Na 07 Sonatě s atmosferickým dvoulitrem (106 kW) a klasickým automatem hydrodynamickým měničem jezdím dálnice se spotřebou 8,5 l. Město v průměru asi 10 l. Jezdím tak nějak s davem a tak je spotřeba více méně konstatní. Řekl bych. že s podobnýma číslama jezdí 90% čtyřválců.
Jazdím na Ford Focus C max 1,6 ti-vtc/ benzín /.Pokial nechám palubák na pokoji a pozriem sa po dlhom čase,tak mi to zvyčajne ukazuje 7,5 L /100km.Bývam v Bratislave,ale jezdím aj mimo.Je to zhruba 50 na 50.Čo sa týka štýlu jazdy,tak sa snažím dodržiavať predpisy. ;-\
Jarni spotreba na letnich gumach, jizda prumer 96 km/h spotreba 5.5
Nalozene auto, 4 lidi po dalnici cca 160 km/h cca 7.4l
Celkovy prumer 6.1 - jezdim hodne po dalnici.
Nalozene auto, 4 lidi po dalnici cca 160 km/h cca 7.4l
Celkovy prumer 6.1 - jezdim hodne po dalnici.
to je nějak podezřele málo 😄
málo? ani ne. Auto má 1070 kg a motor 86 koníků. Spotřeba akorát bych řekl. A fakt se neloudám 😄
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mam Skoda Fabia I 1.4 16V 55kW, mesto 7,3 - 8,7 (podle toho, jak mu slapu), mimo mesto 5,8 - 6,4 (trasy po okoli bydliste do 50 - 60 km), pravidelne jezdim trasu Jihlava - Brno - Uhersky Bord - Trencin - Povazska Bystrica (286 km, vse mimo dalnice, prumerna rychlost kolem 65 - 75 km/h) jeste jsem pres 5,2 nesel
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
r.v. 2007 - 6L
mam dlhodobo 5,48 L, nie podla PP, ale realne, mix mesto, medzimesto 50:50, dialnica vobec,
jazdim regionalne az na vynimky max. do 100km a spat domov, na trasach, ktore dobre poznam idem hodne zotrvacnostou, neplazim sa, ale dovolene rychosti dodrzujem alebo prekracujem len lahko 5-10 km/h, rychlostne priemery mavam najcastejsie 55 - 60 km/h, ale obcas aj vyse 70 ked na to stupim 😄
Pocas nocnych alebo sviatocnych premavok sa da ist pri vyuzivani celeho potencialu motora a znalosti trasy (radenie na spravnych miestach, vyuzivanie zotrvacnosti, predvidavost, brzdenie motorom...) hodne nizko, extremne som dosiahol 3,7L na 55km trase (prepocet na 100km) , celkom bezne sa tam dostavam pod resp. tesne okolo 4,00, bezne medzimesto 4,7 - 5,2 podla premavky a casovej tiesne, v mestach, ktore poznam pravidelne pod 7,00L, samozrejme, ak to nie je cuk na 2km 😄
mam dlhodobo 5,48 L, nie podla PP, ale realne, mix mesto, medzimesto 50:50, dialnica vobec,
jazdim regionalne az na vynimky max. do 100km a spat domov, na trasach, ktore dobre poznam idem hodne zotrvacnostou, neplazim sa, ale dovolene rychosti dodrzujem alebo prekracujem len lahko 5-10 km/h, rychlostne priemery mavam najcastejsie 55 - 60 km/h, ale obcas aj vyse 70 ked na to stupim 😄
Pocas nocnych alebo sviatocnych premavok sa da ist pri vyuzivani celeho potencialu motora a znalosti trasy (radenie na spravnych miestach, vyuzivanie zotrvacnosti, predvidavost, brzdenie motorom...) hodne nizko, extremne som dosiahol 3,7L na 55km trase (prepocet na 100km) , celkom bezne sa tam dostavam pod resp. tesne okolo 4,00, bezne medzimesto 4,7 - 5,2 podla premavky a casovej tiesne, v mestach, ktore poznam pravidelne pod 7,00L, samozrejme, ak to nie je cuk na 2km 😄
spotřeba je hodně relativní, silnicích první třídy při rychlostech lechce nad limit (110-130) se spotřeba dá stlačit na 7,8l při plynulém stylu jízdy, dálnice při rychlostech okolo 180ti je cca 9 litrů, vše při plynulé jízdě. I při sportovnějším stylu jízdy se dá spotřeba udržet do 10litrů. Městský provoz ale samozřejmě znamená spotřebu vyšší cca 12litrů, dost záleží na provozu a plynulosti dopravy.
Renault Laguna Grandtour GT 2.0T 2010, 205 koní...min. 6.5, max. 18.5, dlouhodobá za 50 tkm je 9.1l/100km při dynamickém stylu jízdy.
Alfa Romeo 164Q4 1995, 3.0V6, 265 koní...min. 9, max. 30+, dlouhodobá za posledních 30 tkm byla 12.7l/100km.
Honda Civic Type-R 8G 2008, 200 koní, dlouhodobá za 25 tkm byla 10.7l/100km.
Ostatní už si nepamatuju.
Alfa Romeo 164Q4 1995, 3.0V6, 265 koní...min. 9, max. 30+, dlouhodobá za posledních 30 tkm byla 12.7l/100km.
Honda Civic Type-R 8G 2008, 200 koní, dlouhodobá za 25 tkm byla 10.7l/100km.
Ostatní už si nepamatuju.
1) Ford Focus Combi II 1.6 (74kw) - dlouhodobá za posledních cca 12k km je 7 litrů, před zimou byla 6,5 litru. Při konstantních 90km/h 5,5 litru, při 130km/h okolo 7,5 litru. V kombinovaném režimu (město, mimo, dálnice při rychlostech 0 až + 10 nad limit) se dá dosáhnout spotřeby deklarované v tp, stěžejní je nejít na dálnici nad 140 km/h (sám jezdím tempomat 4000 rpm, 137 km/h tacho), pak to jde už nahoru.
2) BMW 328i coupe (motor M52B28 - 142kw) - víkendovka, během 14k km spotřeba do 8,5 litru (svižná jízda, avšak z 90 % mimo město, tzn. okreska, dálnice). Při konstantních 95km/h 6 litrů, při 140km/h do 8 litrů, 160km/h 9,5 litru.
U Focusu jde o číslo z pp, kontrolované na základě tankování (odchylka max. +/- 0,1 l). U BMW jde v případě okamžité spotřeby o údaje vypozorované z ukazatele aktuální spotřeby vícekrát kontrolované dotankováním do plné po jízdě ustálenou rychlostí po dálnici, v případě dlouhodobé spotřeby pak o výpočet dle ujetých km a tankovaného paliva.
2) BMW 328i coupe (motor M52B28 - 142kw) - víkendovka, během 14k km spotřeba do 8,5 litru (svižná jízda, avšak z 90 % mimo město, tzn. okreska, dálnice). Při konstantních 95km/h 6 litrů, při 140km/h do 8 litrů, 160km/h 9,5 litru.
U Focusu jde o číslo z pp, kontrolované na základě tankování (odchylka max. +/- 0,1 l). U BMW jde v případě okamžité spotřeby o údaje vypozorované z ukazatele aktuální spotřeby vícekrát kontrolované dotankováním do plné po jízdě ustálenou rychlostí po dálnici, v případě dlouhodobé spotřeby pak o výpočet dle ujetých km a tankovaného paliva.
Dlouhodobě za 6,5 litru ale mimo město se da i za 5
Dlouhodobe za 5,3. Kdybych jezdil min po dalnici, tak v pohode pod pet (vyzkouseno jednu sezonu, kdy jsem bydlel jinde).
Na okreskach cca 4-4,5, ve meste 3,5-5 (podle trasy a tak), dalnice mezi 5 a 6,5 (podle rychlosti, ale nejezdim pres 130 podle GPS)
Na okreskach cca 4-4,5, ve meste 3,5-5 (podle trasy a tak), dalnice mezi 5 a 6,5 (podle rychlosti, ale nejezdim pres 130 podle GPS)
Po šesti tisících km dle propočtu 6,6. Ale poslední dobou jsem jezdil za 6,3. Jezdím hlavně kratší trasy, město a okresky, dálnice jen vyjímečně.
4x4, automat (menic 4EAT), H6 154kW. Dlouhodoby prumer je pod papirovymi 10,4 - v lete asi 9,9 v zime tak 10,5. Polovina najezdu jsou kratke trasy do 15ti km, zbytek delsi trasy s polovinou dalnice a polovinou okresek a 1. trid. Nejvyssi spotreba byla 11,9 (v zime s absolutni prevahou kratkych tras mimo mesto), nejnizsi 8,7 (dlouha trasa a klidna jizda). Merim vzdy jen tankovanim do plne, po dalnici tempomat na tachometrovych 145, mimo dalnici 100-120 nebo pri vetsim provozu s proudem. Tankuju temer vyhradne ONO.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jazdim tak kombinovane, vacsinou okolo 5,5l/100km , tak asi 60-70 % dialnica ostatne mesto... 7 litrov sa mi este nepodarilo prekrocit ani v meste a na dlhodobej , ale v styroch uplne napraskani , co nieje az taky problem, sa pri 115 tacho, co je okolo 100 real, sa mi podarilo 5,3l co je podla mna super, na tak stary motor.
Předchozí majitel mého soba nechal upravit na cca. 190k (plus mínus, na brzdě to nebylo) a jezdím s tím kolem devíti. Samozřejmě podle toho, kde s tím zrovna jezdím. Okresky a město a rychle to vyleze na 9,5, ale na dálnici sleze i pod 8,5 (tachometrových 120km/h na tempomat). Mění se to tak často, že mám spíš pocit, že to má blíž k aktuální spotřebě a ne průměrné. A když jsou vedra jako loni (kolem 38°C) a klima chladí na 21°C a jedu po městě, tak je tam 12, jen to fikne >😒]
Včera dálnice Brno - Praha, rychlostní průměr dle palubního počítače 134 km/h, zapnutá klimatizace (a světla 😄 = průměrná spotřeba 7,2 l/100 km.
To je myslím celkem cool na auto se základním motorem a 4000 ot./min na otáčkoměru.
To je myslím celkem cool na auto se základním motorem a 4000 ot./min na otáčkoměru.
Mesto (pokial to je 2km do obchodu a 2km z obchodu) 15l
Mesto (pokial mestom len prechadzam) 13l
Mimo mesto 9l
Cesta: Zurich->Praha->Michalovce. S tym ze som den jazdil po prahe a v nemecku som siel okolo 180 - 11l
Mesto (pokial mestom len prechadzam) 13l
Mimo mesto 9l
Cesta: Zurich->Praha->Michalovce. S tym ze som den jazdil po prahe a v nemecku som siel okolo 180 - 11l
Tak s passatem 1,8 110kw z roku 2002 se ve meste pohybuju kolem 10 az 12 litru a mimo mesto tak kolem 7 litru ,
Opel astra f z 95 motor1,6 52kW mi ve meste sežere taky kolem 10l a mimo tak 6
Opel astra f z 95 motor1,6 52kW mi ve meste sežere taky kolem 10l a mimo tak 6
Ford Focus II kombi 1,6 74 kw - průměr 7,7 l/100km. město 8,5 - 9 l, letos Chorvatsko a zpět (celkem přes 2300 km) dle palubního pc 6,1 l
Suzuki Swift 1,2 69 kw - ještě nezajeté, po první nádrži průměr dle pc 5,5 l/100 km, ale vypadá to, že motor je na nízkou spotřebu jako dělaný, přitom svezení je velmi svižné
VW Polo 6N1 1,0 33 kw - průměr 7,1 l/100km (cca 70% město).
Suzuki Swift 1,2 69 kw - ještě nezajeté, po první nádrži průměr dle pc 5,5 l/100 km, ale vypadá to, že motor je na nízkou spotřebu jako dělaný, přitom svezení je velmi svižné
VW Polo 6N1 1,0 33 kw - průměr 7,1 l/100km (cca 70% město).
Po okreskách a v meste niekedy aj 5l/100 km, na diaľnici okolo 9-10 l, počítačom udávaný priemer na odjazdených 210.000 km 8,7/100 km. Vzhľadom na objem motoru a jeho výkon som spokojný.
Mesto jazdím za 7,5-8,5 l/100km, okresky za 5,2 - 5,5 l/100km, dialnica pri 135 tacho 7,5 l/100km.
Dlhodobý priemer za 15.000 km mám 6,2 l/100km podľa tankovania.
Dlhodobý priemer za 15.000 km mám 6,2 l/100km podľa tankovania.
ford focus 1.8 zetec kombik rv 1999 dneska ma najeto 300tkm ztoho 160 ja a prumerna spotreba 7,6l/100km coz si myslim ze je super vysledek neto ze auto nepotrebuje zadny servis olej co 30tkm svicky tam jsou este od puvodniho majitele ktere menil v 100tkm jednou odeslo benzinove cerpadlo v 150tkm jinak bezproblemove auto startuje na cvaknuti a koktavy v TDI ujizdime kdyz je potreba >😁
Se Suzuki Kizashi - čtyřválec 2,4 l, 6 st. manuál, pohon předních kol - dálnice, trasa 400 km, průměrná rychlost 135 km/h se spotřebou 7,9 l/100 km. Číslo nevypadá nic moc, ale motor je klasika bez turba, velký objem, celkem živé auto! :yes:
najeto cca 8000 km, spotreba do 6,5 litru, pred 14 dnema chorvatsko 2500 km, dalnice 130 nebo kolony, ale taky do 6,5 >😁 TSI super motor, jede to jak nafta, ale je o 50000 levnejsi, rozdil spotreby nafta-benzin do jednoho litru, levnejsi povinny 1,2 a 2,0 nafta :yes: vsem doporucuje se aspon projet u nejakyho prodejce
Bať bať, VW Golf kombi 77 kW TSI (najeto 7 tis.) , kombinace vždy do 6 litrů, když se člověk moc snaží i do 5,5 l, extrém 5,1 na trase 200 km při rychlosti do 120km/h na dálnici a do 100 km na okreskách - včetně klimatizace. Druhý extrém 4 osoby a 5 kol na střeše + klima trasa 300 km, částečně po dálnici - 7,4 litrů. Fabie 1,4 MPI combi brala o cca litr více. ;-\
Netřeba jezdit pomalu, jen to chce si zvyknou na tempomat a jezdit plynule. Motor bere od 1600 - 1700 otáček. Při 100 km/h na 6-ku 2000 ot/min. Hodnoty na PC se shodují s čerpáním, rodíl do 0,1 l/100 km.
Netřeba jezdit pomalu, jen to chce si zvyknou na tempomat a jezdit plynule. Motor bere od 1600 - 1700 otáček. Při 100 km/h na 6-ku 2000 ot/min. Hodnoty na PC se shodují s čerpáním, rodíl do 0,1 l/100 km.
Priemerna spotreba mi vychadza temer presne na 7l na sto, ak prevladaju okresky, tak skor okolo 6,5, v meste zas tak okolo 7,5.
Primera, dvojliter benzin. Pri tretinovom podiele dialnic, okresiek a mesta cca 7,5.
Po meste 9-10. Ked blbnem, tak do 15.
Fabia HTP 51kW, 90% mesto, 7,9.
Po meste 9-10. Ked blbnem, tak do 15.
Fabia HTP 51kW, 90% mesto, 7,9.
Město a pojíždění do 10km 7,5 - 7,8 l/100km
Dlouhé trasy vč. 30% dálnice a 30% se zapnutou klimou za 6,3 - 6,7
Dlouhé trasy vč. 30% dálnice a 30% se zapnutou klimou za 6,3 - 6,7
průměr 9,5 (kombinace normálních jízd a víkendové zábavy za volantem) při ekonomické jízdě byl můj nejlepší výsledek byl 6,2l (víckrát jsem to nezkoušel). Delší dálniční přesuny při dodržovaní limitů 7,5l... Aby byla zábava 10-12l, okruh znamené kolem 20l 😄 Víc si to neveme >😁
Tak se služební Fabií 1.4 MPI (r.v. 2001) mám průměrnou spotřebu 10,5 l /100, ale 90 procent jízd jsou do 5 km délky, zato je jich hodně. Dojedu, vychladne, za chvíli nastartuju, zase popojedu, atd. Druhé auto Mazda 6, r.v. 2005, motor 2,0 104 kW jezdí podle počítače za průměrných 8,5 litru, ale ta nejezdí tolik po městě, spíše delší trasy.
udavana v case kupy: 4,4/5,9/50
udavana dnes: 4,4/6,0/5,1
Model 1.0 sa standartne dodaval len s najnizsim a prostrednym stupnom vybavy, pricom model SE ma este o cosi bohatsiu vybavu ako najvyssi stupen (klima, vyhrievanie sedadiel...). Okrem logicky vyssej hmotnosti sa na spotrebe negativne musi prejavit aj celodenne svietenie (cca + 0,1 l/100km?) a o 2cm sirsie letne pneu (cca + 0,1 l/100km), s ktorymi sa model 1,0 inak nedodava. Vysledok?
Za necely rok (11.7.2009 - 19.6.2010) som pri pouzivani automobilu najma v meste a na okresnych cestach (znacna cast v clenitom terene) som dosiahol dlhodoby priemer spotreby 5,4 l/100km.
Najnizsia spotreba zaznamena pri tankovani: 4,2 (palubny PC ukazoval 4,3!)
Najvyssia spotreba zaznamenana pri tankovani: 6,0 alebo 6,1? (bolo to nieco medzitym, nepamatam si presne, takze neviem zaokruhlit. V zime, pocas snehovej kalamity)
Styl jazdy bol vacsinou co najekonomickejsi (no cakal som pri nom este lepsiu spotrebu. Holt, vysoka stavba karoserie, dan za vnutorny priestor asi). Zvysok presne naopak, co najrychlejsi bez ohladu na spotrebu. Palubny PC (az na spominany pripad), ukazoval vzdy o cosi menej, ako bola realita, o 0,1 az max 0,3 (pri vyssich spotrebach) litra.
Auto bolo prerobene potom na LPG a takto jazdi vyse rok.
Dlhodoba spotreba od prestavby: cca 6,5 LPG + 0,4 Benzin
Najnizsia zaznamenana spotreba LPG (zavisi velmi na tlaku na ČS): cca 5,6
Najvyssia zaznamenana spotreba LPG (detto): do 8 litrov (nepamatam si presne)
Co sa LPG tyka, cakal som trochu menej, cca + 10%, vysledok je dvakrat tolko (no stale uspora).
Pal. PC na LPG ukazuje, priblizne, povedal by som, spotrebu zodpovedajucu jazdu rovnakym stylom na benzin, mozno este kusocek nizsiu (mozno len ja uz jazdim este ekonomickejsie). Odchylka realu LPG oproti pal. PC je vsak velmi rozna, od cca 20% do 50%. Neda sa podla nej vobec tipnut skutocna spotreba. Len ci bude "vysoka" alebo "nizka".
udavana dnes: 4,4/6,0/5,1
Model 1.0 sa standartne dodaval len s najnizsim a prostrednym stupnom vybavy, pricom model SE ma este o cosi bohatsiu vybavu ako najvyssi stupen (klima, vyhrievanie sedadiel...). Okrem logicky vyssej hmotnosti sa na spotrebe negativne musi prejavit aj celodenne svietenie (cca + 0,1 l/100km?) a o 2cm sirsie letne pneu (cca + 0,1 l/100km), s ktorymi sa model 1,0 inak nedodava. Vysledok?
Za necely rok (11.7.2009 - 19.6.2010) som pri pouzivani automobilu najma v meste a na okresnych cestach (znacna cast v clenitom terene) som dosiahol dlhodoby priemer spotreby 5,4 l/100km.
Najnizsia spotreba zaznamena pri tankovani: 4,2 (palubny PC ukazoval 4,3!)
Najvyssia spotreba zaznamenana pri tankovani: 6,0 alebo 6,1? (bolo to nieco medzitym, nepamatam si presne, takze neviem zaokruhlit. V zime, pocas snehovej kalamity)
Styl jazdy bol vacsinou co najekonomickejsi (no cakal som pri nom este lepsiu spotrebu. Holt, vysoka stavba karoserie, dan za vnutorny priestor asi). Zvysok presne naopak, co najrychlejsi bez ohladu na spotrebu. Palubny PC (az na spominany pripad), ukazoval vzdy o cosi menej, ako bola realita, o 0,1 az max 0,3 (pri vyssich spotrebach) litra.
Auto bolo prerobene potom na LPG a takto jazdi vyse rok.
Dlhodoba spotreba od prestavby: cca 6,5 LPG + 0,4 Benzin
Najnizsia zaznamenana spotreba LPG (zavisi velmi na tlaku na ČS): cca 5,6
Najvyssia zaznamenana spotreba LPG (detto): do 8 litrov (nepamatam si presne)
Co sa LPG tyka, cakal som trochu menej, cca + 10%, vysledok je dvakrat tolko (no stale uspora).
Pal. PC na LPG ukazuje, priblizne, povedal by som, spotrebu zodpovedajucu jazdu rovnakym stylom na benzin, mozno este kusocek nizsiu (mozno len ja uz jazdim este ekonomickejsie). Odchylka realu LPG oproti pal. PC je vsak velmi rozna, od cca 20% do 50%. Neda sa podla nej vobec tipnut skutocna spotreba. Len ci bude "vysoka" alebo "nizka".
Honda Accord Tourer, r.v.2009
Motor: 2.4 i-VTEC, 148kw, 6-st manual, xenony, klima, kolesa 225/50 R17
Dlhodoby priemer 8,5l /100km ale vacsina tras je mesto, kratke jazdy rano do prace a poobede naspat. Potom pripadne kratsie jazdy na nakup a pod. Pri dlhych trasach na dialnici to ide dole, na cca 7 litrov, ale dlhodoby primer to velmi neovplyvnuje kedze to mesto je vyse 90% jazd.
Je tam palubny pocitac ktory ukazuje idealne preradovanie, a tym by bola spotreba este nizsia, ale nepouzivam to, skor naopak 😄
Motor: 2.4 i-VTEC, 148kw, 6-st manual, xenony, klima, kolesa 225/50 R17
Dlhodoby priemer 8,5l /100km ale vacsina tras je mesto, kratke jazdy rano do prace a poobede naspat. Potom pripadne kratsie jazdy na nakup a pod. Pri dlhych trasach na dialnici to ide dole, na cca 7 litrov, ale dlhodoby primer to velmi neovplyvnuje kedze to mesto je vyse 90% jazd.
Je tam palubny pocitac ktory ukazuje idealne preradovanie, a tym by bola spotreba este nizsia, ale nepouzivam to, skor naopak 😄
3.2 162Kw 220Hp 4q automat
Dálky umí za 9, jinak pruměr 12, celkem to jde. Každopádně kdyby se to honilo umí jet i za 16, a mžná i víc. Každopádně to za ten zátah a nádhernej zvuk řadové šestky stojí.
Dálky umí za 9, jinak pruměr 12, celkem to jde. Každopádně kdyby se to honilo umí jet i za 16, a mžná i víc. Každopádně to za ten zátah a nádhernej zvuk řadové šestky stojí.
Karoséria sedan, pohotovostná hmotnosť 1378 kg, väčšinou 2 cestujúci, pneumatiky 205/55/R16 a reálna dlhodobá spotreba meraná tankovaním 7,8 litra. Jazdím väčšinou podľa predpisov, na diaľnici skôr tak 110 km/h. Inak pri 130 km/h je to 8,5 litra, medzimesto pod 7, (najmenej 6,5) a mesto podľa hustoty premávky 9 až 12.
Já jezdím většinou po městě a okolí a moc nešetřím. Můj Outback 3,6R (r.v. 2010, 260k, 5AT, AWD, Si-Drive) má dlouhodobou spotřebu za posledních 15tkm 12l. Hodně záleží na stylu jízdy, horní limit je někde okolo 24l, ale mimo město jde dlouhodobě a svižně jezdit okolo 10l a při konstantních 90kmh jede i za 7 😄
Tak spotřebu po 20 000 Km počítanou ( liší se o 1 deci od palubním počítačem ) mám 6,3 v létě jezdím na 16 palcových v zimě na 15 palcových rozdíl je 4 deci ve prospěch 15 palcových, to tu uvádí málokdo přitom to má vliv na potřebu. Uvedu pár příkladů 4 dospělí plný kufr průměr 104 km spotřeba 6,5 se zapnutou klimatizací. Jinak 80% procent všech jízd je rozvoz a svoz dětí do školy, kroužky nákupy atd. Vyložená ekojízda na120 km 5,5 litru průměr 64 km po silnicích 2 třídy. 😉
citroen C4, 1,6, 80kW.
50 000 km.
presne 7,0 l. palubny pocitac ukazuje o chlp nizsiu spotrebu ako je realna.
v lete jazdim za 6,5, v zime skoro 8,0 l.
na 60 litrovu nadrz chodim 780-880 km.
tankujem 90 percent MOGUL. , 95 oct..
rekord mam nad 900 km.
jazdim normalne. medzimesto 90-100. cca 70 percent medzimesto, 30 percent mesto. malo dialnic. vozidlo ma vyssiu spotrebu na dialnici. pre 130km/h uz je to cca 8,5 l/100km.
mam dlhodobe skusenosti s OCTAVIAou 1,6 ...74 kW. rekord 18 l. na 200km. priemerne 8 litrov.
roomster 1,4 16v 7 litrov,
50 000 km.
presne 7,0 l. palubny pocitac ukazuje o chlp nizsiu spotrebu ako je realna.
v lete jazdim za 6,5, v zime skoro 8,0 l.
na 60 litrovu nadrz chodim 780-880 km.
tankujem 90 percent MOGUL. , 95 oct..
rekord mam nad 900 km.
jazdim normalne. medzimesto 90-100. cca 70 percent medzimesto, 30 percent mesto. malo dialnic. vozidlo ma vyssiu spotrebu na dialnici. pre 130km/h uz je to cca 8,5 l/100km.
mam dlhodobe skusenosti s OCTAVIAou 1,6 ...74 kW. rekord 18 l. na 200km. priemerne 8 litrov.
roomster 1,4 16v 7 litrov,
to tady nikdo nejezdí nějakým klasickým autem?
Tak třeba já jezdím taky Alfa Romeo 164. 2.0TS = starej dobrej Alfa motor... řetěz a nesmrtelnej.
Když jedu "na spotřebu", tak jedu cca za 8,5 litru. Když to neřeším - tak do 10. Když opravdu spěchám - tak kousek přes 10... ale pořád do 11!
Tomu říkám dobře udělanej motor... 😉
Má najeto čerstvě přes 500tis km... tuhle jsme slavili. A letos přestal kompresorovat kompresor klimatizace... je to rok 1995 - tak už měl nárok, ne?
Komu se to zdá moc, tak ať se v tom sveze. Je to dlouhý auto... 150 koní... a slavnej Superb je proti tomu na naší "d-d-d-1" ostuda.
😉
Tak třeba já jezdím taky Alfa Romeo 164. 2.0TS = starej dobrej Alfa motor... řetěz a nesmrtelnej.
Když jedu "na spotřebu", tak jedu cca za 8,5 litru. Když to neřeším - tak do 10. Když opravdu spěchám - tak kousek přes 10... ale pořád do 11!
Tomu říkám dobře udělanej motor... 😉
Má najeto čerstvě přes 500tis km... tuhle jsme slavili. A letos přestal kompresorovat kompresor klimatizace... je to rok 1995 - tak už měl nárok, ne?
Komu se to zdá moc, tak ať se v tom sveze. Je to dlouhý auto... 150 koní... a slavnej Superb je proti tomu na naší "d-d-d-1" ostuda.
😉
Priemer s kludnou nohou 8,8l/100km
V meste pri spynuti s davom:10-12l/100km
Mimo mesta: 90-110 7,5l/100km
Dialnica: 130 8,5l/100km
Samozrejme ked clovek na to slapne tak su tie cisla niekde inkde,ale je to velke pohodlne tiche auto s dobrou dynamikou.Spolahlive,ma najazdenych vyse 700 000km a stale bez problemov.
Gumy:235/40 R17
Najnizsia spotreba:5,8 l/100km.Čadca-Martin-Čadca,4ludia v aute.
V meste pri spynuti s davom:10-12l/100km
Mimo mesta: 90-110 7,5l/100km
Dialnica: 130 8,5l/100km
Samozrejme ked clovek na to slapne tak su tie cisla niekde inkde,ale je to velke pohodlne tiche auto s dobrou dynamikou.Spolahlive,ma najazdenych vyse 700 000km a stale bez problemov.
Gumy:235/40 R17
Najnizsia spotreba:5,8 l/100km.Čadca-Martin-Čadca,4ludia v aute.
Ahoj, mám Yaríska najeto v současnosti necelých 18.000 km a spotřeba se pohybuje mezi 5-6 l/100 km. Když člověk jezdí hodně slušně není problém spotřebu udržet pod 5,5 l i po Praze, na okreskách se dá i pod 5 l. Na dálnici, při tempu kolem 160 km/h bere tak 6,5 l.
mám dlouholeté zkušenosti s Octavií I. 1.6 - 75 kW, povětšinou jsem jezdil ve 2 a více lidech a poměrně naloženým kufrem. Spotřeba při delších cestách mimo město 5.0 - 6.0 l/100km, město 6.5 - 7.5 l/100km. Dlouhodobá 6.1 l/100km. Dálnice 7.0-8.0 l/100km
před rokem jsem koupil Octavii I. 1.8 Turbo 110kW - jezdím stejné trasy jako s 1.6kou, ale věčně zapnutá klima na 19stupňů. Při předpisové jízdě mimo město bere 6.0 - 6.5 l/100km, ve městě 9.5 - 11.0 l/100km. Svižná jízda (se strachem o řidičák >😁 ) pak znamená 7.0 - 8.0 l/100km. Dálnice česko 7.5 -8.0, německo 10-12 >😁 Dlouhodobý průměr mám 7.1 l/100km
před rokem jsem koupil Octavii I. 1.8 Turbo 110kW - jezdím stejné trasy jako s 1.6kou, ale věčně zapnutá klima na 19stupňů. Při předpisové jízdě mimo město bere 6.0 - 6.5 l/100km, ve městě 9.5 - 11.0 l/100km. Svižná jízda (se strachem o řidičák >😁 ) pak znamená 7.0 - 8.0 l/100km. Dálnice česko 7.5 -8.0, německo 10-12 >😁 Dlouhodobý průměr mám 7.1 l/100km
mal som octaviu I. 1,8 T ,110 kW, 2001 - spotreba medzi 7 - 12 l
teraz mam sorento 2,5 VGT, 125 kW, 2010 - starši model - spotreba medzi 8 - 11 l
teraz mam sorento 2,5 VGT, 125 kW, 2010 - starši model - spotreba medzi 8 - 11 l
Hodnoty dle počítače: léto na 16 palcových kolech od 6 do 6,3, nyní na 15 palcových zimních pneu kolem 6,5. podotýkám, že se jedná o jízdy po městě a do okolí cca 30 km.
Město, auto s motorem 1.6 a pohonem 4x4 za 6,3? Tomu se mi moc nechce věřit.
Nelže-li počítač (a myslím, že ne), je to tak. Ale není to pochopitelně jízda brzda plyn ani sprint od semaforu k semaforu.......
Výrobce uvádí 8,2. A jezdit o 2 litry níž, to je téměr nemožné ;-\
Honda Civic 1.8 vtec kupena tento rok. Nabehane tesne pod 10 tis km v drvivej vacsine dialnica a pokojne tempo. Dlhodoba priemerna spotreba 5.8 litra. Zatial inu hodnotu board computer neukazal, dufam ze funguje😊 Mam velmi rad aj diesle, mal som predtym 1.9 jtd z Turina. S Civicom som vsak zistil, ze pri mojom style jazdy diesel vobec nepotrebujem. Oproti dieslu v mojom rezime vlastne same vyhody (cena, udrzba, studene starty, vaha auta, ziadne dochladzovanie turba, ziadne chulostive dvojhmotove zotrvacniky, vstrekovace a stupajuci pomer biozlozky v nafte, chvala bohu ani ziadny DPF filter....). Ale opakujem, diesle maju tiez svoje kuzlo.
Mám najeto 2000 km. zimní pneu 205-55 16 teplota kolem nuly na jeden zátah ujeto 320 km pruměr 67 km za hodinu v autě jedna osoba 80% jizdy okresky jinak dálnice spotřeba podle PP 5.1 po dotankování reálná spotřeba 5.4 . Jinak od převzetí auta je spotřeba podle PP 6.3 real 6.6 z toho je polovina město jinak okresky uvidim jak to bude po zajetí a přes léto.
za posledních 21tkm reálný průměr 5,68. (udáváná komb. výrobcem 5,7) Pracuju na zlepšení. Je to taková kombinovaná spotřeba, ale převažuje město, rychlostní průměry na nádrž se mi nezřídka pohybují 35-40kmh. Ve městě zahřátej motor cca 6-7l/100km, se studeným startem 7-9l/km, ale to jsou fakt krátký jízdy. Mimo město při eko- jízdě lze jezdit hluboko pod 5l / 100km. Po dálnici jezdím většinou pomalu, rychlejší jízda s nízkým točákem a dlouhou pětkou není příjemná. Na druhou stranu na písecký dálnici z kopce Vmax 190km/h a ještě by šlo, ale už mi trochu vibrovaly kola 😄 Po rovině max 160kmh tachometrových = přesně těch 155 dle výrobce.
[odkaz]
[odkaz]
Škoda Octavia I 1,6 75kw 7,5l
Honda Accord 2,4 exe AT 148kw 9l
MB SLK 350 225kw 10l
Honda Accord 2,4 exe AT 148kw 9l
MB SLK 350 225kw 10l
U moji RSky zatim po 13000km prumer 8,4l. Da se stim jet za 6, ale taky za 20😄 Dalnicnich 140 na tempomat bere 8,5l.... Tankuju jen N98...
Město 14l, při řádění na okreskách 17l, dlouhodobá 11-12l, ale při plynulé dálniční jízdě 130kmh ve 4 lidech a plným kufru se dá dostat i na 9,5l - na tak těžký auto a ještě k tomu kombi je to skvělá spotřeba, o výkonu nemluvě. Skvělej motor!
Priemer po 5 tisíc km je 9,3.
Na 200 kW a R6 je to fajn spotreba keď si pomyslím, že 10 litrov "žrala" lada s 55 kW.
Na 200 kW a R6 je to fajn spotreba keď si pomyslím, že 10 litrov "žrala" lada s 55 kW.
1,2 GS, 86koní, 15" disky v lete aj v zime
jazda 50%mesto a 50%mimo mesto, len cesty 1.tr., v meste do 60km/h, mimo mesto 80-100km/h, spotreba v lete 4,8 l/100km s klimou, v zime 5,3 l/100km s vyhrievanými sedačkami. Extrém: jazda do Chorvatska 160km rýchlosť po dialniciach v Madarsku a Chorvatsku, spotreba 7,8l/100km, celková vzdialenosť 630km. Tankuje sa na Aral, prípadne Shell.
jazda 50%mesto a 50%mimo mesto, len cesty 1.tr., v meste do 60km/h, mimo mesto 80-100km/h, spotreba v lete 4,8 l/100km s klimou, v zime 5,3 l/100km s vyhrievanými sedačkami. Extrém: jazda do Chorvatska 160km rýchlosť po dialniciach v Madarsku a Chorvatsku, spotreba 7,8l/100km, celková vzdialenosť 630km. Tankuje sa na Aral, prípadne Shell.
auto má momentálne 6000km, kúpené 10/2011, od kúpy jazdí na zimných pneu, jazda v meste 30% , mimo mesta 30%, dialnica 40%, spotreba v meste cca 6-7, spotreba mimo mesta od 4,9 veľmi opatrná jazda, ale nie brzda dopravy, do 6,3 dynamická rýchla jazda s 10% prekračovaním povolených rýchlostí, dialnica od 5,5 do 8. Priemer podla PP 5,7 l/100km. Tankujem len Shell.
Moc dlouho ho sice nemám, ale po nějakých cca 5 tis. km najetých od koupě, v podmínkách letošní zimy, mám průměrnou spotřebu 9,3 litru na 16ti palcových ráfcích a zimních pneu.
Hodně ale záleží na benzínu, momentálně jsem natankoval nějaký "sajrajt" z Robin Oilu a spotřeba jde nahoru - musím ho víc pobízet...
Co se paliva týče, jezdím na Vervu 100, potažmo klasika Natural 95.
Hodně ale záleží na benzínu, momentálně jsem natankoval nějaký "sajrajt" z Robin Oilu a spotřeba jde nahoru - musím ho víc pobízet...
Co se paliva týče, jezdím na Vervu 100, potažmo klasika Natural 95.
Dlouhodobý průměr mám 7,8 L.V zimě vyskočil dlouhodobý průměr na 8,0 L Při snaze o úspornou jízdu se dostanu i pod 6,5 L. Pokud jde o dálky tak na dovču do Itálie Tábor - San Benedetto del Tronto 7,7 L, Tábor - Salzburg - Tábor 7,3 L. Město většinou 8-10 L.
U TSI je spotřeba hodně závislá na stylu jízdy a plynulosti provozu. V žádné případě bych ale neměnil.
U TSI je spotřeba hodně závislá na stylu jízdy a plynulosti provozu. V žádné případě bych ale neměnil.
pod to bych se podepsal. Děsivé informace o hrůzných spotřebách 15l+ které se ke mě dostávaly než jsem koupil WRX jsou nesmysl pokud člověk ví jak z turbobenzínem nakládat😄
na 1.8TSI máš moc pěkná čísla... jak moc se liší reální spotřeba od indikované na palubním počítači? naftová oki II dle zkušeností docela podsazuje..jak je to u benzínu? dík za odpověď a ať to jezdí😄
na 1.8TSI máš moc pěkná čísla... jak moc se liší reální spotřeba od indikované na palubním počítači? naftová oki II dle zkušeností docela podsazuje..jak je to u benzínu? dík za odpověď a ať to jezdí😄
jen doplním údaje pro dokreslení spotřeby: celodenní courání cca 90km - výhradně město 9,9 L/100. Rychlý přesun Tábor - dolní Bukovsko a zpět cca 70km snaha o co největší úsporu času, obec 70km/h, mimo obec co to šlo 120-160, max dosažená rychlost 190km/h. maximální využívání potenciálu motoru 10,8 L/100km
po cca 2000km měření aktuální čísla😒br />
minimum 9,4L/100km (pohodová jízda v limitech, přes město i mimo něj, po dálnici 110)
maximum 14,5L/100km (blbnutí po okrskách, na zasněženém parkovišti a podobně)
dlouhodobý průměr 11L/100km (kombinovaný provoz jak umírněný tak šlapání na krk)
lze jezdit pod 10 pokud má člověk klid v duši a lehkou nohu, ale ani s pravidelnými výlety za zábavou se průměr nad 11,5 nevyhrabe.
(měření je odečítané dle tankování ale kupodivu s palubním počítačem sedí +-0,2l/100, ježděno v teple i mrazech, zimní 17tky 205/50, palivo vždy N95, tankováno pravidelně u Avie v Pekařské u dealera Subaru Emil Frey, Praha5)
maximum 14,5L/100km (blbnutí po okrskách, na zasněženém parkovišti a podobně)
dlouhodobý průměr 11L/100km (kombinovaný provoz jak umírněný tak šlapání na krk)
lze jezdit pod 10 pokud má člověk klid v duši a lehkou nohu, ale ani s pravidelnými výlety za zábavou se průměr nad 11,5 nevyhrabe.
(měření je odečítané dle tankování ale kupodivu s palubním počítačem sedí +-0,2l/100, ježděno v teple i mrazech, zimní 17tky 205/50, palivo vždy N95, tankováno pravidelně u Avie v Pekařské u dealera Subaru Emil Frey, Praha5)
Presne rok jezdime s sestivalcem na LPG. Zaznamy si nepisu presne, ale prumery jsou od 10.5 do 13.5 LPG + 0.3 (leto) az 1.3 (zima) benzinu / 100km. Vetsinou je to 11.8LPG a 0.5 BA95 k tomu. Naklady na km v palivu tedy v dnesnich cenach 17Kc a 36 Kc vychazi 2.18Kc (plus desetnik za aditiva) :yes:
- léto+ klima (50%měst👋50%dálnice) - 7,2
- zima (50%měst👋50%dálnice) - 8,2
- léto dovolená (90% dálnice) - 6,8
- léto výlety (90% okresky) - 5,5
- minimum (50km/h, tempomat, rovina, pětka) - 3,3l
- maximum (zima, topení, studený motor) - přesné číslo nevím, ale zní to jako když se vypouští vana
😄
- zima (50%měst👋50%dálnice) - 8,2
- léto dovolená (90% dálnice) - 6,8
- léto výlety (90% okresky) - 5,5
- minimum (50km/h, tempomat, rovina, pětka) - 3,3l
- maximum (zima, topení, studený motor) - přesné číslo nevím, ale zní to jako když se vypouští vana
😄
dlouhodobe mereno podle uctenek z pump (vetsinou beru N95, pouze vyjimecne N9😄: 9,5 l/100 km
Mam najeto pres 150000 km a po resetu pocitace letos v breznu, pri nastavovani letniho casu, mi pocitac ukazuje 6,9. Ze zacatku to trochu oscilovalo okolo 7 litru a pak se to ustalilo na teto hodnote. Jezdim cca 75% dalnici (rychlost okolo dalnicniho limitu) a zbytek mesto, ale nijak se neloudam, asfalt ovsem netrham 😄 .
A jeste dodam, ze to cca odpovida mereni podle poctu km na tankovani doplna, ktere je kazdy tyden minimalne jednou.
A jeste dodam, ze to cca odpovida mereni podle poctu km na tankovani doplna, ktere je kazdy tyden minimalne jednou.
Dlouhodobý průměr při stavu tach. 9000 km 7,3 l,dlouhodobě mírně klesá, jezdím jenom dálnice (139 na tempomat, průměr 7.1) a Praha (nejezdím zásadně zácpy, radši jedu busem).Minimum 4.8 (Barrandov-Ďáblice, cestou jen jedny světla, tempomat 77 km/h, 6ka, kompletně vypnutá ventilace), maximum 8.7, totální zácpa na trase dlouhé 7 km v Praze. Při sportovnější jízdě po okrskách žere 7.0 😄
Jelikož táhne krásně od 1.800 ot., sportovněji se sním dá jezdit v rozmezí 1500 - 3000 otáček,vytáčet nad 4000 se vyplatí jen při předjíždění, 6ti kvalt je skvělý !!!!.Těm, kteří se spokojí s 77 kw vřele doporučuju 1.2 TSI, 1.4ka je pro ty, kteří a priori nechtějí šetřit a "něco si užít.
1.4 tsi jede stejně nebo líp než jakákoli 2.0 atmosféra a žere o 2 litry míň v kombi, cyklu, 1.2 tsi je o dost lepší 1.6ka s taktéž až o 2 litru nižší spotřebou (s vyjímkou toyoty 😄. Ostatní atmosféry jsou točivé žravé bestie. Nechápu nikoho, kdo si při nájezdu do 16000 km/rok koupí nudnou 1.6 TDI místo TSI.....ekonomický nesmysl.
Nízkoobjemový přeplňovaný motor je výborný na krátké vzdálenosti po městě, jezdím s ním o 1.5 až 2 litry líp než s předchozí 1.6 atmosférou (Fiat Stilo MW). Při 160 km/h tempomat žere skvělých 8.2 litru. (Stilo žrávalo cca 9.8 l)
Jelikož táhne krásně od 1.800 ot., sportovněji se sním dá jezdit v rozmezí 1500 - 3000 otáček,vytáčet nad 4000 se vyplatí jen při předjíždění, 6ti kvalt je skvělý !!!!.Těm, kteří se spokojí s 77 kw vřele doporučuju 1.2 TSI, 1.4ka je pro ty, kteří a priori nechtějí šetřit a "něco si užít.
1.4 tsi jede stejně nebo líp než jakákoli 2.0 atmosféra a žere o 2 litry míň v kombi, cyklu, 1.2 tsi je o dost lepší 1.6ka s taktéž až o 2 litru nižší spotřebou (s vyjímkou toyoty 😄. Ostatní atmosféry jsou točivé žravé bestie. Nechápu nikoho, kdo si při nájezdu do 16000 km/rok koupí nudnou 1.6 TDI místo TSI.....ekonomický nesmysl.
Nízkoobjemový přeplňovaný motor je výborný na krátké vzdálenosti po městě, jezdím s ním o 1.5 až 2 litry líp než s předchozí 1.6 atmosférou (Fiat Stilo MW). Při 160 km/h tempomat žere skvělých 8.2 litru. (Stilo žrávalo cca 9.8 l)
Můj 11 let starý Focus umí bez problému jezdit do 7 l/100 km a to včetně města a dálnice. Když se snažim, klesne spotřeba pod 6 l/100 km.
Dá se něco takového dosáhnout i s moderními benzinovými auty s podobným výkonem? Nezvyšuje větší hmotnost spotřebu příliš?
Jediný benzín, kde se dá jezdit za míň je TSI od VW. Tam je spotřeba úměrná stylu jízdy. třeba u 1.2TSI 77kW je mezi 4,5 - 11 litry. >😁 V průměru za 7,7litru.
Na 90-ti koňový auto mi to přijde jako dost tristní výsledek. Známý s Mondeem 2,5 V6 jezdí jen o 0,5-1l větší spotřebou, ovšem neporovnatelnou dynamikou a výkonem. Prostě tenhle motor, ať to může být jakýkoliv držák, se co se týče postřeby moc nepovedl ;-\
mimo město kolem 6
Megane III, 1,6 16v 74 kW
Kazdopadne zastavam nazor, ze sedan stredni tridy potrebuje k nizke spotrebe motor s 100kw a vyse a nizko polozenym krouticim momentem
když ho ale pučim někomu, kdo na něj neni zvyklí, tak jezdí za 9
jinak když už se jede dálka, tak je to někde na 7 litrech +-0,3