Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
15. 10. 2002 10:37
neregistrovaný "futura"
15. 10. 2002 13:55
neregistrovaný "ace211"
15. 10. 2002 14:12
neregistrovaný "kdo"
15. 10. 2002 14:56
neregistrovaný "futura"
16. 10. 2002 11:04
neregistrovaný "kdo"
16. 10. 2002 11:12
neregistrovaný "futura"
16. 10. 2002 11:49
neregistrovaný "bob_1"
16. 10. 2002 11:51
neregistrovaný "bob_1"
16. 10. 2002 11:58
neregistrovaný "kdo"
16. 10. 2002 14:47
neregistrovaný "bob_1"
16. 10. 2002 14:58
neregistrovaný "futura"
17. 10. 2002 10:48
neregistrovaný "kdo"
29. 10. 2002 07:50
neregistrovaný "futura"
29. 10. 2002 13:53
neregistrovaný "kdo"
29. 10. 2002 14:17
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 08:22
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 08:48
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 09:13
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 10:16
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 10:36
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 10:38
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 10:45
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 10:46
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 10:57
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 11:02
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 11:21
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 11:32
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 11:43
neregistrovaný "futura"
4. 11. 2002 08:15
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 11:14
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 11:24
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 10:40
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 08:31
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 09:15
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 09:24
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 09:33
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 09:43
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 09:47
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 10:23
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 10:38
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 10:41
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 10:04
neregistrovaný "kdo"
16. 10. 2002 12:04
neregistrovaný "kdo"
16. 10. 2002 12:10
neregistrovaný "oddie"
15. 10. 2002 14:15
neregistrovaný "kdo"
15. 10. 2002 14:31
neregistrovaný "asimov1"
15. 10. 2002 14:35
neregistrovaný "kdo"
16. 10. 2002 11:55
neregistrovaný "orin1"
28. 11. 2002 13:25
neregistrovaný "futura"
28. 11. 2002 15:03
neregistrovaný "ace211"
28. 11. 2002 15:13
neregistrovaný "futura"
neregistrovaný "futura"
15. 10. 2002 10:37
Hlucnost
Uz delsi dobu bezvysledne resim problem hlucnosti nekde na predni naprave u predohrabu. Priznaky jsou asi nasledujici:pri rychlejsim rozjezdu se zepredu ozve kratkodobe takove jakoby zaskuceni,ktere vzapeti utichne. Hlavni problem nastava pri kolech v pravem rejdu,tak nekde uprostred nataceni a pod plynem. Nejdriv to jen tak jemne vrci,pri vetsim plynu to zacne vylozene bouchat s frekvenci otaceni.Pri jizde bez kvaltu treba s kopce to v prave ostrejsi tocce,rychleji projizdene ma tendenci zahlucet,ale opravdu jen malo. Jest jeden zvuk to ma,je to hlavne znatelny pri pomalejsi jizde na nizsich stupnich a brzdeni motorem,je to neco jako vrceni dobre utlumenyho TD nekde zepredu.Zatim byl vymenenej P vnejsi kinetak,obe loziska,jsou novy cepy a ze zoufalstvi i jina prevodovka. Zbejva mi jen levy kinetak a vnitrni klouby u prevodovky. Nejhorsi je,ze vsechny tyhle klouby jsem mel venku,umyty,rozlozeny,prohlidnuty,vizual… bez zadnych problemu. Nechce se mi uz do toho vrazet dalsi velky penize,stalo to uz dost. Zatim jezdim a cekam,az to bude horsi,abych to mohl snad najit. Mate nejaky napad? Diky.
Rozbalit vlákno
46
neregistrovaný "ace211"
15. 10. 2002 13:55
Re: Hlucnost
No bouchání při zatáčení bych hned diagnostikoval jako poloosu. Ložiska by to dělala pořád bez ustání. Pokud to dělá při zatáčení, tak to bývá v těchto případěch polososa. Tedy samozřejmě víc na dálku těžko diagnostikovat,
neregistrovaný "kdo"
15. 10. 2002 14:12
Re: Hlucnost
Spíš než poloosa (to je jen kus železa) to bude dělat vnější kloub, který se ozývá v jiné, než přímé poloze a je jedno, jestli je motor v tahu, nebo brzdí, ty vnitřní nejsou tak namáhaný (pouze propérování, ale ne rejd), takže asi vyměnit i ten poslední. Dá se to prověřit, při zvednutým předku dej plné rejdy a se zařazenou rychlostí na volnoběh přibržďuj brzdou, aby se simuloval odpor vozu při tahu. Pomocník může identifikovat místo.
neregistrovaný "futura"
15. 10. 2002 14:56
Re: Hlucnost
Jo,to bude ono,pribrzdit. Nahore to bylo,tocilo to,ale nebrzdeny. Ty vnitrni mi taky nepripadaj prilis pravdepodobny,na stejnym typu auta pri podobnym zpusobu jizdy uz jezdej 10 let,ale mozny je vsechno. Samozrejme,ze kdyz jsem je vyndaval a prohlizel,tak byly vymyty docista a tuk novej a v patricnym mnozstvi. Je fakt,ze kdyz se na neco prijde v tomhle pripade vizualne,bude to asi jen tesne pred smrti,ty mensi vady se bez zatizeni asi nepoznaj.Moc diky za nazory,jestli vas jeste neco napadne,piste. Jo,setkal jsem se jeste s nazorem,ze by mohl byt zadrhel nekde v prevodovce,loziska diferak atd. Ale pochybuju,ze jina by mela uplne totoznou zavadu,takovy smolar snad jeste nejsem.
neregistrovaný "kdo"
16. 10. 2002 11:04
Re: Hlucnost
Kdyby to bylo jinde než v kloubu, tak se to bude projevovat pořád, jen kloub se ozve v jedné konkrétní poloze, resp, když přes tu polohu přechází. Hodně štěstí.
neregistrovaný "futura"
16. 10. 2002 11:12
Re: Hlucnost
Nadeji vzbuzuje tvuj nazor,kloub uz je objednanej,ted uz jen mensi zima o vikendu. Tak do 14 dnu budu vedet a reknu. Diky moc.
neregistrovaný "bob_1"
16. 10. 2002 11:49
Re: Hlucnost
Jo jo, na tom kloubu to "nepoznas". Neni tam prilis

moc co poznat. Mozna, ze kdyz budes mit novy a stary vedle sebe,

tak poznas jisty rozdil ve treni pri otaceni, ale

vizualne nemusi byt vubec poskozen, zadne obrouseni, vrypy, opotrebeni

a prestu "krupe", "boucha"... Take bych to tipl na ten

vnejsi homo... Nechces si rovnou vymenit i svislaky a i na druhe strane? Kdyz uz v tom budes :-D
neregistrovaný "bob_1"
16. 10. 2002 11:51
Re: Hlucnost
Hele, ty jsi ten P homo menil, nebo jen mel venku?

Ono je to pomerne dobre lokalizovatelne

(ze ktere strany to jde), takze jestli jsi ten pravy

vymenil a jde to z prava...
neregistrovaný "kdo"
16. 10. 2002 11:58
Re: Hlucnost
BoB: pochybuju, že tam nějakej svislák najde :-))
neregistrovaný "bob_1"
16. 10. 2002 14:47
Re: Hlucnost
kdo: priznam se -- nevim ani, co je to za auto :-)
neregistrovaný "futura"
16. 10. 2002 14:58
Re: Hlucnost
To se nam to hezky rozbehlo. Svislaky vazne nemam,je to Fordik a mimo levyho vnejsiho kloubu a vnitrnich u prevodovky uz ma celej predek novej. Dela to v pravym rejdu,to boucha,kdyz je to rovne,tak lehce vrci,jako turboropak.Ono se to zepredu dost blbe lokalizuje,ale v posledni dobe to zacina fakt vypadat na tu levou stranu. Nenasel jsem dobrovolnika,kterej by behal vedle auta po parkovisti,kdyz bych delal kolecko doprava.Ale aspon ted budu vedet,ze by vpredu nemelo nic kleknout.Kloub se da poridit jeste za prijatelnych 1800,ale kdyz jsou dva a vsechno ostatni k tomu,tak mam predcasny Vanoce.
neregistrovaný "kdo"
17. 10. 2002 10:48
Re: Hlucnost
futura: oprubuj to ve vzduchu a uvidíš, kleknout by to nemělo (ale je to nepříjemný) a to, že to je slyšet do prava, neznamená, že to nemůže být z leva, spíš je to pravděpodobnější, protože při jízdě do prava je víc zalížená levá strana a tedy i kloub do tahu, že jo. Ten kloub při zatočení doleva nemusí ani kviknout a na druhou stranu se může roztrhnout, záleží, jak je vymačkanej.
neregistrovaný "futura"
29. 10. 2002 07:50
Re: Hlucnost
Vsem ,kteri se mi snazili pomoct: kloub novy,boucha a vrci to furt. Zkousel jsem vsechno,co jste mi radili,delal mozne i nemozne,odkud to je,furt nevim. Ale zbyvaji uz jen dve moznosti,vnitrni klouby,nebo diferak. Ty klouby vedou,nedokazu si predstavit,ze by to bouchalo hur,kdyz je to v rejdu na nerovnostech,cim by to ten diferak delal,ta poloosa je prece delana tak,aby tenhle zpusob razu vyloucila a chytaji to klouby.Takze jsem nestastny jak fararuv dvorecek a jsem zvedav,jestli vubec nekomu neco dam pod stromecek. Jestli vas neco napadne,napiste.
neregistrovaný "kdo"
29. 10. 2002 13:53
Re: Hlucnost
futura: a to se to nezlepšilo anď trošíčku?? Přečetl jsem si znovu všechny příznaky psané níže a teď fakt nevím. Zkoušel si to (nechci bejt otravnej) ve vzduchu brzdit a zatáčet? Někde se to musí ozvat.
neregistrovaný "futura"
29. 10. 2002 14:17
Re: Hlucnost
Hele je to hruza,ale je to uplne stejny. Za ten vikend to jelo na spalcich snad 4 hodky,v tom psim pocasi jsem div neprisel o zdravi,jak jsem se pod tim valel,mel jsem i stetoskop se sondou,ale misto,odkud to je jsem nenasel. Proste na miste jsem nebyl za zadnou cenu schopnej nasimulovat to,co to dela pri jizde.Takze uz pomalu rezignuju,necham repasnout vnitrni klouby a uvidi se. Potom uz by to mohlo bejt jen v prevodovce,ci spis v diferaku,coz asi vyjde nastejno.Mozna,ze popru poucku,ze staryho novy neudelas,aspon u predku to u mne uz ted moc neplati.Ze ja radsi nechodim pesky.
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 08:22
Re: Hlucnost
No mozna mam jeste jeden napad,teda neni uplne muj vlastni,ale dulezity je,ze existuje. Protoze byl venku motor i s prevodovkou a zandavalo se to tam zpatky zrovna o povodnich a nechtelo se mi valet ve vode vic,nez bylo nezbytne nutny,dotahoval jsem vsechny silentbloky na zvednutym aute,coz neni zrovna idealni stav. Je proto klidne mozny,ze ustaveni motoru s prevodovkou neni rovnobezny s osama a pri urcitym nastaveni kol a pnuti v nekterych otackach dochazi k zadrhavani tripodu ve vnitrnich kloubech a tim i pazvukum. Takze to zkusim znova ustavit,pripadne napruzit jinak,kdyz se zmenej zvky,nebo podminky,za kterych se to projevuje,melo by to byt jasny.Tak jsem na to moc zvedavej.
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 08:48
Re: Hlucnost
Čeče, tak nevím, ale podle mně by tohle nemělo hrát roli. Mohlo by jít o různě přešponovanou gumu silentbloku , ale asi ne o "vyosení" agregátu, protože ten na těch lůžkách leží stejně, ať je auto ve vzduchu, nebo pod vodou :-))(dáno montážními otvory). Stejné je to s poloosou, ta by měla být axiálné suvná mezi kloubama a to eliminuje rozdílnou vzdálenost kloubů při propérování a rejdu. To znamená i osovou nepřesnost. Jsou volně suvné ty poloosy?? Tam by mohl být zakopán pejsek. Podrž ji rukou a zahejbej ve směru mezi klouby. Musí tam být určitá vůle.
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 09:13
Re: Hlucnost
Jo,axialni vule. Ta tam je,ale musim se na to podivat dukladneji,nez jen pred cestou do prace. Ale ty silentbloky i vzpera,na ktery lezi prevodovka maji vsechny doury vetsi,nez srouby,jsou to sice milimetry,ale kdyz je to sesroubovany natvrdo v blby poloze,muzou ty vule dat v souctu uz docela slusnou miru. Dokonce bych rekl,ze co se tyce axialni vule,tak moznost posuvu agregatu v tomhle smeru je silentblokama vymezena tesneji,nez ve smeru podelnem. Kdybych tam ja vul dal ten agregat jen trosku vic nasikmo,nez by mel byt,tak sice osy budou delat to,co maji,ale protoze budou chvilkove nekde bodove zatizeny jinak,nez to ma byt,muzou bejt hlucny. Tak si to aspon vysvetluju. Zkusit to dat jinak neni zase tak hrozna prace a bude eliminovana dalsi moznost,podle toho pudu do repase vnitrnich kloubu,nebo v posledni fazi do prevodovky. Nebo mi mozna nekdo vnukne jeste nejakou moznost.V posledni dobe jsem nastudoval vic chytrejch knizek,nez za hodne dlouho predtim,vsechny se shodujou v tom,ze vetsina pruzne ulozenych podvozkovych dilu se dotahuje az na kolech,pripadne i pri danym zatizeni. Normalne to delam,tady jsem se na to vykaslal a potom jsem uz nevzpomnel a nepredelal.No jo,clovek se furt uci.
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 10:16
Re: Hlucnost
Teď koukám na přísp. 24, 25. To je nesmysl, tou poloosou nesmí být možno rukou axiálně zahýbat! To bys jí musel nejdřív povolit v těhlici. V homokineťáku (u kola) žádná znatelná axiální vůle být nesmí, posouvá se jen v tripoidu.
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 10:36
Re: Hlucnost
oddie: já nemyslel vůli v kloubu, ale vůli poloosy. Ta vůle tam být musí právě kvůli proměnné vzdálenosti kloubů (vnitřní-vnější) za provozu. Teď se snažím si vzpomenout, kolik tam je a typoval bych to na min. 5-10 mm. Nevím, jak to vypadá pod tou krycí gumovou manžetou, ale vůle tam být musí, vždyť i na STK se to kontroluje, vezmou za tu spojovací kulatinu a zahejbou s ní.
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 10:38
Re: Hlucnost
Upřesňuji, že takto je to u mého auta, což může být konstrukčně jiné provedení.
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 10:45
Re: Hlucnost
kdo: asi myslíme každý něco jiného. Ale když si vlezu pod auto (pozn. - přední náhon), chytnu za poloosu a začnu s ní lomcovat, ani s ní nehnu, protože je chycená jedním koncem (u homokineťáku) do ložiska v těhlici, a tam mít axílní vůli prostě nesmí, jinak ten homokineťák můžu vyhodit. Tu proměnnou vzdálenost kompenzuje právě ten vnitřní kloub - tripoidní, ten dovoluje pocuv typicky několik cm. Ale abys to vyzkoušel rukou na stojícím autě, musel bys "přeprat" pérování auta.
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 10:46
Re: Hlucnost
... axiální ... fuj, to jsou překlepy.
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 10:57
Re: Hlucnost
Oddie,musim oponovat,slaba vule je i u novyho kloubu,je to dany konstrukci,osa zapada drazkovanim do drazek v kloubu,kterej ma pojistnej krouzek,kterej zapadne do drazky v ose. No a ani jedna z tech drazek neni uplne festova,urcita vule tam proste je.Nerikam velka,ale rukou to cejtis,ten vakl.
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 11:02
Re: Hlucnost
No tak dobře, beru, jde to poznat, ale nejsou to milimetry...
A není to tak u všech aut, u těch mých pažoutů je to v kuse. Nechápu, kdo a proč to tak vymyslel, ale prostě poloosa je v jednom kuse s vnitřní klecí homokineťáku, soustružená z jednoho baga. Výborně se na tom měněj manžety, musej se převlíknout přes celou délku...
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 11:21
Re: Hlucnost
Teda to jsou ale veci. Ty manzety bych mozna prekousal,ale kdyz to kupujes novy,tak to musi bejt urcite vetsi palka,nez normalni kloub samostatne.A ani ten neni zadna lace.Jeste stesti,ze se ani jedno nedela moc casto.Ale tripod mas snad na drazkach osy a zajistenej segerovkou,ne? Tam je prece taky trosku vule,jak na zajistovacim krouzku,tak i na drazkach. Ale kdyz to neni vymlaceny,tak to nemuze vydavat zadny pazvuky. Ty cepy toho tripodidu mam na jehlach ulozeny,pocitam,ze kdyz to nezabira rovnomerne,ale treba jen jednou stranou,muze to bejt zdroj pripadnych neplech. Beru to asi jako zuby v prevodovce,urcity obrazec zaberu je spravny,ostatni jsou zmetky.
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 11:32
Re: Hlucnost
Futura: to by ses divil. Zrovna poloosy se na pažoutech sypou poměrně dost. No, pálka, repasované v ACI, Kelly od cca 2200,-, někde údajně i od 1200,- (samozřejmě výměnou za starou), nová orig. asi 12.000,-. Já je nekupuju, nějaké to auto už jsem rozebral na díly, tak jsem si je vzal z toho. Akorát ty manžety jsem měnil, maj je po cca 90,-Kč v Autobenexu, a nejen na pažouty...
Jinak s tripoid kloubem jsem měl taky malou trabli, popisoval jsem to tuším v "automechanici a doporučení". Jedna drážka byla vymletá a cukalo mi to v záběru agregátem, ale nevydávalo to vůbec žádný zvuk, mrcha jedna. Ale podařilo se mi to najít hned na první pokus, pohoda...
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 11:43
Re: Hlucnost
To me teda dost prekvapuje,aspon u fordaku,co jsem mel a v blizkym okoli jsem az doted nevedel,ze tam neco takovyho je.Jinak vnejsi kloub u ACI 1,800,na rozdil od jinych pohodova cena,jen vnitrni se blbe honi,chtej kolem 5,to radsi repas za 2400 ve Francii. Ale furt se hojim nadeji,ze to nebude potreba. Ted mam nejaky navic,ale jejich stav neni optimalni.Aspon,ze zatim muzu jezdit,ze nemusim vymontovat svy,taky dobra zprava.
neregistrovaný "futura"
4. 11. 2002 08:15
Re: Hlucnost
Tak jsem vyuzil kratkou chvili sucha a napruzil agregat v uchytech obracene,nez byl. Zajimavy je,ze zvukove projevy sice zustaly,ale v daleko mensi intenzite. Zaroven jsem podrobil zkoumani montazni postupy,ktere jsem pouzil a dosel k zaveru,ze pod vlivem doporuceni z chytre knizky,ze v manzetach ma byt co nejmene tuku jsem mozna nepouzil dostatecne mnozstvi maziva. Ma tam byt 95g a kdyz jsem mel ted moznost tohle mnozstvi videt,je to pekna hrouda,prakticky vyplni cely kloub a tolik jsem tam toho fakt nedal. Takze mi vychazi,ze problemy jsem si s nejvetsi pravdepodobnosti zpusobil vlastni blbosti,necham zrepasovat pro jistotu klouby,nacpu je poradne tukem a dej se vule bozi. Jinak,muze mi nekdo osvetlit,co chtel basnik rici tim,ze pri demontazi obou kloubovych hrideli musi byt kuzelova kola v synchronni prevodovce zajistena vnitrnim kloubovym prvkem nebo odpovidajicim trnem. Co se muze stat,kdyz se to nicim nezajisti?Mozna dalsi muj draze zaplaceny kiks.
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 11:14
Re: Hlucnost
oddie: asi jsem si neuvědomil, že u předního náhonu to bude asi jinak (jak by řekla moje tchýně - "to jde různě"), ale i tak to uložení do náboje kola bude stejné, přesto: pokud mám na poloose (zadní náhon) použity jen homokinetický (stejnoběžný) klouby, jako že jo, tak tam vůle taky musí být. Nemluvím o "lomcování", ale o velmi lehkém pohybu rukou držící poloosu ve směru palec-malíček. Možná je to vůle někde v drážkách na nějakém pojistném kroužku. Přesto díky za vysvětlení.
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 11:24
Re: Hlucnost
Jak je to u báwa nevím, to bych se musel někde poptat, BMW jsem ještě neměl...
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 10:40
Re: Hlucnost
No urcita vule tam je,ale fakt mala. Je dana vuli drazky v ose a vuli toho pojistovaciho krouzku v kloubu. Ale je fakt,ze vule jako takova,tj.posuv by mel bejt jen ve vnitrnim kloubu a to se da videt pri properovani. Tohle mi to dela bez problemu. Ty vnitrni klouby byly venku,rozebrany vicisteny,znova naplneny tukem,proste vsechno,co maj mit. Navic jsem prohodil i P a L stranu,aby se zmenil smer otaceni a byly zatezovany jiny plochy,i kdyz zadny viditelny omackani,nebo poskozeni jsem nenasel.
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 08:31
Re: Hlucnost
futura: no jóó´, ale jak souvisí vnitřní klouby s "pazvukama" při zatáčení, zrovna tak diferák (rozdíl v otáčkách při zatáčení není tak velkej)?? :-((( Odkud jsi?
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 09:15
Re: Hlucnost
Jo Praha,odtud jsem.
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 09:24
Re: Hlucnost
To bychom se mohli potkat, já jsem z Odolena Vody.
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 09:33
Re: Hlucnost
To fakt neni tak daleko,ale tamtim smerem jezdim jen obcas na Brandys,jinak vetsinou na jih. Nejak vykoumame,vic hlav vic vi. Kazdopadne v patek chci vyzkouset to ulozeni a podle vysledku budu resit dal.
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 09:43
Re: Hlucnost
Jo,jeste k ty axialni vuli osy mezi klouby. Ze tam ma bejt je jasny,mene uz,jaka. Zatim mi pripada,ze obe maji stejnou,ale jak jsem na to koukal,je to dany jen vuli osy v tom pojistovacim krouzku vnejsiho kloubu,neutralni poloha tripodu ve vnitrnim kloubu je pevne dana delkou osy a zavesenim kola,beha to tam jen pri properovani.Jinak si myslim,ze kdyz zakladni nastaveni osy ve vnitrnim kloubu je byt i malicko vychyleny z podelny osy,tripod nebere potom rovnomerne celou plochou tech lozisek,ale jen casti a to nemusi delat dobrotu. No nejsem profik,proto honim vsechny nazory.
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 09:47
Re: Hlucnost
Ne, neběhá to jen při propérování. Běhá to tam i při zatáčení. Tu druhou část nechápu, co jsi tím chtěl říct, to základní nastavení osy ...atd?
neregistrovaný "futura"
30. 10. 2002 10:23
Re: Hlucnost
Jo,pri zataceni se to taky hejbe,nevyjmenoval jsem uplne vsechny moznosti. Tim zakladnim nastavenim osy jsem myslel pri napric ulozenym motoru a prevodovky souosost obou poloos s rovinou agregatu. Snad pochopis ,co tim chci rict.Tim,ze by agregat byl ulozenej trosku napric,tak by osa ve vnitrnim kloubu nebyla v zakladni poloze rovnobezna s osou kloubu a kdyz se nejedna o pripad,ze konstrukcne je to reseny tak,ze ma byt treba sikmo dozadu,nebo dopredu,ale rovne,tak to nemusi delat dobrotu. Co jsem koukal,tak u mne by pri stani mely byt v jedny rovine naboj kola,osa vnitrniho kloubu v prevodovce na jedny strane uplne shodne s druhou stranou. Proste osy by nemely bejt zkrizeny v podelnym smeru,tam se to muze hejbat jen v ramci vuli v ulozeni zavesu kola na rozdil od pohybu nahoru dolu pri properovani. Ale klidne je mozny,ze plane teoretizuju a chytam se stebla,ze to tim nebude. Ale jistou logiku v tom vidim a nez zacnu utracet znova,chci vyzkouset i lacinejsi priciny,byt nepravdepodobny.Jo,setrilek.
neregistrovaný "oddie"
30. 10. 2002 10:38
Re: Hlucnost
Jo. Takže, ten tripoidní kloub dovoluje výchylku do strany do určitého úhlu, a k tomu ještě podélný posuv v určitém rozmezí. Nějaké základní nastavení je mu tedy naprosto fuk. Ostatně, při jízdě se stejně nikdy do žádné přesné základní polohy nedostaneš.


To "osy by nemely bejt zkrizeny v podelnym smeru,tam se to muze hejbat jen v ramci vuli v ulozeni zavesu kola na rozdil od pohybu nahoru dolu pri properovani" je nesmysl, vždyť se ta poloosa otáčí! Zkřížit agregát tak, aby to vadilo, se ti podaří leda při bouračce. A víš, jak se pěkně houpe motor v silentblocích, když šlápneš na plyn, třeba při rozjezdu?


Hele, jestli chceš, tak se s tebou někdy svezu, a řeknu ti na to svůj názor. Takhle po netu je to stejně spíš jen plácání naslepo.
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 10:41
Re: Hlucnost
Taky mně přiberte na palubu :-))
neregistrovaný "kdo"
30. 10. 2002 10:04
Re: Hlucnost
Předesílám, že taky nejsem odborník, živí mně jiné stroje (viz bydliště). Tvá úvaha je dobrá, může navíc jít o konstrukčně trochu jiné provedení, než znám já ze svého auta. IMHO ten kloub by neměl být tak citlivý na souosost, ale "kdo ví". Na mým (BMW) je poloosa z rozvodovky vedena ke kolu v +- rovině (propérování), a navíc mírně dozadu, takže si myslím, že (teoreticky) pokud bych tou rozvodovkou za provozu kroutil, pro tu poloosu to bude stejné, jako u propérování. No nevím, nejsem odborník. Dej vědět.
neregistrovaný "kdo"
16. 10. 2002 12:04
Re: Hlucnost
futura: když jsem měl Renaulta, tak u jedné firmy co sídlila na Černokostelecký měnili staré poloosy výměnou za repasované, jenom kusy bez montáže, takže pokud jsi odněkud z Prahy....dělali taky Fiaty
neregistrovaný "oddie"
16. 10. 2002 12:10
Re: Hlucnost
To je UniAuto Šlehofer, na té Černokostelecké. Ale dneska už poloosy výměnou dělá leckdo, namátkou: Autobenex, AutoKelly, Aci... všechny tyhle firmy maj i ceníky na netu.
neregistrovaný "kdo"
15. 10. 2002 14:15
Re: Hlucnost
Abych nezapoměl, při té rozborce a sborce jsi nezapoměl na tuk, že ne :-)?. To vymačkání nemusí být ani vidět, ale v tahu se ozve.
neregistrovaný "asimov1"
15. 10. 2002 14:31
Re: Hlucnost
Homokinetickej kloub.
neregistrovaný "kdo"
15. 10. 2002 14:35
Re: Hlucnost
Jasně, jakej jinej :-)), ale to jsou na poloose oba, takže ten vnější.
neregistrovaný "orin1"
16. 10. 2002 11:55
klb
Presne toto mi robilo na R19-ke. Je to fakt homosexualnokineticky klb. Dal som to len repasovat, zlepsilo sa to ale nezmizlo.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "futura"
28. 11. 2002 13:25
Dalsi poznatky
Tak jsem pustil penezence zilou a prisly tam i novy vnitrni klouby. Je fakt,ze v puvodnich bylo malo tuku,(moje blbost) a ted se hlucnost snizila.Ale problem s chroupanim a vrcenim odnekud zepredu s kolama v pravym rejdu nezmizel,je to tam furt.Takze jsem rezignoval a pockam,az se to rozvine do tezsi formy a pude to snaz identifikovat.Teda pokud jeste nezkusim nekde na parkovisti jezdit dokolecka s otevrenou kapotou,visic nekde v motorovym prostoru,bohuzel az takto sebevrazedne pokusy me napadaj.Bohuzel,porad mi vychazi jako pricina prevodovka. Tak to jen abyste vedeli,ze pomalu vsichni maji nejaky vetsi,ci mensi problemek.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "ace211"
28. 11. 2002 15:03
Re: Dalsi poznatky
furura: bydlet v jeskyni, starat se jen o jídlo, no nebyl by ten život občas lepší ?
neregistrovaný "futura"
28. 11. 2002 15:13
Re: Dalsi poznatky
To si pis,ze jo! Jenze clovek je tvor nestalej,za chvili ho to prestane bavit a chce zmenu.Takze na chvile bezstarostnosti s nostalgii myslim vzdycky kdyz je nejaky pruser.