Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

36 komentářů

no, jak který a jak u čeho....
vykon je stejny, ale posune se tocak, trochu niz na vyuzitelnejsi otacky. Btw na mem DiTD mam jen JR vlozku v orig. krytu filtru a je to dobry, lepe se to toci a to turbo ma porad z ceho dychat 😄
To je divné. Logicky, pokud dáš autu víc vzduchu, měl by růst jak Mk tak i P.
mas pravdu, vykon jde nahoru taky, ale nemam srdce jezdit s turbo dieselem na hranici prebehovych otacek kde ten vykon poznas....to jsem chtel napsat, ne ze se nezvysi, ale tam kde normalni ridic pouziva motor, neni ten narus znatelny.
nárust není znatelný ani na brzdě
Když máš turbo, tak ti sportovní filtr nic nepřidá....Turbo ti udělá v sání tak velký tlak, že nemá význam řešit filtr. Pokud má někdo pocit, že filtr přidá, tak je to z 99% psychoefekt. Potvrzeno na výkonovce v 5 -ti případech.
draznik: Myslím, že právě u turba to má největší význam. Pročpak asi používají ve WRC restriktory, které omezují výkon? Zřejmě si to vysvětlíme po kocourkovsku - větší průtočnost vzduchu do sání nepřináší výkon 😄))
Přesně tak. Draznik to říká úplně obráceně. Ta poznámka s restriktory je trefná. Snad tu analogii pochopí i ostatní ;o)


Navíc, ten argument, že turbo udělá nějak extra velký tlak, je zavádějící. Turbo je stavěno na velké objemové průtoky při mírném přetlaku, tudíž prvořadé je to velké množství přefiltrovat a papír toho prostě víc nepustí.


Turbo tlačí u konfekce řádově + 0.6 až 1atm. To není tlak, který by trhal papírové filtry 😄))
Jsem asi poslední dinosaurus, co si dal místo papíru bavlnu. O žádnej psychoefekt se určitě nejedná, protože jsem byl skeptik. Dole to malinko líp táhlo, ale co se dělo nad 4000rpm...........musel sem to zkoušet ještě hodinu, abych tomu uvěřil. Jedná se o vložku do původního boxu ( velká mrcha). Do ní sem přivedl hliníkovou rourou vzduch do přední masky. Ve vyšších rychlostech je to úplně jiný auto.
A jak jsi vyřešil tu rouru k přední masce? Kde jsi takovou rouru koupil? A na jakým autě jsi to vlastně provedl?
No, jestli turbo dela 0,6 atm, 1 atm, 2 atm nebo 50 atm 😉)) je z hlediska trhani papiroveho nebo jineho filtru uplne jedno. Tlak za turbem je tlak za turbem a filtru je vicemene volnej (zprostredkovane o nem vi jen pres prutok vzduchu).


Co je ale pro filtr dulezity, je tlak na jeho vstupni strane (zhruba atmosferickej) a tlak nebo presneji podtlak na druhe strane (sani turba). Ten podtlak na druhy strane nikdy nebude mensi nez vakuum, takze rozdil tlaku na filtru nebude nikdy vetsi nez 1 atm.


Jinak se taky priklanim k tomu, ze sportovni filtr s vetsi pruchodnosti (mensim odporem) pozitivne ovlivni vykon turbomotoru.
tak koukam, ze s tim turbem v tom nejsem sam...me ten diesel chodi mezi 3500-4000 jako fik.
Cos tím prostředním odstavcem chtěl vlastně říct? 😄
IMHO tim chtel rici, ze je potreba ten rozdil tlaku vzduchu

pred a za filtrem mit co nejmensi, neboli aby ten

filtr kladl vzduchu co nejmensi odpor...
to Huf: No kdyz se ptas ... jemne jsem se snazil nekterym diskutujicim naznacit, ze uvahy typu "turbo tlačí u konfekce řádově + 0.6 až 1 atm. To není tlak, který by trhal papírové filtry" je pravda ponekud zavadejici 😄))
Jo, abych byl konkretnejsi. V tom prostrednim odstavci jsem kvantifikoval, kolik je maximalni tlakovy rozdil na filtru. V realu bude vzdy mensi nez 1 atm.
No mě spíš šlo o tu část věty, že tlak nikdy nebude nižší, než vakuum. To je sice pravda (a platí vždy), ale nechápal jsem, proč tuto obecnou pravdu typu "světlo je světlejší než tma" zanášíš do diskuse. Asi bych přivítal něco konkrétnějšího 😄
pozitivně ovlivní, leč na dynamometru (= válcově brzdě) zvýšení výkonu nenaměříte.
To si napiš na své KN stránky, koumesi 😄))
Ohebná, hliníková na vedení klimatizace v budovách. Mám stařičkou Alfu 75, kde je vedle chladiče 10cm otvor v plechu. Akorát to tam sedlo.
asimov: Já mám mezi chladičem a světly 10cm kulatou díru a hned za ní nasávanej vzduch rourou s aerodynamicky optimalizovaným vstupem, u BMW na tohle mysleli už z výroby a jakýkoli kónický filtr by jen znehodnotil účinnost tohoto řešení a přisával horký vzduch.
Právě sem zjistil, že tam byl původně taky plastovej náhubek od předku auta. Ovšem už ho někdo dávno zlikvidoval. Jinak si pohrávám s myšlenkou motoru 3.0 24V s nějakýma 225 koníkama. Je to proveditelný za docela rozumný prachy a byl by to unikát 😊))
Co se jak projeví na brzdě, netuším. V každým případě to jede líp ;oP
Jelikož jsou asi všechny bavlněné filtry stejné, chci se zeptat zda se dá sehnat nějaká značka filtrové vložky do Oktávky (TDI/SDI - větší box) pod 1000 Kč. 2000 Kč stojí K&N a to mi přijde zbytečné, když je tolik plagiátů. Dík za tip.
b: Jeden kluk to prodává. Před nedávnem dělali v jednom tuning shopu docela přísný porovnání a ten univerzál za litr je na tom úplně stejně jako KN, KD, JR, Green. Ty univerzály má myslím do litru. Kontakt 604 200 794
Jo, ale ne vložku, ale hříbky. Sorry.
můžu ti přepustit KN (Octávka TDI), neboť se mi to nechce čistit. Je to originál KN.
to Novak: To znamená, že se vracíš k papírákům?
přesně tak, prostě se mi nechce každých 10kkm se babrat hodinu ve špině (jsem líný dobytek já vím).
no novak: A proč už po 10 kkm, nemělo by to mít větší interval? Nebo už byl cítit úbytek výkonu ...?
Není to škoda? Vždyť vzít trochu technickýho benzínu a filtr v něm vymáchat, vyfoukat a znova natřít není zas tolik práce....
ja prisel do jednoho kramu, zastrcenej, poboicka nakyho velkoobchodu a ze chci cistici sadu, vyblaf na mne ze chce 900,-- a to asi jeste myslel bez DPH, ze bych se na to nevy**al abych pral vlozku (od KN vim, ze stoji 500 kc s dani a maloobchodne, plus postovny tak 150). Ta KN stoji maloobchodne 2100 s dani. Takze nejaky noname by klido moh bejt za 1000 ne? Jen hold ty obchodnici jsou si schopni prirazit klidne 100% Ach jo, dira na trhu a bezny servisy tohle neznaji.
chci se zeptat, zda má nějaký význam (nárůst výkonu-kolik?) vyměnit pouze vložku nebo doporučujete rovnou celý kit - jedná se o motor 1.9TDi 81kW (chip na cca 100kW), v případě že ano, prosím doporučte značku, kde je nej.poměr kvalita+výkon/cena
Já vyměnil vložku u Avensise 1,6 a nevěřil jsem jak to jelo líp. Sice jsem to už druhej den nepoznal, protože jsem si zvykl, ale když jsem do toho sedl poprvé, tak to fakt znát bylo. Já myslím, že není problém tam šoupnout celej kit. Třeba KN dělá kity přímo na auta. Jen odšroubuješ původní box a šoupneš tam kit s konickým filtrem. Přijel jsem do Toyoty na garančku a tam ty servisaci na to čuměli jak *. Prej je to kravina, že se to nemusí měnit, každej filtr se musí měnit a takový kecy. Prostě jsem jim řekl ať to hlavně nevyhazujou a ani nějak nečistěj.
kdyz "umyjes" filtr tak ho potom musis naolejovat spec. olejem ...... kdyz to prepisknes tak misto prirustku vykonu si ho snizis tim, ze olejem zaneses MAF (measure air flow)senzor v sani , ktery potom dava zkreslene udaje do ECU o mnozstvi nasavaneho vzduchu .
Mass Air Flow senzor se tomu říká...