120 komentářů
0
Nespochybnujte žadné auta.já osobne ted jezdín na Octavii.Taky mám k dispozici MAZDU a auta mého srdce sou americká,ale žádna zéme nedelá zlé vozy kromně rusú.Aj to je diskutabilný
Vlastníš tohoto ďábla a chceš se zúčastnit srazu těchto krasavců,který by mohl proběhnout 26.8.2000?
Bližší informace a přihlášky na tel.čísle 0604/868356
určitě se ozvěte zdravím všechny CORRADA
Bližší informace a přihlášky na tel.čísle 0604/868356
určitě se ozvěte zdravím všechny CORRADA
Mozna trochu zpochybnim nazev "sveho" tematu ale Corrado je fajn auto.... Mozna je to tim ze pred deseti lety byl;a VW mou celkem oblibenou znackou.... Ale dneska? Koncernovy kanibalismus, klesajici kvalita (Audi S6, VW Passat, Audi TT - vrzajici plasty), jizdni vlastnosti puvodniho Audi TT, nevzhledne interiery (Fabia, tu nezachrani ani dvoubarevna Elegance). Dalsi nemecke znacky: Opel ma neustale problemy s kvalitou u vetsiny modelu... Mercedes ma problemy s kvalitou noveho cecka.... A ten soud Mercedes-Volvo je projevem germanske namyslenosti a roztahovacnosti, ze je to az nechutny. Dale: ceny nemeckych automobilu. Nemluvte mi prosim o image, pro mne nema napr. VW nebo Audi zadnou image. A Mercedes? Hm, kvalitni a spolehlive vozy. Spolehlive, ale kvalitni? Haha.
Abych jen nekritizoval: nemecka TDIcka jsou bezvadny motory (VW, tds u BMW).
Abych jen nekritizoval: nemecka TDIcka jsou bezvadny motory (VW, tds u BMW).
To Alex : Pochybuju, že jsi vyjmenované vozy vlastnil nebo že jsi v nich nedejbože jel. Tvé názory na německé auta jsou takovéto, protože zřejmě vycházíš pouze z nějakých "faktů" typu "můj známý říkal..." nebo "bratranec z druhého kolene a čtvrtého lokte povídal...". Můžeš mi prosím napsat, v jakých jsi se vezl mercedesech a co se ti konkrétně na těchto vozech zdálo být "nekvalitní" ??? Díky za odpověď...
Co se tyce Mercedesu, jmenoval jsem pouze nove cecko, nikoli treba stare. To bylo uplne nekde jinde (nekolikrat jsem jel ve 230 Kompressor). Ale treba kvalita prvnich Mercedesu M z USA byla silena. Osobne jsem zatlacoval plastovou imitaci dreva na sredove konzole u takrka noveho Mka (je to zhruba 2 roky). Ostatne ani prvni BMW Z3 se nemohly pochlubit buhvijakou kvalitou (take made in USA). K VW: zminil jsem se o kanibalismu. Zapomnel jsem na slavnou podlahovou plosinu Golf/Octavia atp. Toho mista vzadu je opravdu pomalu (na nohy, u Octavie na hlavu). Schvalne jsem si vyzkousel zadni sedadla i u Passatu B5, to je fakt des!!!!!! Mista na hlavu o trosicku vice nez v Octavii. Ta jejich pitoma kulata strecha, jel jsem v Passatu B3 a tam toho mista bylo o poznani vice. Pred 10. a vice lety byl VW jeste znacka (i s Audi), ted uz nestoji za nic. A jejich cenova politika? Tu jsem opravdu nepochopil. A dodnes mi nedoslo proc setri na pravem vnejsim zpetnem zrcatku a Octavia (alespon puvodni model) ma stropni madlo i u ridice..........
je o hrozný, člověk si založí antiklub japonských pekáčů, za chvíli na to někdo založí Autoklub japnských aut a pak anitklub německých!!! ať žije Copy!!!
Baryku promin, pak me napadlo Antiklub skopcackych kraksen (nebo kraxen), ale uz se mi to nechtelo menit :-)
No já ti dopouštím alexi, vím že jsi to kpoírovat zas až tak moc nechtěl. Jinak ještě jedna věc- prosím vás - proč by se Opel Sintra prodával v USA(resp. dovážel), když se tam vyrábí jako Chevrolet Centure/Transport????
..neboj alexi, za chvíli se ti tu oběví pět příspěvků denně od Fiaťáků :o) ....pak to tu bude teprve dokonalý.
RSD, to ocekavam, uz aby tu byl Wolffie!
Je svatá pravda a mne se to taky mnohokrát potvrdilo, že "německá" auta vyráběná v U.S.A mají svůj standard kvality adekvátní k zemi původu. Dokonce Sintra už se snad díky této kvalitě ani nenabízí. S tím M-kem máš taky pravdu, ale je to rozdílný kus od kusu. Další z U.S.A , třeba Newbeetle je tak šíleně drahej, že svou cenou ale i spartanskostí dělá snad ostudu celému koncernu. Vem si to, že je to docela dnes už na pováženou, když auto za cca 720.000 má manuální stahování oken, nemá klimatizaci atp. I tak si myslím, že současné německé vozy vyráběné ve svých původních mateřských závodech jsou na špičce automobilové produkce (...samozřejmě ne co do počtu, ale do kvality a parametrů). V současné době němci hodně těží spíš na dobrém jménu , vybudovaném v minulých letech.
New Beetle je sice napohled krasny auto, ale s tim manualnim stahovanim oken..... setrim, setris, setrime..... A s interierem se tedy moc nevytahli, vazicka na kyticku je sice fajn, ale masivni pristrojovka uz ne..... Nebudu kritizovat misto na zadnich sedadlech ani velikost zavazdloveho prostoru, u tohoto vozu to vzhledem k cilove skupine zakazniku nema smysl.... A kritizovat cenu taky nema smysl protoze by to bylo noseni drivi do lesa.... Osobne jsem New Beetla zakoupil, ale od Bburaga v 1:43 :-)))) I ten byl za 60 Kc drahej..... Vcelku s Vami, RSD a kanady, souhlasim..... Mimochodem: v New Beetlu jsem zatim pouze sedel, nejel jsem v nem ani jako spolujezdec.
Někdy v roce 1995 jsem začal pracovat u jedné dceřinné firmy, jejíž matka byl německá. Tehdy jsme měli park služebních vozidel složený z několika VW Passat Variant, rok výroby 1990. Vzpomínám na ně s pietou, byla to pohodlná a spolehlivá auta, když jsme je přebírali, měly najeto něco okolo 200 000 a přesto sloužila dál. Už ale tehdy byl interiér sice účelný, ale fádní a totálně nenápaditý. Dnešní nový Passat je sice napohled hezké auto, ale, domnívám se (neseděl jsem v tom), že vzadu bych já i se svými byť jen 185 cm měl problémy s prostorem pro hlavu (už tady někdo zmiňoval ďábelsky kulatou hlavu). Alepoň jsem si okouknul zvenku přístrojovou desku a mám pocit, že se nic moc nezměnilo. Měl jsem šanci řídit Fabii (odpusťe mi ten rouhavý názor, ale to už není české auto), jezdí se v ní moc hezky, ale přístrojová deska je prostě koncernová záležitost a postrádá jakýkoliv šmrnc. Tak proboha, kdo tady chce mluvit o nějakém image? Německá auta jsou si podobná jako vejce vejci (a to už nemluvím o koncernových modelech), přístrojové desky jsou si podobné - šedé, nudné, nenápadité (tím naprosto nechci říci, že by byly nefunkční a nepřehledné, chraň bůh). Co se týče kvality, do toho nemůžu mluvit už vůbec - nemám německé auto, má drahá polovice má služební Octavii a zatím si na nic nestěžovala.
Hlásím se spolu se svojí německou multikárou do klubu hehehe :-))))....
K subjektu:
Passat B5 mi připadá fakt hroznej. Fušerská práce (motory, převodovky), nekřesťansky drahá (za tu cenu postrádám kvalitu) plechovka pro rodinu - velká, ale nic v ní, žádnej požitek z jízdy.
Super auto je Passat B4 v kombíku - vychytaný mouchy, spolehlivý auto.
K subjektu:
Passat B5 mi připadá fakt hroznej. Fušerská práce (motory, převodovky), nekřesťansky drahá (za tu cenu postrádám kvalitu) plechovka pro rodinu - velká, ale nic v ní, žádnej požitek z jízdy.
Super auto je Passat B4 v kombíku - vychytaný mouchy, spolehlivý auto.
Pro mne je jízda v Passatu B5 daleko záživnější než v B4. Auto daleko líp drží stopu, přičemž je plavnější. Zatím jsem jel asi v modelech , který byly O.K. ,a tak jsem žádné excesy nezaznamenal. Místa je v něm ale opravdu méně než li v jeho předchůdci (ale netvrdím, že je v něm místa málo...) TDI provedení jsou kurevsky drahá, ale slušný základ 1,8T se dá pořídit tuším okolo 700.000 a to se mi zdá docela výhodný.
Jistě, nesrovnával jsem B4 kontra B5 z hlediska kvality podvozku. Ono 12 let stará konstrukce B4 je přeci jenom znát. Srovnával jsem zážitek z jízdy, dejme tomu v porovnání s:
BMW 3x, MB C (nové, nezkoušel jsem, ale musí to být skvělé),Peugeot 406, Alfa Romeo 156..., prostě s těmi auty je radost jezdit, kdežto Passat je taková konzerva bez duše...
BMW 3x, MB C (nové, nezkoušel jsem, ale musí to být skvělé),Peugeot 406, Alfa Romeo 156..., prostě s těmi auty je radost jezdit, kdežto Passat je taková konzerva bez duše...
Na Passate B5 som jazdil.Bol to motor 1.9TDI 81KW.Miesta v nom bolo dostatok a motor bol skvelý.Podvozok bol až moc plavný na moj vkus a dával málo spetnej reakcie vodičovi o jeho hraniciach.Auto je to ináč super.Interiér sa im podaril asi najviac.Ale nie je to auto ako ja hovorím na zalúbenie.Nechytí človeka za srdce.Je nemecky fádne.
Poslední Passat se mi taky nějak moc nelíbí. Z koncernu VW se mi líbí snad jenom Seat Toledo a Leon. Ale spíš by mě zajímal váš názor na Fordíky. O těch se tu nikdo nezmínil. Podle mýho image rozhodně maj. Sice nejsou tak "oduševnělý" jako třeba ta 406 Pegin, nebo Alfa 156. Ale takovej kufrovej Focus, nebo Mondeo maj rozhodně něco do sebe, ne?
Je pravda, že německý auta nejsou srdcovní záležitostí. Z nových modelů ale čiší robustnost, kvalita zpracování, bezpečí a vyspělá technika. Němce si kupují lidé kteří chtějí toto všechno bez toho, aby na sebe nějak upozorňovali. Teď mluvím o autech do 1 miliónu. Pak už je to o něčem jiném. Solidnost je to na co sází, v 156 jsem jel jako spolujezdec, strašně rád bych ji oroštoval sám. Ale připadá mi jako výstavní kousek, takové auto do vytríny. Němec je dle mého držák, praktické auto do nepohody, nesmírně spolehlive (VW), i když trošku dražší. So what??? Si kupte něco jinýho a nereptejte :-))))
HAROUS: Fordíci... mno, jedině americký (F150). Ty evropský, to je něco hrozného (navrch huj, vespod fuj), vyjímkou potvrzující pravidlo je jen Mondeo ST 200 a Escort Cosworth '94...
Když přijde za známým (prodejce autodílů) občas takovej strejda a pološeptem, chlubivě a spikleneckým tónem řekne: "Víte, já mám FORDA!!!", tak mu vždycky naskočí husí kůže...
Když přijde za známým (prodejce autodílů) občas takovej strejda a pološeptem, chlubivě a spikleneckým tónem řekne: "Víte, já mám FORDA!!!", tak mu vždycky naskočí husí kůže...
Když si sedne člověk do jakkýhokoliv Mondea (kromě šestiválce), tak to auto má minimálně o 10% menší výkon, než je napsáno v papírech.
Když si to vezmu:
1.8 TD - líná mrcha, co jede max. 170. Má 66 kW? Ani náhodou, kde by je nabrala?
1.8 16 V? 85kW? Haha, Koktávka 1.6 74kW jede líp...
2.0 16 V? 96 kW? Kde by to sebral, ten motor funguje trošku snad někde od 4000 do 5000, připadá mi, že tasm dávaj moc hustej olej, že se to nechce rozhejbat. Tech osm ventilů, co to má navíc, to je snad jen pro parádu...
Když si to vezmu:
1.8 TD - líná mrcha, co jede max. 170. Má 66 kW? Ani náhodou, kde by je nabrala?
1.8 16 V? 85kW? Haha, Koktávka 1.6 74kW jede líp...
2.0 16 V? 96 kW? Kde by to sebral, ten motor funguje trošku snad někde od 4000 do 5000, připadá mi, že tasm dávaj moc hustej olej, že se to nechce rozhejbat. Tech osm ventilů, co to má navíc, to je snad jen pro parádu...
proboha 406? jel jsi v tom někdy? Co ti na tomhle autě připadá záživný? (krom reklamy) To jsi měl na mysli coupé 3,0V6 ne? Ale sedan je opravdu hroznej.
To je fakt, ta ženská v San Francisku, jak ji preskočí ten bagr, tak je celkem k sežrání. Ale asi to bude pěkná slepice, před ní přistane bagr v moři, a ona kouká na oblohu...
Mal som moznost jazdit BMW AUDI A MB. BMW najlepsi motor, a umiestnenie ovladacich prvkov, zvysena pozornost za mokra. AUDI zle brzdy-deformuju sa kotuce, najkrajsia pristrojovka. MB (samo Acko za Medveda nepokladam) kludnejsie sedi na ceste ako BMW, ale otrasne ovladacie prvky (stierace+el.okna).
A VW? No comment...Passat predna naprava, Beetle neprehladny.
A VW? No comment...Passat predna naprava, Beetle neprehladny.
Kdo založil tohle téma,tak o autech absolutně nic neví.Němci vyrábí dost dobrý a dokonalý auta,
at už je to VW nebo BMW...
at už je to VW nebo BMW...
Zdravim po zaslouzene dovolene! Abdale, sorry, ale pletes se. O autech toho vim celkem dost. Poznamecka k designu: facelift Passatu se docela povedl! Ted jsem nekde cetl test BMW X5. Quality made in USA za 3,1 milionu. Vrzajici plasty atd. Tohle se Vam panove od BMW opet moc nepovedlo. Co takhle pro evropske zakazniky vyrabet X5 v Evrope?
Tuhle rubriku musel vymyslet jedině člověk, který má v sobě plno nenávisti vůči všemu německému. Rád bych připomenul, že němci jsou nositelé vyspělé kultury a technologie na celém světě. Stačí srovnat japonské vozy a německé, německé jsou jednoznačně lepší .
Nemci jsou mozna nositele vyspele technologie, ale na druhou stranu delaji auta bez duse (do 1 mil Kc). Nevim co je krasneho na VW Bora, Passat, Golf, Polo, Octavia, Fabia, Audi A3-8, Toledo, Cordoba, MB-A Class. Tyto vozy a dalsi mozna maji "nadcasovy" design, ale jinak jsou studene jako psi cumak. A interiery to je porad totez, bez invence, beze spetky odvahy k odvaznym tahum. A kdyz se povede udelat interier, pak muzete vzit jed, ze zvenku to bude hnus na N (a naopak) - viz TT a napr New Beatle. Nemeckym automobilum chybi v designu vetsi odvaha, ktera by lepe chrakterizovala danou znacku - tak jak to dela BMW a nebo MB, a pokud se dilko podari, pak ma zase mouchy, protoze pouzije nejnovejsi, ale dostatecne dlouho neoverene technologie, pripadne nedodrzi kvalitativni pozadavky montaze (MB A Class, BMW vsech rad, Opel, VW - TDI cerpadlo-tryska, atd...). Samozrejme kazdy ma jiny vkus, ale dnes uz se vyrabi jen dobra a lepsi auta, takze proc si nevybrat co se mi libi, ze? Pochybuji, ze kupujici bude nutne vyzadovat, aby melo auto super podvozek a motor, kdyz s nim bude jezdit do prace a pres vikend na chatu + 2x rocne na dovolenou - tady se kazdy spise poohledne po komfortu a kvalite, ale hlavne to auto se mu musi libit - melo by mit dusi, ktera kupujiciho oslovi - coz se u vetsiny nemecke produkce nestane.
Mily Medane, jsi trochu mimo misu. Rozodne nejsem proti vsemu nemeckemu. Treba ve Formuli 1 fandim Frentzenovi a R. Schumacherovi (Misovi ne a ne protoze je Nemec, ale protoze je to dobytek). Srovnavas nemecka auta s japonskymi a tvrdis ze jsou lepsi. Ano, treba v designu. Co treba v motorech? Ma cenu srovnavat vyspele nemecke turbodiesely treba se zazehivymi motory od Hondy? Rika Ti neco Honda PGM F1? Nemecka auta maji alespon pro nas Cechy obrovskou image (pro me samozrejme ne). Mohu rici ze Japonci pro me pred tremi lety neznamenali nic, ted se muj postoj k nim meni. A proc treba nesrovnavas nemecka auta se svedskymi? Cos mel na mysli tou kulturou? Hordy ozralych Nemcu delajicich binec po Praze nebo snad vyvolani obou svetovych valek? To co mi na Nemcich a nemeckych autech vadi, jsem psal i v jinych tematech. Ovsem to co mi na nich nevadi, to taky.
Promiň, ale nestihl jsem svůj příspěvek minule dokončit, protože mi zrovna volal strýc z Frankfurtu, který také samozřejmě jezdí v německém voze - v Mercedesu E 320. Je to už jeho třetí Mercedes, na každém najel minimálně 180 000 km a vždy bez větších problémů. Ptal ses, jestli znám u HONDY PGM Fl, samozřejmě že vím co to je a vím taky, že na konci 80. a na začátku 90 let měla Honda lepší a výkonnější motory než VW nebo Audi. Teď už to ale neplatí, stačí se podívat co nabízí Honda za motory u Acco a co VW u Passatu. Honda max 2 litr (vyjma type R), Passat má 1,8t, 2,3 V5, 2,8 a známá TDI. Co nabízí Honda? Šestiválec jedině u Acco Coupé a u Legendu. Nabídka různých výbav je také nesrovnatelně širší u německých vozů než u japonců. Napadal jsi německý národ za to, že se pár nezodpovědných jedinců napije, a pak trochu vyvádí. Copak i mezi Čechy se nenajdou ti, kteří se rádi napijí? To že německý národ dal Evropě do vínku kulturu vyspělé civilizace nemůže nikdo popřít, ani ty! Co by jme byli bez našich německých přátel? Nic, jenom horda divokých východoevropanů.
Ano, Mercedes. Samozrejme mluvis o Mercedesu.
Mercedes - solidnost a kvalita, obrovska image. Dnes uz to tak moc neplati.... Kdyz pominu tridu a a Smarta (male vozy necht Mercedes prenecha radeji Fiatu), je tu uz mnou vzpominana trida M a take nove cecko. Problemy s kvalitou. Ale nebudu se opakovat. Nechci hazet samozrejme cely narod do jednoho pytle ale vzpomen si na zacatek 90. let. Vetsina cizincu posuzovala Cechy podle toho jak se chovaji u nich.... no jo to jsou ti burani z vychodu. Samozrejme jsem se setkal v zivote i s inteligentnimi Nemci. Mluvis stale o kulture, ze bez Nemcu bychom byli tam a tam. Pred vice jak pulstoletim chybelo malo a cesky narod by neexistoval, byli by z nas Nemci. Urcite vis co mam na mysli. Jeste jedna vec: pokud ctes motoristicke casopisy, urcite sis vsiml ze je v nich spousta nemeckych aut (a japonskych motorek). Mozna vice nez je zdravo. A tomuto trendu se bohuzel prizpusobuje i server na kterem je toto diskusni forum.
Mercedes - solidnost a kvalita, obrovska image. Dnes uz to tak moc neplati.... Kdyz pominu tridu a a Smarta (male vozy necht Mercedes prenecha radeji Fiatu), je tu uz mnou vzpominana trida M a take nove cecko. Problemy s kvalitou. Ale nebudu se opakovat. Nechci hazet samozrejme cely narod do jednoho pytle ale vzpomen si na zacatek 90. let. Vetsina cizincu posuzovala Cechy podle toho jak se chovaji u nich.... no jo to jsou ti burani z vychodu. Samozrejme jsem se setkal v zivote i s inteligentnimi Nemci. Mluvis stale o kulture, ze bez Nemcu bychom byli tam a tam. Pred vice jak pulstoletim chybelo malo a cesky narod by neexistoval, byli by z nas Nemci. Urcite vis co mam na mysli. Jeste jedna vec: pokud ctes motoristicke casopisy, urcite sis vsiml ze je v nich spousta nemeckych aut (a japonskych motorek). Mozna vice nez je zdravo. A tomuto trendu se bohuzel prizpusobuje i server na kterem je toto diskusni forum.
Neviem co vsetci vidia na VW Golf.Nebudem hodnotit jeho techniku.Zamerám sa na design.Vela ludí je nadržaná z Golfa ako keby lepsie auto ani nebolo.Golf je pritom Basic transportation.Auto bez duše.Je chladné mna osobne dizajnom neosloví.Nechápem ako ho niekto hodnotí ako najkrajšie auto.Design je moc funknčný a neosobný.Asi bi zase neoslovil tak široké vrstvy.A o novom VW Chrobák radšej ani nehovorím.Keby stál 250000,tak sa VW trafil.Auto do mesta pre ženu prípadne mladých ludí.Ale cena prevyšujúca pol miliona.Firma VW nerčila cielových zákazníkov normálne zarábajúcich ludí ale jednoznačne SNOBOV.Aj keby som mal v tri luxusné auta tak si nekúpim VW Chrobák.Predchodza bol omnoho krajší a bol na rozdiel od dnešných VW skutočne ludové auto.
Vmaxi, vitezi, souhlasim s Vami az na to ze se mi VW Golf IV libi. Mluvim ale pouze o designu exterieru. Stejne tak VW New Beetle. Ovsem nectnosti techto vozu byly jiz nesciselnekrat vyrceny a byly jimi popsany stohy papiru a gigabajty HTML dokumentu.....
Taky jsem si vsiml, ale co se s tim da delat ? "Jeste jedna vec: pokud ctes motoristicke casopisy, urcite sis vsiml ze je v nich spousta nemeckych aut (a japonskych motorek). Mozna vice nez je zdravo. A tomuto trendu se bohuzel prizpusobuje i server na kterem je toto diskusni forum. "
Clovece asi nic. Pana Horaka taky nenaucime vyslovovat Mazzacaneho "mazakane" a ne ponemecku "macakane" a vysvetluj panum Dufkum ze zadny monopost BMW ani BMW-Williams formuli 1 nejezdi. Jezdi ji prece Williamsy s motory BMW (Williams-BMW) nebo tym BMW Williams F1.... Aaaaaach jo..... nekdo holt leze Nemcum s odpustenim do zadku.....
To vis, treba MF Dnes - Bicek patri spolecnosti Mafra = Nemci. Ono je vubec z te Prahy do Nemecka blize ...
Tak se v losim testu nemeckeho Gelandewagenu (ceska licence 4x4 Automagazin) prevratil Mercedes M! Slo o vyhybaci manevr v rychlosti 70 km/h. Dost me to prekvapilo, emko je dosti siroke, mista je v nem dos ve vsech smerech.... Co vy na to?
Možná Němci (rozuměj Mercedes) podají trestní oznámení na švédský časopis, že je proti Medvědům zaujatý.
Zase Nemci vs Svedi. To uz tu nedavno bylo: spor o oznaceni S, V a C (Mercedes-Volvo). Pekne absurdni, to mohl klidne Ford zazalovat v roce 1905 firmu Laurin & Klement nebo v roce 1917 kvuli modelu A nebo v roce 1914 NW kvuli modelu T.
Vela časopisov je v rúkach automobiliek.Dokazy na to nemám ale taký Autotip,ktorý vačšinu preberá je to jasné.Vždy sú tie nemecké o niečo lepšie ako anglické atd.Velmi sa všade chvália VW.Sú dobré ale nie zasa tak daleko vpredu pred konkurenciou.Nemci sú nafúkané prasata.Vačšie sympatije mám ku švédom alebo talianom ako ku nemcom.
Vmaxi jo jo..... Muj kamos a ctitel nemeckych vozu v jedne osobe tvrdi, ze ve srovnavacich testech ve Speedu, ktere pisi Anglicani, vitezi nemecka auta nad anglickymi. No, ja sice takovej platek jako Speed nectu ale nemam duvod mu neverit. Jenze Speed je asi vyjimka.
Osobně si myslím, že každý je na jinou parketu. Angláni umí dělat rukodělný a exkluzivní auťáky s vůní kůže Conolly, takového dřeva a trochou konzervatismu. Němci takovýhle auta neumí (viz Bugatti ala VW atp. ) ale zase umí dělat luxus na tzv. masově-komerčně-luxusní bázi(..hrozný názvosloví).Osobně si myslím ,že na MB S500,S600, Audi A8, S8, BMW 740iL-750iL vzhlíží všichni s respektem na celém světě. Japonci mají takovéhoto představitele pouze Lexuse, amíci pouze Caďoura(a to jim možná fandím) a zbytek světa jen trapný frašky. Budu li se koukat ale na běžná, komerční vozidla, tak je ve světě (bohu dík) pro němce konkurence spousty.
Osobne si myslim ze Lexus si za dvanact let vydobyl dosti slusnou image. Zatimco Audine to same trvalo zhruba 20 let. V sedmdesatych letech byly Audiny pouze luxusnejsi verze VW. Coz jsou ostatne uz zase.... Pomohlo jim Quattro. Podle me je tohle auto nejlepsi Audi v historii. Zejmena kratka verze Sport je nadherna!
k těm luxusním autům: v Evropě vyrábí nejluxusnější auta Saab - kam se hrabou hákoši. A Saabovy "kabráče" jedna báseň...
Musím s tebou souhlasit. Zrovna takovouhle audi coupe 4x4 vlastním. A i přesto,že je to 15 let starý auto,tak je to skvělé svezení.
stejnou Audi Coupe má Walter Röhrl, červenou v úpravě MTM ...prostě monstrózní krása. V německu se ještě dnes dělají přestavby na krátkou verzi a nevypadá to věru zle. Ovšem zase na druhou stranu tvrzení, že je třeba Audi A8 jen luxusnějším VW je trošičku přehnané. Je pravda, že A6 sdílejíc podvozkovou plošinu s Passatem je tímto trochu odexkluzivněno, nadruhou stranu při vzájemném porovnní obou vozů člověk nabyde dojmu, že jde v obou případech o zcela jiný vůz. Chtěl bych jednou vyzkoušet A6 2.7biturbo a A6 4.2 Quattro, které podle mého názoru musí jet docela slušně.
RSD: ja jsem mluvil o Audine obecne. Audi A8 se kanibalstvi VW vymyka protoze nesdili podlahovou plosinu s zadnym jinym koncernovym vozem. I na vybornem aute se vsak neco najde: malo mista na hlavu na zadnich sedadlech. A to mam 183 cm.....
Měřím 184 cm a posaz na zadním sedadle A8 (r.v.1998 provedení V6 TDI - kůže a sedadla RECARO) mi nečinní žádné problémy.
Zalezi taky na typu postavy, ja osobne mam vzhledem k vysce kratke nohy, takze proto jsem hlavou drhnul o strop. Dost me to prekvapilo.....
to je taky fakt. Vzhledem k tomu, že se v takovýmhle autě jezdí spíš za volantem , tak je to vcelku fuk. Daleko větší problémy jsou třebas v Jaguaru XJ, a tak mi Audi oproti tomuhle autu připadá jako MPV :o)...jenže zase nevoní tak krásně, a nedýchá z ní aristokratický duch. (zato když v noci svítí, tak je A8 jak vánoční stromeček odborářů z CCCP :o))))
Tak v XJcku jsem dosud nesedel a vim ze je po malo mista i vpredu dost kritizovan. Jenze.... je to Jaguar. Jedinou "kocickou" v ktere jsem kdy sedel byl XJ220. Sice jsem ukecaval zamestnance showroomu tehdy ve Vodickove ulici dost dlouho,ale nakonec prece jen vzal klicky do ruky a vpustil me dovnitr..... Urcite jsem nevypadal na to ze bych si ho chtel za tech 20 melounku koupit. Mista samozrejme poskrovnu ale prece jen slo o trochu jinou kategorii aut. Ale tohle auto melo i jednu chybu, a to barvu. Bylo stribrne.... U nas je jeste jeden XJ220, ma ho pan Charouz a je samozrejme tmave zeleny.
XJ 220 je nádherný auto, nicméně pokud jsem o něm četl nějakou recenzi, tak prý nikdy nedosahovalo "papírových údajů", a navíc je prý z něj blbě vidět... Já si ale myslím, že snad nejhůř vidět s takovýhle supersportů je z Lamborghini Diablo. Jestli si to chceš ozkoušet, tak zavítej do Áček. Je to hrůza.... sedneš , a před tebou není kaplička , ale doslova kaple, a když se opřeš do sedačky , tak před sebou vidíš h***no. Tomu říkám styl na úkor kompromisů v ovládání.
RSD, Dablika od Lamba jsem videl na vlastni oci jen jednou, az se do Acek dostanu a bude tam, tak si do nbej drepnu. Jinak k Saabu: Saaby se mi libej a slava ze zazehnali krizi z roku 1993 kdy se objevila nova 900 spytlikovana s Opelem. Osobme nejvic se mi ale ze Saabu libi stare kulate 92-96 a 99 Turbo.
jo starší Saaby a Volva mne taky berou. Když to ale ukážu manželce, tak o mne prohlásí, že jsem snad úchylnej. Je pravda, že moc pěknýho vzhledu tyhle auta nepobraly, ale jsou snad nesmrtelný a za tím si stojím. Na saabu se mi líbí, že když jsem do něj sednul poprvý, tak jsem půl hodiny hledal , kam strčit klíček od zapalování, no a pak jsem ho našel:o)))) ...sem to ale kluk šikovná. Taky se mi líbí zapalovací skříňka Porsche....prostě asi na každým autě (krom korejců) se dá najít něco, co člověka vezme. Dneska jsem si udělal radost, a koupil jsem si veterána Octavii Super, a ta mne teďka bude na nějakou dobu zase taky brát. Jestli k tomu máte někdo jakoukoliv informaci, dokumentaci atp, prosím ozvěte se!!!!
VOLVO a SAAB sú jedny z najlepších automobiliek na svete. Jednoznačne unikátne automobily a jediné automobilky na svete (VOLVO), ktoré sú schopné zastaviť inváziu Nemcov na svete.
Netvrdím ani popel na kvalitu těchto dozajista skvělých ,švédských automobilek, ale bohužel německou rozpínavost zejména koncernů Diamler-Chrysler, VW a dalších automobilek, které vzaly pojem globalizace vážně tyto dvě malé automobilky rozhodně ve svém počínání nezastaví, ba ani neohrozí.
Daimler-Chrysler aj VW sú už dnes nadnárodné monopoly. Ja myslím skôr Audi ako nemeckú automobilku a jej neúspešný pokus vtrhnúť na trh v USA, ktorý je stále úspešne eliminovaný Volvom, SAABom, či MB. Odkedy Ford vlastní VOLVO, je z neho dnes najprogresívnejšie sa rozvíjajúca sa automobilka na našej planéte. Veď si len zrátaj: tento rok mala oficiálnu premiéru nová V70, V70 Cross Country, nová S40 a V40, S60, do knca roka bude predstavená aj verzia S60 R a údajne sa má ešte pred viancami začať predsériová výroba V100. Nového konkurenta pre Range Rover, či X5! Na budúci rok modelovú paletu obohatí kupé C50, limuzína S100, S80 AWD, rovnako sa rysuje S20 a H/V30.
aha, jenže to jsem z předchozího článku nevyčetl. Mám za to, že Volvo má v americe hlavně skvělé image, které si VW akorát získalo levným a na údržbu nenáročným vozem VW 1300 (Beetle). Navíc si amíci raději koupí než Audi nebo luxusní VW díky image raději BMW nebo Mercedes (i když si myslím, že prodeje Mercedesů asi taky nebudou co to bývalo). Naproti tomu má Volvo image spolehlivého a velmi bezpečného vozu ...nikoliv zatím luxusního. Saab moc v americe úspěšný nebyl a myslím ,že ani není.
No SAAB je úspešný v prvom rade v USA a Canade. Boli časi, kedy sa SAABy okrem Škandinávie predávali prakticky len v USA. Veď dnes už vo veľkom množstve amerických seriálov, či filmov sú SAABy. Tvoj dojem vyplíva z toho, že napr. minulý rok sa vyrobilo len 150 000 SAABov. Volv sa milnulý rok vyrobilo 500 000. A za rovnaké obdobie tohto roku, v prorovnaní s minulým rokom predajnosť Volva v USA a Canade stúpla o vyše 22%.
USA jsou pro SAAB nejdůležitějším trhem. Téměř třetina vyrobených SAABů jde do Ameriky. V roce 1999 šlo z celkem 131.240 SAABů 40.938 do Ameriky. O tom, že je Amerika důležitým trhem svědčí i fakt, že od podzimu už bude SAAB 9-3 Viggen 2.3Turbo dodáván už jen do USA, v Evropě jej nahrazuje 9-3 Aero se slabším motorem (2.0 Turbo).
Jinak z německé produkce se mi líbí Golf a Bora a nelíbí se mi design Passatu a Audi A6.
Jinak jsem viděl, že v Británii a Kanadě jezdí policejní SAABy 9000 :-)
Jinak z německé produkce se mi líbí Golf a Bora a nelíbí se mi design Passatu a Audi A6.
Jinak jsem viděl, že v Británii a Kanadě jezdí policejní SAABy 9000 :-)
to VOSA a Saab: Jestli tady budete vynášet do nebe skandinávce, je jen otázka času, kdy vznikne téma "Antiklub švédských pekáčů". Osobně proti nim nic nemám. Je to ale něco mezi americkejma a evropskejma a japonskejma krámama. Motory to má jednou svoje, jednou od Renaultu, podruhý od VW !? ( pánové, to není moc dobrá vizitka ) Motory Volvo mají zas mnoho společného s americkou školou. Jinak, pokud si někdo myslí, že Volvo nebo SAAB nedokáže shnít, tak je na velkým omylu. Jak jsem se vyjádřil už jinde: Všechno jsou to stejný popelnice, ať už z Evropy, Ameriky nebo z Asie. Každej si vybere, co je mu svou filosofií nejbližší a to je dobře. Je však potřebný se občas svézt i v autě "konkurence", aby se člověk neukolébal svým vlastním názorem a nezastával omylem to, co už dávno není pravda.
Profe, rad bych vedel ktery motor u Volva v soucasne nabidce pochazi od Renaultu a VW. Motor PRV (Peugeot-Renault-Volvo) uz se davno vyrabi pouze do bugin a vozu znacky Venturi a montaz motoru 2.5 TDI od VW (ci spise Audi) do S80 skoncila vloni, Volvo ma vlastni 3.0 TDI. krome toho mala rada 40 pouziva tubodiesel 1,9 od PSA a Renault clenem tohoto koncernu neni :-) Na druhou stranu Saab v ramci koncernove strategie pouziva do 9-3 2.2 TDI motor.... od Opelu.... Bohuzel...
Dovolil by som si iba drobne poopravit :)) v ramci koncernovej strategie pouziva 2.2DTI od Isuzu/Holden, skoda ze je aj v Opeli :))) aj v Saabe.
to Alex: Nejsem odborník na Volva, jenom se s nima občas setkávám a prohlídnu je z vrchu, ze spodu a okouknu, jak to mají udělaný. Kdysi jsem se kolem nich motal, ale nijak mě neuchvátily. Špatný to v žádným případě nebylo. Volvo jezdilo tiše a pohodlně, až na tu kontrolku s přeškrtnutou žárovičkou a blikající červenou na pásy. Saaby už vůbec nesleduju. Můj kamarád má nový Volvo, ani ti nevím, jak je to označený, S 80, je to možný (?) - říkám že tyhle auta nesleduju. Je v tom zážehovej pětiválec. Tak jsem od toho čekal nějaký divy, ale bylo to takový normální svezení, v ničem vyjímečný a zase říkám, nebylo špatný, ale nevím, co by mě mělo přimět, abych si koupil zrovna Volvo.
ještě to Alex nebo i skdd: Co je to za motor ten 3.0 TDI? Kde o něm něco najdu?
No podla mojich vedomosti su dva 3.0DTI u GM. Jeden je v Saabe, bolo to aj na auto.cz, parametre nejak z hlavy neviem. Druhy je v stadiu prototypu :-) vyvijaho Isuzu (to je nejaka nova strategia u GM) a mal by to byt V6, 180k, mal by ist do novej Omegy (model 2003), okrem toho Isuzu pracuje aj na nejakom 2.5DTI, vraj 150k, bohuzial neviem krutiace momenty nikde som to nenasiel. Daj boh aby tie motory neboli take sracky ako 2.0DI16V...
do ceho cpou Holdeni tu 2.2? Haha, ted jsem si vzpomnel jak Opel dela humbuk se svou Omegou V8. Holden ji do svych modelu z Omegy vychazejicich montuje standartne :-))))
Ad Volvo: ano, do S 80 se dava zazehovy petivalec. Uz jsem tu kdysi davno rikal proc bych si nekoupil auto nemecke ale svedske (pripadne italske nebo anglicke): netvrdim ze nemecka auta jsou vylozene spatna, ale proste mi nesedej. Duvody jsem sdelil uz nekolikrat takze se nebudu opakovat. Ovsem, co bude za par let s takovym Volvem? Kdo vi.... navic cerstva studie ACC se mi moc nelibi, zadni cast strechy az prilis pripomina Audi A6....... Soucasny designersky trend Audi odmitam.
Ad Volvo: ano, do S 80 se dava zazehovy petivalec. Uz jsem tu kdysi davno rikal proc bych si nekoupil auto nemecke ale svedske (pripadne italske nebo anglicke): netvrdim ze nemecka auta jsou vylozene spatna, ale proste mi nesedej. Duvody jsem sdelil uz nekolikrat takze se nebudu opakovat. Ovsem, co bude za par let s takovym Volvem? Kdo vi.... navic cerstva studie ACC se mi moc nelibi, zadni cast strechy az prilis pripomina Audi A6....... Soucasny designersky trend Audi odmitam.
to skdd: Díky za informace, ale nějak mi z toho stále vychází, že to Volvo je taková internacionální stavebnice. Ono, konec konců, co dneska není. Je to smutný, když se dočtu o Chevroletu Borrego na podvozku Subaru Legacy. Až mě z tý kombinace stávají vlasy hrůzou.to Hufnágl: Ani se neptej, možná bys byl hodně zklamanej:-)
Zklamanej nezklamanej, vyklop to.
To jako tak dobré nebo tak špatné?
To jako tak dobré nebo tak špatné?
To musíš posoudit sám. 11letej, na americký ambasádě dest let po Praze ježděnej, obyčejnej policejní Chevrolet Caprice, kterej nemá krom klima a centrálu vůbec nic. Kolik má najeto, ví bůh. Já jsem spokojenej. Není to ale moje jediný auto. Tohle používá na každodenní ježdění moje paní, já jen, když jedu dál. Postrkuju se v takovým džípu SSangYong, mimochodem taky 11 let starým, kterej vypadá jako Jeep CJ5. Je to vlastně jeho v Koreji licenčně vyráběnej bratříček, do kterýho je namontovaná komplet technika Isuzu Trooper 2,2 diesel (motor, skříň, nápravy, brzdy). Je to spíš taková zábava, ale na to postrkování do okruhu 100 km to stačí. Ostatní auta stojí.
prof> Ostastní auta stoji ... ? Kde? Kolik? Za co? Jinak sklamaný nejsem, naopak, ten prof vypadá na zajímavého člověka. Nic tuctového.
Kolik ten Caprice žere?
A kolik těch přibližovadel vlastně máš?
Kolik ten Caprice žere?
A kolik těch přibližovadel vlastně máš?
jestil to muzu rict, tak jsem spojoval profa s felicii 1.8 ( * vedle: 9 ) D. ALe mit v zasobniku jina auta, o felicii bych se nezminoval, nikdy mi neprirostla k srdci.
Audi A8 má velmi vela spoločného s nápravami Passatu.Na Passatoch vraj skoro odchádzajú tzv.kosti.Súčiastka ktorá spája stabilizátor s nápravou.U dílera ich nedostat.VW má asi zlé zásobovanie.
Najlepšia podlahová plošina u VW je podla mna tá na ktorej sú postavené A3,GOLF-BORA,Octavia,Toledo.Na naše rozbité cesty je najlepšia.Podvozok Passatu netlmí tak dobre nerovnostia ako uvedený podvozok.Mal som tú možnost to porovnat.Samozrejme Passat nemá zlé vlastnosti.Chýba im však spatná vazba.U Octavie je podvozok trochu športovejší ako u Passatu.Dáva viac spatnej reakcie.Samozrejme,že je makký.
Máš pravdu že podvozková platforma A3,golf IV,octavia je asi u nich najlepšia(okrem qatier),ale pokiaľ to nie je fully indipendent je to našrot.Porovnaj vectrový, focusový podvozok.Čuduješ sa na odchádzanie ramien na passate keď sú z hliníku(samozrejme neupieram nespornú výhodu menších neodpružených hmôt).Možno vydržia na nemeckých,ale na našich "highway" idú do * po 30tis. km.
Už dlho uvažujem nad tým, že sem konečne prispejem aj ja! Už len pri tom názve mi bije srdce rýchlejši... Väčšieho úchyla v automobilovej branži ako je F.Piech som ešte nikdy nevidel. Síce skoro dokázal nemožné a skrachovanú automobilku, ktorej hrozil zánik postavil na nohy tak, že je z nej dnes jedna z najväčších automobiliek na svete, ale na druhej strane je z tohto človeka typický namyslený nemecký buldok, zaslepený svojim egom a túžbou po moci. Ten človek si uvedomuje, že má moc meniť dejiny a práve to zneužíva. Možno aj vďaka nemu som si vytvoril v sebe totálnu averziu voči nemeckým automobilom, špeciálne VW a Audi.
Voso, ja jsem si tu averzi vytvoril diky ceskym motoristickym casopisum. Porad se mi nekdo snazi tvrdit ze nemecky auta jsou proste nejlepsi na svete. Jo, treba Opel, ze? (Forda nepovazuju za nemeckou automobilku a jeho vozitka, zejmena Focus, Mondeo a Puma, jsou mi velice sympaticka).
Nebo Audi. Jejich Allroad Quattro se sice neda pouzit v terenu protoze pri jakemkoli nastaveni svetle vysky je znacne nestabilni, ale vlastne neni tak spatny, protoze je to Audi a je to nemecky. Mam z toho takovej divnej pocit.....
Nebo Audi. Jejich Allroad Quattro se sice neda pouzit v terenu protoze pri jakemkoli nastaveni svetle vysky je znacne nestabilni, ale vlastne neni tak spatny, protoze je to Audi a je to nemecky. Mam z toho takovej divnej pocit.....
S tým úplne súhlasím! až na posledný test XC vs. Allraod v AutoTIPe, vždy v minulosti, v akomkoľvek teste vyhralo Audi, lebo bolo Audi, bez ohľadu na konkurenciu. Mentalita priemerných ľudí v našich krajinách je neskutočne obmedzená. Všetko s vysačkou Made in Germany musí byť super, veď predsa je to nemecké. To, že dnes za linkou v Audi už dnes nestojí skoro žiadny Nemec, ale sami Turci už nikdo nevidí. Keď si kúpim Švédske, alebo Japonské auto, tak viem čo odneho môžem čakať. Nemci kedysi boli na špici, najlepší, ale tomu už dávno odzvonilo.
V novembri má príst na naše trhy inovovaný Passat.Pozor iba inovovaný nie nová generácia ako som to niekde počul.Nová generácia Passatu príde v roku 2003.Inovovaný Passat vyzerá ako odvar Audi A6.Divím sa,že u Audi im nevadí ako im kazia image.Mna osobne by stvalo keby som mal A6 a stretnem Passat ktorý možno nevyzerá až tak dobre ale inak je to to isté.Strategia Piecha v dizajne škodí Audi a to velmi citelne.Len neviem prečo zákázníci Audin držia hubu.Inovovaná Octavia nevyzerá bohvieako.A tie čísliceč v retroštyle to je hnus.Proti štýlu retro nič nemám.Retro sa darí najviac Chysleru.
Vmaxi, s tema novyma generacema a faceliftama je hokej, kazdej si tomu rika jak chce. Treba Ford Scorpio 94-98 byl nasimi motoristickymi novinari oznacovan jako facelift a Escort 95-2000 jako nova generace. Bomba, ze? Pani pisalci jsou asi slepi....
Co rikate na retro od Audi? Hezky, ze? Skoda ze je na tom nase Tatra tak spatne. Takovy retro 77, 87 nebo Tatraplana v serovy vyrobe.........
mame doma snad vsechny knizky vydane o Octavii Super, prirucky, navody ... pomerne dost ND. Muj tata vlastni porad velice zachovalou Octavii Super 1961 ( 3? ted nevim ) se 70 000 km. Motor slape perfektne spotreba pri 60 km/h kolem 6l/100 km. Asi 4 roky se uz s ni nevyjelo z garaze, ale pojistka se porad plati. Nefungujou brzdy. Tata uz si s tim nechce hrat a nejezdi s tim, protoze je jednodussi, kdyz ho nekam zavezu. Auto chce jednou prodat, jednou mu to je lito. Podobne jsou na tom i ty knizky k tomu. Nevim, jakou cestou ti je zpristupnit, aby nam zustaly, a zaroven aby ti pomohly.
Zdravím odpůrce německých vozů,
Máme firmení VW PASSAT TDI 115 k. Celkem pohodove auto. Myslím si, že pokud se řidič "neroztahuje" je vzadu místa obstojně. Motor je úžasný - rychlý s nízkou spotřebou, snad jen v nízkých otáčkách by mohl být pružnější (je to přece tubo-diesel), spotřeba cca 5,7 - 6,5 nafty na 100 km je take docela fajn (zaleží na stylu jízdy a na tom zda si dopřejete spustit klimatizaci - 1 - 1,5 l/100 km).
Co mně na novem PASSATU (osataní auta z koncernu VW mají stejný problém) a nejen na nem vylozene vytáčí jsou zámky dveří, po cca. 20.000 km zacnou docela slyšitelně cvakat a navíc mám pocit, že jsou na autě zbytečné, neboť každý trouba je bezproblémů rozlomý a auto odemkne jak nic (alarm nepomáhá). Nová sada zámků stojí stršný prachy, a čekat na novou vložku (místo rozlomený) z Německa 4 týdny (s odemčeným autem na ulici) je fakt "super". Autorizovaný prodejce Vám poradí, ať raději auto nezamykáte, neboť zloděj amatér Vám ho poškodí a zase rozláme drahé zámky, a profík šlohne auto tak jako tak. Hlavně prý v autě námáte nechat nic ceného (dejme tomu, že demontuju rádio a nebudu v autě nic nechávat, ale co s rezervou - 6500,- kč, prima nápad vláčet ji s sebou pokaždý když někde zastavím). Myslím, že na těmito problémy ba se měl pánové z VW zamyslet.
Máme firmení VW PASSAT TDI 115 k. Celkem pohodove auto. Myslím si, že pokud se řidič "neroztahuje" je vzadu místa obstojně. Motor je úžasný - rychlý s nízkou spotřebou, snad jen v nízkých otáčkách by mohl být pružnější (je to přece tubo-diesel), spotřeba cca 5,7 - 6,5 nafty na 100 km je take docela fajn (zaleží na stylu jízdy a na tom zda si dopřejete spustit klimatizaci - 1 - 1,5 l/100 km).
Co mně na novem PASSATU (osataní auta z koncernu VW mají stejný problém) a nejen na nem vylozene vytáčí jsou zámky dveří, po cca. 20.000 km zacnou docela slyšitelně cvakat a navíc mám pocit, že jsou na autě zbytečné, neboť každý trouba je bezproblémů rozlomý a auto odemkne jak nic (alarm nepomáhá). Nová sada zámků stojí stršný prachy, a čekat na novou vložku (místo rozlomený) z Německa 4 týdny (s odemčeným autem na ulici) je fakt "super". Autorizovaný prodejce Vám poradí, ať raději auto nezamykáte, neboť zloděj amatér Vám ho poškodí a zase rozláme drahé zámky, a profík šlohne auto tak jako tak. Hlavně prý v autě námáte nechat nic ceného (dejme tomu, že demontuju rádio a nebudu v autě nic nechávat, ale co s rezervou - 6500,- kč, prima nápad vláčet ji s sebou pokaždý když někde zastavím). Myslím, že na těmito problémy ba se měl pánové z VW zamyslet.
Hlavo, to misto vzadu je velmi subjektivni. Napriklad moje pritelkyne se bez problemu vejde do octavie za meho kamose-ridice, ktery ma lehce pres metrak a pul. Ja mam ale vedle samozrejme malo mista na hlavu a s nohama to taky neni nic moc (Octavie je z podzimu 1997). A u Passatu to neni o moc lepsi. Tady proste zalezi na vysce a rozmerech telesne schranky.
Niekde som počul,že najviac poruchové nemecké vozy sú Oply.Máte nejaké skúsenosti s Oplami.Viem,že vačšinu Oplov trápi elektrika.Káble,cievka atd
Mal som (aj mam) niekolko Opelov, len tak namatou Astra, Corsa, momentalne Omega a jediny markantny problem, ktory som mal boli na Astre ziarovky H7 (casto odchdzali) a na Omege predna naprava (rameno) inak nic. Priemerny rocny zaber je u mna 80000km, Corsu jazdi frajerka. Okrem Opelov mam aj ine kary (MB, bmw), takze nie som az tak zatazeny na Opel. Zase treba povedat, ze Opel nie je ziadny zazrak, posledne roky bol dost v *** (financne a z toho vyplyva aj modelova skala) ale uz sa z toho dostava (sice pomaly ale predsa). Uvidime, dost Opelu fandim (moje druhe auto bol senator mozno preto), tesim sa na nejake zvezenie v speedstri, ale za tu cenu to nexcem :).
o Oplech si myslim sve. Muj kolega mel drive Corsu a strasne si to vychvaloval, jako kdyby mel petkovyho bavoraka. Az jednou, kdyz uz ji mel dva roky - vyhorela mu elektroinstalace. Zacal na Corsu nadavat, jenze se moc nepoucil. Loni ji dal na protiucet a koupil si Agilu - (Nejdrive ha ha, porom aha :-))). To je mozna jeste vetsi srac. Zlata Felicie.
V ramci skutocnosti, ze nejak tie Opely jazdim, o agile po tych par kilometroch mozem povedat toto: motor 1.2 16V, s kolegom sme to nazvali kolotoc, hned vysvetlim preco, kto pozna blavu a vie ako sa ide z bajkalskej na pristavny most do petrzalky sa skludom moze zaradit do laveho pruhu a ist 90kmh, ja skludom pojdem agilou vedla neho, je pravda, ze trojka si u mna v tom aute vytrpela :-) ale inak som bol spokojny. Kto tade siel niekedy 90 v tak vysokom aute uz iste chape, preco kolotoc. Tie pocity su rovnake, a rovnako ako na kolotoci sa nam nic nestalo, ziadny piskot gum ani problemy s vedenim vozidla. verdikt: do mesta, pre zenu idealne auto, len ta cena. Design svojsky, interier plne splnuje ucel na ktory bol navrhnuty, motor vo svojej kategorii nadpriemerny, radenie presne. Asi tak.
Nemecké auta sú dobré,ale konkrétne VW velmi predražené.Robia sa v Bratislave a na Slovensku stoja to čo ich konkurenti ba dokonca viac.Pritom auta vyrobené na Slovensku nie sú zatažené clom.
som rad, ze je tu konecne aj diskusia o tom, ze fasisti su smejdaci...lebo pravda musela vyjst na povrch
Saab
Vidím, že se tady celkem dost probírají švédské auta, dle názvu nezvyklá situace. Takže pár informací:
Na motoru 2.2TiD Saab spolupracoval, teď jej opět zase předělal (zvýšil výkon a točivý moment a snížil spotřebu). Dále je v Saabu od Opelu ještě benzínový motor 3.0 V6t, ale byl přepracován a konečně novinka je turbodiesel 3.0 V6 TiD. Tento motor vyvíjí Saab s Isuzu, už byl díky náročným požadavkům párkrát přepracován, jde o motor se systémem common-rail, další zajímavostí je i nastavitelná geometrie lopatek turbíny, elektronicky řízená recirkulace výfukových plynů atd. Výkon je 170k/4400 ot. a točivý moment byl nakonec snížen na 350Nm/1800 ot.. Filtr se mění po 30.000km nebo 2 letech a životnost rozvodových řemenů je garantována u tohoto motoru do ujetí 250.000 km. V prodeji bude v Saabu 9-5 v modelovém roce 2002, tedy koupit jej můžete od podzimu 2001. Pak půjde i do ostatních aut koncernu GM. Jinak spolu s tímto motorem byl vyvíjen i 2.5 V6 TiD, ale další vývoj byl zrušen, protože nesplňoval požadavky Saabu, zvláště na vysoký točivý moment.
Na motoru 2.2TiD Saab spolupracoval, teď jej opět zase předělal (zvýšil výkon a točivý moment a snížil spotřebu). Dále je v Saabu od Opelu ještě benzínový motor 3.0 V6t, ale byl přepracován a konečně novinka je turbodiesel 3.0 V6 TiD. Tento motor vyvíjí Saab s Isuzu, už byl díky náročným požadavkům párkrát přepracován, jde o motor se systémem common-rail, další zajímavostí je i nastavitelná geometrie lopatek turbíny, elektronicky řízená recirkulace výfukových plynů atd. Výkon je 170k/4400 ot. a točivý moment byl nakonec snížen na 350Nm/1800 ot.. Filtr se mění po 30.000km nebo 2 letech a životnost rozvodových řemenů je garantována u tohoto motoru do ujetí 250.000 km. V prodeji bude v Saabu 9-5 v modelovém roce 2002, tedy koupit jej můžete od podzimu 2001. Pak půjde i do ostatních aut koncernu GM. Jinak spolu s tímto motorem byl vyvíjen i 2.5 V6 TiD, ale další vývoj byl zrušen, protože nesplňoval požadavky Saabu, zvláště na vysoký točivý moment.
Ten 2.5 TiD bol zruseny u Saabu alebo celkom ako v koncerne GM? Opel sa ohana stale tym, ze bude v novej Omege (no zase tento tyzden v Die Welt bola sprava o tom, ze GM chce Opel predat :))) a o den neskor to dementovali) a ked uz idem takto od veci, vraj novym genmanager bude niekto od BMW (zmena tricka).
Zajimavy vozidlo ten SsangYong, je to Korando ze? Videl jsem ho na fotce, zminovali se nekde ze predchazejici korando byl klasickej Jeep CJ, ale netusil jsem ze u nas neco takovyho jezdi. no, nejak se nam to tu zvrtlo, misto pomlouvani nemeckych aut se tu bavime o ruznych jinych karach. Rozhodne jsem nemel v umyslu udelat z tohoto tematu fanclub svedskych aut (ty uz tu sou), kdyz ja si nemuzu pomoct.... Proste mam radsi svedska, italska a anglicka auta. Mimochodem: v poslednim AMS je srovnavaci test Alfy Sportwagon 2.4 jTD a BMW 330d touring. Hadejte co vyhralo.... to co bych si v zivote nekoupil :-( Me kurna nezajima ze je mnichovska vrtulka o fous lepsi, Alfa je proste Alfa, takovej podvozek a design by Nemci nikdy nevykouzlili protoze to proste neni jejich styl, emotivni design a sportovni podvozek. Porad nejaky kompromisy mezi sportovnim a komfortnim odladenim podvozku... A co se tyce designu: trojka samozrejme neni oskliva, ale na Alfu nema......... Muzete se mnou samozrejme polemizovat, muzete mi tvrdit ze Alfa diky sportovnimu podvozku neni na cesky silnice a ze je BMW vymakanejsi protoze je to BMW a protoze je nemecky, prosim, ale ja si budu mlit stejne svou :-)))))
Alfa je Alfa, a proto vyhrálo BMW. Jako vždy. A je to 320d, ne 330d. To by vyhrála ještě o hodně jasněji. :-)
to Hufnágl: Sorry, spotřeba Caprice: město - 3km ráno tam a 3km večer zpátky, vždycky se studeným: 18l/100km, mimo město rychlost 90-110: 10l/100km, rychlost 110-160: 14l/100km.
prof> Ty jsi zběratel?
to Hufnágl: Ne, já jsem duševně chorej. Zcela upřímně to přiznávám.
prof> No tak vidíš. Ale né tak docela, jinak bys to o sobě nevěděl. Na to, že jsi lunetic(insane, madman, fool, crazy...), tak máš dost slušné názory. Fakt je, že zkušenosti s amerikama asi mají za následek Tvé lehké vybočení z reality. Já mam některé ameriky rád. Na evropské vozy ale nějak nestačí. Možná ale, že totéž si myslí američané o evropských autech (vyjma MB, BMW, SAAB, Volvo, Porsche...).
Hufnagle, dik za to BMW, ten trilitr jsem jen tak placl aniz bych se nekam podival (treba na AMS stranky). Profe, hezka sbirka :-))) K tem Amerikam: Americani jsou uzasny jak dokazou skloubit skoro 100 let starou technologii s modernou. Mam na mysli Pontiac Aztek a jeho motor OHV s Common railem. Mimochodem Aztek je pekny auto, at si pani novinari pisou co chteji....
Podle mě jsou amíci tak trochu úchyláci. Mě zas vyhovuje, že si s ničím moc nelámou hlavu a dělaj to hlavně jednoduše. Kolikrát to prachsprostě flákaj, jak Rusové, ale daj na to alespoň kloudnej materiál. Zatímco v evropě se zabejvaj drahejma tlakovejma odlitkama z lehkejch slitin, amíkům stačí pořádnej tvářecí lis a stará dobrá pevná a houževnatá ocel, která když rupne, tak ji svaří každej farmář na návsi. Ona skutečnost, že jeden olejovej filtr se hodí asi pro padesát modelů, taky má něco do sebe. Je fakt, že se jedná většinou o krámy, který maj stejný, nebo podobný motory, ale když pořád stačej, tak proč si komplikovat život? V katalogu tlumičů pérování najdeš: jeden druh tlumičů a hodí se na CH Caprice 1977-1996. K tomu není co dodat a tam, kde se jezdí většinou jen rovně, to asi stačí. No a co chceš jednoduššího a s vlastnostmi, který má motor V8? Máš krám, u kterýho ti nestačí výkon? Tak to sem dej a začni se učit jezdit. Chceš přidat 100, 200, nebo rovnou 400 koní? Ukaž peněženku a co není, může bejt!
jo jo, to se mi libi! Na co si komplikovat zivot drahou technikou? To se nedavno kamos smal: Ti Amici, to jsou pitomci. Postav vedle sebe Vipera GTS a Ferrari F355 (nebo Modenu). Maji skoro stejnej vykon, ale Viper ma osmilitr a Ferraco triapullitr. Tak mu rikam no a co? Ferrari ma 1) o dva valce min 2) objem nicim nenahradis (v tom maji Amici pravdu). A Ferraristi prominou, zvuk Viperu je doslova extaze. No a co ze ma z velkyho objemu takovej vykon? kurna vzdyt je to ortodoxni konstrukce s dvema ventily na valec. A komu 300 kW u Vipera nestaci, necht si zajede k Hennesseymu nebo Lingenfelterovi. Navic posledni kreace Hennessey Viper ma osm set koni. Zkuste z Ferrari F355 nekdo dostat taky tolik..... Mas pravdu, s americkymi motory jdou delat pekny psi kusy :-)
Někomu vyhovuje motor vytočenej na 13 tis, někomu na 3 tisíce. Mě spíš to druhý. Přiznám však, že obojí má svý kouzlo.
alex and prof> Nezlobte se na mně, ale musím s Vámi nesouhlasit. Přiznám se že jsem nikdy v Modeně ani ve Viperovi nejel, četl jsem ale testy a tam je jasně řečeno, že je Viper o hodně pozadu v jízdních vlastnostech a v kvalitě zpracování. Mně se celkem líbí, ale evropa je evropa.
Proč asi stojí Modena vic jak dvojnásobek?
Proč asi stojí Modena vic jak dvojnásobek?
Já tu nezastávám ani jedno, ani druhý. Ferrari mě nikdy nic neříkalo. Pro mě k Itálii patří Lambo. Viper je zase něco úplně jinýho, navíc to nemá vůbec tradici. Je to prostě tachnická lahůdka, se kterou je zábava. Vtrhlo to mezi ty vysokootáčkový supersporty s úplně obrácenou filozofií a navíc je to dostupnější pro víc lidí. Myslím, že to je dobře, každej si alespoň může vybrat, co je mu bližší.
Jo jo. Ale takový Calaway jde. Zajímalo by mně, jestli tak jak motory vypiplává i podvozky. Nebo Vector. To je o dost větší odvaz než Viper. Ten vypadá tak dobře, že bych mu odpustil i americké jizdní vlastnosti.
Celkom dobry zart, ze VOLVO je internacionalna stavebnica. Aj nam to upresnis, alebo sa zase budes ohanat Renaultom a VW?? btw. Vies, na jedno z najtachsich aut vo vyssej strednej triede (VOLVO S80) je 2.4 R5 dost slaby motor. Ale niektory zakaznici Volva chcu presne toto.
to VOSA: Nojo, já vím, že to snad je už teď lepší. Ale Alex něco říkal o francouzským motoru v řadě 40? Budu se na to muset podívat, jak to tam s tou technikou mají.
O kvalite zpracovani se tu nehodlam bavit, zvlast kdyz podle nasich radobynovinaru je kvalita zpracovani jen to jestli Ti drncej plasty na pristrojovce nebo ne. Viz test Hondy Civic sedan tusim v prvnim letosnim AMS (nebo Autotipu): kvalita a slicovani jednotlivych plastu v literieru je na velmi vysoke urovni, zaostava ale dilenske zpracovani (!!!!) nebot pristrojova deska pri jizde po prazske dlazbe neprijemne vrzala (zhruba tak to tam bylo napsano). Kolegove novinari se konecne proflakli, slicovani plastu nepatri do dilenskeho zpracovani!!! Hahaha, bezte se bodnout vazeni pisalkove. Navic: proslulou prazskou dlazbu nikde jinde na svete nemaji, to je jasne ze zadny interier neni staveny na jizdu po nasich "cicistouns":-)
Alex> O kvalitě pražské dlažby není pochyb, některé vozy to ale opravdu zvládají. Komu čest, tomu čest.
to Alex: Je to přesně tak. Korando má oproti klasickýmu CJ jen pár malejch detailů na kastli a jinou palubku. S největší pravděpodobností mě ale příští týden opouští (výměna). Pokud by ho ale někdo chtěl, je volný za 175 tis (včetně ještě jednoho vozu s vadným motorem). Musel by to být ale kvalt, jinak je pryč. Jedno, to který jezdí, je s pevnou střechou (má najeto poctivejch 54 tis km a je to na něm taky vidět), to nejezdící je otevřený s igelitkou (taky pěkný, ale špinavý).Jimak AMS testy nejsou a nikdy nebyly moc objektivní. I sami skopčáci, který jezdili v cizích autech tam psali, že se jim to nezdá.to Hufnágl:Ještě jeden CH. Caprice, ale Brougham,1990, ještě hranatej, GMC Sierra 6000 1986 (náklaďák)-miláček jednoho mýho kluka, Pontiac FB Esprit 1980 - můj miláček, LandRover 1980, 88"WB t.č. ve stádiu jakési renovace - miláček mýho druhýho kluka.