Chevrolet si pro svého evropského zástupce střední třídy, model Epica, připravil sportovní paket. Sada doplňku má dodat elegantnímu sedanu dynamičtější a sportovní vzhled.
Strašně rád bych tu seděl a donekonečna se ti pokoušel vysvětlit, že existují zákazníci, kteří kladou větší důraz na prostor než na top-notch design či zpracování (exteriéru nebo interiéru)... Pokoušel bych se ti sdělit, že to je legitimní cílová skupina, která může být pro jisté automobilky (i vzhledem k jejich ne/image) přirozeným "revírem". Třeba bychom se dostali i k tomu, že Chevrolet by v Evropě horko těžko prodával auta za cenu Passatu, a že ten rozdíl v ceně/nákladech se někde projevit musí.
Ale napadá mě sto a jedna zabavnější a přínosnější činnost, než takhle marnit čas. Takže si tu seď, a vysmívej se levné Epice za to, že nekonkuruje Passatu.
Co je divné doma, nemusí být divné za humny - a naopak. Samozřejmě z malé země kdesi uprostřed Evropy je obtížné něco vidět, jakož i chtít, aby low-endové auto střední třídy, ke všemu sedan, ke všemu defakto Asiat v lůně německé zóny, udělalo nějakou díru do prodejů. Například z Číny ale, kde GM jako celek slaví velké úspěchy, přicházejí o Epice docela povzbudivé zprávy. Za březen se jí tam prodalo 3629 kusů, přičemž celý Chevrolet posílil za 1Q na něco přes 41 tis. kusů (o 19% proti r.2007) a stal No2 mainstreamovou značkou GM na tamějším trhu (za Buickem). Takže - ano, na česko-moravsko-slovenském trhu je Epica ztracená, i kdyby ji vytunili kolem dokola, ale jsou místa na světě, kde svoje kupce má.
Hele 507, Cromu nech bejt, joooo?! ;-) Je to docela slusnej povoz, co jsem tak mohl zjistit. Pokud teda nemyslis tu puvodni, co mela interier z lakovanejch krabic vod bananu >:D
Ale recept "vezmem low-cost kchaar, nalepime na nej neco zarucene biologicky nezavadnejch plastu a vsak von se nekdo chytne" je vazne prinosny asi jako...ted me nenapada nic dostatecne blbyho...jo, uz to mam Ransdorf >:D
Koukám, že něktěří jedinci by nejraději spustili novou železnou oponu. Jediný průchod by byl směrem do Reichu, aby se mohli importovat Überautos, a žádná havěť z Francie, Itálie, nebo exotické nemoci z Ázie se sem vůbec nedostali....
Mně se Epica líbí. Pro mně má její dizajn nádech ameriky, a ty stará velké hranaté us plechovky z 70.-80.tých let já prostě můžu. To že nemá nejlepší (supersportovní) podvozek? Nejkvalitější plasty? Asi bych to přežil >:D
Sonata je taky fajn, a hlavně za tu cenu je bezkonkurenční. Magentis až tak nemusím.
Mě se tedy tahle potvora nelíní ani za mák. Pokud bych měl srovnávat Epicu se Sonatou anebo Magentisem, vychází mi jednoznačně jako nejméně zajímavé a především nejošklivější. Chápu, že u někoho může evokovat jistý odkaz na US design dob dřívějších, pro mně je to však jedna nehezká kisna. V její prospěch může mluvit jen zajímavá cena x výbava. To ale na výraznější prodejní úspěch u auta střední třídy nestačí. Chevrolet by měl urychleně pracovat na zcela novém modelu - minimálně pro evropský trh. Věřím ale tomu, že kupříkladu v číně to může být prodejní trhák.