Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
11. 3. 2000 16:31
neregistrovaný "TomaszPlzne"
12. 3. 2000 18:55
neregistrovaný "ludwig"
13. 3. 2000 11:26
neregistrovaný "mrazik11"
neregistrovaný "TomaszPlzne"
11. 3. 2000 16:31
Zkušenosti - pište
Jako 2. auto v rodině (pro manželku, po městě, nákupy, celoročně mimo vzdálenou garáž, kde je 1. auto) mám zatím Š 105 LPG - opravy už podstatně převýšily cenu, prostě 18 let stará škodovka. Přemýšlím do budoucna o jiném popojíždědlu, ale zdá se mi, že musím dopadnout hůř, auta mezi 50 - 100 tis. budou asi pěkné vraky nebo ne ?

Prohlížím v inzerátech Fiaty: 999 či 750 Pandy, Cinquecenta, Peugeoty: 1.1-litrové 205-ky, levnější litrové 106-ky, Fordy: 1.0 Fiesty. Zkusím nadhodit takovéto obecnější téma: napište různé zkušenosti, jak Vás vypeklo ojeté auto a kolik jste museli vrazit do oprav zdánlivě bezvadné ojetiny nebo naopak. Co jste přehlédli a vymstilo se Vám ? Já jsem si při koupi prvního auta kupříkladu naběhl, když jsem si myslel, jak bude jednoduché přidělat ztracený klíč a překódovat immobilizér. Nakonec mi ta legrace celkem stála se štěstím 5 tisíc.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "ludwig"
12. 3. 2000 18:55
Re: Zkušenosti - pište
Každopádně kupuj auta, která u nás ještě hodně jezdí. Jako dobrá volba jsou Peugeoty, Fordy, Oply, ale i japonce. V každém případě počítej s tím, že auto má r.v. kolem 1990 až 1992. Někdy je lepší koupit starší za stejnou cenu jakko mladší. Aby ti auto sloužilo je potřeba neprodleně po koupi nechat vyměnit rozvody. I když píšou, že auto je v super stavu, je lepší dát za preventivní výměnu nějaký peníze hned než potom několikanásobek při poruše. Na nákup si vezmi nějakýho odborníka a ten ti hned řekne, co bude na autě potřeba vyměnit. Všímej si taky toho, jak jsou sjeté pneu. Pokud nerovnoměrně tak od toho ruce pryč - může být bouraný a špatně spravený. Největší jistotu potom máš koupit auto koupené v ČR se servisní knížkou.
13. 3. 2000 13:26
Re: Zkušenosti - pište
Sháněl jsem prostorné auto, které by bylo spolelivé málo žralo apod. Můj výběr padl na Toyotu Corollu 1.3 12V. Našel jsem inzerát kde ji prodávali za 85.000,- kč. Měla být rok výroby 1991 a najeto necelých 100.000 km, červená, litá kola, prostě paráda. Tak jsem ji koupil. A teď to začalo, nejdříve jsem tam nechal vyměnit rozvoďák, olej, filtry a baterku (v servisu nechápali jak to auto může nastartovat :-) a těsnění, protože tekl olej. A hned jsem si to nechal podle čísla karoserie proklepnout v databázi Toyoty. První překvapení bylo že to je rok výroby 1989 a ne 1991. První opravy mě vyšli i z 13 h práce na 22.000,- kč. Auto za studena poskakovalo a nechtělo jet, tak mi řekli, že je asi špatný karburátor (mimochodem v roce 1991 už byla tato Toyota se vstřikováním, ale to jsem zjistil pozdě :-( a nový stojí 20.000,- kč!!! Tak jsem řekl ne. Po pár dnech kdy jsem zastavil na parkovišti a vrátil se zpátky s nákupem a auto už ani nenastartovalo :-( Problém byl v tom, že bylo prasklé čerpadlo a do oleje tekl benzín. Nové cca 2.500,- + práce. Auto pořád poskakovalo a dokonce bylo neuvěřitelně líné, protože mě ujeli i Š120 !!! Tak jsem to dal opět do servisu a problém byla špatná lambda sonda. Nová 6.500,- včetně práce. A to jsem čekal 14 dní než přišla a pak ještě další týden než na mě měli v servisu Toyota čas !!!! Do té doby jsem jezdil s odpojenou lambdou a spotřeba byla 10-12 l /100 km. Hold ekonomická jízda :-) Ještě jsem zapoměl že má přetočený tachometr, což jsem poznal při jízdě, kdy mi po ujetí 1 km ubylo 100 km a pak mi za chvíli zase přibylo 112 km !!!! Prostě si ukazuje co chce. Tak jsem to reklamoval a ta * od které jsem to koupil řekla, že ona tomu nerozumí a že jsem to udělal já ! Pak jsem se znovu koukal čím je způsobeno cukání a zjistil jsem, že po ujetí necelých 100 km jsou svíčky úplně černé a navíc to příšerně žralo olej. Tak jsem to dal mechanikovi (servis Toyota už nechci) a on řekl, že potřebuji kroužky, guferka ventilů a těsnění pod hlavu. Tak jsem to sháněl u Elitu a Auto Štangl a oni po 14 dnech nic nesehnali. Tak jsem zavolal do Toyoty a tam mi řekli, že pokud budou v Praze tak je mám do 48 h a pokud ne, tak si počkám cca měsíc a to za cenu 7.500,- kč. Na doporučení známého jsem zašel do takové malé prodejny ND a tam mi to sehnali během pár dní a za cenu 2.200,- kč !!!!! Zítra už konečně půjde do opravy a doufám, že to bude všechno. Navíc mám v ruce dokumenty se kterýma na ni teď půjdu. Protože dle papírů z celnice (je to dovezeno z Rakouska) má auto najeto 226.000 km a na technické kontrole už jenom 80.000 km, takže mám důkaz, že to přetočila ona :-) Nemluvě o tom, že to dovezla za 16.560,- kč a prodala za 85.000,- kč a prodala to po půl roce. Už se těším co na to řekne finanční úřad, protože vlastní dvě firmy :-) Navíc jsem zjistil, že to moje auto bylo zadrženo při páchání trestné činnosti a pak propadlo městu Vídeň, odkud to v dražbě koupila. Takže teď bude dost tvrdě platit nebo bude platit a půjde sedět :-)
neregistrovaný "mrazik11"
13. 3. 2000 11:26
japonce ?
S těmi japonci bych to nepřeháněl. Některý jezděj dobře, ale s těmi opravami je to finančně daleko horší než nějaký auto z evropské produkce. A to se jedná o poruchy způsobený provozem (čepy, ložiska atd.). Soudím z vlastní zkušenosti. Ono je to logický, že náhradní díl bude levnější, když se doveže z Německa, Itálie, Rakouska než-li z Japonska.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku