No právě že budu auto používat převážně na dálniční přesuny, takže hlavně z tohodle důvodu si myslim že by byla lepší nafta. A ohledně motoru 1,7DTi sem se nic špatnýho nedocetl, měl by to být držák..
1.7DTi je dobrý motor. Přijatelná spotřeba a rozvodový řemen se mění na 160.000km, takže pohoda. Občas ho trápí úniky oleje, ale nic vážnýho. Možná je do Corsy těžký, ale proti gustu... Hlavně aby to byl ten od Isuzu (55/60kW)
ten motor 1,7 dti je ok - je to isuzu, nebudes mat problem. a aj celkovo je corsa c auticko v pohode. ale vzhladmo na to, ze som na nich nieco odjazdil - pokial ho chces pouzivat na dlhsie cesty, tak radsej nieco ine - sedacky su uplne zle! Na dlhe cesty radsej fabku, alebo ibizu, alebo polo!!!
Takže asi Corsa zvítězí, 206 je sice moc hezký auto a i kdyz se podívám na ty řebříčky TÜV tak to vypadá dost jednoznačně pro Opla. Navíc tam bude asi i větší výkonová rezerva než u 1,4HDi...
Ja by som asi Opel, ale 1.3 CDTi. To je ta prava alternativa k 1.4 HDi. Od 1.7 DTI je sice o 5k slabsi (70 proti 75), ale uspornejsi a lahsi a tento motor bol vsade chvaleny. 1.4 HDi ma 68k.
Ahoj, mám 206 s 1,4HDi a nemůžu si to vynachválit. Párkrát se mi dokonce podařilo jezdit v průměru za 3,1l nafty, sice přiznávám že jsem to dost šetřil, ale zase je to průměr na plnou nádrž a to znamená dost přes 1000km a je v tom obsažený uplně všechno (město, okresky i dálnice). Navíc ten motor je suprově tichej, spousta lidí se diví že jedou v naftě. A co se týče kvality, tak pokud jde jenom o ten motor, tak tam co jsem si všiml je stejně polovina dílů německejch a dočetl jsem se že HDi vydržej mnohem víc než TDi, kterejm odcházej váhy vzduchu. A co se týče Corsy, tu jsme měli předtím, sice nebyla v naftě, ale horší auto jsem vživotě neměl a hlavně opravy byli šíleně drahý. Utrhlo se tam něco z nádrže a zablokovalo to přívod paliva, takže to chcíplo na magistrále a někdo mě sestřelil. Opela už nikdy, splácaj to někde ve Španělsku a ty nafty jsou snad od fiatu nebo co.
No, od Fiatu (respektive ve spolupráci GM s ním) pochází naftový motor 1.3, což je nepochybně strašný propadák, když byl vyhodnocen jako motor roku, že 😁
Kdes přišel na strašně vysoké ceny dílů to taky nechápu...nespletl sis to s VW? V řaě případů jsou na Corsu díly levnější než na Fabku...
Kdes přišel na strašně vysoké ceny dílů to taky nechápu...nespletl sis to s VW? V řaě případů jsou na Corsu díly levnější než na Fabku...
K těm Oplům bych si tady asi načetl jiný diskuze z fóra. Několikrát tady proběhlo (hlavně od "nebožtíka" Mitsiho 😉 ), že Opely téhle generace, do keré bys pravděpodobně šel, byly naprosto tragický. Osobní zkušenost žádnou nemám, takže potvrdit ani vyvrátit nemůžu. Srovnat můžu tak maximálně design, kde vede naprosto jednoznačně 206 (asi o 10 délek 😉 ).
Šel bych do generace C rok tak nák 02-03, myslel sem právě že ten motor 1,7DTI bude ideální kompromis spolehlivosti, životnosti, nenáročnosti a s takhle malym autem by mohl bejt snad i docela svižnej.
Jsou to jen moje domnenky, tak me kdyztak opravte... :shock:
Jsou to jen moje domnenky, tak me kdyztak opravte... :shock:
Aha, no dalsi flame X vs. Y, tentoraz D vs. F.
OK, aby sa tu spomenulo aj nieco mudre a nielen pocity.
1.7DTi je dobrý motor. Přijatelná spotřeba a rozvodový řemen se mění na 160.000km, takže pohoda. Občas ho trápí úniky oleje, ale nic vážnýho. Možná je do Corsy těžký, ale proti gustu... Hlavně aby to byl ten od Isuzu (55/60kW)
Tak PRAVE TEN motor by som si do auta nebral. Natypuj si do hocijakeho prehladavaca heslo ISUZU DTI pripadne to skombinuj s heslom ECU a uvidis, kolko riadiacich jednotiek tohto motora odislo do vecnych lovist. Sam mam jednu na stole, uz davnejsie som sa nou zaoberal a veruze o Isuzu ako firme vela neviem, no toto asi spackali pocas prebdenej noci. Detaily si uz nepamatam, ale v naznakoch si pamatam, ze to malo nieco docinenia so slabou ochranou proti prepatiam naindukovanym z cievky vstrekovaca a podobne zalezitosti. Nevravim, ze to odide na kazdom jednom, ale tak, ako je to spravene, si to priam pyta. Nova jednotka stoji cez 20 tisic a na vrakoviskach je to vraj problem zohnat (no povodny majitel to nakoniec nejako zohnal). Na internete je aj zopar postupov, ako ich opravit, bohuzial na mojom kuse odislo vsetko, co bolo zive, teda vsetky polovodicove prvky od tranzistora vyssie. Ekonomicky neopravitelne.
Okrem toho existuje jedna firma v Anglicku, ktora sa zaobera repasaciou roznych elektronickych a mechanickych dielov aut a tato jednotka je tam v plejade takych znamych "drziakov" ako elektronika posilovaca riadenia vo Fabii ci elektromechanicky posilovac riadenia Megana II.
Co sa tyka HDi 1.4. Prve motory z rodiny DV4, ktore sa montovali do Citroenov, Peugeotov a Fordov (to bolo tusim v roku 2003) mavali zasadnejsie problemy ako kazde novonarodene dieta. Skusil by som sa teda vyhnut modelovemu roku 2003 (datum vyroby 09/2002 az 08/2003) a pre istotu aj tomu nasledujucemu, zvysok by mal byt v pohode. Dnes vacsi brat tohto motora s objemom 1.6 (rodina DV6) je povazovany za jeden z najlepsich turbodieslov. 1.4-ka je nieco podobne v mensom.
Na TUV zabudni, resp. sa na to pozri triezvo a v zmysle informacie, ktoru Ti teraz poviem. Predpokladajme, ze by z nejakeho zvlastneho dovodu prislo dvesto majitelov Opel Corsa na prehliadku TUV s nefunkcnou hmlovkou, proste sa im vypalila ziarovka akurat na parkovisku pred budovou STK (TUV). Hned a razom by bola mila Corsa na jednom z poslednych miest, pretoze nefunkcne akekolvek osvetlenie znamena zavaznu chybu a ze konkretne auto testom neprejde. Zaujimave, ze? Okrem toho si vsimni nielen umiestnenie v rebricku, ale aj odchylky ake medzi jednotlivymi miestami su. TUV je o tom, ako sa majitel stara o auto a nie ake spolahlive to auto je.
OK, aby sa tu spomenulo aj nieco mudre a nielen pocity.
1.7DTi je dobrý motor. Přijatelná spotřeba a rozvodový řemen se mění na 160.000km, takže pohoda. Občas ho trápí úniky oleje, ale nic vážnýho. Možná je do Corsy těžký, ale proti gustu... Hlavně aby to byl ten od Isuzu (55/60kW)
Tak PRAVE TEN motor by som si do auta nebral. Natypuj si do hocijakeho prehladavaca heslo ISUZU DTI pripadne to skombinuj s heslom ECU a uvidis, kolko riadiacich jednotiek tohto motora odislo do vecnych lovist. Sam mam jednu na stole, uz davnejsie som sa nou zaoberal a veruze o Isuzu ako firme vela neviem, no toto asi spackali pocas prebdenej noci. Detaily si uz nepamatam, ale v naznakoch si pamatam, ze to malo nieco docinenia so slabou ochranou proti prepatiam naindukovanym z cievky vstrekovaca a podobne zalezitosti. Nevravim, ze to odide na kazdom jednom, ale tak, ako je to spravene, si to priam pyta. Nova jednotka stoji cez 20 tisic a na vrakoviskach je to vraj problem zohnat (no povodny majitel to nakoniec nejako zohnal). Na internete je aj zopar postupov, ako ich opravit, bohuzial na mojom kuse odislo vsetko, co bolo zive, teda vsetky polovodicove prvky od tranzistora vyssie. Ekonomicky neopravitelne.
Okrem toho existuje jedna firma v Anglicku, ktora sa zaobera repasaciou roznych elektronickych a mechanickych dielov aut a tato jednotka je tam v plejade takych znamych "drziakov" ako elektronika posilovaca riadenia vo Fabii ci elektromechanicky posilovac riadenia Megana II.
Co sa tyka HDi 1.4. Prve motory z rodiny DV4, ktore sa montovali do Citroenov, Peugeotov a Fordov (to bolo tusim v roku 2003) mavali zasadnejsie problemy ako kazde novonarodene dieta. Skusil by som sa teda vyhnut modelovemu roku 2003 (datum vyroby 09/2002 az 08/2003) a pre istotu aj tomu nasledujucemu, zvysok by mal byt v pohode. Dnes vacsi brat tohto motora s objemom 1.6 (rodina DV6) je povazovany za jeden z najlepsich turbodieslov. 1.4-ka je nieco podobne v mensom.
Na TUV zabudni, resp. sa na to pozri triezvo a v zmysle informacie, ktoru Ti teraz poviem. Predpokladajme, ze by z nejakeho zvlastneho dovodu prislo dvesto majitelov Opel Corsa na prehliadku TUV s nefunkcnou hmlovkou, proste sa im vypalila ziarovka akurat na parkovisku pred budovou STK (TUV). Hned a razom by bola mila Corsa na jednom z poslednych miest, pretoze nefunkcne akekolvek osvetlenie znamena zavaznu chybu a ze konkretne auto testom neprejde. Zaujimave, ze? Okrem toho si vsimni nielen umiestnenie v rebricku, ale aj odchylky ake medzi jednotlivymi miestami su. TUV je o tom, ako sa majitel stara o auto a nie ake spolahlive to auto je.
Bral bych Corsu, ale klidně bych se poohlídl po tom 1,3CDTI, bude sice kapku dražší, ale je to výborný motor. A radši bych naftu od Fiatu než Peugeotu.
No tak to me pos.r, tak co si mám z toho vybrat..? Jak je videt vážné závady se najdou na obojím stejne.. 8-s
Co takhle teda Fabii nebo oktavii?
I když oktávka bude za ty peníze znatelně starší než 02-03.
Ato se mi zas moc nechce klesat pod r.v.2000
Co takhle teda Fabii nebo oktavii?
I když oktávka bude za ty peníze znatelně starší než 02-03.
Ato se mi zas moc nechce klesat pod r.v.2000
Babo rad, tuna kazda rada dobra... Ako pises, na kazdom sa nieco pokaka a vyjadrenia typu Francuza neber ci VW na vecne casy apod. su akurat tak o osobnych preferenciach toho, kto to pise. Aj tak najdolezitejsie u jazdeneho auta je to, ako sa s nim zachadzalo predtym a co pocas svojho zivota zazilo. Ako tu uz velakrat zaznelo, najbezpecnejsie je kupit auto od niekoho, koho poznas a vies, ako s tym autom zaobchadzal. Vsetko ostatne je loteria s priblizne rovnakymi sancami na kazdu stranu.
Viem, taku radu si asi necakal, ale na otazky podobneho typu sa dava fundovana odpoved tazko, ak vobec.
Viem, taku radu si asi necakal, ale na otazky podobneho typu sa dava fundovana odpoved tazko, ak vobec.
never posmechum. CORSA je v tomto boji jasna jednicka. corsa je o parnik spolehlivejsi nez konkurence typu peugeot 206 (ktery je sice hezky ale tim to konci) nebo fabie (a tu mimochodem kradou o sto sest a je jich tu mraky). Nahradni dily na corsu sou na te nejnizsi urovni a vetsinou i levnejsi nez dily na skodovku. osobne mame corsu B (nebo jak je to oznaceni) 1,2i rok tusim 1998 a taky pohoda. Koupili sme ji bouranou (resp. ohorelou) a za par korun opravili. narazniky sou plastovy takze taky par korun. jinak taky uvazujem o corse C a je to asi jediny vazny kandidat. peugeot sme vyradili hned a renault clio po nem (mala averze k renaultum). nejdriv sme uvazovali o 1,7 DTi. Ten motor je pry velky drzak ale na jezdeni ve meste to neni. takze to vypada na 1,2i. ma ji i nase teta a taky s ni nema zadny problem. ja volim jednoznacne CORSU
No ako vravim, nic ine ako osobne preferencie sa tu nedozvies (vid prispevok nizsie), takze plati co aj predtym - pochod, poobzeraj, vyber si zopar kandidatov, co najlepsie si ich preklepni a kup si, co Ti z toho najlepsie vyjde. U jazdeneho auta je takmer jedno, ci ma na kapote blesk, sipky, hviezdu, olympijske kruhy, leva, kosostvorec ci okridleny sip. Aj najlepsie auto na svete sa Ti moze rozpadnut kilometer po tom, co ho zacalujes a taktiez aj najsivsia mysicka Ti moze podrzat roky.
Neřikal jsem, že díly jsou drahý, ale servis je drahej. A nechci se hádat, ale jsem přesvědčenej že Peugeot je mnohem lepší. Zase nechci bejt demagogickej, samozřejmě, že neni bez chyby, ale poruchu bych čekal spíš na blbostech, ale HDi motory má perfektní a to mi nikdo nevymluví. Když dodává do Jaguaru, Range Roveru, Fordu a Volvu. A mimoto jsem se někde dočetl, že lepší naftu už dělá jenom BMW.
Ak nie motor tak sa ti ulomi lopatka v turbe. Pri 100 000 km teste u 307 HDI sa to stalo ludom s AutoBild. Pri teste do tych zmienenych kilometrov, to museli riesit odtahovkou dva-krat.
2.0 HDI, keby som to necital, tak ani ja o tom neviem 😊
Tu druhu vaznu poruchu si uz konkretne nepamatam.
Tu druhu vaznu poruchu si uz konkretne nepamatam.
Ale Bill01 sa pytal na 1.4 HDI >😁 , ja som pisal o 2.0 HDI, ty zase mozes o 1.6 :idea:
No a aby ste sa mohli este lepsie hadat, tak vam prezradim, ze Peugeot, Citroen, Opel a ani nikto iny si turba nerobi sam. Pouzivaju sa bud KKK alebo Garret a su na vsetkych autach nezavisle od znacky s podobnym objemom motora zhruba rovnake, ak nie identicke. Podobne je to aj s kompresorom klimy, vyfukovymi castami, niektorymi vstrekovacimi cerpadlami atd...
Je to mozne ze sa uz nevyraba... Ved aj ta moja informacia je 2 roky stara, ale myslim si ze nejake auta s tym motorom na slovensku a v cechach este jazdia 😄
A jakou spotřebu má ta 1,7. Já s tou 1,4 jezdim teď v zimě za 4,2 a i když to točim tak mi to ještě nešlo přes 5 litrů.
Ablex, ked uz chces porovnavat spotrebu, tak ber do uvahy aj rozdiel 5 kw vo vykone motora, vtedy to bude objektivne. A tiez krutiaci moment.
Proč? Opel si ve spotřebě neškrtá? Výkon je výkon a spotřeba je spotřeba. Ta 1,4 je určitě o dost lehčí, takže to pojede minimálně stejně.
No dobře, tak né rovnako, Peugeot je prostě rychlejší no..
je videt ze ses opravdu jen zastance sveho auta. staci se porozhlednout po internetu a uvidis co je rychlejsi.
opel corsa 1,7 DTi :
[odkaz]
peugeot 206 1,4 HDi 😒br />
[odkaz]
uz z technickych dat musis videt ze opel ten peugeot proste da. sice ma peugeot maximalku 168 kmh ale z 0-100 ma za 14.7 sec. Opel ma max. r. 170 kmh a 0-100 za 13,5 sec. Prumerna spotreba 206ky je 4,3 l/100km a prumerna spotreba opelu je 4,7l/100km. A pokud s tim budouci majitel hodla jezdit po dalnici rozhodne se mu vyplati koupit motor s vetsim objemem. Dale ma corsa taky vetsi tocivy moment a lepsi statistiky spolehlivosti TUV. proto bych doporucil tu corsu. a proto ji taky shanime jen asi pockame este nejaky cas. corsa je podle me nejlepsi koupe u aut v tomhle segmentu... Je jasny ze u auta se ti muze podelat vsechno ale to taky casto zavisi na zachazeni minulych majitelu. U corsy mas ale vetsi sanci ze vydrzi...
opel corsa 1,7 DTi :
[odkaz]
peugeot 206 1,4 HDi 😒br />
[odkaz]
uz z technickych dat musis videt ze opel ten peugeot proste da. sice ma peugeot maximalku 168 kmh ale z 0-100 ma za 14.7 sec. Opel ma max. r. 170 kmh a 0-100 za 13,5 sec. Prumerna spotreba 206ky je 4,3 l/100km a prumerna spotreba opelu je 4,7l/100km. A pokud s tim budouci majitel hodla jezdit po dalnici rozhodne se mu vyplati koupit motor s vetsim objemem. Dale ma corsa taky vetsi tocivy moment a lepsi statistiky spolehlivosti TUV. proto bych doporucil tu corsu. a proto ji taky shanime jen asi pockame este nejaky cas. corsa je podle me nejlepsi koupe u aut v tomhle segmentu... Je jasny ze u auta se ti muze podelat vsechno ale to taky casto zavisi na zachazeni minulych majitelu. U corsy mas ale vetsi sanci ze vydrzi...
Hm tabulky jsou sice moc hezký, ale neni nad vlastní zkušenost. Zrychlení jsem teda nikdy neměřil, ale maximálku mi to ukazuje 185km/h nevim jak je to možný, ale je to tak.
No, hlavně tam sedí ten "Peugot". Na těch stránkách by toho člověk asi moc nenasel (www.peugot.cz). >😁
kouknete na : [odkaz]
a podivte se na motory od 1001 do 1400 a je tam 1,4HDi na 4miste >😁
Osobne mam peugeota 206 1,4HDi a zato pohodiska..zadnej problem a strtuje taky dobre a to netankuju "kvalitni" maftu...motor pekne takne a ta spotreba :shock:
a podivte se na motory od 1001 do 1400 a je tam 1,4HDi na 4miste >😁
Osobne mam peugeota 206 1,4HDi a zato pohodiska..zadnej problem a strtuje taky dobre a to netankuju "kvalitni" maftu...motor pekne takne a ta spotreba :shock:
nikdo nerika ze je to spatne auto. jen rikam, ze jak tu vychvalujete 206ku, tak ja si myslim, a podle ruznych testu bych doporucil corsu.
a to ze ti na tachometru ukazuje 185 neznamena ze i jedes 185... kamarad jel v octavii 1,9 TDI 81KW 212kmh a maximalni rychlost auta je 190kmh. proste maji ty tachometry na konci stupnice velkou odchylku...
jinak sry za peugot - mel sem na mysli peugeot...
a to ze ti na tachometru ukazuje 185 neznamena ze i jedes 185... kamarad jel v octavii 1,9 TDI 81KW 212kmh a maximalni rychlost auta je 190kmh. proste maji ty tachometry na konci stupnice velkou odchylku...
jinak sry za peugot - mel sem na mysli peugeot...
ferikiller: ale fiat je pred nim 😄
Ale bez ohledu na maximálku, řídil jsem i tu novou Corsu a byl to fakt děs. Boční vedení sedaček, jestli se teda o nějakym dá mluvit bylo na úrovni školní židle a i při maximálním snížení jsem byl i podobně vysoko jako ve škole. Tlačítko blinkru a záměrně řikám tlačítko, protože něco co se jenom tak mačká nahoru a dolu a nezapadá to neni páčka, tak z toho jsem myslel, že zešílim, takovou kravinu můžou vymyslet jenom u Opela. Sice jsem s ní jezdil jenom hodinu, ale i to mě stačilo tak rozhodit, že jsem to chtěl vzteky urvat. Výhled je šílenej a všechno dokresloval příšerně nastavenej elektronickej posilovač řízení. Připadal jsem si ne jako v autě, ale jako kdybych hrál nějakou debilní videohru. Ta nová Corsa je dobrá možná pro důchodce, nebo na nákup.
Na rozdíl od tebe, s novým ovládáním blinkrů, stěračů, dálk. světel apod. u nové generace Oplů nemám zkušenost hodinu, ale rok a čtvrt / cca 26tis. km. Zcela si zvyknout si na odlišnou filozofii ovládání mi trvalo asi 14 dní (po 22 letech ježdění v docela dost autech s mechanicky fixovanými blinkry) a dnes můžu říct, že bych neměnil zpět. Ten systém je naprosto jednoduchý a přirozený, po vypnutí se ti veškeré nastavení resetuje, t.j. nestane se, že by se nasucho rozjely stěrače zapomenuté v zapnuté poloze při posledním dešti... menší počet mechanických dílů je dalším prvkem spolehlivosti... opravdu jde jen o zvyk. Asi tak, jako kdyby si někdo stěžoval u sekvenční převodovky, že mu tam chybí klasické háčko....
Když dneska občas sednu do jiného auta s tradičníma páčkama blinkrů typu cvakoklap, působí to ne mně dojmem jako vinylové desky vůči CD.
Když dneska občas sednu do jiného auta s tradičníma páčkama blinkrů typu cvakoklap, působí to ne mně dojmem jako vinylové desky vůči CD.
Nojo Opel, u Peugeota když vypneš motor a necháš zapnutý stěrače, tak při dalšim nastartování přirozeně neběžej.
1. neni to srovnani nove corsy a 206ky.
2. nova corsa je o mnoho lepsi nez 206ka 😉 . a pokud jde o motory tak starsi auta byly vykonejsi protoze nemuseli plnit EURO normy. cim vyssi EURO normy tim je ten vykon limitovanejsi...
3. uz dost tech narazek. ty chces 206ku, protoze ji mas. ja bych volil corsu ikdyz ji nemam. po zkusenostech s peugeotem nikdy. ta elektronika se vysira... corsa GO ! 😊
2. nova corsa je o mnoho lepsi nez 206ka 😉 . a pokud jde o motory tak starsi auta byly vykonejsi protoze nemuseli plnit EURO normy. cim vyssi EURO normy tim je ten vykon limitovanejsi...
3. uz dost tech narazek. ty chces 206ku, protoze ji mas. ja bych volil corsu ikdyz ji nemam. po zkusenostech s peugeotem nikdy. ta elektronika se vysira... corsa GO ! 😊
Nojo Opel, u Peugeota když vypneš motor a necháš zapnutý stěrače, tak při dalšim nastartování přirozeně neběžej.
...cituji poznámku kolegy, vlastnícího devítiletou 306ku vcelku ve velmi dobrém stavu😒br />
Problémem je, že občas neběžej ani když chci 😒
Jinak si jí celkem chválí, až na vysoké náklady na servis, prostě už poměrně často tam musí něco měnit... na skutečně najetých 135 tis. km poměrně dost 😒.
...cituji poznámku kolegy, vlastnícího devítiletou 306ku vcelku ve velmi dobrém stavu😒br />
Problémem je, že občas neběžej ani když chci 😒
Jinak si jí celkem chválí, až na vysoké náklady na servis, prostě už poměrně často tam musí něco měnit... na skutečně najetých 135 tis. km poměrně dost 😒.
Začíná mě to tu docela bavit... >😁
Ale vzásadě sem se přeci jen dozvěděl, to co sem chtěl => že by byla asi nejlepší volbou Corsa...
Ale vzásadě sem se přeci jen dozvěděl, to co sem chtěl => že by byla asi nejlepší volbou Corsa...
Ablex: Zatím je dobrá pro více než 300t lidí a stále přibývá. Zásadně jinak nesouhlasím, nová Corsa je naprosto perfektní auto (stejně jako GP). Jediné co mně vadilo je naopak větši boční vedení sedáků (jsem zvyklej na větší sedadla Vectry).
A toto není jen můj názor, ovšem beru, že máš jiný, ale trošku mi to tam až zavání tím, že se snažíš najít na tom velké množství negativ, které tam snad ani nejsou 😉
A toto není jen můj názor, ovšem beru, že máš jiný, ale trošku mi to tam až zavání tím, že se snažíš najít na tom velké množství negativ, které tam snad ani nejsou 😉
cenove se musim vejit do 150 tis. takze eventuelne ješte fabii, ale tech je na mne moc...
dik za rady 😊
Znám firmu, kde jich jako referentská vozidla mají asi 30, je s nimi podstatně méně problémů než s Fabiemi (o dosluhujících Feliciích nemluvě) a hlavně, na rozdíl od škodovek, jim ještě žádnou neukradli.
Výhodou jsou i příznivé ceny dílů.
Z nejbližších vlastních zkušeností, osm let starou Corsu B má ségra a jezdí s ní jako ženská 😁, parkuje venku, kromě výměn oleje a občas drobných dílů jako blatník, nárazník, světlo apod. 'opotřebených' jejím způsobem jízdy a semtam nějaké žárovky absolutně žádné další náklady. I baterie je tam ještě originální od Opla.
Při výběru nutno mít na paměti, že ve snaze o maximální snížení ceny se pro náš trh dělaly (a prodávaly) i Corsy v provedení 'žebrák' t.j. najdou se v nemalém počtu i kusy absolutně bez výbavy (trojdvířko, vše manuál, bez centrálu, posilovače, rádia, airbagů....). Na cenu ojetin má přitom výbava minimální dopad, takže osobně bych doporučoval minimálně jeden pytel a posilovač.