Preco niekto zalozi nmiestnost a necha ju bez prispevku? :-) Ja si tu sadu na leptanie chcem prave objednat. Zopar ludi mi hovorilo, ze je to lepsie ako pieskovanie. Ako to vidite vy?
V CR da. Jak na Slovensku nevim, ale zkus www.ecr-cz.cz , treba tam neco najdes. BTW: aplikace je celkem jednoducha (mam to na Astre) a 10% sleva na havarijni pojisteni taky neni k zahozeni. Tom B.
Pres net se da bez problemu objednat sada na adrese www.ecr-cz.cz. Prislo to behem 3 dnu a vyleptano je behem 15 minut. Nektere pojistovny ti vrati po dodani osvedceni i penize (Komercni pojistovna, Zurich ..).
Ahoj všichni, založil jsem tohle téma, protože se tady o tom zabezpečení zas tolik nepíše a nedebatuje. Téma bylo založeno a já se ke computeru dostal až dýl. To si myslím nevadí.
Ale k tématu, taky o tomhle zabezpečení uvažuju, protože je levný, do tisíce korun, a má to svoji logiku oproti pískování skel od konkurence. Na oknech není ledajaký vymyšlený kód, ale přímo výrobní číslo auta. Různý pojišťovny dávají slevu, jednoduchá montáž, je to levný - několik dúvodů právě pro tenhle strašák pro zloděje. Čau
Určitě moc dobrá věc. Navíc za cenu velmi přijatelnou (699,- Kč). Důležité je, že VIN není nějaký kód, který nikomu nic neřekne, ale podle něj lze okamžitě identifikovat to které konkrétní vozidlo.
Podle mého je funkčnost relativní. Pokud si vyleptáš VIN na dejme tomu bavoráka za 750.000, tak ho ukradnou stejně a skla vymění. Pokud si to vyleptáš na Feldu za 200.000, tak platí ten samý prípad, akorát že skla stojí pár korun, no a na auta do 100.000 to nemá smysl, protože ty se kvůli sklům nekradou - a číslo motoru čorkaři stejně vymění. Podle mého je účinnější pager, třeba LoJack, je sice dražší, ale pojišťovna vrací taky víc peněz a mají skoro 99% účinnost.
Ale musí si toho v noci pod lampou všimnout. Pokud kradou na objednávku a tvoje auto se někomu líbí, tak už těch pár tisíc za skla z Polska obětuje nebo ne?
Právě, že je ani nemusí měnit. Kolegovi se stalo, že šel kolem své feldy a našel pootevřenou kapotu. Tak ji zavřel a uvnitř taky nic podezřelého nenašel, takže klídek. No a týden nato už ji neměl. V Polsku a možná i v jiných státech auto při převodu nemusí vidět. Stačí velký techničák a kupní smlouva a je vystaráno. Předchozí techničáky se daly perfektně namnožit a stačilo jen v motorovém prostoru zjistit patřičná čísla. A pak se už jen vyměnila SPZ a auto projelo přes hranici úplně v pohodě s originálními číselnými znaky. Prostě proti profíkům není šance.
Podla mna imbilizer + alarm + construct + VIN kod musi stacit pre auto triedy fabia. Lo-Jack je drahy pre fabiu, ale keby som si kupil A6-ku, tak nevaham.
Problém je v tom, že podle nových pravidel, při přepisu aut u nás to auto taky nikdo nebude chtít vidět, to bude řešit STK. A jestli je investice do LoJacku dražší než popsaná kombinace, no nevím, za ten sichr to stojí.Nebo kupuješ auta na běžícím pásu podle nálady každý den jinou barvu?
Na Slovensku stoji prevadzka Lo-Jacku tusim okolo 2500 rocne, co je zanedbatelna ciastka oproti cene vozidla a ostatnym prevadzkovym nakladom. Myslim, ze efekt je urcite vyssi, nez ked si za 2500 natankujes benzin :-)
Pokud se bude jednat o nejake unikatni auto, tak pochopitelne vezmou i s vyleptanym VIN, pokud vsak bude mozne sebrat jine bez VINu tak si myslim, ze je pohodlnejsi vzit to bez. Okna se sice daji vymenit, ale pokud nemas na aute ani jedno okno originalni, tak je to znak toho, ze je to po totalce pres strechu nebo, ze je to corka.
Toho, ze si vyleptaneho VINu pod lucernou nevsimnou bych se nebal, protoze to nejsou Pepici, kteri by kradli auto pri ceste z hospody domu, ale vse byva predem pripraveno.
Jak tady pejete chvalu na Lo Jack, tak ja pokud se dobre pamatuji, jsem platil okolo 6000,- Kc rocne. Pri montazi vykrikovali cosi o tom, ze misto, kam to namontuji je specialne vybirano nahodne pocitacem, technik lustrovan a kdybych to nahodou objevil, tak to nesmim nikomu rici. Mne to dali do pojistkove skrinky i s rezervni baterkou. CO jsem videl Feldy, tak to vsechny meli na jednom miste, nejsnaze pristupnem a prvnim, ktere cloveka napadne. Chtel jsem to po firme premontovat na jine misto, tak souhlasili s tim, ze si vsechno zaplatim. Zacal jsem rvat, proc ja mam platit za jejich slendrianskou praci, tak volali na centrali a navrhli mi kompromis, ze ja zaplatim praci a oni material. Kdyz si uvedomite, ze se jedna o cca 2 metry dratu, tak jsem s nimi ukoncil spolupraci, protoze nemam rad, kdyz ze mne nekdo dela jeste vetsiho * nez jsem.
V soucasne dobe preferuji systemy, ktere lokalizuji polohu podle site Pegas a GPS. Poplatek je 200 Kc mesicne, coz ve srovnani s nejlevnejsi SIM kartou za 195 Kc, neni moc.
mam na aute vyleptane VIN cislo a vyzera to celkom fajn. Ak o to ma zaujem o VIN sadu niekto zo Slovenska, tak doporucujem kupit ju v Cechach. Na Slovensku je za 2000 Sk a v CR za necelych 1000 Kc.
Zajímavé články k této problematice byly k přečtení v časopise Autohit asi před měsícem, a nedávno taky v MF DNES. Srovnávali tam pískování kódu CZ xxxxxx a leptání VIN kódu, a zajímavé je, že to srovnání vyšlo líp pro kód CZ xxxxxx. Z VIN kódu si totiž zloděj zjistí naprosto přesně typ auta i jeho výbavu, a ví, že to je přesně ten typ, který potřebuje. Vyleptaný kód se dá snáze znečitelnit přeleptáním, než kód vypískovaný. A když vám zloděj auto ukradne, vymění SPZky a zamíří s ním do Polska, tak pokud celník není slepý, nebo podplacený, tak si všimne, že auto má na sklech CZ xxxxxx a polskou SPZ. A další informace - zloděj dostane za ukradené auto od překupníka obvykle tak 30 tisíc, a tolik stojí třeba u Oktávky výměna všech skel, takže mu nestojí za to takové auto krást. A asi je to pravda, protože dle vyjádření policie ČR - auta s označením na sklech se kradou 20x méně než auta neoznačená - statisticky podloženo a vyhodnoceno.
Já sám mám vypískováno CZ xxxxxx za 670,- , což mě nezruinovalo. Takže: VPŘED ! Pískujte a leptejte !
Moj nazor je takyto. Vacsina novych aut ma but priamo VIN kod, alebo stitok s VIN kodom umiestneny tak, ze je mozne si ho precitat bez toho, aby bolo nutne na aute nieco otvarat. Takze protiargument, ze si corkar zisti podla VIN vybavu vozidla neobstoji.
Rozdiel medzi pieskovanym kodom a leptanym je iba v tom, akou technologiou sa odstrania stotiny alebo desatiny milimetra vrstvy skla a tym padom namaha na odstranenie/pozmenenie kodu je IMHO u obidvoch sposobov rovnaka.
auto má na sklech CZ xxxxxx a polskou SPZ
To si nemoze poliak legalne doviezt auto z ciech ako si ich kopec ludi vozi z DE, CH, a pod. ? Okrem toho, oznacenie CZ xxxxxx je pri kontrole (napr. na hraniciach) podstatne tazkopadnejsie nez operovanie priamo s VIN-kodom.
Překvapuje mě, jak moc se tady rozebírá cena a účinnost tohoto typu zabezpečení a jiných. Tvzení,že proti čorkařům nic neobstojí je velmi zjednodušené a hloupé, i když pravdivé. Stejně tak bych mohl tvrdit, že stejně nevím, kdo mi kdy vyloupí byt, protože probourat zeť umí každý. Takže proč vůbec zamykat? Byt, nebo potažmo, proč vůbec zamykat auto? Ve skutečnosti ale většina lidí zamyká, že ano. A proč? - No, myslím, že kdo chtěl, tak pochopil. Už jenom donutit zloděje, aby se obtěžoval s výměnou skel az těch 7 stovek stojí, nebo někomu snad ne? - Ostatní zabezpečení je jiné téma. Jestli otázka stojí: označit skla ano/ne - pak rozhodně ano! A dál se pak nabízí otázka jak? Rozhodně VIN kodem! Je nejlevnější, má nejčistší aplikaci a nejlépe označuje vozidlo. Co je tady ke špekulování opravdu nevím..........