Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
3. 10. 2001 15:09
neregistrovaný "leopu"
3. 10. 2001 15:31
neregistrovaný "ace211"
4. 10. 2001 10:43
neregistrovaný "Pavelpu"
4. 10. 2001 10:58
neregistrovaný "mracek"
4. 10. 2001 11:17
neregistrovaný "ace211"
4. 10. 2001 13:11
neregistrovaný "RomanL"
3. 10. 2001 20:40
neregistrovaný "PROF"
4. 10. 2001 11:35
neregistrovaný "zbys"
4. 10. 2001 11:58
neregistrovaný "ace211"
4. 10. 2001 13:04
neregistrovaný "wawrik"
4. 10. 2001 13:48
neregistrovaný "zbys"
4. 10. 2001 14:00
neregistrovaný "wawrik"
5. 10. 2001 13:53
neregistrovaný "zbys"
6. 10. 2001 21:12
neregistrovaný "novak1"
6. 10. 2001 23:49
neregistrovaný "našrot"
7. 10. 2001 18:19
neregistrovaný "novak1"
7. 10. 2001 18:21
neregistrovaný "novak1"
7. 10. 2001 18:57
neregistrovaný "našrot"
8. 10. 2001 08:00
neregistrovaný "novak1"
8. 10. 2001 08:21
neregistrovaný "tomcat"
8. 10. 2001 09:53
neregistrovaný "wawrik"
8. 10. 2001 12:45
neregistrovaný "555"
11. 10. 2001 13:25
neregistrovaný "RomanL"
11. 10. 2001 21:27
neregistrovaný "našrot"
5. 10. 2001 08:20
neregistrovaný "novak1"
9. 10. 2001 20:59
neregistrovaný "taxi"
9. 10. 2001 21:55
neregistrovaný "ace211"
11. 10. 2001 12:22
neregistrovaný "Pavel_KR5"
neregistrovaný "leopu"
3. 10. 2001 15:09
rozdíly
může mi někdo vysvětlit rozdíly pohonů 4x4 stran technického řešení jízdních vlastností,terén versus silnice?mám na mysli pohon AWD subaru, 4x4 VW , audi?
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "ace211"
3. 10. 2001 15:31
Re: rozdíly
AWD (All wheel drive) je pravá 4x4 jsou všechny kola pořád hnaný. VW má hnaný vždy jen přední kola a pří protočení předních kol se okamžitě připojí zadní kola. Což zmenšuje spotřebu. Pro osobák je to dobrý kompromis.
neregistrovaný "Pavelpu"
4. 10. 2001 10:43
Re: rozdíly
Myslim, ze to neni uplne presny. Jestli se mylim, tak me opravte, ale system Quattro u Audi ma hnany obe napravy stale, meni se jenom pomer hnacich sil od cca 80:20 po 50:50 podle zatizeni. Ma to nastarosti ta jejich mezinapravova spojka. Myslim, ze VW s 4Motion apod. jsou to same. Co se jizdnich vlastnosti na silnici tyce (snih, voda), je to od AWD u Subaru k nerozeznani. Tam je spis znat to nizko polozeny teziste.
neregistrovaný "mracek"
4. 10. 2001 10:58
Re: rozdíly
presne tak, nektery vozy koncernu VW maji hnany bud predni a pridavaji se zadni(Skoda) nebo stale vsechny kola(vetsinou Audi)! VW vyuziva jak to, tak ono. Passat ma myslim stalej a maly vozy tu prvni variantu, ale nejsem si jistej...
neregistrovaný "ace211"
4. 10. 2001 11:17
Re: rozdíly
Tak to nevim, ale pochybuju podle mě je Quatro to same jako 4motion
neregistrovaný "RomanL"
4. 10. 2001 13:11
Re: rozdíly
Haldex (VW) a Quatro (Audi) jsou jen obchodní názvy, které nemají s technickou podstatou nic společného. (např . A3 s haldexem je quatro, ale golf s haldexem je 4motion - zrovna tak pasat a A4, které mají oba torsen)
neregistrovaný "PROF"
3. 10. 2001 20:40
Škoda,
myslel jsem, že to bude téma o ATV :-(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "zbys"
4. 10. 2001 11:35
Bez nadpisu
Skoda, VW GOLF, BORA, AUDI S3, AUDI TT mají systém 4motion s vizkózní spojkou. Zadní kola jsou hnaná až v okamžiku, kdy přední proklouznou.

VW PASAT, AUDI A4 a výše mají mezinápravový diferenciál TORSEN a stálý pohon čtyř kol.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "ace211"
4. 10. 2001 11:58
Re: Re:
a je to :)
neregistrovaný "wawrik"
4. 10. 2001 13:04
Re: Re:
2zbys: aj majster tesar sa utne :-) Tam nie je viskospojka, ale Haldex, lamelova spojka spinana cerpadlom. Viskospojka sa prestala pouzivat golfom III.
neregistrovaný "zbys"
4. 10. 2001 13:48
Bez nadpisu
TO: WAWRIK

Omlouvám se, samozřejmně máš pravdu. Visko je zase u SUBARU. Ale podstatné je to s tím trvalým pohonem. Měl jsem SUBARU GT, teď AUDI RS4 a nikdy bych nesed do HALDEXU.
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "wawrik"
4. 10. 2001 14:00
Re: GT vs. RS4
2Zbys: skus porovnat tie auta, kludne sa rozpis. Specialne by ma zaujimal podvozok a este specialnejsie trakcia, resp. rozvody. Ake vyhody/nevyhody prinasa otvoreny difak s viskospojkou a ake torsen? Zaujimaju ma aj tie najjemnejsie nuancie :-) Proste tie dva rozvody porovnaj, hojsa hejsa do toho...
neregistrovaný "zbys"
5. 10. 2001 13:53
Re: GT vs. RS4
Mám trochu času tak zkusím něco napsat. Nejsem žádný profesionální ani závodní jezdec, ale jezdím fakt dost rychle a ostře. Subaru GT bylo upravený od PRODRIVE, takže jízdní vlastnosti byly o velký kus dál než série. RS4 jsem taky upravil (podvozek, čip atd.), takže zase můžu porovnat jen moji verzi. Sériová se hrozně kývala. Každopádně porovnat tyto dvě auta je prakticky nemožné. Jako laik nechápu, čím to je, ale Subaru má opravdu rallyové srdce. I když bylo snížené a výrazně tvrdší, nebyl žádný problém jezdit po fakt rozbitých cestách, skočit s ním na hrbolech do dálky atd. AUDI je podstatně težší (o skoro 400kg) a to je hodně znát. Co se týká trakce, nevidím žádný podstatný rozdíl. Velký rozdíl ale je, když se jede na plný plyn do zatáčky a auto začne ujíždět. U Subaru není žádná stabilizace, ale je tam samosvor (vzadu). Auto sebou cuká a škube, ale furt jede. AUDI se neškubá a necuká, když to přeženeš, prostě se vyhrne kousek ven a až se chytí, jede zase dál. Když by se mělo vyhrnout moc, stabilizace ti ubere plyn a nechá auto zase chytit. To je zasádní rozdíl mezi těmito dvěma autama. AUDI je prostě tišší, uhlazenější, když jedeš po křivé cestě, tak podvozek je víc poddajněší i když je dost tvrdý atd. Co se týká řešení pohonu kol, kromě toho samosvoru nevidím rozdíl. I když má AUDI přes 400HP a přes 500NM, není absolutně žádný problém přenést to na vozovku za mokra (o SUBARU s 240HP ani nemluvím), takže pro mně je trakce 100%. Kamarád, co má novou M3 říká, že jsou to auta pro blbce, že s tím můžeš furt jezdit na plno, a když to přeženeš, tak se to krásně začne hrnout, trošku ubereš a jedeš dál. Ale to je přesně to, co se mi líbí. S HALDEXEM když u silnýho motoru přidáš v zatáčce plyn (což dělám hodně často), tak se auto vždycky trochu rozhodí tím připnutím zadku. Proto museli u AUDI TT přidat ten spojler a stabilizaci, aby jim ten zadek neujížděl. "Pravá" čtyřkolka to nikdy neudělá. Jinak jsem ve Frankfurtu viděl nový SUBARU STi a srdce mi plesalo. Za ty peníze podle mně nic nejezdí líp (stejně jenom EVO). Bohužel všechno ostatní než jízda je hrozný (hluk, interiér, vybavení atd.). Jo a ještě zajímavost, nechápu, jak může 2.0 TURBO s 1300Kg autem žrát 25l a 2.7 BITURBO s 1700kg při stejně úchylné jízdě 20l. Už jsem toho napsal až dost, ale o autech můžu kecat furt.
neregistrovaný "novak1"
6. 10. 2001 21:12
Re: GT vs. RS4
S tím TT se velice pleteš... Prostě jen řádně zmastili podvozek (což je v současné době umění)- následoval velký průser. S HAldexem to nemá nic společného. Jó SUBARU je SUBARU (teď mě láká odpočet DPH u 3litrového Outbacka). Mám Haldex na Octávce a jsem spokojen. CCa 1,5 roku cca 60kkm průměrná spotřeba do 6l "ropy" Větší spotřeba pneumatik (max 15-20kkm) nic mi nechybí. Jo a když uvidíš Haldexa jak někam "ustřeluje" dej vědět. Mě se to ještě nepovedlo. Ahoj
neregistrovaný "našrot"
6. 10. 2001 23:49
Re: GT vs. RS4
Když se objevil haldex jako "novinka", tak jsem tu někde psal, že v teoretické situaci, kdy ti v zatáčce třeba na sněhu podklouznou přední kola a zadní budou na suchu, tak tě hodí do hodně nepříjemného smyku. A pak tu asi za půl roku někdo psal, že se mu to přesně stalo a měl co dělat, aby tu oktávku kompletně nezrušil... Haldex je dobrý tak akorát při rozjíždění na rovném úseku, ale při jízdě samotné může dělat dost slušnou paseku.
neregistrovaný "novak1"
7. 10. 2001 18:19
Re: GT vs. RS4
nic vë zléa, ale bylo to asi "rukama" (konstrukční vada někde mezi volantem a sedačkou)...
neregistrovaný "novak1"
7. 10. 2001 18:21
Re: GT vs. RS4
nic ve zlém, ale bylo to asi "rukama" (konstrukční vada někde mezi volantem a sedačkou)...

(jo a já neumím psát...)
neregistrovaný "našrot"
7. 10. 2001 18:57
Re: GT vs. RS4
Tak si to v zimě zkus a uvidíš, že to konstrukční vadou mezi volantem a sedačkou rozhodně není - pokud jedeš zatáčku, tak jak bys měl (tedy necháváš se vytáhnout plynem), tak se to stane. Pokud tedy bude splněno to, že přední kola budou na kluzkém a zadní na suchém povrchu. Holt to není 4x4, ale prostě strašný levný hybrid, který se chce jako 4x4 tvářit.
neregistrovaný "novak1"
8. 10. 2001 08:00
Re: GT vs. RS4
tak jo, za ty dvě zimy co jsem " dráždil chřestýše bosou nohou" se mi to nestalo. Počkáme tedy na pořádnou zimu a specielně na to zaměřím pozornost. Pokud máte ještě další dotazy můžeme je

klidně společně někde na place ověřit. čau LN
neregistrovaný "tomcat"
8. 10. 2001 08:21
Re: GT vs. RS4
to novak: Někde jsem slyšel, že Haldex na Octaviích zapíná jenom při menších rychlostech (např. rozjezd na kluzku), ve větších rychlostech prý není aktivní. Podle toho, co píšeš, je to asi blbost. Co ty na to?
neregistrovaný "wawrik"
8. 10. 2001 09:53
Re: GT vs. RS4
2novak: to s rozhodenim auta pri Haldexe je aj moja skusenost. Ale pozorovatelne je to iba ked na to ozaj dupnes. To asi s 66 kW dizlom, ktory tusim mas, nebude take horuce... Ja som si to vsimol v precipkovanej 1,8T.

A story okolo TT ozaj nebola o Haldexe. Pokial viem, slo o to, ze zadna cast vo vyssich rychlostiach generovala vztlak. Ked sa clovek na ten kufor pozrie, zda sa to byt realnejsie vysvetlenie, vsak to ma profil skoro ako kridlo :-)
neregistrovaný "555"
8. 10. 2001 12:45
Re: GT vs. RS4
TT - tiez som cital, ze stracalo prilnavost a preto tam isli ESP, kridlo a maksi podvozok. Anglicania tvrdia, ze ho vykastrovali :)
neregistrovaný "RomanL"
11. 10. 2001 13:25
Re: GT vs. RS4
TT - hlavní problém byl velkej vztlak na zadní nápravě kvůli blbě tvarovanýmu zadku. Nechápu jak mohli pustit na silnice takovej aerodinamickej zmetek....
neregistrovaný "našrot"
11. 10. 2001 21:27
Re: GT vs. RS4
mohli - Audi to tak dělá skoro se všim, jen aby to bylo rychle...
neregistrovaný "novak1"
5. 10. 2001 08:20
Re: GT vs. RS4
a pročpak bys nesedl do HALDEXU?
neregistrovaný "taxi"
9. 10. 2001 20:59
haldex
co jsem slysel tak je to *, dokonce se prej nekomu stalo na dalnici v octavce pri 140 na mokru ze mu proklouzli prednich kola, nez se stacil pripojit zadek tak dal nohu z plynu a skoncil v hodinach.. podle me je dobre cistokrevnou 4kolku nebo jen 2kolku, tohle neni kocka ani pes, a kdyz dvoukolku, tak pohon na zadek at se s tim da poradne na snehu zablbnout, s predkem si clovek prece jenom tolik srandy neuzije..
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ace211"
9. 10. 2001 21:55
Re: haldex
to neužije, ale pro většinu řidičů je to bezpečnější než zadokolka :)
neregistrovaný "Pavel_KR5"
11. 10. 2001 12:22
prosba
Pokud se mohu přimlouvat, tak prosím přesuňte svoje čtyřkolkové diskuze do tématu "Pohon 4x4 u osobních aut", aby se nám v desítkách minitémat netříštily a následně neztrácely cenné názory a zkušenosti. Dík, Pavel.
Rozbalit vlákno
0