90 komentářů
To sis naběhl. Když jsem četl příspěvek,
který jsem uvedl tady v záhlaví, vylezly mi oči z důlků. Když devil vyjmenovával různé druhy automatů, podle čeho se dělí, prosím Tě ?
Je to způsob ... jak bych to řekl - ovládání,
"rozhodování" tý převodovky ? Stačí rámcově, dík.
který jsem uvedl tady v záhlaví, vylezly mi oči z důlků. Když devil vyjmenovával různé druhy automatů, podle čeho se dělí, prosím Tě ?
Je to způsob ... jak bych to řekl - ovládání,
"rozhodování" tý převodovky ? Stačí rámcově, dík.
Ahoj,máš tak trochu pravdu,převodovky se dělí podle řídící jednotky u nových,a použité technologie u starých.Pro příklad😒br />
typ DYNAFLOW r. 62- 3 stupňová převodovka u amerik do roku 68,plně mechanicky řizená vzducho olejovými ventily,která je v podstatě nezničitelná,např. proto,že její gigantická technologie jí dovoluje bez následku do rychlosti 70km/h zařadit zpátečku a jet dozadu,další typ např.TURBOFIRE- převodovka 3-5ti stupňová se 4 tlakovými turbínami na olej a 112 přepouštěcími ventily-,což jí ve své době 70.léta americká a francouzská auta činilo značně reaktivní,bohužel už i zničitelnou
z nových typů bych vyzdvihl GRADELOGIC u Hondy,která je velmi dobrá např.rozpoznává i klesání z kopce a má značně inteligentní rozhodnost,Hondě jen zchází omezovač prokluzu,protože to je pouze k motoru 3.0,jinak to nemá chybu.dále třeba STEPTRONIC u BMW,nebo SMG,což je vůbec dokonalost sama-rozjezd z parkování trvá statisticky 0,4 sekundy a reakční doba je 0,140 sekundy.
Sprostě řečeno na * je většina převodovek Fuzzy logic,které doslova chlastají a nejedou.Pokud máš ještě něco,klidně se ptej.Co nevím,zjistím. PA.
typ DYNAFLOW r. 62- 3 stupňová převodovka u amerik do roku 68,plně mechanicky řizená vzducho olejovými ventily,která je v podstatě nezničitelná,např. proto,že její gigantická technologie jí dovoluje bez následku do rychlosti 70km/h zařadit zpátečku a jet dozadu,další typ např.TURBOFIRE- převodovka 3-5ti stupňová se 4 tlakovými turbínami na olej a 112 přepouštěcími ventily-,což jí ve své době 70.léta americká a francouzská auta činilo značně reaktivní,bohužel už i zničitelnou
z nových typů bych vyzdvihl GRADELOGIC u Hondy,která je velmi dobrá např.rozpoznává i klesání z kopce a má značně inteligentní rozhodnost,Hondě jen zchází omezovač prokluzu,protože to je pouze k motoru 3.0,jinak to nemá chybu.dále třeba STEPTRONIC u BMW,nebo SMG,což je vůbec dokonalost sama-rozjezd z parkování trvá statisticky 0,4 sekundy a reakční doba je 0,140 sekundy.
Sprostě řečeno na * je většina převodovek Fuzzy logic,které doslova chlastají a nejedou.Pokud máš ještě něco,klidně se ptej.Co nevím,zjistím. PA.
Neznáš náhodou nějakej odkaz na internetu,
kde najdu základní info ?
Stejně tak bych se potřeboval zorientovat v rozdílu koncepcí japonských, amerických a evropských motorů, protože na jedné straně mě zajímají podvozky, ale na druhé straně i motory
třeba v tom smyslu, že když jsem jezdil s Pontiacem Grand-Am, ten jeho zvuk motoru mě fascinoval stejně jako jeho automat. To se dá zvládnout podle mě jenom šmejděním po internetu.
Dík za info.
kde najdu základní info ?
Stejně tak bych se potřeboval zorientovat v rozdílu koncepcí japonských, amerických a evropských motorů, protože na jedné straně mě zajímají podvozky, ale na druhé straně i motory
třeba v tom smyslu, že když jsem jezdil s Pontiacem Grand-Am, ten jeho zvuk motoru mě fascinoval stejně jako jeho automat. To se dá zvládnout podle mě jenom šmejděním po internetu.
Dík za info.
Zdá se,že máme podobnou krevní skupinu.
Ameriky mě také fascinují.O odkazu takhle konkrétním nevím,ale koncepce jednotlivých motorů jsem schopen vysvětlit.Pracuji jako technický inženýr v oboru motorů a autotechniky.Dříve jsem měl také Pontiaca,Firebirda 350=5,7 z roku 71.Byl to nádherný vůz,ale díky neopatrnosti je dnes už nebožtíkem.Bohužel.Byl to vskutku divoch-byl upravený ze 275 na témeř 400 koní.Co se týká
amerik,nějaké znalosti také mám.Teď zrovínka o víkendech proháním šestiválec Mustang,klasika z roku 66.Měj se.
Ameriky mě také fascinují.O odkazu takhle konkrétním nevím,ale koncepce jednotlivých motorů jsem schopen vysvětlit.Pracuji jako technický inženýr v oboru motorů a autotechniky.Dříve jsem měl také Pontiaca,Firebirda 350=5,7 z roku 71.Byl to nádherný vůz,ale díky neopatrnosti je dnes už nebožtíkem.Bohužel.Byl to vskutku divoch-byl upravený ze 275 na témeř 400 koní.Co se týká
amerik,nějaké znalosti také mám.Teď zrovínka o víkendech proháním šestiválec Mustang,klasika z roku 66.Měj se.
Koupil jsem si BMW524 r.v.'86 - automat. Je to můj první automat a mám tedy pár dotazů. Auto je teď ve stadiu opravy po bouračce a vytekla část olejové náplně z převodovky rozbitým chladičem, myslím že není vhodné olej dolít, ale bylo by asi lepší ho vyměnit komplet. Je to tak správně? Taky je prý kdesi v převodovce olejový filtr, ale to je někde uvnitř, mám to nějak rozebírat? Model převodovky BOSCH 4HP22. Další otázka je jak řadit. V běžném provozu ve městě - mám tam vrazit D-éčko a na křižovatce ho tam nechávat a stát na brzdě nebo vyřazovat? A při jízdě třeba po polní cestě, kde jezdím na chatu tam vrazit jedničku, nebo taky použít D? Smí se řadit za jízdy? Atd, atd, atd......
tady muzu bejt konkretnejsi nez u overdrive
Ackoli mam skusenosti s fordackejma automatama C3S a A4LD, principy jsou vsude stejne
Takze volej, zalezi jakej tam mas, dle roku vyroby tam asi bude cervenej - specifikace DEXTRON II. u nej to je v podstate jedno. Problem je v tom ze ti tam hodne oleje zustane. Vseobecne se to moc nedoporucuje
Skoukni ten stav voleje, mel by bejt cervenej, odkapni si kus na papirovej kapesnik treba. Nemeli by v nem bejt kousky cehokoliv. Kdyz bude hnedej a hodne spalene smrdet tak je v * prevodnik momentu ci je hur.
Kdyz bude mit ruzovou mlecnou barvu tak je v nem voda, to je pruser nejvetsi.
Mereni kapaliny je snad vsude stejny a to na zahratym BEZICIM motoru jizdou cca 30km. U A4LD se jeste pred zmerenim necha zaradit na miste kazdej kvalt 3x a pak to nechat se zapnutym motoru ustat. Vytahnout merku, otrit ji a vratit, vytahnout a zmerit hladinu. Vetsinou je v prevodovkach 7-8litru pricemz od min znacky do max znacky je zhruba 0.5 - 0.75l. Vetsinou se taky volej dolejva dirou na merku, chce to trychtyr a kdyz ti to ukapne na neco horkyho tak to hezky kouri a smrdi 😊)) Mit tam vic se nedoporucuje.
Ad razeni na svetlech, nevim konkretne, u Jaguara treba v servisni knize ze po cca minute stani by se mela zaradit N, u forda nikoli. Tim ze budes stat na brzde nic nezkazis
Za jizdy radit muzes ale samozrejme jen mezi 1 2 (3 jestli ji tam mas) a D. Nedoporucuje se davat N na cesty z kopce, ale nepamatuju si uz proc.
1 - bezi jen na jednicku
2 - na dvojku
3 - radi jen v rozsahu 1-3
D - vsechny stupne
Tyhle veci tam jsou treba kdyz tahnes prives tak na brzdeni motorem z kopce a tam kde jednicku potrebujes (jeste sem ji nepotreboval)
Nedoporucuje se VUBEC : vytocit motor do otacek a preradit z N na D
Nechat protacet kola: tj mit seslaplou brzdu a zarazenej kvalt a dupat na plyn, 😊) i kdyz ten efekt stojiciho auta s tocicima se kolama je super. No neni to tak drasticky jak prvne popisovana vec.
Ackoli mam skusenosti s fordackejma automatama C3S a A4LD, principy jsou vsude stejne
Takze volej, zalezi jakej tam mas, dle roku vyroby tam asi bude cervenej - specifikace DEXTRON II. u nej to je v podstate jedno. Problem je v tom ze ti tam hodne oleje zustane. Vseobecne se to moc nedoporucuje
Skoukni ten stav voleje, mel by bejt cervenej, odkapni si kus na papirovej kapesnik treba. Nemeli by v nem bejt kousky cehokoliv. Kdyz bude hnedej a hodne spalene smrdet tak je v * prevodnik momentu ci je hur.
Kdyz bude mit ruzovou mlecnou barvu tak je v nem voda, to je pruser nejvetsi.
Mereni kapaliny je snad vsude stejny a to na zahratym BEZICIM motoru jizdou cca 30km. U A4LD se jeste pred zmerenim necha zaradit na miste kazdej kvalt 3x a pak to nechat se zapnutym motoru ustat. Vytahnout merku, otrit ji a vratit, vytahnout a zmerit hladinu. Vetsinou je v prevodovkach 7-8litru pricemz od min znacky do max znacky je zhruba 0.5 - 0.75l. Vetsinou se taky volej dolejva dirou na merku, chce to trychtyr a kdyz ti to ukapne na neco horkyho tak to hezky kouri a smrdi 😊)) Mit tam vic se nedoporucuje.
Ad razeni na svetlech, nevim konkretne, u Jaguara treba v servisni knize ze po cca minute stani by se mela zaradit N, u forda nikoli. Tim ze budes stat na brzde nic nezkazis
Za jizdy radit muzes ale samozrejme jen mezi 1 2 (3 jestli ji tam mas) a D. Nedoporucuje se davat N na cesty z kopce, ale nepamatuju si uz proc.
1 - bezi jen na jednicku
2 - na dvojku
3 - radi jen v rozsahu 1-3
D - vsechny stupne
Tyhle veci tam jsou treba kdyz tahnes prives tak na brzdeni motorem z kopce a tam kde jednicku potrebujes (jeste sem ji nepotreboval)
Nedoporucuje se VUBEC : vytocit motor do otacek a preradit z N na D
Nechat protacet kola: tj mit seslaplou brzdu a zarazenej kvalt a dupat na plyn, 😊) i kdyz ten efekt stojiciho auta s tocicima se kolama je super. No neni to tak drasticky jak prvne popisovana vec.
Ahoj převodovka Bosch-celkem ujde ze?!
S bavorákama mám co se týče převodovek dobré zkušenosti.524 tdéčko,nebo tdéesko jsou auta spíš na dálnici,protože ty rozjezdy,jsou poměrně pomalé.No nic, k tomu řazení.Hele dalo by se česky říct,dělej si s tím co chceš,protože automat to vždycky nějak vymyslí.Pokud jedeš ve městě a často stojíš,nech sport na nějakou omezenou polohu-třeba trojku,převodovka se tím šetří,na dálnici tam dej ekonomiku -pokud nechceš nějak dračit.Na místě vyřazuj jen při hodně dlouhém stání,jinak to nemá význam,automat je na to dělanej.Na polních cestách dávej omezené kvalty jen kdyby to každých pár metrů řadilo,jinak je to taky,zbytečný.Jednička a podobně se dává jen když před sebou máš kilometrovou kolonu ve které budeš 2 hodiny popojíždět,nebo tam,kde od někud potřebuješ vyjet a třeba by to hrabalo,nebo by to bylo nějak jinak obtížné- tam se to vyplatí.Pokud bys s tím měl nějaké starosti,předej to servisu,ale hlavně do toho sám nešťourej-já jsem to dělal a vím,co říkám.
S bavorákama mám co se týče převodovek dobré zkušenosti.524 tdéčko,nebo tdéesko jsou auta spíš na dálnici,protože ty rozjezdy,jsou poměrně pomalé.No nic, k tomu řazení.Hele dalo by se česky říct,dělej si s tím co chceš,protože automat to vždycky nějak vymyslí.Pokud jedeš ve městě a často stojíš,nech sport na nějakou omezenou polohu-třeba trojku,převodovka se tím šetří,na dálnici tam dej ekonomiku -pokud nechceš nějak dračit.Na místě vyřazuj jen při hodně dlouhém stání,jinak to nemá význam,automat je na to dělanej.Na polních cestách dávej omezené kvalty jen kdyby to každých pár metrů řadilo,jinak je to taky,zbytečný.Jednička a podobně se dává jen když před sebou máš kilometrovou kolonu ve které budeš 2 hodiny popojíždět,nebo tam,kde od někud potřebuješ vyjet a třeba by to hrabalo,nebo by to bylo nějak jinak obtížné- tam se to vyplatí.Pokud bys s tím měl nějaké starosti,předej to servisu,ale hlavně do toho sám nešťourej-já jsem to dělal a vím,co říkám.
Ahoj sorry.že ti odpovídám nadvakrát,ale nějak jsem tu první část pozapomněl.Olej je vždycky lepší vyměnit celý a nejlépe ještě když se vymění i jeho filtr/nebo alespoň vyčistí/,protože
to je jedna z věcí,která po letech zaviňuje u automatů ztráty na akceleraci a vyšší sptřebu.
Znovu zdůrazňuji,nepouštěj se do opravy automatu sám,pokud s tím nemáš zkušenost.
Vřele doporučuji to dát do servisu,protože
vnitřní části u automatiky tohoto typu jsou značně složité.Co se ještě týká toho řazení,s automatem by se nemělo hrabat,a pokud ano tak pouze na polohu 1max.2- a to z rychlosti,nebo L-nic jiného,zařazená omezená rychlost ve městě je lepší proto,abys nemusel stále přibržďovat a brzdil za tebe motor,jinak poloha D je dobrá i do města,ale brzdný účinek je horší.Zbytek o řazení najdeš v té druhé odpovědi.Za jízdy klidně můžeš řadit,ale pokud nemáš manuální volbu neřaďz 1 na 2 apod.jako s manuálem.To zrovna nesvědčí.Jinak přeřazovat z D na nižší rychlosti a zpět ,kvůli brždění motorem,nijak uškodit nemůže.Pochopitelně ne třeba ve 180 na 1- to by ti stejně auto nemělo dovolit.Měj se.
to je jedna z věcí,která po letech zaviňuje u automatů ztráty na akceleraci a vyšší sptřebu.
Znovu zdůrazňuji,nepouštěj se do opravy automatu sám,pokud s tím nemáš zkušenost.
Vřele doporučuji to dát do servisu,protože
vnitřní části u automatiky tohoto typu jsou značně složité.Co se ještě týká toho řazení,s automatem by se nemělo hrabat,a pokud ano tak pouze na polohu 1max.2- a to z rychlosti,nebo L-nic jiného,zařazená omezená rychlost ve městě je lepší proto,abys nemusel stále přibržďovat a brzdil za tebe motor,jinak poloha D je dobrá i do města,ale brzdný účinek je horší.Zbytek o řazení najdeš v té druhé odpovědi.Za jízdy klidně můžeš řadit,ale pokud nemáš manuální volbu neřaďz 1 na 2 apod.jako s manuálem.To zrovna nesvědčí.Jinak přeřazovat z D na nižší rychlosti a zpět ,kvůli brždění motorem,nijak uškodit nemůže.Pochopitelně ne třeba ve 180 na 1- to by ti stejně auto nemělo dovolit.Měj se.
Díky za odpověď ohledně používání automatu. Ohledně té výměny oleje: Výměnu oleje považuješ za opravu převodovky a tudíš nedoporučuješ, abych do toho šťoural nebo jsi myslel jiné hlubší zásahy? Troufám si říct, že jsem poměrně zkušený mechanik, přesto mi výměnu oleje nedoporučuješ? Čekají snad někde při čištění či výměně filtru zádrhele? Kdyžtak mi ještě dej vědět, s automatama totiž vůbec žádný zkušenosti nemám. Takže díky a čau.
Koupil jsem na podzim Ford Sirku 2.0i rv1989 s automatem najeto nejakych 130tKm. Zlákal me práve automat, který je super a už bych žádný auto na manuál snad ani nechtěl. Řazení automatem je sotva postřehnutelné - jak je plynulé. Jen při zahřáté převodovce se zpátečka zařadí se značným zpožděním (i 30sec)a při couvání zpět to hodně cuká. Sháněl jsem informace, ale k ničemu jsem se pořádně nedostal.
Při kontrole oleje (cca 65C) jsem zjistil, že je ho tam příliž moc(byl tak 2,5cm nad horní ryskou) - aby byl mezi horní a spodní ryskou musel jsem odčerpat skoro 1,5l. Ten jsem si schoval. Ale co horšího, jak jsem se tady dočetl, ten můj olej je černý jak bota a smrdí - no jako vyjetej olej. Co stím ???
Pomůže výměna oleje, nebo nějaká částečná oprava, a nebo je automat po smrti.
Poradíte?
Při kontrole oleje (cca 65C) jsem zjistil, že je ho tam příliž moc(byl tak 2,5cm nad horní ryskou) - aby byl mezi horní a spodní ryskou musel jsem odčerpat skoro 1,5l. Ten jsem si schoval. Ale co horšího, jak jsem se tady dočetl, ten můj olej je černý jak bota a smrdí - no jako vyjetej olej. Co stím ???
Pomůže výměna oleje, nebo nějaká částečná oprava, a nebo je automat po smrti.
Poradíte?
Měl sem podobnej "Problemek" se svym scorpikem.r.v.1986..couvalo to přesně tak jak popisuješ, ještě na vic při zařazenym D vynechavalo 2 stupen
na to vynechavání rychlostí sem přišel sám...servis nic(2x)....byla vytazená hadička podtakovýho systému, a to tak, že vypadala že je zasunutá, ale nebyla nasazená na jeden za dvou hrotů------>zvladnutim tohoto problému bylo to, že řadilo 1-2-3...4 tam hazelo taky, jakmile sem ale ubral plyn tak se spojka vypnula..při dalším přidání plynu se zas zapnula až za určitou dobu, což bylo závyslé na otáčkách spojky a 4tedy na rychlosti auta př...80 km/h...skoro hned,při 120 už mnohem dyl, než (motor dohnal kola)..popisuju to trochu svérázně (technik ve mne úpí)
Tak sem to dal do servisu k Charouzovi(mě jedinej známej servis, kde opravujou automaty)..bylo tam pár věcí opotřebovaných, děravá membrána na podtlakovym systému, nějaký pružiny, už nevim co přesně.
Při tý příležitosti sem se dověděl, že převodovka je z roku 92 a pokud chci, aby to řadilo 4 tak abych si pořídil novej mozek k motoru, pač ten starej z roku 86 jaksi ještě neuměl elektronicky tu 4 řadit
zajímalo by mě gdo tam šoupnul tuhle kombinaci motoru a převodovky....asi nějakej "odborník" 😄
tak gdyž to shrnu, tak bez mozku mě ta oprava stála cca 30 000.... 😲(
Nicméně teď už to jezdi a sem téměř spokojen tečka.
na to vynechavání rychlostí sem přišel sám...servis nic(2x)....byla vytazená hadička podtakovýho systému, a to tak, že vypadala že je zasunutá, ale nebyla nasazená na jeden za dvou hrotů------>zvladnutim tohoto problému bylo to, že řadilo 1-2-3...4 tam hazelo taky, jakmile sem ale ubral plyn tak se spojka vypnula..při dalším přidání plynu se zas zapnula až za určitou dobu, což bylo závyslé na otáčkách spojky a 4tedy na rychlosti auta př...80 km/h...skoro hned,při 120 už mnohem dyl, než (motor dohnal kola)..popisuju to trochu svérázně (technik ve mne úpí)
Tak sem to dal do servisu k Charouzovi(mě jedinej známej servis, kde opravujou automaty)..bylo tam pár věcí opotřebovaných, děravá membrána na podtlakovym systému, nějaký pružiny, už nevim co přesně.
Při tý příležitosti sem se dověděl, že převodovka je z roku 92 a pokud chci, aby to řadilo 4 tak abych si pořídil novej mozek k motoru, pač ten starej z roku 86 jaksi ještě neuměl elektronicky tu 4 řadit
zajímalo by mě gdo tam šoupnul tuhle kombinaci motoru a převodovky....asi nějakej "odborník" 😄
tak gdyž to shrnu, tak bez mozku mě ta oprava stála cca 30 000.... 😲(
Nicméně teď už to jezdi a sem téměř spokojen tečka.
asi to nekdo kontroloval za studena a prelil, i kdyz o tolik by to nemelo vadit. Volej by to vymenit chtelo, pravdepodobne je v * prevodnik momentu a jeste volna naka podtlakova hadice.
Mimochodem je plno firem co ti udelaj kompletni repas tyhle almary do 15tisic. Takze neves hlavu
Mimochodem je plno firem co ti udelaj kompletni repas tyhle almary do 15tisic. Takze neves hlavu
Hm .. prevodnik momentu a volna podtlakova hadice - jde to spravit doma v garazi a nebo to mam prenechat jinym - to abych to nerozvrtal.
Jestli jsou volny podtlak. hadice tak bych si je snad troufl nejak pritahnout. Jen kde jsou a jak se k nim dostat.
K tomu repasu, co jsem se poptal tak repas okolo 40tKc. Asi jak kde je konkurence.
Celkem by bodla nejaka odborna literatura, nevíte o ni? i na internetu?
Ted jeste musim zjistit, co vlastne za typ automata mám. Při zběžné ohlídce, jestli jsem to nepřehlédl, jsem nenašel žádnéj popisnej štítek,
kterej by mi řekl jestli je to A4LD a nebo C3.
Je fakt, že na řad. pace je 1-2-3-D-N-R-P
a zdá se mi že tam řadí 4 rychlosti (že by overdrive?)
Jestli jsou volny podtlak. hadice tak bych si je snad troufl nejak pritahnout. Jen kde jsou a jak se k nim dostat.
K tomu repasu, co jsem se poptal tak repas okolo 40tKc. Asi jak kde je konkurence.
Celkem by bodla nejaka odborna literatura, nevíte o ni? i na internetu?
Ted jeste musim zjistit, co vlastne za typ automata mám. Při zběžné ohlídce, jestli jsem to nepřehlédl, jsem nenašel žádnéj popisnej štítek,
kterej by mi řekl jestli je to A4LD a nebo C3.
Je fakt, že na řad. pace je 1-2-3-D-N-R-P
a zdá se mi že tam řadí 4 rychlosti (že by overdrive?)
To je v pořádku že Ti to řadí čtyřku i když tam máš 1 2 3 D. Ta čtyřka to je vlastně to Déčko. 1, 2, 3 to znamená že pokud to máš v některé z těchto poloh tak maximální stupeň jaký Ti to zařadí je ten který tam máš nastavený. Používá se to třeba na brzdění motorem z kopce. Když tam máš Déčko tak maximálně Ti to zařadí čtyřku což je u většiny automatů nejvyšší stupeň a tak je to OK.
Jo tak tohle jsem vedel co je jenze si nemuzu vzpomenout, skus ten link co sem dam, a tam treba najdes odpoved. Jestli ne tak dej vedet a ja ti to zjistim.
Btw muj automat jde taky na 3 do 190 😄 jo cosworth je cosworth 😊)
Btw muj automat jde taky na 3 do 190 😄 jo cosworth je cosworth 😊)
mas A4LD prevodovku, C3S je jen trikvalt pouzivanej v treba Taunusech, Granadach a podobne do roku 83.
Co se tyce manualu, mam servisni manual v anglictine k A4LD prevodovkam, ve formatu PDF, je to nekolik dokumentu, nejak to dneska zabalim a dam nekam na net a dam sem link.
Je tam i vselijakej troubleshoting takze ti to treba helpne.
Ovsem predpokladam ze v Siere a scorpiu je totozna prevodovka, jako ze asi jo, protoze ford pouzival tyhle almary od 2.0 motoru az po 4.0 Ford E😜lorer.
Co se tyce manualu, mam servisni manual v anglictine k A4LD prevodovkam, ve formatu PDF, je to nekolik dokumentu, nejak to dneska zabalim a dam nekam na net a dam sem link.
Je tam i vselijakej troubleshoting takze ti to treba helpne.
Ovsem predpokladam ze v Siere a scorpiu je totozna prevodovka, jako ze asi jo, protoze ford pouzival tyhle almary od 2.0 motoru az po 4.0 Ford E😜lorer.
Ten kdo s tím jezdil dřív byl pěknej ras,asi tak by se to dalo říci.Nejspíše bude celá ta převodovka v dosti špatném stavu,je možné,že "střeva" budou pěkně spálená- nejspíše od hrabání.Bude to chtít celkovou generálku,pokud by stačila jen výměna oleje a generálka měniče,bylo by to opravdu štěstí,kdyby to jelo dobře.Nejlepší by bylo opravdu udělat celkovou generálku,nebo sehnat jinou převodovku.Ta zpátečka může být špatným seřízením,nebo má i vycvakané zuby-
s automatikou se totiž zásadně nevybíjí emoce na zpátečku.Přeji hodně úspěchu!
P.S.Jiná převodovka stejného typu,se mi jeví asi jako nejlepší řešení,protože generální oprava se pohybuje u těchto typů zhruba v rozmezí 15-40 tisíc
s automatikou se totiž zásadně nevybíjí emoce na zpátečku.Přeji hodně úspěchu!
P.S.Jiná převodovka stejného typu,se mi jeví asi jako nejlepší řešení,protože generální oprava se pohybuje u těchto typů zhruba v rozmezí 15-40 tisíc
O te tve prevodovce, jeste k tomu seřízení- musí být určitá rovnováha mezi tlaky v motoru a převodovce zkontroluj si propojení,i když to by mělo být vyrobeno tak,aby se s tím nic nedělo,protože to je jeden z předpokladů dobré funkce automatu.Dále musí být seřízena synchronizace funkce brzd a převodovky,kickdown a ještě některé další detaily.
Tak po tom, co jsem si vše přečetl jsem nabyl dojmu, že už nemůžu nic víc zkazit - a tak jsem vyzkoušel (i když se v manuálu nic takového nedoporučuje) nalít do toho černého oleje automatu
přípravek za cca 300Kč - NULON do automatických převodovek. Ne žebych chtěl dělat reklamu, ale to cukání na zpátečku je nejméně o 300% lepší a i celkové řazení automatiky je teď takové jemnější.
Přátelé, jak dlouho, si myslíte, se dá jezdit s automatickou převod. když jediná její chyba je, že je v ní černý olej. (Zkusím jej vyměnit a uvidím jestli zčerná).
A jakým způsobem se dá automatika poničit. Popřípadě její životnost v reálném provozu.
P.S. Díky za manuál. Po té co jsem se do něj začet - jsem získal úctu před těmi, co to vymysleli.
přípravek za cca 300Kč - NULON do automatických převodovek. Ne žebych chtěl dělat reklamu, ale to cukání na zpátečku je nejméně o 300% lepší a i celkové řazení automatiky je teď takové jemnější.
Přátelé, jak dlouho, si myslíte, se dá jezdit s automatickou převod. když jediná její chyba je, že je v ní černý olej. (Zkusím jej vyměnit a uvidím jestli zčerná).
A jakým způsobem se dá automatika poničit. Popřípadě její životnost v reálném provozu.
P.S. Díky za manuál. Po té co jsem se do něj začet - jsem získal úctu před těmi, co to vymysleli.
Ja svy scorpio davam taky jedine k Charouzovi, jsou jedini znackovi co rozumi automatum a cosworthu takze ani nemam jinou moznost.
Jednou jsem byl z donuceni v hradci u Detaxu a dali mi do kary blby svicky, co patri na 12V, sice byli o cca 350 na kus levnejsi ale auto jelo na*** a hur startovalo 😊
Jednou jsem byl z donuceni v hradci u Detaxu a dali mi do kary blby svicky, co patri na 12V, sice byli o cca 350 na kus levnejsi ale auto jelo na*** a hur startovalo 😊
Muj znamej ma mirny problem s timto autem. Je to pul roku stare auto a prevodovka mu dela neplechu. Je to ctyrkvalt a trojka jede az nekam j 190km/h. Problem spociva v tom, ze kdyz jedete lehka noha 180-190km/h a seslapnete plyn, tak to tam kopne trojku a v tu chvili jste na skle. Nevite nekdo???
Mondeo,Mondeo!
To jsou věci.Tohle vypadá,na nějakou elektronickou hloupost,nejspíš v souvislosti s řazením čtyřky,která je u Mondiče redukční,špatnou funkcí kickdownu,nebo omezovačem otáček.Když zajede k Fordu,budou to mít za chvíli.Doma to neudělá,protože do toho nevleze.Normální reakce Mondea při 180 na čtyřku by při znenáhla naplno sešlápnutém plynu měl být kick-down na trojku a pak přeřazení,nebo pokud to má dost otáček,tak by to mělo nechat čtyřku a jet dál.Opravdu nezbývá nic než odborníci.-myslím,že to nebude tak velký problém.PA
To jsou věci.Tohle vypadá,na nějakou elektronickou hloupost,nejspíš v souvislosti s řazením čtyřky,která je u Mondiče redukční,špatnou funkcí kickdownu,nebo omezovačem otáček.Když zajede k Fordu,budou to mít za chvíli.Doma to neudělá,protože do toho nevleze.Normální reakce Mondea při 180 na čtyřku by při znenáhla naplno sešlápnutém plynu měl být kick-down na trojku a pak přeřazení,nebo pokud to má dost otáček,tak by to mělo nechat čtyřku a jet dál.Opravdu nezbývá nic než odborníci.-myslím,že to nebude tak velký problém.PA
Ten znamej s tim zajel k Charouzovi, po jednodennim zkoumani dosli k zaveru, ze se jedna o neidentifikovatelnou (hrozny slovo) zavadu. Vymenit a basta, dneska v servisech stejne nic jineho nesvedou 😃
Před časem jsem tu napsal dotaz, ale nějak to zmizelo?? Takže ještě jednou. Je možné jezdit s automatem z kopce na "N"? V manuálu k autu se píše, že se jezdit nemá (kategoricky to nezakazují), ale samozřejmě s vysvětlením se nenamáhají - holt, uživatel je tupec, který musí poslouchat na slovo a nepřemýšlet. No nic. Jde mi o to, jestli se takto může převodovka poškodit nebo jestli se zvýší opotřebení.
Pokud se najde nějaký znalý dobrodinec, budu rád a myslím, že se tahle informace bude hodit i ostatním.
Pokud se najde nějaký znalý dobrodinec, budu rád a myslím, že se tahle informace bude hodit i ostatním.
Mno. Je to čistě moje dedukce - z kopce se na neutrál nejezdí, protože jinak musíš častěji brdit a můžeš přehřát brzdy. A potom taky když pojedeš s kopce na neutrál (třeba kilo) a kopneš tam D, tak by ta převodovka mohla trošku znervózně😉
tenkrat sem na to odpovidal a je to tak, ale zase zalezi u jakyho automatu, u fordu se to nedoporucuje a mam dojem ze tohle plati obecne.
Pořídil jsem mamince na stáří Fiat Uno Selekta.
Při couvání oatomat drobet ječí a když středně přibržďuji tak po chvilce začne škubat až auto poskakovat. Stačí zastavit a znova se rozjíždí plynule. Setkal se stím někdo?
Při couvání oatomat drobet ječí a když středně přibržďuji tak po chvilce začne škubat až auto poskakovat. Stačí zastavit a znova se rozjíždí plynule. Setkal se stím někdo?
Nevíte někdo, jak je to s tažením auta s automatem na laně. Co se může stát s převodovkou? Včera jsme chtěli odtáhnout auto s automatem na laně a v servisu nás dost důrazně varovali.
co se tyce odtahu, zalezi z jakyho duvodu se auto odtahuje, pokud je mozno nastartovat a zaradit N tak se odtah da realizovat.
Jinak se doporucuje do ucrity vzdalenosti a urcitou rychlosti (to jsou cisla u kazdyho automatu individualni) fordovsky vetsinou maj max 60km/h a 50km.
Problematika je v tom ze kdyz nebezi motor nebezi cerpadlo oleje v automatu, olej necirkuluje a neprochazi pres chladic a zahriva se, teplota pres 80C je pro tu kapalinu smrtelna, spali se a zadre prinejlepsim menic momentu.
+ u kazdyho automatu muze bejt individualni omezeni
Jinak se doporucuje do ucrity vzdalenosti a urcitou rychlosti (to jsou cisla u kazdyho automatu individualni) fordovsky vetsinou maj max 60km/h a 50km.
Problematika je v tom ze kdyz nebezi motor nebezi cerpadlo oleje v automatu, olej necirkuluje a neprochazi pres chladic a zahriva se, teplota pres 80C je pro tu kapalinu smrtelna, spali se a zadre prinejlepsim menic momentu.
+ u kazdyho automatu muze bejt individualni omezeni
Mam dvojlitrovu vectru z roku 90,problem s prevodovkou, na palubovke mi svieti s-ko v kolecku (servis) a neradi... Paka ma polohy P N R D 3 2 1 . Mam taky pocit ze dvojka ze ked prepnem rucne z 2 na 3 (alebo opacne) nic sa nedeje - otacky su stale rovnake. Ak prepnem z 3 na D tak preradi... Neviem ako by to malo normalne fungovat ale co som vycital z tejto diskusie, tak by mala prevodovka radit ak je v polohe 3 medzi 1-3? V tomto rezime je elektronika preradovania funguje v nejakom nudzovom rezime ? Nemam vobec skusenosti s automatikou a auto som kupil uz s touto chybou. Nebolo by lepsie to vymenit za manual? Co to okrem riadiacej jednotky, prevodovky, spojky, pedalov este obnasa?
Mohol by mi niekto poradit kde by som zohnal nejake info k tomuto autu a k automatom vseobecne? Diki majte sa.
Mohol by mi niekto poradit kde by som zohnal nejake info k tomuto autu a k automatom vseobecne? Diki majte sa.
co se tyce tohodle tak ti moc nepomuzu, asi bych to musel videt, resp vo GM autotmatech vim kulovy, kazdopadne ten popis je nedostatecnej a muze to bejt cokoliv od naky prkotiny az po nakou hruzu.
Nejlepsi je asi vzit zlaty stranky a najit naky specialisty na tyhle automaty
Nejlepsi je asi vzit zlaty stranky a najit naky specialisty na tyhle automaty
Cau lidi , mate nekdo prehled o prevodovkach Renaultu , co je to zac a tak ?
Kayser : rad bych kuwa o te sve taky neco vedel 😃 (majer) 😄
Kayser : rad bych kuwa o te sve taky neco vedel 😃 (majer) 😄
Chystám se koupit novou A6 quattro, ale nemůžu se rozhodnout, jestli v manuálu nebo automatu. Zatím jsem vždycky jezdil s manuálem, tak nevím, jestli mi nebude chybět ...
Jaké jsou vůbec nevýhody automatu?
Díky všem za rady!
Jaké jsou vůbec nevýhody automatu?
Díky všem za rady!
Jediná nevýhoda automatu je, že nemůžeš šlapat na spojku 😉). Jinak A6 v automatu bude mít tiptronic, a řadit si (v případě potřeby) budeš moci i sám.
Tiptronic a další "tronicy" Mercedesu, VW, atd. jsou pouze oblbovačka na lidi, člověk tím pouze říká AUTOMATICKÉ převodovce se svojí obrovskou ztrátou výkonu a krouťáku jak má přeřadit, nicméně chvíli to trvá, neví jak to přeřadí, namá nad tím kontrolu, je to zkrátka k ničemu. Podřadit se dá lépe prošlápnutím pedálu na zem, naopak zase pomůže vypuštění plynu... Jaké znám automaty: A8 4.2Q - možnost "řadit". MB S500 - možnost "řadit"(W220), Volvo S80 T6- možnost "řadit", Volvo S90 (2.9 inline 6) - pouze klasika, Volvo V70R AWD - pouze klasika.
myslim, ze evropane to maji v sobe, automat jen tak /mozna nikdy/ neovladne zdejsi trhy /take diky sve cene, ze/. nicmene automat v A6 je pekna vec, nekritizovatelna. Komunikace ridice s prevodovkou je narocna jen pro lidi s obrnou prave nohy> k podrazeni o 1 r.stupen selapnes jemne, o 2 r.st. k podlaze bliz. that's all, easy rider!
Je to cele o pojeti jizdy. Evropane se jako cert krize brani cemukoliv, co zkomfortnuje jizdu - mekke perovani, servorizeni, servobrzdy, automat.
Klimatize , protože když jí máš tak onemocníš. El. okna, protože je člověk nepotřeboval ted tak proc by je měl mít ted. Centrál,co když se to posere. Atd atd rád se dívám na dny otevřenuých dvěří v evropě kdy dávak zadarmo pack otevíraní oknen + zrcádka 😊) Se dívím,že ovropani dávaj do standardu topení. Taky by se dalo dobře zpeněžit, no ne ?
Případně pérování - na co péra a tlumiče, není lepší tvrdý sportovní podvozek? A elektrický startér, - vždyť to je taky sportovní si po ránu zatočit klikou, mě by bez toho ani nebavilo jezdit
Jo a pokud máš automatické přepínání zpětného zrcátka a světel - Caddy to mněl jeko volitelnou výbavu od roku 1987, tak věz, že sis mohl dopřát tuto novinku jako akční trhák u Mercedesu třídy S už v roce 2000.
Tak to kecáš chlape. Protože včera jsem si na vlastní oči díval na Cadillaca 1959 a už ten měl přepínání světel z dálkovek na potkáčky když se někdo objevil v protisměru !!!!!!!!!!! Nekecam, vypadato jako malej svetlomet uprostřed palubní desky 😊)))))))))))) jo a el. okynka ma taky - samozrejme
mozna prvnich par dni to bude manual chybet ze budes zbytecne mackat brzdu a hlavne zbytecne pouzivat plyn takze ti trochu vyleti spotreba (1-2l) ale po mesici zjistis ze mit manual je vopruz.
Po 5 letech ježdění pouze s automatem jsem si koupil nový sporťák s manuálem a pochopil jsem, že kromě S-klasy či A8mi: AUTOMAT UŽ NIKDY VÍCE. Pocit kontroly a spojenosti s vozem (=zábava) je u automatu mnohem nižší než u manuálu. PS: Známí mě nechápou... 😄
Manuál,nebo automat?Já osobně bych se moc nerozmýšlel,jelikož automatika dává autu jiný rozměr.Hlavně nový multitronic (u Audi pouze 2.😄,který má nejen nižší spotřebu než manuál,ale i lepší akceleraci o 0,1sekundy.K ostatním motorům se dodává tiptronic,u něhož jsou ztráty na spotřebě téměř nulové(ve městě asi o 0,5 litru víc-to pohodlí za to určitě stojí).Možnost man. u této automatiky je výborně koordinována,tudíž její reakční čas je špičkový-asi 0,35 sekundy.Pohodlí které auto s aut. nabízí je nesrovnatelné.Co se týká akcelerace,ztráta u tiptronicu je asi 1sec.(závisí na obsahu),kterou hravě dožene rychlostí přeřazení a při předjíždění bleskovou reakcí na kick down.Úplně nadávat na automat jen ten,kdo s ním nejel.Nejlépe uděláte,pokud si jízdu s automatem sám vyzkoušíte.Někdy automat dokáže překvapit i zarytého manuálistu(viz já dříve),někdy naopak.Opravdu nejlepší je otestovat sám.Nic lepšího poradit nemohu.Přeji hodně úspěchu s výběrem.
Vážená konfero - poraďte. Mam Renaulta safrane s automatem. Jezdi fajn, ale trapi me jedna vec. Nepravidelne se stava, ze pri jizde to v prevodovce skubne-drcne a prestane radit. Jede jenom na jeden prevod. Rozviti se kontrolka na palubovce. Po vypnuti a nastartovani motoru je vada odstranena a radi to normalne az do dalsiho drcnuti. Nekdy to ujede 500km, jindy behem 10km do udela 2x. Oleje je dostatek. Co s tim muze byt??????
tata mel problem s automatem u BMW 740 s cca 300 tis. km. mel podobnej problem, kdyz mu to zacalo blbnout, na kickdown mu to hodilo na N a neslo to zmenit, musel zastavit, nastartovat znova a pak lehce dupat na pedal, dal to opravit nejakymu nemci, ten to mel u sebe asi 3 mesice, nakonec ta oprava byla drazsi nez nova prevodovka, kterou stejne musel vymenit, protoze se mu to po tejdnu znova ***o, ten nemec s nim byl dokonce v nemecku v BMW na pocitaci, kde to ukazovalo porad chybu, asi sem te moc nepotesil, nejspis se ti to brzi posere
Me to nehaze N. Da to podle me asi tak trojku a prestane radit. Ale na pocitaci v servisu to neukazuje zadnou chybu. Vse je v pohode, takze nevedi co by s tim meli delat. Jako naschval vzdycky kdyz s tim jsem v servisu, tak to neudela a neudela. Co to muze byt? Zajimalo by me, jestli to je predzvest neceho horsiho nebo to je jenom nejaka ptakovina
FUJo : nevim jak se projevuje tvoje chyba , me to dela nasledujici : Kdyz nastartuju a nestaci zhasnout kontrolka , nebo tesne po zarazeni a pridam rychleji plyn v terenu tak se taky cosi stane , kontrolka automatu se rozsviti a prevodovka se chova divne. A to tak ze rozjezd trva daleko dele a auto se rozjizdi az s vyssimi otackami motoru , (zrejme nejaky nouzovy rezim) , staci ale jak pises vypnout a zapnout zapalovani kontrolka zhasne a vse je Okay . Taky jsem chtel preventivne zjistit co je to za problem , ale pocitac jak pises nic nerika. Pokud je kontrolka zhasla nic nevi , musel bys s tou rozsicenou kontrolkou dojet do nejblizsiho servisü a nevypinat motor , jinak nemaji sanci to zjistit ... Ja to neresim me se to stalo za poslednich 3000 km asi tak 3x , beru to jako beznou vec .... Ale stala se mi lepsi vec a to s elektronickym podvozkem . Davej si bacha na vymeny pojistek. Ja jsem chtel zkontrolovat jestli jsou vsechny asi z tech 60ti pojistek co Safran ma v pohode a to tak ze jsem jednu po druhe vyndaval a prohlizel . Jenze to jsem nemel delat , zrejme se najak prerusil obvod pro el. podvozek a pocitac si pak myslel ze s nim neco je a nechal rozsvicenou kontrolku. Satcilo to ale pripojit na kufr a rict mu ze je vse Okay a kontrolka zhasla , u tohohle auta bud musi mit clovek diagnostiku ssebou , protoze pocitacem je rizeno vse od alarmu , imobilizeru , podvozku , el. sedacek , pameti pro sedacky a zrcatek , airbagu , klimatizace atd..atd...
v podstate mi to dela neco podobneho, akorat ze vzdycky se to stane pri jizde, vetsinou po meste kdyz se plouzim. Na dalnici se to jeste nestalo. Trochu to cukne, rozsviti se kontrolka a prestane to radit. Za jizdy se to ani nepozna, akorat ty rozjezdy jsou jak pises lenivejsi. Ted mi to uz dlouho neudelalo az zase dnes. Myslis ze se neno potreba obavat vetsich problemu?
Clovece vubec nevim , ja mel spis podezreni na kontakty u pocitace pro automat , je na nem asi pet mnoho konektoru a relatko , zkus to vycistit ... pocitac pro automat je dole pod baterkou . Dostanes se k nemu odendanim duplexu od leveho predniho kola , ..takovy ten trojuhelncek zespodu v rohu narazniku ... Za zkousku nic nedas ... Nevim jaky mas rok , ale bacha abys neco nezanedbal kdyz se ti to vysype uplne mue te to stat i 90.000 na nove prevodovce. A Safran s vadnou automatickou prevodovkou je neprodejny 😒 Videl jsem jich spoustu a nikdy si nikdo netroufl rict vice jak 100.000 Kc 😒 , je asi lepsi to nechat ted prohlednout a ev. zrepasovat ... nebo prodat s tim ze se chova automat prapodivne , ale to te acka stahnou ze tomu sam nebudes verit ... Na druhou stranu , jim je to jedno , dokud to pojede tak to prodaji s tim ze to je ve vybornem stavu a kupujici pak nema sanci ... to ale nic nemeni na tom ze tebe stahnou na minimum ...
s tou automatkou jsem to uz vyresil asi tim nejlepsim zpusobem - Safrana jsem prodal. Ted cekam na noveho Scenica. Hele Baccaro - myslim ze spolu kecame uz asi ve 4 robrikach, co? Jo, a ten muj Safran byl 93 rok. Jaky mas ty rocnik? A tez s automatkou? Pokracovat v diskuzi muzeme ale v robrice Renault Safran - proto jsi ji zalozil, ne?
Prosím o pomoc, nebo radu!
Mám Mitsubishi Galant 2.0 V6 v automatu, r.v.97, do včerejška by se dalo říc, že docela bezproblémové auto. Včera jsem jel, standardně zařazený D a zastavil na kolejích, přidal jsem plyn, abych se rozjel a ono nic - jako by rychlost vyskočila a motor se vytočil na prázdno. Dal jsem 2 a stalo se úplně to samé rychlost vypadla a motor se točil jako na Neutrál, když jsem dal 1 trochu to cuklo, rychlost se zařadila a auto se rozjelo, přeřadil jsem na 2 a následně na D a auto bez problémů řadí i podřazuje, jenže jakmile zastavim, na D ani na 2 se nerozjedu a musim řadit 1. Nevíte prosím někdo čím by to mohlo být, nebo mi prosím poraďte nějakou slušnou opravnu, kde dělaj automaty a hlavně tomu rozuměj, kde by se mi na to mohl někdo podívat. Do Mitsubishi se mi to moc dávat nechce, protože ty z vás tahaj akorát peníze.
Díky moc předem. Jirka
skorepaml@tespo.com
ICQ:76527377
Mám Mitsubishi Galant 2.0 V6 v automatu, r.v.97, do včerejška by se dalo říc, že docela bezproblémové auto. Včera jsem jel, standardně zařazený D a zastavil na kolejích, přidal jsem plyn, abych se rozjel a ono nic - jako by rychlost vyskočila a motor se vytočil na prázdno. Dal jsem 2 a stalo se úplně to samé rychlost vypadla a motor se točil jako na Neutrál, když jsem dal 1 trochu to cuklo, rychlost se zařadila a auto se rozjelo, přeřadil jsem na 2 a následně na D a auto bez problémů řadí i podřazuje, jenže jakmile zastavim, na D ani na 2 se nerozjedu a musim řadit 1. Nevíte prosím někdo čím by to mohlo být, nebo mi prosím poraďte nějakou slušnou opravnu, kde dělaj automaty a hlavně tomu rozuměj, kde by se mi na to mohl někdo podívat. Do Mitsubishi se mi to moc dávat nechce, protože ty z vás tahaj akorát peníze.
Díky moc předem. Jirka
skorepaml@tespo.com
ICQ:76527377
Zdravim vsechny priznvce automatu.
Pro majitele Renaultu mam spatnou zpravu.
Mel jsem ten sami problem s prevodovkou na R 21 2.0 automat.Obcas se rozsvitila kontrolka na palubovce a prevodovka jela pouze na tzv.nouzovy rezim.Zhanel jsem vsude mozne informace cim to muze byt a jedine co jsem se dozvedel,ze je to zacatek konce me prevodovky.Ze zacatku to delalo jen obcas a po prekroceni hranice 130 000 km prestala radit uplne.Pouze nouz.rezim.Na diagnostice v Ren.servisu zjistili pouze,ze se jedna o zavadu na druhem sekvencnim stupni jinak nic blizsiho.Bohuzel jak jsem hledal dal tak jsem objevil ve svem okoli dalsich 5 takto nemocnych Renaultu a vsechny maji najeto okolo 100-130 tisic km.Vypada to,ze toto je u Renaultu nemoc a nejspise to ceka vsechny.Mel jsem rok 92 a ostatni byli 90-94 od R 5 az po prave R 21.Vymenil jsem prevodovku automat za manual a byla to chyba,protoze to stejne stalo 22000kc a stalo to za prd.Doporucuji vsem,kteri maji podobny problem a oprava by byla draha(jako ze bude)dat tam repasovanou skrin,ktera se da i s vymenou udelat okolo 30 000Kc.
Omlouvam se za delku prizpevku,ale potreboval jsem se vykecat.
Pro majitele Renaultu mam spatnou zpravu.
Mel jsem ten sami problem s prevodovkou na R 21 2.0 automat.Obcas se rozsvitila kontrolka na palubovce a prevodovka jela pouze na tzv.nouzovy rezim.Zhanel jsem vsude mozne informace cim to muze byt a jedine co jsem se dozvedel,ze je to zacatek konce me prevodovky.Ze zacatku to delalo jen obcas a po prekroceni hranice 130 000 km prestala radit uplne.Pouze nouz.rezim.Na diagnostice v Ren.servisu zjistili pouze,ze se jedna o zavadu na druhem sekvencnim stupni jinak nic blizsiho.Bohuzel jak jsem hledal dal tak jsem objevil ve svem okoli dalsich 5 takto nemocnych Renaultu a vsechny maji najeto okolo 100-130 tisic km.Vypada to,ze toto je u Renaultu nemoc a nejspise to ceka vsechny.Mel jsem rok 92 a ostatni byli 90-94 od R 5 az po prave R 21.Vymenil jsem prevodovku automat za manual a byla to chyba,protoze to stejne stalo 22000kc a stalo to za prd.Doporucuji vsem,kteri maji podobny problem a oprava by byla draha(jako ze bude)dat tam repasovanou skrin,ktera se da i s vymenou udelat okolo 30 000Kc.
Omlouvam se za delku prizpevku,ale potreboval jsem se vykecat.
Myslím,že automaty sú dobrá vec do mesta.Je to velmi pohodlné a ked je spojený s dobrým motorom tak to aj ide.Mam skúsenost s automatom iba zo S-Octavia.Bola super akorát sa musela nejaký ten kilometer učit prechod režimu zo športového na ekonomický.Inak velmi dobrý pocit jazdit s tým.Asi je však dobré mat len nový automat podla toho čo tu čítam.Dnešné prevodovky sú podla mna už zase niekde úplne inde.Chcel by som vyskúšat aj jazdu s tiptronicom.
Cuz lidicky. Je to asi druhy mesic co mam automat. Dycky sem si rikal, ze automat je strasna nuda, ze mam potrebu radit a ze to neni ono. Po 4tis km jezdeni s timhle 17 let starym autem muzu vsem rict, ze uz nikdy nechcu nic jinyho jak automat. Je to luxus. Hlavne ve meste. A spotreba je taky uplne super. Automat rulez! 😊
tohle sem zazil pred 4ma rokama s dnes jiz 21 let starym fordem 😄 a od ty doby mi manual nesmi do domu
Mam 2 auta Octavii SlX 1.8 a ameriku Ford Taurus 3.0V6 s automatem. Pote co jsem vyřešil problém kam s levou nohou u Forda můžu zodpovedne rict, ze ve meste je to opravdu pohoda ( až na tu spotřebu), na dalnici s tempomatem a automatem taky, ale na okreskách a v kopcích mi to nejak blbě řadí-aspoň je to můj pocit. Z nepochopitelných a konzervativních důvodů si v EVROPSKÉM autě s trochou sportovních ambic nedokážu automat představit, i když vím, že každej automat přeřadí rychleji než já a dalších x procent běžných řidičů .... mám prostě jen pocit, že "kick down šaltpákou" je sportovnější než pohybem pravé nohy. Ach jo.
Jinak můžeme pokračovat tempomatem tedy po americku cruise control (standard od 84) Klimatizace tusim ze 1956 ??? el. okna (asi od zacatku) Vzduchové pérovaní 80. léta. Autoradio 30-40 léta ???? od Motorola. atd. atd. atd. A co se týče power brake a power steering, tak to je samozrejmost od od praveku US automobilu😊
Chlapci vy jste komici, to se clovek zasmeje 😃)
ono je to spíš smutný 😊
No já se vždycky směju, kdzž míjím nějakou škůdku na mizerné cestě a vidím jak si šofér dělá hlavou střešní okno.
😊) jo to je pravda 😊
Nicmémě musím po pravdě podotknout, že po vesnických cestách a prostě okrskách III. třídy to není s americkým autem žádnej med. a to je jedno jestli sem tam jel se Saratogou nebo DeVillem. Oni jak jsou derave tak to s autem hazi ze strany na stranu a je to krajne neprijemne. Takze musim uznat ze na takove cesty je fakt lepsi Evropan. Holt nase auta jsem dělany na Dálnice, nebo města.
Nicmémě musím po pravdě podotknout, že po vesnických cestách a prostě okrskách III. třídy to není s americkým autem žádnej med. a to je jedno jestli sem tam jel se Saratogou nebo DeVillem. Oni jak jsou derave tak to s autem hazi ze strany na stranu a je to krajne neprijemne. Takze musim uznat ze na takove cesty je fakt lepsi Evropan. Holt nase auta jsem dělany na Dálnice, nebo města.
No, v tom s Tebou až tak úplně nesouhlasím. Je obecně známo, že v Americe jsou silnice dost mizerný, včetně highways. Jinak je to o zvyku jezdit a autem s tuhou zadní nápravou a o dobrých tlumičích. Já jezdím často po okreskách, občas i po polňačkách a když si zvykneš na poskakování v zatáčkách, tak je to v pohodě. Horší je to v zimě a na mokru - zrovna včera jsem se na chatě zahrabal do bahna takovým způsobem, že to bylo skoro na traktor.
Na Mercedesu 124 - 200D (r.v. 1989) s automatem dochází k tomu, že když je auto studené, tak prvních 5 až 10 km jízdy řadí převodovka s poměrně dost velkými rázy. Potom je vše o hodně lepší a plynulejší. Jinak řazení funguje naprosto bez problémů (kick-down a rozjezdy). Odhaduji, že převodovka má najeto tak 350 až 400 tisíc. Náplň včetně filtru jsem vyměnil, vypuštěná náplň byla čistá a ani po takovém počtu ujetých km nikde neunikala. Zajímalo by mě, zda ty rázy při prvních km jízdy nesignalizují nějakou vznikající závadu popř. nadměrné opotřebování nějakých dílů.
Těžko říct. Může to být přicpaný kanálek, nebo čerpadlo. Nicméně do převodovek nevidím. Když budeš chtít, tak ti můžu dát kontakt na člověka co opravuje převodovky. Sic to má jako koníčka, ale o to to děla pečlivěji. Jenom se specializuje na US převodovky, takže netuším co by na to říkal. Jenom mi takhle mezi řečí říkal, že servisní podpora na aut. převodovky na evropské auta je špatná, že už musel několikrát kupovat celou sadu na opravu i když potřeboval jednu lamelu. No uvidíš, ale asi to nic vážného nebude, pokud to teda nenecháš dojít do doby až to třeba klekne úplně 😞
to king: Pokud má ta převodovka tolik najeto, asi už má dost. Ty rázy to budou vůle, které se po zahřátí vymezí. Možná by pomohl nějaký treatment do automatu, zkus se podívat na US motors
Záleží co s autem, pokud ho chceš ještě používat tak bych nechal vyndat a podíval bych se do ní. To že bude chtít opravu je jasny, ale zase takhle nezjistíš co se může ještě podělat více.
Mohu Ti nabídnout přísadu pro ošetření automatu. Je velice dobře odzkoušená na Mercedesu- automatu. V případě zájmu Ti dám i kontakt na člověka, který uvedenou věc využívá delší dobu v uvedeném autě a je velice spokojen. Vyřešili jsme již spoustu problémů s automatickými převodovkami. Jedná se o recepturu 127 z nabídky Bishop´s Original. Můžeš se podívat do naší nabídky na: www. mybox.cz/b.original. Tam si najdeš potřebné informace.
BORIGINAL: Už seš zase tady? Tak hele, zajímalo by mě, proč se ty tvoje zázračný přísady neprodávají volně a nejsou obecně rozšířené mezi motoristickou veřejností, když jsou tak sqělé a patentované už od roku 1976. To už měly dost času k průniku na trh a přesvědčení zákazníků o své kvalitě, ne?Když se před dlouhou dobou objevily tekuté stěrače, taky jim nikdo nedůvěřoval a zkusil to jen málokdo. A ejhle, ony se za těch pár let uchytily. Prodávají se téměř na každé benzince. Protože se obecně ověřilo, že fungují. Sám znám opravdu desítky známých řidičů, kteří je používají, protože jim usnadňují život za volantem. Sám je taky používám.Tvoje nabídka mi spíš připadá jako PS23 z teleshoppingu. Spousty slibů, referencí a testů, ale přitom neznám nikoho, kdo by mi mohl z vlastní zkušenosti říct "Zkusil jsem to a fakt mi to pomohlo." Dobrý věci, co fungujou, prorazí dříve či později samy, zvlášť pokud mají tak skvělé vlastnosti. Hlouposti a pasti na důvěřivé lidi a jejich peníze dříve či později zapadnou. A tvoje nabídka ještě od roku 1976 na trhy neprorazila. Sice taky ještě nezapadla, ale to ťamani se svýma elektronickýma šmejdama taky ne. A všichni víme, co prodávají za zmetky.Mimochodem, než ses pustil do tohohle oboru, nedělal jsi třeba Herbalife? Jestli chceš otravovat lidi, zeptej se mě jak, ale myslím, že ty už jsi na to přišel.
Jestli si myslíš, že prorazit na trh s kvalitní věcí přes hromadu různých "teleshopingových sraček" je jednoduché, tak jsi na velkém omylu. Aby byl výrobek na každé benzince, tak musíš mít zatraceně hodně peněz na " všimné". Proto taky proniknutí na trh trvá tak dlouho. Většina z motoristů už uvažuje jako ty a nevěří ničemu a spíše vše hodí do jednoho koše. Výrobek jsme sem dostali v roce 1998. Když použiju reklamu, tak skončí vše jako u teleshopingu. Uvedená spousta testů je výsledek tvrdé práce. Zásadně používám argumenty podložené zkouškami.O různé " zázraky" z oblasti přísad se zajímám téměř 10 let a tedy dobře vím o čem je řeč. Jak již dříve řekl prof, nejlepší je vyzkoušet a pak na někoho kydat hnůj- promiň mi upřímnost.
Jak jste uvedl, dobré věci fungují a nepotřebují televizní reklamu. Nabídl jsem Vám přímý kontakt na člověka, který Mercedes-automat má a podělí se s Vámi o zkušenosti s přísadou do automatu. Tady máte jeho mobil: pan Cztwiertka 0602-419150, tak si mu zavolejte.
Jak jste uvedl, dobré věci fungují a nepotřebují televizní reklamu. Nabídl jsem Vám přímý kontakt na člověka, který Mercedes-automat má a podělí se s Vámi o zkušenosti s přísadou do automatu. Tady máte jeho mobil: pan Cztwiertka 0602-419150, tak si mu zavolejte.
Můžeš dát kontakt na toho člověka, co se zabývá US automatama coby koníček?
Pan Rudolf "Rudla" Baborský e-mail: rud.bab.cz@worldonline.cz Sídlí v Letech což je kousek od Karlštejna tedy několik málo km za Prahou. Napiš mu že jsem ti dal na něj kontakt (Zdeněk - to sů já 😄 Podle nicku mě asi nezná.
No já má taky dobrý příklad ze života. Sic blbost ale pro někoho užitečná. Jednou mě na převáděčce v superkarketu přesvědčovala sličná slečna o jistých kvalitách krému na boty 😄 jménem Renapur. Nikde se neprodává jenom na předváděčkách. Prodavač tvrdí, že je super, vydrří na 500 párů bot, dá se s ním leštit i interier auta atd, atd. Mno neveřil jsem, ale tenkrát jsem ho od sličné slečny koupit musel 😄 No a dneska bych na boty a na kůži v autě nepoužil nic jiného, protože má opravdu všechny deklarované kvality. A stále o něm nikdo neví, jak říkám, ale záleží na politice prodeje. Bohužel ČR je zkaženo prodejem typu Herbalife a jim podobný a težko si někdo může představit, že by mohl při této obchodní politice fungovat dobrý nebo vynikající výrobek.
Problém u oleje do auta je ten, že o auto se bojíme více než o boty 😊, nicméně podle mě si myslím, že i když nebude zázračný tak určitě nebude mít zničující účinky na motor. U nového auta to nemá smysl používat, dnešní auta mají kilometrový průbeh kolem 160 tis/km bez údržby (jen výměna oleje), pokud se o motor majitel dobře stará tak je motor to poslední to majitele při velkém nájezdu km trápí. Většinou odcházejí součástky kolem motoru (chladič, startér, alternátor, kompresor klimatizace atd). Tento přípravek, nebo tato sada přípravků bude mít účinky pokud se s motorem něco stalo, nebo je s sním potřeba něco udělat. Co se týče zlepšení životnosti motoru, tak to těžko můžeme jako uživatelé posoudit. Nicméně už pár lidí ho tady vyzkoušelo a nikdo s ním neměl negativní zkušenosti. pár z nich se zmínilo o snížení hlučnosti a mírné snížení spotřeby. Nicméně snížení spotřeby o třeba 4% je hodnota diskutabilní, hluk už je měřitelný a stálo by to za to změřit před aplikací a po 5 tis km po aplikaci přípravku.
Problém u oleje do auta je ten, že o auto se bojíme více než o boty 😊, nicméně podle mě si myslím, že i když nebude zázračný tak určitě nebude mít zničující účinky na motor. U nového auta to nemá smysl používat, dnešní auta mají kilometrový průbeh kolem 160 tis/km bez údržby (jen výměna oleje), pokud se o motor majitel dobře stará tak je motor to poslední to majitele při velkém nájezdu km trápí. Většinou odcházejí součástky kolem motoru (chladič, startér, alternátor, kompresor klimatizace atd). Tento přípravek, nebo tato sada přípravků bude mít účinky pokud se s motorem něco stalo, nebo je s sním potřeba něco udělat. Co se týče zlepšení životnosti motoru, tak to těžko můžeme jako uživatelé posoudit. Nicméně už pár lidí ho tady vyzkoušelo a nikdo s ním neměl negativní zkušenosti. pár z nich se zmínilo o snížení hlučnosti a mírné snížení spotřeby. Nicméně snížení spotřeby o třeba 4% je hodnota diskutabilní, hluk už je měřitelný a stálo by to za to změřit před aplikací a po 5 tis km po aplikaci přípravku.
Ace2😒br />
Možná máš pravdu v tom, že je tahle společnost zkažená, ale není divu při tolika podvodných reklamních akcích, které z lidí vytahaly peníze a nechaly je bez výdělku. Nejen Herbalife, ale všechny kampaně využívající systém MLM.
V takové společnosti se nelze člověku divit, že dalšímu zázračnému prostředku nedůvěřuje a požaduje důkazy. Na druhou stranu jsem procházel i další rubriky a narazil jsem na tu, která se týká těchto přípravků a BORIGINAL tam dost živě diskutuje. Objevují se tam i reference, takže budu rubriku pravidelně sledovat a uvidím. Pokud se mýlím, uznám to. Zatím ale nevěřím.
V takové společnosti se nelze člověku divit, že dalšímu zázračnému prostředku nedůvěřuje a požaduje důkazy. Na druhou stranu jsem procházel i další rubriky a narazil jsem na tu, která se týká těchto přípravků a BORIGINAL tam dost živě diskutuje. Objevují se tam i reference, takže budu rubriku pravidelně sledovat a uvidím. Pokud se mýlím, uznám to. Zatím ale nevěřím.
tak nějak. Ale ten RENAPUR si fakt kupte, je fakt super mám boty už 3 roky a stále jsou jak nové 😊))))
d.aemon: Podle mýho ti je pouhý sledování rubriky na houby. Nejlepší je to vyzkoušet a víš naprosto přesvědčivě, o čem je řeč. Mám tu krabici Bishopů na 3 auta, včetně rceptur do paliva i převodovek, vč. automatů a je jen otázkou času, kdy se budou dělat výměny olejů. Nutno jen dodat, že to tam nebudu lít kvůli tomu, abych teprve vyzkoušel, jestli to funguje, ale proto, že vím, že to funguje. 😉
současný vrchol tuningové firmy M- GmbH/pro BMW/,převodovku SMG.
Takže pokud něco nevíte,stačí se zeptat!
Je to pro uspornejsi provoz pri vetsich rychlostech.
tzv.overdrive je funkce u nových i starých automatů,která je především k tomu,aby šetřila palivo.Funguje to asi tak,že při dosažení určité vyšší rychlosti elektronika v co největší miře,omezí přísun paliva a motor přes převodovku auto jen "postrkuje",dříve se to dělo na základě redukované rychlosti,kdy se poslední převod např. trojka může pohybovat v úrovni dva a půlky pro město až asi tři a půlky.Je to věc dobrá,pro automaty s nižším počtem stupňů.Umožňuje jet vysokou rychlostí za méně paliva,než bez overdrivu.Pokud bys chtěl vysvětlit celý technický princip této funkce,je to možné,ale jen rámcově,protože to je absolutně individuální.