... je to tak, většina českých rodin na střední třídu nemá. Jinak ale - to čemu se u nás říká "střední třída", se v Anglii jmenuje docela prostě "family cars", tedy rodinné vozy . No comment.
Pánové, vaše nabídky nejprostornějších vozů jsou sice fajn, ale chybí jim objektivní porovnání. Takže vezměte metr, a změřte své čtyřkolové miláčky podle metodiky, jakou požívají v testech tady na auto.cz. Od pedálu plynu ke zlomu (mezi opěradlem a sedákem) v šoférově sedadle a od zadní strany šoférova opěradla po zlom v zadním sedadle. Když se podíváte na skicu u kteréhokoliv testu, tak to lehce pochopíte.
Chevrolet Suburban. ASA rodinné auto střední třídy. Když chce v USA někdo něco většího, pořídí Ford Econovan, Ford F 350 double Cab a pod. Motor 6,5l TD PTD
A to sice v tom, že mnoho z nás, kdo si z finančních důvodů mohou o kombi střední třídy nechat tak akorát dát, má i na kombi vyšší třídy, který je v porovnání s novu střední vyjde doslova "na pár babek".Když pominu PTDovy ameriky, kde by se dalo najít už opravdu prostorné kombi (jenž by mohlo díky svým rozměrům sloužit i jako docela prostorná garáž na nějaký Galaxy nebo Picaso, k takovýmu Passatu by se sem vešel i skůtr), tak naprosto suverenní je zcela určitě LizaSvedova Granada. Vážení, kdo neměl, nepochopí, kdo měl, ví o čem je řeč. Jako ojetina v solidním stavu se dá koupit do dvacítky, jezdí za 8 - 18 (podle motoru a režimu v němž je provozována). Snadno si můžete spočítat, jestli vám vyjde levněji koupit něco novýho za cca 600 tis., nebo skočit do týhle vrány a dát si bokem - no, ať nežeru - 200 tis na opravy. Jsem si jist, že při troše štěstí při koupi, vám z nich po 5 letech ježdění zbyde ještě na dovolenou v Karibiku pro 2 osoby. Tohle auto má jen jedinou vadu (já ji považuju naopak za obrovský +). Soused Vám to auto nikdy nebude závidět.:-)
Granada-to ale není střední třída,ale asi to bude horkej kandidát.Z téhle kategorie bych tam ale asi spíš dal Audi 100 doutník-Avant(objem kufru základní=800 litrů!!!) nebo Citroen XM kombi(750 l).
Lucky:v obou příspěvcích nemáš pravdu!!!XM MÁ zákaldní objem kufru 750 litrů.A audi 100Avant má kufr ještě větší.Nevím,co jsi měl za model,nebylo to audi 80 avant :o)))???
Na objem kufru XMa se doma podivam, ale tu Audinu uz asi nikde nenajdu... Neboj v roce 1984 se jine kombi u Audi nevyrabelo, 80tky byly pouze sedany, nebo kupe. 100vka mela kufr docela rozmerny, ale malo hluboky, protoze pod nim byla plnohodnotna rezerva, od roku 1988(po faceliftu) zacali davat jenom dojezdove kolo a kufr se o neco zvetsil, ale i tak to nebyla zadna slava...
S tim XMem jsi mel pravdu, v zakladu ma 720l a pri sklopenych sedackach 1960l. Ale o ty Audine se mi tomu porad nechce verit. Proste co si vzpominam, tak ten kufr byl na tak veliky auto proste malej...
Jezdim v MB 115, do kufru už zahučela euro paleta, nebo 200l sud, jízdní kolo, nebo sekačka na trávu,... Akorát s tím sudem jsem musel mít otevřený víko, obash v litrech nevim.
feliss: Jo, to znám, ale kam se to sere na starý křídlo. Měli jsme 190ku a tam se vešla i kyslíková autogenní flaška, běžně se tam vozily 2 metrový lešeňovky a podobně. Když už muselo bejt otevřený víko, tak ten Medvěd táhl zadek po zemi. Jinak s tím sudem jsi mi připoměl takovou příhodu. Když jsme ještě neměli sklad vyjetých olejů a měla přijít kontrola ze životního prostředí, tak jsme přemýšleli, kam zašít 2 sudy vyjetýho oleje. Nakonec jsem vzal služební Granadu kombíka, po lešeňový podlážce jsme je vykulili oba dovnitř, zabouchli a postavili anonymně opodál na parkoviště a byl klid.
No, ono těch 115-tek už taky zas tolik není. Piána vidím často, ale 115-ku sporadicky. Křídlo si vůbec nepamatuju, že bych za posledních pár let potkal...
Ne, ja jsem mluvil o doutniku 1983-1990. V roce 1988 byl doutnik faceliftovanej, nevim jestli v ramci toho faceliftu se do nej zacalo davat jenom dojezdove kolo, takze kufr zacal byt rapidne hlubsi. Ale u toho prvniho modelu se nedaly sklapet zadni sedadla, sklapela se jenom operadla, jestli to bylo stejne i u toho novejsiho modelu, tak tam musel byt dost veliky skok v podlaze pri sklopeni operadel.
No pokud vím ,tak facelift v roce 88 spočíval v tom, že byly dány zapuštěné kliky dveří místo vylezlých,a možná se změnily zadní světla.O změnách kufru nic nevím.Ale v tom autohitu - i když jinak se tam lze dočíst různý bláboly - to bylo,takže tomu věřím.Nic víc.
Od roku 88 meli 100vky jinou paluvni desku, ktera byla i v novem modelu po roce 90. Do 88meho meli stejnou palubni desku jako se delaji zase ted, mala kaplicka nad budikama a stredovy panel...
scorpiak: Myslím, že můžeme bejt rádi, že se tu ještě o kombíkách vůbec mluví. V jiných tématech už by to bylo o cestách na měsíc a finančních skandálech protinožců.