil, že by bylo záhodno srovnávat 1,8T s VTi 1,8 a ne s VTi 1,6, se kterým jsi jezdil. Ta 1,8 VTi má vyšší výkon, ale hlavně podstatně vyšší točák. Tak pokud by byla 1,6VTi i přes handicap projití nízkými otáčkami srovnatelná s 1,8T, tak 1,8VTi turbo s přehledem deklasuje.
neregistrovaný "residents"
5. 1. 2000 12:23
Re: VW 1,8 T
Saabe, ten motor je podle mě naopak dost povedený. Možná si to pleteš s tím původním 1,8 bez turba, ten se jim moc nepoved. To turbo s tím udělalo doslova divy. Škoda, že to do Oktávek montují jen v té soft verzi. Ten motor má na daleko víc - viz TT.
neregistrovaný "cork"
7. 1. 2000 10:14
Re: VW 1,8 T
Jenom bych chtel dodat, ze ten motor 1.8T, take zalezi v jakem typu je, protoze se mel moznost vyskouset ruzne typy jak Audi, tak vw a timto motorem a je pravdou, ze motor 1.8 je fakt vystrel do mimo cil, ale to same je i u motoru 1.8T instalovany v Audi A6, A4 nebo Passat, kdyz chcete dosahnout zrycheni, tak je nutne opravdu motor vytocit, ovsem to se projevi na zvysene konzumaci benzinu. Ovsem v Golfu je to naproste zihadlo! Ja osobne se priklani spise k dieselum, protoze ( uvazuju ted o motoru se zdruzenymi vstrikovaci ), ten dodava jiz pri nizsich otackach velky kroutici moment, coz se projevuje na elasticite vozu a urcite predci v teto veci ten 1.8T a pri mnohem nizsi spotrebe. TO JE POUZE MUJ NAZOR!!!!!!
neregistrovaný "Roman11"
6. 1. 2000 00:00
Re: VW 1,8 T
pokus si tím myslel, že bys mi vytočeným VTi mohl zabránit v předjetí, tak tě musím zklamat,...musel bys ten předjížděcí manévr předpokládat, pak bys měl jistou teoretickou šanci mi to znepříjemnit, ale ne zabránit. Od 3.000-6.000 to auto má neuveřitelnou sílu, že pokud nevyzkoušíš, tak neuvěríš,...to chápu. Předjížděcí manévr mi trvá zhruba 1 vteřinu, když to auto teda nezačne brutálně zrychlovat - řekni mi, v které části té vteřiny bys mi to chtěl zarazit :))))
neregistrovaný "King Of The Road"
6. 1. 2000 06:25
Re: VW 1,8 T
Nezdá se ti tahle debata trochu out? Já tady nechcu tlachat o tom, jestli bych ti mohl zatrhnout předjetí, už proto, že takové věci ze zásady nedělám, ovšem v zápětí bych ti to vrátil, to se spolehni. Jde mi o to, že VTi v otáčkách na tom bude dynamikou velice podobně. Nevím, co pro tebe znamená předjetí za sekundu, ale ujišťuju tě, že za takovou chvilku stěží předjedeš trabiho v Porschi, za předpokladu, že v reálném čase před manévrem jedete shodnou rychlostí. A pokud si na tom trváš, tak se potichu vzdálím a zalezu si někam pod šutr, protože za sekundu Honda S2000 žádné auto na silnici taky nepředjede. Nevím, jak si k takovému hausnumeru přišel. Asi nejlepší by bylo porovnat hodnoty akcelerací se stopkami, zkusím sehnat někoho, kdo by byl ochotem obtěžovat své VTi se zápolením s nějakou Lancií, popřípadě s nepřekonatelnou Alfou. Ale nezapomeň na starou známou poučku - pokud neumím udělat výkonný motor, tak tam vrazim turbo. Z toho bych vycházel .I kdyby byla Lancia s Turbem lepší, stejně by moje úcta patřila nepřeplňovaným motorům Honda, BMW a Alfa.
neregistrovaný "King Of The Road"
6. 1. 2000 06:26
Re: VW 1,8 T
BMW samozřejmě výhradně ve verzích "M". Ostatní nestojí za řeč.
neregistrovaný "Roman11"
7. 1. 2000 03:01
Re: VW 1,8 T
zdá se, že se na tohle téma nedohodnem. nevadí. pro tebe budou asi navždy firmy, co dělají turbo motory neschopné,...ale nesmíš zapomenout na to, že i udělat dobrý turbo motor,...tj, aby vydržel je také umění. Té vteřině si taky nemusíš věřit a dokazovat ti to nemá cenu-prostě kdo nezažil zátah opravdu dobře udělanýho turbomotoru, ten samozřejmě neuvěří-víš co to je, když se ti ve 80km/h při záběru protočí všechny čtyři kola, ???. Ta vteřina je samozřejmě možná jen v případě, že to auto před tebou jede stále stejnou rychlostí, jinak to neplatí, ale tuto eventualitu s bráněním předjetí si tu začal rozebvírat ty-já to skutečně nedělám. Maserati dělá jenom turbo motory, znamená to tedy, že je to partička neschopných italů, kteří se mají jít podívat ke geniálním japoncům, jak se mají motory dělat ??? Asi je to spíše věc názoru, ne ? Mě nevadí Tvoje nadšení pro atmosferické motory-také je mám rád, nepopírám, že tam, zvláště u Hondy probíhá velký technický vývoj, ale nepopírám kvalitu techniky "nějaké" Lancie, a spol., pokud ta firma něco dokázala. Ano ve světové rally, kde jsou auta bez turbomotorů momentálně odkázána na další místa ve výsledkové listině. A že tam Lancie několik let neohroženě dominovala a nebyla tam zdaleka jediná s turbem.
neregistrovaný "King Of The Road"
7. 1. 2000 07:31
Re: VW 1,8 T
Musím souhlasit, že udělat dobrý turbomotor je také umění, ale jak jsem řekl, podle mého si tím výrobci malilinkato usnadňují práci. Nikdo nepopírá, že turbo je ideální pro závody a hodnoty, které s ním pak motory doshují jsou neuvěřitelné (i když po každém druhém závodě ten motor odchází). Kdyby se jezdily rallye s nepřeplňovanými motory, kdo vím, jak by vypadaly výsledkové listiny. Prostě turbo je berlička abiturbo dvojitá berlička, to znamená, že je to auto pak na třech nožkách, nebo čtyřech, oproti "dvěma" - ale jsou to přece jen berličky. Pokud jsi od Prahy, docela bych tu Lancii okoštoval. Uznávám výkonné motory, ale uznej, že je větší umění, vycucnout maximum z atmosférického motoru, ne?
neregistrovaný "DIM1"
7. 1. 2000 11:32
Re: VW 1,8 T
No možná je to větší umění vytáhnout z atmosférického motoru stejně jako z turba, ale má to stejnou logiku jako zdokonalovat petrolejovou lampu protože nepotřebuje proud nebo zkoušet zapřáhnout do pluhu víc koní, protože traktor se může pokazit. Myslím si, že Turbo je především poměrně drahá záležitost a cena je dnes jedním z hlavních faktorů ovlivňujících prodej.....
neregistrovaný "King Of The Road"
7. 1. 2000 11:41
Re: VW 1,8 T
počkej, počkej, tím jako chceš říct, že zdokonalovat atmosférické motory je činnost neperspektivní a k sebezáhuběodsouzená? Ale jdi, to snad ne. Neměl bys chodit v pátek do práce ožralej, fakt. A pokud to myslíš tak - "proč vymýšlet výkonný motor, když máme turbo", tak to je přesně to, o čem jsem mluvil dříve. Co nedokáže hlava, na to máme turbo.
7. 1. 2000 15:25
Re: VW 1,8 T
Turbo je k tomu, aby jsi měl pořádný zátah už v nízkých otáčkách a to motory bez turba zatím nenabízí (musíš do vysokých otáček). S turbem je to téměř jako z automatem, tzn. nemusíš podřazovat, aby jsi se dostal rychle z nebezpečné situace, takže je to hlavním přínosem pro bezpečnost a o to jde (alespoň Saabu).
neregistrovaný "DIM1"
10. 1. 2000 10:24
Re: VW 1,8 T
Každé přirovnání trošku kulhá, Kingu, tak se zas hned nerozčiluj :-)) Turbo je jedna z možností jak měnit parametry motoru. Nové a špičkové atmosférické motory mají taky plno

" nestandartních " zařízení , kterými se dosahují lepší parametry. A fakt tvou filozofii moc nechápu : turbomotor má plno špičkových parametrů při poměrně nízkém obsahu, na které naprostá většina ostatních ( srovnatelných ) motorů nemá, ale já bych si měl podle tebe botky rozkousat, protože to asi musel konstruovat nějaký pologramotný orangutan, když se bez turba neobešel ......Nevíte někdo, nemohl bych to turbo někomu dobře prodat ?? Já se za něj pomalu začínám stydět.
neregistrovaný "mila1"
20. 1. 2000 00:00
Re: VW 1,8 T
...víš co to je, když se ti ve 80km/h při záběru

protočí všechny čtyři kola, ???...

;-))) ale ale ale obycejny turbomotor napr. Calibra 2.0 16V turbo (270Nm, 204k) Ti s quattrem v 80km/h nezahrabe ani kdyby´s ses ***. Mozna WRC.

Bye Mila
neregistrovaný "Roman11"
21. 1. 2000 00:00
Re: VW 1,8 T
No ani nevim na co jsi narážel, ale máš pravdu, že s obycejnym turbomotorem napr. Calibra 2.0 16V turbo (270Nm, 204k- no teda opravdu nicmoc hodnoty) toho moc neuděláš...:)
neregistrovaný "Petrb"
21. 1. 2000 15:01
Re: VW 1,8 T
Tak se pochlub s jakym autem se dá zažít takový vzrůšo. Taková *** jako Diablo to třeba nedokáže.
neregistrovaný "Roman11"
22. 1. 2000 00:00
Re: VW 1,8 T
No to bych se divil aby to Diablo nesvedlo....jsi to s nim zkousel ??? I kdyz tam jsou vlastne silene siroky kola, ktery samozrejme na suchy silnici drzi lip. Jinak si myslim, ze pokud nema kontrolu trakce, tak by se to pri brutalnim podrazeni mohlo stat.
neregistrovaný "RadekG"
22. 1. 2000 11:31
Re: VW 1,8 T
L. Diablo je dle me dobry (4 WD), ale mohlo by se trosicku omladit....a zlevnit, trosku mi na nej jeste chybi......))Prectete si Speed ted ho tam testovali vs Ferrari nevim jestli modena ci maranello?? Ferrari jsou, udajne uhlazenejsi, ale pomalejsi..
neregistrovaný "cokes"
22. 1. 2000 20:39
Re: VW 1,8 T
Ad Diablo a protočení kol i třeba ve 150 (na trojku), naprosto s přehledem. Kór u verze SE. Stačí přečíst pár reportáží ze Světu motorů či Autotipu cca před třemi lety.
neregistrovaný "jirik111"
3. 1. 2000 16:13
Co je malé...
Už ve škole nám říkali, kam jde vývoj-aby to bylo co nejmeší s co nejmenší spotřebou a aby to mělo pekelný výkon. A to je pro mne Honda. Nač platit za velké hovado, to raději zaplatím za promyšlený stroj, který z * uplete bič.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "matej11"
4. 1. 2000 14:53
Otáčkami sice doľeneą výkon ale za jakou cenu?
Modelová situace z běľného provozu na českých silnicích. Tupadelské údolí (cca 30km zatáček kroutících se údolím) přede mnou lenoch co brzdí na 30tku do kaľdé zatáčky, mezi zatáčkami jen krátké úseky k předjíľdění a ke vąemu jeątě hustý provoz v protisměru. Tak podřadím v zatáčce abych předjel, drľím motor v obratlích jenľe za zatáčkou opět provoz v protisměru. Po pěti minutách takové jízdy (s řvoucím motorem) rodinka začne bublat = přeřadím nahoru a ten parchant vepředu jeątě víc zvolní. Jak uslyąí podřazení hned zase přidá aby to na krátkém úseku v protisměru neąlo stihnout. Toľ dobrá brnkačka na nervy, ľe? Co bych za to dal mít v tu chvíli tiché turbo = prostě seąlápnu plyn, auto tiąe vyrazí a neľ se blbeček vzpamatuje je rozhodnuto. O spotřebě benzínu v opačném případě radąi nemluvím...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PTD"
5. 1. 2000 11:40
V8 Audi TDI
Na tom objemu přece něco jen bude. VW do nového modelu chystá Audi TDI 5.0l osmiválec. Proč do toho jde asi už i VW (lidový vůz) PTD
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "King Of The Road"
5. 1. 2000 11:51
Re: V8 Audi TDI
S pětilitrem TDI jsi tady v debatě o motorech 1,8 trochu out, nemyslíš? Víš, poč to tam budou dávat? Protože Piech je megaloman a cvok.
neregistrovaný "cokes"
5. 1. 2000 17:12
Re: V8 Audi TDI
No. Tak ten motor je do VW Concept D, je desetiválec. Jen by mně zajímalo, jestli bude mít taky rozvod řemenem, jako ten V6 a V8 TDI. Ten řemen, když praskne, to musí být asi legrace.
neregistrovaný "cork"
7. 1. 2000 09:58
Re: V8 Audi TDI
ad.remen> Myslim si, ze ten novy vw concept D, je do vsech detailu propracovany vuz, takze takove veci by se prihodit urcite nemeli. Ovsem stat se muze vsechno a potom mas pravdu, ze by to urcite nadelalo maras. Videl jsem jednou praskly remen u vw golfa ( na dalnici asi pri 130km rychlosti ), opravdu to nebul pekny pohled.
neregistrovaný "luckyluk"
7. 1. 2000 10:33
Re: V8 Audi TDI
S tim remenem bych to nevidel tak tragicky, predpokladam ze ta osoba ktera bude vlastnit VW Concept D s nim bude aji jezdit do znackoveho servisu. Ten motor V10 TDI jsou jednoduse receno 2x5tivalec do V 90° (2xturbo!!= 750Nm jiz pri 2000ot/min.!!!). Stim rozvodovym remenem bych si opravdu nedelal storosti, napriklad motor Tatra 613 ma tez V-90°,2xDOHC(1974),jeden rozv.remen a pokud tam je jak ma byt (stari+pnuti) tak no problem.
neregistrovaný "cokes"
7. 1. 2000 15:55
Re: V8 Audi TDI
Ad řemen a pnutí, no právě, když si k tomu připočítám ještě napínáky a možnost jejich zadření (dost častá věc), nikdo mne nepřesvědčí, že je to lepší řešení řetěz. Aspoň takový motor, kdyby byl kontruovaný seriózně a ne s ohledem na co nejmenší náklady, by si to zasloužil.
neregistrovaný "PTD"
7. 1. 2000 16:37
Re: Prasklý řemen
Při pravidelných prohlídkách řemen nepraská a navíc hodně motorů je konstruováno tak, aby se ventily nemohly potkat s válcem. S tím řetězem je to problém vyąąí hmotnosti pohybujících se částí. Má ho ale například Ford Escort RS2000. PTD
neregistrovaný "maxipes"
10. 1. 2000 10:35
Re: Prasklý řemen
Remen nebo retez - je to celkem jedno, jelikoz prasknout muze oboje. A navic prasklej retez nadela jeste vetsi paseku, jelikoz rozseka vse ve svem dosahu. Mam s tim vlasni zkusenost (bohuzel) u Sierry 2.0 DOHC.
neregistrovaný "cokes"
10. 1. 2000 10:59
Re: Prasklý řemen
Většina nových motorů se čtyřmi ventily na válec má vysoký kompresní poměr, střechovitý spalovací prostor a centrálně umístěnou zapalovací svíčku. Když praskne řemen, je to právě na tuty. Ani nemluvě o dieselech, kde je spalovací prostor částečně tvořen vybráním v pístu.


Co se týče Fordu, myslím si své, ale všichni ostatní výrobci koncipují kvalitu rozvodového řetězu tak, že je jeho životnost rovna životnosti celého motoru. BTW myslel jsem, že v okolí řetězu by se měly vyskytovat pouze napínáky (většinou hydraulické s lyžinou z kalené oceli) celé to bývá zapouzdřené a pouze dole jsou dva otvory na cirkulaci oleje z klikové skříně, pokud to však nějaký výrobce (Ford např.) koncipuje jinak, je to jeho věc. Je však fakt, že už jsem viděl měnit vytahaný řetěz u Mercedesa 124 - 300 TD, který měl najeto 550.000 km.


Já osobně se podivuji na tím Audi-VW motorem, už právě z té pozice, že je to V8 (resp. V10), ještě k tomu čtyři ventily na válec a TDI. Z toho vyplývají poměrně velké síly a rázy, kterými jsou rozvody zatíženy a vsadím se, že kdyby právě u toho motoru řemen praskl, dozajista to odnesou všechny ventily, vodítka, písty, ojniční ložiska a možná i ojnice. Dost drsné šetření na motoru za minimálně půl milionu.
neregistrovaný "residents"
11. 1. 2000 13:39
Re: Prasklý řemen
Zažil jsem prasklý řemen na Sieře 1,8 TD a to tam byl originál řemen, kupovaný u Forda v Rakousku a bylo na něm najeto necelých 40 tis. km. "Naštěstí" to odnesly jen ventily a bylo nutno přebrousit vačku.
neregistrovaný "cokes"
11. 1. 2000 15:59
Re: Prasklý řemen
Já jsem zažil to samé na Tempře 1.8i, nic se nestalo. Calibra 2.0i 16V - všechny ventily (stály 22.000), vylisovat vodítka, nechat udělat nová.
neregistrovaný "mila1"
20. 1. 2000 00:00
Re: Prasklý řemen
Coze ventily 22000, tak to je jeste pohoda vanek.

Je to asi 7 let co kamosovi praskl rozvodak na Audi V8 4.2l. Tech ventilu se mu potkalo

21 á 6000 kč+rozvodak 5000 kč. S praci necelych

150 000 kč. Tak tomu rikam ficak.:-)))

Bye Mila
neregistrovaný "cokes"
20. 1. 2000 10:17
Re: Prasklý řemen
No na to, že v Audi V8 jsou naprosto normální ventily (žádný zázraky plněný sodíkem, jako v Calibře) to maj docela předražený. K tomu řemenu, no comment, potvrzuje to jen moji tezi o tom V8 TDI.


BTW ten Opel mně taky tenkrát nasral, za novou hlavu chtěli 60.000,-. Nebejt toho, že jsem objevil chlápka, kterej uměl ty vodítka vylisovat (neprodávají se zvlášť), udělat nový včetně cementování, kalení, broušení a vytružování na míru novým ventilům, to vše za pět tisíc. A ještě mi sjel hlavu do roviny.
neregistrovaný "mila1"
20. 1. 2000 00:00
Re: Prasklý řemen
A vsechny Mercedesy

Bye Mila
neregistrovaný "Kamikaze1"
5. 1. 2000 12:25
Velky obsah a turbo
Tak sem se dostal necekane jak k velkymu obsahu tak i k turbu. :-) Koupil sem BMW 3,5l turbo, 255 koni. Spotreba mesto 18l.... :-)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "DIM1"
5. 1. 2000 13:48
Re: Velky obsah a turbo
Vpravo asi také máte odkaz na Autonews-Nové motory Honda.....asi se fakt snaží...:-)))) Jinak nic ve zlém k Hondám nebo jiným motorům. Já zas takový škodofil nejsem :-)))) A s motorem, který to tlačí je taková radost jezdit , ať už jezdí třeba na dřevoplyn.:-))
neregistrovaný "Roman11"
6. 1. 2000 00:00
Re: Velky obsah a turbo
co je to za divny BMW ??? 3.5l a turbo a jenom 255 koni ??? to se mi nezda... to bude asi neco trosku vice starsiho, ne ??? vzdyt i 3.6 litrová M5 z roku 1989 měla asi 310 koní i bez turba.
neregistrovaný "Kamikaze1"
6. 1. 2000 06:24
Re: Velky obsah a turbo
jojo, stara plecka. 745i rok 84, rarita, koupil sem to ale jenom kvuli motoru kterej je prave turbo a jde lehce na 3oo koni udelat, a pouziju prave nekde jinde. :-)
neregistrovaný "matej11"
6. 1. 2000 07:50
nové motory Honda
Líbil se mi článek na autonews vedle o nových motorech Honda - už se taky chystají zavést přímý vsřik (tomu podle mě patří budoucnost většiny benzínů i dieselů). Myslím si, že přímý vstřik spolu s technologií extrémně chudých směsí povede k možnosti zvětšit obsah motoru bez negativního dopadu na spotřebu. Naše debata o ušetřených ccm obsahu po zavedení této novinky možná postupně ztratí smysl. Co mě ale šokovalo na zmíněném článku je výše uváděné hodnoty komprese u přímovstřiku = běžně prý 1:45 a u Hondy dokonce 1:65. Jestli se nemýlím tak diesely mívají asi 1:22. Nezdá se vám těch 1:65 nějak moc? Docela by mě zajímalo z jakých materiálů to budou vyrábět...
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "King Of The Road"
6. 1. 2000 07:58
Re: nové motory Honda
Spojuje se s tím spousta otázek, ale tohle je fakt všechno, co o tom zatím vím. Ten kompresní poměr je neuvěřitelný, ale pochybuju, že začne hon za objemy. To víš, hmotnost, velikost.
neregistrovaný "matej11"
6. 1. 2000 08:15
Re: nové motory Honda
Jak to myslíš s tím hmotnost, velikost? Pokud máš na mysli rozdíly mezi motory V4 např. 1.5 a 2.0 tak ten rozdíl bude zanedbatelný např.+20kg+nějaké mm (rozdíly v křivkách výkonu ale nebudou zanedbatelné). Mnohem víc ušetříš použitím odlehčených materiálů na celou konstrukci motoru = ale to už Honda určitě má, ne?
neregistrovaný "King Of The Road"
6. 1. 2000 08:26
Re: nové motory Honda
To nemyslím, mám na mysli 4, 6, 8, 12 válců. Auto do objemu 3 litry ještě považuju za normální a dvoulitr tak optimum.
neregistrovaný "austin"
6. 1. 2000 17:06
Nahradíš
Proč vyhrávají na okruhových závodech veteránů např. Lotus Elan a především ELISE s obsahem 1219 ccm čtyřvál otáčky do 12000/min. ?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PTD"
7. 1. 2000 08:41
Turbo
Turbo motory: Tady hraje roli několik aspektů. Vľdy je dobré se zeptat konstruktéra (hypoteticky) proč tam to turbo dával? Pro zvýąení výkonu? Nebo pro zlepąení průběhu kroutícího momentu? Nebo snad pro zlepąení emisních hodnot? Pokud bude řeč o zvyąování výkonu, pak je jen otázka s jakou ľivotností počítá? Takľe ono vąe má dvě strany. A to uľ sem nechci tahat jestli je to benzínovej Turbomotor nebo ten druhej....:-) PTD
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kamikaze1"
7. 1. 2000 09:33
nejlepsi turbo
Snad nejlepsi turbo motory delal a dela Porsche. Nekde sem cetl statistiku ze ze vsech vyrobenych 911 turbo od roku 74 jsou do dnes v provozu pres 80%!!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PTD"
12. 1. 2000 08:47
OHV
Trochu si musím do Vás ą»ouchnout. My co máme OHV rozvody, tak jsme s tímto problémem poněkud z vody. Jinak spousta aut se dnes vyrábí s rozvodem OHV. Od Octavie 1,4MPi, přez Fiesty 1,3, Dodge Viper 7,0 V10 atd....OHV má i dnes něco do sebe. PTD
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "LadaH"
12. 1. 2000 10:12
Re: OHV
Taky všechny motory,co jsi uvedl kromě tý zmije

stojej upřímně řečeno za ho...!Myslím samozřejmě

poměr obsah a výkon!
neregistrovaný "cokes"
12. 1. 2000 13:12
Re: OHV
Vážně začínám uvažovat o přestavbě svého 325 tds z OHC na OHV...:-P
neregistrovaný "residents"
12. 1. 2000 16:45
Re: OHV
A udělej to rovnou 2xOHV...
neregistrovaný "PTD"
12. 1. 2000 17:05
Řetěz u OHV
Ono ve finále i vačka u OHV je poháněná řetězem, kterej když rupne, tak je to o ničem. PTD
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Petrb"
14. 1. 2000 15:02
Re: Řetěz u OHV
Jen pro doplnění vačka u OHV je u pořádnejch motorů poháněná ozubenejma kolama. Ale když je poháněná řetězem a ten praskne tak se na rozdíl od OHC nezničej ventily, vodítka, píst, vačka a mnohdy i ojnice ale jenom se zmuchlaj tyčky a je to. Ty nejsou tak drahý. Tim nechci zavrhovat OHC. Nevim jak by třeba někdo řešil 4 ventily na válec s OHV.
neregistrovaný "Spina"
18. 1. 2000 00:00
objem ani pocet valcu nicim nenahradis
kdyz sem videl ten nazev auditu, tak sem si myslel ze tady bude konecne audit, kde se budou bavit normalni lidi vo normalnich autech, a zase se to zvrhlo na motory z auticek na autodrahu. Nechapu co porad mate proti spotrebe u normalnich motoru (305 ci a vis), vzdyt to zere skoro jako vydechy 2.5 l, navic to porad nemusis vytacet a nejeci to a nedela to kraval v aute.
karlik: malinko s v tom nazvu auditu a prvnim prispevku protirecis, 2.5 l V6 prece neni velkoobjemovej motor, velky objemy zacinaji vod 305 ci a V8.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Petrb"
18. 1. 2000 09:02
Re: objem ani pocet valcu nicim nenahradis
Jinak ten článeček od spiny mi mluví z duše. Jenom nemám nervy na to se tady o tom s někym dohadovat.
neregistrovaný "residents"
18. 1. 2000 12:46
Re: objem ani pocet valcu nicim nenahradis
Velký objem ber taky podle toho, kde žiješ. U nás to bude třeba již těch 2,5, v Německu nad 3,5 a v USA nad 5 litrů.
neregistrovaný "Roman11"
18. 1. 2000 16:11
Re: objem ani pocet valcu nicim nenahradis
to je čistě věc názoru, někdo si kupuje auto právě kvůli tomui, že ten motor ječí a že ho rád vytáčí. Nic proti tvé pohodě v nízkootáčkovém pětilitru, nebo co to máš, ale někdo radši sportovní zážitky a ty sou hlavně o otáčkách.
neregistrovaný "Spina"
19. 1. 2000 00:00