Ten test som čítal a z Volva som mal veľmi dobrý dojem (až na nejaké maličkosti). Už rok mám V40 T4 a som veľmi spokojný! Je to to najlepšie kombi, aké som doteraz mal.
To Executive: No, jestli jsi mel z testu V40 v Autotipu dobry pocit, pak musis byt spokojeny uplne se vsim. Na zaklade tohoto testu bych si tedy Volvo nekoupil. Uvazoval jsem o koupi S40 v soucasne nabidce Standard Volvo a diky tomuto testu (i jizdy s tim autem S40 1.8) jsem tuto myslenku zavrhnul.
Tiež som mal z toho testu dobrý pocit, je fakt, že zo začiatku sa pri výrobe S40/V40 zanedbalo zopár vecí (bolo to daná hlavne otvorením novej továrne NedCar), tie sa ale všetky postupom vývoja odstránili a dnes je S40/V40 max. vyzreté auto!
Furt se rika jak je Volvo bezpecny, ale to je pouhy marketnigovy a reklamni trik, neverte tomu !!! Muj znamy Volvista je uz tri roky nebostik. A to jenom proto, ze v rychlosti asi 140 km/h narazil do sochy sv. Vaclava na koni v horni polovine Vaclavaku.
Bože, veď pri 140km/h vznikajú také energie, že to by si nemal šancu v prežiť ani v tanku!! Závisí samozrejme aj od šťastia a od toho, do čoho by si nabúral. Ďalej to nemá zmysel rozoberať, ale základné fyzikálne zákony sa vyučujú už na ZŠ. Zaspal si dobu, alebo ste to v škole ešte nepreberali??
Takže ve 140 km/h ve Volvu nepřežiješ ? Tak proč o něm teda hovoříš jako o bezpečném autě. Pro tvou informaci Saab 9-5 při 120 km/h = odejdeš po svých (pokud budeš připoután :-) A taky jsem viděl havarované BMW 5 se kterým jeden novinář, který to auto testoval, napálil ve 100 km/h do stromu a odešel taky po svých a já si myslím, že Volvo na tom musí být lépe nebo se pletu ?
Ja som videl (na vlastné oči!!!!!) VOLVO S40 2.0, ktoré pri rýchlosti 130 km/h nabúralo do betónového stĺpu a tiež odišli po svojich! Je to vo veľkej miere aj otázka šťastia, v tom má EX. pravdu!
V poslednom čísle on-line magazínu Auto.cz testovali, S40 2.0T. Vrelo doporučujem, si to prečítať. Mimochodom, to nebol ani zďaleka ich prvý test tohto modelu.
Tak se zdá, že kdysi bezkonkurenční bezpečnost volva dohnala a možná předehnala Honda, aspoň se svým posledním modelem Accordu. Když jsi vezmu cenu, výkon, jízdní komfort, no nevím...
Ha, ty sa tým chváliš? Veď VOLVO tieto výsledky dosahovalo pred 4mi rokmi. A dnes porovnávame výbehový model VOLVO a úplne novú Hondu, no teda, ja by som na tvojom mieste bol radšej tichúčko a tváril sa nenápadne! Aj keď je chválihodné, že Honda prestáva vyrábať nebezpečné autá! Mimochodom, vidíte koľko dalo japoncom roboty, aby vôbec auto dlhé 4,6 metra urobili také bezpečné ako VOLVO s 4,4 m :-)
S tím srovnávaním délek jsi trochu mimo, pro bezpečnost pár cm není nic moc, jde spíš o třídu a prachy, které za to dám. Na víc stejného výsledku Volvo docílilo s větším množstvím airbagů. Nechci kecat, ale mám dojem že poslední Volvo je jen o rok dříve na trhu, než Acco, který se prodává více jak rok. Já osobně jsem si Volva velmi považoval, ale mám dojem, že pomalu ztrácí to, v čem předstihoval ostatní značky. Bezpečnost byla jednou s těchto vlastností. A když se podívám na motory a podvozky, Honda je má jednoznačně lepší. Zbývá trvanlivost karoserie, ale to ukáže čas.
Volvo S40 patří pořád ke špičce (hned po Saabu 9-3 :-) ve své třídě, ostatní se mu jen přibližují a to včetně Accordu. Brzy bude uvedena i nová verze S40, takže zase bude Volvo o krok dále. S těmi motory Hondy bych si nebyl zase tak moc jistý. Já bych raději volil Volvo s T4. A v současné době má i super výbavu za super cenu, nevím jak je na tom se základní výbavou a cenou Accord, ale Volvo na tom bude možná líp. Jinak není důležité jak dosáhněš toho že je auto bezpečné, hlavní je aby ti to přece zachránilo život. Pokud Accord má nedostatek airbagů, tak je to jeho problém a proto není nejbezpečnější.
Mel jsem moznost v intervalu tydne vyzkouset oba. Byt Volvo pusobi dojmem lepsi propracovanosti, tak jizdnimi vlastnostmi dost zaostava, citelne mene dynamicky motor, v zatackach jde dost do kolen, razeni gumove a nepresne, moc lehky posilovac. Takze zbyva celni naraz do zdi, kde mozna Volvo vyhraje, ale ve stovce je to stejne jedno. Myslim, ze bezpecnost neni je crash test...
Iste, Honda Acco 2.0 je športové auto, kdežto VOLVO S40 2.0 má od športového auta veľmi ďaleko! VOLVO je bezpečnosť, komfort, luxus, pohodlie, priestrannosť, dlhá životnosť, je to určitý životný štýl! Človek keď má VOLVO dáva na javo, že sa chce líšiť a vie, že na to nepotrebuje nejaké fašistické Audi! VOLVO S40 sa vyrába od 95 horku!! Kedy to bolo to najlepšie auto v strednej triede, dnes už to nie je z ďaleka horúca novinka, je to ale stále neprekonateľný dizajn (na ktorý sa Acco nechytá), výraz individuality, jedno z najvyzrelejších áut v strednej triede. A v druhej polovici roku bude mať nástupcu VOLVO S40 a VOLVO V50!
Mimochodm ceny VOLVO S40 v Čechách začínajú nad 600 000, tak to by som si asi ťažko kúpil Hondu! A verzia T4 stojí len niečo cez 900 000! Na Slovensku cena základnej verzie VOLVO S40 1.8 stojí viac ako u vás verzia T4. Preto tu, by bolo veľmi diskutabilné, či sa skutočne viac neoplatí tá Honda.
Povazuji za mnohem bezpecnejsi se kritickym situacim vyhnout, nez vyuzit deformacnich zon automobilu. Muzes mit jakekoliv deformacni zony a airbagy, ve 100km/h ti v celnim narazu diky pretizeni popraskaji cevy a kdyz mas slabsi srdce tak i to. Mimochodem Acc 2.0 stoji 690 tis., za tyhle penize dostanes S40 1.8. Bez se projet k dealerovi Hondy s Acc 2.0. Pak srovnavej.
V 100km/h ide len o šťastie! Veľmi závisí, od typu zrážky. Je jasné, že pre Hondu,je zrážka v rýchlosti 100km/h nepredstaviteľná, za to hold VOLVO zvláda aj oveľa náročnejšie skúšky!
Tak cumim jako vrana. VOSA, nez ti zacnu nadavat, vyuziju toho, ze mas pristup k informacim: 4 hvezdy je prilis hrube hodnoceni. jak dopadlo S40 procentualne? Aby nerekl, ze cekam, co mi povis, uvadim procentualni uspesnost crashtestu Accorda: Predni naraz 75%, bocni naraz 88%, celkove 81%. ted jsi na rade ty. A vubec, ja se s tebou hadat nebudu. Jen jsi ponekud mimo, kdyz povazujes Acco 2,0 za sportovni auto. Je to bezny sedan, tak jako S40. Sportovni se jmenuje Type R, ale to vis sam a srovnavej s T4. Nevim jak si muzes dovolit hodnotit design Acco jako nehezky. Bavime se tu vicemene objektivne, ne? Pokud bys mel objektivne acco neco vytknout z hlediska designu - co by to bylo? Nasel jsi nejake disproporce, velke previsy, mala svetla a tak? Mozna bys mohl vytknout napadnou podobnost zadnich svitilen s Audi A4, ale na ulici je i tak presne rozeznas. Ja bychtreba vytku vuci volvu mel - Je pekne, ale combi vypada lip. Jinak nevim, proc se u Volva tak horentne chlubis komfortem, pohodlim a mekkym podvozkem. Ivo velice spravne rekl, ze je lepsi se diky vynikajicim jizdnim vlastnostem srazce vyhnout, nez pocitat uspesnost crash testu. A s podvozkem a motory Hondy je to jiste snazsi. Navic je acco i komfortni, neni nijak prilis tvrdy. Proste optimalne vyladeny. kecy o preferencich komfortu jsou na prd. A4, C klasse i rada 3, spolu s accordem, jsou komfortni a maji zaroven dobre jizdni vlastnosti. Snaz se tedy byt vic objektivni. Nedopust nikdy, aby ses uvazal na jedinou znacku a cely zivot tvrdil, ze je best. nastesti sis vybral jeste pomerne dobre:-), jsou i taci, pro ktere je nejlepsi na svete Alfa Romeo. Doufam, ze pristi S40 bde mit lepsi podvozek, presnejsi rizeni a razeni, lepsi sedacky (uvadim toto jako fakt, potvrzeny Ivem, nemam duvod mu neverit, ja sam s S40 dosud nejel.) A pokud jsi byl spokojeny s testem v Auto Tipu, fakt te lituju, protoze diky tomu bych do nej nesel. A ujistuju te, ze ten test v nemecke original vyznel jeste daleko hur. ver mi, ze byl jeste zmirnen, sam vis, ze vim, o cem mluvim.
to King: Vaše Veličenstvo, ale som Vás naštval :-) Prosím ťa buď konkrétny, kde som sa zmienil, že Honda Acco je škaredé auto?? To som fakt zvedavý! Ja som mal možnosť priamo si zrovnať Acco (nielen Type R) a S40! Sú to diametrálne odlišné autá! VOLVO je vyložene komfortné auto, a Acco má v porovnaní s S40 od komfotného auta daaleko! Kde si prišiel na to, že S40 má mäkký podvozok?? Je komfortné, ale nie je to žiadna ***, ktorá je pri 80ke v kolenách! Tvrdenie, že v S40 sú nepohodné sedadlá je demagógia, rovnako ako to, že Acco je tak bezpečný ako S40! Viď systémy WHIPS, SIPS, veľkoobjemové bočné airbagy, integorvaná detská sedačka, atď. To všetko sú veci, o ktorých si Acco môže nechať iba zdať! Teraz z fleku ti percentuálne hodnotenie S40 nepoviem, fakt je ale ten, že keď sa S40 testovala existovalo len hvieydičkové hodnotenie!
VOSA - charakterizuj "komfortni", pokud tedy jsem tak moc mimo. Pokud jde o tvoje hodnoceni designu Acco - viz. tvuj prispevek na teto strance o tom, jak se acco "nechyta". A pokud se ti zdaji sedacky ve volvu lepsi, nez v acco, tak to sorry. Dobrymi sedadly rozmim dlouhe sedaky, vysoke operadlo a hlavne bederni opera a bocni vedeni bych radil uplne na prvni misto. A ze "komfortni" auto, at uz tim myslis cokoliv, bude mit horsi jizdni vlastnosti je holy fakt, ktery snad neplati jedine u Mercedesu. Jak to dela fakt nevim, ale mozna to bude tim, ze je sice tvrdy, ale dokonale odpruzeny.
Nechci aby to vypadalo špatně, ale musím dát za pravdu Kingovi, S40 není moc dobře udělané auto, cose týká designu, V40 je na tom o poznání lépe, jízdní vlastnosti si netroufám hodnotit. Komfort ve střední třídě asi každý vnímá jinak, někomu stačí klimatizace a radio, jiný by chtěl výbavu jak v BMW 7-serie. Obě auta (Honda i Volvo) mají ale příznivou cenu vůči zákazníkovi, a to se taky počítá. Věřím, že co se týká bezpečnosti budou na tom obě auta velice podobně.
Nevím, nevím, jestli auto s rozvorem 2.55 m a odpovídajícími vnitřními rozměry lze dnes řadit do střední třídy. Dnes patří spíš někam doprostřed "nižší střdní" - i v této kategorii je nicméně řada "delších" aut (např. Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane s rozvorem okolo 2.60 m).
Podobné rozměry jako V40 má například Fiat Marea (o 1 cm kratší rozvor, stejná délka, o 3 cm širší, o něco vyšší) a rovněž zařazení tohoto vozu do střední třídy je silně diskutabilní. Fiati dávají do Marei alespoň pětiválcové motory, ale v S40/V40 jsou jen řadové čtyřválce, takže ani motorizace nic moc. Snad jen ta výbava a kvalitní zpracování to u Volva zachraňují.
Jinak se mi Volvo V40 moc líbí - na kombíka má super design.
Zopár ľudí aj S70 radí do strednej triedy a pritom je väčšia ako tretina áut vo vyššej strendej triede! Takéto triedenie je totálne relatívne! Ale stále má čosi doseba a reálny podklad. Tvrdenie, že S40 by sa mala radiť do nižšej stredej triedy je primerané tak pre človeka s malým inteligenčným potenciálom a problémami so sebaurčením.
Porovnávať Hondu a VOLVO nemá zmysel!! Sú to úplne odlišné autá pre úplne odlišných ľudí. Čo sa týka Acco. ja proti nemu nič nemám, tebe sa le akosi nezdá?? Čo týka pasívnej bezpečnosti, tak to je ako porovnávať medzi lietadlami dvojplošník (Honda) a F22 (VOLVO, pre tých menej chápavých). Honda robí dobré motory, ale už dobieha Toyota (ak nepredbehla), Mitsubishi (tí už aj predbehli) a mnoho ďaľších. Robí super podvozky, krásne tvrdé, ale pritom nesedíte na nemeckých laviciach. Čo sa týka dizajnu, tak to je vec vkusu, tu sa v mojich očiach Honda len ťažko niekedy vyrovná Volvu.
Ešte raz k bezpečnosti Acco. vs. S40. Na S40 nemá, žiadny japonec v tejto triede! A jediný kto sa S40 môže zrovnávať v stredej tride je 9-3, nový C-klass a 3ka. To, že Acco. sa v tejto oblasti len papierovo približuje k Volvu mi môžeš veriť, veď dobre vieš o čom hovorím.
S temi motory, Myšivbuši nemají na Hondu, a to ani včetně GDI. S tou bezpečností, Volvo má tolik airbagů, že kdyby je měla Honda, tak dostane "5 hvezdicek". K designu-to je srdeční záležitost, tady opravdu nemá cenu argumentovat, to je jak s babami, tomu se líbí ta a tomu druhému zase jiná.
Právě jsem si ta data ověřil na Honda UK a máš pravdu. Omlouvám se za špatná data, která jsem získal z www.autokatalog.cz. Ale i tak je GDI vyrovnaným soupeřem VTECu při spotřebě o 1,4 litru nižší.
Souhlas, az na jednu vyhradu. Carisma se radi o tridu nize a je i diky svym celkovym rozmeru spise srovnana se Civicem 4D/5D, ktery je stejne velky i tezky (dokonce ma vetsi rozvor nez Carisma). Ta nezanedbatelna nizsi hmotnost se potom podepisuje na nizsi spotrebe a srovnatelne dynamice s Acc. Souhlasim s tim, ze 1.8 GDI je dobry motor, a pokud me pamet nesali, tak v roce 97 byl spolu s 1.5VTEC vyhlasen jako nejlepsi motor z hlediska pomeru vykon/spotreba.
Moje udaje jsou 4475x1670x1405 z katalogu www.auto.cz. Tvoje by spise odpovidaly Galantu. Preci jen 4935 delky je prilis na rozvor 2550. To je spise rozmer pro Mercedes S Klasse.
No on ten Civic ma rozvor 2620 a Carisma jenom 2550. Osobne povazuji rozvor za vubec nejdulezitejsi rozmer (jizdni vlastnosti, vnitrni prostor). Paradoxne je Civic uvnitr prostornejsi nez Acc (ma mohutnejsi sedadla). To je potrvzeny fakt.
Civic je prostornejsi nez acco? To je zajimave, ja to nikdy moc zezadu neporovnaval, je ale fakt, ze stary acco je vzadu jeste meni, nez felda. A mitsubishi ma vubec zajimavou modelovou skladbu. Lancer a carisma jsou prakticky stejna auta, jen s tm, ze lancer je motorove handicapovan. Lancera je mozno zatridit do nizsi stredni k civicu. Carisma je takovy prapodivny hybrid, je to asi jedno z nejmensich aut stredni tridy, zatimco treba octavia je jedna z nejvetsich, ale pouze rozmery. Carisma ma neuveritelne mista pro kolena, ale malo pro hlavu. Galant je opet hybrid, je to asi nejvetsi auto stredni tridy, oni ho strkaji do vyssi stredni, ale srovnejte si ho s Audi A6, Eckem, nebo BMW5:-)) Ale ma zatracene hezkej design...
-lok- mozna by nekdy -lok- bylo lepsi se tu -lok- pohybovat v lehcim deliriu -lok-, a kazdopadne to chce mit flasku -lok- stále pri -lok- ruce -lok- aby -lok- se -lok- to -lok- tu -lok- dalo -lok- vydrzet -lokloklokglogloglo eeeeeeehhhh schkytttt. Haaa ha haaaa haaa, mammm raaat volvooo i huuuu, saap i trabbbiii, hhhohohohohooondaaaa????? cccco ttto jeee? schmejt schunt hahachachachaaaa
Nehadejte se o to co je stredni ci nizsi stredni trida...Jedna se jen o trik prodejcu..I to nejvetsi auto muze mit malej vnitrni prostor...
Co se tyce bezpecnosti: Volvo vyhazi v testech dobre, clovek ma pri nehode vyssi sanci na preziti, troufam si tvrdit, ze rozdily nejsou jiz vyrazne, dulezitejsi je aktivni bezpecnost...Nemyslite? Podvozek, system pohonu, pneu....(V porovnani s jinejma znackama)
Co vam rika nova trida?? Nesnazi se skodovka udelat z "fuckie" E klasse?? :-) Ve mne to vzbuzuje dojem, ze fabie je obr autak...:-(
2,0 VTEC. Celkom to uslo bol som spokojny {relativne}, podvozok sa mi zdal dost makky, dynamika bola na slusnej urovni. Ked som teraz presedlal na S40, to auto ma maximalne uchvatilo.
Dnes som na nom nabehal dalsich 200 km a som maximalne opakujem maximalne spokojny. Aj ked sa
len zabieha, dynamika bola do 4000 ot. velmi dobra, odhlucnenie auta je super, seriove repraciky su tiez velmi dobre. Podvozok je max.
spraveny a Michelinky v zakrutach ledva podvozku stacili. Myslim si, ze medzi Volvom a Hondou je rozdiel ako medzi Svedom a Japoncom. Vybral by som si jednoznacne S40.
Problém všech Hond s VTECem je že do 4000 ot jsou průměrné a musíš je točit do vysokých otáček, proto je pro pohodlnou jízdu lepší Volvo. I v bezpečnosti je Volvo lepší. Proto je pravda že je tam rozdíl jako mezi Švédem (kvalita, bezpečnost, pohodlí) a Japoncem (co nejvíc ušetřit bez ohledu na následky). Já bych s těchhle dvou volil taky Volvo, nejlépe T4.
Hmm, hmm, pokud vim tak ve sve kategorii je z hlediska bezpecnosti na tom nejlepe Acc, aspon se to vsude inzeruje. A mate pravdu, rozdil mezi S40 a Acc je rozdil jako mezi Svedem a Japoncem. Myslim si, ze interpretace neni nutna. ;-) JA, si ji vykladam po svem...
VOSA- ty jsi byl asi 30.3. v 20,33 a 20,37 hod. asi ozraly jako Dan, ne? Nebo jako Sved.... Precti si, cos tady naslintal a zkus to vysvetlit. vzhledem k tomu, ze tvoje argumenty sklouzavaji do jiste abstraktni roviny a ja uz nemam chut se s nikym kvuli Hondam hadat, ani s tebou ne, budu asi muset pouzit protiutok a pochlubit se se zkusenostmi s "nejlepsim rodinnym kombi vyssi stredni tridy V70 - prekvapim te - treti auto se stejnou zavadou (tentokrate ne u nas). TAKZE MILI HONDI PRATELE, AZ VAM DAM VEDET, NAVSTVTE RUBRIKU V70 - VERSATILY AND EVOLUTION, NEBO JAK SE TA PRITROUBLA RUBRIKA JMENUJE, DOZVITE SE, PROC SI KOUPIT V70, POKUD JSTE DOBRODRUZI A PROC SI HO NEKOUPIT, POKUD DOBRODRUZI NEJSTE. Pocitam, ze bych to tam mohl napsat behem utery/stredy. At se taky pobavite ..... Pokud jde o Carismu GDI - pominu-li, ze je carisma jen o malo lepsi sracka, nez suzuki baleno - ten GDI motor neni ani nijak super usporny (to ani omylem) a uz vubec ne vykonny. Je to, stejne jako VVti velka bouda na lidi, i kdyz VVTi v litrovem yarisu stoji za svezeni. A navic ma problemy s emisemi (GDI), i kdyz tvrdi, ze ne. ..... pro DSA - Accord se ti zdal podvozkove mekky? A volvo te uchvatilo, jo? tak to asi bude tim jeho tvrdym podvozkem. Teda tady se ale vyskytujou exoti...
Prosim Ta Kingu hlavne klud! Skodi to tvojmu zdraviu. (nielen po psychickej stránke ale, zaludocne vredy, opary, zvysena nervozita a hladina cholesterolu, ci problemy s potenciou, co je samozrejme na tom vsetkom najhorsie, nie je pre vacsinu ludi moc lakave :-) Trvam na tom, co som napisal 30.3, ci kedy, trvam na tom, co som napisal pred mesiacom, aj pred rokom. Ked sa tak rad hrabes v minulosti, nemal by si skoncit tak rychlo a este trosku si zalistovat, pretoze nielen tu som viac krat pisal dovody, preco ani len v teoretickej, nie to v praktickej rovine, ci realnom zivote Honda nemoze byt taka bezpecna ako VOLVO. Nebola taka bezpecna (je hriech vraviet, ze stare Hondy mali nieco s bezpecnostou), nie je bezpecna a nikdy ani nebude taka bezpecna ako VOLVO!! Moznoze je dnes Acco tak bezpecny ako Passat, ci A4, ale urcite nie ako S40! Ale predsalen si neodpustim aspon jeden dovod, ci priklad preco toto vsetko: VOLVO sa na bezpecnost pozera ako na posvatnost, Honda len ako na ucinny reklamny slogan (podobne ako vsteci nemci, vcetne MB, vsetci ostatni japonci, ci taliani).
Ked uz dnes tak do teba rypem, spravim si jedno take cekom male a nevinne P.S.: Ja sem chodim vacsinou pri plnych zmysloch a plnom vedomi! Mas nejke skusenosti s pisanim na MC v podnapitom stave, alebo je najlepsie hodit si to zrovna do deliria (ber to len ako recnicku otakzku a nezabudni, s humorom...)?
Accord je na tom ve své třídě nejlíp jen při nárazu zepředu. Při nárazu z boku měl Accord hodnocení "jen" 88%, zatímco vozy Volvo, Saab a myslím že i Mercedes měli 100% ochranu při nárazu z boku ! Taktéž i zezadu na tom budou Saab i Volvo líp.
Žádná novinka, opět jsou na prvních místech Toyota a Mitsubishi. Jen mě překvapilo Volvo V40. Dále mě překvapuje, že mezi prvními není i Subaru. Chtělo by to ale kompletní výsledky, abych se mohl kouknout jak je na tom Saab :-)
Jo, stred pole by urcite byl zajimavy. Za podstane povazuji, ze statistika je svedska. Timto nazev teto skupiny "Volvo S40/V40- best of medium classe" mi zni ponekud neverohodne syntakticky i semanticky. Sorry ...
Skoro každý motor děsně žere olej, 1 litr na 1000 km už někde kolem 50 tis. najetých km není žádná výjimka. I u dvoulitru (bez turba) je po přeřazení na vyšší stupeň děsná díra v akceleraci - motoru chybí Mk v nižších otáčkách. Obrovský rozdíl ve spotřebě dle stylu jízdy - s dvoulitrem se dá jet za 7,5 ,ale také za 15 (v průměru)! Vpředu neustále zvlněné kotouče, ale to se dá vyřešit výměnou originálních za Bremba. Jízdní vlastnosti podvozku celkem OK, ale pohodlí na českých silnicích K.O. Hlavní světlomety jsou v podstatě jen na parádu - za snížené viditelnosti není nic vidět (trochu pomohou mlhovky, pokud je to auto ovšem má). Ve vyšších rychlostech se od vnějších bočních zrcátek a horní hrany čelního skla ozývá nepříjemný svist. Na podvozku jsou brzy špatné téměř všechny silentbloky - nekvalitní pryž, při přejezdu nerovností to děsně vrže, řešit se to nedá (není čím nahradit). Potíže s elektrickým stahováním oken, hlavně těch zadních (často trucují a po stažení pak nejdou nahoru). Problémy s dálkově ovládaným originálním alarmem (zaparkujete-li např. v blízkosti banky nebo hotelu s elektronickými zámky tzv. "na kartu", pak třeba neodjedete...). Jinak karoserie "drží", antikorozní úprava je skutečně na vynikající úrovni. To se ale netýká laku, pokud ovšem není metalický (rychle oxiduje a ztrácí lesk). Celkové hodnocení (moje osobní): slabší průměr.
Ještě doplněk: S40/V40 má děsně malou "světlost". Jednak si do toho člověk sedá "někam dolů", jednak čumí dnešním vysokým autákům "pod sukně", ale hlavně - i nájezd do garáže přes k tomu účelu upravený obrubník může znamenat pořádný oříšek, případně dokonce nepříjemná poškození!
To Mitsi: clovece, jezdim se starsim V40 uz pres rok a musim ti dat za pravdu naprosto ve vsem, co jsi napsal. Silentbloky, kotouce vpredu, olej, lak, to vsechno sedi do puntiku. Slabsi prumer to je, s tim souhlasim.
Ale stejne mam to auto rad. Nevim proc, ale Mitsubishi, Honda nebo cokoli jinyho co tu padlo nikdy takovy nebudou. Me se libi a i pres uvedeny mouchy jsem spokojenej.
Zdravim vas, velmi zvazuji nakup S40 s "renaultim starym" turbodieselem. Mate s tim nekdo zkusenosti? Doposud jsem jezdil jen benzinovymi japonci, ale az ted se mi naskytla prilezitost k nakupu auta, ktere se mi libi uz od doby, kdy se zaclo vyrabet... :-))
to RobS: toto auto by som nedoporucil niekomu, kdo je zvyknuty na benzinovych japoncov (specialne ak je to Honda, ci Subaru). Uz v 96roku, ked sa zacal montovat do 40tiek, bol zastraly a nestihal drzat krok s dobou. Modelovy rok 1998 presiel modernizaciou a TD dostali novu riadiacu jednotku. Netvrdim, ze je to zly motor, ale je malo kultivovany, hlucny a ani spotreba nie je nijak oslniva. Na druhu stranu je to slusny "drzak". Ak ti mozem doporucit, radsej sa popozeraj po 40kach II fase, kde sa konecne zacali monotvat slusne naftaky. Su to 100 a 115 PS common-raily prvej generacie. Toto je uplne ina liga nez stare TD.
Neviem, ci som to uz tu niekde spominal, ale nechapem, preco sa S40 radi so strednej triedy, ked je to vyslovene zvnutra male auto? Mozno mensie ako Octavia... :)
Myslel som, ci si sedel v 40ke? Zle som sa vyjadril, sorry. Mozem ta ubezpecit, ze napr. A4ka predchadzajucej generacie nema vnutri viac miesta nez 40ka. Podla mna je to, priemerne velke auto medzi svojou konkurenciou (Octavie NIE JE knkurent 40ky).
Ano, sedel som v sucasnej 40ke a bol som sklamany vnutornym priestorom. Ked to porovnam napr. s P307, tak je to podobne, ako ked porovnavam Fabiu s Octaviou. Rad by som vedel, preco nie je 40 konkurentom Octavie... mozno zakladnou cenou, ale priestorom urcite.
Obe su pomerne dlhe auta so smiesne kratkym rozvorom, pomerne velkym kufrom. Siroka ponuka motorov a aj vybavy.
to Lubos1 et al: No, to jsi tomu dal :-))) Jak te mohlo jen napadnout zpochybnovat pred Vosou zarazeni S40/V40 do stredni tredy. Takhle mu slapnout na kuri oko. V case vanocnim navic!
Pro milovniky dobre zabavy pripominam reakci Vosy na muj podobne "pomyleny" nazor z 3/2000. Napred mi jen doporucil studenou sprchu. Ale pak se mu to rozlezelo a nandal mi to poradne: "Tvrdenie, že S40 by sa mala radiť do nižšej stredej triedy je primerané tak pre človeka s malým inteligenčným potenciálom a problémami so sebaurčením."
Info pro Vosu: V tom aute jsem sedel (V40) a dost mozna je uvnitr o centak prostornejsi nez Oktavka. Ale i tak jsou obe dve co se tyce vnitrniho prostoru podprumer v nizsi stredni :-(((