Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dochází mi trpělivost
neregistrovaný "pedro11"
| 22. 5. 2001 16:57
Většina motoristů, si dovolím tvrdit, vůbec nepochopila pravidlo "zipu". Nepochopení se ukazuje zejména před začátky uzavírek na dálnicích. Motoristé by se dali rozdělit do tří skupin a to, kteří: 1. nepochopili a jako dřív se již daleko před uzávěrkou řadí do jednoho pruhu ??????? 2. nepochopili a bezohledně blokují volný jízdní pruh!!!!!!!!!!! 3. pochopili, ale nemohou pravidlo uplatnit, když někteří hlupáci záměrně blokují neprůběžný jízdní pruh. Výsledkem je mnohem pomalejší průjezd uzávěrkou, delší kolona a "nervy v kýblu". Začínám silně pochybovat o rozumu našich řidičů. Názorná ukázka se odehrává např. každý pátek a neděli na RK Praha-Liberec, kde Pepíci z Prahy vyrazí na/z víkendu.
Dochází mi trpělivost
neregistrovaný "našrot"
| 22. 5. 2001 20:26
...a pak je jěště 4. kategorie: pochopili, ale nechávají "zazipovávat" auta na křižovatce, kde průjezdný pruh (rozumějte hlavní silnice) má krátkou zelenou a na ní těsně před křižovatkou (tedy ještě před světly) navazuje málo frekventovaná vedlejší a ty z hlavní, když mají zelenou, pouštějí ty z vedlejší...
Dochází mi trpělivost
neregistrovaný "PROF"
| 22. 5. 2001 21:39
a pak je kategorie těch, kteří si myslí, že zip platí i na komunikacích s pruhem pro pomalejší vozidla, která se nahoře snaží mermomocí zazipovat do souvislýho proudu aut, který si takovej driver 20 km před tím pěkně "našetřil". Zvlášť aktivní v tomto směru jsou naše profesionální paka s tahačema a šoféři autobusů.
Dochází mi trpělivost
neregistrovaný "DIM1"
| 25. 5. 2001 16:25
Já si dovolím tvrdit, že to zatím nepochopili ani policajti ani řidiči. A navíc ta formulace je nedomyšlená, protože ten v průběžném pruhu BY MEL PUSTIT toho odvedle, ale ten si to nesmí vynucovat, protože pořád platí, že přednost má ten v tom průběžném. Mylím, že zip neurychlí průjezd zúženým místem, protože ta propustnost je zkrátka daná. Z tohoto pohledu je opravdu spravedlivější, když se všichni řadí v tom pořadí, jak přijeli. Zip by měl spíš platit na ucpaných křižovatkách, kde ti z vedlejších tam jinak můžou klidně i nocovat. O tom ale není nikde ani zmínka :-(((
Dochází mi trpělivost
neregistrovaný "pedro11"
| 28. 5. 2001 10:55
Podle mne by měla auta dojet v obou pruzích až k místu zúžení a tam se "gentlemansky" střídat - tak chápu pravidlo ZIPU. A ne, že někteří "haj…vé" blokují volný pruh!!!
Dochází mi trpělivost
neregistrovaný "PROF"
| 28. 5. 2001 15:23
Abysme si v tom udělali jasno: ZIP se začíná uplatňovat až tehdy, kdy je taková hustota provozu, že se v obou proudech vytvoří souvislé kolony vozů a je tedy logické, že ten, co není v průběžném pruhu si může jít klidně dát dvacet. Aby nemusel, je tady ZIP. Pokud je neprůběžnej pruh volnej, je jen otázka času, až do něj někdo vjede, jelikož nemá ani tušení - a mít ani nemůže, když tam nevidí,, proč v průběžným všichni stojí.Lucky: To tě to tolik nasralo, že jsi na to šofér autobusu nepřišel sám, jak předjet pár aut? Já si myslím, že pokud se tento "chytrák" odhodlal, určitě se přidali i další, no a pak už se jelo podle zipu, ne? Nejelo se o nic rychleji, ani pomaleji, jenom chytrák a pár dalších se z toho vyvlíkli dřív. Byl bys asi v právu, kdybys mu "s chutí rozbil hubu a zahodil klíče od auta do Vltavy.", kdyby tohle udělal po tramvajovým ostrůvku, nebo v jiným případě, ve kterým se to nemá, ale tady bys asi nepochodil. Sorry, pokud to bylo všechno úplně jinak a já jsem to špatně pochopil...
Bez nadpisu
| 28. 5. 2001 10:36
Dneska jsem jel do práce autobusem (při příjezdu na Smíchov ze Strakonický je zůžen provoz do jednoho pruhu) a v průběžném pruhu už stála dlouhá kolona aut, druhý pruh byl úplně volný. Našel se, ale chyrák který přejel do druhého pruhu a jel v něm stejně pomalu jako auta v průběžném pruhu a brzdil autobusy a auta, která jela v tomto pruhu. Takovýmu * ( promiňte mi ten výraz) bych s chutí rozbil hubu a zahodil klíče od auta do Vltavy.
Narodni prichute ZIPu . . .
neregistrovaný "zoom1"
| 28. 5. 2001 23:04
Mam posledni dobou moznost sledovat ruzne narodni prichute ZIPu. Na tomto miste bych mozna zminin neco, co bych nazval ZIP Svycarsky. Odhlednouc od zvlastniho zpusobu jizdy v teto zemi, silne kontrastujicim se zvyklostmi zemi okolitych, je zde na vsechno nejak vice casu. Pokud je znackou oznacen (hodne brzo) konec pruhu, zacnou se vozy radit pomalu a postupne do ZIPu, aniz by dramaticky spomalovali. Vysledek tohoto hlemizdiho posunovani je prujezd na miste ukonceni pruhu rychlosti 60+. Podobna situace v Nemecku (a o Cechach nemluvim) konci stopem, nebo tempem tak kolem 20 (kdyz to jde dobre), protoze v prubeznem pruhu musi dubnout na brzdu, aby se nesrazil s inteligentem, ktery se radi na poslednich 5 metrech, nebo tam jiz stoji a chce se zaradit. Verte nebo neverte, je to mnohem rychlejsi pro vsechny.
Zařazování
neregistrovaný "DIM1"
| 29. 5. 2001 10:42
Mimochodem, zip nezip , když v civilizovaném zahraničí hodíte blinkr, tak vás nechají vklidu přejet tam, kam chcete. To u nás neudělá nikdo....teda jeden přece jen, ale sám tomu moc nepomůžu :-))
Zařazování
neregistrovaný "fija"
| 29. 5. 2001 11:27
jsme dva, teda pokud si to nebudes vynucovat - pak neuhnu :-)))
Zařazování
neregistrovaný "PROF"
| 30. 5. 2001 07:06
DIM, fija: Vida, slušňáci nevymřeli! Bohužel, v Čechách tahle slušnost a ohleduplnost nebude fungovat, dokud nezmizí ta pekelná čecháčkovská vychcanost a zároveň závist, že jeden momentálně přišel na vchcanější způsob jízdy, než druhej. Ještě fija: Ty seš zároveň pěknej drsňák. Jakým autem že to neuhneš? :-)
Zařazování
neregistrovaný "fija"
| 30. 5. 2001 07:35
vetsinou sluzebnim Berlingem, ale nekdy i vlastni Octavii :-)) Jo, slusnaci ... malem jsem vcera dal presdrzku jednomu popelari. Nacouval si do uzke ulicky, videl, ze tam jedu a zastavil a nic. Tak jsem teda zaparkoval u kraje 100m od firmy, ze ktere jsem mel neco odnaset a ptam se ho, proc mi jako neuhnul a nepustil - a on, jakto ze my tykam. No malem ji mel ... ale tak drsny, abych mu postavil auto pred cumak a donutil ho pockat, az se z te firmy vratim, tak drsny jsem nebyl :-)) Hlavne kdyz na sebe budeme slusni a budeme si jeden druhemu vyhovovat, i kdyz bychom nemuseli :-)))
Zařazování
neregistrovaný "fija"
| 30. 5. 2001 07:43
jo, s tim zahranicim - to je proto, ze vidi cizince a reknou si: "ten to tu nezna, pustime ho" :-))) A stejne tak myslim poustime cizince i u nas. Ale na druhe strane, voni se hlavne Rakusaci u nas chovaji na silnicich uplne jinak nez v Rakousku, tak to jim ke cti taky neslouzi.
Zařazování
neregistrovaný "Snehulak"
| 30. 5. 2001 10:55
To je fakt, kdyz jedu po praze se svoji Fiestou r.v. 93 a s domazlickou znackou, tak me taky pousteji. Ale nevim, jestli to neni tim, ze se o ty svy lesteny passaty, mercedesy, audiny, a vubec mlady auta bojej, abych jim je netuknul :-).
Zařazování
neregistrovaný "DIM1"
| 30. 5. 2001 11:04
Nemyslím, že by to bylo jen tím cizineckým přístupem, ale stejně , už vidím, jak by u nás všichni pouštěli třeba ukrajince :-)))
Zařazování
neregistrovaný "PROF"
| 30. 5. 2001 13:13
fija: Tak to si dej majzla, to jsou asi ještě docela slušný auta, který je škoda kvůli nějakýmu vynucovači nechat ostrouhat a pobouchat. Ti cizinci zdaleka nedosahují takových kvalit bezohlednosti, jako tuzemští řidiči.
Zařazování
neregistrovaný "fija"
| 30. 5. 2001 13:45
no ja jsem DOST tvrdej. Ale asi 2mm pred srazkou bych uhnul :-))) jenze to uz vetsinou troubim, svitim a vynucovaci v BMW si to zatim pokazde rozmysleli :-))) A vynucovace s Trabantem bych pustil :-)))
Zařazování
neregistrovaný "KaZaN1"
| 30. 5. 2001 23:37
Chytá mne na našem jediným průtahu amok, když dědci ve škodovkách, či frjeři v novejch kárách vehementně udržujou 5cm odstup v zácpě a auta vyjíždějící od benzínky nemaj šanci se zařadit. Včetně mne. Nikomu se zbytečně netlačím pod čumák, umím chvíli počkat, ale když už pomalu přijíždím ke konci mýho pruhu a vidím jak mi to tam někdo lajzuje jak jen může abych se mu tam "nenacpal", tak dostanu záchvat, zaparkuju mu rohem golfa před rypák a chystám se vystupovat... většinou stačí zahájit vystupovací proces, dvakrát došlo k násilí a z toho jednou došlo auto k újmě.. moje to nebylo (o: Jinak obecně jsem ten slušňák co pouští dědečky a stařenky kdekoliv a pouštím všude možně kdejakýho zoufalce... Ovšem na drzý srá... co mi přejedou v křižovatce do pruhu bez blikru jsem alergickej, ovšem toho času za nima, moc toho nezmůžu, maj mne na kufru a chraň ho pánbůh abych ho někde předjel. Sám špatně snáším dementy co mi na kufru visí,pak jim zkouším brzdy dokud to nepochopí.. (o: Asi si tu dopravní situaci moc beru (o:
Zařazování
neregistrovaný "PROF"
| 31. 5. 2001 01:24
Tak vás bych nechtěl na silnici potkat ani jednoho. Leda fiju, až budu starej dědek v trabantu.
Zařazování
neregistrovaný "fija"
| 31. 5. 2001 09:52
proc jako starej dedek ? Ted si vynucujes misto ? :-))) v BMW ? :-))))
Zařazování
neregistrovaný "PROF"
| 31. 5. 2001 16:16
fija: No nevím, proč si Trábka spojuju vždycky se staršíma strejcema. Tak jsem myslel, že to je tak ideální kombinace vynucovače, kterýho pustíš (a předpokládám, že i ostatní), takže pokud budu chtít bez problému jezdit a nestarat se o to, kolik je kde místa, tak mě asi nic jinýho nezbyde, než koupit toho Trabanta. :-] davidz: Mě na silnici nevaděj lidi, kteří jedou vtipně přitom plynule, rychle a bezpečně, i když se mnou třeba lehce vyčuraj. Je jasný, že i při takový jízdě jde občas vyhláška stranou. Ovšem nesnáším, když jedu v místech, kde by mělo být teoreticky bezpečno a vypatlanost některejch * z takovejch míst udělá pravej opak. Jsou místa, ve kterejch i přesto, že vím, že v protisměru nic bejt nemůže, jedu s tím, že by tam i přesto mohlo něco být. Po zkušenostech už se prostě necejtím jistě ani tam, kde k tomu není důvod. A to je zlý, moc zlý. O mně nejde, já z toho svýko pekáče vždycky vylezu, nebo ho radši pošlu někam stranou, než abych si z blízka prohlížel rezavej nárazník nějaký Liazky. Horší je, že namým místě stejně tak dobře můžou bejt lidi, který jsou rádi, že tam vůbec dali nějakej kvalt na kterej jim to jede, aby zavezli svý dítě do špitálu. O tom, že by dokázali nějak vhodně reagovat v případě bezohlednosti druhejch, si můžou nechat tak akorát zdát. Nebaví mě ani dojet dementa, kterej mě ještě ve městě předjel na přechodu, kde měli zrovna chodci zelenou a seškrabovat ho z nějaký švestky, protože mu to nějak nevyšlo, když předjížděl tam, kde prostě předjet nelze. Takovýmu jsem ochoten pomoct jedině dobře mířeným úderem klíče na kola přesně mezi oči a počkat, dokud si nebudu jistej že už nedejchá a opravdu u něho došlo k zástavě srdce. Je to takzvaná druhá pomoc, díky níž je o jednoho idiota na silnici míň, čímž je možná zachráněnej autobus školních dětí, kterej se mohl vinou takovýho vola třeba kutálet někde ze stráně do rybníka.
Zařazování
neregistrovaný "pohoda"
| 1. 6. 2001 07:22
to prof: nejhorší na tom je, že máš pravdu...
Zařazování
neregistrovaný "KaZaN1"
| 1. 6. 2001 08:21
Prof hat recht !!!
Zařazování
neregistrovaný "davidz"
| 31. 5. 2001 12:39
prof: když se nebudeš někam cpát na sílu, můžeme se klidně potkávat denodenně. Prostě nemám rád vychcaný *, kterejch je v tomhle státě abnormální množství. Ve frontě v krámě se taky asi předbíhat nenecháš, i když z toho může vzniknout nepříjemnost.
Zařazování
neregistrovaný "KaZaN1"
| 31. 5. 2001 15:17
To chápu, taky bych se nechtěl potkat (o: Ikdyž z 95 procent jezdím městem velice v klidu... pro případ, až do mne zase napálí nějakej slepejš, aby součet rychlostí nebyl zbytečně velkej ): Ale občas to opravdu nevydržim, ať je to jak chce, řidiči jsou tu šílený.
ZIP
neregistrovaný "davidz"
| 31. 5. 2001 00:00
Je to na mně tady nějaký složitý, každopádně jestliže v průběžném pruhu stojí (pomalu se posunuje) kolona a chytrák to vezme volným pruhem až na doraz a tam se začne cpát, tak mi může celej ZIP políbit *. Prostě tam takovýho vychcanýho * nepustím a ty, co ho tam pustěj jsou úplně stejný *. Kdyby ho tam nechali vyhnít, tak si to příště rozmyslí a bude klid. Howgh.
ZIP
neregistrovaný "PTD"
| 1. 6. 2001 09:23
Snad jen poznámka k tomu průběžnému pruhu a k těm co se cpou na doraz. Všude po Evropě platí, že pokud je pravý průběžný pruh (např na dálnici) volný a levý je ukončen svedením do pravého pruhu, jede se na doraz i v levém pruhu a před ukončením se zazipuje do pravého. Proto miluji kolonou ucpaný pravý pruh a volný levý do nedohledna. Samozřejmě že se dám levým na doraz a tam se budu chtít zazipovat. Potom mám velmi rád řidiče, co tě nepustí do zipu. Já přeci za to nemůžu, že nejsem typ který když vidí frontu tak se do ní prostě postaví. Navíc to výrazným způsobem brzdí provoz, když třeba 3 km před uzavírkou se jede jen v jednom pruhu a druhý je zbytečně volný. PTD
ZIP
neregistrovaný "DIM1"
| 1. 6. 2001 10:39
Já zas nemůžu za to že nejsem ten typ, který se jen tak dívá, jak se ostatní předbíhají na můj úkor.........
ZIP
neregistrovaný "fija"
| 1. 6. 2001 11:45
souhlasim s DIMem ... zipovat se muzes do te fronty uz davno predem, kdyz to mohli i ostatni. At jsi zazipovanej davno pred zuzenim (aspon 50-100m), a tim zuzenim uz projizdis plynule. Prave ti vychcanci, co se zipujou az na posledni chvili muzou za to, ze se to zdrzuje. Jo a jeste jedna vec me sere - ti v uzavrenym pruhu nejsou nejhorsi. Nejhorsi jsou c**aci, kteri kolonu vychcane predjizdeji v odstavnem pruhu ... ty bych zabil ...
ZIP
neregistrovaný "PTD"
| 1. 6. 2001 14:19
S pravým pruhem souhlasím. O tom nemůže být řeč. To jsou ale *, kteří si sami jednou nabijou držku, nebo z toho vyrostou. Člověk dělá za mlada spoustu ptákovin...ehm...No jinak k tomu zipu těsně před koncem pruhu: 100metrů - beru. Ne ale 3 km. Je potřeba si uvědomit, že pokud nechceme zdržovat, musíme teoreticky jet v jediném pruhu dvojnásobnou rychlostí, což je nesmysl. Takže o nějakém zdržování přeci nemůže být řeč. Navíc je tam většinou 80km/h maximálka. Problém vidím v tom, že se právě v daném místě a jedno jestl 50 nebo 100m před "koncem" - to je jenom otázka kolik metrů potřebuje člověk na to přejet z pruhu do pruhu - nikdo nezipuje. Pak se slabší povahy bojí tam vecpat, nerváci troubí že se jim tam někdo jako že vecpal, přesto že byl podle pravidla ZIPu na řadě a pod. To je ten problém proč to drhne. A to neberu idioty kteří když se chce někdo zazipovat tak ho tam nejenom nepustí, ale ještě si ´tukají na čelo a to v tom lepším případě. Potom se vyplašená řidička "zabetonuje" ve svém pruhu a zacpe celou cestu čekajíc "až to přejde". PTD
ZIP
| 1. 6. 2001 15:52
Absolutne s tebou nesouhlasim!! Zip byl vymysleny proto, aby se to co vy tady popisujete jako normalni nestavalo. Protoze kdyz bude 100m pred zuzenim velka odbocka, tak ti co odbocuji budou mit sanci odbocit aniz by stali v zacpe, kterou by jste tam vy vasim pocinanim vytvorili!! Jizdou v obou pruzich vznikne zacpa daleko pozdeji. Navic, jestli ti vadi ze te ostatni predjizdeji, tak odboc do volneho pruhu a zarad se na konci jako oni. Az to budou delat vsichni, tak teprve zacne pravidlo zipu fungovat.
ZIP
neregistrovaný "zoom1"
| 2. 6. 2001 01:31
Nerad se opakuji, ale po teto diskusi jsem ZIPovani bedlive sledoval ve ctvrtek krouhaje svych 940km ze Svycar. V Nemecku plati co bylo zmineno drive - jede se az na konec a pak ZIP. V Svycarech - jen co znacky naznaci - a to obvykle hodne brzy, se ZIP buduje vice mene hned. Rozdil spociva v tom, ze v Germanii to prakticky vzdy nekomu nevyjde a jede se na brzdy. To se mi ve Svycarech nestalo. Rychlost prujezdu pres misto je rychlejsi po Svycarsku a rozhodne s mene nervami. Kdyz jsem zacal jezdit po Svycarsku, domnival jsem se, ze jsou obecne pomaly. Po delsim pozorovani a diskusi s lidmi z mnoha zemi to vypada, ze je to styl blizky Americkemu - mene sportu a vice cestovani.
ZIP
neregistrovaný "PROF"
| 2. 6. 2001 08:04
Musím podpořit PTD. Je opravdu nesmysl řadit se do ucpanýho pruhu jen proto, že je ucpanej. Vezmeš to teda levým volným a pak dojedeš do místa, kde Škůdkař v expanzní nádobě "vaří párky" a vůbec mu nevadí, že má vedle sebe úplně volnej odstavnej pruh a nebo bohatě širokou krajnici, kde by nikomu nepřekážel. Tak se tý disciplinovaný části motoristů stane, že tam budou spolu s ním čekat, až mu vystydne voda. Něco jinýho je, když před křižovatkou stojí fronta aut (cca 10)a je jasně vidět i červená na semaforu. To celý předjede mistr světa po kolejích vlevo a na konci se začne cpát do zipu a odbočuje do prava!? Není třeba se s tím však moc rozptylovat. Nikdo nevíme proč spěchá a i přes to, že dělá něco, co se nemá (neplatí, jestli že ujíždí s lupem z banky, kde za sebou nechal mrtvou pokladní a dva členy ochranky), bysme ho měli pustit pustit. Naprosto nekompromisní postoj však zaujímám proti hazardérům, jejichž počínání jsem popsal níže a vzkazuji jim jediné: Můj klíč na kola váží cca 5kg a má zatracně příjemnou rukojeť, z čehož plyne, že jeho bleskový použití si nevyžaduje žádný dlouhý rozmejšlení! Jednání v afektu je totiž polehčující okolnost a je všeobecně známý, že v afektu je dneska možný i vytunelovat banku, natož pak jednou pro vždy vyřešit jedno individuum s vražednejma sklonama. Můj kámoš je o trochu mírnější a má u sebe zase pořád šroubovák. Prej slepej už toho taky moc nenajezdí.
ZIP
neregistrovaný "fija"
| 4. 6. 2001 08:59
takze jsou tady 2 nazorove proudy - ZIPovat pred uzavirkou s predstihem alespon cca 50m (mimochodem v mistech, kde vzdy uz davno - soude ze zkusenosti z nasich dalnic - plati znacka "zakaz predjizdeni"), anebo jet natvrdo az k fyzicke uzavirce a zipovat az tam. Ja jsem pro 1. variantu, a ty, kdo jsou pro druhou a budou si ZIP vynucovat, nepustim. Howgh. A jak se zda, prof a Lucky jsou pro variantu 2. - jak jste na tom s dodrzovani toho zakazu predjizdeni - dodrzujete, nebo ne ? A jestli ne, myslite si, ze ti, co se zaZIPovali vcas podle znacek, tak jsou blbecci, co v tom "neumi chodit", nebo neco jineho ? Zvlast u profa mne to zajima .... ha ?
ZIP
neregistrovaný "DIM1"
| 4. 6. 2001 09:15
Zipování by mělo být plynulé, tudíž ještě v nějaké rychlosti, nejlépe víceméně stejné jako ti vedle. Pokud však dojedu na konec a zastavím, tak už moje zařazení vyžaduje zastavení toho vedle a tak všech dalších za ním..... a celý efekt je v p.... Navíc zip není žádný všelék, pokud nějakým omezením projede místem x množství aut maximálně y, tak se můžete stavět na hlavu, ale urychlit by to mohl snad jen princip ne zipu, ale sendviče = auta v několika patrech. Proto když už vidím, že bych se musel po několika stech metrech stejně zařadit, zařadím se pokud to jde ještě plynule do pohybující se řady......
ZIP
neregistrovaný "PTD"
| 4. 6. 2001 09:41
Nevím, proč sem pleteme značku zákaz předjíždění. Pokud je někde značka zákaz předjíždění, mám právo dokončit předjížděcí manévr a zařadit se do pravého pruhu. Nemám právo z pravého pruhu znovu vyjet a začít znovu předjíždět za značkou zákaz předjíždění. To je už na pokutu (poučen on policajta za 200,- Kč jsem teď chytrej :-)) - Pokud se však bez ohrožení vozidla v pravém pruhu kam se chci po minutí značky zákaz předjíždění zařadit nemohu zařadit (protože se právě předjeté auto chová tak že neumožní zařazení před něho a tudíž bych ho musel nejen omezit ale i ohrozit)mám právo pokračovat v předjížděcím manévru. Protože kdybych v předjížděcím manévru nepokračoval, brzdil bych plynulost silniční dopravy tím, že bych čekal až se najde někdo kdo mě buˇd pustí, nebo kdo nejede nárazník na nárazník a toho omezím a nacpu se mu tam. Takže zde se snad dostáváme k meritu věci, kde se zipovat. Pokud je skutečně vidím v levém pruhu značka zákaz předjíždění, je to místo podle mne právě v úseku od ní k uzávěře, repspektive hned za ní. A abych tak mohl učinit, platí právě pravidlo zipu, které nutí ty kteří jedou v pravém pruhu postit před sebe jedno auto z levého pruhu, které právě chce uposlechnout pokynu zákaz "dalšího" předjíždění a zařadit se do prava. Za povšimnutí stojí i to, že zřejmě právě z tohoto důvodu je značka zákaz předjíždění i na pravé straně vozovky, kde na první pohled působí nesmyslně, ale není tomu tak. Ta právě informuje řidiče, že se budou zipovat. Omlouvám se chápavějším účastníkům konference za styl výkladu, ale někteří to prostě pochopí až po výkladu "po lopatě" :-)

PTD
ZIP
neregistrovaný "fija"
| 4. 6. 2001 10:04
ono je to se znackama trochu jinak, musi byt na obou stranach prave proto, aby toho vpravo nechytl rapl a nezacal predjizdet v miste, kde uz to nesmi. Ale to teorie o dokonceni predjizdeciho manevru (treba 60 aut najednou) je zajimava, to musel byt pekny blb, kdo ti to rikal. Alespon vyhlaska to takto zcela jiste nedefinuje. Z tohoto pohledu ale na druhou stranu uznavam, ze definice "predjizdeni" je ve vyhlasce pomerne mlhava. Ale jsem si jist "duchem zakona", ktery prikazuje dokonceni predjizdeciho manevru jeste v miste, kde je to povoleno. Viz treba predjizdeni v miste, kde je upraveno vodorovnym dopravnim znacenim (cary) - tam musis dokoncit predjizdeni v miste prerusovane cary, prejeti cary plne, byt az pri dokonceni manevru, je jiz porusenim predpisu. Treba nam poradi znamy pravnik a odbornik Beranek - timto ho vyzyvam k vysvetleni...
ZIP
neregistrovaný "DIM1"
| 4. 6. 2001 12:59
Já nejsem Beránek, ale vzhledem k tomu, že značka zákaz předjíždění je často na víceproudých silnicích ve městech tak je zákaz předjíždění nesmysl, protože ve městě není předjíždění, když jedu v jednom pruhu rychleji než někdo ve vedlejším........Takže je naprosto bytečná. A čáry taky nemají s předjížděním moc společného. Ta se prostě nesmí přejet, ale předjíždět tam klidně můžu, pokud se tam vejdu....
ZIP
neregistrovaný "fija"
| 4. 6. 2001 13:45
pozor, i ve meste muze jit o predjizdeni, je treba rozlisovat mezi predjizdneim a soubeznou jizdou, ktera je v obci na viceproudych komunikacich povolena. A k "plne care" - na silnicich 1. tridy je pruh siroky 3,5 metru, jestli se seredne nepletu. Tam se tedy v 99% pripadu vedle sebe 2 vozidla nevejdou. Caru nesmis prejet ani nakladem presahovat, jestli me pamet neklame ...
ZIP
neregistrovaný "PTD"
| 4. 6. 2001 14:00
To co tady plácá fija je nesmysl. Pokud jedu v levém pruhu a předjíždím kolonu v pravém pruhu, tak žádný předpis neporušuju. To že se tam objeví cedule zákaz předjíždění pokud přede mnou pojede kamion uvidím na poslední chvíli. Takže bych neřešil. Navíc vyhláška o tom hovoří jasně. Je potřeba si ji vzít občas třeba na prdítko a prolistovat. Hlavně novelizace. Pak tady nebudeme muset plácat nesmymsly. To stejné s přerušovanou čárou. Pokud zahájím předjíždění na přerušované čáře, můžu se vrátit přez plnou. PTD
ZIP
neregistrovaný "fija"
| 4. 6. 2001 14:56
cetl jsem aktualni zneni vyhlasky a ta jasne nehovori. Bohuzel. Asi jsem vul, ale pro jistotu jsem vznesl dotaz na autoklub CR, uvidime, co na to odpovi "odbornici" :-))) Pokud placam nesmysly, vsem se hluboce omlouvam a odkazuji na platne zneni vyhlasky, ze "pravidlo ZIPu nelze vynucovat" - alespon v tomto vyhlaska jasne hovori ...
ZIP
neregistrovaný "PROF"
| 5. 6. 2001 19:34
fija: Tady je má odpověd, sorry, ale tak se to tady rozjelo, že jsem skoro nemohl najít, kde jsme skončili. S dodržováním zákazu předjíždění před snížením počtu jízdních pruhů (nebo před čímkoliv, o čem nemusím mít ani páru) nemám problém. Stejně jako PTD ale nevím, proč to sem pleteš, jelikož to se zipem nemá nic společnýho, byť zde k němu může dojít. Pokud k němu dojde, bude to však (na rozdíl od názoru PTD) ne v místě, kde končí pruh, ale v okamžiku, kdy předjíždějící v levém pruhu zjistí, že se dostává do zákazu předjíždění (a nemusí ještě stále vědět, kvůli čemu tu je) a že se musí začít lifrovat do prava, kde by ostatní měli okamžitě začít uplatňovat pravidlo zipu (což, jak jsem pochopil tvrdí i DIM), jelikož vědí, že se tento řidič do zákazu předjíždění nedostal vlastní vinou. On se vlastně do prava ani začít tlačit nemusí, jelikož je v situaci, kdy náhlá situace zapříčinila, že se vytvořily souvislé proudy vozidel a vozidla zde jedou souběžně. To, že na dálnici jedeš v levém jízdním pruhu stejnou rychlostí s kolonou, jedoucí v pravém, totiž ani tady není předjíždění. Dost dobře může totiž po 500 metrech tento zákaz skončit a řidič v levém může klidně okračovat dál v předjíždění. Situace, kdy se dva pruhy sbíhají v jeden je však včas signalizována, aby řidiči pochopili, proč nesmí předjíždět, a měla by být signalizována ještě před tím, než zákaz předjíždění začne. Značky by mely následovat: Snížení počtu jízdních pruhů s uvedením vzdálenosti v metrech, to samé ještě jednou (ideální případ, ovšem v Čechch jsem jej ještě nezažil), postupně značky omezující maximál. povolenou rychlost a pak teprve zákaz předjíždění. Samozřejmě pokud někdo v tomto zákazu předjíždění začne předjíždět, je to prase a potřeboval by do držky, jelikož zcela určitě dojde k problému, který sobě, nebo někomu jinému způsobí. Je to typická situace vynucování si zipu, který zde teoreticky nastat nemúže, nebýt magorů, jenž v zákazu začnou předjíždět (a nebo těch, kteří v zařazení již jedoucích vlevo bezdůvodně brání). Znovu připomínám, že je to jen v případě, že zde jeden pruh končí. Pokud se jedná o souběžnou jízdu, převedenou např, do protisměru a zase zpět, nejedná se o předjíždění. I to je však včas signalizováno, aby řidiči věděli, co je čeká a jestli se mají začít cpát do prava, nebo ne. Často to bývá doplněno značkou, omezující šířku vozidel jedoucích v levém jízdním pruhu, kde místa opravdu nazbyt nezbývá. S takovými to kousky se však lze setkat častěji spíš v Německu, kde k zúžení vozovky o jeden jízdní pruh sahají až v krajních případech, kdy jiná možnost není, vědomi si možných problémů. Naproti tomu v ČR je ražena zásada: Lepší jeden široký, než dva úzké jízdní pruhy, k tomu se postaví policejní hlídka, která si ráda přilepší a je to, ne? fija se dále zmiňuje o vodorovném znašení, což je zase úplně jiné téma, jelikož o přechodu přerušované v plnou maá informovat změna délky mezer a tudíž je nutno předjížděcí manévr dokončit (nebo k němu nepřistupovat) již zde. Kdo se v okamžiku, kdy začne plná čára nachází v protisměru za ní, je i za hranicí zákona (pokud není v nějaké novelizaci doslova napsáno, jak tvrdí PTD a konstatuje beranek, že začít mohu na přerušované a dokončit na plné, o čemž silně pochybuju, jelikož začít sice mohu hned, ale skončit mohu klidně až po 3 km plném horizontů a nepřehledných zatáček, kdy už asi nepůjde o bezpečné předjíždění, jak nám to občas závodící profíci v Liazkách předvádějí). K jízdě v kterémkoliv jízdním pruhu v obci, kdy nesmím bránit v jzdě rychleji jedoucím řidičům, jsem byl informován, že i když je moje rychlost maximlní povolená, nemohu vědět, z jakého důvodu řidič spěchá a tudíž mu nemám bránit. O zákazu předjíždění v pravo v obci nic nevím, pokud již latí, tak je problém u mně a ,prosím, informujte mně o tom. Pokud by neplatil, není bránění v jízdě v obci jízda v levém pruhu, když v pravém je volno. Sorry, už končím. Omlouvám se za sem tam chybějící písmeno, pokud jsem ho přehlédl.
ZIP
neregistrovaný "fija"
| 5. 6. 2001 20:20
jo, to zni rozumne. Na dalnici je prvni upozorneni na uzavirku 2km pred ni, druhe 800m, pak je 100vka, 80ka, pak zakaz predjizdeni a pak 60tka. Kdo je v levem, vidi zakaz predjizdeni uz daleko dopredu, vi, proc tam je a muj nazor je, ze tam uz v levem pruhu byt nema. Notabene kdyz vidi kolonu v pravem ... ale kazdy ma svuj nazor.
ZIP
neregistrovaný "PROF"
| 6. 6. 2001 05:57
fija: OK. Takže jsem rád, že k těm zařazujícím budeš vstřícnější :-) U příští pumpy na kafíčku si pak můžeš podiskutovat s magorama, který na ten zákaz zvysoka s..., jelikož mají právě novou Octávii a připadá jim, že se dostali do nějakýho jinýho světa pro nadlidi. Když jim schladíš palici v mušli a podržíš ji tam o něco dýl, určitě je tyhle falešný iluze pustěj a jejich myšlení se soustředí na vděčnost za to, že můžou zase dejchat kyslík spolu s těma pomalejšíma:-).
ZIP
neregistrovaný "fija"
| 6. 6. 2001 07:12
spis zacnu jezdit Patrolem s namontovanym ochrannym ramem a skolit z dobrych mravu primo na ceste :-))) kdo by ztracel cas popijenim kaficka :-)))) navic sice rychle vypenim, ale stejne rychle se uklidnim, takze az k benzince by mi to nevydrzelo. Myslim, ze to je projev cholerika ... :-)))
ZIP
neregistrovaný "DIM1"
| 6. 6. 2001 11:14
Pro mě je to jasné : když jedu 160 po dálnici a přede mnou jsou další takoví, tak auta, které se na mě zezadu tlačí, blikají a houkají zdravím čtyřmi blinkry - ze slušnosti - a nevím, proč bych mu měl uhýbat, když přede mnou taky nikdo - logicky - neuhýbá. Něco jiného je když, je přede mnou levý pruh volný. Uhnu, ale až dokončím předjíždění " svou " rychlostí, ať se na hlavu staví, nevím proč bych měl kvůli něčím komplexům předjíždět 200 km rychlostí ........
ZIP
neregistrovaný "beranek"
| 6. 6. 2001 19:18
Mas sice pravdu v tom, ze prerusovana cara(c.V2b) s kratsim intervalem muze predchazet plne care, ale pravidla silnicniho provozu nezakazuji tuto caru prejizdet(viz ustanoveni §18 vyhl.c. 30/2001 Sb.), takze lze predjizdet pres tuto prerusovanou caru a vracet se zpatky pres plnou, aniz by to bylo poruseni pravidel silnicniho provozu.Navic bych rekl, ze tezko muze nekdo po ridici chtit, aby napr. v rychlosti 100 km/h sledoval, jak rychle resp. pomalu ubiha prerusovana cara.
ZIP
neregistrovaný "PROF"
| 7. 6. 2001 07:51
beranek: Tak to si troufám oponovat, jelikož zkrácené mezery mají upozorňovat na to, že již není radno se do nějakého předjíždění pouštět. Samozřejmě, pokud to umíš, tvoje auto na to má a dostatečně správně odhadneš vzájemné rychlosti, lze i během přerušované čáry s kratšími mezerami provést bezpečné předjetí i zařazení se zpět.(Předjížděný řidič si sice bude myslet něco o prasatech a hlodavcích, ale to je jeho problém) Pokud by platilo, že není přestupkem, když se přes plnou čáru vracím po předjíždění (což nikde doslova napsáno není a na duchy zákona já z vysoka ***), tak budou ti vychcanější bezdůvodně před plnou čárou přejíždět do protisměru a preventivně v něm pojedou, aby se náhodou nemuseli dopoštět přestupku, kdyby se po třech km v jejich směru vyskytoval např. traktor, který by už přes plnou čáru nemohli předjet, kdyby byli zůstali ve svém jízdním pruhu. fija: Nikdo tě nenutí, abys mu hnedka dal přes držku, ale když se ho slušně zeptáš, jak to myslel támhle pár kilometrů zpátky, tak ti zaručuju, že to, co z něj vypadne jako odpověď (pokud tě rovnou nepošle do *) ti vrátí bojovnou náladu dokonale rychle. Má to dvě výhody. Vychutnáš si kafíčko, potrénuješ si pár druhů bojovejch umění a nemusíš kupovat Patrola:-))DIM: Plně s tebou souhlasím. Zvlášť v Německu jsem si všiml, že tam jsou ti spěchaví mnohem tolerantnější k těm, co začnou předjíždět a které v polovině tohoto úkonu dostihnout. Nestalo se mi snad nikdy, aby mě někdo ze zadu během předjíždění rentgenoval. Když ano, byl to Čechan. Ve 160 na ně taky ***, ale dávám si majzla, abych nezačínal předjížděcí manévr, když je takovej Lauda 20 metrů za mnou.
ZIP
neregistrovaný "fija"
| 7. 6. 2001 08:38
prof> ja bych ho nekupoval, jednoho i s tim ochrannym ramem uz ve firme mame :-))) Ale je to mrcha lina, tak s nim moc nejezdim. Je to mrcha linejsi nez Berlingo :-))) Ale garantuju, ze s Patrolem bych neuhnul ani Avii .... :-))) No a k tem benzinkam, ti spechajici c*raci obvykle na kafe nestavi, a Berlingo ano Patrol nemaji na to se s nema honit ..... takze je tezke je pak nekde hledat ...
Lepší se to
neregistrovaný "PTD"
| 7. 6. 2001 10:14
Abychom se neutopili v negativech. Musím říct, že výskyt slušných řidičů přibývá. Alespoň mě se jich daří více potkávat. Už to tak cca půl roku pozoruju a musím říct, že se to lepší. Myslím chování a vůbec. Vyjímkou jsou Poláci, Rakušáci to je také celkem tragedie (myslím na našich silnicích. V Rakousku se chovají jinak - tím hůř.), ale jinak to jde. Je to také asi dané tím, že spousta lidí má nová auta a konečně pochopili, že pokud je nechcou mít furt zbořený, musí se koukat kolem sebe a občas i přibrzdit či uhnout. Chápu, že když někdo jede ve slabším autě, znamená pro něho přibrzdění v podstatě zastavení a než se zase rozjede, je to půl dne. Tak prostě nepřibrzdí. Tipický příklad, řidiči naložených dodávek. Ti nedávají ani přednost na křižovatce, protože pro ně zastavit by se už nemuseli rozjet. Dnes jsem jednoho potkal na cestě do práce. Evidentně váhal jestli má zabrzdit nebo mi tam skočit. Já jsem lehce ubral plyn abych stačil přibrzdit, kdyby mi tam vletěl. Jak to vycítil, neváhal ani na vteřinu a vjel do křižovatky. Takže jsem na hlavní silnici zastavil, dal mu přednost a pak v klidu pokračoval dál. Kdo neuvidí, neuvěří. Co nabrečíš. Měl velkou dodávku a hmota je hmota. Na to by nestačil ani Patrol. Takže tak na okraj. Jinak pozitivní je, že na dálnici když někdo předjíždí a druhej mu dýchá na záda, tak se učí řidiči dávat blinkrem znamení. Pravý blinkr - "vydrž, předjedu tady to auto a pustím Tě" (samozřejmě až to auto míjím, aby si nemyslel, že se chstáš hned zařadit)levý blinkr vpředu jedoucího auta - "mám tě v paži, neuhnu, myslím si, že Ti to stejně o moc rychleji nepojede a jen bys mě někde zavřel mezi kamiony kam bych Ti uhnul". levý blinkr vzadu jedoucího auta, které vidíš nalepené na kufru - "Uhni, jsem přesvědčený, že mi to jede fakt víc než Tobě, ale ještě chvíli vydržím, než to pochopíš". Levý blinkr auta jedoucího osamoceně v levám pruhu " Jsem *, tak aby jste to viděli". Nebo dvakrát bliknutí brzdových světel be zjevného důvodu, že by chtěl brzdit - "rozsvi´t si světla, jseš v tunelu" rozsvítíš si světla. Bliknou blinkry jako že ok, a je to. Jak prosté......PTD
Lepší se to
neregistrovaný "DIM1"
| 7. 6. 2001 10:18
Já mám pocit, že jejich největším štěstím ( těch honičů ) je právě to, že někoho vytočí. To jsou spokojeni a jen se spokojeně tetelí, jak ty sociálky v těch plecháčích kolem jen vztekle prskají. Já jim naopak s bohorovným klidem a úsměvem výrazně zatleskám ( akorát že musím pustit volant ), případně to zakončím tím klasickým zalomeným palcem a takovým tím ksichtem jako ty seš ale fakt dost dobrej. Doporučuji. Většinu těch zlatých hochů ten klídek nakonec opustí...... :-))))
Lepší se to
neregistrovaný "DIM1"
| 7. 6. 2001 10:21
...........no, a když mě naštvou fakt moc, tak jim ujedu, což je fakt dorazí, že jim Škodovka a ještě kombík zmizel :-))))
Lepší se to
neregistrovaný "Xyzz"
| 7. 6. 2001 10:24
Hele,a co typove,kteri se na dalnici plazi v levym pruhu(stale) 120km/h a telefonujou.To si preju,abych jel v Tatre s pluhem :-)
Lepší se to
neregistrovaný "DIM1"
| 7. 6. 2001 14:25
Tatra s pluhem 120 km/h ???? Tak to jedině v protisměru :-)))))
Prerusovana cara
neregistrovaný "beranek"
| 7. 6. 2001 14:32
Obavam se, ze nemas pravdu.Nevim totiz, kde jsi vycetl, ze zkracena cara znamena zakaz predjizdeni.Ano, znacka V2b(prerusovana cara) se pouziva pred znackou V1a(souvisla cara), ale nikde v zakone o provozu na pozemnich komunikacich, ani ve vyhlasce provadejici tento zakon(30/2001 Sb.) neni receno, ze se tato cara nesmi prejizdet.Zakaz predjizdeni stanovi obecne par. 17 zakona o provozu na pozemnich komunikacich, ale ten je nam v tomto pripade nanic.Vyhlaska 30/2001 Sb. podrobne stanovi, co ktera znacka znamena a podivas-li se do par. 18 citovane vyhlasky, nikde tam nenajdes zakaz tuto vodorovnou znacky prejizdet.A protoze povinnosti lze ukladat toliko na zaklade zakona a v jeho mezich(cl.4 odst.1 Listiny) a protoze statni moc lze uplatnovat jen v mezich, zpusobem a prostredky, ktere stanovi zakon(cl.2 odst.3 Ustavy),pokud zakon nebo predpis vydany na zaklade zakona nestanovi nejaky zakaz, tak se to muze(kazdy muze cinit to, co mu zakon nezakazuje, opet cl.2 Ustavy).Tedy neni potrebne zkoumat, zda by to tak byt melo nebo zda je to logicke, ale zda-li to tak je.Proto za prejizdeni teto prerusovane cary a vraceni se pres plnou nemuze byt ulozena pokuta za prestupek dle par. 22 odst.1 pism. e) z.o prestupcich.A prvni policajt, ktery mi takovou pokutu zkusi dat, bude muset presne odargumentovat, na ktere ustanoveni ktereho zakona se odvolava.A takove ustanoveni cesky pravni rad neobsahuje.
Prerusovana cara
neregistrovaný "PROF"
| 7. 6. 2001 17:03
beranek: Tak pokud ten výklad bereš takhle, tak to je OK. Když teda vyjedu na vozovce rozdělené podélnou čarou souvislou = plnou čárou, ze zatáčky v protisměru a zastaví mě hlídka a bude mě chtít omastit za to, že jsem jel v protisměru v místech, kde je plná čára, tak já se z toho vyvleču tím, že jim sdělím, že jsem tam najel v okamžiku, kdy byla ještě přerušovaná (zhruba před pěti kilometry a dal jsem při tom samozřejmě znamení o změně směru jízdy), takže jsem vlastně žádné ustanovení neporušil? Pokud nebudou mít na filmu, jak jsem tu čáru přejel, tak jsou v háji? Pak tady jsou vyjmenovaný taky podmínky, za kterých se smí plná přejet a jak se zdá, jsou tam teda potom úplně na nic, jelikož tam stačí vyjmenovat, kdy se čára nesmí přejet a kromě nich se pak může vlastně přejet kdykoliv, kromě těch vyjmenovaných zákazů. Tak to je bomba a někdy si říkám, že díky bohatosti čekýho jazyka vlastně nejdou zákony vůbec jednoznačně formulovat. To je nejpalčivější problém tohoto státu.Prosím tě, beranek, jeden kamarád mi kdysi vysvětloval, že vlastně policajtovi nemusím dávat doklady do ruky, jelikož on má nárok pouze na nahlédnutí do nich. Jak to teda je? Přiznám se, že aktuální znění všech těch vyhlášek a předpisů nemám k dispozici.
Prerusovana cara
neregistrovaný "PROF"
| 7. 6. 2001 17:09
beranek: Já jsem netvrdil, že se na přerušované s kratšími mezerami nesmí přejíždět, ale že má od tohoto úmyslu odrazovat tím, že informuje o blížícím se začítku plné čáry. Teď si vlastně uvědomuju, že neplatí ta obava: "Tam je plná, tam se nesmí předjíždět." Snad tohle nido nebude číst a nezačne se tím řídit... :-)
Prerusovana cara
neregistrovaný "beranek"
| 7. 6. 2001 21:14
Zakon nerika, ze by ta prerusovana cara mela nekoho odrazovat od predjizdeni, to je ... ehm ... lidova tvorivost.
Prerusovana cara
neregistrovaný "beranek"
| 7. 6. 2001 21:13
No moment, na vozovce se jezdi vpravo, ze jo?Az pojedes po leve strane a budes se vracet pres plnou a zastavi te policajti s tim, ze se vracis pres plnou, ustojis to jen tehdy, kdy budes tvrdit, jsi prave ted predjizdel auto a zrovinka jsi se po predjeti chystal zaradit zpatky.Jinak 5 kilometru po leve strane muzes jet opravdu tezko. :))) To by musela byt opravdu dlouha kolona a musel bys mit vyhled na tech 5 kilaku, jinak by te zase dostali za nespravne predjizdeni(predjizdet v zatacce, kdyz nemas vyhled, se nesmi).
Predjizdeni
neregistrovaný "beranek"
| 4. 6. 2001 16:43
Co se predjizdeni tyce, PTD to shrnul dostatecne jasne.Predjizdet se nesmi az za znackou "Zakaz predjizdeni" nikoli pred ni.Pokud nekdo zacne predjizdet tam, kde muze a vracet by se musel pres plnou, neni to pochopitelne poruseni pravidel silnicniho provozu.
Predjizdeni
neregistrovaný "PTD"
| 4. 6. 2001 16:46
Děkuji :-)
ZIP
neregistrovaný "beranek"
| 4. 6. 2001 16:55
Co se zipu tyce, je nutno si uvedomit, ze plati jen pri tzv. "soubezne jizde".Co se tyce mista, kde se "zazipovava", zakon o provozu na pozemnich komunikacich o tom nijak nehovori.Nicmene, kdyz vysla provadeci vyhlaska 30/2001 Sb. upravujici nove znacky, objevila se v ni take nova znacka "Střídavé řazení" (č. IP 29), která označuje (zdůrazňuje) místo, kde při souběžné jízdě platí střídavé řazení do jízdního proudu průběžného pruhu; její symbol může být obrácen.Jak znacka vypada, viz priloha vyhlasky 30/2001 Sb.(napr. na [odkaz] kde tato znacka neni, je nutno interpretovat prislusne ustanoveni z.o provozu na pozem. komunikacich tak, ze se "zipuje" od mista, ze ktereho je zrejme, ze jeden z pruhu, ktery byl prubezny, prestava byt prubezny.
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "beranek"
| 4. 6. 2001 17:04
Diskutuje se tady take o tom, co delat v miste, kde je zakaz predjizdeni.Myslim si, ze se takovy pripad nemuze v mistech, kde se uplatnuje pravidlo "zipu" vubec nastat.Zakon rika, ze se pravidlo "zipu" uziva v mistech, kde je viceprouda komunikace.Jednotlive jizdni pruhy(a ted mam na mysli tam a zpet) jsou bud uplne oddeleny pevnou prekazkou nebo dvojitou plnou carou a zakaz predjizdeni je tady jasny.Znacka zakaz predjizdeni se nepouziva(resp. nemuze pouzivat) k uprave predjizdeni v ramci nekolika pruhu v jednom smeru jizdy.To by bylo nesmyslne.Takze tam, kde se "zipuje" nemuze byt znacka zakaz predjizdeni, ktera by branila ... cemu vlastne?Mozna ma nekdo na mysli, ze by se touto znackou branilo v tom, aby pred mistem, kde se "zipuje" uz nikdo nevyjizdel do volneho pruhu, ktery prestava byt prubeznym, aby predjel celou tu kolonu a znovu se zaradil.Jenomze tak to byt nemuze.Pri soubezne jizde se totiz o predjizdeni vubec nehovori, tudiz prejizdeni z pruhu do pruhu pri soubezne jizde NENI predjizenim, tedy to znacka "Zakaz predjizdeni" nemuze zakazat.
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "PTD"
| 4. 6. 2001 17:33
Ok, jde mi o klasický případ na dálnici. Uzavřený levý pruh pro údržbu otáčecího pásu, oprava svodidel a pod. Prostě uzavřený levý pruh. Před tímto místem přenosnými značkami omezená rychlost na cca 80km/hod, následovaná zákazem předjíždění. Doprava z levého pruhu svedena do pravého. Co tady s pravidlem ZIPu? Zde se nedá uplatnit dle vyhlášky? Myslím že dá. A pokud jste měli i u nás to štěstí, že jste se do místa zůžení dostali v "doprovodu" rozumných řidičů, dá se udělat zip i ve 120km/hod jak jsem to jednou zažil. Byl to fofr, ale paráda. Vyřešeno na to tata, nikdo si nklepal na čelo, pohoda . Je to v lidech. Kdyby. V tom je ten zakopanej pes. PTD
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "DIM1"
| 5. 6. 2001 11:11
Tak teď nevím, ale podle mě ve městě můžu jet v kterém pruhu chci ( pokud je stejným směrem :-))) a v podstatě to znamená, že na víceproudé komunikaci ve městě se rychlejší jízda v jednom pruhu ( i když tam není souvislý pás vozidel) NEPOVAŽUJE ZA PŘEDJÍŽDĚNÍ , takže mi to ani žádná značka, která předjíždění zakazuje, zakázat nemůže.....Je to, podle mě, typický případ nesmyslné značky. Něco jiného by mohlo být, když předchází značka o snížení počtu jízdních pruhů, ale ještě k tomu nedošlo.....jenže to je zase pouze informativní značka, takže ???
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "ff"
| 5. 6. 2001 12:55
Ve městě nemůžeš jet v kterém pruhu se Ti zlíbí, protože vozidla jedoucí v levém pruhu nesmí bránit v jízdě rychleji jedoucím vozidlům, pokud tento pruh nepoužívají k objíždění překážky, odbočení doleva, ....
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "mispul"
| 5. 6. 2001 13:07
Ve městě bránit rychleji jedoucím vozidlům? To nemyslíš vážně! Každá kraksna dneska těch 50km/h (případně 70km/hod) jede. To znamená když pojedu o 10km/h víc než je povoleno a nějakej frajer mě dojede na kufr, tak může blikat, trobit a stavět se na zadní, neuhnu! Pokud to samozřejmě není sanitka nebo hasiči nebo policajti. (nebo nějakej splašenej TIRák) ;-)

Sem trošku nasranej a zaujatej, protože se mi to právě stalo.
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "DIM1"
| 5. 6. 2001 13:16
..........nemluvil jsem o tom, že máš uhnout, ale že to není předjíždění, protože můžeš jet rychleji i v pravém pruhu, a to taky není předjíždění, protože předjíždět zprava se samozřejme nesmí....
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "ff"
| 5. 6. 2001 13:18
Bohužel, stav se třeba na přední, je to tak. Nevím o tom, že by toto pravidlo změnili. Když tak mě poučte. Až Tě někdy za něco čapnou švestky, tak se jich zeptej ...... :-))) Já jsem si za jízdu v levém pruhu 70-kou vysloužil zuřivého blikání, troubení, nadávek, vrtění hlavou, myšek zprava nepočítaně. Možná ale, že těm netrpělivým řidičům v BMW, Octavia a spol. spíše vadila hráškově zelená barva mé 120-tky ..... :-))
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "fija"
| 5. 6. 2001 13:46
no, ve meste v levym pruhu obvykle rychlejsim uhybam. A v zakazu predjizdeni pred uzavirkou na dalnici ne. Asi jsem * :-)))) A libuju si v tom :-))) Do mne ! :-))))
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "mispul"
| 5. 6. 2001 15:01
ff: To nebude tou hráškově zelenou. Já měl ještě před rokem 105ku šípkovou červeň a ti libový frajeři ve vracích dovezených jako šrot ze západu na mě dělali to samý. Teď mám Fabii zeléná petrol a už se na mě jenom lepí. Myšku už si většina z nich nedovolí udělat. Asi ví proč! Takže zkus přejít na ZELENOU PETROL. :-)
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "TomoKing1"
| 17. 6. 2001 13:31
Jméno: mispul

Datum: 05-06-2001 v 13:07:39

pokud neuhnes tak jsi peknek ko..t , fakt si to myslim.... vyhlaska rika rychleji jedoucim nikoliv predpisove jedoucim ... a co kdyz povezu normalnim autem zenu do porodnice nebo raneneho od nehody chytraku /co reknes ocitnes-li se sam v takove situaci/ ?
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "mispul"
| 18. 6. 2001 09:57
Tomoking: Ženu do porodnice jsem osobně vezl před třemi roky 105kou. A určitě jsem nemusel jet rychleji než bylo v konkrétním místě povoleno. S těžce zraněným jsem (naštěstí!) ještě do nemocnice nemusel, ale pochybuju, že je to běžná , každodenní záležitost. Navíc si nemyslím, že by někdo měl tu odvahu těžce raněného soukat do vlastního auta a uhánět s ním do nemocnice v době mobilních telefonů, kdy sanitku (záchranný vrtulník) zavoláš v podstatě odkudkoliv. Navíc se tím riskuje žaloba za újmu na zdraví (porušení míchy, atd.) při neodborném nakládání do auta, které není uspůsobeno převozu nemocného (já v autě běžně nevozím lehátko). Ale možná někdo z Vás už podobnou záležitost prodělal, kdyžtak se podělte o zkušenosti. ;-) BTW: Myslíš, že je nezbytně nutné se uchylovat k takovým invektivům, jaký používáš? Ona i slušnost v jednání ukazuje na charakter člověka. Když jednáš takhle na obyčejným fóru na inetu, co asi děláš na cestě? ;-)
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "PROF"
| 19. 6. 2001 21:07
tomoking: On to nemyslel zle.mispul> Myslím, že bys ho pustit měl, i kdyby to byl obyčejnej spěchající magor, protože nikdy nemůžeš vědět, proč spěchá. Jestli ale kousek dál zmasakruje děti z mateřský školy na vycházce, potom musíš použít princip klíče na kola (na proražení lebky), nebo šroubováku (na vypíchnutí očí). Zvol, co ti v tu chvíli připadne vhodnější a neměj obav, jelikož jednáš v afektu. Zachráníš tak minimálně další děti na vycházce.
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "mispul"
| 20. 6. 2001 08:07
prof: Když použiju klíč, nebo šroubovák tak jdu sedět! (bohužel, protože někteří by si to zasloužili) :-( . Když takovýmu machýrkovi neuhnu, tak ty děti možná zachráním aniž bych musel do lochu.
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "DDT"
| 20. 6. 2001 09:46
Možná, když mu neuhneš, donutíš ho v tom spěchu k ještě riskantnějšímu jednání, kterým se riziko nehody ještě zvýší... Spíš se zeptej sám sebe, co se ti stane když mu uhneš? Asi si odpovíš, že se zbavíš jednoho řidiče za sebou, který může potenciálně způsobit nehodu ..-.. a právě na tvém autě. Když ho máš před sebou můžeš ho lépe kontrolovat. A co se týče času? No o jedno auto se snad nic neděje.
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "PROF"
| 20. 6. 2001 20:22
mispul: Tak ho radši pusť a dál si s tím nedělej starosti. Řekni si, že asi někam spěchá a je to. ddt má 100% pravdu.
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "mispul"
| 21. 6. 2001 08:35
ALL: Tak já ho teda pustím. Ale jen vyjímečně! :-o))
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "beranek"
| 5. 6. 2001 15:40
Ve meste na viceproude komunikaci muzes skutecne jet, v kterym pruhu chces, ale jak bylo receno, nesmis branit rychleji jedoucim vozidlum.Ovsem otazka zni, co kdyz jedu max. dovolenou rychlosti a jedu v levem pruhu pri soubezne jizde, to mam pustit rychleji jedouci vozidla?Je to divny ustanoveni, tezko rict, jak ho vylozit.Ja myslim, ze je pustit nemusim.A ke znacce "Razeni pred krizovatkou", tak tam staci podotknout, ze je to informativni znacka a ta povinnosti neuklada.
Jeste k predjizdeni
neregistrovaný "KaZaN1"
| 5. 6. 2001 16:17
Upřímně řečeno, viděl bych to jako rozumnou věc, pustit někoho kdo jede rychleji v levém pruhu, ať už jede povolenou nebo vyšší rychlostí, od kontroly rychlosti jsou tu jiní, tak proč bránit letectví, že jo. Uhnu dycky když se za mnou * nějaká smršť a zatím mne neubylo. Ani blikání a troubení mne neuráží, spíš si říkám "kluku měl bys víc koukat do zrcátka". Ale asi každýho věc jak si to vyloží, ale rozhodně není hezký dělat na silnici naschvály.
Uhnutí do pravého pruhu při souběžné jízdě
neregistrovaný "PTD"
| 5. 6. 2001 17:37
Vyhláška hovoří jasně: Uhnout musíš! Při souběžné jízdě ve městě i na dálnici jseš povinen nebránit nikomu v jízdě svou přítomností v levém pruhu. Je to jasný případ. Ten kdo je ti nalepený na kufru porušuje pravidlo bezpečné vzdálenosti a zřejmě velmi často i překračuje maximální rychlost. Nicméně ty se dopouštíš přestupku bráněním plynulosti dopravního provozu. Probíralo se to mnohokrát v Zákrutě a i jinde. Osobně nechápu co koho vede jet ve městě v levém pruhu 50km a neuhnout do pravého. To je mi ještě celkem jedno. Předjedu ho z prava a pokud je pravý pruh dál volný, jedu pravým. Jinak se nedá nic dělat a následuje "myšička". Zásadně na nikoho ale neblikám ani netroubím. Myslím, že když ho mám před sebou na 5cm tak mě v tom zrcátku už musí vidět. Něco jiného je to na dálnici. Tam se z prava předjíždět nesmí, tak holt ho tlačím před sebou někdy i 20km. Někteří cipísci v mercedesech si myslí, že když jedou 160km/hod v levém pruhu, tak nikdo už nemůže jet rychleji. Jinak je tady zajímavý problém vyjížděcí napojovací pruhy s přivaděčů na dálnici. Vždy mě vytočí, když někdo hned vyjede z vybočovacího pruhu na dálniční pruh. Vyjížděcí pruh slouží na to, aby vozidlo stačilo nabrat takovou rychlost, aby se mohlo v pohodě "zazipovat" mezi auta v pravém dálničním pruhu. (pak auta v pravém pruhu nemusí v rychlosti 80km vjíždět pod kola autům v levém pruhu - a to je další kapitola sama o sobě). Takže když přede mnou vyjíždí na dálnici Avie a hned se nacpe do pravého dálničního pruhu a já ji předjedu v 300m dlouhém dálničním pruhu dopouštím se přestupku? Dá se vůbec v najížděcím pruhu hovořit o nějakém předjíždění? Osobně vždycky vyjíždím celý vyjížděcí pruh až na doraz, jak nás to učili v autoškole. Takže když se zašoupávám do pravého pruhu dálnice, mám rychlost minimálně stejnou jak auta v pravém pruhu a nikdo mi nemusí uhýbat do levého dálničního pruhu a tam omezovat či dokonce ohrožovat další auta. PTD
Pripad na dalnici
neregistrovaný "beranek"
| 5. 6. 2001 15:30
Tady se zip uplatni.Za znackou zakaz predjizdeni se uz ale nesmi vyjizdet z prubezneho pruhu, takze by se nemelo stavat(pokud se dodrzuji pravidla silnicniho provozu), ze to nejaky chytrak vezme do toho ukoncovaneho pruhu a vsechny predjede a pak se tesne pred ukoncenim pruhu zaradi.
Bez nadpisu
neregistrovaný "beranek"
| 6. 6. 2001 19:03
Predjizdet na dalnici v pripojovacim pruhu muzes, jen kdyz jsi v nem prijel.Vjizdet do pripojovaciho pruhu z prubeznyho pruhu, v nem predjet a zase se vratit ridic nesmi.
K dokladum
neregistrovaný "beranek"
| 7. 6. 2001 21:19
§6 odst.4 z.361/2000 Sb. o provozu na pozemnich komunikacich:"Na výzvu policisty je řidič motorového vozidla povinen předložit doklady podle odstavce 3 policistovi ke kontrole."Z moji zkusenosti s policii plyne, ze bych kolem toho zbytecne nechytracil a radeji dal policistovi doklady do ruky.Pokud ma nekdo pocit, ze ty doklady z ruky dat nemusi, muze se pripadnemu vytrhavani dokladu z ruky branit u Ustavniho soudu... :)))
K dokladum
neregistrovaný "PROF"
| 8. 6. 2001 06:32
beranek: Tak díky za informace. Máš taky informace o tom, co bude platit od letošního července = převod kompetencí současných dopravdních inspektorátů na okresní úřady? Kde se to dá najít?
K dokladum
neregistrovaný "DIM1"
| 8. 6. 2001 11:06
...jak bylo řečeno, musíš jet po pravé straně u pravého okraje vozovky. Kolega se dokonce srazil v JEDNOSMĚRCE s protijedoucím strejdou v zatáčce a ještě musel policajtům vysvětlovat, proč - ač v jednosměrce - nejel u pravého okraje cesty , protože jinak by se tam vešli ( bylo to něco jako jednosměrný přivaděč z mostu dolů na čtyřproudovku.) Naštěstí mu ten člověk nechtěl dělat další problémy a dosvědčil mu, že byla u pravé strany nějaká překážka - pes nebo co. ale já se znovu zeptám : je někde výslovně řečeno, že mohu dokončit předjíždění i za zákazem předjíždění nebo přejet při návratu plnou čáru ???
K dokladum
neregistrovaný "PTD"
| 8. 6. 2001 12:34
V zákoně není nikde napsané, že nesmíš dokončit předjíždění přez plnou čáru, stejně jako není nikde napsané že musíš předjíždění dokončit přez přerušovanou čáru. Vím to i z vlastní praxe. Předjížděl jsem auto přez přerušovanou , dokončil přez plnou a pak jsem zahájil předjíždění zase přez plnou a dokončil také přez plnou. Ausgerechnet tam stáli policajti a vybírali, protože tam ta plná byla na pytel, všichni na ni * a policajti to věděli a tak tam stáli. Řekli mi jasně. Za to první předjíždění nic. To bylo v pořádku i když jste se vracel až přez plnou. Problém byl v tom, že jsem zahájil předjíždění přez plnou. Chtěl jsem to uhrát na to že jsem nepředjížděl, že jsem jen objížděl překážku (traktor s fůrou sena) nicméně to vzal jen jako polehčující okolnost, protože na tu silnici byl zákaz vjezdu traktorů. Chtěl ten traktor vybrat, ale protože jsem ho předjel, tak vybral mě. Za 200,- to byla gentelmanská dohoda.
K dokladum
neregistrovaný "beranek"
| 8. 6. 2001 21:51
No prave proto, ze to zakon nezakazuje, se to muze.Cl.2 odst.4 Ustavy:"Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá."
K dokladum
neregistrovaný "beranek"
| 8. 6. 2001 21:59
Mas na mysli novy zakon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích(56/2001 Sb.) nebo neco jineho?Ktery prechod kompetenci mas na mysli?Registraci vozidel?Zapisy do technicaku?Ten zakon najdes na [odkaz]
K dokladum
neregistrovaný "PROF"
| 10. 6. 2001 21:17
beranek: Díky, podívám se tam. Ještě jednou však k tomu vracení přes plnou čáru. Jedou dva magoři v Liazkách a jednomu to jede o 0,5 km/h v daném úseku rychleji. Jak to obvykle bývá, začnou závodit a serou na všechno kolem sebe, plně se věnujíce momentální soukromý Velký ceně Liazek. Troufám si říci, že tenhle závod by se na těch 5 km klidně protáhnout mohl a víš dobře, jak je to prima, když to praktikují i tam, kde opravdu v ničem není sporu. Mně se totiž už dvakrát stalo, že se na mně přes horizont takovýhle závoďáci vyhoupli. Samozřejmě tam byla vždycky plná a nepochybuju o tom, že při započetí předjíždění skutečně k žádnýmu porušení pravidel nedošlo. Nebejt mostku na pole, musel bych si asi prubnout off-road vložku pangejtem. A já blbec si myslel, že kdyby mně tam rozválcovali na kaši, tak že bych v tom byl nevinně a takhle koukám, že bych si měl dávat pořádnýho majzla, abych takovým kingům nemotal v cestě!:-)
K dokladum
neregistrovaný "beranek"
| 10. 6. 2001 22:10
Ale neboj, byl bys v tom nevinne!Protoze oni zase spatne predjizdeli, kdyz tebe, jedouciho v protismeru, ohrozili nebo omezili.Ty pripady vraceni se pres plnou jsou v poradku jen v tom pripade, kdy nedochazi k porusovani jinych ustanoveni(napr. zakaz predjizdeni dle ust. §17 odst.5 z. o provozu na pozemnich komunikacich).
K dokladum
neregistrovaný "PROF"
| 11. 6. 2001 20:50
beranek: Tak to zatím studuju, pak se mi to přestalo otevírat, ale to co jsem se zatím dočetl, je šokující! Úředník na OÚ ti bude moci trvale vyřadit vozidlo z provozu, pokud opomeneš uzavřít povinné ručení v termínu přesahujícím délku 7 dní po vypršení platnosti staré smlouvy, uložení SPZ do depozitu bude možné na dobu max. 12 měsíců, po té ti může opět odhlásit tvůj vůz a podobné další lahůdky, kdy je důvodem pro trvalé vyřazení z evidence tentokrát přesně stanovenou dobu propadlá STK!!!. Ptám se zcela odevzdaně: Jsou ty auta vůbec moje, když o tom, zda li je budu moci používat, bude rozhodovat státní úředník?
K dokladum
neregistrovaný "beranek"
| 12. 6. 2001 12:23
Hmm, fakt je, ze se to v tech PDFkach cte blbe.Jestli to chces v HTML, napis email.A k tomu, jestli ti to auto jeste patri, tak jako patri, ale ... ale ... ale ... ale ... s vyjimkou ... atd.
K dokladum
neregistrovaný "PROF"
| 12. 6. 2001 19:39
beranek: Ono by se mi to otevíralo, ale jsem připojenej bezdrátem a jak vyrostlo listí na stromech, tak mám slabej signál. Dneska mi to třeba už ani nepřenášelo poštu, takže teď jsem doma a tady to frčí jak má (560 kb/s). Už jsem to urgoval, takže mě nasměrujou na jinej vysílač. Doufám, že se tam dočtu, že to auto si budu moci alespoň nechat a nebudu ho muset zavézt výhradně do sběrnejch surovin ve kterých má majetkový podíl alespoň bratranec nějakýho poslance:-)
K dokladum
neregistrovaný "mfilip"
| 14. 6. 2001 09:36
kolega se prave vratil z karvinskeho DI s tim, ze mu nevymenili prazskou znacku za karvinskou, ani za 200 Kc. Pry se meni pouze poskozene ..... Nezbyva nez umyslne poskodit ( rada od pracovnice DI )
K dokladum
neregistrovaný "PROF"
| 14. 6. 2001 18:01
Jo, to dělám běžně. Stačí ji přeložit na půl, šlápnout na ni a zase ji narovnat. Tenle stát má spousty logickejch nařízení:-)
K dokladum
neregistrovaný "PROF"
| 14. 6. 2001 19:14
Sorry, nějak mi nefungujou písmenka a nebo neumím na týhle klávesnici mačkat čudly...(tenhle)
K dokladum
neregistrovaný "oddie"
| 15. 6. 2001 08:06
Stačí tam přinést jen jednu, s tím, že ta druhá vypadla z rámečku a někde se ztratila. Při parkování se to stává běžně - teda aspoň v Praze to vidim každou chvilku...
Plná čára
neregistrovaný "davidz"
| 8. 6. 2001 15:14
Máte nějaké divné zákony, každý přece ví, že "dvojitá plná čára označuje místo, kde by méně zkušení řidiči eventuelně nemuseli předjíždět". ZIPu zdar, vychcancům ne.
Bez nadpisu
neregistrovaný "mfilip"
| 15. 6. 2001 11:18
predam
Re:
neregistrovaný "HAROUS"
| 15. 6. 2001 12:34
V Koline to uz maj tak vychytany, ze vymenej pouze poskozenou, ale MUSI byt pridelana na aute a musi ji posoudit technik DI. Asi jestli je dost poskozena... Driv to slo taky jen prinyst poskozeny, sam sem jednu takhle nicil sobe a jednu brachovi. Ale do toho ramecku to uz pak nikdo nedostane...
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 15. 6. 2001 15:21
A co udělaj, když tu jednu ztratíš?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku