A je tu opet nedostudovany kadet Jaryn. No nic, asi si mysli, ze on ma generalsky vozitko, a tak se navazi nejen do Skodovek ale ted i do Wartasu. ... W353 Tourist mela nase rodina 20 let a az na to rezaveni blatniku a zavzdusnovani brzd si nemuzu vzpomenout na nic negativniho. Ten motor sice smrdi - da se to ale seridit, v jeho jednoduchosti je vsak jeho sila. Ten nas najel 250 tKm a jediny, co za celou dobu potreboval opravit nebo vymenit, byly svicky.
Asi taky neřeknu nic o Warťasech (nemám s nimi zkušenost, ale když jste u těch smradů tak ona smrdí i taková dvoudobá Honda nebo Jawa, prostě každej dvoutakt.
No musím se taky přidat. Smrdí a některý ještě k tomu extremně, nejlepe když jezdí na technicky benzín.... :-( A to me stve neb nemam vnitrni cirkulaci vzduchu, nebo jsem nezjistil jak se zapina.
Dneska jsem viděl jet po městě Wartburg 900 - vcelku důstojný Walter Ulbricht limousine. Je děsně legrační ta koncepce motoru se setrvákem a třemi cívkami. To ace - na to je poloha OFF.
Jo to taky praktikuju OFF, ale v Chrysleru bylo Recyrc a tady putna :-( pokud v tom nebude zase nejake vychytavka. Jenom nez jsem prisel na jakym principu funguji bezp. pasy.... :)
Doporučuji si vyhledat na inetu Wartburg Melkus RS 1000, to auto vážilo 600 kg a mělo výkon 100k, motor vzadu, vyrobeno něco přes 100 ks. Byl to závoďák se kterým mohli jezdit běžně v provozu. Dřív jsem se domníval, že nejkrásnější auto RVHP byla naše 110 R, není to pravda. Podívejte se na Melkuse, stojí za to, mimochodem, těch 60 aut co ještě jezdí je totálně neprodejných, jejich cena převyšuje 100 000 DM.
Přátelé, pokud se krmí dvoutakt techničákem - je to fakt hrůza, nicméně, dporučuji a mám vyzkoušeno: Naturálek 95 a speciální olej Motul Antismoke, drahý, ale stojí za to. Správně seřízený motor. V takovém případě lze srovnávat zplodiny z Wartburga či Trabanta s karburátorovým Favoritem.
No jo no, jenže ten kdo má Trabiho, nebo Warťase tak asi nebude investovat do dražšího oleje. No můj otec ještě před rokem jezdil po Praze Trabantem (Peugeotem jezdi mimo Prahu), potom mu to nejak doslo a koupil si do mesta Saxo 1.1 a je spokojene a pry v zime v aute neumrzne :o) A ja si klidne vezmu na zapujcku Saxo nez Peugeota. Neb Peugeot ma tezke razeni a je to TD coz je do mesta moc tezkopadne. Saxo je do města super. Jo jinak Trabošem jsem nejezdil, nějak bych to nerozdejchal. Snad jen na chalupe jsme prohaneli Trabiho bez papiru k rybniku a zpet :-) No musi se mu uprit ze to bylo docela zive auticko
Ja drahy olej kupuju, trabiho mám jako mazla. Co se týče těch předsudků o mrznutí, tak to není tak docela pravda, stačí mít v pořádku dvouplášťový výfuk a novější typ topení (od r. 1982) a není problém - na běžných cestách. Po dovybavení vozu org. přídavným topením (benz. bufík) není problém už vůbec nikde a na rozdíl od celé řady jiných vozů (hlavně vyšlahaných dieselů) ráno i v největším mrazu nastartujete. Navíc trabi je konstrukčně 50 let staré auto a nelze jej proto bez jakýchkoliv ohledů srovnávat s nejmodernějšími vozy.
viados: dokázalo to jet 150 vlastní silou i po rovině, nejen z kopce. A bez úprav. Akorát to na to nemělo brzdy.
Jinak se na tom i dělalo dost úprav: snížená hlava, propilované kanály, tři karburátory - pro každý válec zvlášť...
Jen sem si vzpomnel na jednu scenku: Pontonovita karoserie odolavajici modnim vlivum, motor pracujici na principu nahodnych vybuchu... Ale Wartase mel muj otecko a byl s nim spokojenej. Jelo to jak drak, mimochodem to bylo prvni auto, co jsem ridil na silnici. A podivejte se na tuning.cz, je tam zelenej a modrej, ten zelenej ziskal tusim loni na srazu v Brne druhy misto v tuningu zahranicnich aut... A s tou 4T 1.3 by to nemuselo bejt vubec spatny. A co teprve Trabi 4T 1.1...
Můj bohatý bratr mi chtěl něco koupit na narozeniny, já nic nechtěl, on pořád naléhal, a tak jsem řekl: "Jestli mi chceš udělat opravdu radost, tak mi kup v Německu Trabanta 1.1 čtyřtakt, sedana." Brácha se strašně smál (má mě totiž permanentně za blbce) a řekl, že mi ho za dva litry (korun) doveze. Sedl si ke komplu a začal hledat - našel. Jejich cena začíná od 10 000 DM. Smál jsem se já.
Ano, úpravou sání, výfuku, dodáním třech karburátorů typu Weber, snížením hlavy bylo možné výkon motoru vyladit na 100k. Perlička: právě takový exponát ukradli z muzea v Eisenachu. Kvůli němu probourali zeď, nikdy se nenašel.
Fakt, nelžu, W 353 z r. 1987, seřízen, vše v pořádku, žádný problém. Bez úprav. Psal jsem tady o W Melkusu RS 1000, ten měl výkon 100 k a vážil 600 kg, jezdil oficiálně 160 km/h, prakticky 200 km/h, ale to měli problém s předkem - vůz se zvedal na zadní.
Před dvěma roky jsem měl pár tisícovek v kapse a úkol koupit vůz levný, spolehlivý, velký,musí dobře topit, pokud možno i relativně bezpečný a u kterého si budu dělat vše svépomocí. Po desetileté zkušenosti s Trabantem jsem zvolil W 353, r.v. 1987, šíbr, náporový chladič, nádherně zachovalý, cena 15 000 Kč, což byl pro mne strop. U všech v rodině jsem byl největší vůl, protože Wartburg přece strašně žere a nic na něj neseženeš atd. Zkrátka předsudky jako např., že stodváca je nejlepší auto na zimu ...Mimochodem, prej jsem si měl koupit tu stodvacítku, protože ta je ze všech aut té 15 000 Kč kategorie nejlepší. Čas plynul, na rozdíl od škodovkářů jsem vozil kočárek v kufru a ne na střeše, v létě děti neměly úpal, protože šíbr docela dobře nahrazoval klimu, v zimě jsme jezdili bez kabátů a škrabky v ruce, nevařili vodu, když jsem přijel na pumpu a čerpal naturálek 95 tak všichni čuměli co to jako dělám za blbost, když jsem si brával ty nejlepší oleje a odjížděl bez smradu, tak mi pomalu mávali. Na dálnici jsem na čtyřku jezdil bez problémů 150 km/h, kdyby to mělo pětku tak bych celé řadě "elegantních" škrkavek ujel. Nicméně to hlavní co jsem Vám chtěl MadMane říct právě přijde. Jednoho dne si moje žena vyjela, naštěstí bez dětí, někam pryč. Potkala se ve 110 km/h se stodvacítkou, ta stodváca to do ní naprala zboku, škodovka neměla předek, kola byla pod předními sedadly, jak známo Wartburg má rám a ten tu stodvácu zastavil - tj. o něj se srolovala ta přední kola škodovky. Moje žena to přežila "pouze" s otřesem mozku, kdybych ji koupil za těch 15 litrů právě tu stodvácu, jak mi všichni radili, byl bych vdovec. Stodvácu museli jeřábem naložit na odtahovku a odvézt do šrotu. Wartburg byl sice mírně do luku, ale na laně odjel. Neměl jsem to srdce nechat jej umřít venku. Táhli jsme ho do garáže, posledních 2O metrů do kopce už ho nešlo táhnout, tak jsem připojil baterii, NASTARTOVAL a do garáže dojel sám. Byl samozřejmě neopravitelný, dal jsem ho zdarma na ND chlapovi, který mi na něm dělal servis. Naposledy nastartoval, najel na vlek, když ho ten pán kurtoval, řekl mi: "to bylo druhé nejhezčí auto, které k nám jezdilo". A které je to první ptal jsem se já,řekl: "to moje" - je totiž fanda. Poprosil jsem ho, aby ho rozebral co nejdřív a připravil mu tak rychlou smrt, slíbil mi to. Když mizel vlečňák v dáli, neubránil jsem se slzám, zachránil mi ženu. Moje manželka má dodnes schovanou na památku vyndavací krytku z volantu s emblémem hradu Wartburg. Jestli Vás to zajímá, tak Vám napíšu jak jsem zachránil jednu W 312 ctku.
Tohle auto se západoněmeckým soudruhům fakt nepovedlo - stříleli za války totiž asi do vzduchu. Která automobila na světě vyrábí dvoutakty ??? Jenom blázni a ještě větší blázni v tom jezdí !!!
elektrarna: hezký, taky jsem zavzpomínal. Měl jsem kdysi taky tu čest jezdit s Trabantem i Wartburgem. Trabant teda dost hrůza, ale s warťasem combi mám zkušenosti dobrý. Samozřejmě je to poplatné době, dneska už bych do toho nešel, ale v nouzi bych asi vzal taky spíš W353 než Š120... Jo a ještě poznámka: Volha combi diesel mi taky chviličku říkala pane... ale to už je jiná kategorie.
off topic - já jsem štˇastným majitelem vozu Warszawa combi. Jinak - srovnání Wartburk - Schade je jasné. 100% pro Wartburk, vždycky jsem preferoval řazení pod volantem. Navíc ta nadčasová pontonovitá karoserie, nepodléhající modním vlivům. Ne, starej Watburk 1000 je dost dobrej, a to jsem neviděl nikdy v reálu ani coupe, ani convertible.
Ahoj,sice jsem Wartase ridil jen jednou, s blbnoucim motorem ale byl to zazitek-sqelej zvuk, jak stihacka. Ale o to nejde.Me se ted stalo to, ze jsem kamsi jel a jedu si tak 110 a koukam do zrcatka, blizi se ostre Wartas.Zachvatila me bojova nalada,seslapl jsem plyn a kdyz jsem to valil asi 140 a Wartas kolem me profrcel s neuveritelnou forsazi, jen jsem valil bulvy.Co to bylo nevim, jen jsem si vsiml, me mel snad 205 gumy... A co se tyka dvoutaktu.Jo smrdej, ale hrozne zalezi na co jezdite.Ja mam JAWU 640 a kdyz jsem oproti predchozimu majiteli zacal lit znackovy oleje(MOTUL Antismoke,DENICOL LowSmoke), vsechno polosyntetika, tak kour je jen za studena a smrad takrka zadny.Mimochodem, prodavaji se i ovonene oleje(Denicol,..)-vune rozkvetle louky:-).Takze nic proti dvoutaktum, ale proti tomu, co tam majitele lejou.CZus a pekny den.
Metoda náhodných výbuchů, něco hroznýho a ta spotřeba .. No prostě soudruzi, soudružské auto, vše vyřešila náhoda ... Spalovat olej ve válcích ... Kolik vůbec má takovej Wartburg výkon a spotřebu podle techničáku ???
nejsem sice majitelem W, ale přesto se neodmyslitelně zapsal do mého života - bylo to totiž první (a asi i poslední :-) auto, který jsem rozložil do poslední součástky a složil zpět (vše s mírnou pomocí).
Zní to neuvěřitelně, ale s pomocí warburgu pochopila princip motoru i moje žena.
ke srovnání 120 vs wartburg - dřív absolutně ve prospěch w, poslední dobou prej začínaj bejt problémy s ND... Jó fascinuje mě ten obrovskej kufr (i o sedanu) a to měký pérování. Moje fabie je proti tomu žebřiňák.
Jo a mám tady ještě jednu perlu - snad potěší všechny milovníky a pamětníky...
Recenze, testy a vše týkající se W353 včetně testu W353 ze světu motorů 12/68...
Problémy s ND nejsou, vše úspěšně řeší Maďarsko, repase motoru - tzn. zůstanou pouze cartery původní - bez problémů, cena 6000 Kč včetně montáže a oživení, brzdy, části karoserie vše Maďarsko, popř. Polsko, fakt není problém.
to jaryn: Souhlas, warťáky a traboše mají v sobě jakési kouzlo....třeba pro čichače benzínu, toluénu a jiných sraček....pět minut za nima jedeš a jseš v rauši :o))))
Ve chvíli, kdy dojíždíte dvoutakt se rozhlédněte po okolí (nejlépe po okolí dopředu) a stiskněte pedál, který máte pod pravou nohou. Těsně před vozidlem otočte volantem vlevo. Slaboši a zbabělci mohou dát i signál směrovým ukazatelem. Poté co těsně minete dvojtaktní vozidlo ostře strhněte volant doprava, ať z toho manévru také něco má...
Upozornění majitelům motorově slabších vozitel: Před započetím manévru doporučujeme řadit o jeden až dva rychlostní stupně (směrem dolů!!!).
Majitelé nákladních vozitel mohou použít tento návod také, ovšem nemusí se zdržovat trapnou manipulací s volantem. Po přejížděcím manévru jim však doporučujeme zkontrolovat zda se nás duotkatní vozidlo stále nedrží (například za zadní nárazník).
Pravdu díž Jaryne, škodovky objíždím obloukem jako Avie a autobusy ... Nicméně wartburg má skutečně cosi zvláštního = dvoutakt ... A co teprve dvoutakt diesel ??? Viděl jste ho už někdy někdo ??? A už jste někdo viděl turbobenzín dvoutakt ???
Diesel dvoutakt je vetsina modelarskych motoru, ruske elektrocentraly mely dvoutakt diesel a v nejakem tanku nebo transporteru se to zkouselo.
O benzinu dvoutaktu turbo se kdysi psalo ve Svete Motoru (tak pred dvaceti lety). Ja jsem s nim experimentoval v motorce (CZ 175), ale nejak jsem to nedotahl.
Viděl jsem závodní aerovku dvoutakt s kompresorem, má ji v Pv pan J.K. Docela dělo. Do Trabanta ani Wartburga to dávat nebudu, neboť bych to nezabrzdil.
Dvoutakt turbo? To podle me bez primeho vstrikovani smesi do valce nepujde, zbytecne bys protahoval cerstvou smes do vyfuku.
Navic vzhledem k tomu, ze vyfuk i sani probiha vicemene soucasne, bude obtizne vubec docilit nejaky rozumny narust tlaku vzduchu ve valci na pocatku komprese. Dvoutakt diesel se sem tam pouziva.
Dneska ráno jsem jel do práce. Warťáka ani traboše jsem nepotkal, nafetovanej sem byl stejně. Nejdřív do byla Š-120, dým opticky jako ze dvoutaktu, smrad o hodně výživnější. Pak prozměnu BMW 3xx staršího vydání v naftě - snad ještě lepší, než ta Škodovka. V zácpě se blbě předjíždí, s vnitřní cirkulací se mi potily okýnka.
to ELEKTRARNA-tak jsem schválně kouknul na ten Melkus.Tvary má pěkný,výkony na dobu taky ujdou,ale z fotek je patrná vodfláknutá práce.A připadá mi to jako levně ošlehnutý Ferrari.
máte někdo zájem o poměrně zachovalý a udržovaný Wartburg 353? Vyroben v roce 1979, najeto cca 78000 km, nový motor (letos měněný), tažné zařízení. Mohu přidat i nějaké náhradní díly (nový kompletní výfuk, novou podlahu, další plechařinu,...). STK do 04/02.
Puvodne jsem chtel cca 4000. Okolnosti (a proc to nenapsat, do pribuznych ve Skode kdosi najel tak, ze z ni ted maji vrak) mne ovsem primely pozastavit nabidku a stahnout inzerat.
co ja pamatuji (a je mi 29) tak u nas doma byl jen Wartburg, prvni byl 312 puvodne modrobily a posleze zmenil barvu na cervenou, vim jak se snim otec loucil pri prodeji (kupoval ho jeden vojak z povolani a pomalu u nej spal aby ho otec nedal nekomu jinemu). Udelal misto novemu W353 (nekdy kolem roku 1980). no a ten ani jednou nebyl v servisu (pokud neco bylo opravil si to otec sam, dokonce bez jerabu se z nej dal vytahnout motor) a to mel pekne natoceno, jezdil dene v zime vlete a hlavne startoval i v -20 kdyz skodovkari chodili pesky. A na dalnici to jelo i tech 140 (jeste v zabehu) a bylo to dost svizne a v pohode se rozjede i na 2. Ja chtel puvodne po autoskole take takovy stroj (ridil sem ho jednou na brnenskem okruhu a cestou zpet) ale nakonec z toho bylo UNO a ted TIPO.. W353 je take jedine vozidlo co znam co ma skutecne dvouokruhove brzdy a na to ze byly bez posilovace, strci do kapsy mnoho vozu te doby (a mozna i dnesnich) takze brzdil i pri zhaslem motoru,
Počkej, počkej, co jsem se potkal s několika W353, měly brzdy jednookruhové, nejprve všude bubny a pak (od r.v.80?) vpředu kotouče. Dvouokruh jsem na tom nikdy neviděl. A co pamatuju, tak W353 brzdil dost mizerně.
My jsme meli W 353 Tourist z roku 1975, ten mel jednookruh a brzdil mizerne. Jinak super auto. Nulova narocnost udrzby - jedina oprava v motoru - menily se svicky. Do roku 1995 najezdil 250 tKm a pak uz zral 12-14 litru. (Ty novejsi mely urcite dvouokruh. Najdes to i nekde na webu na strankach nejakeho Wartburg fan klubu.)