Pocopíš, když kolem tebe prohučí impala 1962 po těech kolech, nebo když vidíš, jak třítunovej Lincoln vyskočí do dvoumetrový výšky. Smysl toho je asi stejnej jako u mračítek, modrejch světel, rychlejch pruhů, vypodložkovanejch elektronů atd.
nicméně už dlouho si představuju, že musí být strašná * stát na červenou u přechodu a klidně čekat až ovce přejdou a když budou před autem tak HOP! HOP! předkem nahoru :))))) Pár lidem se při tom musí seknout pumpa :-) Nebo by mohla být dobrá * se prudce rozject a nechat nadskočit předek. Dovedu si představit asi 126 možností jak si s autem zařádit :))
Já jsem o tom četl,že to vzniklo v ranných 60. letech v rámci úprav aut pouličních gangů v portorikánských čtvrtích. Jinak je to o kufru plným baterek z náklaďáku a auto je prakticky nepoužitelné. Teď mluvím o extrémních lowriderech, které známe z videoklipů, či filmů. Viděl jsem však i decentně udělané stroje, kdy ta pumpa funguje vlastně jako u Citroenu. Každá náprava má svůj zdvih cca do 10 cm o kterou je možno zvednout pžedek, nebo zadek, případně celé auto spustit, či zvednout. Veškerý efekt je opravdu jen vizuální.
No docela by mě zajímalo co na pneu a vubec cela zaveseni. Jenom prece kdyz pomalu z jednoho metru spadne auto na zem.... a ješte předek kde je poctivá V8...
ace: Však v Chromu je občas vyfocenej takovej pravej účastník takový přehlídky hopsacích auťáků, na kterýho se jednoduše takový zavěšení kola vybodlo a šlo do kytek. Pak to vypadá jak Škůdka s ulomenou poloosou, nebo svýho času oblíbená závada Moskvičů a Žigulů, jejichž spodní kuláky to vzdaly. Pravda, že tyhle auta nikdy nehopsaly :-)
K těm portorikáncům. Je dost zajímavý sledovat, jak se k těmhle úpravám přidaly nakonec auta houpací, rozkládací, se sníženou střechou, zlatým volantem ze řetězu, dveře obráceně, potahy prošívané víc než perský koberec, sedačky dozadu. Nedávno jsem na netu našel nějaké hodně rozkládací auto... Vypadalo to jako vysokozdvižná Ávie na opravu stožárů, obrácená na boudu, opravdu extrém :o) Nevím, co to má ještě s autem společnýho, je to jenom velká *. Nevědět, co s penězma, tak by určitě pár takových kousků moje soukromé podzemní parkoviště obývalo :o) Ty lidi by nestačili čumět!
Jo, jo to jsou voni. Ale chápej, že ty prachy z dealingu taky musej za něco utratit. To je na *, když si můžeš koupit úplně všechno, život je potom bez lowrieru takový prázdný.
Jestli myslíš tu Impalu 67 - není to ta, co byla loni v červnu v Brně a přijela až v sobotu odpoledne? Taková pastelově - tyrkysově zelená. Jinak Impala 1967 společně s Impala 1959 jsou asi nejkrásnější Chevrolety vůbec. Ta 67 je taková nádherná loď... Spousta poctivýho detroitskýho železa. Jedním slovem... Nádhera.
lenin, prave som sa chcel spytat ako sme na tom v CR a SR a tu hla hned ze niekto v Ba :-) nevies kto ho ma? rad by som ho videl niekedy nazivo...
ked sa bavite naco ze to je, tak asi presne na to co tu uz niekto napisal - na pozeranie, a este k tomu fakt musi byt zabava ako napisal ace2 si kratit nudu na cervenej hopsanim :-) alebo jazdit zakruty na troch kolesach :-)
mimochodom dost casto sa tejto teme venuju nemecke komercne stanice vo svojich publicistickych alebo automobilovych relaciach, kde som pocul aj asi kolko cca tento spas stoji - prestavba vraj pride tak na 25.000,- eur, cize asi milion, to uz je docela palka...
Do Vídně s námi jel někdo z Bratislavy s modrým El Caminem, řádně našláplým a říkal, že má snad ještě Impalu lowrider. Možná s ní dorazí do Brna. V Čechách o žádném nevím, mimo těch skákadel, co má kámoš. Můj názor je, že práce a prachy, co to stojí by se daly využít pro auto prospěšnějším způsobem.
Lenin: Samozřejmě, nejhorší bylo naučit se šňupat koks :-( Strašně to v rypáku svědí. Jinak zadní sedačky jsem vyhodil a místo nich mám subwoofer. Na podvozku samozrejme zářivky a ve světlech stroboskopy....
Jinak jsem se teď v časopise Lowrider dočetl, jak to bylo. Lowridery začaly vznikat v 70. letech jako auta pouličních gangů. Čím výstřednější auto, tím silnější gang. Ty nejlepší měly i pozlacené nárazníky atd.. Porostě to auto bylo něco jako totem. Co tam byly fotky lowriderů majitelé byli do jednoho přičmoudlí.
Mohli bychom se pár nadšenců domluvit na cestu do Německa, složili bychom se na béno a ten, kdo by vzal Caddyho na tu cestu, by se vezl zadarmo na Lowrider Fest. Co Vy na to?
Kouknu se po noční doma, v posledním Chrom und Flammen byla reportáž a zkusím to najít i na mapě. Jinak co byste říkali na BigMeet ve Švédsku - deset tisíc Amerik na jedný vobrovský louce, to musí bejt síla :-O
ace: není to 6.3., ale 6.4. a není to na Seči, jak se původně plánovalo, ale opět na Konopáči. 30-31.3. byl původní termín, ale zvažuje se ještě ten druhý, jelikož to koliduje s akcí Autotunning Brno a jeden z údajně vysoko postavených redaktorů čas. Autotunning by to nerad propásl, jelikož by o tom chtěl udělat reportáž v časopisu plným Golfů a Kadetů se svítivě žlutejma stěračema :-)). Pokud tohle čte, tak doufám, že rozumí legraci :)
Krucinál hergot :-) jak to mám evidovat, když se to pořád mění. Jsem rád, že jsou tyto termínky dány k náhlednutí veřejnosti... Viktor se ze mě zastřelí. Jdu mu rychle napsat mail... acho jo
Tuning Brno je 23.2.2001. Od 9 hod. Asi se tam objevím, aspoň se zasmát - gumování předníma , rychlý pruhy, schade hundrt s ostrou vačkou a tak. Loni tam bylo dost lidí s amerikama, chválili si to, takže se tam asi stavíme. Hej Pražandy, co se potkat tam !!??? Nastříkejte na caddyho rychlý pruhy, modrý pozičky, pimpongáč na anténu a jedem... Ne, loni si tam amerik prý velmi považovali.
lenin: Mohli bysme tam soutěžit o nejlepší tunningovej počin americkýho auta. Já už jsem si vyhlídnul libovou, nepopsatelně fialovou fajfku NIKE, kterou bych majznul na zadní okno. Myslím, že bych byl king a můj Ramcharger by rázem zesílil nejmíň o 100 koní. Nemůžu ale sehnat chromovaný kolpaki plasowe 15" :-( Holt by ty chromáče byly vidět tak, jak jsou :-(
...ale fajfka je fajfka a kdyz se prida poradne rychly pruh, ktery zlepsuje proudeni vzduchu kolem karoserie a celkovy odpor, a dvojity spoiler, tak to musi byt naprosta extaze -> camaro.crolink.cz/var/camaro.jpg:-)
Prof: Bezestrachu to znamena. A * off je s dvema F :))))))) No to je jedno. Jen tak mě napadlo, že kdybych nakoupil bendu těch svítících ventilku tak bych na srazu tuningu vydělal bednu peněz :))))
no to je docela sprostá nádavka, která má spoustu významu a docela težko se překladá do českého ekvivalentu. Něco jako vyser si .... no tak nějak prostě.
Hele mimohodem mluvil jsem se sousedem aa říkal, že máš stejnou roztomilo věc u Forda jako ja. Když mám v nádrži pod 20 litrů tak si to začne sosat vzduch, tedy v zatačkách. Docela mě to vadí, neb nádrž není nijak velika asi 76 litrů a řekl, bych, že auto z toho taky 2x nadšený není. A no a jemu na 4dv to nedela, jezdi klidne do mrte, a moje 2dv Coupe si zacne sosat vzduch. Nejde mi do hlavy, ze by Cadillac udelal neco co by bylo uzivatelum neprijemny a hlavně je to poměrně nebezpečná záležitost. Coupe je kratší a to o 10cm, tak jestli díky tomu není nádrž jinak udělaná...
Sósed kecá, já mám tu nádrž na výšku ( což je mezi námi pěkně k ničemu - mám tím pádem kufr hlubší než delší ), tento problem nemám. Já měl tenhle problem u Oldsmobilů a u Caprice. Je ale možný, že tam má David nějaký jiný systém.
hmm a jak tedy funguje systém sání ve fuel tanku ? Sem si vždycky myslel že je tam díra a do ní to prostě teče, byt tedy pod tlakem. No ted mi někdo říkal, že by tam mělo být nějaký nasosávadlo který by mělo plavat hladině. To bych logicky potom usuzoval, že se u 20 litru zasekne a nebude klesat. Jenze ono se s tím dá jezdit do 6-5 litrů byt se tedy se nesmi zatačet :)))
Co máte všichni s těma funebrákama.... :-) Já bych to viděl na 1959 STW Ghost Busters modification :-) Jo to by bylo super. Když budeš mít cestu do Prahy tak se můžeme klidně u mého dvorního mechanika zastavit...
ja nemam s capricem zadny problemy s benzinem. me to jezdi az do sucha :-) a dost casto na to doplacim :-)). v zatackach sem nikdy nemel zadny problemy. ted uz radsi tankuju kdyz tam je jeste tak 5litru.
na 80 l. je pravda ze za jizdy me raficka porad lita sem a tam, ale jak se dostane do cervenyho tak se po par km prestane hejbat a podle toho poznam ze nemam bezin, na to se da dojet jeste tak 100-150 km a pak uz to zdechne :-)). ja teda doufam ze jezdim do sucha, ale myslim ze jo, kdyz tankuju plnou tak se tam toho vleze nekdy az k 80 l. (jenom aby ta nadrz nemela vic :-)), ale na caprice se delala 80l ne?)
Hmm, tak to z fajfky nic nebude. Přesně takhle jsem to chtěl. Nápis No Fear bych nechtěl, nevím co to znamená, líbí se mi ale víc "* of", to sice taky nevím, co to znamená, ale ještě jsem to na zadním okně na žádným autě neviděl:-)
Tak na adrese www.elc2000.de je k vidění několik reportáží z těch LowRider akcí, co jsem zamýšlel navštívit. Koukněte na ty videa v sekci TV dokumentation a řekněte, co si o tom myslíte...
A co tenhle zpusob uprav? Me osobne pripada '34 FOrd Three Window Coupe s Chevy 350 sympatictejsi nez skakava impala :))) BTW: vi nekdo jakej je rozdil mezi hot-rodem a street rodem? Je vubec nejakej nebo to jsou dve oznaceni stejny veci? Mel jsem dojem, ze hot rod bejva jen ze starej aut (30's), kdezto street rod muze bejt i treba camaro, ale nejsem si jistej ..
Spíš to každej kroutí, jak mu to přijde do huby. Včera jsem našel špičkovej odkaz na reklamy na křižníky z padesátých let. Je to tam samej Pontiac Chieftain, Buick Special, Chevrolet Biscayne a Cadillac Eldorado :o) Odkaz je www.ephemeranow.com
Hotrods jsou auta, který si v 50. letech omladina stavěla na závody na 1/4 mile z předválečných strojků. Vozy se max. odlehčily, udělaly se úpravy motoru, co jen peněženka dovolila a závodilo se ( ještě se disky natřely na červeno). Pravý hotrody jsou obitý, s rezavejma lešeňovkama místo výfuků. Pak jsou leatsledy (nebo jak se to píše) a to jsou customy, postavený na bázi vozů z ranných padesátých let. A street roty (streetmachine) jsou jakýkoliv stavěný, nebo upravený auta pro "normální" provoz.
Jo,dik, tak nejak jsem si myslel ze to bude .. Dobra sranda jsou taky rustrody, to bych si nekdy chtel poridit ( od pohledu naprostej *, uvnitr supr - napr. Trabant V8 :))))