Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

64 komentářů

Ročně najedu tak 70 až 80 tisíc km, převážně po českých silnicích. Během 3 let mi tedy "naskočí" až čtvrt milionu kilometrů. Potřebuji ke své práci auto, které tyto kilometry při běžném servisu bez problémů odjede. Podotýkám, že jezdím s manažersko-referentskými auty, tedy nižší střední až střední třída (je možné, že mercedes třídy S dále popsané problémy nemá, ale mne a asi většiny národa se to zase až tak moc netýká).

Důvodem založení této diskuzní skupiny je můj dojem, že tím, jak se ta auta stávají stále složitější, se stále více "sypou". Dříve jsem jezdil ojetými auty, nová auta jsem si zatím pořídil jen dvě: U forda escorta jsem měnil každých 30 tisíc km ložiska v kolech a myslel jsem si, že už to horší být nemůže. Mýlil jsem se. Teď mám oktávii TDI a ve 114 tisících km se mi sype tak, že se jí budu asi koukat zbavit. Je to rok výroby 1999. K těm autům se chovám zcela "normálně" - jezdím převážně dlouhé trasy, ne že bych striktně dodržoval naše limity, ale rozhodně ta auta neuháním...

Napište sem prosím vaše zkušenosti vy, kteří jezdíte relativně hodně kilometrů a můžete tak posoudit skutečnou kvalitu a výdrž aut nižší střední a střední třídy. Vydrželo někomu auto bez zásadnějších problémů těch 250 tisíc kilometrů? Taxikáři, obchodníci, referenti, služební řidiči apod. - prosím, napište vaše zkušenosti!
No ja mam tuhle zkusenost.Byl jsem vlastnikem Hondy Accord r.v.1988.To bylo nekdy v roce 1995.Auto melo najeto 160 tisic,kdyz jsem ho koupil a kdyz mi ho v Praze ukradli,melo najeto neco kolem 270 tisic.Celou dobu jsem jenom lil benzin a menil olej,atp.Jednou se ale vyskytla zavada na brzdach.Brzdovy valecek se nechtel vracet .To byla snad jedina zavada,co jsem ho mel.Ted mam to samy,ale v kombi,sice novejsi,ale jsem taky spokojenej.Menil sem jen koncovy dil vyfuku a nechal stocit brzdovy kotouce.
Ford Mondeo 2.0 Ghia - rok 93, ted najeto kolem 240000km. Problemy po prvnich 140.000km (podle servisni knizky) - vymena zarovky v parkovacce a vymena predniho skla za rozbity. Do ted jeste - poskozenej pocitac ASR (slo odpojit - ASR nefunguje, oprava by stala asi 25000Kc) a totalne vybehany mechanismy steracu - muselo se menit. Jinak naprosto bezproblemovy auto. Jeste snad jednou praskly tahlo u spojky (jedno z prvnich Mondeii - nema hydraulickou spojku) - oprava asi 700Kc...
poslední TÜV (asi tak min.týden) taky přiznali, že "japonci" jsou odolnější (museli najít jiný termín než "lepší"), když mají míň závad - "němci" srovnávají s "japonci" krok až ve vyšších cenových relacích (tj. p.c. tak +- 2mil.Kč); prostě na výdrž jsou toyoty, subaru, mazdy
Mam taky Forda Mondeo v nafte coz bych dal k lepsimu. Souhlasim s tim ze jsou Japoncici tak nejak odolnejsi. (taky se asi tak nektadou jako Skodovky a jine) Nahradni dily (origo) jsou sice drazsi ale spojehlivost je na miste. Muj nazor pro cestaka je NAFTA, TURBO, JAPONEC - Subaru, Mazda
subaru dela do nafty ?
subaru do nafty? - těěééééšško
podla mojho nazoru by si sa mal pozriet na vozy mitsubishi a subaru... brat ma lancer '94 s 220.000 km a doteraz bez vaznejsich problemov vcitane elektriky
Když jsem jezdil na začátku devadesátých let s diesely dotaženými zvenku (peugeot, citroen), tak jsem problémy neměl. A to měly najeto nějakých kilometrů! A když něco, tak oprava byla za pár korun. Teď chodím každé 2 měsíce na prohlídky s výměnou oleje (po 15 tisících km) a když se něco pokazí "jenom" po 10 tisících km, tak je auto v servisu každý měsíc. Což je otrava. Navíc každá oprava, ať je tomu cokoliv, stojí 5 a víc tisíc. Jsou ti japonci fakt tak spolehliví? Není to vykoupeno tím, že když se něco stane, tak zaplatím ještě daleko víc než u té oktávie (nebo jiného auta z Evropy)?
Subaru naftu nedělá. Mazda, Toyota, Nissan. Ale nevím, japonci sami na naftu nejezdí a v dieselech tradici nemají.
souhlas - u japonce je nafta strasna, nicmene nedavno jsem jel v predvadecce Renault Laguna-diesl...a byl to takovej rachot, ze sem nemohl udrzet v ruce ani radicku😞 (vibrace-rozptyl cca 3cm=strasny-jak kdyby chtela odcestovat)...a ten hluk vevnitr (jako v traktoru)...takze nevim, zda to byla jenom kusovka, ale od Renaultu bych asi diesel taky nebral!!!...to se s VW (nebo s Peugetoem) vubec neda srovnat...
no jo, před lety (dlouhými) byly u renaulta špičový zážehový, u PSA vznětový motory; pak se objevilo tdi u VW, teď přišlo PSA s novým dieselem - zajímalo mě srovnání, proto jsem kdysi na to založil téma (je až v archivu...)
Na těch starých klasických dieselech a la PSA se nemělo co pokazit: zažil jsem akorát výměnu vstřikovacích trysek nebo žhavících svíček, jednou se vysypalo vstřikovací čerpadlo, ale v tom byl motor nevinně. A dneska mi na TDI 81kW za těžký prachy vyměňují díly, o kterých ani nevím, kde v tom motoru jsou a co tam dělají. To vše 8 měsíců po uplynutí záruky. To mě nebaví (slušně řečeno). Ve 114 tisících km ujetých za rok a půl musí být takový motor tak akorát "dobře zajetý", a ne na konci životnosti...
Nase Felda 1.3i 50kW - motor vydrzel 190000km !!!, stari vozu 3 roky !!! nebyl sice uplne hin, ale dle servisu skoda tak akorat na generalku - zral olej jak trabant (i kdyz tam ho leju primo do nadrze, ale mnozstvi zhruba sedelo 😄 ). Nevim jestli to byl jen jeden blbej kus nebo proste ty motory vic nevydrzi.
to phil-kámoška měla Toyotu Corollu a jezdila docela dost. Nevím přesně, ale 250 tisíc určitě najela. A v pohodě. Když kupuješ nový auto a víš, že s ním tolik najezdíš, měla by tě zajímat cena vozu, provozní náklady, tedy např. spotřeba a délka servisních intervalů, dále hodinová sazba práce v servisu, dostupnost náhradních dílů a jejich cena, a taky, když jezdíš po celé ČR, počet servisů. Dále užitná hodnota, velikost a využitelnost zavazadelníku a např. nosnost. Dost důležitá je bezpečnost auta a dobré jízdní vlastnosti. Pak, jak už bylo napsáno, vybírej podle spolehlivosti. Myslel jsi, že dieselová Oktávka je dobrá volba, no ale asi takovou zátěž nesnese.

Když budeme brát v potaz cenu do 500 000,-, pak tedy asi nějakého japonce. Neboj se, ceny dílů a dostupnost je stejná jak u evropského vozu. Každá japonská značka má v Německu nebo v Rakousku sklad. A teď konkrétně. Spolehlivej dříč je Subaru Impeza. Náhon na 4 kola ti zajistí, že nikde v zimě nezůstaneš viset, což jistě oceníš. Měl bys určitě spolehlivý vůz a servisů v ČR je asi 15. Nevýhodou v tvém případě je vyšší spotřeba a fakt, že jsou pouze v benzínové verzi. Zavazadelník je taky trochu menší, než srovnatelná konkurence ( to je daň stálému pohonu všech kol), no ale něco za něco.

Další dobrou volbou podle mého je např. Honda Civic. Velmi dobré benzínové motory, malý objem a velký výkon, známej má 1,4 a jezdí super. Nízké povinné ručení a daň. Kvalita taky velmi dobrá, bezpečnost taky. Asi dražší servis než Subaru. Dále máme možnost Toyota Corolla. Určitě velmi kvalitní vůz, nenáročný, ale pro někoho moc "obyčejný". Nyní úplně nové přepracované benzínové motory s variabilním nastavením ventilů. Honda je dělá už déle, toyota s tím teď začala. Toyota je určitě dobrá volba, Civic je možná reprezentativnější, ale i dražší. No a ještě mě napadá tak Mazda 323, možná by se vlezla finančně i 626. Mazda sice patří Fordu, ale v tvém případě by jistě stála za úvahu. Poměrně velký vůz s dobrou užitnou hodnotou. Dobrá variabilita vnitřního prostoru, kvalita mírně nadprůměrná, dobrý poměr cena/výkon. Motory přijatelné, dobrá dostupnost servisů a dílů. Cenově přijatelnější, než Honda. To je tak obecně všechno. A co se týče dieselů u jednotlivých značek , na to jsou tady daleko lepší machři. Např. disel od Forda není nic moc, takže jestli je taky v Mazdě...
Musím potvrdit, že Corolla je dost odolný auto, Známej to má, nedělá na tom nic, nechápu, jak auto může takový zacházení vydržet. Accord se 400000 km taky není nic neobvyklýho. Vnitřek přitom vypadá, jak u evropský káry po 150 000 km - bezvadnej, jen trochu oleštěnej volant, páka a pedály. Samozřejmě záleží na tom, kdo s tím jezdí.
Na tech japoncich se moc nevymysli - v praci jsme meli Primery od Nissanu - 300.000 jako pool auto a bez problemu (pokud pominu havarie, ale v tech je to auto nevine). Pokud bych to umel, tak bych podrthnul to slovo pool. Oply Astry z tohoto poolu sli na odpis v 100.000 stejne jako Octavie.

Jinak co se tyce nahradnich dilu - pred koupi auta jsem zjistoval co stoji vymena celniho okna - Laguna 12.000, Focus 10.000+ Nissan Primera pod 10.000. U Vectry si ted nejsem jist, ale mam posit ze je pres 10.000 take.
Je to trochu mimo téma, ale čelní okno na Chevrolet Caprice, do modra zabarvené, s kouřovým pruhem na horní hraně a se zalitou anténou na rádio stojí 6 500,- včetně DPH.
to pohoda- kde jsou prosím výsledky posledního TUV
ale v nejakom Opel Magazine bolo Combo s 800000 (ano osemsto tisic) kilometrami bez zavad, jazdi ho pepsi cola sr a pokial viem takych aut (nie prave 800tkm) tam maju viacej. Co sa tyka vectier mali sme tu tri kusy 2.0 16V full option bez koze(vectra B pred faceliftom) 200tkm bez problemov (brzdy, tlmice a beznu udrzbu neratam to je dufam samozrejmost) a zase sme tu mali jednu 2.5V6 s MT, ktora bola hrozne problemova od sameho zaciatku (prevodovka, vstrekovanie). No a samozrejme je tu A6 2.5TDI kapitola sama o sebe, 100% auto bez problemov (teda ak neratam prednu napravu po 100tkm 😄 VW nemame (tie sme zavrhli po problemoch so servisom a TDI (nemam na to stastie na cokolvek s turbom od VW)) okrem Polo 1.4 16V. Este E270CDI (90tkm), neviem co dodat ja ju nejazdim, neviem o ziadnych problemoch.
Kamos nabural svoj nissan almera (maly tukes zboku v predu), normalne snim odisiel do servisu po svojich a v servise odhaduju skodu na 100000 Sk.. toto je podla mna uplne ujete.. ak sa to stane na nepoistenom aute tak to tam moze dotycny clovek hned nechat..

Cize: japonske auta su dobre, dokym su poistene.., ale to asi vsetky auta 😄
Pokud chceš spolehlivý,výkoný,4x4 záruku na 1.000 000 mil kup si Hummer _________________________________I ta blbá felicie musí při slušnym zacházení najet 250.000.!

(pokud je nenajedeš za rok a půl.)
to voy: poslední tabulky jsem nečetl; co jsem psal, bylo z článečku v denním tisku, který vyšel asi tak před 10 dny (snad Hosp.noviny); vysvětluju si to tím, že takovouhle statistiku se u nás nějak 'nehodí' rozmazávat... jo to kdyby to pro VW, Opla, MB, BMW apod. dopadlo opačně... to by to všichni věděli 3x denně v detailech. Ale vážně: bylo tam napsáno, že vydrží toyoty, mazdy a subara a německá auta se jim vrovnají až ve vyšších modelových řadách (což jsem si přeložil tak, že např. corolla je stejně poruchová jako S-klasse) včetně toho, jak se prezentant téhle statistiky bránil na přímou otázku říct, že "japonci" jsou lepší - řekl, že jsou odolnější (nebo tak nějak zhuba přesně ty formulace byly)
Vysvětli mi proč felicie vydrží 250000km, když je najedeš za déle než jeden a půl roku. Můj názor je, čím je auto mladší, tím je spolehlivější (při stejně najetých km). Dokonce bych řekl, že když najedeš 250000 km za 1,5roku, musíš jezdit dlouhé trasy, a to by mělo být lepší než krátké - třeba za dobu 10 let. Samzřejmě, že nejspíš záleží na stylu jízdy, kde jezdíš převážně(město, dálnice, okresky, terén apod.)
Důvod založení tohoto tématu je právě v mém přesvědčení, že pokud s autem ty kilometry natočím rychle (tj. třeba za rok a půl), musí vydržet daleko více. Já jsem v tom prvním příspěvku nasadil laťku na 250 tisíc km za 3 roky. Je přece zřejmé, že auto je vystaveno menšímu opotřebení, když najede 1000 km s "rozumným" způsobem jízdy za jeden den, než když najede 50 krát 20 kilometrů denně do práce (s neustále se opakujícím cyklem ohřátí-chladnutí). Nenapadá mi, co by se při delších cestách a každodenním ježdění mělo více opotřebovat než při "***čkách". Je jasné, že auto odejde časově dříve, ale musí ujet daleko víc kilometrů. Pochopitelně do toho nejde ale zahrnout auta, která ty kilometry "nalítají" např. na německých dálnicích rychlostmi odpovídajícími maximálním...
S felicii jsem za 3 roky nalital 280000km a jezdila porad bez problemu. Na generalku to nebylo ani nahodou. Podle me musi kdejaka felicie nalit 250000.
tak toto nemyslis vazne.. jak je mozne rocne nabehat 93000kilometrov .. (jedine taxikar a ak si taxikar tak sory, vtedy je to mozne)
Za rok najezdim 80-120t km. Kazdy tyden otocka kolem republiky cca 1500km, mezi tim nejake nakupy materialu a je to tam. A to nejsem taxikar. Jako taxikar s temito kilometry bych byl na tom docela asi dobre.
wolff
Nechci Vám do toho kecat, alr jsou to bláboly. Člověk, kterej by najel 280 000 km za 1 rok by měl puchýř na *, neboť průměr na den je cca 800 km. Ten člověk by musel být už dávno ve cvok hausu!!!!

A druhá věc! Nedovedu si představit Felicii s 280 000 km. Znám pár Felicií se 100 000 a už v těchto km ty auta vykazují takové poruchy z opotřebení, že bych se s tím bál jet i z Brna do Prahy bez nadité peněženky (termostaty, alternátory atd... jsou už dávno vyměněny a poruchy probíhají vcelku průběžně neustále.

A za další! Chtěl bych vidět člověka, který za rok najede 90 000 km (to jde najet) a který by si koupil Felicii. Méně pohodlné auto snad ani není (posilovač řízení, krátký rozvor...drncání) Každé zahraniční auto ( i VW) je s klasickými výměnami (tlumiče...), pravidelnou údržbou(nemyslím doma v garáži) schopno najet vcelku bez problémů 200 t. km. Ale s těma 50 000 navrch už bych nedal za žádný auto ruju do ohně, byť by to byl hummer!!!!
Nazdar Wolfe, myslím že těm Feliciím trochu křivdíš. Svezení v ní není výrazně horší než třeba v Golfu. No 100.000km za rok je dost, skoro neuvěřitelný, ještě bych tomu tak věřil někomu kdo lítá furt po dálnicích - třeba v Německu (tam to naskakuje pěkně). Ale co se mi od tebe nelíbilo je, že píšeš, že auto slouží pouze při pravidelné údržbě autorizovaného servisu, domácí garáž odsuzuješ. Myslíš, že mechanici v servisu jsou snad nějací velcí pašáci? Znám jich hodně osobně a je tomu většinou naopak. Osobně jsem klidnější, když si na autě udělám co nejvíc sám, než když se mi do toho někdo hrabe...
wolff
Jo těch 280 000 bylo za 3 roky, tak to pak jo, ale stejně platí! Co je tohle za člověka, který si na 100 000 km odírá zadek ve Felině. Bože to je městský auto a ne auto na ježdění po celé republice!!!!!
BMW 740 nalitano 300tis. km v pohode, kazdych deset tis. vymena oleje, atd. potom odesla aut. prevodovka a bylo to v *, nova 130 tis, oprava se nakonec vysplhala na stejnou cenu, delal to nejakej nemec, kterej je na to prej machr, porad to ukazovalo na pocitaci chybu, byl s tim i v Mnichove, pak tam dal jinou a stejne se to ***o, jinak motor lital porad jak drak.
wolff
No jistě, jenže motor není všechno. dnešní motory ty km klidně nalítají na brzdě. Ale ostatní části budou nenávratně v .....
Mám Felicii rok a tři měsíce (r.v. 96,50 kw, LPG), když jsem jí kupoval měla najeto 40 000 km a nyní má 160 000 km. Spotřeba oleje 1l na 5000 km pořád stejná. Zdálo se mi že s ní jsem pořád v servisu, ale když jsem to spočítal, tak jsem do oprav nacpal jen asi 13 000 Kč (1 x spojka,1 x tlumič,1 x čep,1 x kotouče,2 x destičky).

Problémy mám jen se vstřikováním, ale to asi dělá LPG. Před Felicií jsem měl Sierru 2.0i a ve 140 000 rána a ojnice mi rozmlátila motor "dobrej pohled". Mám ještě Mazdu 626 D COMPREX má najeto 130 000 km já jsem z toho najel asi 20 000 km zatim bez problému. Je to pohodlný auto se spotřebou kolem 6,5 l nafty. Měla by prej vydržet bez větších problémů 350 000 - 400 000 km.

Jeden známej mi povídal, že měl 626 2.5 v benzínu a odešel mu motor v 750 000 km, ale nevim co je na tom pravdy.
wolff
Kurnik! Říkám, že o motor tu vůbec nejde při správné údržbě...Ale co to ostatní!!!
Mám Corollu 1.6tku, 92 rok, 220tis.: do cca 200tis. jsem kromě oleje, brzdových destiček a benzínu 😄 neměnil absolutně nic. Ve 170tis. si řekla o nový výfuk (což je víceméně běžné u každého auta) - dostala nový, ale neoriginál a ten už si teď taky říká o výměnu, čímž mne moc nepotěšil), ve 200tis. přišly na řadu tlumiče (na pražských silnicích - spíš cestách 😄 - se ani nedivím) a spojka (nová Sachs mě taky netěší, protože je moc měkká, takže při přeřazení na dvojku docela prokluzuje). Tyto vyjmenované "vady" nepočítám mezi poruchy, protože jsou to holt části, na kterých je cítit únava - nic nevydrží věčně. Mezi poruchy počítám: teď ve 220 tis. porouchaný alternátor a jako druhou: začal občas kapat olej z převodovky zkrz gufera kolem hřídelů (což má ovšem na svědomí vlastně taky čas). Takže to by byly veškěré poruchy, co mě na Corolle potkaly.
Podle statistik z msn.carpoint.com mě prý ještě může potkat to, že mi bude přecvakávat páčka od blinkru 😄)
pardon.. zapomněl jsem: ještě tam jsou nové brzdové kotouče, protože na nás jakýsi chlapík chtěl vydělat a já jsem neměl možnost se na ty kotouče osobně podívat, abych viděl, jestli je to třeba. Asi stačí, když řeknu, že nám je prodal za 8tis. (originální), přičemž originální kotouče stojí v přepočtu 1500...
Japonci konštruujú svoje auta v hesle maximalizácia KVALITY.Urobia všetko tvanlivo a super.Niektoré automobilky podla mna navrhujú auta konštrukčne na istú dobu.Potom nech sa kazia a hltajú nahradné diely.Nahr.diely sú velmi dobrý a stály príjem automobiliek.Vačšina aut je podla mna konštrukčne navrhnutých na 300 000 až 400 000 pri správnej údržbe a normálnom jazdený.Nepočítam sem Feliciu,Daewoo atd.Kto si kúpi nové auto tak si ho kupuje cca na 5-10 rokov a fyzických osob.U firiem 3-5rokov.Do 10 rokov sa tých 200 000 až 300 000 nabehá.Potom si kúpi daný spotrebitel nové ktoré bude krajšie modernejšie bezpečnejšie.Po desiatich rokoch auto morálne zastará.Auta sú konštruované ako spotrebný tovar.Čest výnimkám.Použit a zahodit.V USA je auto nad 100000 mil všeobecne považované za súce do šrotu.Ich trvanlivost je však omnoho vačšia.Samozrejme niektoré značky robia auta na maximálnu trvanlivost.Mercedes,Rolls.
wolff
Hele s tím značkovým servisem mě křivdíš. Sám vím, že někdy je lepší si to na autě udělat sám! Jen de o to, že ne každej tuto možnost má a i když má garáž s dírou, tak zae nemá nářadí...O tom já něco vím, ale jinak s tebou souhlasím. Já osobně si na autě dělám 50% věcí. Jinak samozřejmě Felicie není špatný auto, ale když už bych fakt měl jezdit těch 100 000, tak už je lepší něco většího....
Panove, pro feldu teda moc dobrych slov nemam. Mozna proto, ze s ni musim jezdit sluzebne. Asi 50-70 tis rocne. bez serva, v lete bez klimy, bez centralu. Fuj. A neni to jen po CR. Jinak je to asi auto pro rodinku na chaloupku, nebo na dojizdeni do mesta do prace a na nakupy, do kostela...takhle se ale moc menajede. --k tem zavadam- cca po 40 tis hluk z prednich brzd(vymenit desticky), pak odejde alternator, nekdy to odnese zaroven baterka. Po 100 tis se prosedi sedadlo a clovek sedi jak v lavoru, zacne piskat vetrak topeni, rad se zasere zamek kufru, pak vseobecne hluk z predni napravy- na hrbech hotovy zelezarstvi. Predni kotouce pri intenzivnejsim brzdeni huci jak prase, asi by potrebovaly vymenit, i kdyz nevypadaji moc zeslabeny. Pakny vzadu pri seslapnuti pedalu vrzou. uvolnuji se silentbloky motoru. Neco se ulomi v radici kulise, radicka se pak volne kvedla. Mororicky i po 150 tis stale dobry. Toto jsou moje zkusenosti za poslednich asi pet let s osmi feldama naseho kapitalisty.
tak tohle napis do Felicisticke rubriky a mas utrum.
Hmmm, uplne stejny pribeh jako na jakymkoliv jinym sluzebnim aute. Se sluzebakama se proste jezdi mene slusne, nez kdyz si autak koupis za vlastni prachy. Napriklad Marea, Mondeo, Vectra. To jsou podle me slusny auta, ale kluci, co s tim jezdili sluzebne, vypraveli, ze tak po 20-30 tisicich je z toho vrak. Znam ale spoustu lidi, kteri maj tyhle auta soukrome a nemohou si stezovat.
Ja s Feldou skoro zadnz problemy nemam, felda jezdi jako nova! Jedina zavaza byla u elektronicke klapky plynu(ani ta vsak neodstavila auto). Desticky jsem menil nekdy v 85000tis km, coz je v celku pozdne a tlumce asi v 90000tis., doporucena vymena je okolo 40000tis, a ty tlumice byly jeste OK.
Mitsubishi Pajero Sport 2,5 TDi
Jsem momentalne za oceanem a pouzivam Ford Taurus(Sierra).Kara je roku vyroby 89,ma najeto 180000 mili(1 mile=1.6 Km).Kupoval jsem toto auto hlavne proto,ze bylo levny.Pouzivam rok a jezdi fakt super a hlavne bez vydaju.
Spolahlivé auto je podla mna Audi 80.Ak sa pozná jeho povod a dáva sa mu údržba tak je to super.Poznal som jedno čo malo 160000km a okrem vybitých tlmičov tomu nič nebolo a to jazdilo po Prahe.
Počul som od dost ludí,že staršie BMW 5rokov a viac sú dost poruchové.Sú to žruti penazí.A to hlavne rady predchádzajúca 7,5.Sám som BMW nemal takže sa nemožem vyjadrit
No predsa firemne! Ako tu uz bolo povedane zalezi aj od toho ako sa nim jazdi.
wolff
Jo a byly tam ještě destičky, nebo jsi brzdil už matičkama?
SAAB - můj osobní názor. Ale pokud se umí jezdit tak vydrží cokoliv. Můj známej najel na Favoritu z roku 1990 přes 800.000 km bez generálky motoru. Když motor začal žrát přes 12 l/100 km a olej, naordinoval mu SLICK 50. S tímhle utrychem škodováckej motor vydrží všechno. Převodovka taky, pokud umíš podřazovat s meziplynem a ne to tam kopat jak sedlák.
800000km s favoritom to je ako jazdit s Formulou 1 Paríž Dakar.Ten známy bol asi reklamný agent škodovky.Jazdil iba v snoch a v skutočnosti to malo 80000km.To je naj vtip ako som kedy počul.
800 000 km bez generálky je trochu silné café. Máme doma favorita s 500 000 km (497 000 a nějaké drobné), má však 2x měněný polomotor, nutno dodat že jezdí stále super a spapá něco kolem 8 l/100km.
Pánové, pěkně do mě jdete. S tím Favoritem nedělám Czákovou ani si nevymejšlim nesmysly. Kdybych s tim autem nejezdil a neviděl ho, taky bych nevěřil. Před zhruba rokem a něco se tam vysypal tachometr a bylo tam navrčenejch přes 700.000 km. Psal jsem, že když ten auťák žral 12 litrů a olej, dostal Slick 50 a ten ucpal veškerý díry v motoru, spotřeba klesla opět na 6 litrů a volej to nežralo. A to auto jezdilo líp než Fáčko mojí mámy. A pokud ste furt jak nevěřící Tomášové, tak Vám tu káru můžu ukázat. Stojí v Kutný Hoře. Vzhledově to je už šílený. Prahy a lemy jsou totálně sežraný. Celej favorit je ožranej jak 60 let stará volha. A jedinej důvod proč to auto nejezdí dál, je, že syn majitele ho nabořil na pozadí. čest Vaší práci, která dobro plodí.
zdarek.Stal jsem se šťastným člověkem.A víš jak???Prodal jsem Formana.Měl najeto 120tis.,r.v.91,tři * oprav a problémů.To auto slouží prvních 70-80 tis.spolehlivě,ale pak se to začne * a to je nadělení.Musím se přiznat dostávalo to ode mě jako málo co,nejelo to a stejně si to těch 12 vzalo.3krát spravovaný motor,+2krát hlava,1krát převodovka,dále tlumiče,komplet řízení,stále to rezatělo.Uznavám že při slušném ježdění by to vydrželo víc,ale stějně to sežere tak 10-15tis ročně na opravách.Slyšel jsem že to vydrží i 300tis,ale to už musí bejt nějakej šetřílek.......ještě že je to už pryč.
Jezdím 5. rokem ve Formanu r.v. 1995. Mám 130 000 km, převážně ve městě, denodenně. Minimum problémů, spotřeba 6 - 7litrů. Původní tlumiče, jen běžná údržba (výfuk, destičky, rozvody, nějaké to těsnění). Jen jednou mě nechal stát - baterka. Je fakt, že nemá smysl podle zkušeností jedinců soudit typ auta. Taky je pravda, že starší Škodovky nebyly nic moc, ale novejší typy (Felicie, muj Forman - jeden z posledních) jsou v pohodě. Na ježdění po republice většině lidí bohatě stačí a náklady na provoz a pořízení jsou velmi uspokojivé. Na tom nikdo nic nezmění. Fabie je samozřejmě něco jiného, ale bohužel i cenově. A navíc mám zkušenost, že příliš komplikovaná auta jsou často past. Veškerá elektronika je příliš složitá a každá malá porucha znamená konec ježdění. Znám to, dříve jsme měli ve firmě Fordy a zdá se mi že spolehlivost byla dost nevalná.

Samozřejmě když budu jezdit každý týden do Paříže tak si koupím něco pohodlnějšího, rychlejšího a bezpečnějšího, ale k občasným cestám po republice nic dražšího nepotřebuju.

Na závěr - naprostá většina dnešních aut je velmi dobrá, u ojetiny závisí na co padneš (bez ohledu na značku). Nechceš li riskovat - kup nové.
Favorit ani Felicia už nevyhovujú dnešnej automobilovej dobe.Dnešné auto musí stabilné držat na dialnici rýchlost.Jeho popdvozok to musí aspon do 140-150 zvládat normálne a motor nesmie byt pretažený.Favorit ani Felicia nevyhovuje tymto nárokom.Jednoducho sú to konštrukčne zastaralé vozidlá.Felicia sa tento mesiac prestáva robit.Felicia je dobré auto tak do mesta ale dalej nie.
Mám felicii diesela. Jsem druhý majitel, najezdil jsem od listopadu min. roku 15 tis km, auto má celkem 85 tis. km. Majitel přede mnou měnil pouze běžné věci jako olej, rozvodový řemen, brzdové destičky, vzduchový a palivový filtr.Já jsem v 75 tis. km měnil zadní tlumiče, a v 84 tis. pravou přední manžetu (závadové opravy) navíc samozřejmě olej a filtry. Dnes už je samozřejmě Felicie dávno zastaralé auto, podvozkem, brzdami,ale podle mého názoru především výkonově. Je to prostě starý. Taky mi vrčí větrák na jedničku a přední péra při nerovnostech občas klapou, jak se pootáčejí, ale s tím si zase hlavu tak nedělám. O auto se starám snad dobře, tak snad vydrží a hlavně ten přede mnou se k autu choval také velice uctivě. No, uvidíme, jak budu mluvit za 100 000 km ... (😄
Ještě bych mohl poznamenat, že mám během těch 15 tis. km dlouhodobou spotřebu 5.4 litru/100 km, jezdím na bio, náklady na 1km jsou cca 1.2 kč , včetně oleje a filtrů, olej to nebere vůbec, tedy alespoň nic jsem nespozoroval.
Všímam si tu jednej skutočnosti.Ak sa jedná aj o Feliciu či Favorita.Ked sa dodržuje základná údržba tak spolahlivo dokáže jazdit aj Favorit.Samozrejme má svoje muchy ako vrzgajuci vetrák dalej pazvuky z podvozku,ale mobilitu to nenarušuje.Vela záleží aj od štylu jazdi.Niekto dáva motoru hned točky aj ked je zima resp.motor je studený.Akonáhle sa motor zohreje už sa može aj trošku vytočit.Ale vzhladom na finančné možnosti nášho obyvatelstva sú ideálne auta Felicie.lacné nahr.dielce a relativná spolahlivost.Možno aj lepšie ako starších modelov Daewoo.Casom bude bežné auto Fabia.Kvalita škodoviek sa badatelne zlepšuje novými typmi vozidiel aj ked motory sú čisto nemecká parketa.Do toho si nikohop nepustia.Ani Cehov ani španielov.Prevodovky robia vo VW Bratislava.Najkvalitnejšie auta sú asi aj tak japonské.Velmi zaujímave je porovnanie spolahlivosti japonských aut a nemeckých lux.aut.U nemcov je kvalita u vyšších tried lepšia ako u nižších.Japonci robia všetky modely asi rovnako kvalitne.
Tiež je velmi doležité či bolo auto búrane.Ak ano a bolo pohnuté s rámom tak už je to vačšinou horšie ako nové.Aj opravovaný rám može byt dobrý,ale nikdy to nebude ako originál.Stáči ak má trošku menšiu torznú tuhost a už sa to odzrkadlí na jazdných vlastnostiach či na celkovej tvanlivosti dielov.Ohromné spomalenie pri havárii sa musí podpísat na x vecí.
Nemuzu nikde na vebu najit cisla spolehlivosti jednotlivych aut(modelu) napr.stari 5 let.Jestli nekdo vite,kde se to da najit,napiste.Dik a at vam to vsem jezdi.
ZKUS TŘEBA: [odkaz] NEBO😒br />
[odkaz] uuksetdlnxze.html (umaž si mezeru)
Dik za ty adresy,prave to jdu zkouknout.
! PNEU-KATALOG ! AKTUALIZACE !

nový web-design, testy-12 letních pneu z časopisu AUTO TIP, přibyly další odkazy u jednotlivých pneu na testy (včetně nápovědy s umístěním), u některých pneu jsou i podrobné firemní popisy - obrázky (odkazy na ně najdete ve stručném popisu pneu), zprovozněna další rubrika - odkazy (včetně firem, které poskytují slevy apod.

web je jeste castecne ve vystavbe (tydenni update), proto nejsou dosud jeste funkcni vsechny odkazy - budete-li mit jakekoliv pripominky nebo doplnující udaje, rad uvitam vase rady a pokusim se vse co nejrychleji doplnit (dcs@mail.cz)