Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

48 komentářů

Chtěl bych se zeptat na vaše skušenosti s xenonovími nebo namodralími žárovkami, opravdu víc svítí? Nebo je to jen parádička?
nevím ale namodralý žárovky asi nikdy nenahradí xenony
Ke všemu do blbě svítí. Vlastní zkušenost. Hovadina, koupit bílé.
A co OSram ALLSEASON, jsou nažloutlé a udává se +30% svítivost a vhodnost do mlhy, deště sněhu...
Jasne, zlta je do zleho pocasia lepsia. Vzdy ked prsi, snezi, je hmla alebo nieco podobne, stretnes modroziarovkarov ako sa pomaly pluzia popri krajnici. Preco, to si najdete v archive. Uz som to tu rozpitval kedysi davno.
Presne tak, pouzivam PIAA, ktore maju 5300K teplotu a svietovost na urovni 130W. Za silnejsieho dazda dostavam spat tolko svetla, ze miestami nevidim ani stredovu ciaru.

Na zimu som preto prehodil na Phlipsy Alls..., sice je to citelne nizsi svetelny vykon, ale ked je nanic pocasie, aj tak sa clovek moc nezenie a hlavne konecne vidim 😊
Co to je "PIAA"? A co znamena "svitivost na urovni 130W"? Prosim o blizsi vysvetleni.
www.piaa.co.uk alebo nemecky www.pia.de

Zmenou technologie vyroby sa dosiahne vyssi svetelny vykon, ako keby tam bola vyssia wataz, no pri zachovani povodnej. Takze zezu 55w a svietia ako neormalne 130w ziarovky. Nevyhodou je, ze je to viac na hrane a napr. startovanie so zapnutymi svetlami im hrozne skodi. Teplota je vlastne fabra svetla, xenony maju tusim okolo 5800Kelvinov, co je uz velmi blizko slnecnemu svetlu a ma modravy nadych. Zaciatok xenonov je niekde okolo 4800-5200K. Normalne ziarovky su na 3800K, co je zlta farba.
Teplota slnecneho svetla je 5000 az 5500K. Ludske oko je ale najcitlivejsie na zltu a oranzovu farbu, preto su zlte ziarovky pri znizenej viditelnosti vyhodnejsie.
Naprostý souhlas. Pokud to není origoš xenon, potom jedině bílé žárovky.
S xenonovými a namodralými by zkušenosti byly. S xenonovími a namodralími ne. Nejsem hnidopich, ale ty hrubky jsou naprosto zoufalé.
Co si o tom myslíte. Viděl jsem 1 s xenonovým efektem za zhruba 350Kč. Kolem 150Kč s ostatníma.
PIAA dela i krasne zluty zarovky ION CRYSTAL, do mlhy jsou docela uzasne... ale ta cena....
Žárovky OSRAM Silverstar mají mít údajně o 50% vyšší svítivost. Máte někdo zkušenost, jak je to ve skutečnosti?

H4 se dají sehnat v OBI a podobně, ale H1 Silverstar jsem neviděl, jen na dobírku odněkud ze severu Moravy. Neví o nich někdo?
Zkušenost mám. Ale ne, jak je to se svítivostí. Rozhodně však mají podstatně kratší životnost.
OSRAM Silvestar som mal na mojich poslednych 2 autach. Svietivost je fakt skvela, svetlo je jasne a viditelnost lepsia.


ad zivotnost: zavisi to od konkretneho kusu. Prve auto (Mazda 626, ostala v rodine) ich ma uz vyse roka a este neboli prepalene. Na druhom aute (Nissan Primera) po pol roku jedna prehorela. Druha drzi. Takze velky rozdiel oproti beznym ziarovkam nebadam.
Kontaktuj nějaký velkoobchod, cena se tam pohybuje okolo 120 Kč bez DPH za kus, stejně jako v Makru, připočítáš si asi 70 Kč za poštovné a máíš to doma.
www.vamos.cz/…e/silverstar.php - dobry datasheet i ceny - maji skladem - zaslou na dobirku (+70Kc) a mi take poradili specialni obchod ve meste kousek ode mne. Jinak po servisech ci po obchodech tyhle zarovky bohuzel moc nejsou, prestoze cenove (310-350 Kc za 2 ks) nejsou ani moc drahe.
A jake mate zkusenosti s autozarovkami ELTE?


[odkaz]
oprava "ELTE" -> "ELTA"
zkušenosti s těmito žárovkami jsou velmi špatné!Vlastním dopravní firmu,takže je nakupuji po krabicích,a s těmito žárovkami jsem udělal velkou chybu! Trpí tím ,že se odpařuje wolframové vlákno a usazuje se na stěnách baňky,takže ta černá,má stále nižší a nižší svítivost a tudíž velmi záhy odejde. Takže rozhodně nedoporučuji!!!
to se ovsem deje u vsech zarovek
to je sice pravda,ale zhruba třítýdenní životnost je skutečně podprůměrná!
jo to je

How long will your MEGADEATH SUPER BLUE 100W lamp last. Probably about the same time as it took to ship from China where it was made.

hehe chce to peclive vybirat... ve vetsine halogenu prave ten plyn uvnitr zpusobuje, ze se vlakno odparuje mene, a proto halogenove zarovky vydrzi dele nez normalni a pritom sviti vic, navic v takovejch tech zarovkach +X% svetla od solidnich vyrobcu je jest lepsi smes plynu, ktera opet zaruci vyssi svitivost a mensi odparovani vlakna
Je pravda,že co jsem se začal dívat po žárovkách na autech, tak hodně aut přibylo s žárovkami s nějakým efektem. Ale také přibylo aut co mají jednu žárovku normální a druhou s efektem(takže jedna asi dosloužila). Jaké máte zkušenosti s výdrží?
Co jsem slysel, papirove maji min. zivotnost normalni H4 150 hodin (v cene kolek 35 Kc) a efektove 50 hodin (stale ale 60/55W), to by mela byt minimalni garantovana doba zivotnosti, v praxi bude zpravidla vetsi.

Me jeste nikdy zadna H4 neodesla, nebo o tom nevim, driv jsem asi vymenil auta, nez stacily odejit. Byly ty z vyroby, zaklad. Se zvysenym vykonek (55/60) jsem koupil az ted. Nejvyssi jsem videl Tungsram 55/60W +60% za ca 130 Kc.
Prísmtě jak se jmenují ty Tungsramy +60%? Já jsem zatím viděl jen +50% od Osramu a Philipse.
Nikde jsem nenašel zmínku, mam v aute krabicku. Podivam se. Nebo volej fy SONS v Hradci Kralove, je v seznamu a maji je skladem, nazev ti nepomuze, kdyz je obvykle po kramech nemaji.
Naskenoval jsem krabičku😒br />
www.octavia.ec.cz/…_Tungsram_ML+60.… Jsou k mání např. v HK u www.sonn.cz za cca 131, Silverstary +50% za 160 Kč.
Petr: Díky za všechny informace a taky za sken krabičky.
"Efektové" žárovky nepoužívám, ale ty se zvýšeným světelným výkonem jsou na tom s životností opravdu bídně, ať je to Osram nebo Philips. Přesto mi to za "lepší vidění" stojí - rozdíl je markantní obzváště v případě, když je v jednom světlometu "obyčejná" a ve druhém "se zvýšeným světelným výkonem" žárovka.
JA měl ELTA Blue, i SPECTRUM jedny s modrým sklem druhé se žlutým a nikdy bych v životě nekoupil znovu elty(aspoň ne ty s efektem ať už žlutým či modrým) důvod VELMI aŽ strašně slabá životnost!! doporučuji pouze OSRAM!!!s těmi zkušenost nádhera!! drží se a drží , i philips sou dobré Rozhodně pokud máte peníze a nevadí vám častá výměna žárovek cca 2měsíce za ELTY tak jdětě do toho efekt je milý a pěkný ale ekonomická stránka ubohá
Sháněl jsem 100W H3 a byly mi prodány ELTA, které prý mají homolagaci. Cena za dva kusy byla 129,-Kč. Nacpal jsem je do mlhovek a ty zalepil, protože ty minulé mi někdo ukradl. Tak doufám, že mi nějakou dobo vydrží. Měl jsem předtím H3 "All weather" a ty svítily pěkně mizerně. Osobně používám žárovky pro Opela (jsou s modrou neprůhlednou baňkou). Mám je asi 1,5roku a jsou super. Takový světlo z jiných není. Jsou ale dražší. Vyrábí se v H1, H4 a H7.
Co se týče ELTy,nejen halogeny ale i obyčejné žárovky stojí za starou belu!
Jaký žárovky s modrou baňkou pro Opla. Popiš prosím přesně výrobce, typ a cenu.Já používám Osram COOL BLUE s modru baňkou. Svítěj lépe než běžné, ale ne modře. Spíš ostře bíle.
to Beny_: Výrobce nevým. Koupil jsem je u dealera Opel. Cena byla dost vysoká, ale už nevím kolik. Zajimavé na nich je, že mají baňku modré barvy a je neprůhledná (není vidět vnitřek). Svítí samozřejmě čistě-bílým světlem. Je to ale super světlo. Mám v autě 4xH1. Dvě tlumené a dvě dálkové. Tlumené mám původní H1 a dálkové ty Opel. A to je rozdíl!!! Ty COOL BLUE mají baňku průhlednou, že?
To Kutil>jsou průhledný.
a neni lepsi nez tam cpat tyhle nesmysly rovnou nacpat cely xenony ?
Dá sa to, veď minule ktosi uverejnil adresu www.autolamps-online.com . Dokonca je tam kit na priamu výmenu namiesto klasických H4. Označený je "H4 HyLow". Na znázornenie je tam krátke video ako to funguje. Takže asi tá xenonka je presúvaná nejakým elektromagnetom alebo servom, aby sa dalo prepínať stretávacie / diaľkové svetlá. Kit obsahuje káble,konektory a meniče napatia. Dodávky tovaru sú do celého sveta bez ďalších poplatkov a bez dolného obmedzenia množstva, alebo ceny. Pozor, cenník je v rubrike orderform. Ide len o to, aby to niekto vyskúšal ako to celé funguje aj s tým internetom, a potom, či to neoslňuje na reflektoroch bez serva. Vraj všetky xenony sú riadené, ale neviem do akej miery.
Priatelia, vcera sa mojej Mazdicke "prepalilo ocicko", tak som urychlene utekal do blizkeho obchodaku kupit nahradnu H7 ziarovku. Bohuzial, vyber bol prachbiedny a vacsinou za nekrestanske ceny (Phillips za 18EUR, nejake Bosch za vyse 20EUR kus), takze som nakoniec zobral nejake "extra vysoko svietive" ziarovecky. Vyhrali cenou, 2kusy boli za 22EUR. Podla popisu na krabici maju az 5 rokov zaruku (???) a su plnene "xenonovym plynom". Faktom je, ze svietia silnejsie, nez doterajsie obycajne OSRAMy (15EUR za kus). Viete niekto, co to moze byt zac? Nejak sa mi nechce totiz verit, ze by som za tie prachy dostal nieco natolko "exkluzivne"... Znacku si bohuzial nepamatam, bola na krabici, nic mi nehovorila a teraz lezi niekde zahrabana v aute 😞
No konečne. Minule som si zateoretizoval (v rubrike Autožárovky H4 tú už nechali po 1.1.2003 v archíve), a teraz už mám namontované prídavné relé pri reflektoroch. Najprv som vymenil žiarovky v hlavných reflektoroch. Boli tam Tungsramy, tie som nahradil Bosch +60%. Pri priamom porovnaní cez deň (bolo pod mrakom) som nebadal rozdiel vo farbe svetla. Večer sa mi zdalo že sú trocha ináč zaostrené a možno viac svietia. Keď som konečne namontoval prídavné relé na všetkých 8 vlákien čo sú vpredu a vyskúšal za viacerých okolností v noci, musím uviesť, že to pomohlo výrazne. Predtým bolo na žiarovke stretávacieho vlákna 11,8V, teraz je 13,2V (napatie autobatérie za chodu motora) čo je 12% rozdiel napatia,alebo 25% rozdiel elektrického výkonu, a pri vyššej teplote vlákna by mohla byť svietivosť vyššia o 50%. Životnosť žiaroviek by mala klesnúť pod 50% (graf fy Monacor). Preto je potrebné vyššie napatie priviesť s oneskorením asi 0,2s, aby životnosť žiarovky nebola 10%. No a cez deň používať nižšie napatie.
$600 je strasne moc, univerzalni kit se da tady sehnat za cca 5-6 tisic, H1cky se tim vyresi krasne, jen se trosku musi upravit svetlo, do H4 by sli imho bezproblemu.


Plnohodnotny H4 konverze,tj low a high beam, se daji koupit kvalitni za cca $300 na ebay.com


Pochopitelne brat svetla co nejblize k 4500k, maximalne tak 5500 - 6000 pak uz to jsou modry hnusy.


No a jina rozumna alternativa jsou zarovky PIAA, treba SWB, ale ty stoji pres tisicovku jedna za H1 zarovku. Prej malo vydrzi, ja je zatim nemam, chci si je dat do dalkovejch az budu mit konecne hotovou tu xenon konverzi. Ted je zatim nepotrebuju protoze dalkovy pouzivam minimalne, temer vubec, a pak je chci jen aby presvitili ty xeonony 😄 a mensi zivotnost mi nevadi

Nejaky pseudo superblue od osramu a podobne zarovky za par stovek jsou vesmes na*** a clovek s nima vypada akorat jako kaspar.
Mám v Mondeu dálkové H1. Koupil jsem je u Opela, cena cca 450,- za 1ks. Jsou zajímavé tím, že mají modrou neprůhlednou baňku. Svítí super! Chci je dát i do potkávaček, ale nechce se mi je ničit při zimním svícení. Dám je tam až na léto. V dálkovejch je mám 2roky a ještě neodešly. A to svítím dálkovýma dost. Víc ale bojuju se špiněním světel. Ford si nedělá problémy a osřikovače na světla nedává. Tak vozím flašku s vodou nebo vezmu sníh a umeju to. Dost vopruz u auta za 700tisíc.
ja sem ve scorpiu '91, granade '82 a '84 odstrikovace svetel mel.
mam mondeo TDCi a ostrikovace svetel mam ..... mozna to bude tim , ze mam xenony ?
tomoking: Každé auto prodávané v EU musí mít ostřikovače pokud je vybavené xenonama. Je to kvůli lámání paprsku světla.
Přemýšlím o 80W žárovkách do světlometů (normálně tam jsou 45/65W), protože ty co tam jsou teď jsou spíš bludičky než světlušky.. Máte někdo nějaké zkušenosti se silnějšíma žárovkama - co dělají s parabolama a tak?
ve WRX Impreze mam zarovky korejske fy. Sacalite

100/110 Watt s blue efektem .... mam je zatim kratce tak nevim kolik vydrzi, zda se , ze relatka to snaseji dobre. Oproti orig. to sviti intenzivneji a podstatne bileji 😄. Dal jsem za ne/za par/ 50PLZ w tuningshopu v Katowicich 😄