Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

120 komentářů

Já jsem byl jedinkrát nucen vyměnit tento typ světla a to sice v roce 1999 u Oldsmobila z roku 1979 a to hlavně díky tomu, že zde zapracovala oxidace kontaktů. Studený spoj mosazného plochého konektoru s vodičem vedoucím k vláknu u tlumeného vlákna způsoboval, že to někdy svítilo, někdy ne. Nejdříve pomáhal poklep, potom už si to dělalo, co chtělo, nakonec jsem ten konektor samou snahou o nápravu ulomil, takže jsem šáhl do regálu pro jiný světlo a bylo po legraci. To víte, taky by se vám nechtělo měnit světlomet, když mu na pohled nic není a navíc víte, že obě vlákna jsou dobrá. Chevrolet, který prodávám má zase načnutou parabolu. Je to normální, jelikož se jedná o evropský model světlometů, kde lze vyměnit žárovku samostatně. Kdyby to byl původní, Made in China nebo Taiwan, bylo by vše OK 😄! Na tomto vadném světlometu je však nápis tuším BOSCH nebo HELLA. Je v háji a přitom je starý teprve 10 let! No to je pěknej nepořádek, že 😄? (Samozřejmě k autu dávám zcela nový.)
Já ho mám za necelejch 700Kč, vydrří asi hodně, na Oldsmobilu 79 byly původní. Jde asi o to, že je tam halogenka a pod ní jen vlákno na dálkový. a v celý parabole je vakuum, takže i ta halogenka je chráněná a parabola neslepne. Pokud světlo rozbiju, směju se, protože stojí tak málo. Jó amerika, však to znáš.
cože ?! 😊) se musí měnit reflektor když měníš žárovku ? Tedy má otázka zní: Kolik stojí reflekror ? Nebo co je to za žárovku a jak dlouho vydrží ? Přišel jsi na nějaký logický účel ?
Taky jsem žárovku ještě neměnil, ani nevím, jestli ten panel ve dne svítí, ale asi jo. Mám pouze obavy, že jako se u Mecuryho místo žárovky mění rovnou reflektor i s parabolou, abych třeba nemusel měnit palubku - ale to ne, není to japonec.
matuS
no bohuzial tu auto nemam ale skusim ukecat na podobne akcie autobusarov 😊
To má. Se lužební Feldou jezdím v noci na slepo, žarovky pod budíkama jsou mrtvé 😄 Je to jako v Saabu, kdy se da vypnou podsviceni nepotrebnich ukazatelu. Pravda tam zustava svitit alespon rychlomer a hazard lights, u feldy zase svítěj vsechny mimo rychloměru a otačkoměru.
Taky jsem žárovku v palubce ještě neměnil. U nynějšího vozu však budu asi muset, polovička je nějaká potemělá. No, není divu, od roku 1985 na to má, myslím, nárok, ne? 😄
a jo 😄 sem to ***, jasně že to jde 😊)))), hlavně, že si s tím pořád hraju. Dík za nakopnutí 😄
Tak si ten panel vypni ne? Teda on je fakt, že to u dost aut, jak jsem zjistil nejde - snad jen u těch, co jsou vyrobené pro usa. Ale ještě se mi za devět let provozu nestalo, abych musel měnit žárovky na přístrojovém panelu.
to jo, ale ve dne by nemusel svitit pristrojovej panel, je to zbytecne a zarovky se blbe menej 😒 Ale svítit by se mohlo celej rok, to je pravda. Já svívít tak nějak automaticky, mám tak nějak naučený pohyby. Sednu nastartuju, dám pás, rozsvítím, dám "D" a jedu.
Amerických aut to má většina - měl jsem to i na Olsmobile 1979, ale fungovalo to normálně, ale moc jsem to nepoužíval. Já osobně nevidím jediný rozumný důvod proč nesvítit - svítím pořád. Asi bych byl i pro zapojení světel pod klíček, jako to mají motorky.
To se snazim tady delat taky. Ne jen bliknout, ale tak na 2s posvitit, treba to nakyho vola napadne. A takovejch je dost.
Díky za poučení. Zajdu si tedy koupit "noční vidění" z vojenskýho výprodeje 😄 K mýmu "tanku" se to vlastně docela hodí.
to prof: Ci z toho budes vonku? Ano a mozno aj naveky, tak sa tym netrap.
Tak jim tam udelej ceskou evangelizaci "jak se ma jezdit" 😄 Kazdymu blikni dalkovejma, to by bylo, abys je to nenaucil. Trebas budes slavnej jako "tenkdonasnaucilsvitit" 😃)
Takhle pausalne se to v zadnem pripade rici neda.Prikladem budiz toto😜rijedes na krizovatku z vedlejsi a budes chtit zahnout na hlavni.Po hlavni pojede neosvetlene auto, ty ho neuvidis, vyrazis a srazite se.Vysledek?Tva vina, nebot jsi nedal prednost v jizde.Jiste, argument, ze nesvitil bude hrat roli, ale ne v otazce tvoji viny za dopravni nehodu.Ten nesvitici dostane za to pokutu, bude mit nizsi pojistne plneni, ale vinnym z dopravni nehody budes uznan ty.
matuS
automaticke svetla maju cidlo, a ked sa zotmie, tak sa same zapnu. otec to ma na c5, ale podla mna to nefunguje dobre, lebo zapina ich prilis neskoro, a ked sa zosvetli, tak zasa zhasina....cize ked sa stmieva a idete za domom, tak svietite, a ked vydete na zapadajuce slnko, tak sa to zasa zhasne - bolo by tam treba zmenit software.
ale taketo svetla by potrebovali v sydney, lebo to jedine mi na tychto vodicoch vadi, ze aj ked je uz vyslovene tma, tak 80% nesvieti, a ked svieti, tak parkovackami... 😞
To prof: NEBUDEŠ! Můj tatík odbočoval v noci v Brně z hlavní do leva, a do pr.př. rohu scorpia mu čelně vpálila Sierra, která nesvítila(asi měl puštěný obrysovky, který mu vepředu nešly).Tvrdil, že svítil, a tatík dostal flastr, škoda 15000,-(ve fordu 50000,-). Sierra kompletně zrušená, a týpek vysmátej, že si z reichu doveze druhou. Co bys na to řekl?
To Roberto: světla pomůžou za každýho počasí, a všichni by prostě museli svítit furt a byl by pokoj
beranek: Jeno malej dotaz: Jestliže někoho, kdo nesvítí, čelně sejmu v období, kdy je povinen svítit, budu z toho venku?
Automaticka svetla? To funguje, ze to sviti furt? A da se to aspon vypnout?
Bob mi mluvi z duse. Denne stojej auta v zakazu stani a zastaveni, a ty ***okomo svestky jedou kolem a nic. Tak otviram okno a gestikuluji tim smerem, co jako s tim, soudruzi? A voni kroutej hlavou , ze to neni jejich kseft... Podruhe jsem volal tel. na stuby, vylozenej "zajem o vec" v hlase. Jednou jsem tam videl stat dokonce autobus autoskoly, coz je vrcholny priklad drzosti. To je ul. k Pankraci.

K tomu sviceni> Vitam velmi noviku jmenem "automaticka svetla". Je zrejme, ze lidska blbost a lenost je vsude ve svete, Proto jiste tato funkce vznikla. Az v druhe rade jako luxusni bonbonek, diky kteremu maj maly plus v inzerci proti konkurentum... U nas by to melo byt dano do vyhlasky po cely rok, protoze lidi nenapada, ze kdyz maj tmave auto /nejl. zelene/ a projizdej lesem vedenou komunik, ze * nejsou videt, nebo ze pokud jedu po lsunci, ten naproti mi bude moc vedecnej, kdyz uvidi aspon 2 svetelne body v tom oslneni...
Chtel bych jenom upozornit, ze povinnost svitit cely den zacina pro motorova vozidla tento rok dnem 28.rijna.
Lidove emokraticka armada nas neubrani, proto jsem na vojnu nesel. Kolik do ni cpeme prachu nevim. Do hospod nelezu, protoze tam jidlo stoji zaho*no (anebo stoji cely obsah me penezenky) a je tam smrad (nahuleno). Nakupovat nanestesti musim, ale snazim se co nejmene prijit do kontaktu s prodavackama (maximalne na kase zaplatit, ale to beru prodavacku jako turniket, prez ktery mi prochazi muj nakup). Kdyz neco potrebuji opravit (at jiz doma, nebo na aute), udelam si to sam.


Ale "svestku" delat nikomu nebudu. Od tohohle mame profesionalni slivky a jak jsem zaslechl jaky maji prumerny plat (cca o 4 tisice vise nez je celostatni prumer), tak jsou placeni relativne dobre. Kua, tak at se snazej. A jestli to cte nejka slivka (pro neho: rozumej POLICAJT), tak at se tu neflaka a jde pracovat...
Ty nevis co to je, ale "da se s tim jezdit". To je teda humus... "Slepnouci paraboly" je stav, kdy dochazi k odlupovani reflexni vrstvy uvnitr paraboly a tim ke snizeni svetelneho toku. Takze hur vidis. Ale jezdit se s tim da...
jo da se to opravit, dela to firma co dela vanocni ozdoby 😄 Najdi na na internetu, podle vyhledavaciho slova treba na seznamu neno atlasu. uz jsem to tam nekde videl. Existuje to a dela se to a dokonce to stoji par korun...
Vykašlat se na to, jezdí to i se slepnoucími parabolami reflektorů (co to vůbec je?).
Dají se nějak amatérsky opravit slepnoucí paraboly? Poraďte! Díky!
Chapu tve rozhorceni, ale proc by meli? Politici pos..ou na co sahnou, sprava silnic a komunikaci se taky nepretrhne a kdyz si objednas dnes nejakyho remeslnika, tak ti po velkym premlouvani a doprosovani skoro vsechno zfusuje, o autoservisech nemluve. Uroven prodavacek a ceskeho pohostinstvi je taky na "vysoke" urovni. Tak co by jsi chtel po svestkach?

Jedna kontrolni otazka, myslis ze nas nase Lidove demokraticka armada ubrani?? A kolik do ni sypem prachu?!
Je to s nekterymi ridici des. Jednou jsem takhle v noci/seru jel, objizdeli mne auta s jednim okem slepym, nebo vubec nesvitili a ja si zanadaval. Pak jsme projeli okolo svestek a ony nic. Po dvou vterinach jsem si teprve uvedomil, ze by take mohli nekoho zastavit a oni tam jen tak stali a nic, ze jsem se uvnitr tak nasral, ze nebyt ctyrproudove silnice s dvojitou neprerusovanou carou, tak bych se otocil a sel jim vynadat. Mozna vypadam jako cholerik 😄 Ale kdyz mne cajti tak se*ou... Tohle totiz nebylo poprve. Jednou jsem jel a na silnici byl vejfuk od 120. Objel bych ho, ale v nejpravejsim pruhu stal autobus, ktery neblikal, ale vyjel a vytlacil mne do pruhu s vejfukem, na kteryzto jsem najel (ac jsem brzdil). A ty svestky cervavy tam stali a nevim jestli se i smali, ale stacil by naznak a asi bych mel na triku utok na verejneho cinitele.


Takze az uvidim zase nejakeho policajta, co jen tak stoji a zevluje, tak se ve mne tohle vse spoji a asi se neudrzim... Proc doprcic nedelaj svou praci poradne?
holt tam mají v těch modernýh autech hodně tlačítek a hlava to některým už nebere 😊)))
Tak to jsme jeli asi v podobnou dobu, protože já jsem měl v sobotu taky takový pocit - ale bohužel se mnoho nezměnilo ani kolem 9té večerní, kdy jsem vyjel na silnici znovu... a to už je pak vážně o hubu.
Jenom se s váma chci podělit o svý zážitky ze sobotního dopoledne, kdy jsem mazal na ten sraz na Prahu. Probírali jsme tady svícení vším možným a za všech možnejch situací a podmínek. Ovšem opravdu nevím, jestli se mi v sobotu nezdál spíš nějakej neskutečnej sen. Ještě za šera a za mlhy z desti aut pouze tak 1 svítilo zadní mlhovou, 2 svítilo předníma mlhovkama, z těch ostatních, kteří svítli jen "normálně", zhruba 2-3 nesvítilo některý z předních, nebo zadních světel a aby to bylo úplně dokonalý, tak 1 - 3 auta nesvítily vůbec. Prostě si jejich řidiči nevšimli, že je mlha! Za tohoto stavu již chápu, jak obtížné je pro některé šoféry pochopit, na co která světla jsou, natož pak rozpoznat situaci, za které je vhodné je použít, nebo je naopak zhasnout. Sorry, ale opravdu jsem v tu chvíli nechápal, kde to vlastně jsem.
Je to normalne a vyskusane. Cim vacsi vykon, tym nizsia zivotnost. 60W mi vydrzia cca 2-3 roky, ale 100W tak asi rok.

Hrubý nesouhlas. Hrozně záleží na značce žárovky. Bude to znít jako šílený paradox, ale nejlepší zkušenosti mám se značkou Tesla. Źivotnost je zcela srovnatelná s těmi povolenými.
Je to normalne a vyskusane. Cim vacsi vykon, tym nizsia zivotnost. 60W mi vydrzia cca 2-3 roky, ale 100W tak asi rok.
Jo, kdyz uz jsme tu probirali to sviceni mlhovkama, tak v utery na D1 byla takovy dest, ze hodne aut mlhovkama svitilo a ani to neoslnovalo! Ty svetla se ztracela v pare, kterou delala kola! To byl presne dest, kdy mlhovky ano! Bylo to sice za dne, ale ty auta nebyla vubec vidt, zvlast kdyz jela vedle kamionu!
Tak nevím, jestli ty bylo na mne nebo ne.... ale..
Svítím mlhovkama JEN v opravdové mlze! Deptaj mne maníci co nepoužívaj mlhovky, viz dnes ráno, málem jsem jednoho sejmul, protože nebyl vůbec vidět )o: a pak na mne troubil jak blbej )o: . Co se týče těch hmlovek, tak když to srovnám s těma nečočkovitýma co sem měl na Hondě, tak bych něřekl, že je to nějakej výraznej rozdíl, spíš bych se klonil k těm Hondím. Nejsem si jist, zda mi je ty šikulové na geometrii taky seřídili (kdo ví, jestli mlhovky počítaj mezi světla, že jo, ale na účtě řekl bych byly nejmíň desetkrát.. uf drahota). Ty moje čočky jsou origoš Helly pro VW GOLFa a kolik stojí už nevím. Já, když mi ji naboural škodovkář prašivej tažným, jsem koupil obě za celkem levno jetý, ale už nevím kolik to bylo. Nová tuším stojí 2500 jedna )o: nebo tak nějak. Myslím, že kdyby byly níž, že by svítily líp, ale možná fakt nejsou dobře seštelovaný.
Doufam, ze nepouzivas mlhovky v prave poledne, takove lidicky namam vubec rad. Jinak pokud muzes rici zkusenost z mly, budeme radi, podzim je tu a chci nejake koupit. Napis prosim cenu, prip. obchod. dik
matuS
zizal> to napatie - neviem, moze to byt. ja niesom elektrikar, nemam to cim merat. no a ked su tam tie spicky nahodne, tak ja nemam cas si robit nejaku meraciu techniku do interieru a tak s tym jazdit 😄
ta cistota, to je v pohode. vzdy ked ziarovku menim, tak aj ta stara ktoru vyberam je uplne cista, parabolu mam tiez cistu.
nemoze sa nahodou ta ziarovka nicit aj vtedy, ked casto zasviecujem a zhasujem? lebo ja stale jazdim v blave stylom nastartujem-zasvietim -5km-zhasnem-vypnem, nastartujem-zasvietim -5km-zhasnem-vypnem, atd...
Moja skusenost so ziarovkami - pred 4 rokmi som si kupil staru 120L, kde som si neskor vsimol, ze ma v predu 100/80W ziarovky - tak mi doslo, preco mi to tak dobre svieti. Auto som prave predal a tie ziarovky su tam nadalej (obyc. Varta - do 150Sk). Svietil som naozaj skoro vzdy, ked nesvietilo priamo slnko (pod mrakom, sero, ...), odhadujem ze minimalne 50% prevadzky auta, mozno aj viac. Zda sa mi vsak, ze pri vymene 3-4x do roka budes mat regulaciu napatia (regler) v haji a mas tam vysoke napatie - mozno nie stale, ale staci sem tam nejaka spicka a ziarovky su v keli. Skus si to nejako premerat pri rounych otackach motora. To vlhko ma tiez do seba, na skle ziarovky sa usadzuje spina (ked sa tam dostava voda, tak preco by sa tam nedostala aj necistota), teplo sa odraza dovnutra ziarovky a ta sa prehrieva - ma to spocitane. Davas si pozor pri nasadzovani novej ziarovky, ci je sklicko perfektne ciste (pretriet handrickou namocenou v liehu nikdy nezaskodi...).
Joooooo, uz mi to doslo...
Mám přece Golfiště VR6kiště, jako jedinej tady (o:
kazan-co mas za auto, ze pouzivas 100W H1?
OCTAVIE, OCTAVIE, ty jsi nam tu chybel, ty a ty tvoje XEnoNy!!! 😃)
Čočkový mlhovky mám taky, řekl bych, ale moc do dálky teda nesvítěj. )o:
matuS
nasrot> myslim ze nie, v zivote som nevidel to svetlo zarosene, a to aj ked vyjdem z tlakovej umyvarky. skor to bude tymi lacnymi ziarovkami 😊
Já vlastním mlhovky ( xenon efekt a svítí mi dál než seřízený potkávačky ) NeMUSÍM POUžíVAT dálkové ! A NIKDO NA MĚ NEBLIKNUL Páč si myslí jede ostrý rychlý auto s xenonem::!!! čočková mlhovka !!! SUPER věc
a svítím taky pořád 😄 ...
Já mám H7 Tungsram Cool Blue 😄 ...
Zatím jsem neměnil, mám je asi rok (20K km)

Předtím jsem měl GE Blue a ty praskly během 2 měsíců všechny - *** 😒(( ...
Mám světla H1+H1, svítím furt, a používám žárovky 100W H1. Někde jsem poněkud zaslechl, že se nemaj používat, ale mám pocit, že je mám v manuálu a taky tam už byly.
A který kdo používáte žárovky ???
Já teda mám v pravým světle vlhko jako blázen, páč nemám vnitřní kryt světla a to vám povim, měním žárovku každej měsíc. )o:
Já tedy ačkoli svítím celoročně, tak žárovka rupne tak jednou za dva roky, tedy po cca 80tis. km. Nemáš třeba ve světlech moc vlhko?
Neřekl bych, že u více než 10 kW motoru pocítíš rozdíl mezi tím, jestli svítíš 40W nebo 200W... a na spotřebě už vůbec ne.
k těm amerikám: svítěj hrozně, protože mají symetrický světla - když jedu v noci s Corollou, co je vyrobená v Kanadě, tak si vážně musím skoro pořád svítit dálkovýma, abych viděl aspoň tak, jako s Carinou s potkávačkama. 😄

P.S. A taky mi pravý svítí jinak než levý, ačkoli jsou obě stejně seřízené a mají stejné žárovky. A nejde jen o množství světla, ale taky o tvar "paprsků" - jedno "promítá" takové UFO a druhé svítí skoro obdélníček...
matuS-jeste jedna nevyhoda sviceni ve Felicii, kdyz jsem v ni v lete svitil, tak palubka byla rozpalena a v aute bylo tak o 4 az 5 stupnu vic nez kdybych nesvitil...😄 U jinych aut je to v pohode, taky svitim, zapinam svetla v moment kdy nastartuju motor!
matuS
leott jedine v com je rozdiel oproti mojmu kolegovi, ktory nesvieti stale je v tom, ze ja menim halogeny tak 3-4krat do roka, on 1 krat za 3-4 roky 😄 ale pri cene h4 80sk je to vlastne jedno.
matuS
leott, svietim stale odkedy mam auto, a nijako som si nevsimol, ze by to skodilo jeho baterke. praveze som sa dopocul, ze pri dlhsich jazdach je lepsie svietit, aby sa bateria neprebijala.
A všimli jste si už někdo, jak debilně máme vytvořený zákony ?

V době kdy není stanoven letní čas jsme povinni jezdit s rozsvícenýmy obrysovými světly a ještě k tomu musí svítit světla potkávací nebo světla pro denní svícení. Ve všech ostatních zemích, se světla pro denní svícení používají samostatně, tedy bez obrysovek a to právě proto, že jsou pro denní svícení a je zbytečné zatěžovat baterii a alternátor žárovkama v přístrojovce, ve značce atd. U mně v autě to dělá 2x55W+5x5W+9x4W=cca170W, proti dvěma světýlkům pro denní svícení o celkovém příkonu max 40W. Rád bych si koupil světla od Helly pro denní svícení a svítil klidně i v létě, ale proč bych to dělal, když to stejně nebude naplňovat požadavky pánů zákonodárců ?
bob: OK, pochopil jsem to. Až jednou pojedu někam v dešti v noci, tak se na to zaměřím, jak se to vlastně projevuje.lenin: Svítí to fakt blbě. Všechno. Pokud dám u Caprice tlumený, vidím prd. Je zajímavý, že ten jeden svítí líp a ten druhej hůř. K nějakýmu zkoumání proč to tak je, jsem se zatím nedostal a už asi nedostanu, jelikož jednoho prodávám. U RAMky, když jedu pořád s dálkovýma, nikdo si toho ani nevšimne, přitom jsou seřízený dobře. Je ale zajímavý, že když dám tlumený, tak nevidím zas o tolik hůř. Jak mi svítěj ostatní auta, už si nepamatuju, dost dlouho jsem s nima nejel, ale tutově to nebude žádná bomba. 😄 I přes tyhle nedostatky nevlastním mlhovky ani na jednom krámu, naopak z RAMky jsem všechny přídavný světla oholil, protože jsem to nemohl trpět, aby na takovým autě byly polský a ještě k tomu mlhovky. Stačí, že musí být v zadu.
Hele, profe, tys těch amerik taky pár vystřídal, to všechny svítí tak dobře??? Já už jich pár měl a jamile sprchne, nevidím vůbec nic. PS: Já mlhovky nevlastním
Proste takhle profe, kdyz jedu tak (treba na dalnici rychle), ze se najednou predemnou vyhoupne z nejake neprostupne steny (husty dest, mlha) auto a ja mam problemy dobrzdit, leknu se, atd... a usoudim, ze kdyby mel zaple mlhovky, tak bych ho videl na delsi vzdalenost (a svoji jizdu bych tomu prizpusobil), tak si je sam zapnu. Normalne vidis svitici auto dost daleko na to, abys stihl svoji jizdu prizpusobit jeho pritomnosti. V hustem desti|mlze jsou svetelne paprsky (😉 rozptylovany kapickami vody (at jiz vetsimi (voda), ci mensimi (mlha)), cimz dochazi ke snizeni intenzity dorazivsiho paprsku do profova oka. Tim padem dorazi paprsek s "mezni" intenzitou (=intenzita na kterou prof ci jeho mozek zareaguji "hele tamhle neco jede") az kdyz je zdroj blize. To se ti jeste fakt nestalo?

Treba pred ctrnacti dny, co byl v sobotu takovy dest, jsem jel po dalnici Plzen-Pha (a dal po SpMV). Obcas jsem nekoho predjizdel a nevedel jsem, jestli pri tom predjizdeni nekdo jede prede mnou (kousek vepredu vedle predjizdeneho), nebo jsem pri zarazovani nevedel, jestli tam jede nejake pomalejsi auto, ja se zaradim a uz nedobrzdim. Pripadne jsem mohl predjizdet a nejakej strelec v MB600S to mohl do mne zezadu napalit, protoze mne nevidel. Proto jsem usoudil, ze podobne problemy s tim videt mne maji i jini -- tak jsem si zapnul zadni mlhovku.

Jakmile jsem se zaradil do kolony a dele jsem v ni jel, tak jsem ji vypnul.

Ovsem co mne nejvic sralo, byli ti bezohledni ridici, co se museli vzdy zaradit tesne prede mne, aby mi vodni trist od jejich kol umyla okno. To nemuzete jet jeste tak 10 metru a pak se zaradit? Skodovci jedni!

Tak ne, to mne nejvic nesralo. Nejvic mne nasral ten prazak, co do mne zezadu na semaforech (uz tolik neprselo) v Praze narazil, protoze mne "nevidel". Blbec... Aspon ze si rozbil blatnik a blinkr (ja tam nemel vubec nic 😄
prof-my nemyslime normalni dest, v tom alespon ja take nesvitim mlhovkama, svitim jen kdyz auta predemnou nejsou videt!
venca_n, mracek: Stejně tomu nerozumím, kdy je v tom dešti rozsvěcujete, ale budiž. Hlavně když je včas zase vypnete. Včera jsem jel za tmy z Prahy na Hradec v tom dešti a musím říct, že se mi jelo dobře, pouze asi 5 aut svítilo mlhovkama.
venca_n-presne tak jsem to myslel!
Zadní mlhovky rozsvítím, pokud vidím, že účinnost koncových světel už není taková, abych byl dobře vidět zezadu, takže pokud v gejzírech vody nevidím koncová světla vozidel přede mnou, ale mlhová ano(pokud jimi někdo svítí), tak je zapnu.

Ne každý totiž vidí úplně dobře.

Proto v tomhle případě souhlasím s mrackem.

Nikdy ale nenechám mlhovky svítit zbytečně, např. proto, že auto líp vypadá a podobné nesmysly.
matuS
hmm, tak v noci som asi fakt za takeho dazda este nesiel
matuS, tak si asi nikdy nejel tak v hustym desti. Ve tme nevidis tu vodu, kterou zveda auto pred tebou, jsi rad, ze vidis kousek pred tebe a vubec nemas sanci videt ty svetla. Proto diky vsem ridicum, ktery v takovym pocasi sviti mlhovkama. Toto pocasi je ale vetsinou v na podzim nebo v zime! Za normalni deste bych mlhovky nikdy nepouzil, protoze strasne oslnuji a to plati jak pro predni, tak zvlast pro zadni!
matuS
mracek> ale ved vidim ten prud vody a pary 😄 takze musi tam byt bud auto, alebo UFO 😄 Podla mna stretavacie a obrysove svetla musia stacit.
to matuS>za husteho deste se v seru nebo v noci zveda za autem tak velky prud vody a pary, ze ho zadni svetla neprosviti a auto su tudiz stava neviditelnym! Kdyz ty pojedes 60km/h a nekdo pred tebou 40km/h, tak oba jedete pomalu, ale ten rychlejsi nema sanci videt to auto vepredu do te doby, nez se dostatne skrz vodni proud a to uz muze byt pozde! To co jsem napsal, plati jen za hodne husteho deste, ktery byva malokdy, ale byva! A prave i diky mlhovka si auta nechavaji delsi odstup a ty mlhovky za tak husteho deste ani moc neoslnuji!
matuS
mracek> nevidim dovod svietit na dialnici hmlovkami za dazda, ved ked niekto ide predomnou, tak dviha take kudoly vody, ze to musim vidiet! a rychlost musi byt nizka. hmlovky su na hmlu a basta!
Predni mlhovky pouzivam vetsinou jenom v mlze, ale za hodne husteho deste na dalnici rozsvecim zadni mlhovky, protoze jsou auta hodne spatne videt, nejhorsi je to za sera!
Mlhovkama se sviti jenom v mlze. Kdyz to nekdo nedodrzuje, posvitim mu dalkovkama do ksichtu.
Ja si teda nekdy v noci za sucha prisvitim mlhovkama a nevidim na tom nic spatnyho,ne?.Faktem je,ze za deste se ta silnice leskne a tomu,kdo jede naproti to neni dvakrat prijemny.Miluju zadni mlhovky u felici,fakt. 😄......Ale nejlip by nam to vysvetlil Octavian...NO TO MuSiTE PorADne ZVednouT sVETLA,MIT MODRY ZAROVKY!!!!!!! VOD LUCASE,ASPON 130W!!!!!OPRAVDU!!!!!NEKECAM.KVULI TOMU XENONOVYMU EFEKTU.pak to jede RYCHLEJi..a zavodni pliiiin no JASNE!!!.
Ja teda taky poustim zadni mlhovky az kdyz je za deste hodne spatne videt, ale taky se je snazim pokud mozno vypnout, kdyz mi nekdo uz delsi dobu jede za zadkem.
matuS: Děláš dobře. Jak jsem psal níže, svítit mlhovkama v dešti nebo za mokra je hovadina. Seřízení předních mlhovek způsobuje, že v určitým okamžiku to dostáváš tím odrazem od mokrýho povrchu naplno. meda: Myslím, že ani na tý dálnici není nutný s tím svícením zadní mlhovkou moc plejtvat. To, že nevidíš koncový světla auta před tebou neznamená, že nevíš, že tam něco jede. Vidět to je a to je hlavní. Pokud je takovej slejvák, že nevidíš ani tu prosvícenou clonu, tak pokud jedeš víc jak 40 km/h, jsi sebevrah. 😄
matus> na tom taky neco je 😄 ...
matuS
eric> praveze ked zapnes predne hmlovky, ktore nemaju usmernenu optiku ako stretavacie svetlo a svietia do stran, tak tym viacej sa odrazaju od mokrej zeme a osvetluje to.
samozrejme, na dialnici ta to neosvetluje, ale v meste a na okreskach urcite. ked ide proti mne auto s hmlovkami a prsi, a nejde nic za nim, tak zapinam dialkove (neblikam, zapinam)
meda> Samozřejmě s Tebou souhlasím 😃, to je přesně to, o čem jsem mluvil.


Přední mlhovky mi v žádném případě nevadí, jen zadní, zvlášť, když jsou rozsvícený naprosto bezdůvodně ... ble 😃)
No, při anebo po dešti, kdy na dálnici leží voda (a nemusí jí být moc), si zadní mlhovku zapnu ve chvíli, kdy nevidím koncovky auta jedoucího padesát metrů přede mnou. Ono auto, které jede 100 a víc km/h zvedne za sebou docela slušnou clonu. A protože mi nejdou pustit zadní mlhovky bez předních, svítím i předními. A pokud mne někdo bude chtít střílet, budu střílet první 😃). A pokud na mne někdo v červeném Pažoutovi bude blikat nebo troubit, tak si do čela vyklepu důlek ... bleble 😃).
Ještě si ujasníme pojem mlhovky - jsou zadní a přední. Svícení předními mlhovkami je bez problémů, protože příliš neoslňují, takže se s nima da svítit a za mírného deště. Jsou pak tací, kteří svítí předníma pořád.


Ovšem zadní mlhovky, to je kapitolka sama pro sebe. Jak začne na dálnici mrholit, dvě z deseti aut zažehnou zadek a je po srandě. Ono jet v koloně za feldou nebo kýmkoli, kdo má pro tento případ mlhovky vzadu dvě, to je za trest. Světlo řeže do očí, za chvíli člověk pomalu oslepne, hrůza. Zadní mlhovky jsou nutné v případě, kdy je hustá mlha a kdy fakt hodně prší! Optimální je porovnat, jak dalece vidím na auta před sebou a poukud je vidím aspoň na 20 metrů i bez jejich zadních mlhovek, není důvod, proč je zapínat.
Je to diskutabilní, nicméně ***y, kteří zapnou zadní mlhovky nejlépe při nastartování motoru nebo pak při sebemenším mráčku na obloze bych střílel, protože tenhle typ lidí nedovede odhadnout, kdy je to přiměřené a když je pak člověk upozorňuje blikáním nebo troubením, tak si ještě ťukají na čelo ... ble 😄
Myslím, že za hustý déšť bych v tomto případě považoval až opravdu brutální průtrž, kdy skoro všichni jedeme krokem, protože světla nesvětla nevidíme na metr před auto. Potom je to zase svícení, tedy i mlhovkama, ne abych viděl, ale hlavně aby to do mne někdo nenakouřil. Jen můj názor, protože jinak mne za deště ty mlhovky nijak nelákaj.
Svícení ve dne - OK, důvodů pro je víc, než proti, proto sviťme!Větší problém mám, když v noci prší a kdo má mhovky, ten s nima svítí jak magor. Přimlouvám se za to, aby byl z vyhlášky vypuštěn termín "za hustého deště", jelikož nevidím důvod, proč svítit v noci za deště mlhovkami. Jsou sice paka, která svítí mlhovkami i za sucha, to je však mnohem méně nebezpečné, než když se takto ukájí i za mokra. V dešti se totiž od mokré vozovky odráží obraz rozsvícených světel, takže za mokra se proti vám odráží od takového mlhovkáře hned 8 světelných bodů, které vám dokáží pěkně znepříjemnit jízdu. Když se sejde hned několik takových slepejšů za sebou, nevíte, kam se dřív koukat. Přínos mlhovek k lepšímu výhledu řidiče je přitom mizivá v porovnání s oslňujícím efektem pro protijedoucí řidiče.
matuS
nasrot> zalezi od toho, ze ake xenony. lebo su tie bodove, ktore pouziva napr bmw a audi v starsich modeloch, ale tieto nove su uz vacsie a su velmi dobre vidno, a najlepsie je vidno xenony na mercedesoch, lebo xenon svieti celou plochou svietidla, a takto to ma spravene aj citroen.
Ovšem co je zase třeba zajímavé, že xenony za opravdu denního světla zrovna dvakrát vidět nejsou (to je totiž tou jejich "dokonalou" barvou - oni ti skopčáci vážně moc u návrhů nepřemýšlí).
Podle mně svícení ve dne není špatná věc. Oko není zase tak dokonalé, takže není špatné když mu trochu pomůžeme. Sice někdy i když svítím i ve dne, tak mně někteří řidiči suverénně přehlídnou.
Berte si priklad od profesionalov! Ti nesvietia skoro vobec - autobusy, tiraky, rozvazaci chleba a najlepsi su polnohospodari (ti maju sice rozsvietene od prveho ranneho piva v stanicnom bufete, ako je u nas zvykom, bohuzial v hlave a nie na anute 😄 ). Oni maju mat najviac skusenosti a podla toho sa spravat. Berte si priklad!

Ale vazne, ja v praci poznam profika podla toho, ze pozna a sprava sa podla najnovsich trendov a doporuceni. Bohuzial to v doprave neplati. Ti "tiez profesionali" si jazdia stale rovnako ako pred 20 rokmi, ked bolo na cestach 5x menej aut a ti odvaznejsi jazdili aj 90 km/hod. V sere, pri znizenej viditelnosti sa neobavam ani tak sviatocnych vodicov (ti svietia radsej castejsie), ale prave tych tiez profesionalov. Snad az na 10% vynimiek sa im nechce stlacit ten poondiaty gombik a zapnut tak svetla. Vela namahy...

Druhou kategoriou su "setrici"! Ti sice chodia so svetlami, ale parkovacimi. Lepsie ako nic, ale cez oblak vody, ktory sa zdvihne za rychle iducim autom ci za nakladalom je to na nic. Tiez v sere v dialke je to na nic. Ved mnozstvo energie, ktoru spotrebuju na svietenie, sa da prirovnat k jednemu az dvom neopatrnym slapnutim na plynovy pedal - cize zanedbatelne. A co su to vobec za ludia, ked si par usetrenych halierov cenia viac, ako vlastne zdravie, ci zivot, resp. zivoty tych druhych.

Nemam viac slusnych slov k tejto teme.
Včera odpoledne jsem jel po benešovské na Prahu, akorát už hustě nepršelo, jen drobně mrholilo, ale za autama se dělaly pěkné víry jako vždycky přes celou silnici, zvlášť když foukal pěkný vítr - logicky teda každý svítil. Kromě jednoho * s černou oktávkou, co se proti mě vyloup při předjíždění. Mít něco jako je v seriálu Zmije, tak ho asi odstřelím 😄)
červen 1992 - pro Kanadu, kde byla vyrobená, v té době začala platit povinnost vybavovat auta "celodenním svícením". Akorát vzhledem k tomu, že byla vyrobená pro "emérickej" trh, tak má světla jen s jednou dírou na jednu žárovku. Akorát tam pro tu žárovku navíc jsou i pojistky (nechápu proč, když ty dráty končí před světly 😄).

Jinak cca v 91 roce jsme měli chvíli z půjčovny ze Švédska CarinuII a ta celý den svítila normálně po nastartování a mám pocit, že taky měla dvě žárovky, protože na noc si musel normálně rozsvítit světla, jako kdybys přes den nesvítil.
to našrot: myslim, že starší auta měly např. ve Švédsku dvě polohy - automatický rozsvícení s motorem a svícení v noci (nevím, jestli to byla žárovka navíc, nebo regulace intenzity). Dneska se prostě po nastartování "samy" rozsvítěj potkávačky a nic víc tam není. Jak starou máš tu Corollu? Např v Mondeu je volná pozice pro relé, ale žádná pozice pro žárovku navíc.
Tak si vem jak rychle se jezdilo v tý "době" a jak se lítá dnes. I v srpnu v poledne je rozsvícený auto vidět líp a na větší vzdálenost zvlášť když je ve stínu a ty na slunci. Zkrátka svícení je užitečný, o tom žadná!
Nějakej rok jezdím a pamatuju dobu,kdy rozsvícený auto přes den něco znamenalo.Buď že někoho táhne ,nebo uhání do špitálu,svítili taky "rychlojezdiči" v levym pruhu na dálnici a i sanitka byla pěkně zdálky vidět.Mně teda nepřipadá normální v srpnu v poledne svítit.Ale vadí mi i ten, kdo už skoro za tmy nerozsvítí (často autobusy ČSAD)
U toho celoročního svícení právě nejde jen o jedno relé, ale máš ve světlech ještě jednu žárovku - cca 25W, jako je v brzdách. Aspoň takhle to montovali do mé Corolly.
Mluviš mi z duše - taky svitim pořád. Pokud se někomu vybile baterka, že nechal rozsvíceno, dopručuju, ať si koupí signalizaci, mají to na kařdé pumpě a stojí cca 80 Kč, ale myslím, že dneska už to má většina aut seriově.

A Ruprechte, nemyslim, že je to buzerace, protože spousta lidí je přesvedčena, že se ji svícením to auto opotřebuje.
Ja svitim skoro furt,nedela mi to mi to problem.....nejlepsi sou stary Skudky,ktery nesviti vubec,obecne hodne lidi nesviti i kdyz je skoro tma,to fakt nechapu.Jo vcera jsem sel z prace, jedno auto prohucelo Kartouzkou bez zapnutych svetlech,ani parkovacky!.Asi se domnival,kdyz sviti verejny osvetleni tak co.
Nejjednodušší to maj v zemích, kde se svítí pořád. Auta jsou zapojený tak, že se po nastartování světla rozsvítěj a po vypnutí zase zhasnou. Nejsem elektrikář, ale u většiny moderních aut se toho docílí doplněním elektroinstalace o jedno relé, na který je tam připravený místo.
Jo to mate asi pravdu, lenost je lenost. Rozhodne bych to ale nikomu neprikazoval. Naopak bych trestal ty, co za snizene viditelnosti nesviti. Zase na to vyhlasku uz mame, co je to snizena viditelnost, tak proc ji dusledne nekontrolovat. Tady v tom state se vzdycky udela tuna zakonu na vsechno a kazdej na to vsechno pak z vysoka ...
Já světla nezhasínám vůbec, alespoň pak nemusím myslet na to, kdy je mám rozsvítit. A rovněž posiluju při roztlačování auta.
U mne je to taky tak. Světla prostě automaticky rozsvěcím po nastartování. V zácpě je zhasínám jen na obrysovky, pokud stojím na místě a vypnu motor. Podobně když stojím na přejezdu dýl.
matuS
ruprecht, ale naco sa budem zatazovat rozmyslanim, ci mam svietit, alebo nie? jedoducho nastartujem, zapnem svetla a mam pokoj pocas celej jazdy
neznamena to vsak, ze budu svitit furt (napr. v zacpe, nebo kdyz je jasno a slunce vysoko nad hlavami 😄, to je proste hovadina a jen dalsi zpusob buzerace.
Ja vas chapu, ale kdyz mam slunce v zadech nebo vjedu do mist kde je blbe videt, rozsvitim. To je to o cem jsem mluvil, proste na schopnosti poznat kdy svitit a kdy ne.
no jistěééé
2Rob2-presne tak! Ve dne clovek nesviti, aby videl, ale proto, aby byl viden!
To, že sám vidím, ještě neznamená, že jsem vidět. Opravdu se nikomu z vás nestalo, že jste jeli proti slunci, a nesvítící protijedoucí vozidlo uviděli až na poslední chvíli? Ten, co jede se sluncem v zádech, samozřejmě vidí dobře.... PS: několik set tisíc km už mám za sebou.
Osobně nevidím žádný významný rozdíl mezi tím, jestli jede motorka rozsvícená mezi rozsvícenými nebo mezi zhasnutými - vidět je tak jako tak. Jestli to soudruzi skopčáci mysleli s tou viditelností motorek tak, že si na dálnici v zrcátku při předjíždění ve 180 nevšimneš, že 300m za tebou jede nějaký trotl na motorce 260, to je potom jiná - ale to je problém těch motorkářů, ne normálních lidí (existuje přeci něco jako doporučená, popř. omezená rychlost a když ji překračuji, tak musím počítat s nějakým větším rizikem a s větší odpovědností)... A pak ještě možná si jich nevšimneš, když budou podjíždět ve městě zprava či kličkovat mezi auty - taky je to ale jejich problém.
Ja nechávám zhasnutá světla po celý rok. Jenom když se rozjedu tak je obvykle rozsvítím.
Ja pres den svitim pouze tehdy kdyz prsi, nebo je zatazeny, proste pri dost zhorsene viditelnosti.Jinak tady tak jezdi vsichni, kdyz je normalni viditelnost, tak pres den sviti pouze zanedbatelne procento ridicu...
Na severu zase sviti porad! 😄
Nevim jestli jste si toho všimli taky, ale čím víc na jih od naší vlasti, tím míň se svítí. Ve Francii nesvítí nikdo přes den. Ve Španělsku na tebe budou i blikat. A v Turecku nebo Maroku rozsvítí když už fakt hustej soumrak nejdřív parkovačky a když svítíš normálníma tak na tebe blikaj a trouběj.
jo, ale problem je, kdyz vjizdis oslnen slunickem do tmaveho useku lesa, kde nevidis nic, protze je tam tma a kdyz tam nekdo nestviti, tak ho proste nemas sanci videt!
Nesvitim cely rok, myslim, ze normalni clovek je schopen posoudit, kdy svitit ma a kdy ne. Sam svetla pouzivam dost casto, ale pausalizovat to na celorocni a celodenni sviceni povazuju za blbost. Je fakt, ze je hodne blbu, kteri nevedi kdy svetla zapnout a nejsou videt a jedine kvuli takovym tipum to mozna zavedou. Stacilo by mozna zavest svetla nebo zarovky specialne pro denni sviceni. Taky dobry tipani jsou ti co jezdej na obrysovky, to je exotismus nejvyssiho kalibru, nastesti uz docela vyslo z mody hodit k tomu mlhovky. Motorkaru mi je lito.
KaZaN taky svítí odjakživa furt..ale s těma motorkama je to pravda, že mezi nesvítícími byly víc vidět jakožto svítící. Ale osobně si myslím, že radši budu reagovat na všecky světla než nechat někoho do sebe nakouřit jen protože jsem nesvítil. Zatím jsem si dycky motorky všimnul, snad to není taková tragédie. Nebo jo?
beranek, to je pravda, taky se mi to uz parkrat stalo, ze jsem vjel ze slunicka do stinu a proti jelo auto, ktere nebylo vubec videt a ke vsemu to bylo v zatacce!
Taky svitim porad, bez ohledu na pocasi.Takovy nesvitici auto v poledne v cervenci v hlubokym stinu na silnici v lese, kdyz na nej clovek kouka ze silneho slunicka, to cloveka nauci svitit.
Jak nebudou videt motorkari, vzdyt oni sviti taky a to vetsinou jeste dalkovymi, aby byli lepe videt!
Nemám nic proti tomu, klidně budu svítit taky a když jedu jinam, než jenom po městě, svítím taky. Je tu však jedno nebezpečí, který už objevili u sousedů v Skopčárně, a to sice že když budou svítit všichni, tak zas nebude vidět motocyklisty a bude to stejné, jako by nyní nesvítili. A to je dost pádnej argument. U nás jich zatím tak moc není, ale je jenom otázkou času, kdy se to srovná. Vždyť v našem státě vznikla FIM a taková vášeň se z krve nedostane ani za 10 generací.
Ale aj tak obdivujem manikov, ktori proste nesvietia, ani ked je uz skoro tma, popripade je hmla alebo husto prsi... Raz sa mi stalo na okreske medzi nejakymi dedinami XY a ZZ, ze som zacal na dlhom rovnom useku predbiehat - bolo to v zime o cca. 5-6, cize svetlo veskere zadne - v dialke som videl nejake svetla, reku pohoda... ked tu zrazu v protismere nejaky turbok***t (sorry, ine ma nenapada) na skodovici 120 bez svetiel asi 200 metrov predo mnou... este, ze som mal vtedy velmi dobre auto a dokazal som to plynom na podlahe vyriesit... som ho vtedy mal chut zabit, hovado!!!
Jo, ja taky svitim cely rok!
Jo, tak tak jezdím já.