Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

91 komentářů

Trona> V casoch, ked som mal este Accorda CC7 r.v. 94, tak mi menili obe predne loziska. Bol som pri tom, jak to manik robil a mozem potvrdit, ze samotny kotuc sa neda vybrat von bez toho aby sa stahovalo lozisko.


A teraz si skusim spomenut na technologicky postup, ako mi to cele robili.


1) Odmontovala sa matka 26. Po tomto ukone (a samozrejme rozobrati vsetkych gulovych capov a podobneho sajrajtu) bolo mozne cely naboj s kotucom a sracom c. 20 vytiahnut z tisichranu.


2) Cely for je v tom, ze priruba loziska je k sracu c. 20 prisroubovana zo strany od poloosy, takze kotuc je pomocou loziska uvezneny medzi tymto sracom a nabojom. Lozisko je vsak takej konstrukcie, ze vnutorna draha guliciek sa da z toho celku v podstate "oddelit" s tym, ze ostane nalisovana na naboji. Gulicky su spojene vencekom, takze opatovna montaz by mohla prebehnut bez problemov. Nie je to 100% zarucena informacia, ale ked to rozoberali mne, tak pri pokuse o zhodenie loziska dolu, ten srac. c 20 aj s prirubou loziska zbehol dolu bez nejakej velkej namahy a ta vnutorna strana ostala na naboji. Takze pokial pri tom nic neznicis, mohlo by to ist.


3) Potom uz neostava nic ine, nez vybrat kotuc.

Este taky maly postreh. Ked som si zhanal nove loziska, tak original Honda ma nakoniec vysli najlacnejsie. Bolo na nich vyrazene "Made in Germany"
oddie: ..a nebo toho člověk zná ještě pořád málo a musí se víc učit filozofii Pežotu chápat. 😄
prof: no dobře, nebyl to úplně ten nejlepší příklad. Jednoho Peu mám doma a občas taky obdivuju vynalézavost konstruktéra, třeba to dělal naschvál😊)) Ale když to vezmu jako celek, přijde mi to celkem v pohodě.
oddie: Já jen že skopčácký mechanici se občas bez příruček neobejdou, takže je téměř bezpodmínečně nutný, aby v nich nebyly chyby 😄 Jinak lidi, který spravujou malý Pežoty, obdivuju, protože mají nadpřirozený schopnosti. Fakt! 😄 Několikrát jsem se o to pokoušel, ale moc mi to nešlo 😄 U Fiatu už se dá přijít na to, jak to konstruktéři mysleli, ale u Pežotu to ví jen Bůh a tak jsi bez těch schopností v háji! 😄
prof> teda ty jsi ale hnusnej, chudák skopčáckej mechanik. Já nad takovejma systémama taky zuřim a nechápu. Zlatý malý Pežoty, Una a podobné, jsou to sice pixly, zato jednoduchý jak Lego...
ludva: Že je to trochu konstrukčně krkolomný ? Ví bůh, proč to tak vymysleli. Ničím si tady nepomohli, naopak demontáž kotoučů je podstatně složitější. No a pak ještě zveřejní dezorientující schema a prase aby se v tom vyznalo.😃 Podle obvyklýho systému takových rozkreslení by se měl kotouč nacházet mezi domečkem s ložiskem a nábojem, na který se šroubuje, ještě přesněji mezi tím šroubem poz. 24 a nábojem. Nedovedu si představit ten nešťastnej výraz např. skopčáckýho mechanika, kterej se snaží to dát do kupy přesně podle toho, jak to tam je nakreslený 😄
Plny souhlas s Prof.Co se tyka pritazeni sroubu kotouce,-ten predni kotouc drzi ty srouby co jsi psal,nic jinyho.u zadniho kotouce to mam tak jak uvedl technik-nasazeno na souby pro kolo,ustredeno na nakruzku pro kolo,pojisteno2 srouby takM6(dalsi dva zavityM8 pro odtlaceni).Takze pritazenim kola je pritazen i kotouc.U Acco89 jsem to tak mel i na predu.Bylo to jednoduche reseni vymeny nebo upravy ,tohleto se mi zda taky moc prekombinovane.

Dej vedet,jak jsi nakonec dopadl.
trona: ten obrázek je nakreslenej v divným pořadí, ale pakližes povolil šrouby 23 a kotouč je volnej, držej ho skutečně jen ty šrouby a znamená to že v kotouči jsou závity? To by potom konstruktéři u Hondy tohle řešení poněkud překombinovali. Nicméně si nemyslím, že by zrovna bylo nutné demontovat celej domek s ložiskem, ale jen vytahnout ven náboj poz. 2, kterej jednak vyleze z ložiska a taky se vysune po drážkách z poloosy. Tím pádem by ti měla zůstat poloosa koukat ven skrz to ložisko v domečku, který by byl stále přišroubovaný na svým místě na těch šroubech, na který nemáš klíč. V ruce bys držel kotouč s nábojem, se kterým by sis mohl dělat co chceš. Pokud by to takhle šlo vytahnout, doporučil bych ti pevně a pečlivě dotáhnout šrouby, který držej ten kotouč, zakápnout je i nějakou tou zajišťovací vodičkou (LOCTITE a pod.) a nechat ho srovnat tak, že bude upnutej za ten náboj, aby byla zaručena skutečná souosost. Kdo ví, jestli není ten náboj nějakou tou ránou taky deformovanej. Dále by to šlo i tak, že bys vyhodil poloosu od převodovky a nejdřív bys ji vytáhl, ovšem za předpokladu, že lze nějak rozumně uvolnit závěs kola tak, aby šla poloosa ven. Otázka je, jak moc by sis tím pomohl. Podle obrázku bys měl s kvalitním a vhodným stahovákem uspět tím prvním způsobem.
Mate uplne stejny nazory jako ja.Jen v tom servisu mi rikali neco jinyho.A hadal jsem se s nima a hadal a hadal.To lozisko s nabojem je zezadu chyceny jeste ctyrmi srouby a protoze je to bazmek od vyrobce s tisicihrannou hlavou,neni mozny to rozebrat doma.To vite,ze bych se na to hned podival.Ale proste to nepovolim.Zkousel sem sehnat ten tisicihrannej orisek nebo klic,ale neshnal a nebo by stal majlant.Vetsinou mi rekli cenu mezi 2-3 tisicema za ten orisek.Tak sem to nechal menit v servisu.Ale napriste si to snad koupim,ja uz jim neverim.Ja si myslim,ze kdyz se to vzadu povoli,tak to musi jit ven at lehce,nebo stahovakem.Ten kotouc je ale chycenej k tomu dilu c.2.To sem uz zkousel.Tam sem to prave povolil,myslim srouby c.23 na dilu c.2 a pak sem zapacil a normalne se ten kotouc odklonil(smerem k prevpdovce),az se mi zacal volne protacet.Ale porad to visi tom naboji.Ted mi poradte.Budu muset sehnat nekoho schopnyho a ne lajdaky z Honda servisu.Este mi reknete,co si myslite o uchyceni toho kotouce.Servisak z Hondy se se mnou hadal,ze to ty srouby nedrzej a ze to drzej srouby kola.Podle myho je to blb.Prece sem to mel povoleny,tak vim,ne?
Podle mne lozisko pos.3 je temi4paprsky chyceno k ramenu(KNUCKLE)vnejsim krouzkem,do vnitrniho krouzku loziska je zasunuta priruba 2 a ji prochazi osa s perem a zavitem pro matici,k teto prirube je pak chycen kotouc.Kazdopadne se bude muset stahnout stahovakem priruba2 coz by nemel byt problem,zalezi ted jestli se vysune jen z vnitrniho krouzku,nebo se musi odšroubovat to lozisko,ale kazdopadne se nemusi to lozisko menit i s kotoucem.To jë jen muj nazor.
Jo, náboj s ložiskem bude muset dolů, ale kvůli tomu není třeba ložisko měnit, pokud je OK. Akorát z toho obrázku není vidět, jestli bude potřeba stahovák nebo jestli to půjde dolů bez něj.
Tak tenhle web znam.Tam sem taky shanel nejaky nakresy dilu,co sem kdy potreboval.Jinak,pokud se podivas na ten web a provedes vyber 1)model Accord 2)rok 92 3)WGN EX 4)KA4AT 5)FRONT BRAKE tak tam uvidis,jak je to u my kary udelany.Jde to zvnejsku v poradi naboj s loziskem a za nim bliz k vnitrni strane je kotouc.Ten kotouc je chycenej tema ctyrma sroubama , okterych sem tady mluvil.V tom servisu mi sice tvrdily,ze se kotouc pritahne po dotazeni kola,cemuz verim,ale kdyz sem mel kolo dole a ty ctyri srouby sem povolil a zapacil sroubovakem na ten brzd.kotouc,tak se normalne uvolnil.Ale i tak to neresi moji situaci,protoze si myslim,ze ten naboj s loziskem bude muset tak jako tak dolu stahovakem.Co si myslite vy?Ted sem na web hodil ten obrazek myho kotouce u Hondy,tak se tam muzete mrknout.Je ta na [odkaz] .

Diky vsem za nazory a rady.Trona
trona ,jeste jsem to nepotreboval,ale zajimaljsem se preventivne o to.Podivej se na

www.hondaautomotiveparts.com ,tam jsou nákresy sice ne moc podrobny,ale to staci.Apodle toho to vypada ze kotouc je pripevnen na prirubu zezadu a ta priruba pritazena stred. matici,takze musis sice povolit lozisko,ale kotouc by mel jit odšroubovat.to lozisko ma spec tvar vnejsiho krouzku(proto je asi tak drahe).Ale osobne jsem to jeste nemel rozebrane.Na tom webu to jsou amer.Acco, myslim ze to bude stejne i na evropskem
Ono je taky dobrý to ložisko prohlídnouta usoudit, jestli s nm vůbec něco je. Obvykle, pokud tam je aslespoň trochu tuku, tak ložisko je to poslední, co odejde, pokud je na něm víčko pracho a vodo těsně naražené. Potom stačí vymezit jeho vůli a můžeš bádat dál. Pokud je to ložisko OK, tak to stočení stojí za pokus, ale jak říkám, připrav se na to, že ten kotouč vyměníš i s ložiskem velmi brzo. Ještě jsem nepochopil, který šrouby byly uvolněný, o kterých jsi mluvil v příspěvku č. 63 ? Znamenalo by to,že máš kotouč zvlášť a tedy žádný ložisko měnit nemusíš, konec konců jsi říkal, že už ti jej jednou měnili.
Ložisko většinou bývá nalisované v náboji. Jde o to, jestli je ten náboj v jednom kuse s kotoučem, v tvém případě asi jo, jinak bys to neřešil. Zkusil bych to sundat, zajedno uvidíš, jestli to ložisko půjde vylisovat ven nebo ne, a pak taky můžeš přečíst označení toho ložiska a poptat se po něm např. u SKF
Presne jak rikas.Lozisko je nalisovany v naboji.V tom je ten problem.
lenin> já ti dám druhovýroba ložisek, SKF je poměrně velká firma zabývající se ložisky obecně, dělá i ložiska na zakázku automobilkám, tak je pak i prodává mimo. Ale druhovýrobou bych to nenazýval. trona> tam je kotouč v kuse s nábojem a ložisko je v něm nalisováno? V nejhorším by možná šlo vylisovat ven, ale to je docela práce pro vraha a není zaručen úspěch.
Moderní kotouče navíc nejsou již konstruovány na stáčení, pokud tento druh opravy přímo neumožňuje výrobce. Takovej stočenej kotouč, kterej na to není dělanej, je po 1000 km znovu na vyhození.
Stáčet kotouče šmirglem je kravina. Vysvětlení je nasnadě😒br /> Když budeš ten šmirgl tlačit na kotouč, ať už rukou, nebo pomocí brzdové destičky, tak budeš pořád kopírovat povrch kotouče i se všemi nerovnostmi a vlnami. Troufám si odvážně tvrdit, že ty vlny ještě zvětšíš.
Princip použití soustruhu tkví v tom, že nastavíš nůž, který ti ty kotouče stahuje a on si udržuje pořád naprosto stejnou a neměnnou polohu vůči rovině kolmé na osu otáčení kotouče. Tedy nehrozí kopírování povrchu, ale naopak tam, kde povrch vystupuje, ho pěkně seřízne a tam, kde nevystupuje, ho nechá být.
Jasný?
Trona: jestliže máš Hondu, americkou verzi, obracej se vždy na firmy, zabývající se prodejem ND na americké vozy. SIMIX, IMPEXTA, CAN-AM, jsou z těch, které používám nejčastěji. Doplňte mě někdo o další, se kterými máte dobré vztahy a zkušenosti, ať si máme z čeho vybírat. Ceny se často liší, ovšem je to dáno hlavně rozdílnými pořizovacími cenami za oceánem. S americkou verzí Hondy by neměl být sebemenší problém.
Teď jsem se tam díval, ceny jsou slušné, ale zase jedna firma, která pominula, že se auta dělají i za oceánem. Jinak s těma ložiskama - SKF je firma, která dělá druhovýrobu ložisek a oni ho přeměří, zjistí tech. parametry a dodají totéž ze svého sortimentu. I když uznám, že na japonce to může být problém, ty součástky jsou většinpu dělaný tak, aby se nedaly opravit, ani rozebrat. Jinak Tvůj nápad se stažením kotoučů to nevín, ono když tam bude ten šmirgl jak se to bude chovat. Aby to nebylo po zásahu horší, než před ním. Abys jenom neprohloubil vlny.
Dej vedet,jak se ti to libi.A co mas za karu?Pripadne co shanis?Ja mam docela rozhled,kde co hledat.Mozna muzu poradit.
Mrkni na www.aci.cz . Je toho fakt dost a za slusny penize.Vetsinou je plecharina a tak,ale fakt za slusny prachy.Myslel si tenhle kontakt,nebo na ten skvelej servis?
Co že je to za firmu, čím se zabývá a kontakt na ně ?
Samo , ze je lepsi rikat zvysovani ucinnosti brzd.Ale to snad pochopil kazdej,vo co go.
Ak patris k milovnikom dialnic, nie je to pre teba dolezite. Vykon je mieneny relativne, lepsie brzdy umoznuju ist rychlo dlhsi cas a efektivnejsie spomalit, cize pred zakrutou vybrzis a predbehnes ...
Ty tupce.Zlepsovani vykonu brzd.To je snad jasny kazdymu gramotnymu cloveku.
Tobe taky odpovim.Ja sem shanel to lozisko vsude mozne,ale nezadarilo se.Mam totiz Hondu a jeste k tomu americkou verzi.V tom je ten pruser.Kazdej vod toho dal ruce pryc,kdyz sem chtel dil.Teda ne vsichni.Treba v ACI sou super.Tam sem koupil chladic klimy za tretinu ceny nez origos.A je v pohode.Ale to nebyli liny a mailovali se mno jak divy,aby to sehnali a abych si to koupil.
No prave,ja chci odstranit hazivost kotouce.Nevim,proc se u me musi menit i loziska.Prej je to dany konstrukci.Ja bych to chtel udelat takhle.Zvednu auto,sundam kolo,vyjmu desticky,vemu smirgl na naprosto rovne plose(nalepim na neco?) a zaradim rychlost(mam automat) a pri toceni kola(kotouce) prilozim ten smirgl.Druha moznost je nalepit na stary desticky,ktery mam ten smirek a nasadit misto tech stavajicich.Opratne to projet a pritom mirne pribrzdovat.Nevim,mozna sem naprostej tupec a vymejslim blbosti,ale do toho servisu uz na stoceni nejedu.Jenom mi to pekne zkurvili.Nekde sem tady v minulosti psal,jak mi ty koutouce stocili.Menili mi to lozisko a pak staceli.Nedotahli mi ctyri srouby,co drzeji kotouc a vono mi to za mesic zacalo zase vibrovat volantem jako svine.To,ze nejsou dotazeny ty srouby sem zjistil,kdyz sem nevydrzel a sundal kolo.Normalne byly volny.V servisu mi tvrdili,ze to neni jejich chyba a chteli za znovustoceni dalsi prachy.Nehlede na to,ze mi tim snizili moznost jednoho stoceni kotoucu.Tak takovy sou u nas v servisech vodbornici.* jim na ruce.Sou to jenom "vymenici dilu",nic jinyho.Ted cekam vase nazory a rady.Mozna me ukecate a zkouset to nebudu.
Jak maji brzdy zlepsovat vykon??? Ja snad az budu chtit zrychlit tak zabrzdim.
Zkoušej jsi dodavatele ložisek - např SKF, nebo jiné. Já u nich koupil ložiska i do u nás nevídaných starých pleček. Prostě jsem došel s ložiskem, oni ho změřili a prodali mi to samý.
Ne, nepůjde. Stočení se dělá především kvůli odstranění házivosti, takže je na to potřeba soustruh. Smirkovým papírem ničeho nedosáhneš, maximálně sražení hran, ale házet to bude dál. Proč musíš měnit zároveň ložiska?
Mam dotazek.Myslite si ,ze pujde provest tzv.stoceni kotoucu primo na aute za pomoci treba jemneho smorkoveho papiru?Jde preci o ubrani jen nekolika setin,maximalne desetin mm.Ptam se na to proto,ze mi minuly rok v servisu provadeli stoceni kotoucu,protoze mi vybroval volant.Jasne skriveni kotoucu.Tak mi to stocili v origos servisu,ale vydrzelo to v pohode cca 7-8 mesicu a uz to mam zase.Vim,ze uz je mam na hranici,kdy se stacet uz pomalu nemaji,ale u me je problem trochu slozitejsi.Pry se musi spolu s vymenou kotoucu provest i vymena loziska kola.Ty kotouce nejsou moc drahy,cca 1500 kus,ale lozisko je kurevsky.Stoji me cca 6000 Kc.Uznejte,ze se mi kvuli vymene kotoucu nechce vyhodit z vokna dvanact litru.Stejne me to ale jednou ceka,ale chci to provest az na jare.Letos fakt nemam tintily.Diky vsem za reakci.Pokud to uz nekdo zkousel,ozvete se.Moje myslenka je takova,ze se kotouc prece taky obrusuje o brzd.desticky.Tak proc tomu nepomoct trochu necim jinym.
Samozřejmě záleží na tom na jaké auto to je. Jestli ti říkají Pája, tak to bude asi Audi 80 typ 89, obsah 1.8i 😊. Na to by mohlo sedět brzdové obložení Ferodo DS 2000 s označením FCP 775 s cenou kolem 3 570,00 Kč za sadu 😄 Cenu ber jako orientační, protože nevím přesně jaký typ brzd máš. U Audi to byly systémy Girling, ATE, Teves a Lucas.
Ventilované koutouče na předku měli už i Golfy GTI z roku '78 a dále Golf 16V, veškeré pozdější GTI apod. Rozměry byly 239x20mm (kromě VR6 což je jiná kapitola a jiné rozměry). S těmi zadníma kotoučovýma brzdama je to horší. Tam byly až od typu II u modelu GTI přibližně od roku 84 (rozměr 226x10mm).
Nevite, za kolik se daji sehnat brzdovy desticky Ferodo Racing (oznacovane tusim DS2000).
Ciste zavodne su DS3000, Ferodo ma svoju vlastnu stranku a je tam aj zoznam predajcov.
Krome VR6 pokud vzpominam davali jenom jednoduche kotouce na Golfy
Ty původní by měli být BREMBO, pokud vím OPEL je tam dává už z fabriky.
jo GOLF TDI 95 ma predni neventilovane kotouce a vzadu bubny
ja by som sa skusil na webe poobzerat po nejakom teame, ktory jazdi PickUp Cup. Pravdepodobne jazdia len so seriakmi strmenmi + ine kotuce a oblozenie /Octavky maju brzdy za takmer kilecko😊/
Kámoš má favorita,něco říkal,že se tam dávájí zadní kotouče z Golfa 2 z GTI,nic bližšího ale nevím.
Zdravim vsetkych diskutujucich. Potrebujem poradit. Mam kamosa s Feliciou 1.3MPI 50kW. Pred nejakym casom dal upravit cip, nasavanie, a chce pokracovat 14" diskami, brzdami a vyfukom. A teraz ta otazka: daju sa predne kotuce hodit na zadnu napravu a predne ( aj brzdice ) vymenit za vykonnejsie ventilovane? Ak ano, tak kde a za kolko?
Spytaj sa na to v AUTOKOMLEX. Michal by to mal presne vediet.
Jo je to "ojetina". Koupil jsem to starsi a mam podezreni jestli tam nejsou jine trmeny a kotouce, protoze ucinnost opravdu rapidne klesa. Mate nekdo stejne auto? Jake mate kotouce?
Je to "ojetina"? Nechce sa mi verit, ze by na tak tazky predok davali neventilovane. Raz som u mechanika videl taketo modre skrny na kotucoch od Feldy. Bolo to zapricinene prehriatim a naslednym vletenim do vody, cim ich prekalil a mohol zahodit.
VW Golf TDI GT r.v. 1995 s ABS. Na prednich kolech jsou jednoduche kotouce bez vnitrniho chlazeni a na zadnich kolech bubny. Po ostrejsim zabrzdeni na dalnici brzdy prudce ztraceji ucinnost a zacnou hucet (prehrivaji se). Kotouce zacinaji nabirat modrou barvu, jako by byly pripalene. Desticky jsou nove. Nematte nekdo podobne zkusennosti? Davali se na tyto Golfy pouze jednoduche kotouce nebo i s chlazenim? Podle me jsou tyhle jednoduche dost poddimenzovane. Diky
Textar je prvododavetel viacerym automobilkam. Preto nebudu mat vlastnosti zavodnych, ale ani ti nezlikviduju kotuce. Je to 100% nahrada originalu.
Před časem jsem v Elitu kupoval normální destičky a kotouče(přední).Kotouče jsou Bremba,desky Textar.Dle mého názoru to brzdí stejně jako originály.Ještě všechny varuji před nákupem levných destiček firmy Road house.
Vite nekdo, kde by se daly na webu najit doporucene kombinace desticek s kotouci ?

Mate nekdo prakticke zkusenosti s dvojicí Brembo - Textar ? TomB.
Brembo neskalme, ale treba sa poradit, ake oblozenie a kotuce skombinovat, aby jedno nezralo druhe. Pokial viem, Brembo ma zoznam kompaktibilnych oblozeni od takmer kazde solidnejsej firmy a Ferodo tam urcite bude tiez.
V dohledne dobe me ceka podobny zakrok - vymena kotoucu (a samozrejme i desticek, s tim rozdilem, ze mam Astru. Zajimal by mne take nazor na kotouce Brembo. Co vy na to ?

Protoze stavajici kotouce jsou dost male a bohuzel tam nebudu davat vetsi, hledam variantu s kotouci a oblozenim, ktere bude mit i za cenu nizsi zivotnosti lepsi brzdici schopnosti (za studena i za tepla). TomB.
brzy bude pro me aktualni otazka co /mam najeto 120 tis.km/ co misto puvodnich kotoucu a ktere desticky ? .... myslel jsem ze Brembo + Ferrodo by nemusely byt tak spatna kombinace ? ty puvodni brzdy nejsou nic moc zejmena pri 225/45/17 kolech .... ale chapu , ze to neni jenom v kotoucich a destickach ...
co rikate na oblozeni fritech? (kotouce brembo)
chci se zeptat, co vsechno to obnasi (pokud je to vubec mozne), kdyz bych chtel vymeni zadni bubny za kotouce - jestli nebude problem taky s ABS?
co se tyka zn.desticek, tak mohu vrele doporucit BOSCH - vymenoval jsem je za orig.Motorcraft a brzdej urcite lepe! a nejsou ani moc drahy (tusim, ze cca jen o 10-20% vic nez obyc.* a min.o 50% mene nez Motorcraft)...
Znám NK mam od nich zadní destičky,gumičky do zadních třmenů, pístek nějaký silentbloky je to v Golfovi GTi r.v.1978 ty zadní kotouče tam pochopitelně nejsou seriový ale dal jsem je tam sám v listopadu 2000 (zvyšování výkonu). Takže po 8 měsících a cca 5000 km si nemám na co stěžovat, kromě toho že jsem byl v zimě dvakrát ve struze (přebržděnej zadek) pak jsem seřídil zátěžovej regulátor a všechno je OK

Jo je fajn že jsou tady taky "normální" lidi s normálníma autama a ne jen samý Delty a Imprezy,

nemám nic proti Deltě je to hezký auto se sqělou sportovní minulostí stejně jako Impreza 😉

ale ne, ja fandím Burnsovi.

Taky si někdo stěžoval na korozi pístků u třmenů za 3000 ATS, za ty prach by ty pístky měli být nerezový jako u NK.

Taky mě zaujalo to že ti seriozní prodejce doporučí kotouče podle toho jaký máš obložení ?

Spíš ti prodá to co mu dodává velkobchoda - to na čem vydělá (byznis je byznis). Ale hlavně seriozní prodejce ti řekne že k novým kotoučům se dávají i nový destičky.
Znate nekdo NK [Nordjysk Kobling]?

Co to je za firmu?

Mate s tim nejake zkusenosti?
Drviva vacsina ide na predok cca. 70% pri cestnych vozoch....
to magic😜oklice na 16" elektrony půjdou těžko.Až budou chechtáky,půjdu do těch DS2000 na zadek a uvidím,příp.je koupím i dopředu.
Je to zcela normalni a muze to byt zpusobeno typem desticek, rafku, kotoucem a nebo jeho ulozenim. DS 2000 budou jeste horsi, zkus naopak desky s nizkoteplotnim nabehem. Nekdy ale staci na kola dat poklice a problem se vyrazne zmensi.
No ano,za mokra je potřeba o mnoho větší síla na pedál.Nechci ani uvažovat,kdyby mi tam někdo třeba vběhl do cesty.
Je pravda, ze niektore oblozenia reaguju na vodu, ale ze by vobec nebrzdili?
Mám možná problém: když jedu za mokra,na začátku brzdění to nebrzdí,teprve po malé chvíli(asi po usušení destiček).Dělají to destičky(textar)?Zajímalo by mě,jestli to je normální,nebo ne,příp.jestli mám vyměnit destičky za nějaké pořádné(Ferodo DS2000).
Teploty varu oleje se pohybuji kolem 180°C, brzdovky min. od 210°C. Navic olej je hydroponni - nasava vlhkost a tim padem dochazi ke vzniku nezadoucich efektu, vzniklych zejmena varem kapaliny. Jakykoliv vzduch, voda nebo olej je tudiz v brzdnem (nebo casto i propojenem spojkovem) systemu nezadouci.
Brzdova kvap. je extremne sucha, olej je nieco uplne ine. Takze asi sa nebudu moc znasat. Tiez by ma zaujimal nejaky odbornejsi nazor.
Někde jsem četl, že i jen 1 kapka oleje znehodnotí brzdovou kapalinu a brzdění vůbec. Nevíte, co v brzdách ten olej konkrétně způsobí?

(V některých menších servisech při dolévání čehokoliv používají jednu nálevku a tu před akcí jen tak očistí hadrem (kam hadr dosáhne). Takže si nedělám velké iluze o čistotě při výměně brzdové kapaliny.)
Brembo, Pagid, TarOx, Bendix,... Kazdy seriozny predajca sa spyta na typ oblozenia a podla toho ti poradi disk. Ake oblozenie mas, predpisane, aleob nejaku nahradu? Ta by mohla posobit ako pilnik.
Odešly mi kotouče na Focusu, koupil jsem nové, ty odešly v zápětí, můžete mi poradit nějakého spolehlivého, cenově spolehlivého výrobce. Co Bendix? Nezávodím, mám 100k motor...

Díky za každou radu
Neviem, ako to ten borec pri Viedni robi, v UK stoja takmer 200,-GBP+VAT. Rozmery ti nepoviem, musel by som to odmerat, mam ale pocit, ze je to medzi 275-295mm x 25mm a stred nie je srobovatelny. Korozia je len na strednej casti a vyrazne vacsia, nez na 2 rocnych liatinaovych seriovych diskoch.
To delaj temer vsechny, protoze vlivem pouzivanych lehkych materialu a oceli vznika elektroliticka koroze. Pokud ty imbusy alespon jednou za rok nevysroubujes, nenamazes rezistinem a zase zpet nedotahnes, tak je uz nikdo nepovoli. To delaji uz i dvoupistkove Bremba na AR 75. Za ty 3000 ATS byla komplet sada prednich kotoucu? Jaky prumer/tloustka? Jestli je to vic nez 300/25 mm tak nechapu, jak je mozny, ze na Imprezu je vsechno 2x levnejsi nez na Deltu???
Moje ma stali 3000,-ATS predny par /www.pointinger.com/. Ocelove asi nebudu, pochybujem, ze by ich robili z jedneho kusu a so srobovatelnym stredom. Na druhej strane citit zmenu ucinku pri zahriati a na liatinove dost chytaju hrdzu. Tie 6 piesty su vraj nanic, po roku jazdy ich treba cele rozobrat a vycistit, piestiky zahrdzaveju. Su vhodne len na zavodenie, nie na dennu prevadzku
Prestoze TarOx nabizi brzdy i na Delty (sestipistky dopredu a ctyrpistky dozadu), nemam s nimi zadne zkusenosti ani ja, ani nikdo z mych znamych. Predpokladam ale, ze jsou samozrejme v kombinaci s ocelovymi kotouci. Cena TarOxu je diky drahe doprave srovnatelna (alespon u Lancii) s Brembama a kotouce s OMP a navic jsou jen na puvodni naboje vc. stredu - pripevneny srouby na kolo - a ja mam samotny sajbny pridelany na naboj 12 imbusama bez stredu). Proto jsem TarOx nevolil.
Po montazi novych brzdovych desticek mi asi po ctvrthodine jizdy piskaji kola i kdyz nebrzdim (i pri vyssich rychlostech az do 80kmh). Kdyz pouziju brzdy, piskani na chvilku prestane. Uz mam s nimi najeto pres 500km. Slysel jsem, ze piskani pri brzdeni je u novych desticek normalni. Ale za jizdy?
Urcite. Ked som v UK objednaval oblozenie, specialne som sa pytal, ci treba kupit aj zadne oblozenie, aby sa nezmenila charakteristika vozu. Povedali, ze lepsie je vymenit vsetko naraz. Vyrobcovia pocitaju s rozozenim tlaku na napravy, preto su zadne brzdy slabsie a nie rovnake, ako pri rally specialoch.
Samozřejmě, že při prudkém brzdění auto tlačí víc na předek, ale s tím se počítá už při výrobě auta, moje auto když na to dupnu, tak zablokuje všechny kola prakticky najednou a myslím si, že brzdná síla zadních kol nelze zanedbat ani na asfaltě, natož za mokra, nebo na sněhu.
Nie je to uplne pravda. Napr. Impreza s prednymi Brembo brzdami a zadnymi seriovymi zajazdila rekord na Donningtone, bola rychlejsia nez rovnaka s AP 4 piestikovymi. Na asfalte ide vacsia cast brzdenia na prednu napravu vraj do 80%. Vidno to aj na mojom, kde mi predok odisiel po 10k km a zadne kotuce su v pohode po dalsich 10k km. Alebo na Fiesta Cupe kedysi blokovalo bubny vzadu a predok by este zvladol viac, preto ich poliali brzd. kvapalino a islo sa na doraz 😊
Problém: když si dám dopředu super kotouče a super obložení, tak potom přední kola super brzdí, takže na pedál stačí šlápnout míň, ale zadní brzdy jsou původní, takže když přední brzdy už jsou už na hranici smyku, zadní teprve začínají zabírat. Proto na brzdách dělám jen běžnou údržbu, přední i zadní kotouče ještě původní, obložení ferodo a jsem spokojený, že to brzdí tak jak to brzdí. PS: nemám ABS.
To o kotucovh ma zaujalo. Nevies nahodou z akeho materialu su tie TarOx 40 drazkove. Na webe bolo nieco ako billet steel.
Zkus to u Charouze na telefonu 02 - 82 52 91 nebo 82 53 55, Podebradska 29 (MS Motorsport Praha). Pocitej s cenou neco pres 5.000,- za predky
....Pokud BuresoviV jedna deska zmizela uplne, hledal bych pricinu v zarezlem pistku a ne v segmentech. - Desticka uplne nezmizela. Jenom na ni nebylo oblozeni. Bohuzel zarezly pistek to byt nemohl, protoze mam brzdy s plovoucim trmenem (jeden pist) a tak vedeni trmenu a i pistek chodi OK. Na desticce byly male zbytky oblozeni (nekolik kousku mensi nez desetnik). To oblozeni pravdepodobne muselo popraskat a vydrolit se. Jinak si nedokazi predstavit jak by to vzniklo.

At vam to brzdi Vita
Ds 200 su cca 6-7 mesiacov na 4 piesty v UK, dovtedy neboli. Na moju MY98 som ich 3 mesiace zhanal v 99-tom, dokonca som poslal faxom do Feroda obkres podkladu a nemali. Kupil som Mintex 1155 a je to super, az na kvilenie sa studena.
Imprezu jsem koupil již ve verzi s čtyřpístkem. Vyměnil jsem originál kotouče za drážkované Taroxy + Tarox destičky. Destičky sice neprášily a nemizely tolik jako originál, ale zase moc dobře nebrzdily za studena. Při plném brzdění se na suchém asfaltu blokovala kola (cvakalo ABS) tak do 190 km/h. Při vyšších rychlostech to brzdy už nestíhaly.
Před pár měsíci jsem je vyměnil za Bendixy (jedna z Tarox destiček měla prasklinu). Destičky opět práší a brzdí dobře i za studena. Jejich účinnost ve vysokých rychlostech vyzkouším až na letních gumách.

Dále jsem měl problém sehnat na Imprezu Feroda. Prodejce mi tvrdil, že na after market je výrobce zatím nedodává. Až minulý týden jsem v Ženevě narazil na firmu, která má v nabídce kotouče (drážky + vrtané) i DS2000 destičky. Určitě tedy musí jít koupit i u nás.
Ferodo DS 2000 jsou jeste unosne na litinove kotouce, ale DS 3000 uz ne. Ty patri na ocelove, ktere jsou pekne drahe, a maji jeste nekolik omezeni: 1. v zime jsou temer nepouzitelne, protoze brzdi od 300ˇC. 2. Po studenych startech je nutno je zahrivat plynulym pribrzdovani levackou 3. v intencich optimalnich teplot (tj. 300 - 850ˇC) maji soucinitel pres 0,6 (bezne 0,3-max. 0,4), takze brzdeni s nima neni plynule, ale dost intenzivni. Pagidy jsou asi o 500,- Kc levnejsi, brzdi od 100-150ˇC, ale neumi tak intenzivni brzdny ucinek. Ale zase pekne hraji. Pokud BuresoviV jedna deska zmizela uplne, hledal bych pricinu v zarezlem pistku a ne v segmentech.
Tak to same mi delaly ty ferodacke (ve predu) a dokonce i vzadu (tam nevim od jake firmy jsou). Jak jsem psal, po vymene za Bendixe je to OK, ale vzadu se to jeste takhle blbe chova. Takze jestli se ten bendix osvedci tak pujde i na zadek (ty pakny jsou mimochodem od neho docela drahe). Vita
Na Civic a Fiesta cupe sa jazdili Ferodo Millenium DS2000, Octavia jazdi DS3000, ale tie uz zeru kotuce a maju vyssiu prevadzkovu teplotu. navyse su oznacene, ako zavodne, takze za studena nemusia byt spolahlive. Dalej je tu Pagid, EBC alebo Mintex - skripe za studena. Pripadne skus seriove Textar.
Poradte dosticky, ktore nevadnu a su volne dostupne v obchodoch. Originaly fakt za vela nestoja. Ked su studene brzdia fantasticky, ale po troch zabrzdeniach to vyrazne klesne. Nastastie potom to uz moc neklesa, ibaze uz nie su take ostre. Aku znacku mam hladat?
Tak to buhuzel uz nevim, ale zadne "super" to asi nebyly. Vita
A ake od Ferda si mal? Za naj povazuju DS2000, maju velmi dobru odolnost proti fading-u a su makke, takze nenicia kotuce. Bohuzial je to na ukor zivotnosti.
V loni jsem dal na auto (Fiat127/1300-75HP a dost slusne to lita) desticky z FERODA. Po cca 25kkm mi prislo, ze to nejak divoce brzdi. K memu udivu: 3 desticky zhruba v 1/2 (coz bych rekl normal) a jedna desticka nemela oblozeni vubec!!! Dobre, ze? Ted jsem koupil sadu (kotouce a desticky) od BENDIXe a zatim spokojenost, i kdyz poradny test zazijou az skonci zima a konecne nasadim poradne pneusky. Takze z me zkusenosti FERODO nebrat. Sorry za antireklamu, ale jsem mlady a umrit jeste nechci. Vita
Ahojte,

napadlo mi, ze by bolo celkom dobre, keby sme si pokecali a vymenili skusenosti aj v tejto problematike. Standardne brzdy vacsinou nestoja za vela a tak by sme si mohli navzajom poradit.

Moje su 2 piesty, kotuce a vymenil som na nich hadicky za Sparco, nahodil nove oblozenenie Mintex 1155 a predne kotuce su TarOx 40 drazkove. Vykon so seriovymi sa neda porovnavat, je to ina liga. Vymienal som ich podla poradia, ako to bolo napisane. Hadicky potlacili spongiovy efekt, ked stlacam pedal, oblozenie brzdi ovela intenzivnejsie. No a kotuce odislo cca. po 10 000km od vymeny oblozenia, jednoducho seriove kotuce nezniesli zavodne oblozenie. Ake mate skusenosti Vy?