Tak jsem založil to to téma, jelikož doba pokročila a ta to technologie se stává sice velmi pomalu, ale stává součástí vybavení aut. Mělo by tu být vše, skušenosti, názory atd.Pavel
Tak to je dost hloupý - s takovou už se dá jezdit... holt si asi budeš muset zase pořídit mapu ;o) Řekl bych, že to je docela špatný nápad od těch automobilek montovat navigaci tak, že je lehco poznatelná a lehce vyndatelné a opět snadno zabudovatelná do jiného auta. Mě se docela líbí ty systémy co používá třeba Clarion nebo Panasonic apod. - že to zepředu vypadá jako normální "1DINové" rádio a až po zmáčknutí nějakého čudlíku vyjede obrazovka...
Nevím nakolik jde ukradená navigace používat, protože pokud by případný zloděj chtěl ukradnout kompletní tu, co používám já, tak by mu to trvalo celý den. Od čidel na řízení, motoru, mozek, ovládací panel místo rádia až po anténu a kilometry drátů. Jinak značka je Alpine s DVD-ROM v zavřeném stavu vypadá jako hodně ubohý autorádio a s funkčností jsem max spokojenej téměř 3 roky.
mam, casto puzivam, vyhoda je fakt prenosnost a to ze to mozes pouzivat aj ked ides po vlastnych - napriklad pri prechadzke v meste, nevyhoda je ze to chce externu antenu, hlavne ak mas nejake tienene okna - napriklad v mojom megane to podprednym determalnym sklom moc nejde, ale musim to ma pri bocnom skle a okrem toho ten "mapovo" orientovany soft ukazuje cestu, ale nevie dobre povedat kedy a kam odbocit (to je dane velkostou databazy) - tam si povies odkial kam, a on ti vypocita cestu a ty sa jej drzis; ale uz som videl aj navigacne softy, co su na urovni toho co sa dava do aut, ten potom vie povedat ze "po 200 metroch zbehni z dialnice" alebo "blbo si odbocil, treba ist opacnym smetrom" - tam davas tak ako v aute iba KAM ides, a on ti vravi alebo ukazuje co mas robit (neustale prepocitava cestu od miesta kde si). V kazdom pripade PDA vychadza o poznanie lacnejsie, ale ak mozem odporucat - zabudni na palm OS, skus aspon Pocket PC 2000. A pametaj ze potrebujes velku pamet, tak treba nieco comu sa da rozsirovat (napr SD memory card 256MB je dobry zaciatok) A ZAROVEN mat zapichnuty GPS receiver (compactflash). Ale zalezi co si od toho slubujes - mozes mat maly Ipaq s memory rozsirenim na normalne pouzitie a na jazdu mat dokupene "saticky" s CF konektorom s GPS.
já taky testuji Looxe, jak jsi vyřešil odlesky od displaye? pokud je hodně slunečno, je problém natočit displej tak aby na něj bylo dobře vidět.
Co se týče navigace tak TomTom Navigátor se už skutečně kompiluje jem pro PocketPC (i když nové Palmy jsou již výkonnostně srovnatelné). Route Planer od TomTom se v pohodě vejde do paměti a nemusíš investovat do SD (i když doporučuji např. na backup). ahoj LN
odlesky nemam, ipaq svieti pekne a tomtom co pouzivam ho vie drzat rozsvieteny stale. Pokial mas LEN route planner a staci ti len niektora krajina, tak zakladna pamet ozaj staci, ale ked si tam napcham najpodrobnejsie mapy krajin kam chodim, tak bohate zaplnim 64MB SD. Ale pokial chcem aj pocket streets s miestami kam chodim a TomTom city maps ktore myslim ze budem potrebovat, tak naplnim celu 256MB SD. Tom Tom street planner plus city maps pre europu su tri CD s mapami, takze ak si vyberiem slovensko a povedzme nemecko a rakusko, staci zakladna pamet ale ked sa clove trochu rozbehne a natiahne aj grecko a cyprus aby sa na dovolenke nedudil, tak ma co robit aby to do 256MB nacpal :-)
co sa tyka Palmu, tak jeho problem nie je len vykonnost alebo pamet, ale ten soft je na nom znacne primitivnejsi a menej na nom vidno. Napriklad TomTom na najvyssej urovni rozlisenia neukazuje cesty ktore su viditelne na Pocket PC. Neviem preco, ale je to tak, proste som bol sklamany a vyprdol som sa na to. Okrem toho Microsoft palmy nepodporuje takze kto pouziva Autoroute, a chce to mat v pocket streets, ma asi smolu. Z TomTom bezi na Palme myslim len Route planner, ani navigator, ale ani city maps tam nebezia.
Podrobné informace jsou na www.navtech.com, pro čr funguje CD pro střední evropu. Je na něm Praha do úrovně ulic, snad Brno, Ostrava, Plzeň a další města, ale to nevím jistě, plus spojovací silnice mezi bývalými krajskými městy = pokrytí nic moc, ale doufejme, že se to zlepší.
Na www.navtech.com se da primo objednat, stoji 169 Euro a ja mam od nich voucher na slevu 10% - jestli chces, klidne ti ho prenecham... :-) Nejhorsi je, ze se nikde to presny pokryti nedozvis - oni ti ho nenapisou (nejakou mapku nebo tak) a v renaultu na tebe koukaj jak na blbce... co mas za karu?
...a co CR pro Beckera-NaviSYS? Pro Becker on-line a DTM jiz je CR k maji, pro Traffic Pro ma byt do mesice. Jenze problem je cena...Nemate nekdo moznost udelat kopii.Vymenim za cesky NavTech.
no nevím jak v CD, ale DVD to blaupunkt nebude určitě, hele zejtra mi vrátěj auto ze servisu, tak se podívám zcela přesně. Jestli máš vypalovačku DVD, tak ti ho půjčím. Tedy za mé přitomnosti si ho můžeš vypálit, já to v autě potřebuju :)
Dik, ale ja DVD neuziju, a) mam renault, b) carminat este porad chroupe CDcka :-( Jak tam mas pokrytou CR? Myslim jaky mesta maji i ulice, jaky silnice atd...
ČR je pokryta, tak že Praha je excelentní a řekněme, že kompletně včetně zkrátka všeho, no pak tam jsou okresní města, nebo spíše krajská a u některých jsou hlavní průjezdy. Jinak silnice EU třidy, tedy mimo Prahu vážně bída z nouzí. Dobrý je že takhle poslední aktualizace má už POI takže to umí hned najít všechny možný body zájmu (od benzínek přes muzea a až po restaurace + mnoho dalšího). Jsem zvědavej kdy bude další aktualizace s vyšším pokrytím. Myslím, že Škodovka má CDčka detailnější. Jenže CDčka jsou mi na nic, ke všemu by se mi fakt chtělo měnit na každý hranici CDčko. Takhle si člověk naplánuje člověk cestu z Prahu až do Skotska a hned ví jak daleko a za kolik hodin tam bude :)
No jinak excelentní je to kde jinde než v Německu... to je prostě neskutečný, každá polní cesta, každá vesnice zmapovaná do každé ulice. Jsem jel do Hachenburgu, tedy někde mezi Frankfurtem a Kolínem a je to pohoda, žádna mapa, žádna nejistota, jen poslouchat, nebo sledovat šipky. Už aby to bylo i ČR.
S německem mám zkušenost stejnou - naprostá dokonalost v pokrytí i funkčnosti. Pokud jde o cestování přes hranice, přece musí jít, abys zadal cíl v Anglii i když používáš CD a on Ti našel cestu z ČR ne? Jak tohle vůbec funguje u navigací s CD - ještě jsem to nezkoušel???
S CD to nefunguje, protože 1CD= 1 stát (nebo maximálně komplet Benelux ;o). Takže cestu musíš naplánovat jen po hranice (většinou se trošku překrývají), pak přehodit CD a nechat počítat další trasu...
Tak tak CDčka je 1CD=jeden stát. Pak existujou různé mutace, jako Evropa, ale jenom hlavní tahy nebo ten Benelux atd.. DVD obsahuje komplet celou Evropu v komplet detailu, včetně měst. Prostě jednou strčíš DVD disk do kufru, a už ho nikdy nemusíš vyndat. V tom je to kouzlo, nezná to hranice států.
Ajaj, toho sem se bál. No částečně to řeší ty hlavní tahy po celý Evropě co Navtech nabízí... Neni to s nima tak hrozný, jsou tam i takový "*" jako Jihlava nebo Zlín. S tim už se dá přiblížit k cíli a pak se nasadí podrobný mapy. Jinak není až tak pravda že co země to CD. Navtech má na jednom CD střední Evropy CZ, část D, A, CH a sever I... to de :-)
mě by spíše zajímala informace zda se na Slovensku pracuje na zpracování map pro GPS v autech... automobilek tam začínáte mít dost, tak nemáš nějaké info jestli bude zmapovaný Slovensko ?
no kartograficky ustav urcite mapy ma aj v elektronickej podobe, okrem toho existuje (ja to najdem) nejaky mapovy fond ci ako sa to vola a to je dokonca aj na inete a su tam aj vyskove profily. Dokonca skodovka (slovenska) nieco podnikala, budem ich musiet pingnut. Myslim si, ze s datami ako takymi by problem nebol. Bude nevedia co za to vypytat alebo to maju v otrasnych formatoch...
Ono to s přípravou map pro auto navigaci není tak jednoduchý - já jsem se jednoho takového přípravného jednání zúčastnil... každopádně, každý mapovaný úsek musí ze 100% projet testovací vozidlo, běžně dostupné mapy nemají potřebnou přesnost
to je pravda, v ČR je skupina, která nedělá nic jiného než že jezdí po celé ČR s autama s GPS a mapují a mapují a mapují... musí projet každou silnici, každou ulici v každém městě. Což je docela záhul, ale je to potřeba a to jednoduší pak budou aktualizace.
A nevíš náhodou, jestli jsou třeba Teleatlas (dělá pro škodovku/blaupunkt) a Navtech ochotní si ty data za ňákou rozumnou úplatu vyměnit? Nebo to musej všechno projíždět 2x?
ritz: Oni si je jistě předávají, respektivě prodávají asi zcela určitě. Protože v MB mám v POI třeba Muzeum Škoda, či servisy Škoda.... :)) takže zdroj map je jasný i když se jedná o konkureční formát.
No v tom případě by byla šance, že pokud navtech něco kápne, dočkáme se v dohledné době pokrytí srovnatelného se škodovkama - tj. krajská města do ulic + 1. třída + část 2. třídy... joj to by bylo :-)
Mě to s tím projížděním autem přijde jako velká pakárna - zase někdo nevěděl co s penězma... Oficiální digitalizovaná mapa kartografického ústavu je zpracovaná s přesností asi na 2m-5m (co jsem slyšel od známého, který na tom dělal). Tedy by nebyl žádný problém tato data převést do kompatibilního formátu. Jenže když holt všichni skopci, co naše mapy do aut dělají jsou holt "chytřejší" jako každý jiný zabedněný EU národ... BTW: když pro GPS jsou mapy pro Garmin apod., pro PocketPC (např. PocketKIM, který mě ovšem naštval, protože na mém PDA nefunguje, protože se ti trotli bojí, aby jim ten software někdo necracknul a přitom koluje tolik cracklých verzí...) a fungují, tak to vůbec nepochopím. A řekl bych, že jako pěší turista potřebuješ podstatně přesnější mapu, než jako automobilista.
našrot: Můj kamarád dělá zeměměřiče a fakt ty mapy v reálu ne vždy souhlasí, ke všemu nezapomeň, že se musí zakreslovat typ křížení, typ podjezdu, nájezdu, přivaděče, odvadeče a desítky dalších různorodostí na silnici. To je jednoduší to projet. Oni stupidní nejsou ty společnosti a ke všemu to platí právě ty společnosti a pak vydělají na prodávání těch navigačních map, jenže v ČR by se jim to nevrátilo tak část peněz zasponzorovala Škodovka a fakt si nemyslím že to jsou společnosti které vyhazují prachy oknama, tam se nevyhodí zbytečně ani eurocent... holt němci :)
nesouhlasim, ale už mě předběhl Ace2. Projíždění je nutný kvůli jízdním pruhům, připojovacím a sjezdovým pásům, jednosměrkám atd. A tohle jsou fakt firmy, které nedají ani o korunu víc než je nutné...
skdd> no je to na zplakanie, ale vyzera to ze slovensko vyhorelo. Asi to bude tym ze podrobna mapa vobec neexistuje. Ja som tiez skoncil u AR 2002 a aj by som si kupi tomtom navigatora ale ten o slovensku vobec nechyruje. Tak musim zostat u tomtom routeplannera ale ten jedost nepresny hlavne v bratislave - napriklad ked idem okolo botanickej tak tam je taka odchylka ze to vyzera ze som parnik na dunaji :-) ... to by sa asi navigacny soft nechytal ze? :-) ... inak na zbytku slovenska mi to fachcilo v ipaqu v celku dobre.
v com je problem s pocketkim? nepoznam, ale tomtom routplanner sa pouzit da, ale NIE je to navigator, je to gps mapa, cize nehovori kam mas ist, kedy odbocit, ale vidis kde si a ako mas vytycenu trasu
zase na druhu stranu sk mapy ma moc netrapia, relativne tu nie je kde zabludit a pokial nie si v nejakej "* sveta" tak ti staci trasa a poloha. Navigaciu pouzivam ked idem von a naozaj sa mi nechce stresovat kde mam odbocit a krajiny kam chodim su aj v AR2004 aj v inych softoch. No mozno motyka vystreli a bude aj sk mapa. Zatial moj pc v aute bude prehravat mp3, dvd a divx :)
No jak nezabloudit... co když přijede k vám Čech jako já :)) za Břeclaví na mostě navigace nahlásí "off road" a je vystaráno. Jasně nedá se zabludit tak že by člověk někde dva dny jezdil, ale už jsem si pár kilometrů zcela zbytečně najel.
ace> kurna to >když přijede k vám Čech jako já :)) za Břeclaví na mostě navigace nahlásí "off road"jedu sám na Slovensko se podívát na nějakého pozemky pro naše nové stavby< to vyzera ako expanzia do vychodnej europy :-)))
no, a hlavne na slovensku, to preto robia v bratislave ten novy dvojrurovy tunel co? 4 strany, 1,5km, kazdych 10m jedno pracovne miesto, to sa potom vlade lahko hovori ze stupa zamestnanost :-)
no ale ked sme uz pri tom, nevies kde sa daju kupit alebo zohnat mapy s cestami pre offroad tu v sk? naivnu predstavu, ze niekto uz taketo nieco vydal pomaly zacinam opustat ale na vojne sme mali mapy aj so starymi lesnymi cestami akurat ich teraz neviem zohnat.
no ja som na to tiez kukal ako puk, aj sme s nimi na dostojnickych skuskach narabali dost "spotrebne" to znamena fixovkami priamo do nich, tak som myslel ze nebude problem nieco "uliat" hlavne som chcel liptov a tak, ale nedostal som sa k tym spravnym, potom (po 89tom) ale vyslo v kartografickom ustave nieco co sa volalo "vojenska mapa CS" bolo v ovela slabsom meritku, ale dalo sa to kupit normalka v obchode (skusim ju niekde pozriet, myslim ze ju zena nosi v jej plechovej kabelke/dazdniku), ale teraz myslim ze treba mat online internet cez mobil a mas to v suchu :-) ... aj ked stale nie tak podrobne a hlavne to nejazdi s GPS
no kua, >Carrefouru v Petržalce směrem do centra< to od teba povazujem za ftip z neinformovanosti, tade vzdy radsej chodim po lavej strane aby som nemal zaludocne problemy, tie baby si umyvaju asi jedine nohy, aj aj to len ked prsi :-))) (ak som sa niekoho dotkol vopred sa ospravedlnujem, proti gustu ...)
no ak ma pamat neklame liptov sa mi vala v archoch pod postelou u mojej mati :-) pozriem a dam ti ho ofotit :-) ten jediny sa mi podarilo prevelit do osobneho uzivania
skdd> kukol som tu mapu, je to z vojenskeho kartografickeho ustavu, je tam napriklad aj cesta kvacianskou dolinou ak to poznas, ale je to 1:400 000 takze je to viac menej o nicom, ten tomtom toho ma daaaleko viac. Problem tomtoma je v tom ze sa tazko odhaduje kvalita cesty, tak si nemozes byt isty ci ides sirokou asfaltkou alebo polnou cestou. Raz som si nadbehol cestu do ziaru nad hronom tak, ze som v zlatych moravciach zbehol medzi kopce na Pilu a potom dole na Zarnovicu, lebo bol letny piatok a tu cestu popri Hrone nemam rad (moja dusa neznesie pomalu jazdu v kolone ale ani predbiehanie mi nerobi dobre) no tak som to zobral tade a bol som prekvapeny uzkou cestickou cez hory a lesy panu bohu za chrbtom az som sa dostal na uzke serpentiny kde by som sa asi s vecsim autom moc dobre neminal (odvtedy chodim radsej tade, stretol na celom useku 2 auta), no a bolo to namalovane rovnakou ciarkou ako "uplne normalna" cesta.
akurat pozeram mapovie dielo sk a malo by byt v 1000, 2000, 5000 to su zakladne a potom 50000, inak ak sa chce niekto mrknut na celkom fajn sk mapu tak [odkaz] svm50/index.htm, samozrejme medzeru odstranit.
pocketstreets je dost silne limitovane pametou, slovensko sa tam skoro iste nezmesti, ale ak ano tak casti ssa do toho sa daju exportovat z autoroot 2002, ale myslim ze tomtom routeplanner s celou europou je dobra kupa
PocketStreets otevřou akorát mapy do velikosti cca 800kB. Větší města už bývají proto buď rozdělená na víc částí nebo nejsou tak podrobná. Podobně by dopadlo exportované slovensko. Já pro PPC používám RoutePlanner (který je ovšem drsně pomalý), kde Slovensko je a nebo je prý dobrý PocketKIM (sice ho mám, ale nemám možnost ho vyzkoušet, protože nechodí pod PocketPC, ale jen od PPC2002 výš...).
demo pocketkimu sa da stiahnut z ich stranky, a mne na ipaq s ppc2000 bezalo, plna verzia by mala bezat na ppc2002 ale neviem ci je nejaky dovod preco by nemala bezat aj pod PPC2000
Pod PPC2000 nechodí proto, protože kvůli "ochraně proti cracknutí" musí umět systém přečíst sériové číslo PDAčka. A stejně je to k ničemu. Zkušební verze mi chodila taky, protože ta v sobě nemá tuhle ochranu, ale jsou tam jen Karlovy Vary. Jestli chceš plnou, tak ti můžu říct, kde se dá třeba stáhnout (protože kupovaná je nechutně drahá). BTW: všechny jejich stránky a informační letáky tvrdí, že chodí i pod PPC2000, ale když se jich člověk zeptá, tak ti co reagují, tak ani nevědí, co to je a jméno Cassiopeia jim nic neříká ;o) Holt v evropě frčí poruchové iPAQy, které v době, kdy Casio uvedlo Cassiopeiu s extra velkým a extra barevným displayem ještě pomalu ani nevěděly o světě ;o)
no to je teda pekna ftakovina :-) ... nevies ci ta kreknuta chodi na ppc2000? ... BTW ja mam ipaq s 2000 a tam seriove cislo citat ide, tak by to teoreticky mohlo ist, zdal sa mi ten pocketkim oproti tomtomu lepsie urobeny ... skus sem hodit nejaky pointer
cece, si ma pobavil :-) casio a jeho peiu nechajme tak, vo svojej dobe revolucny pristroj akurat tym displejom. nebola to zla masinka ale dvojkove ceecka ju nevytrhli. Neviem odkedy sledujes ipaq a neviem kolko si ich predal/odservisoval alebo prisiel s nimi do styku ale ja som par riadkov kodu na stieborne hrce napisal a par sme ich aj dali do obehu a okrem mrtvych bateriek sa nam serie 36xx nevracali. Jedine co ma v dobe 36xx a 38xx vytacalo bola skutocnost, ze gprs jacket nechodil s 38xx. No a ked sme pri tom displejceku, neviem akych uzivatelov mas ty ale firmy co to u nas kupovali zhola kaslali na 64k farieb. Tymto nechcel urazit peiu a najma jej model 10x ale nemoznost upgradovat na CE3 bola pre tieto pristroje smrtelnym nedostatkom. Neochota Fastu ako slovenskeho dovozcu akokolvek spolupracovat vyrobky casio nielen na nasom trhu poslala do...
skdd: no, já mám E125 už více než 3 roky, naprosto bez poruchy, baterku mám původní a pořád vydrží tak 5 hodin práce. iPAQa jsem při výběru zavrh, protože jsem chtěl větší display a lepší rozšiřitelnost (jacket nepovažuji za optimální řešení, zvlášť když tloušťku iPAQu téměř zdvojnásobí ;o) ). Jemnější barevné rozlišení mi vyhovuje třeba pro prohlížení fotek z digitálu a větší display 3,5" místo 3" displaye, do kterého se nemusí narozdíl od iPAQáckého tak mlátit, pro práci s CADem. A nakonec pro Casio hrála ta spolehlivost - mám pár (asi 7 známých), kteří iPAQ prodali kvůli tomu, že se jim prostě sám bez jakéhokoliv upozornění vymazával. Nemožnost upgradu je jediným, ovšem v dnešní době docela vážným, nedostatkem Cassiopei. BTW: taky jsem jí za ty nehorázné peníze nekupoval v ČR (tenkrát tu stála cca 35tis.). Kdybych si někdy v budoucnu kupoval nové, tak bych koupil dneska asi Toshibu E800, ty jsou dneska hodně na výši a tradičně oproti iPAQu za stejnou cenu lépe vybavené. Ono vůbec na čemkoliv od Compaqu či HP platí člověk akorát značku (viz např. tiskárny - pěkně tisknou, ale po uplynutí záruky přestanou buď brát papír vůbec nebo natáhnou celý zásobník... a nebo notebooky Compaq - většinou nekompatibliní s jinými widlemi než s originál Comopaq atp.).
nooo, 125 nebola prvy model s 64k farieb :-) to bola ak sa nemylim 105, ktorej baterie odchadzali rovnako ako ipaqu. Musis uznat, ze ludia chcu pda ako naozaj data entry a to ipaq serie 36xx splnal dokonale. Potom prisli ovela vydarenejsie serie 39xx, ktorym nebolo co vytknut (dokonca uz boli sdio). Kazdy porovnavame subjektivne skutocnosti, pre nas peia bola slepa vetva v tej chvili ako nebol mozny prechod na ce3 inak ako nakupom noveho stroja. K problematike cpq nb mozem zodpovedne prehlasit, ze rozchodim klasicke windoze na kazdom stroji bez problemov a bez brutalnych zasahov. Dokonca na evo10x5 rozbehat linuza nie je problem (vyzaduje vela info ale je to mozne). Vsetko je otazka casu, ktory si tomu ochotny venovat. Pokial chces cisty stroj za 15 minut, urobis quick restore, pokial mas hodinku tak si clean install urobis sam.
Kazdy vyrobca ma svoje chvilky kedy pusti na trh *.
A k problemu pda a gps. PDA v aute je pre mna slepa vetva, hladam ine riesenia (napr. mini-itx stroj)...
s tym nesuhlasim. podla mna kombinacia pda s bluetooth gps je velmi dobry krok dalej. dnes v autozurnale ukazovali studiu auta buducnosti od volkswagenu a to malo svoj palubny pocitac rieseny pomaly ako pda v takom zmysle, ze si si ho mohol vybrat so sebou a mohol ho dalej pouzivat ako dnes pouzivame pda. mal zvlastny stroj na kazdu pakovinu je neunosne - najma kvoli potrebe vsetko synchronizovat.
ipaq myslim mala v studiu meriva ako standart miesto displeja na zobrazovanie cohokolvek :-) synchronizacia coho? akoze pecko v aute a to synchronizovat? alebo xces synchronizovat kontakty vo svojom oblubenom mail klientovi? alebo telefonne cisla? alebo mp3? trosku sa tomu venujem tak povedz, co by trapilo bezneho uzivatela nech pohnem rozumom a vyriesim. Jedinu vyhodu pda vidim v cene.
Neviem na co pouziva romanca pdacko, ale ja ho dost so sebou vlacim hlavne kvoli polnym programom co sa mi nechce nosit v notebooku. Nenaucil som sa pouzivat pda na stupidity ako synchronizovany outlook, ak nieco ako task list alebo podobne potrebujem, radsej to riesim xlsom, ale myslim ze ak potrebujem navigaciu prilezitoste a nejazdim profesionalne denne za neznamimi jobmi, tak mi je ozaj jednoduchsie zapichnut pda do drziaka prilepeneho na sklo a po ftakach. Na druhej strane asi by som zdochol keby som s tym mal robit denne, to by som asi volil bez obrazovkovu verziu navigacie nadrotovanej v aute, samozrejme s tou ficuriou ked ti to povie ze "na dialnici je zapcha, zoberieme to cez dedinky" - aj ked raz ma to poslalo dole z dialnice a potom som zistil ze to nebola zapcha, len proste uplne zaplnena cesta, ale ficalo sa.
mna v aute trapi iba kombinacia problemov mp3 a navigacia. Kedze nechcem vlacit kopec CD s mp3 hladam nejake riesenie kde mozem narvat aspon tych 20gb, a ver ze tych rieseni nie je vela. Bud mas mp3 alebo mas navigaciu. Alebo si postavit male pecko, ktore niekam skryjes a miesto radia si das touch panel. Ale aj to pecko obsahuje vela problemov, ktore treba riesit (napr. navigacne maju info o rychlosti vozidla aj od auta)...
Pokud bych chtěl navigaci jen do auta, pak jedině "stabilní autonavigaci", protože používá různé další prvky auta na zpřesňování informací o poloze, rychlosti apod.
co chcem synchronizovat? no predsa tie blbe kontakty. buduce pda budu predsta aj mobily. podla mna uz koncom tohto roku bude kazde nove pda aj gsm mobil. takze v aute pouzivane cez hands free, inak cez bluetooth sluchadlo.
To skdd: Problem 20gb mp3 a navigacie navzajom existuje: v sachte mas CD-ROM a v externom mp3 prehravaci (napr. ipod 20gb) audio s FM vystupom, tj. zvuk ti nejde do sluchadiel, ale maleho FM vysielaca, ktory si naladis na volnej frekvencii na radiu.
[odkaz]
Ak nefunguje link hladaj wireless music transmitter.
Niektore novsie mp3 prehravace uz maju takuto vychytavku priamo zabudovanu.
elegatne riesenie uznavam ale, ja uvazujem takto: pokial mam tahat so sebou ipod a telefon a pda (dopln co so sebou tahas) tak pre mna je lepsie mat v aute pecko s OS (kazdy podla svojich preferencii) a to pecko ma touch screen, disk tam dam aky xcem, synchronizacia pre mna nie je problem pretoze: uz teraz mam 2 telefony (nemam pda, zbytocne velke a jednoucelove (zatial)), synchronizujem cez syncML (P900 a 8910i) pokial by som mal PDA s MS systemom nie je problem synchro cez MIS, nemam velku masinu ale notebook (PPTP do firmy a mam svoje data, funguje uspokojivo aj cez GPRS). Pokial idem mimo firmu staci mi P900 ked nechcem notebook to najnutnejsie tam vybavim. Pokial idem niekam kde potrebujem iba phone staci mi 8910. Ak uz potrebujem pocitac mam notebook. Takze ked to prenesiem na pecko v aute: synchro sa mi spravi "samo" ked pridem k robote (wifi), pokial som mimo dosahu "svojho" AP (aj doma AP a PPTP via DSL takze dostatocne rychlo na synchro). Pokial xcem synchro MP3 tak bud wifi alebo mam moznost vrazit do auto pecka (AuPC :-) disk (DVD kde mam autorun a ten to nakopci kam treba). Z uvedenho vyplyva, ze mam iba jeden zdroj synchronizacie a potom mam kopie. Je iba na mne udrzat konzistenciu udajov. Ale pokial pocitam dobre: notebook sa mi synchro pri prvom citani posty v praci/doma, AuPC pri detekcii vlastnej siete. Telefon automaticky ako ho pichnem do cradle (alebo sparujem cez BT). Druhy telefon je krepejsi takze musim rucne. A nakoniec AuPC mam plnohodnotne pecko kde mozem pozerat divx, dvd, hrat MP3, stahovat fotky z fotaku, pisat mail (via BT keyboard) a jednoducho akokolvek xcem mrvit system tak mozem. Ano cenova narocnost je inde ako PDA ale aj dosiahnute vysledky su ine. Chyba uz len jedina vec ako dostat relevantne info do GPS ked nie si pokryty signalom z druzice...
skdd: Nebyla první. Ale iPAQ neměl 65k barev ještě ani když byla 125tka na trhu víc než rok. Jinak jak jsem se bavil s některými lidmi z fy Sunnysoft, která bohužel jako jediná dělá českou klávesnici a rozpoznávač (mj. naprosto nelogicky), nepočítám-li ten ruský rozpoznávač, co bere písmo přímo z displaye a ne z "chlívečků", tak jsem se dozvěděl, že musím být blázen, když na tom píšu třeba 5ti stránkové texty (což prý tenkrát iPAQ naprosto nezvládal a po vložení většího množství dat zamrz) a kreslim jednoduchá schemata v CADu, že normální člověk to používá na kontakty, mail a na hry... Pak ovšem nechápu, proč si ty lidi nekoupí třeba Palm nebo N9210...
No skusil som nainstalovat kreknuty pocketkim co mi poslal Nasrot na stary ipaq 3850 ktory NEMA upgrejd na PC2002. Je v nom verzia 3.0.11171 Bez problemov to tam fachci - aj nekreknuta verzia vedela zistit jeho ID. Aj si rozumie s pretec gps CF. Cesty su na slovenskej mape zhruba rovnako husto ako v tomtom route pleneri ale o poznanie presnejsie. Su tam ale navyse aj mapy ulic (aj s nazvami) v niektorych mestach, takze sa s tym dalo pekne chodit po bratislavskych uliciach. Keby sa chlapci trochu poucili ako vyzera user interfejs tak by to bola dobra vecicka, trvalo mi hodne dlho kym som pochopil ako naplanovat cestu (navod bol samozrejme doma na pocitaci, do ppc sa nenainstaloval), boli tam nedotiahnute uplne detaily na 10 min prace len keby to niekomu dali do ruky co by to skusil nezainteresovane pouzit. Dorazilo ma ze vedia zahrat "gong" pred krizovatkou cize sa vie ozvat ked treba odbocit, ale zeby tam boli dva rozne vpravo a vlavo aby som nemusel na krizovatke kukat kam ze to mam odbocit, to ich nenapadlo, a sok som zazil ked som prisiel na koniec trasy a on sa zacal rozculovat ze som mimo trasy, no neverim ze to vyskusali v reali predtym co to vypustili do sveta. Ale na webe su uz novsie verzie, tak s tym hadam nieco spravili. No ale aby som nekrivdil, tak vzdy lepsie ako ked mi tomtom tvrdi ze ked idem okolo botanickej tak je to stredom dunaja :-)
Ja som tam mal povodne nieco ine, ale ked som kupil ipaqa tak som to hned upgrejdol tak neviem co tam bolo origos. ale ta tvoja 3.0.9348 by mala byt novsia nie? asi nejaky nepodareny pokus :-)