Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

28 komentářů

Mě ano. Již mám novou, ale přesto by mě zajímalo co nejvýce věcí.
U jakyho auta ti vodesla a kolik si za ni vysolil.Ja ji kupoval pro svyho Peugeota 405 a v Peugeotu za ni chteli neco pres 10 litru a primo v prodejne Bosh sem ji koupil tusim neco okolo 3-3.5 litru.Trona
Odešla mi u Ford Escort po cca 15000km. Prý je to běžné. Většinou začne chybně ukazovat.
Po 15 000???To je nějak málo ne? Já mám Escorta RSko - a tam jede a mám přes 150 000 ale taky doporučili vyměnit..
Bezne? Nie, XR2i som predaval so 124000km a ok. Kolega mal Sierru 2,0 a jemu vydrzala 140 000km. Potom mu motor zacal trhat a zrat 17-20l. Vveobecne odchadzaju nevyhrievane, 3a 4 kontakty su uz vyhrievane a vydrzia viac. Nepomaha im ani demontaz katu 😊.
to 555: tim chces rict,ze kdyz vyndas kat z vejfuku,tak poskozujes lambda sondu? A cim,kdyz je pred katem?
Vo Forde povedali 9500,-Sk +montaz. Nedochdza k priamemu poskodeniu. Ide o to, ze uplne inak prudia plyny a aj teplota v danom mieste sa zmeni. Takze uz nepracuje v idealnom prostredi a nutne to musi skratit zivotnost.
A kolik si dal za novou.???Trona
Nova na Sierru vysla v Bosch cca. 6500,-Sk
No,i to se mi zda docela dost.Zajimalo by me,kolik by vysla ve Fordu?
nezajímavá a zcela zbytečná součást auta, která je většinou jen zdrojem problémů. Netoužím po autě, který takovou součástí disponuje 😄
Nemáte někdo Rendla 19? Mě taky odešla a fakt se mi nechce za ní dávat 3800.- Auto bez ní jede, sice nemá ten správný výkon a šíleně žere, ale prozatim scháním někde jinde. Od kamaráda jsem dostal tip na firmu RALL (www.rall.cz). Jinak jsem sehnal menší pojednání😒br />
"Má-li soustava zabezpečit tvorbu směsi s předokládaným složením,je žádoucí, aby řídící jednotka dostávala informaci o výsledku regulace a případně prováděla potřebnou korekci množství vstřikovaného paliva. Tuto informaci lze získat pouze z výfukových plynů, podle množství zbytkového kyslíku. Jako snímače se používá tzv. lambda sondy. Její funkce je založena na principu galvanického kyslíkového článku s elektrolytem v pevné fázi. Pevný elektrolyt je tvořen keramickým tělískem, které je z jedné strany uzavřeno a pro plyn neprůchodné. Povrchové plochy tělíska jsou z obou stran opatřeny elektrodami z tenké platiny propouštějící plyn. Takto provedené tělísko je na vnitřní straně chráněno porézní keramickou vrstvou a je umístěno ve výfukovém potrubí, kde na něj působí výfukové plyny. Vnitřní otevřený prostor je spojen s okolním vzduchem, který slouží jako referenční plyn. Použitý keramický materiál se od 350oC stává vodivým pro ionty kyslíku.Liší-li se jeho podíl na obou stranách tělíska, vzniká mezi platinovými elektrodami elektrické napětí, které je snímáno kontakty. Toto napětí je závislé na obsahu kyslíku ve výfukových plynech. Jeho zbytky jsou v plynech i přebytku paliva ve směsi. Při bohaté směsi budou hodnoty napětí 800 ÷ 1000 mV, naopak při chudé bude jen asi 100 mV. V přechodové oblasti z bohaté do chudé směsi se napětí mění skokově. Stechiometrické směsi (lambda = 1.0) odpovídá napětí 450 ÷ 500 mV. Vodivost iontů kyslíku je velmi závislá i na teplotě keramického tělesa snímače. Průběh napětí tedy bude také ovlivněn teplotou. Výše uvedené hodnoty jsou při pracovní teplotě lambda sondy kolem 600oC. I rychlost změny napětí vlivem měnícího se složení směsi je závislá na teplotě. Při teplotě pod 350oC je změna v rozmezí sekund, při 600oC reaguje sonda v čase kratším než 50 ms. Proto se při startu motoru regulace složení směsi vypíná až do zahřátí sondy nad 300oC." Proto se taky doporučeje před měřením emisí zahřát motor - nejlépe 20-30 km jízdou, potom má sonda potřebnou teplotu. Napětí na sondě tedy závisí na bohatosti směsi - při změně zatížení motoru a polohy pedálu plynu. Pokud přidáš plyn, zvýší se bohatost směsi a tím i napětí na sondě - je to tedy OK. Po určité době se otáčky už nezvyšují (pokud nehrneš do kopce nebo tomu nešlapeš na krk) a poklesne napětí na sondě, protože směs je v optimálním poměru. Pokud ubereš plyn, ochudíš směs a napětí na sondě jde dolů dokud se otáčky neustálí a směs nebude v optimálním poměru. Ve zkratce tedy, generované napětí není závislé na otáčkách motoru. Smozřejmě, pokud přidáš, nebo ubereš plyn, napětí se změní. Pokud změna otáček ustane, napětí se opět vrátí na normální hodnotu.
Sehnal jsem jetou za 700,-Kč z vrakáče. Novou můžu mít za 2000,-Kč. Auti mám Opel Calibra 2.5i V6. Ta jetá je z Omegy ale je ok. Musel jsem jenom cca o 40 cm prodlouzit dráty. Nechal jsem si to udělat v servisu vse za 750,-Kč.
Přímo u Opela mi ji chtěli prodat cca 3500 - 4500,- pry podle... ble ble ble... To zname takze za 5000,- minimalne. + práce a jsem někde na 6tis. Což se mi vůbec nezdálo. Takže viz níže.
Psal tu někdo že pokud dá pryč kat tak poškodí LS. To není pravda je to ale opačně. Pokud mi auti bez LS dává moc benzínu tak poškodím kat. Minimálnš hroyí ryziko že mi nespálená směs chytne v katu. Tedy podle mě.
Pisal som to ja, na zaklade skusenoti z UK fora. Islo o to, ze Imprezy maju dva katy, velky pri lambde a druhy pomocny na mieste, ako ostane vozy. Prvy sa vyhazduje z roznych pricin... a tym dochadza k vyraznej zmene prudenia vzduchu a teploty. Takto modifikovany voz ma lambu "nacatu" po 2 rokoch jazdenia. Chcelo by to fakt nejakeho odbornika z praxe, aby to posudil.
Mám takovej dotaz. Chápu, že se LS dělí hlavně na dva druhy 1)nevyhřívaná 2)vyhřívaná. To by až tak nebylo pro mne podstatný. Jde mi o to, jestli jde zaměnovat LS mezi typy aut. Např. použít LS ze škodovky do renaultu. Jestli jsem vše pochopil správně, tak LS dávají všechny stejné parametry, ale mají jen různé tvary (šířka závitu, délka čidla atd..) Takže můžu tedy použít LS z jakého koliv auta do mýho Rendla?
Rozhodně nic netvrdím. Ale vzhledem k tomu že se prodávají tzv. univerzální LS tak ano. Ale pozor jsou jednodrátové, dvoudrátové, třídrátové....Jine závity, konektory na spojení...atd. Nejdříve zkus sehnat jetou z vrakace primo na Rendla. cena do 1000Kč.
A jsou čtyřdrátové ? Netušítě ?
Su aj 4 kontakty. Podla literatury je ta asi takto😒br />
1 kontakt je nevyhrievana, kostra je na vyfuku

2 nevyhrievana, ma samostatne + a -

3 vyhrievana, ako 2 ale n avyhrievanie je tam ten dalsi kontakt +

4. vyhrievana, vsetko ma samostatne, nic nie je ukostrene.
Hmm, aha, díky za vysvětlení. A předpokládám že je to od nejhorší k nejlepší. Jakou má tedy výhodu 4 nad ostatníma. Netuším, která bije, takže nepoznám jaká je či není výhoda jaké které koncepce.
Právě do nějaký starý se mi vůbec nechce. Sehnal jsem si podle katalogu asi 5 značek 30 druhů aut kam se dávala. Jenže většinou rok výroby končí někde kolem 1995. To už ta sonda bude slušně jetá a nikdo mi nezaručí, že jí budu příští rok kupovat znova. Teď nevím kdo to psal, universální LS - kdo to vyrábí a za kolik?
Jestli je lamba vyhřívaná či ne je docela podstatné, protože podle toho dává zpětnou vazbu řídící jednotce - tedy pokud máš nevyhřívanou a dáš vyhřívanou, přičemž se ti to podaří zapojit 😄 či naopak, tak při studeném motoru to bude dávat jiné výstupy než při zahřátém a než bude ECU očekávat.
A závěrem - do většiny evropských aut stejně ty sondy dělá zřejmě Bosch (ostatně jako všechnu ostatní elektroniku 😄 ) a do japonských Denso, takže výstupní údaje by měly být u stejné firmy shodné.
Já bych se snad hanbou propad. Znova jsem si projížděl manuál, kterej sem čet asi tak 100x a najednou koukám, že tam mám napsáno písmenama jako kráva Lambda sonda: AUTOLITE xxxxxxx(číslo mám napsaný doma, píšu z práce takže teď ho nevim z hlavy). Tak jsem tak brouzdal po netu a žádnýho distributora kromě USA a Kanady jsem nikde nesehnal. Stejně ty jejich stránky jsou úplně na ho**o, sposta grafiky a blbostí, ale žádný kloudný informace. Neznáte někoho, kdo to tady dodává? Myslím ne servisy, ty na tom mají svý přirážky.
Nema nekdo skusenosti se starou lamda sondou jak se chova ? Kdyz zrychluju a uberu plyn (motor jeste tahne) spotreba klesne podle PP a zachvili se mi zvedne o zhruba 0.7l kdyz odpojim l.sodu nic se takoveho nedeje, je vadna ?
No většinou houpou otáčky, ale to až v poslední fázi. Nejdřív se zhorší emise (neujistíš), ale zcela určitě se zvýší spotřeba a nebo auto někdy bezdůvodně cukne, nebo se motor rozvibrje, ale to poznáš jen když auto s kterým jezdím a znáš ho dokonale. IMHO v servisu ti proměřej a zjistí co. Když se Lamda jen načatá tak to zjistíš až když neprojdeš přes emise.... 😊
Chtěl bych jenom dodat že čtyřžilová není ještě max. Mám v autě pěti-žilovou a mimo jiné odešla do věčných lovišť cca po 102.000km. Tyhle 5-ti žilové mají dvojí vyhřívání a cena cca 8.000,-. Než seženu nějakou z vrakáče, protože ta cena se mi moc nechce platit, řeším to tak že resetnu vytažením pojistky paměť kde se ukládají systémové chyby. No a dokud LS zase neselže (interval cca 1x do týdne) jezdím normálně. Jenom kvůli tomu musím otevřít kapotu a to za jízdy moc dobře nejde 😞( snad si udělám nějaké tlačidlo na palubce a budu to resetovat přímo spoza volantu 😊)))
No, mam Escorta RS 2000 - tam sou lambdy dvě a obě mám v háji a jenda stojí 10 litříků, takže dám v brzké době 20 táců za lambdy- sem z toho velmi šťasten😊)) - Jinak když nepracuje správně lambda, tak i omezuje vstřik - tudíž - například u mne jede auto na nějakých 60% výkonu.