Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
8. 8. 2000 15:38
neregistrovaný "root"
8. 8. 2000 15:50
neregistrovaný "Keyser_Soze"
8. 8. 2000 16:14
neregistrovaný "Yaris"
8. 8. 2000 16:42
neregistrovaný "Alfa33"
8. 8. 2000 21:42
neregistrovaný "MK44"
8. 8. 2000 22:47
neregistrovaný "TomaszPlzne"
9. 8. 2000 07:01
neregistrovaný "Yaris"
9. 8. 2000 07:25
neregistrovaný "pohoda"
9. 8. 2000 23:04
neregistrovaný "Yaris"
10. 8. 2000 07:21
neregistrovaný "pohoda"
10. 8. 2000 07:49
neregistrovaný "mfilip"
10. 8. 2000 07:51
neregistrovaný "mfilip"
10. 8. 2000 08:51
neregistrovaný "login"
10. 8. 2000 09:56
neregistrovaný "login"
10. 8. 2000 18:22
neregistrovaný "Yaris"
9. 8. 2000 07:18
neregistrovaný "mfilip"
9. 8. 2000 18:22
neregistrovaný "Pavouk1"
10. 8. 2000 10:55
neregistrovaný "hardy"
10. 8. 2000 11:53
neregistrovaný "mfilip"
10. 8. 2000 12:21
neregistrovaný "login"
10. 8. 2000 13:02
neregistrovaný "mfilip"
10. 8. 2000 14:18
neregistrovaný "login"
10. 8. 2000 15:00
neregistrovaný "mfilip"
10. 8. 2000 15:11
neregistrovaný "login"
10. 8. 2000 18:28
neregistrovaný "Yaris"
11. 8. 2000 17:58
neregistrovaný "marchall"
14. 8. 2000 04:57
neregistrovaný "korzičan"
14. 8. 2000 08:03
neregistrovaný "Kupca"
13. 8. 2000 16:17
neregistrovaný "DanT"
14. 8. 2000 00:00
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 8. 2000 00:00
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 8. 2000 08:12
neregistrovaný "mfilip"
14. 8. 2000 08:19
neregistrovaný "mfilip"
14. 8. 2000 08:34
neregistrovaný "pohoda"
14. 8. 2000 10:28
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 8. 2000 17:30
neregistrovaný "Danula"
15. 8. 2000 07:11
neregistrovaný "mfilip"
15. 8. 2000 10:14
neregistrovaný "login"
15. 8. 2000 11:00
neregistrovaný "mfilip"
15. 8. 2000 13:06
neregistrovaný "TomaszPlzne"
15. 8. 2000 16:39
neregistrovaný "Danula"
15. 8. 2000 17:16
neregistrovaný "login"
16. 8. 2000 07:48
neregistrovaný "mfilip"
31. 8. 2000 13:18
neregistrovaný "Fru-Fru"
31. 8. 2000 13:31
neregistrovaný "login"
31. 8. 2000 13:40
neregistrovaný "mfilip"
31. 8. 2000 16:55
neregistrovaný "Danula"
14. 8. 2000 10:50
neregistrovaný "mfilip"
neregistrovaný "root"
8. 8. 2000 15:38
Zajímavá představa
Představme si modelovou situaci.

Sředně veké město kde je přechodu pro chodce jako maku.

Několikatunová Tatra nebo jinej podobnej kolos či autobus, brzdí aby dal jednomu chodci přednost (tento chodec by nepočkal protože zastavit chodce je mnohem složitější...asi) aby se vzápětí po zařazení prvního stupně opět rozjel a toho kolemjdoucího zahalil do hustého kouře, aby o pár set metrů dál brzdil opět kvůli uplně jinému chdci.

A na stejném přechodu ani ne za půl minuty zastavuje jiné auto kvůli jinému jednotlivci a za nim třeba celá kolona. SUPER... myslíte, že budou chodci ukáznění...možná to bude některé bavit, že mají přednost a budou rádi zastavovat poslušné řidiče. Co dodat... Vláda slibovala vládu odborníku.... tak odborníci přemejšleli a vymysleli, že zastavit chodce je náročnější a než dopravu na frekventované silnici. Proč se na frekventované silnici stavět s podchodem, nadchodem či jiným nesmyslem, když stačí vydat zákon, kterej vše vyřeší. Myslím, že řidiči jsou k chodcům velmi ohleduplní, čeká-li někde skupinka, zastaví většinou každý, je-li to však povinnost za každé situace - je to zhovadilost.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Keyser_Soze"
8. 8. 2000 15:50
protoze
protoze jsme zas prevzali moudro z EU, jenze opet jak je zvykem tak castecne. Bez zbytku cele veci a tudiz jeste vic skodici.


dam priklad a kdokoliv mi da zapravdu - Anglie, tam maj chodci prednost, JENZE jen na prechodu, JENZE jen na oznacenem prechodu. Ten prechod je z obou stran oznacen velkou kulatou lampou oranzove barvy co pomalu blika. Z dalky ridic pozna ze tam ma chodec prednost a chodci si toho taky jsou vedomi.


Takovejhle prechod neni pres frekventovanou silnici, bejva na periferiich v centru to nenajdes. Tam je bud semafor nebo prednost neni.

To mi prijde jako rozumny.

Proc je z prednosti vyskrtla tramvaj ? uz sem se tesil jak budu sikanovat tramvajaky ve spaleny. kazdopadne kdyz uz je chodec na prechodu tak prednost ma to plati furt takze stale se tam s nima muzu dohadovat.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Yaris"
8. 8. 2000 16:14
Re: protoze
To s tou tramvají je dost divnej paradox, Tramvaj je velká, zatímco takovej tahač s návěsem a přívěsem je podle nich malej. Navíc rozjezd tramvaje je ekologičtější... už vůbec nic nechápu.
neregistrovaný "Alfa33"
8. 8. 2000 16:42
Plyn
Pustím stěrače naplno a sešlápnu plyn k podlaze!

PS: Zaběhnutý a fungující systém bych neměnil.(oni v unii neznají českého chodce přebíhajícího dálnici),zdar
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "MK44"
8. 8. 2000 21:42
Re: Plyn
Chodci jsou ta nejhorší sebranka na světě...předevčírem jsem jel přes Jihlavu a nějakej zhovadilej puberťák mi vlítne z ničehonic před auto, já zabrzdim seřvu ho a von mi ještě ten spratek, co mu teče mlíko po bradě, řekne ať jdu do *, že má přednost. Takový * bych vraždil. Co se týče přednosti chodců - na přechodu - určitě (ale musí být zřetelný, že chodec přechází, jsou i tací, co jen vykecávaj u přechodu a pak člověk brzdí jak pitomec), mimo přechod - jasná přednost motorových vozidel.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
8. 8. 2000 22:47
Re: Plyn
Chodci snad budou mít přednost jen na zebře, ne kdekoliv nebo se pletu ?! Každý z nás je taky občas chodec, takže ta "sebranka" platí i na nás ? Zajímavý je, jak člověk s mentalitou řidiče vystoupí z auta a za 10 vteřin dělá blbosti jako chodec: klasika je, jak se chodec rozejde přes silnici tak, aby mu to vyšlo těsně za zadkem auta a z jeho pohledu přechází úplně bezpečně, když ho míjíte bokem auta o 30 cm. Při pohledu z auta nerozeznáte, zda Vám náhodou neskáče pod kola !!!! Viděl jsem, jak automobilista zabrzdil a takovému chodci málem jednu vrazil a chodec na něj křičel, ať si koupí brejle, když nevidí, že mu vůbec nepřekáží v jízdě. Jako chodci, kteří přejdete před autem tak, že ho jen trošku omezíte už v tu chvíli nevidíte: brzda-spojka-dvojka-plyn-spojka-trojka-p… a vidíte jen, že to autíčko jen trochu přibrzdí, no co, vyhovme si. Sytý hladovému nevěří a řidič a chodec vidí oba úplně jiný svět, byť jsou oba tatáž osoba.
neregistrovaný "Yaris"
9. 8. 2000 07:01
Re: Plyn
Jednak řidič ze kterého se právě stal chodec a chová se na silnici jako magor, je u mě ubožák, protože on má na rozdíl od neřidičů zkušenost.

A jednak to nemění nic na tom, že chodec se pohybuje snáze, má lepší přehled, většinou i menši rychlost.... a td. Ubrzdit auto, nebo jenom zastavit chůzi nebude totéž, že?

Problém je spíš v tom, že chodci bejvaj duchem úplně někde jinde a vůbec ne na silnici, někteří jsou na mol a teť bude mít takovej výsostnou přednost což je - nesmíteho ani omezit.

Samozřejmně, že se tu hovoří o zebře.
neregistrovaný "pohoda"
9. 8. 2000 07:25
Re: Plyn
to TomaszPlzne: a) máš pravdu b)mám pocit, že se tady ledaskdo rozčiluje a originální = definitivní text nové právní úpravy ještě nečetl, takže prostě jenom česky prská na svět, aby byl důležitej c)mají-li lidi koexistovat ve stejném prostoru a čase, bez docela normální lidský slušnosti to prostě nejde (v opačném případě bude každý jezdit buldozerem nebo OT64 a každý chodec bude vybaven tarasnicí a několika pistolemi (proti dalším chodcům) d)očekávám na podzim docela velkou mediální diskusi, kde bude kdekdo vysvětlovat, co se novou právní úpravou vlastně myslí e) vždycky bude dobrý ten nový originální text si přečíst a bez vlastní nabobské arogance se nad ním docela normálně zamyslet f)život jde přeze všechno dál
neregistrovaný "Yaris"
9. 8. 2000 23:04
Re: Plyn
To co tady píšeš je úplná demagogie. Jsou lidi slušný a neslušný to je normální, ale pro všechny se stanovují stejná pravidla, což je zákon. Jestliže je zákon nedomyšlenej tak jistou skupinu šikanuje. Co je na přednosti za složitou vědu abych k tomu potřeboval právního specialistu taky nechápu. Já se to dozvěděl na školení řidičů z povolání, takže předpokládám, že o tom hovořila osoba dost poučená.
neregistrovaný "pohoda"
10. 8. 2000 07:21
Re: Plyn
jo, ta osoba byla tak poučená, že to vydávala za hotovou věc a přitom tenhle zákon ještě neprošel Senátem, kterej k tomu má několik pozměňovacích návrhů... takže: co dodat a neurazit?!
neregistrovaný "mfilip"
10. 8. 2000 07:49
Re: Plyn
Nevim jak mohla byt ta osoba dost poucena, kdyz poucovala neco, co jeste nebylo schvaleno. Faktem je, ze aniz by kdokoliv videl nove zmeny v plnem zneni, tak se spekuluje a spekuluje. qssssss23qwedassa
neregistrovaný "mfilip"
10. 8. 2000 07:51
Re: Plyn
sorry, vylil jsem si caj a koukam, ze pohoda taky narazi na stejnou vec, i kdyz to vypada, ze jsem od neho opisoval.
neregistrovaný "login"
10. 8. 2000 08:51
Re: Plyn
Ten zakon nikdo necetl a ani cist nebude! A proc by to mel delat? Cist zakony by melo byt zakonem zakazano. To by se pak treba delal pruzkum a zeptali by se lidi: Myslite si, ze by meli mit chodci na prechodu prednost? A oni by odpovedeli - ale co je to za pitomou otazku, vzdyt uz ji davno maji. Nebo: Myslite si, ze by se mel zprisnit zakon XY? A clovek by odpovedel: Co? Vzdyt uz ted je za to trest smrti! atd...

A ted k chodcum:


§5 Povinnosti řidiče


Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen


8) s výjimkou tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se smí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo.
neregistrovaný "login"
10. 8. 2000 09:56
Re: Plyn
A jeste soucasny stav:


§ 5


Základní povinnosti řidiče


(2) Řidič nesmí


h) ohrozit chodce přecházející na přechodu pro chodce nebo přecházející silnici, na kterou řidič odbočuje, při odbočování na místo ležící mimo silnici, při vjíždění na silnici a při otáčení nebo couvání.
neregistrovaný "Yaris"
10. 8. 2000 18:22
Re: Plyn
No necháme se překvapit jak to s tím zákonem bude po schválení - ta poučená osoba zřejmě zná jeho navrhované znění a ten rozdíl je právě v tom, že nesmí ohrozit platí dnes - když sem chodce porazil tak jsem ho samozřejmě ohrozil, (takže se musím chovat k chodců tak abych je neohrozil) ale přednost říká, že ten kdo má přednost toho nesmím ani ohrozit ani omezit a to je dost rozdíl. Jaký by v tom mohl být pozměńující návrh to tedy neví. Přednost je a nebo není. Nebo by se musel změnit výklad přednosti a tom asi změna nebude. Nic o tom nevím.

Zároveň si ani nedovedu představit jak bych se měl chovat abych chodce neomezil. Jak se mám chovat abych neomezl jiného řidiče např. na křižovatce to je popsáno přesně. Je tam pasáž o tom "...aby řidič který má přednost nemusel náhle měnit směr nebo rychlost jízdy". Co by znamenala taková přednost u chodců to opravdu nevím. Nebo by byly přednosti dvě? jiná pro auto a jiná pro chodce???
neregistrovaný "mfilip"
9. 8. 2000 07:18
Bez nadpisu
No nalozena Tatra, ktera muze mit tak 75l/100 km bude se 5 km na pomalou dvojku plouzit mestem a cekat na kazdem prechodu zakernou nohu chodce. Ja osobne se po vystoupeni z auta nestavam bezohlednym chodcem, i kdyz pripoustim, ze se jim nekdo muze stat. Libi se mi anglicky napad. Zajimalo by mne, jak bud vyresen statut cyklostezek, ktere vedou pres vozovku podel prechodu pro chodce. Cyklista ma zatim statut chodce ( prednost maji zatim vozidla na vozovce ), ale doufam ze absolutni prednost chodcu nebudou mit i cyklisti krizujici cestu vedle prechodu. To by pak bylo mrtvych.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavouk1"
9. 8. 2000 18:22
Přechody
Podle mě je za těchto podmínek přednost chodců absolutní blbost. Vemte si třeba klasickou křižovatku tvaru T (hlavní je rovně) ve městě - přechod je na každé straně křižovatky (což je u nás myslím všude). Pojedu po hlavní přejedu první přechod na kterém (náhodou) nikdo nebyl, ale před druhým už musím zastavit, protože mi tam někdo vleze. Jenže v tom okamžiku stojím "v křižovatce", což ovšem nesmím. Takže ať už chodce nepustím, nebo zastavím, vžycky poruším nějaký předpis.

Opravdu si to nedokážu představit, protože chodci už teď lozí přes cestu kde a jak chcou a vynucujou si přednost. O tom, že by pohli při přecházení cesty pohnout zadkem nemůže být ani řeč - spíš jěště schválně spomalí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "hardy"
10. 8. 2000 10:55
Skusenost
V SR mame podobny zakon uz zopar rokov - tiez sa o nom vela diskutovalo, zapajali sa vsetci...

V reale to vyzeralo tak, ze sa vodici aj chodci stali ohladuplnejsi. Vodici vacsinou zvyknu zastat, a chodci sa taktiez nerutia jak samovrahovia na prechod, ked sa ruti prichadzajuce auto kilom. Je pravda, ze zo zaciatku sa zopar dochodcov trepalo na prechod bez ohladu na dopravu a trochu sa ich stavy preriedili, ale to zas neni taka tragedia. Podla statistiky sa asi do pol roka od zavedenia zakona umrtia na prechodoch zvysili, ale potom vyrazne poklesli oproti vychodziemu stavu. A to mame v obci 60 km/h... Pozn. k tym dochodcom - ak som niekoho poburil, sorry ale lezia mi v zaludku - nic nerobia, volia meciara, a este im na nas ukor zvysuju dochodky!!!!!! U nas ma dochodca vyssi cisty prijem na hlavu ako rodina s jednym dietatom, co je nonsens!!!!!!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mfilip"
10. 8. 2000 11:53
Re: Skusenost
U nas je to to same s prijmem duchodcu. Jsem zvedavy kdo bude robit na muj nejsilnejsi rocnik 1974. A proto vsichni starsi by se meli navzajem zabijet v autech, plavte se s titanikem, lette concordem, na dovolenou do Cecenska. A mladsi bezte robit decka.
neregistrovaný "login"
10. 8. 2000 12:21
Re: Skusenost
No to byla teda ale fuska. :-)

§ 4


Povinnosti vodiča


(2) Vodič je povinný


f) dať prednosť chodcom prechádzajúcim cez priechod pre chodcov, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na ten účel je povinný zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča vozidla používajúceho zvláštne výstražné znamenia podľa tohto zákona, ktorý takých chodcov nesmie ohroziť

Coz je neco uplne jineho - je to uplne to same, jeko je soucasny stav u nas (a jaky byl na Slovensku drive), jenom ridic nesmi chodce ani omezit + je tam vyslovne uvedeno, ze musi zastavit (coz je uplne jedno, to musi i ted - kdyby ridic nezastavil, tak by toho chodce srazil, coz nesmi :-).


Hlavni vec je ale ta, ze je to uplne jedno. Protoze jak neustale opakuju - zakony nikdo nezna a znat nechce. Jenom se proste rekne "prednost chodcu". (o ktere neni nikde ani zminka) Nehod mozna ubyde, ale je to NESPRAVEDLNOST!!! Nejde o pocet mrtvych (sebevrahu), ale o logiku. Nelze snizit pocet nehod na prechodech tim, ze se rekne, ze za ni muze vzdy ridic.
neregistrovaný "mfilip"
10. 8. 2000 13:02
Bez nadpisu
Tak pry to senat vratil s nekterymi pozmenovacimi navrhy. Napr. sviceni v zimnim obdobi, dale se pozmenovaci navrhy tykaji sedacek a prileb. Ze bych zmenil svuj nazor na senat, co by instituce darmozroutu ?
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "login"
10. 8. 2000 14:18
Re: Re:
Jsou to stejni darmozrouti jako Parlament. Aby ten zakon za neco stal (za * uplny a totalni), tak by musel byt jeste Senat2, 3, 4, 5.


Nejvic si ale cenim navrhu na vypusteni vety "nebo bezdůvodným pojížděním s motorovým vozidlem". To jako ze ridicum neni zakazano obtezovat ostatni bezduvodnym pojizdenim sem a tam, no ja upadnu. :-)))


Jinak je to samozrejme tak, ze ty zmeny jsou uplne k nicemu a prave naopak tam pridali dalsi kraviny. Treba ty prilby musi mit cyklisti porad, ale jenom mladsi 18ti let. A u sedacek se meni to, ze to plati jenom pro deti - preprava vzadu v aute s pasy. (Neni ale definovano, co je to dite - vzdycka se pise dite mladsi 7mi, 12ti let, tady jenom dite). Svitit se musi taky porad, vyjma obdobi, kdy plati tetni cas. Jenze to stanovi zvlastni zakon, ktery plati jenom do roku 2001. Takze se teoreticky nebude muset svitit jenom pristi rok v obdobi letniho casu. :-)))


Uz me nebavi to sledovat, radsi si pockam, co mi reknou v TV a budu * na to, co napsali v novinach a ne primo na zakony. :-)
neregistrovaný "mfilip"
10. 8. 2000 15:00
Re: Re:
No ty pozmenovaci navrhy jsou pro mne mensi zlo. Kdyz jsem delal ridicak, tak nas kolega vozil po meste za vozidlem autoskoly, kde prave nekdo delal zkousky. To abychom vedeli, na jake trase se zkouska dela a pripravili se. Kdyz si nas ten policajt z vozidla autoskoly vsimnul, zastavil, vylezl z auta, zastavil se a rekl kolegovi: co vite o zakazu bezduvodne jizdy motorovym vozidlem. Prej toho mame nechat, jinak dostanem pokutu. Kolega byl mekky. Vratili jsme se. Pak mne ten policajt vyhodil od zkousky za to, ze jsem se nepripoutal. Delal jsem to na 3 x.
neregistrovaný "login"
10. 8. 2000 15:11
Re: Re:
No tyhle jo, jsou tam ale i jiny. Je tam treba, ze Te policajt muze zastrelit, kdyz Ti upadne SPZ ap. Coz muze i dneska, takze vlastne o nic nejde.
neregistrovaný "Yaris"
10. 8. 2000 18:28
Re: Re:
Bezduvodný pojíždění.... no to teda byla kravina u ukázka stupidyty zákonodárců.... jednak bych si důvod vždycky vymyslel ať mi dokazuje, že nemám pravdu.... ha ha a hlavně mě to připomíná jeden zajímavej zákon o rozvracení republiky, taky se dal použít skoro vždy na na všecko.
neregistrovaný "marchall"
11. 8. 2000 17:58
Chodci a co dal
Jsem řidič nákladáku a mužu vám říct,co se děje na silnicích je hrůza.Chodci se chovají jako zvěř,hlavně důchodci.Nikdo z nich si zřejmě neuvědomuje,že rozjeté auto se dost špatně zastavuje.Nejednou se mi stalo že mi někdo vběhl pod auto a měl jsem co dělat abych ho nesrazil,zvláště proto že zůstal na přechodu stát vědom si své přednosti.Podle nového zákona ho nesmím ani omezit,což znamená,že se může ***t po přechodu od rána do večera a já budu stát na přechodu jako trotl.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "korzičan"
14. 8. 2000 04:57
Re: Chodci a co dal
Radlici na ne
neregistrovaný "Kupca"
14. 8. 2000 08:03
Re: Chodci a co dal
Tak mě napadlo, že když je ve vyhlášce "něco" o bezdůvodném pojíždění, mohlo by tam být i pro chodce o bezdůvodném procházení a policajti by to mohli řešit na místě blokovou pokutou. Třeba i v lese.
neregistrovaný "DanT"
13. 8. 2000 16:17
Kruháče
V minulýcch několika letech jsme u nás zažili BOOM se stavbou kruhových objezdů trpasličích velikostí, zvláště ve městech. Autoři nové vyhlášky zřejmě vůbec nevzali v potaz skutečnost, že v bezprostřední blízkosti těchto kruháčů jsou přechody pro chodce a dokážete si tedy snadno představit situaci v dopravní špičce...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 8. 2000 00:00
Re: Kruháče
Dovolím si nesouhlasit. Kruhové objezdy oproti křižovatkám, kde není dost místa pro samostatný odbočující pruh doleva jsou tou nejgeniálnější vymyšleností, jakou jsem v Evropě viděl. Nádherně eliminují nedomyšlené odbočování doleva, kdy jeden odbočující vlevo zablokuje třeba 20 aut jedoucích rovně a on sám to pak ještě tak tak stihne na červenou. Navíc jsou mnohem bezpečnější, odbočuje se jen doprava, ... Absolutně perfektní, nemají chybu, jen musí být kruhový objezd hlavní silnice a přednost dávají vjíždějící.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 8. 2000 00:00
Re: Kruháče
Např. v některých oblastech Španělska, kupř. na ostrově Mallorca, neexistuje žádná křižovatka, kde by se smělo odbočit doleva. Jsou tam jen samé kruhové objezdy a pokud je tam křižovatka, tak se zákazem odbočení vlevo. To nikomu nevadí, protože po 100 metrech je kruháč, kde se snadno otočíte do protisměru a vrátíte se a odbočíte doprava. Jsou tam místa, kde je také dost hustý provoz a je to plynulé, bezpečné a nádherné ježdění. Není pravda, že by se čekalo na vjezd do kruháče dlouho, protože lidi nejezdí pořád dokola a odbočující auto udělá místo pro vjíždějící o vjezd dál a proto nejsou potřeba ani semafory a průjezdnost je rozhodně lepší, než na srovnatelné křižovatce a ty kruháče se vejdou všude, tam jsou nejčastěji okolo jedné palmy, takže mrňavé.
neregistrovaný "mfilip"
14. 8. 2000 08:12
Bez nadpisu
Dant asi nema nic proti kruhovym objezdum jako takovym, ale narazi na prechody pro chodce, ktere jsou vzdy u kruhovych objezdu. Muze se stat, ze se z kruhovych objezdu nejakou chvili nebudes mit sanci dostat, protoze pokud budes z kruh. objezdu odbocovat na silnici, pres kterou chodi lidi na autobus. zastavku, zustanes v kruhovem objezdu stat a s tebou dalsich n ( n: 1 - nekonecno ) aut.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mfilip"
14. 8. 2000 08:19
Bez nadpisu
Trochu mne zarazil ten senator, co se jmenuje jako alkohol s "L" na konci, kdyz senat vratil zakon parlamentu s upravami o nepovinnosti prileb nad 18 let, nepovinnosti sedacek nad 18 let. Rekl, ze ho to zklamalo, kdyz senat zmirnuje bezpecnostni dopad na situaci na silnicich. Vcera jsem se potkal na silnicich s takovymi prasaty, ze tezko mluvit. Bydlim v dedine a pri prijezdu musim odbocit vlevo. Pokazde i kdyz davam znameni 500 m predem, trnu, jestli mne nekdo nesejme, kdyz zacnu odbocovat. Rozumim tem, kteri v obci jedou 60-70 km/h, ale proc tam vetsina jezdi 100-110 km/h, to nechapu. Radar jsem u nas za celych 10 let nevidel. Jen celni spravu, ktera obsas zastavuje polaky.
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "pohoda"
14. 8. 2000 08:34
Re: Re:
rychlost +-100 v obci?? - no to má jediné zdůvodnění: máte příliš kvalitní silnici!, ale stačí tak 2-3 výkopy a ani nebudete muset pokládat policajta přes cestu (takovej ten hrb před pěšíma zónama, co bejvá)
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 8. 2000 10:28
Re: Re:
Mfilip mi promluvil z duše. Často odbočuji ještě před koncem obce doleva, když jezdím za rodiči a za sestrou. Se sestrou si sdělujeme zážitky a opakovaně vedeme debaty, jak odbočit, aby nás někdo nesestřelil. Sestra už vymyslela, že bude z okýnka vystrkovat oranžový prápor. Se značným předstihem vždycky ukazujeme oba doleva, najedeme si ke středu a když je volno, tak na tu vedlejší hupsneme co nejvyšší rychlostí, abychom, opravdu nikoho neomezovali, nicméně obvykle nás dožene nějaký magor a předjede vlevo, někdy s troubením, někdy bez troubení. Ti, co pochopí, že odbočujeme, se pokouší nás objet vpravo, což by bylo O.K., kdyby tam bylo dost místa a nebyl tam pangejt s krajnicí, která se do něj trhá. I když se snažíme se doprostřed stavět i trošíčku za čáru, přesto je to objetí vpravo pro širší auta o hubu a sestře už jeden urazil pravé zrcátko a odřel blatník a druhý spadl do pangejtu. Prostě je to přesně v místě, kde se odlepují spěchající řidiči a chtějí předjet ty, kteří včas před koncem obce nezrychlí. A do toho my je zbrzdíme odbočováním doleva. Fakt to musí být k nasr.... Ono to může vypadat, že ten blinkr vyhazuji, že chci taky předjíždět a pak zpomaluji, že na to nemám, a zapomenu ten blinkr, takže on, kterej na to má, půjde přeze mě. Poslední dobou vystrkuju k tomu i ruku z okýnka a ukazuju doleva, ale taky to moc nepomáhá. Chtělo by to světelnej nápis na zadek auta: "Věřte mi to, fakt odbočuju doleva !".

To by bylo geniální, mít takovej ten panel s několika přepínacími svítícími texty: "Odbočuju doleva !", "Necpi se mi do kufru !", "Neposer se !", "Já to taky objíždím, tak až po mně !", "Taky ho chci předjet !", "Pouštím chodce !", "Přede mnou překážka !", ... Na palubce klávesnici 1-9, .... To by za ty prachy stálo !!!!
neregistrovaný "Danula"
14. 8. 2000 17:30
Re: Re:
DÁVEJ POZOR já ti dobře poradím mám na to takovej dobrej fígl. Ruku rozhodně nevystrkuj, mohl by si jí nějak "blbec" kterej to kolem tebe krouhne vzít sebou a určitě by jí o kousek dál odhodil na místo aby ti jí vrátil, a pak nemusela by opět přirůst. Takže k té radě. Neodbočuj na nebezpečném místě, až tě někdo sejme houbec ti bude platné, že ty jsi to nezavinil. Jeť rovně najdi si nějaké jiné místo za vsí kde by se dalo dobře otočit - třeba křižovatku odpočivadlo nebo podobně. Vrať se a potom už odbočujež pouze doprava. Možná si řekneš, že si teda zajedeš, že to je zbytečné, ale věř mi, až budeš mít rozflákané auto a možná i kosti, žádná zajížďka ti nebude připadat dlouhá. Nebo si jednoduše představ, že je tam v tom nebezpečném místě zákaz odbočení do leva a půjde ti to snáz.
neregistrovaný "mfilip"
15. 8. 2000 07:11
Re: Re:
Situace byla kdysi takova, ze se nedalo kvuli kamionum ani otocit na ceste a nejblizsi odbocka vpravo na otoceni je po 4 km. Ted je to lepsi a resim to jak jsem napsal: kdyz jede vice aut a citim mrazeni v zadech, zastavim vpravo na krajnici a po prejeti vozidel odbocim. Ale mas pravdu, zdravi nade vse.
neregistrovaný "login"
15. 8. 2000 10:14
Re: Re:
Dale by jeste slo vyzkouset: :-) V pripade, ze nejede nic v protismeru, tak to vzit protismerem. Pokud jede, tak zacit brzdit v dostatecnem predstihu. Nejakou kombinaci s varovnymy blinkry. Riznout zatacku nejakym excelentnim smykem. Poridit si Tatru 813 8x8 Kolos, nejlepe s pancerovanou kabinou, radlici a raketometem. Prestehovat se na druhou stranu. Prestehovat sestru. Prestat jezdit k sestre.
neregistrovaný "mfilip"
15. 8. 2000 11:00
Re: Re:
Dnes v noci nalajnuju vapnem odbocovaci pruh k memu baraku. Maketa policejniho auta by ty prasata taky mohla trosku zbrzdit.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
15. 8. 2000 13:06
Re: Re:
Připomíná mi to Ivana Mládka, který říkal, že má 2 různé trasy do práce podle toho, odkud fouká vítr, aby to přežila přehazovačka. Zajímavý dopravní problém: jak se dostat kamkoli, abych odbočoval jen doprava. Možná vyrobit falešnou značku "Zákaz odbočení doleva" a pak ukazovat odbočení doleva a ti frajeři za mnou si řeknou: "Buď je to vůl, a pak ho musím radši pustit, protože člověk nikdy neví, co takovej vůl v příští chvíli udělá nebo je to frajer, kterej sere na dopravní předpisy ještě víc, než já a s respektem ho pustím."
neregistrovaný "Danula"
15. 8. 2000 16:39
Re: Re:
Jo jenže při příslovečné moudrosti našich policajtů by ti imbecilové policajtský vůbec nemuseli pochopit, že značka je falešná a mohli by ji považovat za pravou a dnes je to už nejen za prachy ale i za body. To mě připomíná jak vlastně poznám úmysl chodce vstoupit na přechod? Co když tam jen postává a ten přechod je tam jenom náhodou. To mě přivádí k nápadu, zůstat stát a stát a zablokovat celou silnici a počkat až ten chodec dá jasně najevo, že po přechodu nepůdjde tím, že po čase půjde někam úplně jinam. Když nezůstanu stát tak se těžko budu u soudu hájit "já myslel, že ten přechod nepřejde". Jinej zajimavej nápad je ještě lepší - až budu chodec, budu předstírat úmysl vstoupit na přechod a budu se bavit jak kvůli mě všechna a hlavně ty velká auta musej stát.
neregistrovaný "login"
15. 8. 2000 17:16
Re: Re:
Nejvetsi problem nebude ani tak samotna prednost chodcu (mimochodem - v zakone neni o prednosti chodce ani slovo), jako spis, ze nekteri umelci budou chodcum opravdu zastavovat. O sebe strach nemam - ja si cestu nejak prorazim, ale kvuli nejakemu rozklepanci, co se boji pomalu i rozjet, vznikne zacpa jako hrom.


P.s.: Jake body? Jako ze fizlove maji body za pokuty? Nemaj! :-)
neregistrovaný "mfilip"
16. 8. 2000 07:48
Re: Re:
On myslel asi trestne body, kterych kdyz nasbiras 12, tak muzes prijit o ridicak. Nic takoveho policie nesleduje, slo jen o navrh, ktery nebyl schvalen. ono v navrhu je neco ve smyslu, ze chodec nesmi vkrocit na prechod, pokud je na nem auto. Je to sladke.
neregistrovaný "Fru-Fru"
31. 8. 2000 13:18
Re: Re:
V novem bude
neregistrovaný "login"
31. 8. 2000 13:31
Re: Re:
V novem cem? Radsi soupej nohama. Zatim zadne body (nastesti!!!) na blizku nejsou, ale ty svine to pripravujou. Fuj!!!
neregistrovaný "mfilip"
31. 8. 2000 13:40
Re: Re:
Uz to pripravuji 2 roky .... Kdo bude davat trestne body chodcum a ozralym cyklistum ?
neregistrovaný "Danula"
31. 8. 2000 16:55
Re: Re:
To není žádná sciencfiction - u nás už je vychytávaj. Číhaj na ně na výpadovce když jezděj do zaměstnání už v 5 hodin ráno. Jsou tam tak dvakrát do týdne s pravidelnou přesností.
neregistrovaný "mfilip"
14. 8. 2000 10:50
Bez nadpisu
Pohoda mas fakt dobre napady, ale je to silnice I. tridy spojujici Karvinou a Cesky Tesin. Pres nasi obec skutecne vede 1 km dlouha siroka rovinka. 1 km pred odbocenim doleva sleduji situaci za sebou a 500 pred odbocenim uz najizdim ke stredove care s blinkrem a pozvolna pribrzduji stridavym seslapavanim brzdoveho pedalu ( myslim si, ze blikajici svetla ridici za mnou spise zaregistruji ). Celou tu dobu se musim divat za sebe a pocitat se situaci, ze nekdo z pripadnych nekolika aut za mnou mne bude predjizdet zleva. Kdyz vidim, ze nejake prase se blizi rychle a nema vubec v umyslu pribrzit, nebo objet zprava, zajedu ke krajnici a pockam az mne vsechny auta predjedou. To ovsem nemuzu udelat v pripade, ze uz mne zprava zacal objizdet jiny vuz, v tom pripade nemuzu odbocit a musim jet dal ( 1 x tydne se mi to stava ). Jeste nedavno u nas staly na krajnici kamiony, ktere cekaly na odbaveni na hranicnim prechodu a vyhozeni blinkru se nekterym ridicum za mnou zdalo jako umysl ne k odboceni, ale k objeti prekazky a nepomohlo ani postupne pribrzdovani, vzdy se naslo nejake prase, ktere kolonu treba 1 auta za mnou a mne predjelo zleve velkou rychlosti. Problem je v tom, ze kdybych v tom okamziku zacal odbocavat, tak tu srazku ani nemusim prezit. Nejake jine tuknuti by mi nevadilo, potrebuji totiz auto zadarmo spravit po kroupach.
Rozbalit vlákno
0