Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
9. 1. 2001 18:29
neregistrovaný "luf"
10. 1. 2001 13:14
neregistrovaný "BuresV"
10. 1. 2001 14:08
neregistrovaný "ladao"
12. 1. 2001 06:55
neregistrovaný "Kedar11"
10. 1. 2001 15:03
neregistrovaný "Alfa33"
11. 1. 2001 11:55
neregistrovaný "luf"
11. 1. 2001 18:16
neregistrovaný "Alfa33"
12. 1. 2001 09:42
neregistrovaný "ladao"
23. 11. 2001 16:23
neregistrovaný "petrveit"
23. 11. 2001 17:00
neregistrovaný "ace211"
11. 1. 2001 08:05
neregistrovaný "mfilip"
15. 11. 2001 20:02
neregistrovaný "Pir"
neregistrovaný "luf"
9. 1. 2001 18:29
Uvod
Chcem sa opytat na vase skusenosti (ak nejake mate) so svieckami Bosh Super4. Skusenost zo sluzobneho Favorita (karburatorovy): po namontovani sa vyrazne zlepsil chod motora - isiel hladsie a mal subjektivne vyssi tah. Spotreba objektivne klesla pri nezmenenom style jazdy asi o 0.5 litra. S dlhodobejsim pouzivanim nemam skusenost, lebo auto bolo asi po 12tis. km totalne zborene.
Ake su skusenosti s pouzivanim tychto sviecok v modernejsich autach (myslim s elektronickym vstrekovanim a katalyzatorom). Mozno nepomozu, ale dufam, ze nic neznicia, to riskovat nemienim. Ak o nich viete nieco viacej, piste. Dakujem.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "BuresV"
10. 1. 2001 13:14
Re: Uvod
Ty same mam ve Fiatu 127 / 1300 ccm. Motor se lepe vytaci. V nizkych otackach (do cca 1800) to pri vysokem zatizeni motoru trosku skubalo. Zmensil jsme na nich elektrodovou vzdalenost a od te doby je to super. Jake to je s tou spotrebou nemohu posoudit, protoze cim vic to jede tim vice na to slapu (s takovym prckem, kterej udela kilo bez problemu za 9 s se jezdit jinak neda).
neregistrovaný "ladao"
10. 1. 2001 14:08
Re: Uvod
Měl jsem je ve Š 110 R coupé než jsem zcela překopal motor. Výborně se s nima startoval studený motor,o 100% jel lépe studený-neškubal a ochotněji se vytáčel, byl znát mírný nárůst vykonu. Všeobecně se o nich říká a píše, že jejich vlastnosti se nejmarkantněji projeví u starších a hlavně u karburátorových motorů s klasickým zapalováním. Spotřeba mi relativně neklesla jako u Bureše, taky jsem využil zvýšených parametrů motoru.
neregistrovaný "Kedar11"
12. 1. 2001 06:55
Re: Uvod
Používal jsem tyto svíčky ve svém Suzuki Swift 1.6i 16V a byl jsem maximálně spokojen. Vydržely v pohodě 40tis. km a měnil jsem je jen preventivně. Měly dobrý studený start a klidný chod. Spotřeba výborná. V létě 7,5l (na dálky pod 7l) a v zimě pochopitelně trochu výš. Jednoduše řečeno: jsou to výborné svíčky.Doporučuji.
neregistrovaný "Alfa33"
10. 1. 2001 15:03
Bez nadpisu
Zkus NGK jsou ještě lepší než Bosch. (o něco dražší)
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "luf"
11. 1. 2001 11:55
Re: Bez nadpisu
Da sa o nich najst niekde nieco na webe? Alebo este lepsie, nejaky porovnavaci test sviecok neexistuje?
V com su tie NGK vynimocnejsie? V podstate ide o kus keramiky s dvoma elektrodami, ktore su podla mna vyrobene u kazdeho vyrobcu z toho isteho materialu, a s priblizne rovnakym tvarom. Jediny viditelny rozdiel je u tych Bosh Super4. Poucte ma, pliz!
neregistrovaný "Alfa33"
11. 1. 2001 18:16
Re: Bez nadpisu
Svíčky s kruhovým či vídebodovým jiskřištěm skrývají přes svoji reklamu nevýhody.Ideální 4 jiskry jsou jen na obrázku.Jiskra vždy přeskočí místem nejmenšího odporu, proudění směsi ,vzdálenosti elektrod , atd. Z toho vyplývá že zbylé se zanáší a karbonují až je vyhodíš.Ideální je s jednou elektrodou.Vliv má složení materiálu pro výdrž ,nesmí se opalovat, jejich tvar musí být samoočišťovací funkci.Mám v autě s platinou a jednou elektrodou na 100.000 km.

Rozdíl mezi svíčkami je podle výkonu aby při určitém tlaku a teplotě ve válci ještě hodily jiskru,Čim vyšší tlak tak horší podmínky pro přeskok. A NGK ? Myslím že japonci jsou dost daleko s vývojem protože jezdí v Nascar ,Cart a atd. Zkus [odkaz]

championy jsou taky dobrý, ale ja fandím NGK
neregistrovaný "ladao"
12. 1. 2001 09:42
Re: Bez nadpisu
alfe. To co jsi napsal o zanášení zbylých elektrod je naprostý blud. Svíčka se totiž ohřeje a vypaluje jako celek a nejen elektroda která momentálně pálí. Navíc ty elektrody se v podstatě střídají podle toho jak jsi psal, kde je nejmenší odpor a tedy pořád pálí jiné elektrody při jiných otáčkách a zatížení motoru.A tedy i kdyby jsi předpokládal že se vypaluje a čístí jen ta elektroda, která pálí tak je to rovněž blud. Navíc Bosch 4 má navíc i klouzavou jiskru. Takže shrnuto a podtrženo- zanášení elektrod této svíčky nepřipadá absolutně v úvahu, právě proto, že pálí ta nejpříslušnější-nejpovolanější elektroda, motor pracuje tak jak má a svíčka se ohřeje na samočistící teplotu a není její vinou, že se případně zanáší-tedy pokud je zvolená správná svíčka a je dobrý stav motoru. Výrobce na ní poskytuje záruku 80KKm a životnost je tedy taky někde u těch 100KKm. Tato svíčka je proto tedy vyjímečná i svou cenou o proti běžným svíčkám Bosch, které se taky ale mohou vyrábět tř.někde v Turecku či já vím kde.
neregistrovaný "petrveit"
23. 11. 2001 16:23
Re: Bez nadpisu
No, ted je ale otazka, co je pro moderni motor, ktery se neustale prizpusobuje, lepsi. Zda jedna jedina jiskra, ktera vzdy pali na tom samem miste nebo sice taky jedna jiskra, ale pokazde jinde. ECU pak z toho muze byt uplne paf...
neregistrovaný "ace211"
23. 11. 2001 17:00
Re: Bez nadpisu
ECU to rozdejchá, jí jde o to zda byl, nebo nebyl proveden zažeh (MissFire). Pokud se špatně spalilo palivo tak to odhalí Lamda sonda. Na umistení jiskry to nemá vliv a jako takou to řídídí jednoutka nemá šanci odhalit a ani nemá jak to odhalit.
neregistrovaný "mfilip"
11. 1. 2001 08:05
Bez nadpisu
To by mne zajimalo jak si stoji prave NGK. Rozhodl jsem se pro ne, ale nejake zmeny od puvodnich Champion nepozoruju.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pir"
15. 11. 2001 20:02
Brisk-EXTRA
Ma nekdo odskousene svicky Brisk-extra ( [odkaz] ) jestli jsou priblizne na stejne urovni jako Bosch Super4 ? Jaky typ Bosch patri do Favo. 40KwBMM ? Jake ma vyhody ta klouzava jiskra ?
Rozbalit vlákno
0