Chlapi som viac-menej len user automobilov a nevyznam sa tak by ma zaujimalo, preco su lepsie na zimu tenke pnue nez hrubsie. Ja mam standardne 185/65 R14 a v chcel som kupit na zimu 195ky, nie je lepsie cim hrubsie koleso, tym vacsia plocha dosada na vozovku a tym lepsi zaber a brzdenie?
Mne renovace (otraskani a komax) prisla na 500Kc za kus a jsme spokojen. neni na nich za rok provozu videt sebemensi poskozeni. Jen jsme vul ze jsem je nenechal i doopravit mam sem tam nepatrne stiple (je to v milimetrech) nevite na kolik to prijde? myslim dodelani materialu?
Když jsem si nechal renovovat elektrony tak mě to stalo 1 kKč za jedno kolo. Docela dost penez, ale zase to bylo velice profi udelany a byl jsem s kvalitou nadmiru spokojen.
Máte někdo zkušenost s eloxem na elektronech? Ty šmejdy Americký, co mám na autě mají normálně po 11 letech provozu už bílý fleky a místana slezl krycí lak. Je lepší je otryskat a nalakovat, otryskat a naeloxovat, nebo si koupit plecháče a drátěný poklice?
ne to sadlo davam na ten sajrajt co nechce pustit pod samponem, normalne prstikem natru a studlim, pak jen utru hadrou a je to :-) i asfalt s karoserie jde dobre tim dolu, hlavne to nezapomen potom oplahnout jinak ti to udela na laku flek! a pak muzes zacit znova. jinak to kolo je ciste a suche nematlam to abych tam udelal vrstvu :-))
A to sádlo sádlíš na čistej disk aby bylo pod špínou a nebo s tím fakt vyloženě čistíš to špinavý brzdový svinstvo? Musím si šáhnout,jestli mám kolo hrubý nebo slušně vychovaný (o: ale to sádlo asi zkusím... navíc nebudu mít vysušený ručičky, což po boji s autíko-špínou mívám a to tak, že dost. Spojím užitečné se zdravým a možná i příjemným. (o:
:-)))) velmi vtipne :-)) ja ty kola cistim sadlem s toho duvodu ze kdyz na to uziji nejaky takovy pripravek tak to kolo je potomtakove hrube na omak, a pak je * mnohem driva hur se to cisti. Po tom sadle to jen omyji nejakym saponatem a to kolo je jak hladke jako nove a nenechava to fleky.
JA El. cistim sadlem nestoji mne nic a kola jsou jak nova :-) a verte ze na mejch bilech je to videt dost,brzdy se mi dost hreji i kdyz mam kotouce s vnitrnim chlazenim nevite nekdo nejakej figl jak je lip chladit?
A čistil jsi správně? Na studený suchy kola přípravek.. nechat působit.. podrbat rejžáčkem kartáčkem.. nechat působit.. opláchnout.... případně pro velký úspěch ještě jednou opakovat. Tohle totiž já absolvuju dost často, mám přední kola černý jak bota od brždění. Dokud jsem nedodržoval tenhle postup, byl jsem otrávenej, že to nejde umejt, ale teď už vím, jak na to (o: Přečetl jsem si totiž na jednom z přípravků návod (o: Jinak kola meju MILITem a jde super. Stojí cca 80Kč.
No to mne zajima, mam starsi el, jezdeny asi i v zimne /ja jen 1zimu, protoze nebyly jine/ , a v podstate jen na tech co byly vpredu, jsou same cerne fleky, nesundal je ani cistil el. disku. Asi to je koroze. POkud to sunda HCL, napis kde sehnat. Dikes
Je to tak, opatrne netrba jen kdyz je sucho a cisto, nejl. novy asfalt. Na snehu je potreba aby se pneu dostavalo co nejbliz k podkladu, takze uzsi je lepsi. U landkruiseru myslim vaha 2 t ma svou roli, takze pokud je betelny zimni vzorek, tak by to mnelo byt asi v norme.
Ona 4 kolka je dobra na zaber a rozjezdy, ale brzdy to nenahradi, ty jsou vsude stejny, a kdyz mas jeste 275, tak to jsou sane, zvlast u takove kr*vy jako je Landcruiser, coz je vlastne obyvak na kolech :-) Nechtel bych s nim jezdit na snehu!
to mel tata na 740 taky, jeste zimni mel do 240, v zime to ale nebyl zadnej med, krava tezka ani brzdit to nechtelo, ted ma 275, ale na Landcruiseru V8:) s tim to bude v zime asi pohoda
No, nebudu se nějak vměšovat do diskuze, jen vhodím svou zkušenost. Provozuju auto na elektronech nonstop již 9 let. Tedy i v zimě. Zdají se být naprosto vpořádku. PS Nijak jsem je zatím neošetřil,jedinkrát.
Ked som kupoval auto, mal som to stastie, ze som mal k nemu 2 sady elektronov 17-leto, 15-zima. Rozhodne ich nebudem menit za plechace.
Inak som presvedceny, ze nizkoprofilove pneu na zimu musi existovat, pretoze napr. BMW M5 ma tak velke brzdove kotuce, ze sa tam mensie disky nez 17" ani nemozu dat. Viem urcite, ze napr. Dunlop SP Wintersport SP2 sa vyraba vo velkosti 245/45 R17.
hm ja vyuzivam opravdu na extremni podminky snehove kormorany nejsou drahe a na snehu ani na ujezdenem snehu a ledu nemaji chybu mel jsme nejake continetalky a ty nebyli tak dobre, ja mam 175/60 13 na zimu cena cca 1200kc za kus, jinak na podvozek vystrikat dutiny body kitem nebo jinym pripravkem cena v cervicech do 2000tis kc dobra investice zvlaste kdyz jezdis v zime po mestech .
No to já bohužel Nejdek, kam dojíždím do práce za hory považuju, takže )o: váhám jaký gumy obuju. Samozřejmě ani neuvažuju o 205kách co mám v techničáku, zvolím 195ky, ale jestli to budou 50 nebo 60 nevím, poradím se v pneumatiky threadu. Když narazím na levný plechy, tak samozřejmě ty Borbety nehodlám v zimě zničit, vždyť jsou krásný [odkaz] .
Spíš ale přemejšlím, jak ochránit spodek auta. Navíc mi chybí plastovej kryt pod motor )o: Aby mi z VR6 do jara nezbyla jen střecha, klíče a rádio (O;
V tvem pripad ano ja taky kupoval plechace nebot sem mel jen el. a staly mne starsi hrisne penize, u nas jsou tvrde zimni podminky jsme z hor tak ja davam i uzke pneu a kazdy rok nove nebot ja za zimu najedu tak 25 tis a to jsou zimaky sjete. ale na mesta si myslim nejso unejak zvlast trebas uzke, jo a na el. nemusi byt jen nizkoprofilove ja mam 195/65 15 na nich .
Škoda jo? Vám řeknu, že škoda je dobrýho člověka (o: . Já mám hezký Borbety na svojí VR6ku, koupil jsem si sice teďka nový Dotze, takže sem je chtěl prodat, jsou to patnáctky, vypadaj hezky, z vnějšku žádný vážný škrábance a jen na jednom malý ťuknutí zevnitř, na který mi ve třech pneuservisech řekli, že to je jen málo, že to neva, osobně sem na tom jezdil přes půl roku a žádnej problém. A kolik si myslíte, že mi za ně lidi nabízej? 4000. Tak to si je radši nechám na zimu, protože plecháče nemám a ty taky nejsou zrovna levný.(kdyby měl někdo zájem, chci za ně 6000, jsou včetně pokliček s "pojistným" šroubkem, 5tidíry, jdou na Octávky prej atd)
Ale je jasný, že normálně kur*it alu kola v zimě je blbost. Jen nevidím tu nebezpečnost, kde teda je?
Nejen ze je zlikvidujes tou soli , ale hrozi ze nekde v mirnem smyku na lede bouhnes bokem do patniku a mas ho na vyhozeni uz semtak jednu sadu odrovnal na lancii kdyz sem nestacilprezout na plechace.
Pro někoho to není žádný problém, Al kola v zimě. Jezdit se dá na všeličems. Dokud se nic nestane, je to v poho. Riziko, že se něco stane je ovšem mnohem větší...