Zdravim, kolik je tu majitelu a priznivcu? Ja se do tohoto auticka zamiloval (mel jsem 2. generaci, chci koupit neco ze 3. generace, tj. v rozmezi roku 1987-1990 - novejsi se mi uz nelibi) a zacinam mu delat web v CZ domene, protoze jsem tu zadny podobny nenasel. V zahranici sice existuje par serveru, ale vsude mi neco chybi. Puvodne jsem uvazoval o tom, zalozit klub priznivcu Prelude a CRX (jsou si konstrukcne blizke - nebijte me za nazor), ale zjistil jsem, ze Honda Club uz existuje. Jenom nevim, do jake miry se jeho cinnost podoba cinnosti napr. RenaultClubu (www.renaultclub.cz, dpoprucuji navstivit) - tj. velka clenska zakladna s podporou zastoupeni vyrobce v CR. Mate zajem do toho nekdo jit? Zatim hodne surove stranky (zatim jenom kostra titulni strany) jsou na prelude.wz.cz, ale do konce tydne snad pribydou informace, galerie, mam v umyslu oskenovat manual od Haynese (je mi jasne, ze me roznesou na kopytech, jakmile se to proflakne, ale za tu dobu uz to snad bude u vsech potrebnych. Ja si ho kupoval, stal me cca litr), linky na zajimave servery (pro Prelude jsem "objevil" zasilkovku, ktera vypada funkcne) a tak podobne. Uvitam jakoukoli pomoc - s designem, obsahem, zkusenostmi atp. Thanx. Bitovod, pkutina@seznam.cz
To Cyzo: Zdravím z Philadelphie. Kde jseš ty? Já tady jezdím Infinity G20. Je to rok 1995 a mám ho rok a půl, automat. Nemůžu si to auto vynachválit, před koupí bylo dokonce zatopeno po sedačky. Jen to vysušili, vyměnili baterii a jelo se. Má to teď přes 70 tis. km a zatím do toho leju jen benzín. Motor 2,0 140 koní je dost dobrej a pružnej. Chtěl bych vědět, co by to udělalo, kdyby to byl manuál. To si asi budu muset doma koupi Primeru, ale tam by mi stačila 1,8. Jen do mě vloni lehce nacouval mladej portorikán, do zadních dveří, takže je to trochu promáčklý. Ale pozitivum je, že jsem z jeho insurance dostal patnáct stovek a známí mi to udělají za čtyři. Takže nakonec se to i vyplatilo, alespoň jsem si z toho zaplatil na rok pojistku. A co jezdíš ty? Předpokládám, že Japonce. Tak se ozvi, ať to tady nezamrzá. Jo a to G20 je 100% made in Japan. Na tom asi něco bude, že ti japonští workři jsou zkušení a loajální ke své práci. Ne jako ti US povaleči z Detroitu. Tam se maká tak, že jsou všichni černí. Ha, ha.
Zdravim vsechny priznivce sikmookych aut,trochu to tady zamrzlo,tak se pokusim o oziveni.
Jsem mlady klucina,ktery uz ale vyzkousel kdejake auto.Jsem ted v USA a tady maji japonke auta velmi dobre jmeno.Proc?Relativne levne,bezproblemove a pro ekonomiku provozu velice priznive auta.Po navratu do Cech o jinem nez japonskem aute ani neuvazuji.At Vam to vsem jezdi!!!
Svezeni lepsi jak v Mercedesu. Super podvozek a jizdni vlastnosti. Perfektni silny motor. Vysypalo
se vsak turbo, bohuzel nevim kolik melo najeto, takze to asi bylo dany starim motoru. Kamos kterej mi to auto prodal mi zapomnel rict, ze pretocil tachak. Oprava turba neni levna vec, ale jinak nejlepsi auto co sem kdy mel. Tet mam Toyotu, tak jsem zvedavej jak bude spolehliva.
Jakej mate nazor na tyhle auta a jaky sou vase zkusenosti? ja sem mel tu cest s Lancerem 1,5 rv1989 62kW a prislo mi to jako docela pohodovy auto, nebyl s nim nikdy po dobu jednoho roku problem....
Minuly mesiac som kupil Corollu 1,4 16V 55kW.Trochu slaby vykon, ale jazdi celkom slusne. Ma najazdenych 80 000 km, je vyrobena v r. 1996.Dal som ju prekontrolovat a dal som si vymenit sviecky.Inak absolutne nic. Akurat bol na nej meneny vyfuk za sportovy a menene gumy.To bolo vsetko.Som vcelku spokojny aj so spotrebou - 6,5 l/100km (vacsinou dialnice).
Má Mazda má nejto 86000km r.v98.Auto jezdí bez nejmenších problému.Turbodiesel Mazdy trochu pokulháva za TDI Volkswagen.Hlavne hlučností a kultúrou chody.V nových 626 od roku 2003 kdy bude predstavena mají prý být motory PSA-HDI.TDI VW má aj proto výhodu,že má nastavitelné lopatky turba VTG.Ale jaký je to super motor od nemcu,každý ho ospevuje,ale Mazda má lepší emise.Má 16V.Jezdil sem na Passat TDI 110K,Octavia 110k,takže múžu srovnávat.Mazda má lepší spjetnou vazbu na řidiče.Líp odhadnu kde se končí hranice ˇprilnavosti jako v Passatu.Je to aj díky variabilnýmu posilovači řízení.Passat má více místa vzadu.Dizajn karoserie je u 626 jednoznačne lepší.Podvozek je sportovnejší.Passat je moc měký.
Passat má v interiéru více blbostí.Líp osvetlené ovladače.Postupné stmavování atd.Mazda na první dotyk strácí,ale ppokud človek jezdí díl a chce ,aby mu to drželo tak 626 je lepší.A pomer cena výkon ani nemluvně.Jen lidi chcou být velice prestížny a mýt nemecké vozy.S tou kvalitou japoncú vyráběných v evropě jeden postrěh.Múj známy mechanik servisoval pět Primer vyraběných v UK.Všechni jezdili super až na to,že po 100000km im odešli benzínové čerpadla.Bylo na nich Made in Germany.Bosch.Japonci tam začali dávat japonské myslim Denso,ale nejsu si jist a neni problém.Zdravím všechni fandy Japanese Cars.
Všechny japonské automobilky kromě Toyoty a Hondy mají problémy, takže taková Mazda,Nissan, Subaru a Isuzu atd. budou mít ještě hodně práce, zavinil to propad na japonském trhu o 5,5 % a firmy které jsouz alespoň z 40%závislé na domácím trhu to již značně pocítily!!!! Japonci mají ještě štestí, že se jejich aua docela slušně prodávají v západní evropě a v USA! Ale tam brzy nastane také obrat!!!!
Asi před 14 dny jsem si pořídil (na radu kamaráda)Mazdu 626.Je z roku 1993 a zatím jsem s ní naprosto spokojen. Jestli někdo z Vás máte větší zkušenosti s MAZDOU než já,prosím dejte mi vědět na co bych si měl dát bacha (jestli je vůbec na co),nebo před čeho se vyvarovat. A ještě prosbu na závěr. Jestli někdo z Mazďáku nemáte 4 plechové disky (na zimáky) a mohli je postrádat,dejte mi vědět. Díky.
Tak to je naprostá pravda. Já osobně mám velké skušenosti s Mazdou, dělám u nich, a od té doby, co je 121 vyráběná v anglii jako fiesta, tak jí interně říkám bestie.Ostatní Mazdy jsou super, ale tohle kazí jméno značce. O tom žádná, že japonci jsou prostě japonci. Evropani to neumí ani smontovat. Mimo to jsem se znovu přesvětšil o tom, že evropské vozy v kvalitě opravdu stojí za velký prd.
Jestlipak víte, že od té doby, co se Toyoty vyrábějí v Evropě, tak jsou s nima daleko větší problémy, než s Japonskými. Takže lidi tädy z importu když můžou, tak si koupí japonskou. Je to proto, aby Toyota mohla uplatnit bezcelní dovoz, tak musí použít 60% dílů z Evropy a z toho vznikají všechny problémy. Např. Subaru si drží stále svoji spolehlivost, protože pro evropský trh jsou všechna (až na výjimky - pár Leg. bylo z USA a Justy - Swifty byly maďarské) z Japonska.
Nissan Micra je největší šit na světe, fuj!!!! Zlatej smart!!! Nissan umí jedině terénní vozy a u toho by měl zůstat(asi proto, že se dělaj v Evropě)!!!!
Statistika se zas tak moc obelhat neda a z tohoto hlediska jsou Japonci, specialni v nizsi stredni tride, kralove spolehlivosti. Na druhe strane musim spravedlive uznat, ze jsem jezdil 2 Vectry (1.7TD 150.000 a na 1.8 16V mam ted 100.000 a zadny problem). Astru bych asi nechtel, ve firme je jich nekolim a jak jsou pres 120.000, tak bych se toho bal. Domu jsem koupil Primeru - to byla spise zalezitost srdce (a podvozku) - jezdil jsem drive 1.6 a na okresky to je super vuz. Ta 1.6 byla sdilena a nikdo ji nesetril. V 240.000 jiz na ni bylo znat, ze ma toho dost, ale jezdila porad rozumne.
máte samozřejmě všichni pravdu, ale i v těch japoncích jsou trochu rozdíly, třeba takový nissan u mě pomalu není japonský auto.
mazda je dobrá, když jsem před rokem kupoval nový auto, tak jsem váhal mezi 323F a Corollou (protože zatím nemám na Imprezu GT). na 323 se mi líbilo hlavně místo vzadu (bodejť, když má podvozek z 626), ale ty motory. takže mám corollu liftback, 1.3, a když to někdy protáhnem s kolegou, který má 323 1.5, tak se mi zdá, že mi to jede líp (možná to má blbě zajetý).
a teď mě vyloženě nasrali, když vylezli s novou corollou s VVT-i, kdybych to věděl, tak si rok počkám.
Jo máte recht, já mám Mazdu 626 z 95-týho a apsolutně spolehlivej a pohldlnej stroj. Ani ta spotřeba není nijak velká. Kamarád měl Golfa III a jen to koupil už se to sipalo jak domeček z karet. Němci mají akorát velkou hubu a skutek utek.
Mel jsem behem 3.5 roku 3 mazdy. Do servisu jezdily jen na periodicky prohlidky, jinak absolutne ok. Pak jsem si poridil pazouta 306ku.Novyho. Sracka, sracka, sracka, vic v servisu nez na silnici. Samy "drobnosti" jako brzdy, elektrika atp.Po 9 mesicich jsem se toho zbavil. Ted delam pro nemeckou firmu, takze musim jezdit v nacistickym aute - Opel Vectra - taky sracka.Zlatej japonec.
kamos ma taky vectru v dieslu a rika jaky ma usporny auto, ale kdyz se secte to, co da za opravy a za naftu, tak mi porad vychazi levnej, spolehliveji.... maje honda prelude a to nemluvim o tom "svezeni" zatim servus
No jasne.Pak teda zbyva dodat ze posadce ani jednoho auta se nic nestalo.Plechy se mackat maj ale je spatny kdyz se predni kolo chce namacknout na misto ridice :)
Chtel bych se s vama podelit o jednu historku.Predstavte si takovou Audinu 80 a starickou Mazdu 323 kombi 1.7D. Nakej mladej blazen v Audine trochu pretahne zatacku, najede do protismeru ale tam si to sine Mazdicka.Boooom.Stalo se to co muselo, celni naraz s tak 20procentnim prekrytim takze kolo na kolo.Vobe auta vypadaly dost nezdrave i kdyz audimna vypadala trochu lip.Teda do ty doby nez sli na geometrii.Audina hooodne tahla na stranu.Mazdicce stacilo vymenit par plechu svetlo a chladic a vesele jezdila dal-s geometrii to skoro vubec nehnulo.Mozna mela stesti ale spis bych to tipoval na kvalitu....
Mam ze CH dotazenou Imprezu,ma najeto cca 90.000 a nebyl s ni jedinej problem(az na to ye se mi podarilo rozklepat vejfuk na placku:)a nakej sikula to do me zboku napral takze mam novy dvere.Jinak sem menil akorat gumy.
mam mazdu 323Efko, 1996 takze do cervna 99 v zaruce....v kvetnu mi pri 98.000km v garanci vymenili lozisko v kole mam tam moc vysunuty 15"alu tak to vic trpi a reproduktor ve dverich :-)....auticko ac koupene v Rakousku...garanci uznali i v AP Praha.
no mel jsem Toyotu camry, efko s klapacima svetlama, ted efko novejsi a jeste 323 wagona, ...a jiny nez japonsky auto nechci, kamos dovezl stejne jako ja z CH Vectru 2000 a jen do ni lil penize, moje efko nepotrebovalo nic... :-) takze....volba je jasna...
Pro:JardaBar. Nejlepší by bylo najít nějakého Hondistu, který by Ti poradil. Neorig. výrobců je hodně a něco je na prd a něco je skvělé. Zkus Ferodo Racing (ale budou stát tak 4500,-). Já u hondy nevím, ale orig. desky u Subaru vydrží tak dlouho, že zatvrdají do třmenů a při výměně je vytloukám kladivem. Všechny náhrady, které jsem zkoušel, tak brzdily stejně nebo lépe, ale některé zase rychle vadnou a všechny ničí kotouče víc než orig. destičky. A ke kotoučům, Na Subaru používám Bendixy (a to i na turba), protože stojí třetinu proti orig. a jsou dobré. Třeba budou OK i na Hondu.
Mám MAZDU 626, a řeknu vám že jsem kvalitnější auto neměl. Za 3 roky na něm nebyla jediná závada, a kdyby mi s nim nechtěla nějáká *** odjet, nevím co je to servis. A perlička nakonec.
Po tom co vylomil kliku zjistil že je zámek schovaný za táááákhle tlustým ocelovým plátem.
To JardaBar: urcite bych v pripade aktivnich soucastek sel na originalni dily. Pokud bych menil zpetne zrcatko nebo bocni listy, pak je asi vyhodnejsi to, co je levnejsi.
Mam natocino temer 150 tis. (Honda civic) a chci vymenit kotouce a desticky. A prave se rozhoduju jestli original Honda nebo od jineho vyrobce. Co myslite? Opravdu se vyplati koupit originalni dil? Asi se k tomu oiginalu priklonim, ale jestli se mi to vyplati, to nevim.
Ja delam Subaru, tak mi muzete verit. Brzdove desticky na Subaru jsou skutecne drahe, ale vydrzi neuveritelne hodne. Na jedne Impreze GT (211 koni!) vydrzely 95000 km! (3,5 roku) - takze pokud nejezdite kazdy den do Ostravy, tak nove desticky behem zaruky nepotrebujete - a gumicky steracu (original jsou samozrejme grafitove) vam bud primrznou v zime (pokud nemate vyhrivane predni sklo - 2,5, Outback, Forester, atd.), nebo je mate na 5 a vice let.
Je to pravda , brzdove desticky vam nevimenej,ani gum.steracu,ale odejdeli treba prevodovka mate volna ramena napravy,tecou tlumice,motor nejede jak ma,tak vam vse udelaji zadarmo(material+prace),zaruka se navztahuje na spotrebni dily jako napr.brzd.desticky,sjete pneu,baterii(tam hradi po 1 roce 50% ceny)atd.Zaruka plati 3 roky nebo 100 000 km,co nastane drive.
Zajímalo by mě, jestli někodo nemá zkušenost, jak to s tou 3 letou zárukou funguje. Není to jenom obchodní trik (?), nebo vám opravdu vyměněj (a zcela zadarmo) co odejde? Tam asi nejsou zahrnutý takový věci jako brzdný destičky, gumičky od stěračů, a pod..?