Auto.cz

Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bez nadpisu
neregistrovaný "RadekG"
| 2. 4. 2000 19:18
Znate nejaky prostredek nebo latku branici spanku za jizdy a nedevastujici mozek a organy?
Re:
| 2. 4. 2000 20:05
Při delších cestách (nad 1000km) se mi osvědčilo hlavně se předem pořádně vyspat. Cestou piju minerálku, studenou lehce oslazenou černou kávu nebo čaj a nějaký energetický nápoj (SEMTEX, RedBull) a konzumuju kofeinové tabletky CAFFIT, snad to píšu správně, dávky si rozložím podle délky trasy, první asi cca. 3-4hod. od startu. Nikdy nepřekračuju denní dávku!!! Pokud na mně jde únava zastavím, protáhnu se, napiju se, lehce posvačím, projdu se kolem auta těsně před odjezdem odskočím na WC a cca. za půl hodiny vyrazím dál.
Re:
neregistrovaný "pohoda"
| 3. 4. 2000 17:08
to oleowrl: co dodat... dokonalé!
Re:
neregistrovaný "ano"
| 4. 4. 2000 12:46
Když to není ještě tak na sirky pod víčka, tak zvýším rychlost (hlavně v noci:ne pohoda jízda a klidná muzika), abych se musel víc soustředit na jízdu.
Re:
neregistrovaný "Lomihnat"
| 7. 4. 2000 20:49
Mám postaršího Golfa II v naftě, jsem-li unaven, zastavím a nechám běžet motor - razantní vibrace celého vozítka mi krásně promasírují celé tělo, děsivý rámus mne pak definitivně probere k životu. Vřele doporučuju!
Re:
neregistrovaný "123bobo"
| 5. 4. 2000 02:32
Já mám dobré zkušenosti s energetickými nápoji.

Ovšem musím podotknout, že dost záleží na prapůvodu únavy a taky na stupni únavy. Pokud je stupeň únavy moc vysoký, tak raději zastavím a dám si dvacet.
Re:
neregistrovaný "lopta"
| 7. 4. 2000 09:03
Ja poviem svojej zene a chvilu soferuje zase ona.
Aktivní spolujezdkyně
neregistrovaný "magda"
| 11. 4. 2000 00:00
Když začne řidič klimbat, strčí hlavu pod volant, rizepnu mu poklopec a začnu s probouzením - už neusne. Jen mám pocit, že v poslední době klimbá moc často!?
Aktivní spolujezdkyně
neregistrovaný "TomTurbo"
| 11. 4. 2000 06:46
Ja te nekdy svezu, casto ale usinam!
Aktivní spolujezdkyně
neregistrovaný "PROF"
| 17. 8. 2001 08:01
magda: č.8 -docela dobrej způsob, doufám ale, že nejsi chlap:-)Mě se nejvíc osvědčilo namočit si čistej kapesník a pak si s ním otírat obličej, ušní boltce a zátylek. Člověka to krásně osvěží a může to podle libosti stále opakovat, kdykoliv to přestane působit. Flašku vody bez příchuti mám vždycky s sebou. Když do sebe člověk leje samý energy-drinky a kafe, tak když dojede, zase nespí.
I love kofein
neregistrovaný "RnaliM1"
| 11. 4. 2000 08:57
Mne sa osvedčil Mr.Brown - 1/4 plechovica všelijakej chutnej kávy s obsahom kofeínu 450mg/liter. To preberie aj koňa :-) Ale existujú aj kópie pána Browna - ale to sa s týmto nedá porovnať. Veď silná káva ma myslím asi 25mg kofeínu...
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "nissan1"
| 16. 4. 2000 13:30
Nejlepsi obrana proti spanku je co nejvetsi rychlost jizdy. Jde na mne spanek - slapnu na plyn. Aplikuju to dost casto a skvele to funguje. Dokonce jsem o tom cetl kdesi i jakesi lekarske pojednani, ktere tento efekt potvrzovalo. Princip tkvi v tom, ze lidske oko je pri zvysujici se rychlosti schopno vnimat pouze cim dale vice omezenejsi uhel (napr. jedu 100 kmh a vidim to co je predemnou v kuzelu o uhlu 45 stupnu, jednu 150 kmh a vidim uz jen to, co je v kuzelu o uhlu 20 stupnu). Zbytek, ktery je mimo tento kuzel (a tento zbytek je se zvysujici se rychlosti cim dal vetsi) vnimame pak uz jen tzv. perifernim videnim. Toto periferni vydeni je pritom dulezite pro nasi bezpecnost (znate to, ze se spise leknete ne toho, co se rychle pohne primo pred vami, ale spise toho, co zaregistruje jen prefirenim videnim). Zkratka jakmile oko perifernim videnim zaregistruje prudky pohyb, zvysi se hladina adrenalin - vice mene jde o nepodminenou reakci. A jsme u toho - pokud jedete rychle autem, vnimate primo v extremnim pripade pouze delici caru - a stromy, lampy, domy a tak dale, tj. vse, co se silenou rychlosti zene kolem je jiz na perfierii vaseho vnimani a pumpuje vam do tela adrenalin. Bohuzel, unava se vsak ani timto zpusobem neda navzdy premoci, takze pokud jedete dlouho, je nutne prubezne zrychlovat a kdyz uz jedete okolo 200 kmh a vidite fakt jen tu delici caru, je asi nacase zastavit a jit se vyspat. Nicmene je fakt, ze nic mne nikdy neprobere vic, nez kdyz na nocni silnici potkam nejakeho chapaveho spolutrpiciho, ktery nema nic proti zbesile honicce.
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "TomaszPlzne"
| 17. 4. 2000 10:15
Vole !!!
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "nissan1"
| 17. 4. 2000 13:33
To je teda fakt diskuze na urovni....
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "TomaszPlzne"
| 17. 4. 2000 17:05
Když jedete 200 km/h na prahu spánku, tak mi nic mírnějšího nenapadá. Spěte si třeba 300 kilometrovou rychlostí, ale až budete na silnici sám !!!!! Pomalé reakce při usínání plus relativně pomalé reakce při takové rychlosti, to aby ze stojících aut za horizontem všichni preventivnmě utíkali do pole, když se na ně * usínající kamikadze.
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "712"
| 17. 4. 2000 18:39
To má nissan pravdu. Nikdo neříká, že se tak dá jezdit na když to je na sirky pod víčka, ale je to rozhodně lepší než si pustit topení (pěkně teploučko), naladit příjemnou muziku (žádnej bigbít) a myslet na postel.


1.Při rychlejší jízdě musíš myslet víc na to jak jedeš.
2.Seš dřív doma.
Rychleji a rychleji
| 17. 4. 2000 23:48
podla mna je trapne sa vyhovarat, ze sa niekto nevie sustredit, ked ide pomaly. ked sa niekto nevie na nieco sustredit = nevie ovladat svoju mysel. to robia zvierata. clovek sa musi vediet sustredit aj bez vonkajsieho podnetu
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "ano"
| 18. 4. 2000 08:55
To jsi to nějak špatně pochopil. Nicméně jestli je tady někdo zvíře, tak jsi to ty - vůl.
Káva
neregistrovaný "TomaszPlzne"
| 17. 4. 2000 10:13
Obsah kofeinu v běžném šálku kávy je 100 - 200 mg. Asi tak 1 lžička je 100 mg kofeinu.

Obsah do 50 mg má tlumící účinek !!!! Využívá se toho při přidávání do léků proti bolesti.
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "nissan1"
| 18. 4. 2000 12:14
Nikdo nerika, ze se ma jet na hranici spanku rychlosti 200 km/h. Ale kdyz jedu 100 km/h a mam pocit, ze bych mohl usnout, tak zrychlim na 150 a zarucene mne to usinani prejde. Specialne, kdyz najdu nekoho, kdo je ochoten se mnou v te rychlosti zavodit.
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "wolfi"
| 17. 8. 2001 08:23
to matus : já, i ty a kdokoliv další jsme jenom trošku inteligentnější zvířata. Jedním z nijak nepodstatných rozdílů mezi zvířenou a námi je ten, že pokud na nás padá únava, využijeme znalosti z biologie a trošku se nadopujeme adrenalínem. No a protože když jedu v autě a nemám sebou zrovna výbavu na Bungee Jumping abych si skočil z dálničního mostu, tak stejně jako "nissan" přidám na nějakých 150-160 km/h, s jakýmkoliv náhodným kámošem za volentem si rozumně zamyškujem, pobavíme se, a neusneme. To je celé a nemyslím že by jsi měl důvod o mě napsat že jsem vůl ;)

Nevím kolik je ti let, ale pokud jsi byl někdy jako dítě na nějaké třeba táborové STEZCE ODVAHY, pochybuji že jsi při ní usnul, přestože jsi byl v tom nejlepší spánku vzbuzen.
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "PROF"
| 17. 8. 2001 17:56
wolfi: sorry, ale je vidět, žes ještě ty, ani tví kámoši neměli tu čest potkat se s nějakým srnečkem nebo prasátkem alespoň v kile. No nic, možná to ještě přijde, možná ne. Přeju vám všem jen to druhý...
Rychleji a rychleji
| 18. 8. 2001 09:32
wolffi> take dvihnutie adrenalinu je velmi kratkodoba zalezitost. ked pojdes aj 200km/h 10minut, tak si na to zvyknes...
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "zoom1"
| 19. 8. 2001 23:30
Mohu se podelit o svou zkusenost: Jel jsem na noc asi 950km. Pokud jsem jel pres Svycarsko 130 - 135 dle tachometru, mel jsem co delat abych neusnul. Po prejezdu do Germanie pri 180 - 200 me spanek definitivne presel. Nenazval bych to adrenalinem - nemel jsem urcite pocit obzvlastniho pocitu z rychle jizdy, je ale potreba reagovat na vice podnetu a vice je ocekavat. Nebylo to na 10 minut, ale na +300km. Prestavky to po nejakych usecich urcite chce. Jinak porad plati, ze pomala jizda nemusi automaticky znamenat bezpecnou jizdu. Dale pozoruji, ze i tyto trasy se lepe zvladaji s treningem. Pokud to jezdim casteji, jiz to tak neprijde.
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "zizal"
| 21. 8. 2001 17:39
Mam tiez podobnu skusenost. Pri ceste z Nemecka je to OK az po Rakusko. Tam je maximalka 130 a na dialnici je hrozna nuda - uz ani kamiony sa nepredbiehaju tak, ako v Nemecku, co je najlepsie na zdvihnutie adrenalinu :-) Potom zase na Slovensku na obycajnych cestach je vzdy co robit a spanok zase prechadza. Ono nejde o to, aby som za kazdych okolnosti dosiahol 180 km/h. Na starej Skoda 120 mi stacilo, aby som to "rozpumpoval" na 110-120 a uz to bolo :-) Ide o pocit, ze sa na ceste nieco deje a nie je nuda.

Este sa da v aute robit prievan a nahlas si spievat, no najlepsie je na cestu sa dobre vyspat a stihnut cestu mimo casu, ked obycajne tvrdo spavam (2:00 - 6:00 v noci) - vtedy je to najkritickejsie.

To MatuS: Skus si to aspon raz v zivote, aby si vedel, ako to bude na teba posobit a potom napis.
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "02"
| 21. 8. 2001 19:56
Také dám tady sou zkušenost,mohu-li .Mám osvědčený (aspoň u mne to zabírá) způsob,a to ten že se dobře vyspím před jízdou,pak pojím lechké jídlo(rozhodně né knedlovepřozelo..-) ) No,a vprůběhu jízdy tedy v inkriminované době kdy by mohla na mne přijít "dřímot či únava" poslouchám většinou nějaké "vypalovačky"(Metallika,Ozy atd.) Jinak pokud už je kryze tak na nějaké větší odpočívadlo a projít se,dát si sprchu - né studenou nebo teplou!ale vlažnou.A dám si čaj ,on má totiš větší(delší) účinnost!Hlavně v noci...-))Jo,jinak na krátko také je dobré zvýšit rychlost.No,ale to tu již bylo řečeno (nebo napsáno...?-o) ).No nic,ale mne se jeví jako dobrý nápad to s tím mokrým kapesníkem!To bude dost dobré,to mne tedy nenapadlo...(,bydu muset vyskoušet!Pavel
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "pohoda"
| 22. 8. 2001 10:31
působení kávy a čaje: kafe působí cca po 10-15 minutách a jeho účinek trvá cca 2 hodiny; čaj působí cca po půl hodině a jeho účinek trvá cca 4 hodiny. Tím se ale rozumí čaj a ne ždímané ponožky: čaj o objemu cca tak 3-5 deci a vymáchaný tak alespoň ze 2 sáčků nejlépe zeleného čaje po dobu cca 1 až 1,5 minuty - ne déle! Pak se totiž příliš louhují třísloviny, které naopak působí jako uklidňovadlo, a zkuste ho máchat ve vodě 70 - 90 st.C - to se třísloviny louhují taky míň a čaj pak má úplně jinou chuť. On totiž takovýhle čaj mj. doplní i tekutinu, což samo o sobě je prospěšné a i jinak je méně dehydratační než kafe. A o obsahu povzbuzujících látek v čaji též netřeba pochybovat: zkuste si někdy udělat 2 deci čaje ze 7 gramů suchých čajových lístků - řekl bych, že by se našlo dost lidí, kterým by to utrhlo darling a přitom kafe pijí běžně. A pro fajnšmekry: japonský čaj Tamaryokucha je absolutní extratřída - z cca 2 gramů čaje uděláš při 70 st.C i 3 velmi chutné nálevy o celkovém objemu klidně litr a neusneš po tom dobře 4 - 6 hodin. A přitom ti pumpa netrojčí. Tenhle čaj ale stojí asi tak 240,- Kč za asi 70 gramů. To, že neusneš, samozřejmě platí do urč. míry - jako u všeho, včetně kafe. Jsou lidi, co naopak mají těžké LHK po kafi - je to indivindi. (LHK = ležať hore k... - kopytami, nie ***om,vy sprosťáci!)
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "zoom1"
| 22. 8. 2001 23:01
S tim jidlem to je pravda. Pokud vim, ze pojedu dele, jedu davam si pozor abych se moc nenajedl.
Rychleji a rychleji
| 23. 8. 2001 01:31
zizal> nemam kam ist dalej ako 100km, a auto s ktorym jazdievam "vytiahne" max 150, a pri tejto rychlosti viem, ze by som dokazal zaspat :)) Zatial som isiel velmi rychlo len kratkodobo, a viem ze pri 180 je to vo velkom aute menej stresujuce (ono to nieje stres, ale neviem ako to mam nazvat) ako pri 150 v tom malom...pravy adrenalin je 210km/h na okreske, ale to uz nieje normalne, vsakze...
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "pohoda"
| 23. 8. 2001 07:16
ono na takové okresce není normálních ani těch ne 210, ale 120...:(( Ledaže bys měl WRC a uzavřenou trať a dobrého spolujezdce a léta tvrdého tréninku a... a pak bys mohl jet možná místy na rovince i těch 210
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "KaZaN1"
| 23. 8. 2001 09:41
Jak tady tak čtu ty rychlostní hodnocení, zřejmě jezdím jako čuně.. ale jak jsem již několikrát říkal a doufám, že se nepletu (o: jezdím jen tak jak si mohu dovolit a nikdy NIKDY neriskuju, když vidím dostatečně, tak podle toho taky jedu... o svý autí se starám jak o baby a není důvod si myslet, že něco zklame, snažím se počítat i se srnkou ze škarpy vskočivší a s defektem... ...což mi připomíná, ikdyž to asi nepatří do tohodle threadu... co kdybysme někde trošku probrali jak řešit krizové situace? Třeba právě srnu, smyk, aquaplanning atd atd.. o sobě si myslím, že většinu mám nacvičenou, ale školy není nikdy dost, obvzlášť jde-li o život.. třeba někdo založte nový fórum .. moc rád bych se poučil...
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "pohoda"
| 23. 8. 2001 13:50
školy jsou fajn, ale pokud nemáš asi tak každý měsíc opakování, je riziko, že zazmatkuješ, dost velké na to, aby to vypadalo, že školy nemáš; neber to osobně. Ono je to vždycky individuální jak podle osoby řidiče, tak podle jeho momentálního stavu, podle konkrétní situace na silnici atd. Pokud jedeš 90 a musíš! udělat naostro losí test (byť poloviční) na mokrém asfaltu a vyřítí se proti tobě navíc někdo z levotočivé zatáčky zatáčky asi tak rychlostí 130 (a vůbec nereaguje)- máš na úspěch asi tak max. 2 vteřiny mez možnosti reparátu. To pak skutečně chce mít školu každý měsíc, být abs. v pohodě a situaci čekat - jako v té škole. Jinak nemáš šanci. A můžeš si klidně namlouvat opak.
Rychleji a rychleji
neregistrovaný "02"
| 23. 8. 2001 16:34
Jó,tak s tím se dá než souhlasit!Skusil jsem si kdysi,přel léty(3-mi) školu smyků,no jak já byl potom vyplašen...:-o) Poněvač se člověk dozví takový věci o tom jak málo stačí k tomu aby si i při losím testu klidně skončil na střeše!(při použití ruční brzdy ani nemluvě).

Nepletu se ,že ta to dyskuze byla původně o tom co dělat proti únavě?:-))Tak tedy k tématu,stačí docela dobře spolujezdkyně,která ti bude stále"pomáhat" stylem...:"proč jedeš tak rychle?!,tak zpomal přece!...atd),to potom opravdu nemáte šanci usnout -)),proč?? ,no neš vysvětlíte proč jedete 90 místo 50 tak jste doma...:o)))Pavel
Neusnete ;-)
neregistrovaný "Yenik"
| 16. 8. 2001 16:46
Schvalne nekdy zkuste, alespon mne se to vzdy osvedcilo na dlouhych cestach z Anglie do CR, hodne pit a malo chodit curat. Kdyz mate hodne plny mocak, zarucene neusnete. :-))
Neusnete ;-)
neregistrovaný "pohoda"
| 17. 8. 2001 07:56
no to jo - ale ani nepřendáš nohu z plynu na brzdu!! :-))
efedrin a kafe
neregistrovaný "TomoKing1"
| 19. 8. 2001 10:58
efedrin+kafe ..... kdyz si das jeste aspirin tak pri tom jeste zhubnes :o) .... efedrin se neda ale koupit ...... pro ty co jezdi do polska ..... tussipect jsou tabletky na kasel ve volnem prodeji a obsahuji po 15mg efedrinu :o) das si dve a dva silne turky nebo kafe z 4 lzicek nesky a jedes 6 hodin bez obav z usnuti :o)
nebo taky
neregistrovaný "ladis111"
| 19. 8. 2001 13:10
mit vedle sebe na sedadle svoji pritelkyni v minisukni, ridit s automatem (zlatej muj mercedes 190E), jet tak tech 170-190kph, a pravou volnou rukou ji hladit po stehnech napr. :-) Zarucene neusnete. Jo a pokud i pres to mate tendenci, staci ji rici, at vas trochu vzpruzi, pak neusnete ani kdybyste chteli :-))) A ta rychlost pak nemusi byt ani onech vrazednych 190 kph, ale klidne 130 a min... Vyzkouseno, zarucuju vysledeky :-)
nebo taky
neregistrovaný "KaZaN1"
| 19. 8. 2001 18:45
Tak tu spolujezdeckou variantu já moc nedoporučuju...obvzláště ta část se vzpruhou (o: mi přináší spíše ztrátu kontktu s okolním světem, natož pak silnicí.
Osobně si myslím, že nic jinýho než si doopravdy na chvíli odpočinout, nefunguje dostatečně. Chemii plus vraždící kafe, ok, ale jak dlouho a často to člověk vydrží bez následků (o: .
nebo taky
| 19. 8. 2001 22:13
ladisl> suhlasim s kazanom. co si pamatam, tak raz ked som daval prsty do dierky, tak som takmer zbehol z cesty a druhy krat som oskrel predok za 40tisic... odvtedy to nechavam na ine prilezitosti...
taky způsob
neregistrovaný "Jery V."
| 23. 8. 2001 17:06
Dobrá metoda na dlouhý noční jízdy je vyvolat hádku se spolucestujícími.Třeba začít chválit vládu,zejména toho pitomce Schllinga. Zaručeně neusnete ale když to přeženete,můžete dostat po hubě :-)
taky způsob
neregistrovaný "02"
| 23. 8. 2001 19:51
Tak řikáš,zrušit zubní kartu?:-D Tak to je mooooc dobrý mápad co tě napad...(sakra,co jsem to vypotil ?-o) ).Žebych to zkusil ?Pavel
taky způsob
neregistrovaný "yyyy"
| 23. 8. 2001 22:28
No chvilu to tu citam a teraz proste musim... 1/este nikdy mi nepomohlo ist 200 na dialnici; hlavny dovod je ten, ze ked sa da (ked nie su tie kamiony co povazujem za ozaj najlepsi prebudzavak) teda ked sa da ist tak rychlo, tak je dialnica dost dobra aby ani 200 neprebudilo - aspon teda mna nie, ak mas dobre auto co tych 200 vytiahne, tak je dost dobre aby ta rychlost neposobila prebudzajuco na nemeckej dialnici 2/ nakrmit sa pred cestou alebo pocas nej nazenie krv do zaludka, a clovek leti tym k... hore, ale clovek sa unavi obycajne pocas dlhej cesty, a to je dost tazko vydrzat ohlade 3/ cokolvek kofeinove na mna (mozno je to len moj problem) posobi silne uspavajuco (aspon na zaciatku - ale to staci na priekopu) 4/ s tou hudbou mi to dost pomaha, ale ziadna tvrda vec, melodicke veci na ktore sa clovek naladi a je schopny vrieskat to spolu s nahravkou - najlepsie osamote 5/ zastavit a 15 minut alebo 2 hodiny si pospat je blbost, ked to spravim, zobudim sa a po 15 minutach lezim znova 6/ mne osobne sa najlepsie osvedcilo "vydrzat" proste idem tak dlho az to zacne byt kriticke, potom sa snazim sustredit na to aby som krizu prekonal - menit rychlost, zaspievat si, pobavit sa so spolucestujucim, alebo zastavit, vystupit, sadnut nazat a pokracovat - potom su dve varianty nevydrzis a zostanes spat niekolko hodin (to povazujem za neuspech) alebo uspech - vyrdrzat - to clovek dostane druhy dych a zaspi az az pol dna po zastaveni; Toto praktikujem na cestach 1100km ktore prejdem aspon raz mesacne (osem rokov) obycajne po pracovnej dobe - cize o 9:00 do uradu, o 17:30 zbalim sa, najem sa, 19:00 startujem domov, o 12:00 az 01:00 pride unava, zastavim, najem sa, popijem volaco a z velkej miery je po problemoch, niekedy sa to vrati o 2:00 az 3:00 - tu je treba vydrzat; o 4:00 alebo 5:00 som doma - po navrate NIKDY nezaspim, spanok pride az o asi 17:00, v pohode by som spravil dalsich 500km; ak zmeknem a prinutim sa zaspat, tak po par hodinach spanku citim divny "traslavy" pocit po celom tele - ako pred slakom trafenim, tak radsej nespim - aj tak je to divne potom nepotrebujem spat viac ale skorej ?!? ALE JE TU JEDEN ABSOLUTNE SPOLAHLIVY SPOSOB - nechat sa vystriedat :-)
taky způsob
neregistrovaný "pohoda"
| 24. 8. 2001 07:12
jo, ty časy přesně odpovídají fyziologickému rytmu člověka; první večerní krize asi tak kolem 23:00, pak kolem 01:00, špatné je to kolem 03-05 hodin, pak se "probudíš" a další krize po probdělé noci přijde kolem 09:00, když ji překonáš (celkem bez problémů), jsi jenom přes den roztěkanej a pak to s tebou šlehne kolem 17:00, to už jde opravdu do tuhého. Za volantem jsem to ještě nezkoušel a ani nehodlám; nějak na to nemám odvahu... (nebo to nemá s odvahou co dělat?)
mikrospaníčko
neregistrovaný "pfn"
| 26. 8. 2001 21:31
mikrospaníčko (předtím mi ujela ruka)
neregistrovaný "pfn"
| 26. 8. 2001 21:58
Když to tady tak čtu, tak jsem se rozhodl taky přispět.V mém případě namá cenu mluvit o zvyšování rychlosti (důvod AVIA A31).Jezdím šest dní v týdnu, vstávám ve dvě ráno a chodím spát nejdříve tak v deset večer. Mnohdy se dostávám do mnou označované "silniční letargie", kdy se na silnici objevují neexistující osoby a auta a značky utíkají pryč od silnice.Takže několik postřehů: nemá cenu poslouchat hardrockové vypalovačky. Nejlépe působí nějaký melodický pop. Jak zde již bylo napsáno a plně s tím souhlasím, žádné přežírání, pouze lehké jídlo. Taky velké množství pití není nic dobrého.Dobrý je větrat auto, ale bez velkýho průvanu.Průvan dělá hluk, monotóní hučení, který uspává. Dost dobrý na soustředění je žvýkání, občes zmněnít polohu sedačky. Taky není špatný slaboučký červený světlo v kabině. Silnej čaj je lepší než kafe, ale sežeň si ve 3 ráno u pumpy silnej čaj. Energetický drinky jsou kapitola sama pro sebe.Když už tak si dávám semtex , ten bez bublinek a to rovnou dva po chvíli za sebou, jenže z tebe vyždímou to poslední a po pár hodinách jseš dobrej tak akorát zmačkat a vyhodit. Hodně dobrá je vysílačka, jezdíme dva až tři a diskuze po vysílačce, aniž by tě rozptiloval další člověk v kabině je fajn. A když už jde to tuhýho tak nic neprotahovat a nepřekonávat a zastavit. Lepší než chvilkovej spánek je trocha pohybu, prokrvit a rozhejbat usezený tělo. Neni nic příjemnýho, když tě probuděj rány kol ve škarpě (když v levý, tak to už je fakt zlí), nebo neobvyklej náklon auta. Jinak vám přeju hodně nočních , nebo dlouhých kilometrů bez nehod a pomačkanejch aut. PS: nejlepší je pořádnej spánek
mikrospaníčko (předtím mi ujela ruka)
neregistrovaný "02"
| 27. 8. 2001 06:20
No to se ti řekne,spánek...-)) (teková postel by nebyla vůbec marná...),no ale vyspise když jedeš v noci a potřebuješ být v určitou dobu na určitém místě...Jo,tak tě určitě přepadne únáva (sakryš,to jsou slova :-)) Pavel
mikrospaníčko (předtím mi ujela ruka)
neregistrovaný "zizal"
| 27. 8. 2001 08:08
Asi si to musi vyskusat kazdy sam, le ked si precitate posledne prispevky, tak je to vzdy o jednom. Nepomozu ani extremne dopingy cajom, ci kavou, vzdy sa clovek musi zabavat za volantom a bojovat proti nude! Ci je to hudba, na ktoru som schopny reagovat (nieco, co vrta az do kosi), alebo zmena stereotypu jazdy ci hocico ine. Kto taketo streky ide poprvy krat a nepozna spravanie sa vlastneho tela, tak caste prestavky a pohyb okolo auta. Ti skusenejsi mi daju za pravdu, ze ked to prezeniem, telo uz neposlucha mozog - napr: vidim zatacku a mal by som zatocit volantom, zatacka sa blizi a ruka stale nic, uz ma vynasa von a ruka stale nic a az ked to je vazne tak vyskocim a prudkym manevrom sa vraciam na cestu - chvalabohu! To sa mi potom uz zase nechce spat, lebo mi tep vyskoci na nejakych 150 a chvilku to zase trva, kym upadnem do letargie :-)
a co po jízdě?
neregistrovaný "novak1"
| 27. 8. 2001 08:24
nevím jak ostatní, ale já mám otestovánu denní zátěž cca 800-900km (vezu rodinu a plné auto), ovšem jsem z toho tak "vyfluslý", že stejně neusnu. Pokud přespávám v kempu ve stanu, usínám až za naprostého vyčerpání cca po 3 hodinách převalování a poslouchání jak se ostatním pěkně spinká. Duševní únava z řízení je holt horší. (asi jsem magor na nervy) čau LN.
Nejlepsi rozptyleni
neregistrovaný "Aznoch"
| 27. 8. 2001 08:26
Fakt dobry je snist kus speku. To pak cely hodiny jen vytahujete vlakna ze zubu a mate o zabavu postarano. ;o)
Nejlepsi rozptyleni
neregistrovaný "wolfi"
| 28. 8. 2001 09:24
to prof : nějak to nechápu s tou zvířenou, jak jsi to myslel. Z vlastní skušenosti vím že ti srna udělá paseku i ve 30km/h. (Skočila kámošovi na střechu z vysoké meze :)) ale jinak všechno dobré.

Po posledním příspěvku (mém) jsem jel na dovolenou do chorvatska a tak jsem zkoušel schválně všechno co jsme tu všichni napsali (až na ten špek:)). Vypil jsem asi 3/4 litru neslazené kávy(nic moc reakce), na rychlost 160km/h jsem si neměl čas zvyknout (jel jsem přes maďarsko a kousek dálnice u Zahřebu mě nestihl unavit, ale jinak to asi fakt unaví), ale kusovka je když se od půlky chorvatska směrem na Zadar se tvořili kolem 3-tí hodiny ráno nekonečné kolony, které se sunuli asi 80km/h. Nejhorší však bylo civět někomu na zadní brzdové světla a čekat kdy zase dupne na brzdu. To unavovalo oči suveréně nejvíc. Na takové bylo fakt nejlepčí : podřadit na tři, vytočit motor (Honda VTEC) a předjet co se dalo. Tehdy mě to tak bavilo (pištící matka a přítelkyně vzadu:) že nešlo absolutně usnout. V průběhu cesty se pak přidat nějaký brňák s Pasatem 1.8T a tak to ubíhalo líp.

Udělali jsme asi tři pauzi tak na 15-ti minutové rozhýbání. Bylo mi pak strašně líto že mě zase předjeli ty hovada co mají v 80km/h potřebu neustále prošlapávat brzdy :)

Musím dodat než mě někdo něco vyčte, že veškeré předjíždění probíhalo co nejbezpečněji protože mám přítelkyni i rodiče moc rád (nejvíc ale stejně auto :))).
Unavene oci
neregistrovaný "zizal"
| 30. 8. 2001 07:54
Ked uz skusenosti, tak mam jednu k unavenym ociam. Ja cely den cumim na obrazovku pocitaca a potom celu noc cestujem. Oci dostavaju poriadne zabrat. Rano zacnu stipat a ked aj slzit, tak sa jazdit v podstate neda. Ale velmi dobru skusenost mam s ocnymi kvapkami Visine (fy.Pfizer, Kanada - licencia Pfyzer, USA). Do 10 sekund su oci v poriadku a pokracujem v jazde. Je na nich vyslovne napisane, ze je ich mozne pouzivat aj pocas jazdy autom. Dostat ich normalne v lekani - je tam aj cesky navod, tak predpokladam, ze aj v CR. Cena nieco cez 100,-Sk.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku