Současná generace Volkswagenu Polo sice již není nejmladší, ale stále se drží mezi nejprodávanější desítkou vozů na evropském trhu. Pro další zlepšení prodejů přichází nové verze malého hatchbacku.
...přesně tak, ale řekni mi, že jse tak dobře prodává ?....krom toho, když budeš mít 3 dveřák - co se týče zadních sedadel je tam místa NA hlavu habaděj :-) na kolena u nohou už je to trochu horší :-( říkám to proto, že sám mám přes 180 cm, když vemu v potazu jiná auta mají možná lepší výbavu, ale né tyto vlastnosti - oprav mě jestli se mýlím..Jinač stebou naprosto souhlasím ;-)
Predevsim bude mit uzasne "mekcene" plasty!!!! A to je prece skvele!!! Jinak nejak nevidim duvod, proc to existuje - ale Schooda werke take s prichodem koncernu nasadila Favority Green Line, Atlanta, XYZ Line...Hennlein :yes: atd. Posledni zachvev, rekl bych
2Jenkys: a jakou ma clovek motivaci jezdit ve tridveraku vzadu? Mimo nouzove prepravy, kdy se to nejak prezije... Ale jako argument pro koupi mi to prijde lehce scestne
To uz prece vsichni vime. Podvozek z nove Ibizi. Predni svetla z pripravovaneho Golfu, zadni ze stavajiciho Golfu. Interier prevezmeme ze.....hmmm.....ze starsiho Golfu (usetrime) ale vydechy klimatizace dame z Passatu. (kvalita interieru bude jako u automobilu o tridu az dve vyse....hmmm....to bude prodejni slogan).
Zbytek poskladame z provoznich komponentu a zamichame. Nakonec poradnou PR kampan. ;-)
Nevím,mám-li koncern, tedy Polo obdovovat a společně jim blahopřát,nebo spílat, že jsou schopni jít až za hranici drzosti.
Ročník tuším pánové 95, tedy 13 let starej krám, který už tehdy byl převlečen jako za nové Polo, se opět dvakrát překabátil a tváří se jako nový.
Ale pod pokličkou...bez plastické operace atd.
Nejhorší je, že Polo NENÍ bohužel vyjímkou. Ano, tady máme odhalení pravé tváře pseudoinovativního koncernu VW.
Převlékat,převlékat,převlékat.
Nuž, kdo chce kam, pomocme mu tam že. :no:
Polem jsem jezdil právě jak v 93(starým), tak i rádoby novým v r. 95-96, když jsem papal západní mařenky.
No mimochodem sami místní na novej model dost nadávali. Ale to jenom mimochodem. Proto vím moc dobře, co píšu.
Nemusíš se hned tak rozparádit, reaguju úplně stejně jako ty. Vždyť podvozek použitý na nové Laguně bude začínat svůj osmý rok (jasně, že prodělal, nějaké změny, ale to podvozek Pola přece také) a až bude končit stejně jako Polo, bude mít na krku nejméně přes třináct let. V té době tady bude nový Passat s další evolucí stávajícího podvozku. Samozřejmě s víceprvkem...
Hlavně jestli si těch pár tisíc najel v Polu, či jeho konkurentech. Pak tady vykřikuj, že v oblasti řízení, podvozku, řazení,... na konkurenci nestačí.
Nic nevykřikuju, nepřenášej svoje na druhé.
V Polech jsem bohužel najezdil desetitísíce km.
Ale jako zkušenost rozhodně důležité pro objektivnější názory.Krom Clia a Fiesty jsem v ničem jiném nejezdil. Všechno to jsou stejný pekáče,žádnej nikam nevybočuje. Snad jen Clio pohodlnějším pocitem z jízdy.
Vždyť na tom není nic špatného, že jednotlivé modely spolu sdílí komponenty. Jen tak lze ušetřit obrovské peníze na vývoji a vytvořit mnohem širší paletu modelů. Neobejde se bez toho Renault ani VW.
O společných dílech použitých v interiéru se netřeba bavit Twingo, Clio, Modus...
Společné jsou i některé komponenty na podvozku. Citace z článku :"Jakoby té chvály nebylo dost, zaslouží si ji i podvozek. Není tajemstvím, že Twingo má až 130 dílů podvozku převzaté z Renaultu Clio druhé generace, což byl dobrý tah jak ušetřit náklady na vývoj a zároveň vštěpit novému vozu předem odhadnutelný charakter."
Takže asi tak. Celý článek je tady.
[odkaz]
Článek jsi překládal z originálu ty?
Kdo vůbec psal originál?
Proti sdílení komponentů nemám samozřejmě nic. Je to v dnešní době víceméně nutnost.
Psal jsem o něčem jiném.
Stará bába po face-liftu je pořád stará bába. Její implantáty jsou možná nasdílený z dalšm tisícem bab, ale jsou pořád staré.
O tom jsem psal. :-)
Článek je přece od auto.cz, první jízdní dojmy ze Slovinska. Je naprosto běžné, že ti při prezentaci vozu automobilka sdělí různé technické detaily. A jedním z nich je, že Twingo II používá komponenty podvozku z Clia, dokonce druhé generace. Nebo si myslíš, že si to některý redaktor vymyslel? Pokud nedůvěřuješ textům od auto.cz, zvlášť článků jako "první jízdní dojmy", tak proč jsem ještě chodíš.
Naprosto běžný postup automobilek, je, že se inovuje okolo 40-60% komponentů. Ostatní jsou převzaty bez větších změn z předchozí generace. Samozřejmě převzetí podvozku neznamená jen jeho natažení, či rozšíření. Ale i nové odladění tlumičů, pružin či zesílení ramen a závěsů z důvodu navýšení zatížení.
Vždyť podvozek původem z Focusu II můžeš nalézt v C-Maxu, S-Maxu, Galaxy, Mondeu, Volvu S40, C30, V70. Ale vždy je nově odladěn. Stejně jako podvozek GolF-Passat či Octavia-Superb. Přejímání se musí brát s rezervou. Změn může být více, než se zdá.
POLO je fantastickej model. Tehle generace se tedy obzvláště povedla. Pozorně se podívej a vysekni poklonu, takhle se má dělat subkompakt. Ale hlavně, hlavně bych měl pro tebe jedno doporučení. Udělej si nějaké krásné dopoledne a svez se, třeba v mazdě 2, puntu a cliu. Na závěr dej POLO. A pak tu napiš, které auto se ti nejlépe ovládalo, které bylo nejvyspělejší v chování za jízdy, které nejlépe brzdilo a v němž se ti nejlépe sedělo. Vážně to zkus. Pak pochopíš, proč je VW považován za jediný evropský supermainstream.
Polo je v posledním roce svého modelovéhpo života. A přesto je stále na špici segmentu. Z aktuální konkurenční nabídky sekunduje (jako jediný) Corse, špičce třídy. No, vyzkoušej to na vlastní ruce, dáš mi za pravdu.
O kvalitách toho auta napochybuji a stále i ve srovnávacích testech v lecčem boduje, ale na vrchol už nemá a ta GTIho průpovídka o tom zkusit si to auto, jak se v tom sedí a jak se to řídí... No v podstatě není jediná věc, ve které by nebylo v této třídě lepšího auta, v jízdních vlastnostech může být dobré, ale ani omylem ne nejlepší, může být pohodlné, ale ani omylem není nejpohodlnější a to, že se stále prodává má své opodstatnění. Když někdy slýchám, co vede jednoho nebo druhého ke koupi nějakého vozu, říkám si jak málo stačí pro úspěch.. A nemyslím tím jen ženy, ale mnohé chlapáky a jejich poněkud omezenější názory, když to řeknu tvrdě. Je to celé velký byznys a víc než kvality auta prodává jméno a potažmo marketingová oddělení značek. Polo není špatné auto, to rozhodně ne, ale stejně jako některé jiné vozy (a nemyslím jen ty od VW) je míněním (ovlivněných) lidí poněkud nadhodnocené. Já osobně bych ho jako druhé auto zvažoval, ale při porovnání parametrů s konkurencí a na závěr toho nejdůležitějšího tj. cen bych ho musel zákonitě vyřadit. Když nejsi VW persona, tak nenajdeš dost dobrých důvodů ho koupit, ačkoli jich pár bude, nikdy ne dost v porovnání s konkurencí. Zákazníci chtějí různé věci a trh je taky nabízí, to že se Polo po světě tak dobře prodává se tedy dá vysvětlit neznalostí popř. zaslespeností lidí, podobně jako fakt, že u nás se Škodovky stále prodávají jako na běžícím páse i přesto, že tady za ně zaplatíme o nechuť větší částky než kdekoli jinde v zahraničí. A ptej se, proč to lidem nevadí? Ze stejného důvodu jako někomu nevadí, že si kupuje Polo :-)
Líbí se mi, že hovoříš o zaslepenosti a neznalosti lidí a přitom tvrdíš hned dál, že škodovky se u nás prodávají jako na běžícím pásu, ačkoliv jsou předražené.....
Zalepenost je třeba opakování podobných tvrzení. Hlavním trhem pro škodovku je dnska např. Německo, kde se prodá mnohem víc těhle aut než v Čechách. No a když jsem si našel skoda.de, tak jsem zjistil, že o těch lacinějších autech třeba v Německu je to nesmysl, stačí si to přepočítat. Jsou sice země, kde jsou auta lacinější (zejména tam, kde jsou podtstatně víc zdaněna), ale celkově jen opakuješ to, co se tady objevuje pořád odkola. Samozřejmě, jiná je situace u dovozů, ale tady působí zejména krátkodobě rychle se zpevňující kurs koruny. Nejlevnější Fabia s tou opovrhovanou HTP motorizací stojí 10.140 EUR, v Česku stojí dneska 249.900, kurs je dneska 24,8 CZK/1 EUR, tedy Fabie v Německu 25.148 CZK a třeba nejdražší Octávie (2,0 TDI) u nás 720.900,- CZK a v Německu 31.440 EUR (naprosto identický model se shodnou výbavou), což je 779.712,. CZK při přepočtu. V Velké Británii stojí nejlevnější Fabia 8.100 liber a to je tedy 254,447 CZK v přepočtu na dnešní kurz a pouze na Slovensku je to 299.900 SKK, při dnešním kurzu 235.830 CZK - tedy skutečně o 14 tis méně. Podobná srovnání je možné dělat do nekonečna, ale na to nemám ani čas ani chuť.
Nicméně bych byl byl s těmi dokola opakovanými frázemi opatrný a rozhodně bych je nevydával za důkaz chytrosti a odstupu oproti zaslepenosti a hlouposti těch "druhých¨"....
Jinak u dovozů je to trochu jinak, ale tam zase platí ona abnormálnost ve vývoji kursu ve vazbě na termíny smluv.
Spis napis, ze ho ty povazujes za Supermainstream, protoze normalni clovek vi, ze VW je synonymem obycejneho mainstreamu.
Mazda 2 je vitezem WCOTY a pravem. C Corsou souhlas, povedeny auto.
Pokud bys definoval normálního člověka nějak jako sebe... :-) to bys velmi podcenil populaci. Mimo to, napiš sem až absolvuješ ty jízdy. Plakátové vzdechy sem nepatří.
Ja jsem si o vikendu do Pola sednul, ale asi jsem nemel sedet predtim v necem jinem. To auto je urcite kvalitni a solidni, ale mam z nej samozrejme takovy mdly dojem. Vse je sice radoby perfektni, ale nekde me ten pobyt v tom aute leze na nervy, vse pusobi jako studeny vypocet, pro cloveka ktery se autem ani moc zamestnavat nechce a v podstate mu auta nic nerikaji, chce jen dojet z A do B a to tot vse. Ano, k tomu je Polo dobre. Kdyz se priplati da se dostat i ostra verze GTI a tam uz je to o poznani lepsi. Nemci se snazili ukazat trochu emoce, ale Antonio Vivaldi by z toho asi zadne ctyri rocni doby nevykomponoval. Mozna Richard Wagner?? No nevim i toho by v Polu asi moc nenapadlo, ale pro lidi co nechti mit zadne auto je tohle auto ta prava volba :yes:
Špatně. O těch záhadných a nijak nedefinovabných emocích bychom tu měli jednou podrobně projednat. Mimo Corsy není nikdo jiný, kdo POLO v současnosti ppřebíjí. Corsa je technicky i prostorem vynikající, design zejména zádi mě neoslovuje. Vizáž pola (až na trochu prerostlá světla) zejména tedy silueta karoserie, boční skla atd. to je stále jednička segmentu. Tedy prot ty, co nejdezdí s kolotočema.
Uznavam, ze po strance designu je Polo vyvazeny automobil, nedovoli si te necim vylozine urazit nebo nastvat. Nadchnout samozrejme take ne, takze je cely jeho koncept vcelku harmonicky a tim by se daly popsat i ty tzv. emoce. Ta amplituda nema proste moc znatelne vykyvy. Clovek bud skace tri metry vysoko samou radosti a nadsenim, nebo by se nejradeji zahrabal jak krtek do zeme, pro samou ponurost. Tohle jde mimo POLO. To prehnane nadseni sem tam nekde v nejakem tom clanku o jistych znackach citime a zaroven je i citit to zklamani pri konfrontaci s realitou. Ty emoce ktere se tykaji urcitych znacek by se musely posuzovat i v pohledu na mentalitu naroda, kde znacka je domaci a kde ma tradici. Nemci napr. maji urcity nahled na vec ktery se znacne lisi od nahledu napr. Francouzu. Ma to sve positivni, ale samozrejme i negativni stranky a pravdepodobne se to projevi i na produktech a nebo zachazeni s nimi .
Přesně. Opel a potažmo tedy i Corsa u mně patří k těm oblíbenějším, nicméně zadek nové Corsy mě zejména ve třídeveřích připadá nesourodý a pětidvéřák je na tom jenom o trochu líp. O Polu se dá říct jediné - kdo v něm neseděl (neřídil jsem, pouze jsme byl několikrát vezen), tak neví o čem mluví. Kamarád (normálně SUVčka -třetí v řadě Toyota RAV poslední verze) dostal Polo, aby ho prodal a nakonec s ním sám jezdil (samozřejmě především po městě) přes půl roku, než se od něj odloučil. A jiný kolega koupil manželce předloni onen sedánek, který se dneska nedělá (bohužel, byl to nejhezčí malý sedánek za posledních 15 let - tedy podle mně) a když jsem to auto prohlížel, byl jsem v šoku (1,4 motor a najeto 100 tisíc) - to auto vypadalo a jezdilo, jako by opustilo fabriku tak rok před tím. Mimochodem - bylo koupeno a ježděno tady, ne v Německu. A to je pro mně větší argument než plácání některých úchylných (no nicméně zábavných jedinců) tady....
Zle. Polo už dosluhuje, resp. prekračuje svoj horizont. Chce to nový, svieži vietor. Po Mazde2, Punte a Cliu bude zvezenie v Pole nudnou povinnosťou. Uspokojí, ale nenadchne. Raz som jednej dáme "ťahal" Polo zo stiesnených priestorov malého parkoviska, základný model bez posilňovača, a musím povedať, že to bolo riadne pretláčanie sa s volantom. A to som v tej dobe mal ešte v čerstvej pamäti Moskviča z roku 73...
No dobre, novšie modely už týmto neduhom netrpia. Ale lepšie sedenie ako v Pole je rozhodne v GP (vyskúšaj), brzdy si asi ešte neskúšal v Cliu a podvozok je z hľadiska správania sa lepšie hodnotený vo Fabii.
Zaujímalo by ma, kde si vyčítal, že "je VW považován za jediný evropský supermainstream." Tento pojem, myslím, si tu zaviedol iby Ty a okrem Teba Volkswagen asi nikto za nejaký super nepovažuje. Vlastne v niečom výnimočný je - ja to majster priemernosti. Šedá nuda. Definované tromi slovami:
Neurazí, ani nenadchne.
Na nové Polo som zvedavý. Tiguanom a uvažovaným mini Up! zdá sa že VW trochu ožíva a preberá sa z letargie. Nečakám veľa, a radšej sa nechám prekvapiť lepším. Ale stále je tu aj obava, že ani moje neveľké očakávania nebudú naplnené - je to predsa len Volkswagen.