Já pořád proč musí být vepředu na autě SPZ a ona má sloužit k ochraně nárazníku před koulařem. Sice nic moc, ale alespoň není poškozenej lak, když už je ten nárazník rozštípanej na kousky :-). Chromovaná štangle, je chromovaná štangle, nicméně náraz koulí by jí taky moc neprospěl.
Uvědomte si, vy koulaři, že koule je ukotvená k nosné konstrukci vozu a pokud nemáte níže zmiňované ARO, náraz do koule je pohlcován defomačními zónami a auto nabývá zcela nových dimenzí jízdních vlastností. Teda pokud má někdo bouranou škůdku, nebo jiný výplod opravářů bouraček, tak to pravda nepozná. Ty auta jsou čtyřstopý od podstaty. Ale KAŽDÝ náraz do koule se projeví na deformaci vozu.
Myslim, ze neni vyjimka, ze auta stoji zaparkovane tesne ze sebou /anebo "zaparkovane" v zacpe/ a protahnuvsi se chudak chodec si narazi holeni kost! Sam jsem mel zduchanec do auta s kouli /dirka do svetla a narazniku. Fakt zbytecne.
Vis, tak si tam dej vyztuhu do narazniku, anebo pred naraznik, ale PRICNOU. Ale koule, ktera trci primo proti jinemu autu je podle meho nazoru naprosto bezohledna zbran. To ke, jako kdybys do toho druheho auta strelil. A ruku na srdce, ty sis jeste nikdy pri couvani netukl do auta za tebou? Co me dokaze vytocit je, Kdyz sednu do zaparkovaneho auta, chci vyjet a (bolestive) zjistim, ze auto prede mnou ma kouli. Tzn, ze tam, kde bych mel mit jeste cca 8cm mista uz si nicim vlasni vuz. A z mista ridice tu kouli proste nevidis.
Hm. Já mám kouli sundanou, ale abych pravdu řekl, občas si říkám, jestli taky radši nemám být "*" a nechat jí tam. S tím co někteří umělci na silnicích předvádějí... ale až mě to jednou opravdu nakrkne, přesedlám na nějaký ARO a dopředu a dozadu navařim pořádný rámy.
Hele, vy kdo mate na aute stale namontovane koule (presto, ze jsou sundavaci), jste pekny *! Divim se, ze pojistovny uz davno neprisly s trikem, jak to resit. Odhadce skody by podle protokolu snadno mohl urcit, jaka skoda by byla v pripade, ze by auto ucastnika (i kdyz by to nebyl vinik) kouli nemelo a zbytek (zpravidla tak 80%) by dala tomu "koulari" k nahrade. Totiz - naraznik pohlcuje bez problemu a nasledku narazy rychlosti kolem 5km/h (svizna chuze). Kdyz se v tom ale vyskytne koule, tak to odnese v lepsim pripade naraznik (min. 5.000,-), casto i se vzperou (8.000,-) a mlhovkami (3.000,-). To je pak hukot, ne?
Vyuzivam podobnosti tematu a chci se zeptat .. jake mate kdo zkusenosti s umistovanim MPZ na vuz, paklize potrebujete obcasne navstevovat zahranici (v mem pripade SRN) a nechce se Vam automobil oblepovat jako strasaka z pouti? :-) Uvazoval jsem o tom si "na oko" samolepkama docasne prilepit MPZ zevnitr na zadni okno, ale slysel jsem nazor, ze pry umisteni na zadni okno je v rozporu se zakony. Budu vdecny za Vase nazory a vlastni zkusenosti a reseni. :-)
Za sest rokov, som zachranil auto osemkrat. Ani jedna rana zo zadu ma neposkodila. Vzdy do mna narazili tupci s telefonom, alebo slepice. Mam styri znacky z inych aut. Vzdy si nejaku najdem obtocenu na gule. Zenska za volantem - to je katastrofa. Pri parkovani do mna vrazaju, tak si odnesiem aspon ich suvenir /SPZ/. Raz som zazil aj na vlastnej kozi /aute/ gulu toho predomnou. On nemal nic, a ja skodu 50tisic. Nastastie to bolo jeho chybou a poistovna to zaplatila. Inak som zachytil 2-tyzdnovy RENAULT - skoda 138tis, DAEWO - 160tis, novy GOLF - zenska-95tis, najhorsi bol FIAT -plne obsadeny -210tis. Ked som videl v spetnom zrkadle /stal som na svetlach kriz./ ako sa na mna ruti ... spominal som vsetkych svatych. Uz viem aka dobra vec su opierky hlavy. Odrazil ma do krizovatky, kde som tym nabral stojaceho policajta. Policajt to chytil blatnikom a letel do spinaveho kanala /stoky/. Za 5 minut tam bolo 6 policajnych aut a vytahovali tych ozranov v aute za mnou. Po vystupeni som vyskusal, ci mi ide otvorit kufor. Presli 4 mesiace a nikto viac neozval. Ak by sa dalo, tak si dam aj na nove auto do zadneho narazniku namontovat nejaku vystuhu.
Kdyz jste u tech kouli... Sundavat se musi kazda? Ja mam kouli prichycenou 2ma masivnimi srouby, tuhle jsem ji zkousel odmontovat a byla to takova fuska, ze jsem to tam nechal.... Je to montaz ze SRN. Je tam ta tyc doslova napresovana. Tak s ni jezdim. Jo a jeste nemam takove to ocko na retez, to je taky povinnost? Na STK na to cumeli a nic nerikali, zajimalo jen, jestli mam tazne v TP....
Kluci, potřebuju poradit, koupil jsem ojetinu 5 let starou z Prahy, ted ji musím na okrese přihlásit. Má pražskou značku AKI a já jsem ze Zlína a chci si nechat AKI protože Zlínskou nechci. Jde to? Nebo musím mít nesmyslnou....1Z0 blabla:)) Dík moc za radu
Az nebudou po silnici jezdit lidi jak tupy blbci na kufru druhemu, nepoznaji, ze tam ma kouli. Az budou lidi parkovat ne stylem drc drc drc drc drc a sem mezi nima..nepoznaji, ze tam ma druhej kouli. Samozrejme plati to obracene,ze by i "koular" nemel byt tak otrelej,ze "otre" predni i zadni auto, aby si nasel flek. Tyhle lidi bych strilel bez soudu :-)
A chci videt SPZetku, kdy pri kazde kombinaci znaku volna bila pole licuji se seriove provrtavanymi dirami v karoserii vozu (pro uchyceni ramecku). Kdyz ty diry nelicuji, nikdo me nedonuti si tu reg.znacku prisroubovat do nove vyvrtanych der do auta.. nejsem tak tupej,abych kvuli ministerskym zmetkum prisel o zaruku na karoserii na aute. Howgh .. domluvil jsem :-)
Jo taky souhlasim s tim, že je to pi..vina. Dal jsem tam 2 ks minimalní šrouby, zavrtal do plast. podložky, hlavičky zakápl bílou barvou a po ptákách. Pokud to bude chtít někdo ukrást, vylomí podložku a má značku i s reklamou.
Ještě větší sranda je když do Vás zezadu narazí normální osobní auto, ale s předním off-road rámem, to je pak nadělení. Komu se to stane, pak vaší diskuzi posuzuje za směšnou!
Úplně normální kouli. Z pod nárazníku kouká 5 cm širokej a 1,5 cm silnej plocháč, na konci zaoblenej, kterej je vyvrtanej a do něj lze našroubovat jakoukoliv kouli, nebo to jde nechat jak to je a je z toho vlastně oko. Oddělávat to samozřejmě nejde:-)
Potřeboval bych na své auto nové SPZ. To není samo o sobě nic zajímavého a neobvyklého, ale potřeboval bych do předu klasickou obdelníkovou a dozadu čtvercovou... Jde to zařídit ? Nebo mám smůlu ? :)
to mfilip: Teoreticky lze zdůvodnit obě varianty, v praxi se mi to zkoušet nechce. Fakt je, že na to byla ve Švédsku studie, která na základě rozboru bouraček to, co jsem já uvedl, prokázala. Navíc, kdyby měly ty tažný zařízení tak blahodárnej vliv na bezpečnost,jako popisuješ, dávaly by je automobilky i dopředu a nesraly se s nějakejma deformačníma zónama :o))))))
Policajti mi na nálepku zatím nic neřekli. Když mě zastaví a zeptají se, co to tam mám, řeknu jim, že mám vyjímku zapsanou ve vekým techničáku, kterej s sebou samozřejmě nevozím. Oni jsou z toho chudáci ZATÍM tak paf, že mě pouštějí a s kroucením hlavy odjíždí pryč.
jojo, ale myslim, ze kdyz ta koule vycniva od narzniku dejme tomu 15 cm, tak nez staci narazit treba do bloku motoru, zacne naraz davno uz pohlcovat zadni naraznik. Ciste teoreticky si myslim, ze navic, kdyz je koule na zahnute tyci ( neni v ose s uchycenim ) tak pri narazu svou pruznosti nebo ohnutim eliminuje tvrdy naraz. Kdyz chces nekoho uderit do zad, aby s nim hnulo, uderis spise vzdy dlani, nez pesti s vystrcenym palcem. Bude ho to mnohem vice bolet, ale na uvedeni do pohybu a zmenu polohy je lepsi vetsi plocha.
to mfilip: Popsal jsi to dobře, právě to zastavení se koule o něco pevného je ten moment, co krční páteř patřičně ocení. Kdyby tam koule nebyla, deformační zóny obou aut by náraz měly šanci pohltit.
No ja bych nerekl, ze auto s kouli zvysuje nasledky narazu pro krcni pater, protoze si myslim, ze koule nez jako nuz narazi do chladice vyztuh, a zastavi se o neco pevneho, prave jeste vice zmekcuje naraz, ktery by jinak sel na plochu zadni casti auta. Pro alexv: asi nechapes, proc je zakazano jezdit s kouli, ze ? Az ty do nekoho s kouli zezadu naboris, tak si razem uvedomis, ze kdyby dotycny kouli nemel, mel bys pravdepodobne zniceny jen naraznik za par tisic, zatimco po narazu do koule mas zniceny minimalne naraznik, chladic, vyztuhu, ktera ti stahne k sobe 2 blatniky. Ja mam neco podobneho za sebou, stal jsem v odbocovacim pruhu za autem s kouli, ktere odbocovalo doleva. Za mnou se postavilo auto, do ktereho napalila S120 L asi 60 km/h. A nasledovalo srazeni vagonku.
To alexv: Pockej az to sam nekdy nedobrzdis a nabiris do jinyho koulare a zrusi ti to celej predek. Muzes si pak s tim kolegou poklabosit, jak je stale namontovana koule vyborna vec. To, ze police zpravidla dava vetsi vinu, jelikoz ne vzdy musi byt havarie vina 100% jen jednoho je dano tim, ze se podle pravidel s kouli jezdit _nesmi_.
to alexv: No, ono na každýho jednou dojde. I na ty s koulema na nepravym místě. Je totiž vyzkoušený, že když to do Tebe někdo našije trochu víc (a nemusí to být jenom *, co telefonuje, někdy je vina toho vzadu opravdu jenom teoretická), Tvoje krční páteř si bude libovat. U normálního auta nárazník a deformační zóny náraz utlumí, koule toho asi moc neutlumí, že jo....
to alexv: Jestli jsi na to ještě nepřišel, tak koule sloužej na něco jinýho, než na kurvení aut ostatním řidičům :o)))) Taky bych si troufnul připomenout, že to, jestli je někdo vůl, nebo ne, se nepozná podle toho, co o sobě tvrdí, ale spíš tím, jak se chová. A vozit na autě schválně věci, který v případě nehody zvyšují škody, no, nic moc...
Zkušennosti s koulařema mám bohužel taky. Nakonec jsem se rozhodl, že místo přední espézetky jsem si tam nechal udělat samolepku. Zjistil jsem totiže, že nárazník, i když v laku, tak vydrží víc, než plechová značka a plastovej rámeček.
To zizal: ber to asi takhle. Dnes je trend, mit auta obecne co nejvice bezpecna z hlediska nehody z vnitrku tak i z vnejsku -> tj. napr. jednim z parametru je napr. i ochrana chodcu, pri stretu. Rozhodne konstrukcni trend neni jezdit s OTeckama, V3skama, kolejnicema po vsech stranach... ale spis v pripade #nedejboze nehody# -> at z toho vyjdou vsichni co nejlepe.
Kazdopadne 'zavesne zarizeni' je tak trosku na aute zbran je to jako bych napr. jezdil v MHD v bunde s hrebikama.
Tohle je asi na jine tema => silnice v podstate nerozlisuje kdo ma mensi financni moznosti a kdo vetsi a v podsate jsou "vsichni" na stejne lodi, ale od toho jsou psana, nepsana pravidla, kultura a chovani.... V tom ma CR, SK obecne velke mezery, asi obecne....
No tu som. Na starej S 120 mam namontovanu gulu - napevno. Nie som tomu celkom rad - poznate to - ono to dost boli, ked o nu zakopnete... Ale predsa nesuhlasim s tym, ze ked ma niekto nabura zozadu, ze by som mal vinu brat na seba. Ved to, ze on nabural absolutne nesuvisi s tym, ci tam mam gulu alebo nie. A mal som uz tu cest, po nehode som s pokrivenym zadkom mohol pokracovat v ceste domov - keby tam nebola, ten Seat by mi rozmlatil prinajmensom vodnu pumpu a alternator a mohol by som si piskat. Samo, ze ak by bola odoberatelna, tak si ju davam dole, ale ked tato stoji viac, ako cele moje auto dokopy a kto by do toho teraz investoval? Nech sa moja stara S 120 stara pekne sama o seba - ved uz ma 18 - je dospela :-)
Popri tom pozdravujem Slovensku poistovnu, ktora sa mi po neho zatial ani neozvala - 9.9.2000 !!!
Krome tech smejdu, co to vedome pouzivaj je i rada tech, co si to vubec neuvedomej - ze muzou docela skodit uz jen pri blbym parkovani. Nejvetsi experti jsou pevno-koulari s napr. Wartem, co vam rozsrelej plast naraznik, mlhovku - zmizej. Skoda za 10.000Kc jen to hvizdne, starosti, pojistovna, amortizace, ztrata, no otrava a -zbytecne-. Je to jako kdybych si namontoval nejakej automat poradnej vrtak dopredu, kterej by se aktivoval v pripade parkovani nebo stretu. K.
Koulari si jenom v CR. Videli jste nekdy koulare napr. v Nemecku? Kdyz se s nejakym koularem bavim, tak prej kouli vozi schvalne aby v pripade, ze ho nekdo nabori, on zustal co nejmin poskozen.....Mysleni nekterych lidi je nepochopitelny, proste jen bezohlednost. Jinak v tom TV poradu take bylo, ze udajne kdyz je nehoda s koularem tak to vetsinou PCR hodina koulare, jelikoz se s kouli jezdit NESMI, ale policie to samozreme prubezne nekontroluje.
Jsou tady i koulaři, který mají kouli na pevno (montáž ještě před novým zákonem) to jsou "mistři". Když čtu vaše příběhy, tak si říkám, zaplaťpánbůh, že nemusím parkovat na ulici!
Jo,tak to to jsem zažil jen mimo ženské tam seděl "róm" trochu přiopilej,mám na to svědka(stejně na prd).Proč?,no odpovím si sám,ujel já musel na feldě co jsem v té době mněl vymněnit přední blatník,mlhovku,světlo a výztuhu v motorovém prostoru...Zatím ho policie nenašla s odůvodněním(pro mne to teda není...),že je republikově hledán a v bydlišti se nezdržuje!,asi proč?-)))No,tak že mi dluží nějakej 8500,-Který jsem mu dal já dobrák...-(Pavel
Jak jsem jiš psal jinde,chce to asi řádnou porci slušnosti,nebo tu bude anarchie...
Tusim ze je to tak, ze je-li koule odmontovatelna, nesmi se s namontovanou jezdit (mimo pripad kdy tam vezes vozejk :-))). To ze by museli byt vsechny demontovatelne nevim (koule, samozrejme ze cele tazne zarizeni je demontovatelne). Ale znas to "Soudruhu policisto, ja zrovna jedu pro vozejk, doma jsem si tam kouli namontoval, abych se tam s tim nemusel spinit, ono to jde tak spatne."
Take uz mam predni znacku dvakrat "vyklepavanou", ten plast pod ni je uz na vyhozeni, ale seru na to -- dam tam novej a hned mi ho nekdo podepise...
Jednou si takhle sedim v aute, predemnou vyjizdi zenska (vedle ni sedi chlap), ani necumi do zrcatek, couvne, narazi do mne (docela malo), vydesene na mne koukne do zrcatka a ceka (zatim jeste v klidu sedim), popojede dopredu, zacne opet couvat. Opet narazi, ale uz silne az se auto cele otraslo. Opet vydesen kouka do zrcatka. To uz mne nasrala, vylejzam ven, nacez ona neceka, radi jednotku a radeji ujela. Od te doby mam napraskly naraznik. Co s ni...
To myslíš vážně ,že můžeš provrtat SPZ?Tu novou??Nic jsem o tom nezaslech,jen teď tady!Jinak jak se tady rozepisujete o koulařích vím své(jsou to pěkní parchanti),dle předpisů by mněly být koule odmontovatelné?,nééé?-)))Pavel
No já mám přední zančku pěkně prokoulenou, ale protož emá ještě tu starou úzkou a samozřejm ěpřišroubovanou, tak drží OK. Koulaři mne spíš děsí co se mlhovek týče, tudle mi před firmou jedne frajer koulí nacouval přímo do mlhovky.. a pak tradá odjel... *
All. Nedavno jsem videl v TV klaboseni o koularich a o tom, jak nici znacky resp. jejich drzaky. Kdo parkuje ve meste, vi o co jde. PCR prej toleruje provrtani znacek a jejich prisroubovani, kdyz to bude decentne. K.