Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat nebude v Srbsku platit 10 let daně, Zastava bude zřejmě vyrábět nové Topolino

Fiat bude v Srbsku osvobozen deset let od daní a získá další výhody. Výměnou za to rozšíří výrobu v Kragujevaci a rozšíří zdejší produkci o dva nové modely.
Zpět na článek
8. 5. 2008 14:43
neregistrovaný "tatra1"
8. 5. 2008 22:40
neregistrovaný "Znalec"
9. 5. 2008 08:30
neregistrovaný "Znalec"
8. 5. 2008 18:48
9. 5. 2008 09:05
neregistrovaný "AG"
9. 5. 2008 15:55
neregistrovaný "AJO"
8. 5. 2008 11:36
Ještě že to neudělal VW
Kdyby se jednalo o VW, mohli bychom si přečíst hodně nenávisti.
Rozbalit vlákno
31
neregistrovaný "tatra1"
8. 5. 2008 14:43
Re: Ještě že to neudělal VW
Kdo vi co je ve smlouvach, ktere nejsou pristupne verejnosti?! Nebo snad jsou?
8. 5. 2008 15:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 5. 2008 19:15
Re: Ještě že to neudělal VW
Vzhledem k tomu, že koncern nevlasnil od počátku ve Škodě nadpoloviční většinu akcií, nevím o čem mluvíš.
8. 5. 2008 20:54
Re: Ještě že to neudělal VW
Pleskat kraviny za každou cenu je tady vyhrazeno jiným... Aneb ševče drž se svého kopyta, jeden GTI tady opravdu stačí... Uvidíme, jestli Fiat se Zastavou dokáže to co VW se škodou...
8. 5. 2008 21:30
Re: Ještě že to neudělal VW
Ad škoda, od r 2000 je 100% vlastněná koncernem VW. Nějaký "desetiletý daňový prázdiny" nějak nesedí. Tady si každej ňouma představuje, že VW nedal na nic ani korunu, tak to ale nefunguje. Mimochodem pojem "daňový prázdiny" je dost často frekventovaným pojmem, aniž by mu pisatel nějak rozumněl.

Ad Zastava, neveřím, že by Fiat udělal se zastavou něco jiného než montovnu. Srbové nemají žádný potenciál na vývoj svého vlastního vozu. Jednoduše řečeno v Srbsku nic není, roste tam jen kukuřice.
9. 5. 2008 09:16
Re: Ještě že to neudělal VW
Kto tu napísal, že VW nedal ani korunu? Pravda, dostal značku aj fabriky za dobrú cenu, ale investoval značné prostriedky, inak by mu bol ten nákup k ničomu...

Nerozumiem, prečo sa pozastavuješ nad úmyslom postaviť "iba" montovňu. V Bratislave má VW tiež "iba" montovňu, podobne mnohí ďalší. Ani TPCA a Hyundai nemajú v Čechách nič viac než výrobný závod. Škoda tiež nebola ďaleko od podobnej reality - našťastie to dopadlo lepšie. Zastava má tradíciu vo výrobe licenčných áut, vlastne nikdy vlastné auto nevyrábala, snáď len Floridu, ale aj to bol čudný bastard. Inak Fiat je v Zastave skoro doma, juhoši vyrábali v licencii napr. aj Fiat 1300, Fiat 600, Fiat 128...
Nič nové pod slnkom.
9. 5. 2008 09:20
Re: Ještě že to neudělal VW
Ale jo...
Nechci se hádat...ale
jen poznámka...

Škodovka má vlastní vývoj? Jako český vývoj? No myslím, že nemáš potřebu ze sebe dělat tady takové ťululum. Škodovka dnes nemá ani vlastní účty. Jaký koliv projekt co se pro škodovku dělá, platí v podstatě Wolfsburská centrála, která přesně rozhoduje kam jaké peníze půjdou (notabene v Eurech, takže je na tom dnes škodovka hodně bitá). V podstatě nejde o vývoj (je kravina aby Zastava měla vlastní vývoj stejně jako škodovka, ale aby zůstala značka Zastava, o nic jiného nejde). Jestli tam bude nějaké vývojové centrum, kde budou Italové a Srbové na půl a budou tam něco šolichat pro Fiat PWT je *. A už je jen otázkou do jaké míry budou modely Zastavy svébytnými od Fiatů. Budou, nebudou...to je oč tu běží.

Nevím... no mám pocit, že už pro samé VW ve snech nevidíš realitu. Realita je taková, že škodovka je skutečně 100% vlastněná VW (což bylo součástí dohod nejspíš). Daňové prázdniny také měl VW, takže tvoje poznámky na adresu Fiatu a Zastavy jsou bezpředmětné.
9. 5. 2008 19:09
Re: Ještě že to neudělal VW
Ano, škoda má český vývoj a má i české designové centrum. Pracují tam čeští designéři, čestí inženýři. Co vím, pracovali na několika projektech přímo pro VW a vyvíjeli i svůj vlastní benzínový motor s obsahem přes dva litry. To, že jsou teď placení německem, z toho nedělá německý vývoj.
Zpochybňovat to, že škoda nemá vlastní vývojový potenciál je velmi směšné.
Srbové vždy jen licenčně montovali - nic pořádného nevyvíjeli. A to jsou podstatné rozdíly mezi automobilkou a "montovnou".
9. 5. 2008 20:45
Re: Ještě že to neudělal VW
Škoda vlastný vývojový potenciál, to bezpochýb. Aj keď ten pomyselný volant držia v rukách Nemci, a dosť konštruktérov, pokiaľ viem, je zo všetkých kútov, nie iba z Čiech - ale pokiaľ považuješ napríklad Slovákov za domácich, nemal by to byť problém. ;-)

Otázka je, koľko toho vlastného potenciálu nechajú sitami pretiecť do finálneho produktu. Tí českí konštruktéri sú striktne a presne riadení a v mnohých veciach držaní pekne nakrátko. Často kritizujem škodovky - a myslím si, že keby domáci tvorcovia mali voľnejšie ruky, finálne produkty by vyzerali trochu inak, z technickej aj dizajnovej stránky - nemusím snáď ani podotýkať, že lepšie.

Juhoslávia na tom nikdy nebola, čo sa týka áut, veľmi dobre. Skôr ale treba hľadať príčiny niekde inde, nie v ľuďoch samých. Nákup licencie bol jednoduchší a v konečnom dôsledku lacnejší aj časovo výhodnejší. Automobilka vznikla čiste ako dôsledok akútneho nedostatku áut - akýchkoľvek. Mimochodom, s tým vývojom nemáš tak celkom pravdu. Yugo Florida je dôkazom, že snahy o vlastný automobil boli, a sčasti sa podarili aj realizovať.
:-)
9. 5. 2008 20:56
Re: Ještě že to neudělal VW
Já bych neřekl, že němci škodovku řídí nějak špatně. Škoda je zisková, stále roste a rozšiřuje paletu modelů. Prostě se velmi slušně rozvíjí, tak proč experimentovat. Je to hlavně díky tomu, že Škoda nabídla slušný potenciál, zkušenosti a silnou značku s tradicí.
Srbové naproti tomu nemají nic, kdo zná Srbsko ví, že to nejsou žádní přeborníci ve strojařině, ale spíše zemědělci, které více zajímala kukuřice než vývoj vlastního vozu.
9. 5. 2008 21:07
Re: Ještě že to neudělal VW
Presne, ale nevidím ich preto v nejakom horšom svetle (ten tón z Tvojich príspevkov cítiť), ani im nemožno zazlievať že vychádzajú Fiatu v ústrety ako môžu. Ani Fiat si za to nezaslúži žiadnu výtku - je to proste prax a realita dnešného sveta, a v novodobej histórii Európy, s výraznými (najmä politickými) zmenami nijak výnimočná. Využil to aj VW, práve tak ako teraz Fit, takže myslím, že niet veľmi o čom polemizovať. :-)
9. 5. 2008 21:15
Re: Ještě že to neudělal VW
Já jen vidím to, že Zastava je jen montovna se zkušenostmi montovat auta, ne vyvíjet. Příležitosti na koupi automobilek z bývalého východního bloku jsou již dávno pryč. VW zde příkladně ukázal, co jde s poměrně neznámou a opovrhovanou automobilkou udělat. Škoda má dnes renomé a respekt. Kdo by to byl před 15ti lety řekl.
9. 5. 2008 21:50
Re: Ještě že to neudělal VW
Pletieš hrušky s kolečkami - spraviť pojem z pojmu (ktorý ale dokurrvili komunisti) je trochu rozdiel ako urobiť pojem zo značky, ktorá vznikla len kvôli montáži licenčných áut. Že sa po čase Zastava snažila o vlastné auto, aj ho nejaký čas vyrábala a predávala, jej slúži ku cti, ale históriu ako Škoda určite nemá. Takže spraviť z nej svetového hráča nedokáže asi len tak niekto, povedal by som, že nikto. Ani VW nie, ten by do tak riskantnej akcie ani nešiel.
12. 5. 2008 11:13
Re: Ještě že to neudělal VW
Soucasti podminek pro prodej Skody-Auto koncernu VW bylo zachovani vyroby favoritu a jeho dalsi modernizaci. Druhy uchazec ve vyberovem rizeni Renault - chtel vyrabet auta na bazi starsich Renaultu - Tudiz licencni montovna, to ze ve Skodovce byl nejaky vyvoj nebylo dano vyrobnim potencialem, nybrz pozadavkem vlady. howgh...
9. 5. 2008 12:16
Re: Ještě že to neudělal VW
hej a ty si pekny ... Nic ine len Kukurica rastie tak akurat pred tvojim domom a okolim a v tvojej hlave.S takymto nazorom sa divim,ze vobec mas internet.Vsak si tam ani nikdy nebol...
9. 5. 2008 19:10
Re: Ještě že to neudělal VW
Já se zase divím, jak někdo s tak mizernou úrovní psaného projevu má vůbec odvahu se takto někde prezentovat.
neregistrovaný "Znalec"
8. 5. 2008 22:40
Re: Ještě že to neudělal VW
VW ma vetsinu ve Skode od roku 1991. Soucasti smluv s vladou byly i podstatne danove vyhody. Tak tady laskave NELZI, ubozaku!
8. 5. 2008 23:09
Re: Ještě že to neudělal VW
V roce 1991 VW koupil 30% podíl akcií ve Škodě. 30% odjakživa není "většina" - ubožáku. Ještě nejaké dotazy?

PS: Klidně se rozepiš o těch daňových výhodách, ať se můžu zasmát "Znalče".
neregistrovaný "Znalec"
9. 5. 2008 08:30
Re: Ještě že to neudělal VW
Takze opet lzes! 30% opravdu neni vetsina, ale VW take v roce 1991 ziskal vetsi balik nez 30%, jak si snadno muzes overit. A tento balik, byt to jeste opravdu nebylo 100%, byl kontrolni! Jestliá ovsem vis, co znamena "kontrolni balik akcii". Takze dost lzi, chlapce!
9. 5. 2008 08:41
Re: Ještě že to neudělal VW
Máš pravdu a ještě uzavřel (VW) v letech 1993-4 dohodu s tehdejší vládou, že deset let nesmí v ČR vzniknout konkurenční automobilka. Tyto informace jsou pravdivé, protože jsem byl v té době zahraniční specialista u jedné nejmenované společnosti a generální ředitel se mi na jedné schůzce zeptal co na to "domorodci". Odpověděl jsem mu, že "domorodci" o tom neví a vláda si to určitě nechá pro sebe.
9. 5. 2008 19:12
Re: Ještě že to neudělal VW
To jsou ale konspirační kecy. Ano jistě, 10 let nesmí vzniknout konkurenční automobilka. K smíchu... Jako by se automobilka dala postavit za 10 let... Montovna ano, ale pravá automobilka? Proč by proboha stavěli novou automobilku.
9. 5. 2008 20:49
Re: Ještě že to neudělal VW
K smiechu si teraz ty, nehnevaj sa. Nechceš pripustiť, že aj VW si užíval v Čechách výrazné zvýhodnenia za svoj vstup do Škody. A fakt, že 10 rokov nemali na domácej pôde ďalšieho kokurenta (čo dnes minimálne v podobe závodu Hyundai majú, napriek tomu, že "to nie je automobilka, len montovňa"), bol teda dosť silná, a nie veľmi čistá hra.

Mimochodom - automobilkaje každý závod, produkujúci autá. Bez ohľadu na to, kde boli vyrábané autá vyvíjané. Alebo, ak tam nesídli ani vývoj, tak to nie sú autá ale bagre? >:D
9. 5. 2008 21:10
Re: Ještě že to neudělal VW
Promiň, ale tvrdit něco o tom, že tady nesměla vzniknout automobilka, je kec. Měli jsme Tatru. Tatrovku se stát snažil prodat pěkne dlouho a rozhodně se neohlížel na nějaký VW, kterému by prodejem vznikla konkurence. Žádná taková dohoda nikdy nebyla a neexistovala. Tím by stát prostě záměrně zničil svoji "zlatou" Tatru. Já mám na pojem automobilka jiný pohled než ty. Asi stačí někdy zajít podívat se do montovny jako je třeba TPCA, kde se prostě jen "montuje", dojede kamion dílů a ve fabrice se to jen kopletuje. A pak například ve Škodovce, kde se přímo vyvíjí, navrhuje a mlžeš viděgt jak se z hromady rudy odleje blok motoru atd. Vidím to jinak.
9. 5. 2008 21:47
Re: Ještě že to neudělal VW
Tak aby sme si neplietli pojmy a dojmy - šlo o to, že češi nepustia do štátu ďalšiu konkurenciu 10 rokov, t.j. vstup ďalšieho svetového hráča - predsa nechceš tvrdiť, že Tatra by mohla byť svojou výrobou osobákov konkurentom Škode alebo VW...

Je úplne jedno, či s autá kompletujú z dovezených dielov, alebo sa vyrábajú zo surovín - z pohľadu obchodníka a vstupu nových modelov na trh je to úplne fuk. Ide o produkt, nie spôsob výroby. letieš sem veci, ktoré na výsledný efekt nemajú žiadny priamy vplayv.
9. 5. 2008 22:09
Re: Ještě že to neudělal VW
Žádná taková dohoda nikdy neexistovala, to je prostě blaf. Schopnou atomobilku jsme měli jen jednu a novou továrnu tu nikdo ani stavět nechtěl. Žádná montovna by škodovku ani neohrozila. Pro montovnu je v podstatě jedno, jestli stojí v ČR, v SK nebo na Ukrajině. Jsmě v Evropě, vzdálenosti jsou tu velmi malé a ekonomické rozdíly zase velké.
Automobilový boom nastal až koncem 90 let. Logickým vývojem se zde až nyní usadily montovny. Žádných záhadných 10 let na to vliv nemělo.

Prostě na to máme jiný názor.
11. 5. 2008 22:13
Re: Ještě že to neudělal VW
Máš pravdu. S tou jednou výnimkou, že to nie je blaf ale realita. Ale tiež si myslím, že keby do ČR prišla v tej dobe ďalšia automobilka, na Škodu by o žiadny zásadný vplyv nemalo. ;-)
12. 5. 2008 17:45
Re: Ještě že to neudělal VW
že to není blaf? Tak sem děj nějaké argumenty.

Já říkám, že je to stejný kec jako to, že rusáci nám nedovolili vyrábět nic lepšího než mají oni (Škoda 720). To byl taky nesmysl.
9. 5. 2008 08:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 5. 2008 11:19
Re: Ještě že to neudělal VW
citace Tipcars.com : "Než došlo k samotnému spojení...
uběhla řada měsíců postupného sbližování a spolupráce VW a Škody. Celý rok trvaly přípravy, než se došlo ke smlouvě. Ta byla nakonec podepsána 28. března 1991 odpoledne. Podle smlouvy dostala nová společnost název Škoda, automobilová akciová společnost a dnem 16. dubna 1991 se stala jedním ze společenství VW. Hodnota škodovky byla oceněna (včetně přihlédnutí ke zadlužení) na 800 miliónů marek. Koupí emitovaných akcií za 300 milionů marek získal VW 31% podílu ve Škodě a k tomu zaplatil 120 milionů marek, jimiž umořil část dluhů továrny. Podle smlouvy měl zaplatit v r. 1994 dalších 350 milionů marek, jimiž získá celkem 50,5 % akcií a 40 milionů marek na další snížení dluhu. V roce 1995 měl pak VW zaplatit třetí, poslední částku, kterou by se investice zvýšily na konečných 1,2 miliardy marek a podíl dosáhl konečných 70%."
12. 5. 2008 11:35
Re: Ještě že to neudělal VW
Dalsi zajimavou veci kterou jsem nyni v rychlosti nasel je toto (cit. ekonom.ihned.cz):
"Když na začátku devadesátých let německý Volkswagen vstupoval do mladoboleslavské Škodovky, stát k tomu účelu vytvořil Škodu Auto, a. s. Všechny dluhy a ekologické závazky byly převedeny do státní akciové společnosti Prisko, která měla v době privatizace bankovní dluh 4,5 miliardy korun a pasiva 7,2 miliardy.
Prisko (ve vlastnictví Konsolidační banky, která ho získala od Fondu národního majetku) drželo akcie Škody Auto, jež představovaly 69 procent základního jmění."
9. 5. 2008 09:08
Re: Ještě že to neudělal VW
No tak to mal vo VW v Bratislave. Podobne ako Peugeot v Trnave a KIA v Žiline... ;-)
Nechápem, prečo by mal niekto vyjadrovať nejakú nenávisť, keby to bol VW...skôr ma napadá, že Ťa chytá istá paranoia, pokiaľ ide o VW...
8. 5. 2008 18:48
Srbi a FIAT
Želám to srbom, už si užili príkoria a vojen až až. A pamätám sa na kedysi veľmi žiadané Zastavy myslím , že to boli licencné F 128. Takže snáď nadviažu na bývalú kvalitu starých aut Zastava a obohatia aj náš trh dobrými autami.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "AG"
9. 5. 2008 09:05
Proč ne?
Je to poměrně logický krok.V srbsku se budou montovat levné modely s vysloužilou technikou jako protiváha konglomeraci Renault-Dacia.Je vidět,že i auta tohoto typu osloví hodně zájemců zejména poměrem cena/užitná hodnota,takže to nemusí být krok do tmy.Navíc odložená technika ještě stále nemusí být nutně zastaralá,v dnešním konkurenčním boji stárnou veškeré technologie daleko rychleji,než dříve.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "AJO"
9. 5. 2008 15:55
Re: Proč ne?
Nejak tak bych to take videl...analogie s Dacii - ktera licencne vyrabela Renaulty (tusim, ze "klasicka" Dacie byla 12ka Renault). Zastava donedavna delala derivaty prastare 128 Fiatu. A pokud se nepletu, tak tam take montuji minule Punto. Cekal bych, ze si touhle akvizici Fiat sichruje levne vyrobni kapacity nekde "pobliz Evropy" pro vyrobu avizovaneho svetoveho auta...jelikoz minula verze projektu - Palio - v evrope zrovna prodejni rekordy nelamala. Ale pokud vim, tak v jizni americe jich jezdi pomerne dost. Cili bych ocekaval neco o malo nad urovni Loganu s libivym designem, ktery se jim momentalne celkem uspesne dari (dodnes smutnim po puvodni Barchette, Coupe a dvojce Bravo/Brava).