Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

15 komentářů

potrebuju poradit s cidlem ABS u mazdy 626 rv 93, za original se me nechce davat 12 litru, od Bosche stoji udajne 3 litry, ale nevim jestli to bude fungovat, jinak pripadne jestli jde pouzit cidlo z vrakoviste, diky zima se blizi a bez ABS se me jezdit nechce
Zkus rubriku ABS - uz vam to nekdy pomohlo ?, nebo tak nejak. Tam se o tom psal nekolikrat.
nevim jak na mazde ale na scorpiu staci ho vyndat a vycistit ten prevod. pak to zas nakou dobu funguje
Pokud ti nekdo nesejme kryt cidla kladivem jako mi.
nejak sem to v ty rubrice z archivu nenasel, zkusim napsat na bosch.cz. Vycistit? to muzu zkusit ale nevim nevim
neni to tam, asi jsem to psal do jine rubriky. Vlastne jsem chtel jen poradit, aby sis na aute nasel dobre cidlo a zkusil je ohmmetrem zmerit s vadnym. Pokud bys nasel jiny odpor, zkus vadne cidlo nahradit odporem s hodonotou dobreho cidla a zkus spravnost kontrolek. Jinak se na drazky pro snimani cidlem na nabojich rada usazuje spina ( hodne spiny ), ktera pak trochu meni snimane vlastnosti. Konstrukce cidla ( civka v pouzdre ) je tak jednoducha, ze si myslim, ze pokud pouzdro cidla neni viditelne poruseno ( zatekani vody ), muze byt zavada treba v prerusenem, zpuchrenem, zhnilem vedeni. Kable jsou z medi, staci troska solneho prostredi a uz to oxiduje. Takze nejdriv 10 x promerit, a pak resit pripadny nakup cidla. Z vrakoviste pripadne sebrat jen cidlo s namerenym odporem ( +,- ) stejnym, jako na tvem dobrem cidle na aute. Mozna bude kompatibilita cidla s jinym, levnejsim typem z jinych aut.
Nespekuluj,mal som obdobne trable.Najprv zmeraj sparomerom vzduchovu medzeru od rapkaca na polosi k jadru cidla.Ma byt v rozmezi 0.4/0.8mm.Staci ked sa napr. menia tlmice buchut niekde s personom,zohnes drziak a je problem.Vnutorny odpor najprv musis vediet kde merat.mfilip.Inak ma byt cca 1kohm
Bylo by lepsi vedet vnitrni odpor, ale pro laicke prezkouseni by jako etalon mohlo slouzit dobre cidlo.
U Toyoty cariny mi po 50km prokřupne ABS rozsvítí se kontrolka a ABS přestane fungovat.

Nechal jsem auto vychladnout a vše opět fungovalo.Po ujetí asi 50 km se vše opakovalo.

Poraďte co s tím díky.
ccc: viz diskusní forum "ABS"
Okamžitě do autorizovaného !!! servisu Toyoty a nechat opravit bez ohledu na cenu.Mimochodem jde hlavně o Váš život a ten snad má větší cenu než pár stovek nebo tisíc korun.Jezdit s autem, kde jsem zvyklý na ABS a ono někdy může fungovat a někdy ne, je prostě šílenost.
nejsi tak trochu hysterickej ?
Mám Hyundai Lantra I, r.v. 12/95 a mám následující problém. Občas (fakt náhodně) se mi tak 5-500metrů po rozjezdu rozvítí kontrolka ABS. Možná to má spojitost s tím, že se mi víc zahřejvá pravý přední kolo, než je normální a při jízdě mi přední kola "vržou". Ne při brždění, ale při jízdě (vždy po zahřátí). Destičky jsou 50%. Pokud sešlápnu (stačí mírně) brzdu, vrzání ustane. Nevíte někdo co s tím? V servisu mi samozřejmě udělají tisíc úkonů, jen aby na tom vydělali. Děkuji za jakoukoliv radu.
dcgsd
tak ted hadam bez konkretni znalosti vozu ale pisete jakokoliv radu😒br />
Hlavne nezasahovat do veci ktrerym nerozumim, jsou to brzdy a tak jde o zivot!

Zkusit zmerit cidla otaceni kola za jizdy (na konektoru RJ ABS). Leze z nich povetsinou stridave napeti (AC voltmetr rozsah asi 2V lepe osciloskop). meri se dva draty cidla vuci sobe. Hodnoty vsech cidel by meli byt podobne. to na kterem je mensi napeti nez na ostatnich muze byt spatne.

Vycistit snimac otaceni kola v naboji kola. Pokud odejde lozisko tak magneticky prach zaneseny na cidlo muze znemoznit jeho funkci pripadne vyplni mezery v "kodovem kolecku"

To ze sviti kontrolka ABS muze taky znamenat mnoho dalsiho. Treba spatny tlak v okruhu, zavadu RJ ABS atd.
Vyčisti nebo si nech vyčistit tzv. "sluníčka" na nábojích kol a seřiď vzdálenost snímačů ABS vůči těmto "sluníčkům" na předepsanou mez. Problém ale může být i v přílišné vůli v ložisku (náboji) některého z kol.