At tato stranka slouzi vsem co se chteji bavit o Ferrari i jinak nez jen o F1. Nove modely, starsi modely, sportovni aktivity...
P.S. Shanim kvalitni obrazky starsich modelu (250 Testarossa, F40, 250 GTO...). Nabidnete. Muzu nabidnout obrazky soucasnych z originalniho CD od Ferrari (ziskal jsem ho na autosalonu ve Frankfurtu). Vsechny obrazky jsou ve formatu *.TIF a maji prumerne 35MB. Muzu je upravit na mensi.
TIFOSI: Nejake obrazky starsich modelu mam a muzu Ti je naskenovat. Napis mi do posty (baraca@atlas.cz) o ktery modely mas zajem a v jakem mnozstvi. Co budu mit, poslu. Taky si neco muzes stahnout z mych stranek. [odkaz]
S Automedii nemam spolecneho vubec nic, takze se v Zeneve urcite nepotkame. Ferrari fandim uz od detskych let, a to jak ve Formuli 1, tak i ostatnich soutezich a zajimam se i o osobaky. Jsou to klenoty na ctyrech kolech a videt treba i jen jet takovy vuz je zazitek. Kdyz jsem loni navstivil Maranello a Mugello, splnil se mi jeden z nejvetsich snu.
Jo to já v Maranellu ještě nebyl, ale plánuju to, jen co bude trocha volného času. Slyšel jsem že tam místní muzeum Ferrari obnovuje expozici jednou do roka, je to pravda?
Který model se ti líbí nejvíc. Já sám sice jednoznačnýho favorita nemám. Ale hodně se mi líběj modely ze 60-tých let.
Tak jsem si koupil novej SPEED. Když jsem zjistil, že je tam článek o historii Ferrari, tak jsem si ho hned přečetl. Nebyl špatný, i ty obrázky kolem byly celkem fajn, ale co jsem se dozvěděl ke knoci článku mi vyrazilo dech.
1) Je tam napsáno, že Enzo Ferrari zemřel v roce 1992, nesmysl, stalo se tomu tak bohužel o 4 roky dříve 14.8.1988
2) Po jeho smrti se prý začala vyrábět Testarossa, zase blbost, ta se veřejnosti představila v roce 1984, pokud ovšem autor nemyslel 512TR, ale to by byla taky hloupost, protože ta se začala vyrábět v roce 1991 (představila se v roce 1992)
3) Dalším vozem vzniklým po jeho smrti je prý F40, to je už je šílená dezorientace autora, protože, F40 je poslední model na kterém se Enzo podílel (vznik v roce 1987). To je před smrtí Ferrariho skutečnou i údajnou.
Nechápu jak se něco takového může v časopise věnovaném sportovním automobilům vůbec objevit. Myslím, že by se měli omluvit a chybu napravit.
SPEED neber moc vážně. Je to jenom plátek jakýchsi nadšenců, který toho doopravdy o autech a spol. asi moc neví,...soudě podle chyb,...apod. Je to vlastně bulvární časopis a podle toho je i jeho úroveň. Jediný opravdový časopis o autech je TEMPO.
Já si SPEED kupuju vlastně jenom proto, že by tam někdy mohla být nějaká informace, pro mě zatím neznámá, a taky proto, že tam maj občas dobrý fotky, jinak to stojí víceméně za ...
TIFOSI: Pokud jde o meho favorita v modelech Ferrari, take zadny neni. Je to tak dobre, protoze se muzu stale tesit na ty co jeste prijdou. Ale v historii jsou modely, ktere se mi libily vice i mene. K tem prvnim patri napr. F212 Inter - prvni karoserie Pininfariny pro Ferrariho, nektere verze F250, Dino 206 GT, urcite Ferrari BB a jeho nastupce 512 BB, Testa Rossa 1984 a GTO 1984, F40 a lonska 360 modena. Ale ani pro jeden bych nemohl zvednout ruku, jako pro nejhezci. Jsou to proste FERRARI a to je dulezite.
K tem vystavam v Galerii Ferrari. Jak casto se tamni expozice obmenuji nevim, ale vim, ze loni tam probihaly dve. Ta na kterou jsem se jel podivat se jmenovala Meno di 12 a na zaver roku specialni vystava, jako oslava vitezstvi v poharu konstruketeru. Ukazka vseho, co Scuderia v ulynule sezone pouzivala. Od pneumatik, pres vybaveni dilenskych kamionu, az po rukavice mechaniku. Soucasti bylo i vystaveni vsech ctyr vozu (F310, F310B, F300 i oslavenec F399), ktere sedlal Michael Schumacher.
Casopis Speed obcas ctu, ale za bulvar ho nepovazuji. Nektere clanky jsou moc dobre napsane, proto me dost zarazi, ze otiskl takove chyby, ktere zde uvadis. To bych od nej opravdu necekal. Mimochodem, prvni Testa Rossa byla postavena uz v roce 1958.
BARAKA: Že první toho jména spatřila světlo světa v roce 1958 (250 Testarossa), přirozeně vím teď si nevzpomínám přesně kdy, ale následovala ji 275 testarossa a již zmíněné modely: Tesatrossa (1984) a 512 Testarossa (1991). To jenom pro úplnost. Jinak já po technické stránce nemám také žádného favorita mezi Ferrari, všechno jsou to legendy na 4 kolech, já tím jenom myslel, že po stránce designu se mi nejvíce líbí vozy 250...
Jestli jsi videl moje stranky, tak snad ani nemusim k tomu nic dodavat. Ano, hrabe Baracca byl vzorem pro mou virtualni identitu. :o)) Proto je take jeho portret u letounu se znakem vzpinajiciho se ore na cestnem miste mojich webovych stranek. Bohuzel, internet budou "zdobit" uz jen par tydnu. :o((((((((((((((((((
Co znamena slovo TIFOSI vi snad kazdy, kdo obcas sleduje nejaky mezinarodni sport. Takze predpokladam, ze od tohoto vyznamu jsi vychazel.
Moje stranky skonci z jednoducheho duvodu. Podnik, kde pracuji a kde je i umisten server, rusi nase oddeleni. Pokud prejdu jinam, pochybuji ze tam budu mit stejnou moznost umisteni svych dat. Baraka - F1 jsou stranky dost velke na to, aby se vesly do nejakeho free prostoru na webu, takze je s mou tvorivosti konec. Diky za pochalu, tisi to bolest. :o)) Stranky jsem zakladal v dobe, kdy se tomuto tematu na ceskem webu nikdo moc vazne nevenoval. Dnes uz je situace jina, vsude je spousta pekne vedenych webu. Primo na Ferrari jsem sice nasel jen jeden a videa jsem delal jen ja, ale zase takova ztrata to pro cesky internet nebude. Podle ankety, kterou jsem ted udelal, ma na svem pecku nainstalovany REAL PLAYER 18 z 28 hlasujicich. To je dobre, ale na vedeni webu tak narocneho na kapacitu je to malo. :o(
Teda musim priznat, ze tim prispevkem jsi me dostal. Netusil jsem, ze by byl nekdo ochotny mi ten prostor tak "z fleku" nabidnout. (:-o)
Jestli jsou moje stranky na urovni musis posoudit sam, ja jen dodam, ze nejsem zadny profi grafik, ani webmaster. Je to ciste fandovstvi znacce. Adresu nyni mam [odkaz]
Zatim na server pristupuji pomoci protokolu FTP a to se mi osvedcilo i pro prenosy nekolikamegovych souboru. Problem vsak je v tom, ze na vlasnim serveru jsem si nedelal nejak velkou hlavu s autorskymi pravy na obrazky, nebo nektere soubory pro GP2. Vim ze je jich vetsina volne siritelnych, ale prece jen ... To bych na Tvem serveru asi musel dukladne kontrolovat a chyb se vyvarovat. Potom ovsem nevim, kolik obrazku bych mohl vystavit, jelikoz pri nejlepsi vuli mohu za rok navstivit jen jednu GP a to je na web malo. Kde jsou prezentace tymu, technicke obrazky atd. :o((
Posledni vec, ktera me brzdi je i zmena zamestnani, kdy ted jeste nevim, kam nastoupim a jake tam budou podminky. Nevim zda budu mit pristup na web, abych mohl prohledavat servery s novinkami o F1. Pak by byla stizena i administrace mych stranek. Ale beru Tvou nabidku na vedomi a pokud to bude jen trochu mozne, rad ji vyuziji.
Pro mne je Ferrari nejinvenčnější sportovní značkou v dějinách automobilismu, a jak zde tvrdí BARAKA, každý vůz je legendou a originálem. Pokud bych měl preferovat určitý model, preferoval bych F40, naopak model, který bych si nikdy nevybral je Mondial ze začátku osmdesátých let. Pokud bych měl volit mýtus, tak 250-tku, která má dodnes jedny z nejnádhernějších tvarů.Pokud by se volil výrobce sportovních automobilů století, dozajista by tento titul získalo Ferrari .
Mohli by jste se podívat na mojí stránku [odkaz] mam tam neco o Ferrari a chci vedet, jakej na to mate nazor, a jestli v tom mam pokracovat, protoze tam neni zdaleka vsechno co chci aby tam bylo. Dik :-)
Proc se tu na nic nikdo neozve, reknete mi, jestli o tom LeMans vite. Jestli ne tak taky, protoze chci vedet, jestli me nekdo zase nekrmil. To bylo super, kdyby jelo jiny Ferrari nez 333 SP. Jo reakci na svoje strnky bych taky ocenil. Nebo tu neni zadnej fanda Cavalini Rampante?
Taky doufám, že letos vyhraje Ferrari pohár konstruktérů i titul pro jezdce. Přál bych ho Rubbinovi. Myslím si, že na to má, i když má vedle sebe tak zdatného souseda Michaela.
"Wolff" - dik ze jsi se ozval, je to hrozny, kolik lidi ma opravdovej zajemo Ferrari a kolik z nich je ochotno mit jakoukoliv pripominku. Mimochodem, uz jste videli fotky Ferrari 360 Spider? Jestli ne, tak jsou na tech mych strankach (viz. nize) jsou tam technicka data a par fotek. Asi 12. Bude jich vic, jen co se mi podari nascanovat moje vlastni fotky.
P.S. Jak se Vam libi novy Spider? Dopadlo to hodne slusne. Sergio se zase cinil. Taky se podle toho na predtaveni vozu v Zeneve tvaril. Skoda jenom, ze tam predstavili nove Ferrari v dvetle modre barve. Cervena jim (Ferrari) slusi mnohem vic. Nastesti vsechno zachranil stanek Pininfariny, kde byl 360 Spider v krasny cerveny barvicce. Mimochodem nechcete nekdo CeDecko Ferrari z letosni Zenevy? Jsou na nem fotky a nejake povidani vcetne zakladnich technickych popisu. K tem fotkam... je jich na CeDecku celkem asi 25. Jsou ve formatu *.jpg a povazte jeden obrazek ma az 24 MB. To je rozliseni kolem 5000x4500 pixelu. Skoro 1:1 ke skutecnemu vozu.
Proc skemras o CD, kdyz u Ladi mame original diaky z press-kitu, to vazne nechapu. Staci je vyndat z ty tunovy krabice a naskenovat v jakym rozliseni a jaky velikosti chces. Treba si z toho nech udelat billboardy. Mas tam minimalne Maranello, Modenu, 355 a dalsi. Vypalime to pak na CD a muzeme ho taky nekomu venovat. Je to tam komplet, vcetne tabulek, schematu spajzky F1, nakresu naprav, atd.