Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
3. 12. 2002 13:54
neregistrovaný "Ňuňas"
3. 12. 2002 13:56
neregistrovaný "Ajvn"
3. 12. 2002 14:25
neregistrovaný "Ňuňas"
3. 12. 2002 14:45
neregistrovaný "oddie"
3. 12. 2002 14:50
neregistrovaný "Ňuňas"
3. 12. 2002 14:54
neregistrovaný "oddie"
3. 12. 2002 15:05
neregistrovaný "Ňuňas"
3. 12. 2002 16:45
neregistrovaný "Ajvn"
4. 12. 2002 09:11
neregistrovaný "meda11"
3. 12. 2002 19:00
neregistrovaný "filla"
4. 12. 2002 09:44
neregistrovaný "oddie"
4. 12. 2002 10:37
neregistrovaný "Ňuňas"
4. 12. 2002 13:07
neregistrovaný "oddie"
4. 12. 2002 14:15
neregistrovaný "Ňuňas"
3. 12. 2002 22:18
neregistrovaný "nolk"
4. 12. 2002 21:28
neregistrovaný "JOSEFUO"
4. 12. 2002 23:49
neregistrovaný "nolk"
5. 12. 2002 07:28
neregistrovaný "JOSEFUO"
5. 12. 2002 16:12
neregistrovaný "Viados"
5. 12. 2002 23:49
neregistrovaný "nolk"
5. 12. 2002 23:26
neregistrovaný "nolk"
6. 12. 2002 23:02
neregistrovaný "Rambo11"
9. 12. 2002 13:03
neregistrovaný "Ňuňas"
13. 12. 2002 10:24
neregistrovaný "viados1"
13. 12. 2002 11:46
neregistrovaný "Ňuňas"
14. 12. 2002 22:30
neregistrovaný "impact"
16. 12. 2002 08:42
neregistrovaný "Ňuňas"
16. 12. 2002 09:06
neregistrovaný "kdo"
16. 12. 2002 13:19
neregistrovaný "Ňuňas"
17. 12. 2002 10:02
neregistrovaný "kdo"
18. 12. 2002 01:13
neregistrovaný "Rambo11"
6. 12. 2002 23:09
neregistrovaný "Rambo11"
7. 12. 2002 15:40
neregistrovaný "nolk"
18. 12. 2002 09:36
neregistrovaný "IDIOT"
neregistrovaný "Ňuňas"
3. 12. 2002 13:54
Hmm
Jo,také mám rád autobusy....To je svezení o jiném...(myslím jako řidič).Proč si to tu založil?Moc lidí co mají zkušenosti tu asi nebude a ti co je mají určitě někde jezdí...Takže se obávám,že nadšenci tu jsme akorád my dva.....
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Ajvn"
3. 12. 2002 13:56
Re: Hmm
Tak nam to neautobusakum napiste, jake to svezeni je, me to zajima .. jezdil jsem s nimi jako pasazer 13 let mezimesto .. jezis, to je let :-) Tak si predstavte, ze uz sedim za Vami, na sedacce prirozene :-) a Vy mi to cestou budete vypravet a ja se aspon svezu. :-))))
neregistrovaný "Ňuňas"
3. 12. 2002 14:25
Re: Hmm
No já se zase za nějakého borce řidiče nepovažuji.Ono je vždy namále ať je člověk vyježděný jak chce.Zastavit těch 15t(kloubový)je přece jen trochu zajímavé když ti tam někdo vjede,vběhne nebo cokoliv jiného.To si pak můžeš vybrat jestli pobít těch cca 130 lidí(špička tady v Praze) nebo zmuchlat toho co před tebou zamachroval.Někteří když tak koukám machrují i za volantem Busu blbouni.Káždý by si to měl zkusit co to je za pocit když ti lidé dýchají na krk a ještě musíš stíhat jízdní řád.Nikdo by něměl zapomenout že vozí lidi a především že je velikej,ale už né pomalej.Dnešní stroje typu Citybus jsou docela našláplé potvůrky co jim v automatu jde docela naložit.Je to úplně jiný styl jízdy.Když jsem v tom seděl poprvé připadal jsem si jako King až do doby než jsem se rozjel...Jinak zatáčí(kola jsou hodně za tebou),jinak se naklání,hodně najíždět,v kloubáku není moc vidět na přívěs a má náhon na zadek a motor také vzadu,takže celý předek je tlačen..prima v zimě nebo na mokru(jednou mě ulít a měl jsem opravdu sevřený zadek).Záludností spoustu.Od té doby co jsem seděl v tomto vozidle prvně jezdím osobním kolem nich s respektem a předvídám nepředvídatelné.Vždy jsem odsuzoval takové ty řidiče "cukače" a "brzdiče" než jsem pochopil že vzhledem k technickému stavu některých vozidel to jinak ani nejde a i zkušený řidič někdy nic nezmůže a prostě mu to cuká a jde přes zuby.Sakra to jsem si vylil srdíčko....už toho raději nechám nebo mě někdo ještě zmasí že pomlouvám..:-))
neregistrovaný "oddie"
3. 12. 2002 14:45
Re: Hmm
Ty jezdíš pražskou MHD?
neregistrovaný "Ňuňas"
3. 12. 2002 14:50
Re: Hmm
No jo...občas si jdu zajezdit když už mám ten řidičák...:-))Nechal jsem se naverbovat na záskoky o víkendu a hlavně o povodních a už jsem u toho tak nějak zůstal...
neregistrovaný "oddie"
3. 12. 2002 14:54
Re: Hmm
U kterých garáží? Jo jo, kloubová Karosa, to je něco, nezávidím jim, když v zimě šplhají se 143-kou na Strahov nebo se 187-kou na Prosek (o Barrandovu ani nemluvě :))
neregistrovaný "Ňuňas"
3. 12. 2002 15:05
Re: Hmm
Já jsem věrný Klíčovu protože kousek bydlím a na raní se lépe dostanu..Hlavně nesmíš zastavit na sněhu nebo ledě.Jak zastavíš,tak ten vlek jezdí ze strany na stranu a stojíš na místě a končíš.Někdy to i couvá když jsi na brzdách,ale to jsem ještě nezažil a ani nechci.Zima je pro klouby hnus.Mě ujel jen na mokru a to tak že jsem v zatáčce(byl dost ohnutý) hodně šlápnul na plyn a ten vlek odtlačil ten střed jak je točna i s prostředníma kolama do hodin.Opravdu chuťovka,ještě že tam nic nejelo.Ale mělo to výhodu že lidi pak celou cestu až na konečnou ani nedutali a drželi se spořádaně jak klíšťata...:-))
neregistrovaný "Ajvn"
3. 12. 2002 16:45
Re: Hmm
No jo, je hezke po lidich chtit ohleduplnost k ridicum busu, kdyz je to casto pro ne uplne cizi pojem. Fakt je, ze dokud si clovek jen vozi zadek v teple, za jizdy se prospi, tak ho kolikrat netrkne, co ten vepredu ma za obrovskou zodpovednost. Jezdil jsem s jednou linkou od jejiho vzniku, znal jsem se s ridicema a protoze ta linka byva naslapla (Beroun - Praha), tak jsou bezne situace stani vepredu, kdy jen diky ochote ridice sebou veme tolik lidi, ze pak ale spatne vidi do boku. No a co myslite? Lidi, kteri stoji na schodech vepredu, trkne je, ze pres ne neni videt, ze by se aspon skrcili? Trkne je, ze kdyz jsou zimy, tak ze ma od jejich funeni zamlzene bocni sklo a ze pak nevidi do krizovatky? Trkne je, aby mu to otreli, aby si tak kryli i ten svuj pohodlny zadek?? Pch .. z 80% ani omylem! Banalita, podivat se doprava a rict .. "zprava dobry" .. ale kdyz takhle clovek napr. stoji na konci D5ky v Butovicich a ma rict ridici, ze z prava opravdu nic neleti, nejaky magor a vejit se tam rano do tech der .. to ma pak clovek sevreny zadek, jak citi, jakou zodpovednost za toho ridice zaroven prebira za ty desitky krku za sebou. A to je jen na par vterin, zatimco ten ridic tohle absolvuje stale. Neni jim opravdu co zavidet a ta ohleduplnost by mela byt to nejmensi, co by jim clovek mel za volantem venovat.
neregistrovaný "meda11"
4. 12. 2002 09:11
Re: Hmm
Jeee, Klicov - jak dlouho tam jezdis? Pred cca 13 lety jsem tam (po vojne) jezdil asi pul roku na dalkach (autobusy). Ale poslal jsem do pr.... manzelku nejakeho obrkomouse pri vyletu do Rakouska a sel jsem do plynu (vozit flasky s PB). S kloubakem po Praze - to bych snad ani nemusel, ale s tim nizkopodlaznim Renaultem (Karosou) bych se projel docela rad.
neregistrovaný "filla"
3. 12. 2002 19:00
Bez nadpisu
Tak jsem si přečetl těch pár vět a koukám co všechno jsem si až do těd ani nepředstavoval. No jo ono to asi neni vážně žádnej med řídit takovouhle potvoru zvlášt když je to zadokolka a ještě s kloubem. Jen by mě zajímalo kolik to má obsah a jak je velkej výkon u tý městský verze hlavně ta nízkopodlažní.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "oddie"
4. 12. 2002 09:44
Re: Re:
No, papíry na autobus sice nemám, ale pár šoférů znám, a celkem tuším, co obnáší řídit krabici narvanou x lidma... Autobusy (a tramvaje, ale i sanitky atd.) zásadně pouštím, když vyjíždějí ze zastávky, z vedlejší apod., já na rozdíl od nich nemám jízní řád, kterého se musím držet, a kvůli půl minutě se nepos..u. Fakt je, že se to často setkává s nepochopením ostatních řidičů, ale co...
neregistrovaný "Ňuňas"
4. 12. 2002 10:37
Re: Re:
Tak se pokusím tak nějak odpovědět co vím.Kdyžtak mě určitě někdo doplní....Mnoho údajů jak jsem koukal je k mání na stránkách Karosy,ale tam se to týká spíše těch posledních modelů.Takže pokud se nepletu variant jak kloubů,tak krátkých bylo od 90 roku opravdu spoustu.Převodovky Voith a ZF u MHD nejpoužívanější.Motory Liaz u starších a to 12ti litr v krátké i dlouhé verzi a některé(možná nějaký pokus)14 ti litr.Obojí 6ti válec s turbem(moc ale nefunguje).U některých motorová brzda,ale většinou retardér(téměř u všech).Pak co jsem tak koukal byla další etapa klasických hranatých Karos s Renault motorem o přibližně stejných parametrech jako Lízinka(mám pocit že to bylo v době kdy šel závod do kytiček...)Píšu jen o tom co se mě dostalo do ruky za ty dva roky co tak nějak aktivně jezdím a mé zájmy jsou samozřejmě jako kluk daleko dříve už od mala,ale bál jsem se do toho jít.Takže ty modifikace osazení různých typů můžou být daleko rozmanitější podle požadavku toho kterého odběratele.(Viz Karosa pro Sibiř-měl jsem možno vidět..nádherný kousek)Pak u DP-Praha tuším začala éra těch zakulacených starších cca 1998(motory něco Lízinka,něco Renault)Tuhá(nejde každé kolo samostatně,ale je spojena,něco jako u žigula zadek) náprava ve předu,takže je to jako koza.Pak CityBUS...to je kategorie sama pro sebe..Moc elektroniky,dveře nic moc,Mě nevadí,docela se s ním jezdí dobře klukovi jako já který je zvyklý na nějakou tu techniku,ale starší nadávají.Je to tuším 8 litr IVECO(ty poslední)a Renault(ty dřívější),ale nahoněný otáčkama a lítá to lépe jak ty starší.Trochu se bojím výdrže,ale uvidíme.Svezl jsem se už i v kloubovém CityBusu...zádný rozdíl od normálního kloubu,Chová se stejně jako malý City,ale samozřejmě neduhy toho zadku a vleku.Nesmí se zapomenout samozřejmě také na jeho širší rozvor a větší najíždění(platí obecně u CityB)Takže je to zase jiný styl než klasika Karosa.A poslední co přišlo nově jsou klasické(samozřejmě už ty kulaté)jak krátké,tak dlouhé vnitřnostma stejné jako poslední City akorád nejsou nízké,ale normální(asi jsou lacinější).Tak a teď už v tom mám bordel sám....Jezdí tady opravdu hodně odrůd a opravdu platí že co kus to tak nějak originál náchylný pokaždé na něco jiného..Dobrá praxe pro někoho jako já kdo to dělá jako koníček z lásky k tomuto stroji.Co pochytím za jednu šichtu,to bych nikde nevyčetl.Ať už se to týká lidí kolem,auta,silnic,situací s ostatníma řidičema atd..Jo a co se týká té slušnosti,musím podotknout že za volantem autobusu se kolikrát najdou větší prasata než v osobákách.Ale to jsou lidi kterí nejezdí pro potěšení,ale že si léčí mindráky tím že jsou "velcí".Pár jich znám..I když musím říci že chlapi tady od MHD jsou pohodoví lidi.To spíš ČSAD jsou tak trochu nerváci,ale nechci jim křivdit..Všude je něco...Tady v Praze např. si někdo hraje a povoluje kola z * pro srandu..fakt magor....ale už je snad klid...
neregistrovaný "oddie"
4. 12. 2002 13:07
Re: Re:
Zeptal bych se tě na jednu takovou drobnost: jak se startuje v mrazu? Posledních pár let ta otázka nebyla aktuální, žádný mráz nebyl, ale pamatuju v Praze i pod -20. Tehdy mi někdo říkal, že prostě nechali většinu busů prostě přes noc běžet, jinak by ráno nenastartovali... Co je na tom pravdy?
neregistrovaný "Ňuňas"
4. 12. 2002 14:15
Re: Bez nadpisu
No já jezdím u DP teprve 2 roky,takže krutou zimu nepamatuji.Mě to vždy chytlo bez potíží.Ale od starousedlíků hlavně z dílen vím že před pár lety za dob Ikarusů se jich mnoho nechalo běhat na volnoběch.Celou noc né,ale na střídačku nechat nějakou tu hoďku zablafat aby nezamrznul.V tomhle mrazu(-20) je spíš problém ze vzduchem než se startováním.Ono u těch automatů je blbé že to nejde roztáhnout když už to nejde natočit.Jak říkám mě se to nestalo,ale pokud vím,tak se to řeší pokud je dobrá baterka,že jdeš k motoru,nažhavíš a u motoru startuješ dokud to nechytne.Je zajímavé že u některých tím čudlíkem u motoru se ten startér točí rychleji než klíčkem,ale to nevím jestli to není spíš nějaký klam sluchu když je člověk blíže.A když ani to pak nepomůže tak vezmeš jinej autobus který půjde(dá garážmistr) a nebo kabely k jiným baterkám a znovu..Ale Karosa většinou chytne kdykoliv pokud vím.Sice chvilku běhá na nahodilé výbuchy a občas nějaký ten válec vynehá,ale za chvilku jede jak tank.Teda podotýkám že jako "mlaďoch" dostanu vždy nějaký střep a to nejhorší,takže ty nové nebo ty co je mají na stálo,tak to je o jiném.Ty je mají naučené "na sebe".Spíš si myslím že problém v takovém mraze by asi byl Ciťák,tam to nijak oblafnout nejde.Jak tam něco neklapne,tak ten PC to zamázne a nehodlá spolupracovat a to je pak peklo když už člověk má odjet z konečné a miláček stavkuje a bliká na palubce něčím co nikdo neví co je.Třeba mě tam svítila taková oranž.kontrolka co podle manuálu znamená buď destičky,filtr nebo málo vody.Jenže všechno O.K. a bus bez reakce na pohyb.Nevím proč,ale osvítil mě duch svatej a zkusil jsem uthnout co čidlo na vodu a spojit ty drátky a ono to zhaslo a fungoval.Pak jsem to vrátil a v poho..No jo,ale co když někdo není na takovéhle řešení a zkoumání a je třeba někde v cizině.To si to hodí...Jak říkám v jednoduchosti je síla a tohle mě to potvrdilo.Stejně to čidlo spíná když uteče cca 10 litrů a těch cca 100 co tam zůstane to uchladí skvěle.Stejně se každé ráno jdu podívat na olej a vodu,klíčem kouknu na kola a jestli to není někde zbořený,takže naco čidla.stačí teplota a tlak vzduchu a oleje,ten zbytek bych nechal v případě že nebude blokovat jízdu a jen signalizovat...
neregistrovaný "nolk"
3. 12. 2002 22:18
Bez nadpisu
Zdravím Vás kolegové z branže,či jen přátelé velkých volantů.S radostí shledávám ,že na mnou založené stránce je již živo. Pokud někdo z Vás je také noční pták jako já,tak se již těším na pokec. Takže se mějte,a ať se kola točí!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "JOSEFUO"
4. 12. 2002 21:28
co SOR
Po přečtení příspěvků jsem se utvdil, že řidič ten tvrdej chleba má. Setkal jsem se s lidma kteří říkali, že bejt řidič je pohoda, točíš volantem sedíš si u toho pěkně v teplíčku a žádná starost. Tyto jedince bych nechal jezdit ve městě nějakou linku a pak by se zeptal na jejich tvrzení na řidiče znova. Můj kolega z práce si nedávno dělal řidičák na autobus a vždycky, když přijel z jízd tak říkal, zě má za sebou výšlap do hor. Tak ho boleli nohy.

S tim, že jsou autobusy přecpané elektronikou souhlasim a musí bít dost náročný pro řidiče určit podle hlášky na palubním počítači o jakou zavadu se jedná. Najednou se rozsvítí nějaká kontrolka a motor přestane táhnout a pomalu bez počítače to člověk není schopen dát do kupy.

A ted trošku z jiného soudku. Znate nekdo autobusy SOR a když jo tak jaké jsou zkušenosti a dojmy.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "nolk"
4. 12. 2002 23:49
Re: co SOR
co se týče Sorek,jednu jsem si letos pořídil,tak nějaké zkušenosti už mám.Koupil jsem model 7,5 meziměstská verze,kterou jsem předělal na zájezďák.Je to 26 vyrobenej kus ,takže je to z druhého roku výroby,tedy 95.model 7,5 se od ostatních typů liší nejen délkou 7,5 metru ale především celkovou koncepcí. nemá tuhou zadní nápravu s dvojmontáží ale jednoduchou montáž a k tomu výkyvné polonápravy.(taková velká Tatra613) auto bylo od nějaké dopravní firmy z Rychnova a bylo v zoufalém stavu,nikdy bych nevěřil,že soukromá firma něco takového dopustí. auto začalo jezdit na horách jako skibus a po šesti týdnech odešel motor.(prasklá klikovka)tuto poruchu ale přičítám místnímu šoférovi,nad 2.700 otáček je to pro motor okamžitá smrt.a s tím ,že je toto auto strašně podmotorované,pokud se chceš s ním někam dostat je to pořád na hraně maximálních otáček. motor IVECO 3908ccm/100KW je pro autobus do kterého podle techničáku hodlají cpát až 44 lidí naprostý nesmysl!jízdní vlastnosti jsou zoufalé,auto plave (maximální rychlost je 80 , víc by bylo na zabití),velká citlivost na boční vítr,příliš měkké pérování(je to na mořskou nemoc)motor jsem už popsal. takže jestli to mám k něčemu přirovnat je to stará Avia 30. a teď to dobré: po celkové opravě, auto slouží již půl roku bez jediného problému,naprosto neuvěřitelná je spotřeba kolem 14,5 l!

Je to auto plné paradoxů,na jedné straně moderní technika a elektro výzbroj na druhé zoufalé trakční vlastnosti.

Dnešní vozy jsou už ale z jiného soudku, motor Iveco Tector 5880 ccm/176 Kw je bomba a odstranili i velkou část problémů vozů ze začátku výroby.

je to velké téma,takže když tě bude něco zajímat, tak se ozvi.
neregistrovaný "JOSEFUO"
5. 12. 2002 07:28
Re: co SOR
Co se tyče toho motoru jsem stejného názoru. U těch 7,5 by měli být motory silnější. To s těma jízníma vlastnostma není moc dobrý ale myslím si že ty 9,5 a 10,5 sorky jsou na tom lépe. Uz vzhledem k váze. Motory u těchto modelů jsou už taky lepší a hlavně výkonější. Je otázka jak dlouho vydrží? A taky jak to je u nich se spotřebou. Aby s narůstajcím výkonem nenárůstala rapidně i spotřeba.

Ta spotřeba u 7,5 je doslava úžasná. Jezdil jsem s dodávkou DAF 2,5D a ta se dostávala pod 15l/100km jen těžko, ale je pravda že už měla něco za sebou. Jak je to třeba z korozí 7,5. Má nějaká místa která jsou co se týče koroze špatná?

Přeju se Sorkou mnoho najetých kilometrů bez problémů a nehod.
neregistrovaný "Viados"
5. 12. 2002 16:12
Re: co SOR
Josefuo - podle nicku z jsi z Usti n/O, ne? Ja jsem z Ceskej Trebovej a jeden dobrej znamej dela v Karose. O SORkach toho ale moc nevim. Ani jak je na tom firma ekonomicky. Karosa si pod Irisbusem vede dobre. Btw, vite, ze Renault z toho uz komplet vycouval? Nicmene v okrese UO jsou oba nasi vyrobci busu a CSAD Usti n/O koupi linkove Mercedesy, ktere teda nejsou zadny zazrak ...
neregistrovaný "nolk"
5. 12. 2002 23:49
Re: co SOR
Zdravím Třebovou a Ústí n/O,já ač sám Pražák,jsem před lety absolvoval železniční učiliště v Třebový,takže mám k těm místům vztah.Konec konců i první řidičák jsem udělal v Ústí. Co se týče ekonomických úspěchů Sora, mám pocit ,že to zatím nebude špatný.Český trh je ale již plný,takže mimo obnovu starších vozů,jim tu už asi příliš pšenka nepokvete.Teď je živí slovensko,a snad již také běží licenční výroba v Polsku a Maďarsku.Pár kousků jezdí taky v SRN,Dánsku v Jugošce a na Ukrajině.Myslím si,že pokud se budou věnovat více malým zájezdovým autobusum,dosáhnou evropskou kvalitu,a budou mít rozumné ceny a fungující servis,tak mají budoucnost zajištěnou.Malé Neoplány či Setry budou vždy dražší,a vozy postavené na podvozcích dodávek ,jsou prostě jen dodávky! P.S. co se týče těch Mercedesů, dumping je dumping,Karosy jsou prostě dražšší,Irisbus by se nad tím měl zamyslet.
neregistrovaný "nolk"
5. 12. 2002 23:26
Re: co SOR
jistě,problémy s jízdními vlastnostmi jsou především výsadou typu 7,5.Tuším,že se v dnešní době již snad ani nedělá,a pokud, tak snad již s pevnou zadní nápravou.Některé problémy odstraňovali již v průběhu výroby,a také nabízeli za zvýhodněné ceny úpravy již vyrobených vozů.Jednou takovou technickou chybou pérování zadní nápravy,bylo umístění tlumiče pérování středem měchu.Tlumič vystavený vysokému tlaku,kondenzaci vody a velmi sníženou možností chlazení,měl velmi sníženou životnost.A dával o sobě vědět neuvěřitelným skřípěním. Za nejpovedenější považuji model 9,5. 10,5 metru dlouhý autobus na takto malých kolech již působí poněkud zvláštně. 7,5 má zase velký přední převis a useklou ***ku. Co se týče motoru na mém 7,5 má najeto 370 000,a zatím má perfektní startovatelnot a minimální kouřivost,takže uvidíme jak dlouho mu to vydrží. Problémy s korozí tu samozřejmě jsou, ale to je zřejmě Česká specialita,trpí tím i nové karosy,a vzpomeňme třeba zadní víka na Feliciích. Nárazníky,zadní stěna a všechny víka jsou z laminátu,tam je to bez problémů,ale rám samozřejmě orezává,dveře taky nic moc,a v okolí výfuku se to doslova rozpouští. Zajímavostí jsou jekly rámu,buď do nich voda natýká,nebo tam kondenzuje,v každém případě mráz je v zimě trhá! Jakoukoliv antikorozní upravu jsem po šesti letech na voze již nenašel,takže tam je ještě co zlepšovat.
neregistrovaný "Rambo11"
6. 12. 2002 23:02
Bez nadpisu
Hele neubral jsi to s těma lidma s kloubákem. Mně se tam jednou nahrnulo učiliště a odhadoval jsem to na 250 kousků.

Co já vím, tak když jsou opravdu velké mrazy tak se motory nevypínají a nechávají se rozsvícený parkovačky, aby se rovnou vědělo který běží a který ne.

Autobus zezadu opravdu startuje líp. Říká se, že tam nejsou ty ztráty od klíčku, ale nedokáži si to vysvětlit, protože vzadu je snad relátko ne?

S City autobusem se mi moc dobre nejezdilo. Když se koukneš na statistiku nehod tak City mají asi třikrát větší nehodovost než normální. Důvod nehody . neodhadnutí jízdního profilu. Taky Vám připadá, že to v zatáčce úplně jinak nabíhá než normální Karosa?

Já si chodím zajezdit taky pro zábavu, tak jsem na tom psychicky v pohodě, ale představou, že tím musím živit rodinu se občas budím ze sna.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Ňuňas"
9. 12. 2002 13:03
Re: Re:
No jo máš pravdu že se tam těch lidí naskládá určitě mnohem více.Zrovna teď o víkendu jsem měl ve špičce tak narvanej autobus že se to sotva rozjíždělo nahoru do Bohnic a chudák automat jenom kvičel...S tím Ciťákem máš pravdu že je to trochu jiné.Vždycky když ho po nějaké době dostanu,tak první stanici drhnu obrubník u zastávky než si zvyknu.I to najíždění je jiné a vůbec ovladatelnost a pedály.Jsou odspodu a brzda mě přijde méně citlivá.Nenašel jsem tam takový ten zlom kdy sice brzdí,ale jen lehounce aby si člověk trošku pohrál při zastavování.Přijde mě že nic nic a pak prostě cukne a brzdí.Možná jsem měl jen nějaký křáp,ale pokud jsem se koukal dobře,tak i způsob ovládání posilovače je nějaký jiný.A plyn.pedál se mě zdá také jiný.Kapalinový rozhodně není.Řekl bych jestli to není elektricky.Něco jako proměnný odpor ovladače k autodráze,ale nejsem si jistý.Pouhým okem to jde blbě poznat když to nerozeberu.Ale děsně mě tam se.. ta zastávková brzda.Bože to je vopruz.Je teda fakt že to je o zvyku protože jak dostanu pokaždé jiné auto,tak už mě ani nepřijde v čem jedu a podvědomě přejdu na systém toho kterého auta.Ale dříve jsem měl docela nervy když jsem zapominal třeba otevírat protože mačkal čudl od mlhovek nebo osvětlení kabiny který byl na místě toho co minule dveře atd atd....Další kapitola pro mlaďase na první šichtě byla tlačítko SOS(pochopí pražáci jezdící u MHD).Ještě že ho teď přelepují a zakrývají..ale už jsem mazák,takže pozdě..:-))Dnes jsem zatáhnul v 1:30 a ráno šel do druhé práce,takže se divím že jsem se takhle rozkecal.Jinak přeji krásný den všem kolegům nejen od DP-Praha.
neregistrovaný "viados1"
13. 12. 2002 10:24
Re: Re:
Neni to dlouho, co v Praze Citibus na konecne (myslim ze linka 188) prejel ridice, kdyz se sel mrknou na nejakej problem. Ridic ho nezabrzdil ci co...
neregistrovaný "Ňuňas"
13. 12. 2002 11:46
Re: Přejetý řidič
To tuším bylo tak že se mu nedovřely dveře a on tam nechal zařazeno "D" a nezabrzdil ručkou.Ono totiž tam je tzv.zastávková brzda,která se musí před otevřením dveří zatáhnout a pak jdou teprve dveře otevřít.Jenže když už se ti otevřou,tak je klasika,že ji zase vrátíš a on ten auťák stojí na brzdách sám dokud se ty dveře zase nezavřou.No a jemu se jedny nedovřely,tudíž auto stálo a on zřejmě (stejně jako já) má ve zvyku tu páčku vracet hned a jak vyběhl a domáčknul ty dveře,tak se mu to rozjelo.Ono to na volnoběžné otáčky také docela táhne když to je dobře seřízené.No a jak to dobíhal,tak mu ujela noha a plácnul s sebou pod autobus.Hnusná smrt pánové..nechtěl bych takhle.....Ale ty lidi v tom..to musela být taky docela rána...Já když mám lidi v autě,tak mám pravidlo nikdy neopouštět kabinku.To raději na někoho zahulákám nebo zahlásím mikrofonem..Už jsem slyšel i případ kdy takhle řidič opustil v zastávce auto aby šel jako(potřeboval získat čas aby nepřijel dřív) něco poladit a už se nevrátil..Pak ho tam vzadu našli zmlácenýho od nějakých ožralů..To raději budu sedět a čumět a ať si lidi klidně nadávaj že čumím a nebudu nic kamuflovat.Prostě dodržuji jízdní řád jako oni mají v práci pravidla..Jenže moc lidí to nechápe,bohužel.Ale je fakt že je taky hodně řidičů co se k nim chovají jak "hovada" a jedou jak s hnojem a pak se není čemu divit.To i já jsem nasranej když se vezu a řídí někdo takhle.Je fakt že někdy to nejde a prasím i já,ale to už musí být dobrý důvod.Mnozí ale jezdí tak i bez důvodu a zasvědcený to hravě pozná a myslím že to je řidičova ostuda když už má to profesní osvědčení.....P.S.Ať žijou vánoční nákupy..:-))zítra jezdím od Globusu..to bude žrádlo a tlačenka...
neregistrovaný "impact"
14. 12. 2002 22:30
Re: Přejetý řidič
to si dycky skocis do globusu na sekanou kdyz mas cas, ne? ;)
neregistrovaný "Ňuňas"
16. 12. 2002 08:42
Re: Bez nadpisu
No jasně...Mají jí docela dobrou..Dal jsem si rovnou dvě.Dvakrát jsem měnil auto,takže jsem byl v presu abych vše stíhal až z toho dostal hlad.:-)

Těch jidí co šílí,to je hrůza...Včera taky kolem Intersparu takové davy že se nedalo ani zavřít...
neregistrovaný "kdo"
16. 12. 2002 09:06
Re: Bez nadpisu
Ňuňas: nechci bejt šťoura, ale jak si ten řidič mohl vyběhnout a dovírat dveře? Když byl venku, tak je musel otevřít, nebo měl otevřené druhé, nebo za sebou z venku zavřít všechny.... sakra mám v tom zmatek :-)))
neregistrovaný "Ňuňas"
16. 12. 2002 13:19
Re: Bez nadpisu
Šťoura nejsi,mě tam také nesedí jedna věc(napíšu později).Nejdříve odpověď na tvou otázku.Jde o to že tam máš troje dveře.Ty dvoje (prostřední a zadní)jsou ovládány jedním(společným) tlačítkem a jsou zabezpečeny tou zmiňovanou zastávkovou brzdou a jejich čidla "stojí na brzdách".No a ty přední(u řidiče) jsou ovládány jiným tlačítkem a nemají žádné omezení.U některých aut jdou dokonce otevřít i za jízdy.Prostě nemají vliv na brzdy ani na nic jiného.Takže on si je otevřel a šel zabouchnout některé z těch zadních a jak je dovřel,tak bylo.Verze co jsem slyšel je taková jak jsem psal.No a teď co tam nesedí mě když jsem nad tím tak přemýšlel později a vyzkoušel si to teď o víkendu na konečné..Tak za 1.ty dveře se zavírají u Ciťáku ze vnitřku ven což v případě řidiče který je venku a jsou jen nedomáčklé jde dost blbě ručně(je tam jen sklo a přísavky na prstech nemám)Takže předpokládám že mu zůstaly viset otevřené a on do nich jen strčil a tlakem už se dobouchly(to už je rozumnější varianta).Pak mě tam nesedí proč to neudělal sakra někdo z těch lidí když byl prý plný jak se psalo a musel tam běžet řidič.Mě vždy někdo automaticky pomůže a ani nemusím nic říkat.Může se stát že ne,tak dejme tomu beru že ty lidi to nenapadlo ..a za 2. a to je dost veliký problém co mě nesedí je to že on k odbrždění(v případě že zastávková brzda je odbržděná) potřebuje ještě jeden impuls a to ťuknout o plynový pedál,takže předpokládám nějakou technickou zradu co nikdo nepřiznal nebo se jednalo o model po nějakých samodomo úpravách alá nudanakonečné versus sereměbrzda tunning.Ale to už se asi nikdo nedoví a já se tím trápit nehodlám.To bych pak ani nemohl jezdit když to vidím jak se to opravuje.Je to jen úvaha na základě toho co jsem si vyzkoušel na jednom novém modelu,tak mě kdyžtak někdo zjebejte že kecám jestli to má fungovat jinak.
neregistrovaný "kdo"
17. 12. 2002 10:02
Re: Bez nadpisu
Ňuňas: díky za vysvětlení, Tvé úvahy jsou fakt k zamyšlení. Taky bych spíš (pokud bych nehoukl na někoho) do nich strkal, než je z venku tahal. Jinak máš pravdu, že nic nejde rozebírat, to by jeden nemoh vystrčit nos z baráku - sakra, ale ten taky může spadnout...... :-))
neregistrovaný "Rambo11"
18. 12. 2002 01:13
Re: Bez nadpisu
Ona je ještě jedna smutná věc na této nehodě. Údajně se řidič snažil autobus doběhnout, resp. doběhnout k předním dveřím. Autobus však měl vytočený kola doleva a tak mířil do protisměru. A nějaký cestující ( asi bych to udělal taky tak) skočil a duchapřítomně otočil volantem doprava, aby se nenabourali v protisměru. No a tam byl běžící řidič, takže předním kolem ho srazil, a zadním přejl...
neregistrovaný "Rambo11"
6. 12. 2002 23:09
Bez nadpisu
Tak jsem postupně odpověděl na všechny proběhlá témata, hezky to od sebe rozdělil a editor to sesypal na jednu hromadu, takže máte pocit, ře melu páty přes deváty. Sorry. Těch 100 kW je opravdu pěkných. To mám v osobáku a jsem s tím docela spokojný-:)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nolk"
7. 12. 2002 15:40
potahy sedadel
Dotaz na kolegy: nemáte náhodou někdo doma cca 20 ks starých potahů na Karosu? Děkuji za případnou nabídku.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "IDIOT"
18. 12. 2002 09:36
rad jezdim cervenem . je tu i zeleny . cerveny je lepsi
JEJEJE
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud