Je pozitivni ze Toyota bude v Koline,ale nezapomente na prohlaseni,ze budou vyrabet co
nejlevneji.Samozrejme ze platy budou asi tak
jako v Karose,okolo 15000.Nejdulezitejsi na tom
ale bude ze se stabilizuje dodavatelsky prumysl,
ktery je zavisli predevsim na VW skupine.Takze
automobilka v Koline pootevre dvere do skupiny okolo Toyoty.Dale je tu porad moznost,ze i urcity
technicky vyvoj muze casem provadet Toyota u nas.
Myslim(doufam),ze zavod nebude pouha montazni linka,a ze se Kolinsky zavod stane druhou ceskou
automobilkou.
nejlevneji.Samozrejme ze platy budou asi tak
jako v Karose,okolo 15000.Nejdulezitejsi na tom
ale bude ze se stabilizuje dodavatelsky prumysl,
ktery je zavisli predevsim na VW skupine.Takze
automobilka v Koline pootevre dvere do skupiny okolo Toyoty.Dale je tu porad moznost,ze i urcity
technicky vyvoj muze casem provadet Toyota u nas.
Myslim(doufam),ze zavod nebude pouha montazni linka,a ze se Kolinsky zavod stane druhou ceskou
automobilkou.
Dle dalších potěšujících zpráv, co jsem ale jen slyšel, tak s vývojem zde počítají - ostatně všude, kde Toyota vyrábí, nějaký vývoj mají.
Toyota srot nevyrabi a myslim ze ani v Koline
tomu nebude jinak.Je treba se vyvarovat prilisnemu optimizmu,ale opovrzeni a panika neni
na miste.Toyota prisla aby tu zustala.Kdyz
prisli Nemci do Skodovky tak planovali 300tisic
aut rocne.Dnesni cil je na 600tisic.Kolik bere
inzenyr nebo mistr ve Skodovce?Toyota levnejsi
nebude.
tomu nebude jinak.Je treba se vyvarovat prilisnemu optimizmu,ale opovrzeni a panika neni
na miste.Toyota prisla aby tu zustala.Kdyz
prisli Nemci do Skodovky tak planovali 300tisic
aut rocne.Dnesni cil je na 600tisic.Kolik bere
inzenyr nebo mistr ve Skodovce?Toyota levnejsi
nebude.
No, já tyhle směry byznysu moc neprožívám, asi jsem moc nacionální nebo na to nahlížím pohledem investora... Jednou sem lacině přijdou a už nikdy neodejdou... A co z nich? V podstatě nic, trocha zaplacených daní, pár levných pracovních míst a další vergl na trhu... Defakto stejně blbý tah jako privatizace. Jen tak dál, všechno prodejme za pakatel cizím, hlavně že bude jakási pomyslná zaměstnanost, kde všichni budou dělat jak barevní u milostpána za lehký nadprůměr, vlastní konkurenci zlikvidujeme a odměnou nám jest troška na daních od milostpána a pár úplatků pro vyvolené funkcionáře, obstarající tento kšeft...
Když už jsem se tak rozjel, myslíte si, že třeba Němci si nechají nasadit takové štěnice na vlastní trh? Ani omylem, buď půjčka nebo maximálně minoritní kapitálová spolupráce. Žádné zaprodávání.
Když už jsem se tak rozjel, myslíte si, že třeba Němci si nechají nasadit takové štěnice na vlastní trh? Ani omylem, buď půjčka nebo maximálně minoritní kapitálová spolupráce. Žádné zaprodávání.
jistě, za to bych střílel (jenže to by mě asi označili za masového vraha, ale u nás je to tak 10 let za dobrý chování, takže by to ještě šlo 😄)
Akorát mezi např. Toyotou a VW u nás je rozdíl v tom, že VW tvrdilo a snad i tvrdí, že Škoda je česká a že má vlastní vývoj a že nejsme nikým omezovaní, ale pravda je samozřejmě jak každý vidí někde úplně jinde (tuhle jsem viděl reklamu na Motynku, kde můžete vyhrát skvělou novou škodu superb a divil jsem se, proč jim na tu obrazovku přijel passat...). Zatímco u Toyoty rovnou víš do čeho jdeš a co budeš dělat, ne že někdo jde celý nadržený do škoda vw, že bude dělat vývoj a jediný vývoj který dělá je ze čtyřválce tříválec (a to jen když bude hodný...). Je to holt v téhle sféře podle mě horší než za komančů, kdy jsme sice třeba nemohli vyrábět motory silnější než 1,6, ale zato to nemusely být žigulíky...
Možná kdyby se lidi dohodli a udělali nějaký puč, tak by se možná dalo něco změnit. Jenže já se nemůžu dívat na krev...
Akorát mezi např. Toyotou a VW u nás je rozdíl v tom, že VW tvrdilo a snad i tvrdí, že Škoda je česká a že má vlastní vývoj a že nejsme nikým omezovaní, ale pravda je samozřejmě jak každý vidí někde úplně jinde (tuhle jsem viděl reklamu na Motynku, kde můžete vyhrát skvělou novou škodu superb a divil jsem se, proč jim na tu obrazovku přijel passat...). Zatímco u Toyoty rovnou víš do čeho jdeš a co budeš dělat, ne že někdo jde celý nadržený do škoda vw, že bude dělat vývoj a jediný vývoj který dělá je ze čtyřválce tříválec (a to jen když bude hodný...). Je to holt v téhle sféře podle mě horší než za komančů, kdy jsme sice třeba nemohli vyrábět motory silnější než 1,6, ale zato to nemusely být žigulíky...
Možná kdyby se lidi dohodli a udělali nějaký puč, tak by se možná dalo něco změnit. Jenže já se nemůžu dívat na krev...
Tady někdo jen zneužívá loginu ATXe. Nevěřím, že tohle napsal ten "skutečný" ATX, co píše na další fóra. Nebo je to on, ale někdo ho právě nakopal do koulí, jinak tu zapšklost nechápu. Co to je za bolševické výblitky o zaprodávání??? A to, že se sem dostanou a už odsud neodejdou, to by mělo být přání a ne obava!!! Co skutečně hrozí je, že tu firmy, nalákané investičními pobídkami vlády zůstanou jen těch 10 let, co budou mít daňové prázdniny, a pak půjdou zase o dům dál. A kdo z toho co bude mít? Zeptejte se v Kolíně, jestli se na to těší. Rakovničtí si na Rakonu-P&G nestěžují, Kujebáci na Karosu-Irisbus také ne ... Přinese to dost. Protože daně ze závislé činnosti jdou ještě stále městům. A kde jsou vyšší platy, hýbe se víc celá ekonomika. Kdyby měli mít Češi 50000 měsíčně jako Němci, tak by firmy nešly sem, ale jinam. A Němci že si nenechají nasadit štěnice na vlastní trh? Což o to, oni by asi i rádi, protože nezaměstnanost je v Německu značná, ale žádné z těch "štěnic" se do tak předraženého kožichu nechce!!!
2 Viados: Tak nevím, ale asi jsi nikdy nemusel "spolupracovat" s těmi podprůměrnými vykořisťovateli, co sem jezdí ze západu se učit řídit podnik. Není to možné s nimi spolupracovat - jsou přesvědčeni o vlastní dokonalosti a neomylnosti a většinou např. jejich vzdělání končí jakousi střední školou... Pak taky možná neznáš termín "zahraniční balík" - to je souhrn všech výhod pro zde pracující cizince. Např. na stejné řídící pozici, kde Čech dostane třeba 120tis. hrubého + auto, tak cizinec dostane 450tis. hrubého + auto + byt s nájmem do 45tis. měsíčně + stravu + oblečení atp. Přitom ti cizinci, co sem natahali československé vlády jsou většinou ti, kteří byli tak blbí, že ani na západě neuspěli... Howgh
Musel, a to osobně s těmi v Rakoně. A můj známý s těmi v Karose. Proto jsem tyto dva podniky zmiňoval. Není to optimální ale lepší než kdyby v nich cizinců nebylo. Příklady jistě znáte (LIAZ, ČKD). V Rakoně i Karose šéfujou cizinci a Češi poslouchaj, jenže to byly právě cizí peníze, kontakty, know-how atd, který tyhle podniky držej na úrovni. Když jsme, podle vás nacionalistů, my Češi tak dobrý, tak máme mít vlastní podniky, ve kterejch nebude českýho dělníka "vykořisťovat" cizí šéf (ale Čech). A ty cizí konkurenční firmy porazíme kvalitou a efektivitou. Pohádka?
Proč myslíš, že je to lepší, než kdyby v nich nebyli cizinci? Byla snad nějaká výrazná možnost zjistit, zda to češi se stejnými podmínkami pro podnik vedou hůře či lépe? Já se znám s několika lidmi, kteří pracují v různých firmách, které vedou cizinci (popř. ještě k nim pár Čechů) a každý tvrdí, že jejich způsob vedení je systém pokus omyl a hlavně se co nejvíc napakovat. A taky znám pár lidí, kteří delší dobu pracovali "pod západním vedením" na západě a nikdy tam nebyl takový chaos v řízení jako tu, nikdo tam takovým nehorázným způsobem neplýtval penězi ani časem, ale taky ti češi, co tam pracovali měli stejné podmínky, jako jejich domorodci (nikdo jim neplatil byt ani jim nedával 4násobné platy...).
Jaký je aktuální stav věci ? Příprav, rozestavěnosti, atd.? Dlouho jsem tu nebyl a zajímá mne to. Zkonfrontovat si zprávy z novin s realitou s někým, kdo tam "do toho vidí" - eventuelně blízko bydlí a sleduje to - zajímá se o PSA/Toyota projekt v ČR. Díky předem.
Moc toho nevím, ale do konce prázdnin by myslím mělo být předáno připravené staveniště a začít stavba.
na [odkaz] jsem dal 4 fotky, které jsem vyfotil, moc toho vidět není, ale aspoň pro představu. Jde zatím o plochu 180ha, z celkových 300ha. Zbytek by měl být v budoucnu pro subdodavatele apod.
na [odkaz] jsem dal 4 fotky, které jsem vyfotil, moc toho vidět není, ale aspoň pro představu. Jde zatím o plochu 180ha, z celkových 300ha. Zbytek by měl být v budoucnu pro subdodavatele apod.
Chtěl bych si něco menšího koupit pro zábavu!
Za kolik by mi to mohli nechat?
Hoďte sem cenu uděláme aukci!
Jen seriózní nabídky!
Za kolik by mi to mohli nechat?
Hoďte sem cenu uděláme aukci!
Jen seriózní nabídky!
Misto aby to prdli do nejakyho mista, kde stala nejaka stara fabrika nebo jina ruina, tak znicej takovy krasny pole ... Fuj!
Treba na Karlstejne...😃) Kolinak Harous...😉
To okolo Kolina nemate neco, co je dobry akorat na demolici? Treba se mi libi, ze v Praze ma stat nova hokejova hala na miste ruin po CKD, nebo centrum Andel na miste jineho provozu CKD ... ale uz ne ty hnusny haly, co se rozlejzaji za Prahu podel D1 az k exitu Jesenice ...
Takova plocha jaka je potreba se jen tak nenajde. A pochybuju, ze by investor chtel nejdriv neco likvidovat a pak tam stavet nove. To by se nemohlo vyplatit ani financne ani casove...
Samozrejme, ze se takova plocha jen tak nenajde, vzdyt jde o uzemi skoro 2x2km. A to, ze se takovyhle investice dejou na zeleny louce je obvykly.
A nikde nic! Kde má ta automobilka být?
= = = to patří ČR1-Radiožurnálu. A jsou tam zrovna dnes 3 články o Kolínu a PSA/Toyota + další o BMW (fabrika v CZ?D?) a další fakta od MF-Dnes a ČTK.
co je tam nového ? Personální agentury či pracovní úřad, shánějící nové odborníky do chystané automobilky , atp.???
Víte něco ? Kdo jste z Kolína, nebo jste z branže a víte aktuální stav stavby i příprav ohledně dodavatelů, poptávce odborníků, atd.?
viz níže - kdo něco víte ?!?! Díky.
Zatim krome nehoraznyho bordelu roztahanyho do silnic asi nic novyho. Teda krome toho, ze se schyluje k takovy mensi afere s dalnicnim privadecem. Pozemky pro automobilku vykupovali za 200Kc/m2 a za pozemky k dalnicnimu privadeci chtej davat (v okoli Velkeho Oseka) max. 20Kc/m2, takze se lidi samozrejme sprajcli a nechtej to prodavat (ani se nedivim). De o to, ze automobilka byl "statni zajem" a dalnicni privadec neni... Kdyz zjistim neco novyho, urcite to sem hodim...
TPCA - ostře sledovaná akce
SHRNUTÍ POSLEDNÍCH UDÁLOSTÍ V PRŮMYSLOVÉ ZÓNĚ SEVER
Samotný podnik Toyota Peugeot Citroen Automobile na výrobu malých automobilů v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry se má začít stavět už tento měsíc. Dosud bylo připraveno území pro výstavbu montážního závodu, skončila také již příprava staveniště. V obou případech zakázky prováděla firma Skanska CZ. Ukončen byl rozvod vody a kanalizace. Japonská firma Takenaka se pustila do stavby montážní haly a administrativní budovy. Nadále pokračuje výstavba inženýrských sítí a čistírny odpadních vod. Probíhá výběrové řízení na vybudování obslužných komunikací. Český Telecom zavedl telefonní sítě. České energetické závody a Středočeská energetická a.s. pracují na přívodu a rozvodu elektřiny. Kromě jiného zbývá postavit vodojem a železniční vlečku, pro níž bude nutné teprve vykoupit pozemky, před začátkem jsou práce na plynovém vedení. Takenaka se postará i o technickou infrastrukturu a energetické sítě. Už se také ví, že svařovnu a lisovnu postaví další japonská společnost Kajima.
Příliš se zatím situace nemění v náboru zaměstnanců. Známo je zatím to, že náborové středisko by mělo vzniknout v roce 2003. Noví pracovníci by měli být známy následující rok. TPCA má v přijmout až tři tisíce zaměstnanců. Ředitel Úřadu práce v Kolíně Josef Blecha nám sdělil, že v současnosti dokončuje jednání s TPCA, ale závěry budou známy až na přelomu ledna a února příštího roku. Úřad práce prý zatím žádné nabídky zájemců o práci v Toyotě nepřijímá. Až někdy v květnu nebo červnu roku 2003 budou moci zájemci o práci v automobilce vyplnit předběžnou žádost, které budou k dispozici na úřadech práce v Kolíně, Kutné Hoře, Nymburku, Hradci Králové a Pardubicích. Ještě předtím má být společností TPCA jmenován personalista, který bude mít záležitosti spojené s náborem zaměstnanců na starosti. Už v říjnu ale ředitel TPCA Masatake Enemoto v MF Dnes prohlásil, že podnik přijímá první manažery a že v červenci 2004 bude společnost zaměstnávat 1,5 tis. lidí a plného stavu závod dosáhne v polovině 2005. Dosud se čeká, zda antimonopolní úřad vydá souhlas s osmdesátitisícovou veřejnou podporou na vytvoření jednoho pracovního místa. Hlásit se již mohou zájemci o dodávky z řad firem nejen pro TPCA, ale i pro jiné projekty Peugeot PSA.
Toyota MC a Peugeot PSA mají do vývoje a výroby malých vozidel investovat více jak 1,5 mld. eur, což je v přepočtu cca 45 mld. Kč. Doteď francouzsko-japonské konsorcium vložilo do projektu asi 300 mil. Kč., stát 1,1 mld. Kč, Město Kolín 70 mil. Kč. Výroba má začít na začátku roku 2005 a z linky má během jednoho roku sjet 320 tis. aut. Cena jednoho modelu má přijít na zhruba 250 tis. Kč. Vyrábět se zde budou jak třídveřová, tak pětidveřová vozidla, jezdit budou na benzin i naftu.
SHRNUTÍ POSLEDNÍCH UDÁLOSTÍ V PRŮMYSLOVÉ ZÓNĚ SEVER
Samotný podnik Toyota Peugeot Citroen Automobile na výrobu malých automobilů v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry se má začít stavět už tento měsíc. Dosud bylo připraveno území pro výstavbu montážního závodu, skončila také již příprava staveniště. V obou případech zakázky prováděla firma Skanska CZ. Ukončen byl rozvod vody a kanalizace. Japonská firma Takenaka se pustila do stavby montážní haly a administrativní budovy. Nadále pokračuje výstavba inženýrských sítí a čistírny odpadních vod. Probíhá výběrové řízení na vybudování obslužných komunikací. Český Telecom zavedl telefonní sítě. České energetické závody a Středočeská energetická a.s. pracují na přívodu a rozvodu elektřiny. Kromě jiného zbývá postavit vodojem a železniční vlečku, pro níž bude nutné teprve vykoupit pozemky, před začátkem jsou práce na plynovém vedení. Takenaka se postará i o technickou infrastrukturu a energetické sítě. Už se také ví, že svařovnu a lisovnu postaví další japonská společnost Kajima.
Příliš se zatím situace nemění v náboru zaměstnanců. Známo je zatím to, že náborové středisko by mělo vzniknout v roce 2003. Noví pracovníci by měli být známy následující rok. TPCA má v přijmout až tři tisíce zaměstnanců. Ředitel Úřadu práce v Kolíně Josef Blecha nám sdělil, že v současnosti dokončuje jednání s TPCA, ale závěry budou známy až na přelomu ledna a února příštího roku. Úřad práce prý zatím žádné nabídky zájemců o práci v Toyotě nepřijímá. Až někdy v květnu nebo červnu roku 2003 budou moci zájemci o práci v automobilce vyplnit předběžnou žádost, které budou k dispozici na úřadech práce v Kolíně, Kutné Hoře, Nymburku, Hradci Králové a Pardubicích. Ještě předtím má být společností TPCA jmenován personalista, který bude mít záležitosti spojené s náborem zaměstnanců na starosti. Už v říjnu ale ředitel TPCA Masatake Enemoto v MF Dnes prohlásil, že podnik přijímá první manažery a že v červenci 2004 bude společnost zaměstnávat 1,5 tis. lidí a plného stavu závod dosáhne v polovině 2005. Dosud se čeká, zda antimonopolní úřad vydá souhlas s osmdesátitisícovou veřejnou podporou na vytvoření jednoho pracovního místa. Hlásit se již mohou zájemci o dodávky z řad firem nejen pro TPCA, ale i pro jiné projekty Peugeot PSA.
Toyota MC a Peugeot PSA mají do vývoje a výroby malých vozidel investovat více jak 1,5 mld. eur, což je v přepočtu cca 45 mld. Kč. Doteď francouzsko-japonské konsorcium vložilo do projektu asi 300 mil. Kč., stát 1,1 mld. Kč, Město Kolín 70 mil. Kč. Výroba má začít na začátku roku 2005 a z linky má během jednoho roku sjet 320 tis. aut. Cena jednoho modelu má přijít na zhruba 250 tis. Kč. Vyrábět se zde budou jak třídveřová, tak pětidveřová vozidla, jezdit budou na benzin i naftu.
ZDRAVÍM VŠECHNY !
Tak - dlouho jsme se nic nového nedozvěděli... Prosím, víte někdo, jak pokročila stavba a kdy začnou první náborové pohovory pro technické odbornosti - lidi s praxí? Musím se kvůli té práci přestěhovat, ale zřejmě to-být v TPCA zaměstnán- bude stát za to a bude to životní perspektiva... No, co vy na to? Nemáte mne za naivku? Zajímá mne váš názor.
Tak - dlouho jsme se nic nového nedozvěděli... Prosím, víte někdo, jak pokročila stavba a kdy začnou první náborové pohovory pro technické odbornosti - lidi s praxí? Musím se kvůli té práci přestěhovat, ale zřejmě to-být v TPCA zaměstnán- bude stát za to a bude to životní perspektiva... No, co vy na to? Nemáte mne za naivku? Zajímá mne váš názor.
www.tpca-cz.com - ale chtějí v podstatě jen ekonomy a technology, pak vyvinuté sexretářky a "lidi do výroby"... a už to probíhá cca půl roku.
Navíc jsem slyšel, že tam stavbou Toyoty zlikvidovali kus pěkné přírody. Nemůžu posoudit, ten kraj neznám.
O daně a vykořisťování 😄 českejch dělníku tady přece vůbec nejde. Spolu se ziskem konsorcia PSA Toyota (jen ať je co největší, proč by to jinak dělali ? a daně přece nebudou platit tak jako tak) to přinese práci spoustě firem nejen v okolí ale i v celé ČR.
Ekologickým problémem tam není těch 300ha polí, který to zabere, ale už spoustu let se táhnoucí spory kolem dokončení D11. Kdo jezdí z Prahy do HK musí dát zapravdu, že už je to neúnosný. Takže další výhoda - budeme mít snad konečně D11 až do Hradce. Nemám nic proti ekologům, ale v tomhle případě bych dal určitě přednost dopravě.
Neznám osobně nikoho, kdo by celou akci neviděl pozitivně.