Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

173 komentářů

z prispevku ktere tady vsude okolo ctu se vsichni zaobiraji jednotlivymi typy aut, navzajem si je vychvaluji , navzajem si je pomlouvaji 😉. Nikde ale tady nikdo neresil otazku, ktere auto je dnes na NASEM trhu nejvyhodnejsi z hlediska nabizene hodnoty, tj. vuz prakticky,bezpecny, usporny, a koneckoncu i esteticky .......Skoda?Renault? Peugeot?Nemci? Japonci? Jaky je Vas nazor?
Az vymyslis vzorecek, jak ze vzhledu a prakticnosti spocitat objetivne uzitnou hodnotu, pak lehce auta seradis podle hodnota/cena. Ale protoze to nejde, resi se to slovy. A neni pravda, ze se to neresi na zadnem foru, resi se to prakticky na vsech forech.
Co je auto? Prostredek jak se rychle,bezpecne dostat z bodu A do bodu B.Apos podle mne. Jasne jsou auta ktera se tam dostanou rychle, jsou auta, ktera se tam dostanou i pres les, kde jina auta proste neprojedou.Ale porad je to otazka prepravy lidi a materialu. A je to otazka ceny a vkusu. Kazdy ma na tohle vlastni nazor.

Proto jsem zalozil tohle forum, v jinych forech se bud resi jedn. znacky a typy, nebo se resi jednotlive vlastnosti vozu. Ale koneckoncu jako vsechno i vyber auta je kompronmis.....
Hm. Tak podle mě je tedy nejlepší nějaká bezcenná ojetina, neztratí časem tolik hodnotu, když skoro žádnou nemá... Ale těžko se u nich dá mluvit o bezpečí, natož pak o nějaké estetice.A u nových aut je to asi celkem jedno, všechna mi přijdou na jedno brdo. Jak někdo někde řekl, dnes už nejsou špatná auta, jen dobrá a ještě lepší. Ale třeba to tak není, nevím, o nová auta se nezajímám.
to oddie: Já jsem prostě pro, jezdit radši dvacetiletým udržovaným autem vyšší střední třídy než novým Matizem nebo Fabií Junior.
...nehledě na to, že cena zrovna toho mýho modelu už nikdy neklesne pod nákupní, na to se ho vyrobilo příliš málo kusů...
Jo jo přesně tak. Držejí si svojí udržovací cenu a za 20 let to bude exkluzivitka...
ace: to já celkem na exkluzivitu kašlu, i když, na pěkný kousek se taky rád podívám! Ale doma to mít nemusím... Jinak dík za tel., už jsem volal a zeytra se přijedu mrknout.
rbaron: já vim, nějakou dobu už tě tu znám. Akorát, ty jsi nepřítelem dieselů, a já jejich příznivcem...
to oddie: Nejsem ničím nepřítelem. Jenom koupě auta za milión a pak vytahování, že žere čtyři litry 😄 Za to objedu několikrát zeměkouli se svým benzínožroutem 😄 A starý diesely, to je zase akorát parta koksu. Never ever...
Hihi, nekupoval jsem auto za milion, mám tu zmiňovanou "partu koksu". A nepřijde mi to nějak strašný, akorát prostě nejsem závodník, a nemusím trhat rychlostní rekordy.
presne tak ve svem prispevku si vynechal pojem bezpecnosti, ta je neodiskutovatelna, o estetice ma kazdy svuj nazor, treba novy C3 je podle mne nadhrny, ale je drahy.....

Clio neni vubec skaredy, ac ne tolik co C3 ale vychazi financne mnohem lip.

Fabku zminovat nebudu, tam je to o motorech a cene

206ka, to samy co C3....

vyber si pak )))
No, tak když budu sázet především na bezpečnost, tak nebudu uvažovat o škatulce velikosti Clia apod. (i když v současné době mám něco stejně malého). Když mi půjde hlavně a především o bezpečnost, radši než nové malé si koupím ojetý Land Cruiser apod 😊))
spis je to o tom, ze pokud clovek nema na vic nez na maly auto(coz aspon tak v mem pripade je) tak musi PRAVE u tohoto maleho auta zohlednovat bezpecnost

jak rikam je to kompromis....

a ja myslim ze treba prave Clio je na tom dobre, kdo jinej ti da v zakaldu 4 pytle ABS a predpinace

skodovka?
Jasně, to je věčná debata nové vs. ojeté...
Já jsem jednou podlehl reklamě na "Fabii již od 229tis" a vrhnul se do ceníků, na kolik by mě tedy vyšla. A když jsem tam započítal vše, co by podle mě moderní auto mělo mít (přece jen už jsme ve třetím tisíciletí), byla asi za 450tis. No a za tuhle cenu, když si vezmu čtyř, pětileté ojetiny, se dá koupit i neskutečný vagón... který navíc i ojetý vydrží pravděpodobně déle než ta Fabie. Ale uznávám, někdo to musí koupit nové, abych já pak měl od koho kupovat ojetiny 😊)))
ja pujdu do noveho.....prvni a male, doted ojetiny, ne ze bych s nimi mel spatne zkusenosti, ale novy auto je novy, ja nejsem priznivcem mit auto 3 roky a pak novy.Takze diesel a malej ale v plny vybave, pracuju v nemecku takze budu jezdizt domu MOC a CASTO, a pokud bude OK, tak za par let neco jinyho.
Jednoznačně FORD SCORPIO!!! Eventuelně ojetá Maxima.
Je jednoznačně nejlepší, prostormé pohodlné tiché ekonomické,...
Avatar - pallas
pallas
... alebo Picasso 2.0 HDI s odpoctom DPH.
Pokud nejsi platce DPH,nevadi ti ,,male,, vozy a chces nove, tak jdi do Octavie TDI 66kw.Co se tyka pomeru ceny/uzitne hodnoty vychazi jednoznacne nejlepe, navic je mozne snadno a pomerne lacine zvednout vykon na cca 85 kw.Takze timto autem budes velmi svizne jezdit, nic to temer nezere, ma obrovsky kufr, dobry podvozek,vynikajici brzdy, je kvalitne zpracovana.Snad jen plasty a potahy pusobi lacine.Pokud nevadi starsi, tak bych volil neco nemeckeho s motorem TDI(Bora,Golf IV,Passat).
A kolik stojí ta "ochcavka" TDI, když "v pomeru ceny/uzitne hodnoty vychazi jednoznacne nejlepe"? 200tis??? Asi těžko, co? Velkej kufr to má, to je pravda, ale to je asi tak všechno, co má. Když si sednu za volant, za mně už si nikdo nesedne... leda že by neměl nohy.
Oktavka je zbytecne velka)))), jezdim sam. To radsi neco mensiho a ve vybave.
Ojetý Škodovky jsou u nás naprosto nesmyslně drahý, z čehož vyplývá, že je dobrý koupit novou (i když jezdit ve stejnym autě jako 3/4 národa je vopruz), protože tolik neztratí na ceně. Jinak je Chrochtavka fakt divný auto, nemám ho rád.
Pro me je idealni takove auto, ktere nema prehnanou porizovaci cenu, ma slusnou vybavu a hlavne cesta s nim do prace me vyjde lacineji, nez kdybych jel mezimesto busem a MHD 😊) Co bych pak chtel? Stoji to min, ziskam vic casu denne, svoboda .. hawaii 😊
Hmm, tak pak Hyundai Akcent. Dobrá výbava, dobrá cena a stou spolehlivostí na tom zase až tak hrozně nebude. Holt vydrží třeba jen 200 tis místo 400, ale kdo najede 200 tis... respektivě kdo najede 200 když si koupí takové nebo podobné auto. Na delší vzdálenosti jsou udeální velké limuzíny s dostatečným výkonem. Na popojíždění stačí něco takového jako je Hyundai, nebo Daewoo. Znám uživatele ubou značek a kupodivu si je pochvalujou, sice vědí že nemají žádní zázrak, ale spotřeba je slušná cena taky a nikdo to nekrade a mají výbavu včetně klima. A nikdo na tom neměl poruchu.


Například Sonata je docela pěkné auto. A docela slušně i jezdí, pravda převodovka není zrovna ideální, ale za ty prachy....
Jděte se * s těma oktávkama...😡
Podle me 2002 Honda Accord EX,V6 3.0L coupe, za tu cenu slusna vybava, nejvyssi kvalita,pomerne dobra spotreba...
Hmm, jenže v ČR není tenhle motor moc fajn, neb povinné ručení spadá do té nejdražší hranice...
Ace:Ty taky někdy přemejšlíš o velikosti motoru jinak než čím větší tím lepší?😊)
No to je jasný. Čím větší, tím lepší. Neb jak všichní víme. Objem ničím nenahradíš... Sen je Bílé Eldorado Convertible s V8 o obsahu 8.2 litru.

Jenže tato rubrika se jmenuje "Nejlepsi auto-z hlediska cena/nabizena hodnota" což Eldorado degraduje, někam na poslední místo 😊
Hm. máš pravdu, až na tu bílou barvu😊. Nicméně porovnání cena/nabízená hodnota je kravina a vymysleli ho ti, co nabízejí levnej šmejd a ospravedlňujou to nízkou cenou. Neznám nikoho, kdo by si koupil třeba auto nižší kategorie než chtěl, jen proto, že poměr cena/výkon je lepší než u luxusního vozu. 6 válcu je vážně minimum, 4 válce jsou zajímavý jen s turbem, ale to je zase jinej příběh.
...."jenze v CR neni tenhle motor moc fajn"....Podle zatim vsech moznych dostupnych informaci je tenhle motor zatim nejlepsi jakej Honda kdy udelala, tzn. patri k nejlepsim vyrobenym motorum vubec....😄
No já se nabavím a kvalitě motoru. Honda má tradičně dobré benzínové motory. To je bezesporu, ale platit za povinné ručení ročně 10 tis kč není pro většinu majitelů v ČR nijak přijatelné. Pravda pro vás to jsou tři stovky babek 😄 ale to je taky téméř průměrná čistá mzda v ČR 😒 Takže dávat jeden roční plat jenom za pojistku.... Pravda takovej člověk si zase nekoupí 3.0 V6 Hondu... i když starší není problém. V ČR je ideálním autem pro běžné ježdění motor do maximálního obsahu 1850 ccm kde je pojistka v pohodě. Jinak já už bych nechtěl nic co má méně jak 6 válců 😊
Nevím proč zrovna Accord, v čem je tak geniální...Třílitr se unás zatím opravdu moc nechytá, prostorově je to chabý, je to kupé, vysoký riziko krádeže a je to předražený - takže pozitiva nic moc.
Dvoudveřovej Accord s třílitrem se mi moc líbí. Sice jsem v tom nejel, ale myslím, že to bude dobrý, samozřejmě s tím, že kupé je prostě jen pro 2 lidi.
No je Coupe a Coupe. Do mého coupe se vejde 6 lidí a to zcela legálně 😄 6 pásů tam je, vážně.
Jasně, málem bych zapoměl....jsou i vyjímky😄 6 Amíku do Caddyho, třeba se do Accordu taky vejde 6 Japonců, ale zas by tam neměli ty pásy 😃)
Objem nicim nenahradis a kdyz uz mas jednou 6ti valec, tak nelze uvazovat o downgrade. S tim naprosto souhlasim. Mam Mondeo ST200. Jinak velmi dobry pomer vykon/cena/nabizena hodnota je nove ST220 v kombiku s odpoctem DPH na bilych znackach - za nejakych 858kKc.
To se Ti jako zdá příznivý, mondeo za 850 litrů?to je trošku silný kafe, na střední třídu...😄
To: Jan_Delo. Pouhy parametr stredni trida je o nicem....a btw viz tema - cena/nabizena hodnota. Srovnatelne parametry s konkurenci jako vybaveni,vykon,jizdni vlastnosti a spolehlivost mi za tech 850kKc pridou velmi priznivy. btw: nejsem dealer Forda, jen "zatim" spokojeny zakaznik.
Howard
karta> No nevim, ale pro me vychazi (a taky vyslo) RSko o dost vyhodneji😒br />

1. Cena o cca 350 litru nizsi pri srovnatelne vybave (ST 220 za 1,1 proti vybavenemu RS za 0,75)


2. Sila motoru priblizne stejna (pri chiptuningu rekl bych jeste lepsi - ST motor moc nenatunis a od spodu bude mozna turbo zivejsi, to ovsem priznavam varim z vody)


3. Jizdni vlastnosti predpokladam podobne (samozrejme mam 17")


4. O odpoctu DPH se nebavim, to neni tema pro me


5. Sedaky v RSku nejsou prilis vzdalene od Recar atd. atd.

Mondeo pro me svoji vyssi cenu zkratka neobhajilo a pri podobnych vykonech a uzitnych vlastnostech (kufr, velikost, bezpecnost) bych snad mohl uvazovat uz jenom o jeste levnejsim Seatu Leon. Samozrejme je vse o otazce, kolik clovek za auto je ochotny utratit a pak v dane kategorii vybrat pro nej nejlepsi volbu.
to Howar😜 Nic proti RS, docela se mi líbí ale... ST je o trochu silnější, má o trochu lepší podvozek, o trochu lepší interiér atd. Prostě...zkus se k tomu někde dostat a porovnat na vlastní kůži (stačí 200, 220 je ještě dál). Jinak 100% souhlas s tím, že je RSko za ty peníze solidní povožení.
Howard
karta> Za 850 litru je ST vybornou volbou, myslim. Ze bude ST o neco vys nad RS taky predpokladam, ovsem dokud se nesvezu, nemuzu rict v cem 😄

tomcat> Ve vetsine se s tebou shodnu - hlavne predpokladam lepsi podvozek u ST. Co se vykonu tyce - kolik vazi ST? Po chipu bych si tipl lepsi prubehy u RS. Interier - nevim, je to vec vkusu a mne se RS velice libi. Ale jak jsem uz rikal, jeste jsem nesedel v ST, takze nemuzu rict (mozna by se mi ten libil jeste vic).
To Howar😜 Nekdy koncem srpna by melo byt ST220 u dealeru jako predvadecka, tak to muzes testnout. Btw: dobry napad i pro me, jak si to porovnat testnutim RS Oktavky, jestli to Skoda dealeri umoznujou.

Btw2: Nejnebezpecnejsi auta s ridicem jsou krome primarne opilcu...ty, co "nesedej" a nejedou, zvlaste ruzne stare vraky obecne a dale TD,SD s ruznyma "tuningama" s cervenym "I", co jedou po dalnici 190km/h v levym pruhu nebo v neprehledne zatacce zacnou predjizdet a dojde jim dech....

Ja jezdim v pohode a kdyz je potreba napr. pri predjizdeni ci potencialni kolizi treba, tak se vykon a hlavne perfektni tovarne odzkouseny vyladeny podvozek a vykon hodi.

To Tomcat: poslu mejla. Jinak to novy STcko ma stejnej zvuk 😄 a jede lip na dalnicich. Jinak stejny. Ale to "stary" je IMHO hezci a v CR se jich prodalo jen 20ks a jen tak ho na silnici nepotkas a vubec obecne se jich moc nevyrobilo - diky nabehu noveho mondea stopli vyrobu prestoze byl zajem. Jinak to "stare" ST200 mam proste nejak rad a nikdy ho neprodam 😊.
to Howar😜 ST200 váží až na pár kilo stejně, jako RS. Teoreticky vzato by mohlo RS táhnout, díky turbu, líp ve středních otáčkách. Vím, že když jsem se občas na dálnici přetahoval s různými 1,8T, TDI a spol., tak, pokud jsem nepodřadil na 4, jsem jim do 140 moc neujížděl. Co se týče čipu, až se svezež někdy STčkem, poznáš, že je to hotový auto a žádnej čip to nepotřebuje.
to Karta: Nový ST mi připadá takový už trochu moc velký, ale taky supr.
Howard
tomcat> Ja ten cip myslel pro RS - pak je jeho vykon i pres 160 kW a prubeh je o dost lepsi nez u ST. Atmosfericky motor samotnym cipem nijak nezlepsis, tam by bylo ke zvyseni vykonu potreba o moc vic uprav (nakladnejsi a s mensim efektem), proto jsem pouze u turba.


Jako priklad - sefova Honda S2000 (240 PS), kterou pokud poradne netocis v otackach, tak je dle me "jalova" (cimz nerikam, ze bych si ji nenechal libit 😊
To Howard, Tomcat: S pribyvajicim vekem a rodinym zivotem nejak potrebuju vozit vic a vic veci a to nejenom pracovne. Jo doby, kdy jsem jel na 14dni na bramborovou brigadu na gymplu s igelitkou a kopacim micem jsou nenavratne pryc. Dneska narvu na tyden dovolene, nekam na jih k mori, plne STcko hatchback ve dvou lidech. Novy ST v kombiku je pro me na pomer vykon/cena idealni reseni - kdybych byl "za vodou" tak by mi vyhovovala RS6. 😊. Jinak pro odlehceni z tematu, letos postrech z nalodovani na trajekt na Korziku😒br />
~50let Helmut z Hamburku ridi ten nejvetsi a nejluxusnejsi karavan od MAN, co se vubec vyrabi vc. mahagoove kuchyne uvnitr. Ma podobne rozmery jako Liazka-domichavac.

Na privesu 2xYamaha vodni skutry a 2x 4kolka Y motorka. Dalsi vhodne zabavne predmety jako serfy, cluny, kola,skutr - chytre ukryto v utrobach MANu. Preci jenom neni dobre se moc "predvadet"...........

No a za nim manzelka-blondyna-"kuze jaksepatri" ~30let v off road Mercedesu ML500 AMG - 350koni V8 k tomu 2hadi ~~ 7-13let.

Offroad, dle pohotoveho Interview mistnich, je samozrejme jen na jezdeni do supracu na nakupy a zajisteni zasobovani 4lidi na 2 tydny.

Dovolena jaksepatri. 😊
He he he 😄 No a proč ne. Já mít ty prachy tak to dělám taky. I když pravda asi bez těch otravných hadů. Mno jinak kámoš se málem na říšský dálnici vysekal, když strnul údivem. Taky nějaký velký karavan nicméně zajímavější na tom bylo, že měl na zadku takovej ten nosič kol. Jenže tenhle bl větší a místo kol na něm měl Smarta 😄 Mě to příjde jako maximální záležitost 😊
to Karta: Já mít ty prachy, tak se na vožení všeho toho harampádí vyseru, na místo doletím nebo dojedu normálním autem, ubytuju se v nějakym solidnim hotelu a čluny, kola, skůtry, motorky, jachtu, ženskou a tak si najmu na místě. Můj ideál je jezdit s kartáčkem na zuby a VISA kartou.
to je fakt, tomcate ... ona ta strategie pujcit a ne vlastnit je casto prekvapive vyhodna uz pro beznyho smrtelnika, nejen pro milionare ... proc si zasirat barak haraburdim, ktery uziju jednou rocne na dovoleny?
To Tomcat: kartacek si koupis, takze v podstate staci jen ta VISA. I kdyz mozna lepsi kombinace je: karta+kartacek+destnik. V posledni dobe mi lidi rikaj, ze se vracej z dovoleny z venku bud okradeny nebo v horsim pripade tam jedou autem a zpatky pote, co jim nalozeny auto slohnou, zpet vlakem. Cestovani s destnikem a penezma ma neco do sebe... 😊
to Howar😜 Já jsem ten čip taky myslel pro RS, ST ho nepotřebuje 😄))
to karta: Je fakt, že ST200 sice nebylo moc levný (cca 1M nový), ale sháněj si za ty prachy jiný V6/151PS, Recara, Automatickou klimu, všechno v elektrice, TCS, ABS, 0-100 za 7,5 sec., sportovní podvozek a k tomu všemu krásnej zvuk. Ta 220 na tom nebude jinak. Jinak downgrade na čtyřválec turbo se dá ještě tak nějak přežít 😄))
to tomcat: No nazdar!! Vidim ze zijes? 😄 ST220 ma navic par koni (226), vsechny protiskluzy, 225/40/18 kolecka, uzaverku diferaku, vyhrejvany Recara a dalsi drobnosti. Zvuk ma uplne stejnej - nepotrebujes zadnou hudbu do auta, podvozek se opet chova jako motokora. Posli mi aktualni email, at tady neotravujeme, a domluvime se na otestovani - mas-li zajem.
To Howard : to si děláš *, ne?!Srovnávat oktávku s Mondeem?!!!Tak zasraný auto jako oktávka už v budoucnu moc k vidění nebude.Předražená šunka s nulovým prostorem!!!Fuj...
Howard
Jan_Dělo> Ne, * si nedelam. Nulovy prostor? Tim asi myslis mensi prostor na zadnich sedacich (ktere jsou v mem pripade vetsinou prazdne) a na kterych je ted uz vic mista nez drive - tedy obcasni spolujezdci na zadnich sedacich si zatim nestezovali (mam MR 2002). No a ze srovnavam RS s Mondeem - tys v nem asi jeste nejel, co?

A v cem je dle tebe predrazena? Najdi mi podobny vykon, vlastnosti a vybavu za podobnou cenu a muzeme se bavit 😄 Tvoje plivani bez uvedeni duvodu ma nulovou hodnotu k diskuzi.
To Howar😜 Prave o to DPH jde. U RS Oktavky to neodectes, takze proto pocitam cenu, co me to stoji, tech 850litru. Navic kdyz si jako platce DPH poridim auto, kde se DPH neda odecist a druhej den o nej pridu - kradez, totalka...tak krome spoluucasti pridu o to cele DPH v pripade RS Oktavky 135.000Kc. Uz se mi to stalo. 😞

Jinak RS Oktavka je dobry pomer vykon/cena, pro neplatce DPH urcite - treba se u kombika bude dat odecist DPH 😊, ale Mondeo ST s 3.0 V6 je preci jenom celkove lepsi, si myslim.
To Howard : jasně, v nový oktávce je o 20mm víc místa pro nohy vzadu, užij si to...Patříš zřejmě k lidem, kterým já říkám "prasata na silnici". Zajímá tě jen výkon a nic jinýho, abys mohl prasit, viď.Moc znám takovýhle lidi, jsou nebezpeční pro okolí!!!
Howard
Jan_Delo> Sice si myslim, ze si mou odpoved nezaslouzis, presto tady ji mas - uzij si ji. Jasne, jsem uplne nejvetsi prase na silnici a treba vcera jenom bych se predvedl pred pritelkyni, jel jsem po dalnici 245 (pak uz mi tam zavazeli nejaci 😉. Na autech krome vykonu na nic jineho nehledim a za 10 let jezdeni uz jsem usmrtil okolo 30 lidi za volantem (presny pocet nevim, protoze pak vzdycky ujedu).


Doufam, ze jsem potvrdil tve predstavy a ze mluvim stejne k veci jako ty.

Kdybych byl Huf, rekl bych, ze jsi *. Ovsem ja Huf nejsu, takze to nereknu 😄
Koktavku si muze koupit leda * (a to nejsem huf) ...doufam, ze jednou sejme nekdo tebe... doufam, ze brzo....
Howard
panasync> Opravdu smysluplny prispevek - hlavne to zduvodneni. Jelikoz nesouhlasim, ze jako majtel koktavky jsem *, pasuji jim tebe.

Priste vice argumentu a mene osocovani prosim (i kdyz dle tveho prispevku to bude nejspis neresitelna zalezitost). Narozdil od tebe ti nepreji nic spatneho, snad jedine abys dostal rozum, coz muze byt pro nektera individua sklicujici...
to Howard - aha... a ty ten rozum máš??? a koupil jsis Koktavku... hmmm... tak jo, tak si to mysli. Přál bych ti pořádnější auto, ale to asi těžko někdy pochopíš. To víš my blbci tomu nerozumíme... tak si kupujem ty zahraniční šity... patří nám to... a přitom škodovka to s náma myslí tak dobře....
Par prispevku jsem si precetl, abych pochopil, ze jsem asi nepochopil o cem je nazev tohoto tematu. Mnozi se tu vznasite v oblacich, jiste-touzite po skvelych autech, ale zkuste zmerit onen POMER CENY A UZITNE HODNOTY. Cena je jasna, ale jak zmerit uzitnou hodnotu? Pokud byste ji zmerili, dosli bychom k zaveru, ze nejlepsi je (prezenu to) Trabant, protoze ho poridite za 500 Kc a do citatele si dejte treba jen to, ze i on do stanoveneho cile dojede. A navic - ty levne vozy [Skoda120, Trabant, Wartburg...] si 90% populace muze poridit (a proto nam stale na silnicich smrdi).
A vy tu mluvite o Mondeu, Octavii RS apod.? Jo, jiste jsou za tu cenu komfortnejsi, poskytnou vice pohodli, uvezou vice nakladu, ale jen o malo vice, nez mnohem levnejsi vozy treba s levnejsim servisem. Presto nebudou tak vyhodne v pomyslnem zlomku CENA/VYKON, jako ten Trabant, ci Skoda 120. A navic.... vy tu o nich mluvite, ale nikdy si je nekoupite, protoze na ne nemate. 😄 NEBOT az budete nekdy resit koupi vozu, najednou zapomenete na Mondeo a Octavii RS a koupite uplne neco jineho. A co? No preci to, co je nejlepsi auto z hlediska CENY a NABIZENE HODNOTY.... a to je prave nazev tohoto tematu 😊
To vlami : Kdyby někdy studoval ekonomii, budeš vědět co je užitná hodnota. Je to ryze subjektivní kategorie, která může a nemusí mít vztah k ceně jakožto objektivní kategorii.Jde o utilitu, užitek, kterej může být kardinálně, ordinálně nebo nominálně vyjádřen.
Jan Dělo: Neboj, prave ze jsem studoval ekonomii a proto jsem pouzil tento ekonomicky pojem a ne NABIZENA HODNOTA, jak je v nazvu tematu. Moje otazka byla spise pro ostatni... aby oni vedeli, jak uzitnou hodnotu merit 😊
Howard
Jan_Delo> Vyjimecne s tebou souhlasim 😊
to vlami: Nevím, kde vidíš problém. Každej tu hodnotu vidí někde jinde. Někdo ji vidí v tom, že má auto, který ho jakž takž doveze do sousední vesnice. Pro toho je optimální stará Škodovka. Pro jinýho je hodnota krásnej zvuk šestiválce, ze kterýho má každý ráno, když to nastartuje, radost. Ten si koupí MondeoST. Další si koupí auto za 1,5 M v naftě a pochvaluje si, jakej to má levnej provoz. Atd atd...
Presne tak, tmocate. Stale ziju v presvedceni, ze

lide jsou svepravni (tedy alespon ti, co si mouhou koupit a provozovat

auto) a proto si dokazi sami vybrat sve auto.

Proto bych nechal tema umrit... R.I.P.
To Radikn: Za 350.000Kc s dani nebo bez? A jen tak na jezdeni, s rodinou-bez, priorita aby to jezdilo spolehlive aneb programuji a nemam cas se hadat v servisech ci ve sveraku doma opravovat a chci jen 4roky dolejvat ostrikovac a benzin?

Muj nazor: Jako platce DPH jsem limitovan kupovat do firmy jen auta s moznosti odpisu DPH. Jelikoz diky soucasnym zakonum, platci DPH maji smulu v pripade totalky ci kradeze.

Jako DPH platce bych si poridil do 350kKc Fokusa kombika.

Jako neplatce DPH Toyotu Yarise. Jede, mala spotreba,pojisteni, pomer vykon/cena super vybava. Neloupi se.

Jinak jako zaklad do auta z hlediska praktickeho vyuziti pomer vykon/cena na mistni podminky CZ a bezpecnost, bez ohledu na kategorii, preferuju 4veci: Posilovac rizeni, ABS, klima, airbag ridice aspon.
Dik za odpoved. Vlastni firmu nemam, takze to bude s DPH. Jsme tri clena rodina. To auto bude jenom tak na jezdeni a nemelo by byt velke, protoze s nim bude jezdit i manzelka a ta jezdi vetsinou po meste (Brno) a to je asi lepsi auto, nez vetsi. Vsichni mi rikali ze forda, ale treba Renault Clio ma docela sluznou vybavu za 300.000.-. Je neco spatne na renaultech ?
Do tech 350kKc poridis od Forda Fiestu. Dobrej pomer vykon/cena je Yaris, ted ho maj v "akci" zaklad 3dv za 266kKc, 5dv je o neco drazsi. Renaulty neznam.
Howard
vlami> Pomer ceny a uzitne hodnoty jsi dle meho nepochopil ty. Pro me je totiz uzitna hodnota trabanta neakceptovatelna, takze jeho cena (a jeji nasledny pomer) je irelevantni. Zkratka ja, kdyz jsem si kupoval pred rokem auto, nadefinoval jsem si pozadavky, ktere po autu vyzaduju a pak hledal nejvyhodnejsi variantu. A svete div se, koupil jsem si RSko 😄


Nechci ho nikomu nutit, jenom mne zkratka vyslo nejvyhodneji a myslim si, ze nic s takovou uzitnou hodnotou (podotykam PRO ME!!!) za podobnou cenu u nas nelze najit. Snad jedine Seat Leon sestikvalt se stejnym motorem, tam me osvem odrazuje dilenske zpracovani, mensi kufr, celkove mensi auto a drazsi servisovani (taky trosku patriotismus 😊

Kdyz jsi tak chytry a RS by sis nekoupil, tak mi porad, co jsem si mel koupit, kdyz jsem mel nasledujici pozadavky😒br />

1. Rychle a bezpecne auto, neb jezdivam casto v patek 700 km a v nedeli zase 700 km zpet a kdyz prijedu na dane misto, chci tam byt vcas, pohodlne a hlavne neunaveny (pocity, jake jsem mel po absolvovani teto trasy ve Felicii, ti nepreji a v pondeli muj pracovni vykon byl z nich dost naruseny)


2. Spolehlive auto, s dostupnym servisem (nemuzu si dovolit byt nemobilni) - tento duvod vylucuje vsechna ojeta auta


3. Misto dostatecne hlavne vepredu (vzadu nekoho vozim jen vyjimecne), ale dostatecne velky kufr (casto neco prevazim, napr. ted se budu pouze vlastnimi silami sam stehovat 😊


4. Auto s veskerym technickym a bezpecnostnim vybavenim usnadnujicim jizdu (jako napr. tempomat, klima, xenony, loketni operka, arirbagy,... - duvod viz bod 1.)


5. Na spotrebe prilis nezalezi, i kdyz zase prilisna ziznivost nikoho nepotesi


6. Cena, jakou jsem si mohl dovolit - do milionu, pricemz cim min, tim samozrejme lip, neb auto jde z meho, nikoliv firemniho


7. No a nakonec, i kdyz ne podradne, aby se mi auto libilo, nejak me oslovilo, zkratka melo dusi (aby treba bylo trosku "dosportovna", bych se s nim mohl v pripade chuti vyradit v Buchlovskych kopcich, i kdyz tento bod napr. moje RSko zatim bohuzel stopro nesplnuje)


8. Jezis, jeste jsem zapomnel - aby ho akceptovala i moje pritelkyne 😄))

A ted cekam na tve fundovane nazory a rady. Ver, ze jsem nevybiral ani tyden, ani mesic - bylo to dyl a ze spousty puvodnich kandidatu zbyli nakonec pouze dva a RSko vyhralo (kdyby se delaly silnejsi Octavky - naftaky, pak by to bylo tezsi 😊

Ostatnim se omlouvam za dlouhy prispevek.
2 Howard. Protože mám leona musím se ozvat. Tak za prvé jeho dílenské zpracování je hodnocené hodně vysoko./katalogy, testy/. Protože máme spostu firemních Ocatvií, pak mohu jen říci že je lepší než u Octavie./pokud není RS vyjímkou/. A nemyslím si, že by to bylo v tom, že mám třeba kliku.Má menší kufr a je kratší, ale je širší a má vetší rozchod kol (!) a vnitřní prostor jako novější modely Octavií. Rozvor je shodný s Octavií /dokonce možná o pár milimetříků větší/ A má sportovněji laděný podvozek. Octavie se vlastě liší hlavně velkým kufrem. Leon je proti ní robustnější.
to turboleon - Se Seatem jsem nemel nikdy zadnou zkusenost tak se chci zeptat... Od jeho nakupu mne nedavno odrazoval jeden servisni technik, kdyz tvrdil, ze jsou dost poruchove - teda lepe receno "spotrebni", ze se rychle opotrebuji nektere soucastky. Napriklad uvadel "do 30 tisic tu budes na vymenu tlumicu"... az se nechce verit. Je to pravda, nebo ne.
Leona mám chvíli. Předtím jsem měl Ibizu. Kromě oleje , destiček, svíček a dalších věcí předepsaných servisní knížkou to za 6 let a 100 000 km vypadalo takto: 3 roky výfuk /to mohlo být lepší/, 70 tis. tlumiče a 95 tis. kotouče brzd. 5 let baterie. Podle mě slušný standard. Pak šla na střechu, ale to bylo v mé režii😃. Leon má půl roku a 12 tis. Jediný problém byl s druhým pomocným větrákem, v horku jsem stál 30 min. s puštěným motorem a klimou a když poprvý za dobu co jsem auto měl sepnul, tak se ukázalo že už z výroby musel mít zadřený motor a jen začmoudil. Druhý den ho vyměnili. Kvalita Leona je považovaná za shodnou s Golfem. Zvažoval jsem i Audi A3, nakonec jsem koupil vlastně to samý v jiným kabátě ale o 100 tis. levnějc. Rozdíl mezi starými a novými Seaty je něco jako Felda a Fabie, podle mě.
Howar😜 Jenom s tebou nesouhlasím v bodu č.2 že jako podle tebe všechny ojetá auta nejsou spolehlivá, tak to ti řeknu že 10 let starý japonský auto je lepší než nová škodovka. A ještě by si měl stejnou nebo i lepší výbavu a určitě lepší komfort cestování a auto by tě vyšlo tak 5x levněji. To co se posere na oktávce za 2 roky, to se s japoncem nestane za celej jeho život.Tak si tu Oktávku pěkně užij....
to mafa - V tom mas naprostou pravdu.... navic krome spolehlivosti je tu dalsi fakt a to koncepce. S novou skodovkou si kupujici koupi 15 let zastaralej motor, kteremu musel byt zvysen objem pri zachovani vykonu aby vubec splnil stavajici predpisy. Tento zastaralej linej motor pak musi tahat tunove auto, pro ktere nebyl nikdy urcen. Kdyby stala skodovka polovinu tak stale nebude v relaci pomer hodnota cena. V soucasne dobe je tedy pekne predrazena. 10 let starej japonec jezdi bez vetsich financnich nakladu v pohode dal. 10 let stara skodovka je plna problemu. Plne problemu byvaji bohuzel skodovky jiz kratce po zajeti a postupne to narusta. Napr. nasi firemni skodovku postihlo prorezateni zadnich dveri po 3 letech a reklamace nedobytna. Zatimco firemni mazda krouti jiz ke 300tisicum a navstevuje servis pouze jednou rocne na beznou udrzbu. Docela rozdil, ze?
"zadnich dveri po 3 letech a reklamace nedobytna" - nemaji nahodou Skodovky zaruku na prorezaveni 6 let a na novejsi dokonce 10 let? jaky byl problem?
Howard
vlami> Jeste dodam - kdybych jezdil 90% pouze po meste a za rok udelal 5-15 tkm, vybiral bych samozrejme uplne jinak a nerikam, ze bych treba neskocil do ojeteho Twinga, ktere se mi libi (chci jej pro pritelkyni). Moje pozadavky jsou o hodne vyssi - bohuzel, protoze pak me auto stoji nekolikrat vic, ale vyplati se mi, to mi ver. Tak stejne by ses me mohl ptat, proc mam jeden z nejvykonejsich notebooku (v dobe koupe), kdyz by mi stacil nejaky horsi za tretinovou cenu - odpoved je stejna, mel jsem urcite pozadavky, predstavy a koupil, dle meho, to nejvyhodnejsi v danou dobu (mohl jsem koupit i o pulku drazsi se stejnymi vlastnostmi). Takze tak ja chapu pomer uzitne hodnoty a ceny.
Kdepak ! Vás zde zajímá skutečně jen výkon a to není užitek ... Je však pravdou, že užitek nabývá subjektivních hodnot pro mnoho lidí, "každé prase jinak spase", však není to monofaktorová funkce.
Howard
MONASTUS> Kdybys jezdil jako ja, poznal bys, ze i vykon (do urcite hranice - jestli mas 200 nebo 400 kW je uz nejspis celkem jedno) muze byt uzitkem. Ci nekdy primo nutnosti. Ja bych bez vykonu ztratil spoustu casu, byl vice unaveny, "nepouzitelny" v dalsich dnech a tudiz bych tratil hodne jak financne, tak kvalitou sveho zivota, coz neminim.
s RSkem se dá dělat spousta zajímavých věcí, pro začátek je dobrý nějaký chip 😊
Jsem laik v autech. Jsem programator. Rocne najezdim 10000 a musim si koupit nove auto, protoze skodovka jde do sracek. Kdyz jsem videl nadpis teto rubriky, rekl jsem si SUPER. Tady najdu to co potrebuju, radu, jestli si mam koupit maleho Renaulta, nebo radsi Forda, protoze ma mensi pocet zavad, urcite si nemam kupovat japonca, .... Presto ze to tak slibne zacalo, prvnim prispevkem, je to jako u vetsiny diskuzi uplne jinde nez by to melo byt. Prestante se bavit o ekonomii a radte, abych mel za nejakych 350.000,- co nejlepsi a nejlip vybavene auto, takze nejakej sestivalec si vyhodte z hlavy. Dik
Radikn: Máme to chápat tak, že tě zajímaá uťák, co má 8 válců a víc 😃) Tak to je chválihodný přístup a za 3 a půl kila budeš mít opravdu z čeho vybírat 😃)
Prof: No puvodne jsem chtel najit nejakej tahac, ale asi bych to pred panelakem nezaparkoval. Pro manzelku by to bylo ideallni auto, kdyz jedem na dovolenou, tak by mela dost mista na vsechny ty kramy, ktere vvozi s sebou. Me vetsinou staci jedno tricko navic a to se vleze i do maleho auta 😃
Avatar - pallas
pallas
Keby som sa mal rozhodovat v tvojej situacii, tak dvaja hlavni kandidati by boli Ford Fiesta a Citroen C3. Dovo😜 jazden vlastnosti, vyuzitie priestoru, batozinovy priestor, uroven spracovania interieru. Renault Clio je o generaciu starsie auto (aj ked nizsou cenou mozno ciastocne dohana tento svoj handicap), naviac po facelifte prilis krasy nepobral. P206 na mna prilis nezaposobil spracovanim interieru a je oproti Fieste/C3 vyrazne mensi vovnutri. Opel Corsa - nie dakujem, to uz radsej nove Pol👋Ibiza/Fabia. BTW Polo nie je zle, len ma niekolko zvlastnosti, ktore by mi liezli denne na nervy (uz som ich tu vymenovaval). V japoncoch sa prilis nevyznam, v SK naviac pytaju za Yarisa dost vela penazi.
Avatar - pallas
pallas
nikto mi neoponuje?
>nikto mi neoponuje? < ale ano, Jazz 😄
Avatar - pallas
pallas
yyyy, kolko za to u nas chcu? a v com je vyhoda?
Neviem kolko stoji, ale paci sa mi hlavne variabilita, sporovlivy motorcek a ked som to videl nazivo tak to vyzeralo ze to vlezie do vrecka, a pri tom vnutorny priestor skoro nizsia stredna trieda
Dik za odpoved, ale manzelka uz tak trochu rozhodla. Prihodim jeste nejake prachy a na konec z toho bude Peugeot 307. Musel jsem ji dat za pravdu, ye je to pekne auto a kdyz jsem se v tom svezl, je to bomba.
Radikn: To je nejlepší, když o tom, jaký se koupí auto, rozhodne manželka 😃). Proč teda o tom tady nediskutuje ona, ale ty? 😃 A taky ona bude ta, která bude TOBĚ(!!!) nadávat, cos to koupil za krám, když s ním nebude spokojená 😄 Některý věci prostě logiku nemají 😃
klidně to téma zrušte.
wolff
Howard, to pak nechápu, když máš takové požadavky, že sis fakt koupil škodovku. Ty musíš být opravdu nějakej mimo...Ten tvůj nejlepší notebook má jistě v sobě celerona, že?

Nějak si chlape pleteš pojmy....
Toto je výsledek dvouměsíčního velmi intenzivního a velmi poctivého hledání.

Moje zadání znělo: výkon cca 100 kW, možnost odpočtu DPH, vysoká výbava, prostornost a variabilita. Až jsem objevil P 307 SW 2.0 s Tiptronicem Porsche a dalšími doplňky (6 airbagů, vyhř. sedadla, ostřikovače, tempomat, park. asistent atd) za cca 760.000 Kč. Sepsal jsem si vše, co toto auto má a chodil jsem autosalon od autosalónu a chtěl totéž. Za tyto peníze to nikde nejde!!!!! Věřte nebo ne. Mimochodem, neví někdo co to je za převodovku? Jednak téměř neubírá výkon, mimo město dokonce klesá spotřeba, max. rychlost klesne jen o 4 km (!). Jako předváděcí ji nemají.
Můj závěr pro nákup vozu s nejlepším poměrem cena/užitná hodnota v rozpětí 450.000,- až 800.000,-Kč. Je to Peugeot 307 Break (od 600.000 Kč - SW). Popravdě řečeno, já jsem detailně zkontroloval jen SW, tedy od 580.000,- A tvrdím (budu rád, když mne někdo opraví), že takovou výbavu, rozměry, variabilitu, komfort, prostor pro cestující (pro zavazadla - 676 až 2082 l!!!) pro libovolnou částku z uvedeného cenového rozpětí nemá žádný jiný model žádného jiného výrobce. Byl jsem (patrně) všude!
Avatar - Adyn
Adyn
Podívej se však do historie rubriky Peugeot 307. Lecos se dozvíš.
Přesně tak. Nejdřív sis měl přečíst diskuzi zde na Peugeot 307 jaké má problémy.

Jaká je objednací doba? 6 měsíců nebo ještě výš?
Fiat Stilo SW
Diskuzi jsem nečetl. Objednací doba se v posledních třech týdnech zkrátila asi na 3-4 měsíce, podle modelu. Jinde píšu, že u Mazdy je 6 - 11 měsíců.
Mimochodem jak ti vyšla Octavia 1,8 T Combi Elegance?
Pokud šlo držet stejnou výbavu (není automat Porsche a jsou jen 4 airbagy), tak o cca 40.000 Kč víc.
Ze starsich aut si myslim, ze to je Trabant a z novych bych uvazoval o VW Polo 1,4 TDi.
Chevrolet Caprice Station Wagon? 😊))
Fabia 1.2 HTP Junior za 219000,- Víte snad o jiném autě za tuto cenu, které by se Fabii alespoň přibližovalo? (kvalitou zpracování, životností, bezpečností, prostorností atd. ...........)
Jednoznačně NEJHORŠÍ, z hlediska cena/nabízená hodnota? Ano, s tím souhlasím. Kvalita zpracování? Hm... Životnost??? Čeho, 3-válcového motoru 1,2? - ha ha ha... Bezpečnost a prostornost, u takhle mrňavé pixličky??? To určitě Za 220tis si mnohem radši koupím 5 let staré auto o dvě třídy výš, které nadto stejně bude mít delší životnost, než tenhle nebezpečný paskvil...
Docela se ti divím, že diskutuješ s Čističem, ale na to, jak je tohle téma uhozený, je tu pár zajímavých informací. Mělo by se podle mě jasně stanovit co je minimální výbavy vozu, ať se pohnem dál /to automaticky vyloučí Cleanera/.
to oddie - tady se bavíme o nových autech, secondhandy jsou jinde.........
Když se tu lidi baví o AUTECH, tak sem netahej Juniora...
To se krutě mýlíš. Absolutně ve všem, co uvádíš, jsi vedle jak ta jedle. S jedinou vyjímkou. Samozřejmě, že 5 let starej auťák za stejný prachy bude o dvě (třeba i) třídy výš.
to Cleaner: Jsem rád, že umíš na svém autě vyzvednout pozitiva 😄 Co na tom, že jej pohání motor, který by u mě pasoval tak do stěračů?! 😄))
K motoru - nepopírám, že motor 1.0 v původním Juniorovi je jednou z jeho slabších stránek (mimochodem nejedná se o mého Juniora, ale o mého služebního Juniora). Po instalaci 1.2 HTP je podle mě motor OK. Pokud jde o výbavu, tak čím více výbavy, tím horší poměr cena/užitná hodnota. To je prostě marketing ( a v koncernu VW to platí dvojnásob). Zkuste si na www.skoda-auto.cz naklikat tu nejdražší Fabii s max. výbavou - cenou budete někde na 800 000 Kč.........................
Cena bude výš než 800000 Kč. Máš pravdu že " čím více výbavy, tím horší poměr cena/užitná hodnota" - protože některé věci jde ve znač. servisu plnohodnotně domontovat jako ND/DV třeba za polovic a to je trochu nepochopitelné.
Právě proto mi vychází jako nejvýhodnější Fabia Junior. Relativně moderní technika VW za 219000 Kč. Cena (tj. cena za kterou je má Škodovka) těch krámů, které v Juniorovi chybí oproti Clasicu, rozhodně neodpovídá cenovému rozdílu, o který je Junior levnější. A proto je to tak výhodné.
Jsou auta s lepsim motorem, s nalakovanymi narazniky, se zadnim platem, se zamkem u spolujezdce. A proto je to tak nevyhodne.
Tak nějaká ta lepší auta s nalakovanymi narazniky a se zadnim platem do 219 000 Kč jmenuj...............
Cleaner: každá sranda něco stojí, tudíž je za pořádný auto potřeba taky něco zaplatit...219000,- je tak možná na nějaký půlauto a i některý půlauta jsou dražší😃). Z čehož vyplývá, že auto (nový) za 219000 prostě nekoupíš, nedá se nic dělat.
MAXIMA - pak už ale takový "pořádný auto" nepatří do této diskuse..........
No to asi ne, ani nevím, proč jsem ten předchozí příspěvek psal😃), možná proto, že se mi "výhodný" auta z principu nelíbí😃)
U Fabie Junior onen poměr "cena / nabízená hodnota" roste nade všechny meze, neboť Junior žádnou hodnotu nenabízí, a tedy dotyčný zlomek má ve jmenovateli nulu 😊)
No a v čem podle tebe spočívá hodnota auta???
Cleaner: trochu jsi mě překvapil, čekal jsem spíš, že se budeš vztekat. Nicméně, říkám to na rovinu - sorry, ale nemám chuť s tebou jakkoliv seriózně diskutovat...
oddie - tak to máš smůlu - já diskutuju vždy a pouze jenom seriozně...................
Maxima: naprostý souhlas, za 219 000,- se dá koupit akorát tak kvalitní ojetina, ale nové AUTO nikoliv...
to říkáš hezky - "dá se koupit kvalitní ojetina" - jenže ne vždy se to podaří, resp. dost často se to nepodaří......................
Nic osobne Cleaner, ale myslim, ze dost vela "ojetin" za 220CZK bude lepsich nez Fabia Seniór...
Mazdar, stary Dabel, tak ako? 😊))


Co tak vzpomínám, zrovna tvoje 4-letá Mazdička byla za cca 7tis EUR, což zhruba odpovídá těm 220tis CZK, nemám pravdu? Neměl sis radši koupit základní Fabii? 😊)))
Nazdar oddie, no ved prave preto si bucham hlavu o stenu a snazim sa vlastne sam seba presvedcit, ze som spravil dobre, aj ked v kutiku duse viem, aky som bol hlupak! Mohol som mal cierne plastove narazniky, fantasticky "high torque power engine" namiesto obycajneho sprosteho 115-konoveho dvojlitra, len jeden zamok (ja somar tam mam hned 3!), mohol som si usetrit tu otravnu klimu, ABS, elektricke okna a zrkadielka... no co uz, cely zivot sa clovek uci a mal som si asi najskor precitat tuto rubriku 😉)))))
Hmm - pěkné a kolikpak to mělo najeto???
Cleaner: 53000km (100% nestocenych) 😉) a s rocnou zarukou k tomu... Myslis, ze Junior je stale lepsia kupa?
dabel - to se prostě nedá srovnávat - to je jako nové oblečení a hadry ze sekáče.............
Cleaner: toto prirovnanie je trosku prisilne, nemyslis? 😉)
OK - je to jako nová televize a televize ze zastavárny - to je přesnější...................
OK, vyzera to tak, ze sa zase dostavame k vecnej a nekonecnej debate na temu: nove alebo jazdene auto? Je to asi vec nazoru, co s rovnakou sumou penazi. Ty si zastancom noveho auta, aj ked nizsej triedy, ja radsej jazdene auto vyssej triedy.
Spis jako nove kolo Eska nebo jezdena Campagnola
Jednoznačně mě fascinuje, jak tady nákup nového auta obhajuje provokatér a prudič Cleaner, který - podle vlastních slov - nemá vůbec žádné vlastní auto...
oddie: mozno, ze ked pride na "lamanie chleba" a chalan sa rozhodne si nieco kupit, vyjde mu tiez najlepsie "ojetina"...
Dabel: a jednoznačně už pak nikdy nepřizná, že někdy kdysi předtím tvrdil něco jiného... 😊))
Já přece netvrdím, že ojetina nabízí nižší hodnotu za stejnou cenu. Já tvrdím, že se to prostě nedá srovnávat. Je to stejné jako s tou televizí...........Nakupujete televize v zastavárnách? Asi ne, že............. A přitom je to třeba taky cenově výhodné...............
to Cleaner: miluju, když někdo keca jak by si nekoupil ojetinu atd, a zaroven ma sluzebního sráče. Prober se mladej
STAVROS - Ty se prober - ani jednou jsem neřekl, že bych si nekoupil ojetinu. Jenom říkám, že nemůžete srovnávat nová auta s ojetinama. Mimochodem služební auto je jepší než to darované, o kterém se tu kdosi zmiňoval..............
Cleaner: a preco sa to neda porovnat? Novy Junior vydrzi tak isto alebo este menej, ako auto strednej triedy s par tisic kilometrami. Ide skor len o pocit "panenstva" toho auta, inak rozdiel - ja osobne - nevidim. Este typicke "za" noveho auta, zaruka: v Nemecku to tak uz je a za chvilu to bude dufam uz aj u nas, ze ked kupis auto v bazare, tak nanho musis dostat min. rok zaruku na vsetky technicke casti. Su tu bazary, ktore davaju aj 2-3 roky zaruku na _jazdene_ auto. S mojou Mazdou mam predpisane servisne prehliadky kazdych 15tkm a v pripade problemu medzi tymito intervalmi mi bude kazdy neplanovany servisny zasah preplateny.


Tak teraz mi vysvetli 2 veci:


- preco sa to NEDA porovnat


- ake su este vyhody NOVEHO oproti JAZDENEMU autu, samozrejme bavime sa stale o aute za tie iste peniaze.


A este nieco, bavime sa o aute za vlastne a na sukromne jazdenie. Ak mas firmu a potrebujes "trosku" zvysit naklady, tak je to celkom iny pripad, ktory tu nemienim preberat.
ad zaruka: sorry, trosku zle som sa vyjadril: vsetku pracu pri zarucnej oprave mam zadarmo, diely podla poctu kilometrov, kazdopadne aj nad 100tkm servis na seba berie 50% ceny dielov.
nedá se to porovnat proto, že kvalita ojetin je VELMI různorodá a rovněž jejich prodejci (ať už bazary nebo soukromníci) jsou rovněž VELMI různorodí. Já samozřejmě vycházím z české reality, pokud je v Německu na 4 roky staré auto roční záruka, tak to je fakt super (teda pro zákazníka - pro prodejce už méně...........) Ovšem zde v Česku, kde je stáčení tachometrů spíše pravidlem, než výjimkou, se věci jeví trochu jinak. Určitě existují dobré ojetiny, po dobrých řidičích s málo kilometry, ovšem člověk, který není z branže, se k nim jen těžko dostane.................
no a k těm výhodám - jediná výhoda spočívá právě v té oježděnosti, která je u nového vždy nulová, zatímco u ojetiny je velmi různorodá a ne vždy na prví pohled (a někdy ani na druhý) patrná...................
Cleaner: OK, to je druha vec, co sa deje ohladom stacania tacho atd. Toto beriem ako argument, len by to malo byt u nas kvalifikovane ako trestny cin podvodu. Mam pocit, ze je to este stale u nas beztrestne. Tiez prehlasit auto za "nikdy nehavarovane", pricom je zlepene z 5 totaliek, za to by som tiez poslal ludi sediet, lebo je to obycajny podvod!
asi bych to shrnul - koupě ojetiny je loterie - kdo má štěstí vyhrává..............
darované auto můžeš prodat a získáš korunky!Pokut prodáš služební auto,je velmi pravděpodobné,že půjdeš bručet!
nolk - jenomže na korunkách se jezdit nedá - takže si za ně koupíš zase nějaké auto a jsi tam kde jsi byl předtím........................
No, to další auto koupíš za méně korunek, a část korunek ti zbyde, pak to auto prodáš za víc, než jsi ho koupil, zas ti část korunek zbyde... 😊))) Nebo ne?
Oddie - no jasně - až mi někdo daruje Bugatti vyměním ho za Juniora a budu v pohodě...................(to bude korunek.....................
dobrá,já se živím dopravou,takže až budeš mít ty korunky,ozvi se,já tě za ně povozím ve slušným autě se kterým nebudeš mít žádné problémy,a problém je tímto vyřešen!!!
Na televizi se nekoukám, tudíž ji nenakupuju žádnou - ani novou, ani ojetou. Nicméně, televize, co máme doma, je složená ze dvou starších - před autama jsem totiž dělal elektroniku...
Nejlepsi je jednoznacne Laguna druhe generace 2,2 dCi.Je to bomba na ctyrech kolech...ale casovana...😄)))

Nejvice k smichu je, ze jsem si ji sam vybral a koupil.

Chcete novy vuz, zeptejte se me, poradim....
to fre😜 a co mas s tou Lagunou? Taky jsem ji chtel.
soupis zavad na Lagune:najeto 29 tis.km, vyr.5/2002

-neserizene xenony z vyroby,i po serizeni mala ucinnost

-karta funguje na heslo, neni mozne se vzdy spolehlive dostat do vozu

-pri jizde po dalnici, cca 170 km/h. se uvolnila remenice a spolu s remenem odpadla.V teto rychlosti nahle prestal fungovat posilovac rizeni

-el.otvirani oken nefunguje

-osvetleni ve voze problikava

-klimatizace polofunkcni

-pri 10000 km se silne trepou brzdove kotouce

-pri 28 tis.km zacina prokluzovat spojka!!

-deklarovana spotreba 6,4 skutecnost 9,9-10,4l/100km

-pri vymene kotoucu v 28 tis.km, byly totalne sjete brzd.desky??!!

-neustale silne vrze sedadlo ridice

-nelze se dostat do palivove nadrze, hridelka nevyjizdi, je zadrena.

-system stability zasahuje prilis brzy=nepredvidatelne chovani vozu v extr.situacich

-ABS naopak nezasahuje temer nikdy, jiz nekolikrat slo auto do smyku pri brzdeni.

-prilis ucinny posilovac rizeni

-nepresne rizeni a mene ucinne brzdy, pri nekolikaterem brzdeni tvrdne pedal

atd...atd...atd...

Podotykam, ze srovnavam s Octavkou TDIv ktere jsem dva roky predtim najezdil pres 100 tis.km.
to fred1: diky, nekdo tady už o Lagune taky neco psal, tak jsem radeji koupil Mazdu 6 - snad na tom bude lip.
STAVROS: uz ju mas doma?
to dabel: Mazda doma jeste neni, termin dodani je za 14 dni - uz se docela tesim. Pak napisu co a jak.
No vidis to. Ja ted jezdim se starou Lagunou Combi (rocnik 9😄 a pohoda. Mel jsem tu cest i s Octavii a v zadnem pripade bych nemenil. Asi u kazdeho auta muzes narazit na nepodarek.
Zdar pánové. Co byste řekli na Octavii Combi 1.6 Ambiente? Se slevou 50tis. a odpočtem DPH je i s klimou za asi 400tis. Potřebuju kombíka s velkým kufrem a o místo na zadních sedadlech mi až tak moc nejde. Rozmluvte mi mojí volbu, resp. navrhněte jiné auto. Těch 400tis. je ovšem max. hranice.............
Tu Octavku rozhodne doporucuji.Ale ten motor 1,6 si poradne rozmysli.Kdyz tak,uz alespon slabsi TDicko.Je to squjely motor...
Mám si ten motor rozmyslet proto, že je špatnej a nebo proto, že je to zážeh? Já najedu tak 15000 km ročně takže myslím že se mi diesel nevyplatí. Navíc je přece jen o něco hlučnější a má o 8 kW méně (což ale asi není vůbec podstatné)..........
RomanL: máš to na firmu, odpočítáš DPH, jde ti hlavně o velikost kufru, najedeš 15tis ročně a nehodláš závodit? Tak to je za tu cenu myslím dobrá volba... Já mám sice raději diesely, ale v tomhle případě asi bude o tolik dražší, že by se podle mě nevyplatil.
Avatar - Adyn
Adyn
To RomanL: Nejde ani tak o rozdíl ve výkonu (8kw) ale o rozdíl v kroutícím momentu a ten je propastný. Prakticky to znamená to, že v obsazené 1.6 budeš mít do mírného kopce velký problém udržet 130, kdežto v TD povalíš 160 km.
Pokud to je tak (najedes 15tkm), tak je 1.6/75kW dobra volba, nevim, kdo by si na nej stezoval, lepsi nez TDI, protoze jsme v rubrice cena/hodnota. Z TDI 66kW bys toho mnoho neuzavodil, 1.6 ma i o 8 km*h-1 vyssi maximalku. Jezdis-li kratke trate, TDI se pomaleji zahreje a v zime pak pozdeji topi.

Jak to je ted z odpoctem, co delas, ze ti povoli odpocet DPH?
Zrovna jsem byl pro tátu kupovat auto a přišlo mi, že jsme získali vynikající poměr cena/nabízená hodnota. Civic 3D, metalíza, 1,4/9Ohp, 4x airbag, ABS, klima, rádio, elektrický okýnka, centrál, 5 let záruka za 389 tisíc. Co vy na to?
O čem se tady bavíte volové? Copak nevíte že nejlepší auto je Skorpio??? Už tu nechci vidět jiný názor!! Třeba nějaké Audi, nedejbože Folksvágna nebo Rencka... Ježíš fuj!!!
nejlepší auto z hlediska cena/nabízená hodnota je u auta darovaného,bez rozdílu na značce! nesouhlasí snad někdo?
Nolk: jak se to vezme. Je poměrně dost aut, které bych si nevzal ani zadarmo. Danajský dar je totiž taky dar 😊)
já zmiňoval kategorii auto,ty máš zřejmě na mysli katekorii vrak!
Bohužel jako Čech musím konstatovat, že nejhorší z tohoto hlediska je " domácí" značka Škoda.