Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

178 komentářů

zdar lidi, chci koupit auto za 200-300 tisic, zadnou divocinu, ale aspon dvoulitr by to byt mel. Nejlip tak 2.5l benzinak. s plnou vybavou, asi tri roky stare. co se da za ty penize koupit? oktavku nechci ani nahodou. Nebyl bych proti peugeotu,renaultu,fordu, toyote, mazde, bmw(ale to asi ani nahodou, co?), mozna opel na poslednim miste. Co treba nejaka amerika s trilitrem? ale to je podle mne slabota, trilitr na ameriku. kolik asi clovek musi vyplaznout za pekne sportovni kupe, to bych se asi do 300 000 nevesel.? Milos Horak, Melnik
No 2.5l s plnou vybavou s r.v. 2000 za 200 tKc a 300 tkC ? Maximalne nejaky Hyundai s 1.6
Zkus Golfa II nebo Kadetta, tyhlety tuněný krámy mají v sobě muziky habaděj.

Podle toho jak vybíráš auto, by ti slušel Hnujdaj Tuberon(to jejich kupe). Těch moc nejezdí, protože soudnej člověk to nepořídí.
Nazdar Rado, jsem rad, ze se tu alespon obcas objevi nekdo, kdo rozumi hyundai 😄, muzes mi priblizit, proc to soudnej clovek neporidi?
Fabzik: Mazdu 626 s plnou výbavou a 2,0 lmotorem bys za 250.tis. sehnal i tři roky starou, ale bude mít hodně najeto. Ročník 98-99 seženeš v pohodě ve slušném stavu............ Ovšem podle podpisu beru tvůj dotaz jako nové téma pro vášnivé diskuze !?. 😊-
Miloši, Miloši, za všechny Pražáky tě snažně prosím, aby sis koupil na pole mopeda a do hospody kolo, a hlavně se nevydával na cesty do Prahy. S řidiči z Mělníka to je jako s dětma a se zvířatama kolem silnice, nikdy člověk neví, co udělaj. Pár tvých kolegů mě v Praze už málem zabilo.
Hele a co takhle Chrysler New Yorker prodávající i pod jménem LHS (EU a USA název) poslední ročník této generace je 1998 (92-9😄 velmi dobrý 3.5 V6 24v výkon nějakých 210 koní, tyto auta mají za příplatek jen střešní okno, a tažné zařízení jinak bylo vše standardem. Motor je to bytelný bez problémů, malá spotřeba, nízka pořizovací cena za 200-250.000 = exkluzivní leštěnka, minimální šance odcizení. Lepší auto s lepším poměrem cena/výkon/výbava asi nenajdeš. Jinak se oficinálně dováželo do Evropy, takže servisní zázemí a náhradní díly samozřejmě bez nejmenšího problému.
Za 200 tKč je BMW 740iL E32 r.v. 1994 s osmiválcem 286HP, pětistupňovým automatem, plnou palbou, prodloužená kastle, xenony (které Chrysler nemá dodneška), stovkou za 6,9 vteřiny, maximálkou 250 km/h a spotřebou mezi 10-18 litry podle toho, kolik tomu člověk šlape, normální kořen tak 12-13 litrů, ace2 by s tím jezdil tak za 9 😄))

O něco pomalejší a ošoupanější verze, třeba 735i r.v. 1990 rovněž s plnou palbou, za 100 tKč. Za stejnou cenu si někteří koupí ošoupaného Escorta po dvou haváriích, kterému jsou slova jako kožené čalounění, něco v elektrice nebo klimatizace, naprosto cizí a já si pak nutně musím klepat na čelo.
Za 250 má pěknýho,spolehlivýho bavoráka E36 se

spořebou do 8l v benzínu,a u nafty ještě míň.

Kup auto a ne nějakýho klona.
nejak se to zvrhlo. Puvodni prispevek mel znit za slusnou cenu a ne za 300 hadru. To bych nedal ani kdybych je mel ( no mozna za Porsche 911 😄

Pozadavky : rozumna cena - cca MAX do 100 000,-

(spis do 50 000,- )/uzitna hodnota/sportovni zazitek - ten hraje nejvetsi roli

Zajima me neco s min obsahem ( nejlepe 1,3-1,6)

a max vykonem 😊

Diesely prosim ani nepiste.

Mam na mysli neco jako >

Calibra 4x4 2,0 turbo, Uno 1,3 ie turbo

Alfa Romeo Turbo xx ?, atd......

Pocita se , ze auto bude stat v Praze takze cim bude stat mene, tim lepe ( kvuli kradezi).
Toyota Yaris - nejlepsi technologie, vykon a uzitne vlastnosti v dane tride za nejmene penez.

Neni jine auto za 260 t. s vykonem 50Kw spotrebou 4.5 l WWT-i, 16V motorem, dlouhodobou zivotnosti a bezporuchovosti v dane tride !

vi nekdo i jenem takovem?
asi tu nekdo ma yaris. Kazdy proste nemusi chtit vozit 4 lidi v aute s kroutakem pod 100 Nm.
To mflip - koukam, ze tomu teda rozumis -😊)

...zase jeden moudrej
aha, vosi hnizdo. Co se ti nelibi na tom, ze existuji lide, kteri pozaduji pro komfortni a pohodlnou jizdu slusny kroutici moment ? Bud v klidu Yarise povazuju za solidni auto a ve sve tride by u mne patril do uzsiho vyberu.
no jasne, ze vosi hnizdo, drz se tematu - bylo receno co nejvice muziky za co nejmene penez. Kroutici moment, ten teda muziku nedela - to rozhodne ne.

Zrychleni Yarise z 0 na 100 za 12 Sekund dava tusit prave, ze kroutici moment neni vse - zkus neco takoveho s Octavii, napr. Co se prostoru tyce, ac to z venku nevypada - opet by byl lepsi Yaris o spotrebe ani nemluve a td. a td. Ve sve tride dava vsem na*** a dokonce i nekterym o latku vejs. Bohuzel kdyz tu nekdo vyrknul ono "za malo penez" tak se zrejme budu ohlizet po mensim aute, ktery vsak neni zase nejake tintitko.

Lze ho jiz poridit za 260 tisic. Za tyto prachy dostanes moderni technologii, celopozink 16Ventil s variabilnim casovanim 50Kw motor s nizkou spotrebou, solidni jizdni vlstnosti a tradicni spolehlivost a kvalitu. Dalo by se toho vsak vyjmenovat vic. Za ty prachy rikam, ze je levny nic vic nic min. Jak vidis hodnotu kroutaku jsem ani nezminil - vahove predimenzovanej "oktavce" se zastaralym motorem ujede mala Toyota vzdycky, kdykoliv se ji zlibi - OVERENO.
K cemu ti je zrychleni Yarise na 100 km/h za 14 sec ( na 12 zapomen ) ? Kolikrat jej vyuzijes krom pripadu, ze budes chtit machrovat pri rozjezdu ? Mnohem dulezitejsi je pro nektere ridice komfort zrychleni behem jizdy treba z 60 - 130, kdyz s autem se silnejsim kroutakem nemusi pri jakemkoliv zrychlovani podrazovat a o zrychleni(cas) oproti malemu kroutaku ani nemluvim. A k tomu si jeste pripocti, jak velkou roli hraje u maleho kroutaku kazde kilo navic. To je v podstate vse, co jsem chtel svoji kratkou vetou v prispevku c. 11 rict a zrejme jsem jej precenil, kdyz jsem si myslel, ze jej pochopis i ty.
jo to je fakt s tema Kg to mas pravdu, takova Fabie s 47Kw a 1010 Kg pohot. hmotnosti je skutecne sit a houbec ji je platny, ze ma kroutak nepatrne vyssi. Naopak ty si oprav na 12 a ne 14, nevim kde si k tomu nesmyslu prisel (zrejme vlastni zkusenost - i kdyz tomu moc neverim). Ale hlavne pripadu, kdy potrebuju zrychlit z 60 na 130, je opravdu skutecne malo. Pro soutezni jizdy, bych asi volil jine auto a rychlost 130 km nepovazuji za cestovni, i kdyz i tu udela Yaris velice snadno a bravurne. Kolem 90 az 100fky to auto teprva ozije. Az bude zrychjlovat ze 60 na sto treba prave Fabie vedle Yarise - tak ji ridic Yarise uvidi vzdy ve zpetnem zrcatku a to hodne daleko, prestoze ma kroutak nizzsi a paliva na tento manvr bude potrebovat take min - takze to jsi neuvedl spravny priklad.....modernejsi technologii a lehci auto jak si spravne uvedl, nicim neoekacas, lehci auto velkej kroutak ani nepotrebuje.
Pane chytrej, rekni na www.toyote.cz, at si upravi udaje o zrychleni, z 13.6 na 12 sec, ze to vis lip. Kdyz se ti nezda rozmezi 60 - 130 km/h prakticke, dosad si 80 - 110, prosim. Proste pochop, ze auto A (50 kW)se 130 Nm bude pruznejsi ve zrychleni na konkretni rychlostni stupen, treba z 80 -110 , nez auto B(50 kW) se 90 Nm. A pak si predstav lidi, ze nechteji auto, ve kterem musi pri zrychleni obcas podradit, ale auto, ve kterem v techto situacich jen slapnou na plyn.
Avatar - petous
petous
Musim se zastat Panasonica. Pred 4 lety, kdyz Yaris prisel na trh, tak mnel udavane zrychleni 0-100 opravdu za 12s a vazil 820kg, potom pridali na vybave a vaze, prepracovali vyfuk atd. a dostali se na 13.6. Muj tchan ma v garazi uplne prvni model a ten tech 12 urcite ma, zrychluje to perfektne a pruzne je to taky docela dost, ma to kratke prevody. Nejsou podstatne N.m na motoru ale na kolech a to je o necem jinem, tam se musi s prevody pocitat. I kdybych zanedbal prevody tak ekvivalent 820kg/90N.m odpovida cca 115N.m u 1050kg tezke Fabie, s tim, ze Yaris ma plochou krivku v sirokem rozmezi otacek, takze je mnohem pruznejsi.
Jenže ty první modely Yarise s litrovým motorem byly ještě z Japonska, kdežto novější (od jara 2000) pak už z Francie. Zkuste se svézt s jedním (made in Japan) a hned potom s druhým (made in France, nyní - dle módy - made in Europe) a ihned pochopíte, že "když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž". Snad nejmarkantnější je pak rozdílnost mechanických jízdních odporů.
Nevim zda to "pane chytrej" mam brat jako poklonu nebo urazku, mohl bych ti odpovedet ve stejnem duchu, ale neudelam to, protoze jak vidim, u tebe zrejme predstavivost o jizdnich vlastnostech konci s matematikou i kdyz jsi paradoxcne ze sve uvahy vynechal vahu, kterou jsi z pocatku vsak obhajoval. Reknu ti jen jedno: ten klacek co se mu rika radici paka je tam proto, aby jsi ji pouzival, koho to nebavi at si skutecne koupi silny motor a strka prachy statu ve forme dani. Ja jezdim Yarisem kazdy den do prace 120 Km jiz 3 roky (25km rocne). Neco o tomto aute uz vim - ty vychazis z nejake matematiky, ale troufam si usuzovat, ze jsi s timto autem vzivote ani nejel. Udaj na www.toyote.cz je skutecne spatne. 12 Sec uvadi vyrobce - ja mam jeste model, ktery byl privezen lodi, ale jelikoz se motor tak jako tak vyrabi za morem, tak je to zrejme jedno. Kdyz jsem uvazoval o koupi Yarise, tak jsem puvodne chtel koupit 1.3L, take jsem se bal, ze bude litrovej, linej, ale kdyz jsem se s nim pak svezl, bylo mi jasne, ze litr dokonale staci a jeste ma dostatecnou rezervu vykonu. Jestli ma 90N nebo 110 je mi uplne jedno. Ver, ze vim o cem pisu Tato Toyota neni jedine auto, ktere vlastni, muzu porovnavat. Variabilni casovani ventilu mu prave dava znacnou zivost jiz od nissich otacek, kdo tomu neveri at tam bezi.....
Panasonic tady rika, ze Yaris je nejlepsi auto, ktere se hodi nejvice ke rceni "Nejvice muziky za malo penez". Na to mu povidam, ze jsou lide, kteri maji radi pruznou jizdu s vice lidmi bez podrazovani, nacez se strhne debata o tom,ze Yaris ve zrychleni strci Fabii do *. Znovu tady vysvetluju, co povazuju za komfortni jizdu a proto by mi Yaris nevyhovoval a znova se dozvidam, ze Yaris to natre i Oktavce. Proc furt tu debatu nekdo staci do konkretniho porovnani se Skodovkami ? Copak tu nikdo nedokaze pochopit, ze si nekdo kupuje treba diesla proto, ze v pruznem zrychleni strci do * mnohem silnejsi benziny ? Ze nekoho, zajima vice nez udaj 0-100 udaj 80-130 ? O nicem jinem celou dobu nemluvim, nez o preferencich kazdeho jednoho ridice. A v zaveru mi Panas. vysvetli, proc je ten klacek v aute:"proto, aby jsi ji pouzival, koho to nebavi at si skutecne koupi silny motor" a ted jsme prave zpatky na zacatku debaty, kdy jsem prispevkem 11 oponoval, ze Yaris neni vhodne auto pro vsechny.
Jezdím Fabií, občas oktávkou. Poslední, čeho bych se bál, je být ozávoděn Yarisem ;o) - tou levně vypadající plechovkou pro ženské 😄 Yarise má jeden známý a vypadá v něm jako blbec. Vlastně jsem ještě neviděl chlapa, který by v něm takto nevypadal. Totéž jako New Beetle. Je to auto pro homouše ;o)
To je fakt - fabie, to je auto pro poradny chlapy 😃) - podle me je fabie uplne stejna nakupka jako yaris, punto, micra, polo .... Navic mam takovej pocit Hufe, ze ses latentni homosexual - uz jen proto, ze oni se presne takhle vyjadrujou. A prece jenom, poradnej chlap nemuze jezdit v traktorovy fabii - i ta RS verze mi pripada jako sport-like auto pro zacatecniky (a homouse). Mimochodem, proc sis vubec nekoupil tu zelenou hraskovou barvu co se delala tak v roce 2000? Ta je prece desne sexy 😄.
Jo. Fabka je taky * v trávě, ale co chceš po tak levném autu ;o)


Myslím, že má Fabka vypadá dobře a hlasování na mých stránkách tomu nasvědčuje 😄))


BTW, já toho o homosexuálech moc nevím. Pouč mě ještě... ;o)
Tys to teda "vystih". Správný chlapi řídí Tatru 815, že? Tak dementní příspěvek jsem od tebe dlouho nečetl ...
to Viados: dementni prispevek jako odpoved na dementni prispevek - ja jen reagoval na Hufovu odpoved stejnym zpusobem jak on ji napsal. Chudak jeste nevi, ze by ty jeho vytunenenymu zetoru, teda vlaste fabii dal Yaris T-sport na *.

BTW co mas proti 815ce? To je bozi auto, ne? I kdyz do prace bych s tim jezdit nemusel 😃).
Naivita.
Abych se vyhl dementní polemice na téma, proč by mi to měl nebo neměl Yaris T-sport natřít, tak ještě krátce k tomuto tématu😒br />

1. 0-100km/h o 0,2s lepší, ale 0-180 jistě nestovnatelně horší (to díky MK ne nepodobnému sekačce na trávu) ;o)


2. Kde končí rovná cesta, tam se Yaris ztratí v zpětném zrcátku a kdo není blbec, tak ví proč.


Nejsi náhodou taky blbec? ;o)


BTW, klidně mi Fabii pomlouvej. Vím, že není nic moc. Jen ji už prosím nesrovnávej s Yarisem (tu mou).
Hufe, ja nevedel ze tvoje Fabka je rychlejsi nez ta RS s 96kw (ktera je tusim o 0.8s pomalejsi v 0-100) ... BTW nema ta RS nahodou 6stupnovou prevodovku? Jestli jo, tak bych se kor divil, ze budes s tvyma vytunym 74kw rychlejsi nez to RSo (ale mozna jo, nevim ...).

BTW obavam se ze zrychleni 0-180 neni idealni zpusob jak merit sportovni charakteristiku auta (totez plati o 0-100) - idealni je nejaka zatackovita trat, kde musis predvest co to auto umi od cca 30km/h to 120km/h. A na tehle trati si myslim ze ten Yaris na dieselovy RSo (nebo tvoji fabii) muze mit docela sanci.

BTW jak mas tu fabii zprevodovanou - jaky rozmezi rychlosti muzes pouzivat rozumne 2ku a 3ku - u toho Yarise predpokladam (nevim, ale soudim podle zprevodovani jinych sportovnich jap. aut) ze ta 2ka bude rozumne tahnout od cca 40-110, 2ka od 70-150. Myslis ze bys neztratil nejakej cas prerazovanim dieselu?

Jo a co se tyce teplousu - ja tomu nerozumim - to budes muset zajit za nejakym sexuologem a psychologem, jestli budou schopny odhalit tvoje skryvany zamereni 😄.
Škoda mluvit. Jsi mimo jak v otázce mé sexuality (ale to tu není důležité), tak v celkovém pochopení odladění mého vozu. Holt se na MC zrodil další teoretik...
Kdyz jsme u toho odladeni tveho vozu - ty ses Hufe nekdy vezl ve sportovnich verzich beznejch japonskejch aut? Tys nekdy jel treba v Civic Type-R nebo Corollu T sport s trapnejma atmosferickejma 1.8kama? Myslis ze maj stejnej podvozek jako bezny rodinny auta? Nemyslis ze ten Yaris-Tsport taky nebude mit beznej yarisackej podvozek? Nejses nahodou teoretik ty co se tyce sportovnich aut (nakonec bych to tak i cekal, kdyz za sportaka vydavas vytunenou seriovou fabii s multikarovym motorem ...).
Yaris T-sport se naklání jak Fabie v základu. To je fakt. Místo kol má galusky. Zatím žádná rádoby sportovní verze běžného vozu mně nezaujala právě kvůli měkkému podvozku. Ani Leon Cupra 4. Mini Cooper S prý jezdí super, ale nevím. Nezkoušel jsem.


BTW, ten můj motor je kompromis, který už víckrát neudělám. Pochlub se, čím jezdíš Ty? ;o)
Trachtorem 😄. Myslim ze nema smysl tady mluvit o mym autu, jelikoz ho za sportovni nepovazuju ani nahodou (mam ted bohuzel jiny vydaje nez davat prachy za sportaka, takze auto pouzivam prkaticky jen na jezdeni do prace/na nakupy/na stehovani/na navstevy/na dovcu) - kdybych nemel par znamych, kterym se postesti sem tam nejaky sportovnejsi auto mit, tak nejsportovnejsi auto, ktery jsem kdy ridil by byla asi stara S120 r.v. 1977 - s tou bylo sportu a zabavy az az - na to jen tak nejaky auto nema 😄.
Takže máš plečku, 0 zkušeností a budeš se tu se mnou hádat o tom, co já davno vím? Super.


BTW, kolikrát jsi jezdil naplno na okruhu? Kámoš (dobrý řidič) s Calibrou Turbo mě totiž v Brně nemoh dohnat... Co by asi dělal Yaris? ;o)


Nic. Konec. S Tebou se už bavit nebudu. Je to jako s puberťákem, který si myslí, že ví...
BTW, jediný, kdo tu spojil s mým autem pojem sportovní vůz, jsi byl Ty. Takže díky, ale já si to nemyslím. Na to je moc slabé...
Fajn Hufe - uz jsem ticho - o sportovnich verzich aut uz ani muk 😄. Je fakt, ze jako bezna nakupka pro duchodce/zensky je to tvoje auto fakt dobry 😄.
Ad nákupka> Souhlas. A Ty si koupíš auto kdy? ;o)
Nevim, nejdriv musim splatit leasing soucasny plecky (za rok hotovo), ale diky tomu ze setrim na pozemek v hodnote Porsche Boxster S, tak mam asi smulu a budu muset zase 3 roky jezdit pleckou nizsi stredni tridy s nejakym trapnym atmosferickym maloobjemovym benzinovym motorem. Zivot je holt krutej ...
Tak zkus sportku ;o)
No - to jsem taky premejslel, ale my dosavadni zkusenosti jsou ze mam ve hre smulu. Asi se budu drzet normalni prace - treba budu mit stesti tam a povede se mi neco, za co si ten pozemek s barakem koupim a pak budu moct setrit na Nissan 350Z (ja vim, japonska sunka, ale me ty japonsky sportaky fakt nejak berou ....).
Tak si to užíj ;o)
Hlavně, že jsi Ty spokojený. Správní chlapi jezdí v BMW E46 Coupé s 6ti válcem (tak to aspoň vidím já). Tobě připadnou muži v Yarisu (notabene červeném) normální?
FORD SCORPIO 93-94 SEDAN, 2.0 DOHC s plnou výbavou,cena kolem 65 tis. - nejprostornější auto i v současnosti, spolehlivé, spotřeba kolem 8 litrů na 100 km, obrovský kufr, pohodlné, nenáročné na údržbu, levné náhradní díly.Co víc si přát?
Porizovaci cena auta neni jedina investice, to vi asi kazdej. Provozni naklady jsou prachy, ktery nejen behem provozu strkas do benzinu, ale taky jako primou dan do statu. Tudiz mala spotreba je u me taky ono "malo penez" a naopak.

Ja to tak proste chapu, kdo vidi cenu jen v porizovaci hodnote, tak je dost kratkozrakej.

Co me je asi platny, ze si vezu * v luxusnim faru s poradnym vykonem (tech jsou dneska plne bazary a nikdo je nechce) kdyz za to zaplati nehorazne dane na pojistkach a na pohonnych hmotach, to u rozumne uvazujiciho cloveka neni zadna muzika, ale nebetycna blbost a jak je znamo - za blbost se plati.
se tu hadate . chlapi stydte se 😊

Uz jsem rozhodnut, bude to sice starsi karka, ale ma 100-105 koniku a pritom 1,3 obsah.

Proste obsah jako facko, akorat trosku nadupanejsi 😊)) A myslim ,ze 0-100 - 8,5 s strci nejakej Yaris do kapsy skoro 2x 😄

Uno Turbo 1,3 ie

a ted diskutujte 😊
No, tak to jsem zvědavej, kde seženeš Uno T.ie v solidním stavu. Už dloouho jsem žádné pěkné neviděl, naposledy asi před osmi lety na servise... Jestli seženeš fakt pěkné, tak mi jej přivez ukázat 😊))) Jinak, podle mě, než to Uno, je o trochu lepší P205 1,9GTI - ale taky bývá o něco dražší, a pěkných taky moc není...
Ty jsi fakt *** a nezlob se, ze ti takto rovnou natvrdo pisu, ale az se stanes majitelem, na ma slova si vzpomenes a to mi ver ze si sam reknes "ja ***". Taky jsem kdysi nedal na rady lidi, kteri tomu rozumeli a pred nakupem italskeho srotu me varovali. Fiata si koupi jen zoufalec - totalne poruchovy sity, vse tam je spraseny a nic to nevydrzi. Ten muj mel najeto jen 100 tisic a casteji byl v servisu nez na silnici. Za opravy jsem vyhazel vic nez za porizovaci cenu auta a po roce jsem se ho pres bazar rad zbavil, doufam ze se s nim trapi jinej podobnej blbec co chtel laciny auto. Clovece kazdej starej otlucenej favorit je spolehlivejsi, ale tvoje vec, za blbost se plati.

Srovnavat Italskej srak s Toyotom muze jen mental a uplnej dement, takze ti to patri, hloupost musi byt po zasluze potrestana a tebe potresta vyrobce Fiatu uz sam....
2Panasonic: dosly ti argumenty co???

tak uz jen nadavas . Vis co>?, kup si a jezdi si v cem chces a ja take, ale nebuzeruj tady. Je videt ,ze jsi asi zamindrakovanej .

Ja chtel poradit a ne vynadat.

Nevim proc nadavas na Fiaty , to , ze mas toyotu a nesnasis jina auta to je tvoje vec, ale nehan a necpi to ostatnim .

Mej si svoji nakupni tasku a neprud.

Je mozny , ze za 2 roky bude Toyota take v pr.. jako je ted Fiat. To je proste konkurenci boj, no a Fiat to v posledni dobe nedava 😒
Vis co me argumenty neschazej a na rozdil od tebe o autech neco uz dneska vim, je mi uplne lhostejny co si koupis. Toyota neni jediny auto, ktery mam - tu pouzivam pouze na jezdeni do prace. Nadavam jen kdyz nekdo porovna Toyotu s fiatem a tvrdi, ze fiat je lepsi, to muze skutecne jenom uplnej dement, kterej o autech nic ale zhola nic nevi. Ja na rozdil od tebe cerpam ze skusenosti, protoze fiata jsem mel a toyotu mam. Rekni me neco o tvojich argumente, krome hloupeho zvaneni jsem tu nic nezaznamenal.

Jsou tady dokonce i lidi, kteri svoje muzstvi rozpoznaji az kdyz sednou do velkeho auta a podobne ulety. Dal nebudu komentovat.

Pokud vim tak se tema jmenovalo hodne muziky za malo penez. Fiat je drahej i zadarmo, ale to je ciste tvoje vec, ja ti ho dokonce preju - uzij si ho -😄)) casem pochopis....
Vzpamatuj se konecne ! Jses tak blbej ? Nikdo, krom tebe, tady neporovnava Uno z 90 let a Yarise. Padla tady jedina veta, ze Uno s turbem ve zrychleni 0-100 strci Yarise do *, coz je fakt a ty razem zacnes prudit, nadavat do dementu a machrovat, ze uz o autech dneska neco vis,ze jsi mel Fiata po buhvijakem majiteli v buhvijakem stavu a ted mas Yarise a ted jsi mistr sveta, protoze ti staci vedet, ze fiaty jsou srace a toyota je bozi. A to je asi vse, co ti staci k zivotu. Koupit auto za 100 tKc a dat do nej dalsich 100 klacku a pak nadavat umi fakt jen "odbornik". Auto za to nemuze.
Mfilip: no, to to trvalo 😊)) Věděl jsem, že nějakou takovou odpopvěď napíšeš. Abych se přiznal, napadla mě podobná odpověď - ale nějak už nemám na podobné slovní souboje náladu, a navíc nejsem fiatář - měl jsem jich jen asi 5...xxman: to víš, není nad názor odborníků... Ono, ptát se na takovémhle fóru na auta je asi jako ptát se v pralese na nejlepší operační systém. Lidi, kteří tady autům skutečně aspoň trochu rozumí, bys spočítal na prstech jedné ruky - pokud sem vůbec ještě chodí. To víš, schopný mechanik většinou nesedí u počítače, ale spíš leží pod autem 😊)) Nicméně, sehnat pěkné Uno se ti podle mě asi nepodaří, zkus jiný nápad. Kolik do toho vůbec hodláš nacpat peněz?
Samo vyjde to asi 30-50 a pocitam neco na opravy.

Nechci to tu moc rozebirat, aby se zase neozval nejaky odbornik 😡

My mame doma Fiata 127 a naprosto super auto. Motoricky super, kastle horsi. Sice je trosku shnile, ale za tech 25 let se neni cemu divit, jeste kdyz stalo dost dlouho venku. Opravy co ho mame cca 6 let minimalni, - gumy , trosku zakytovat, a ruzne spatne kontakty atd. Strejda mel Fiatu min 5 od 127 az po Tempru a nejak nerikal, ze by mel problemy.

Me uchvatil u turba ten motor, jinak bych si 1,3 nekoupil . Skoda, ze Fiat ted nedela 1,4 turbo, ale presel k 1,8 . A podle me lepsi nez nejake facko, ktere houby jede - je to vlastne porad motor z r. 80-85(?) . A navic Un tu je habadej, v dilech pouzitych nevidim problem. V 1 chvili napadal i R5 Turbo 1,4 , ale to je daleko horsi na dily.

Cil> mensi auto s vykonem kolem 100 koni do 50-ti.
No, něco na opravy si stranou dej, a ne málo 😊)) Tyhle starší Fiaty jsou noční můra klempířů, hnijou rychleji než jezdí... Sám jsem takhle dával dohromady F128 Coupé - půlky podlah, půlky dveří... - úžasná zábava, už bych do tohop asi nešel. Ale zas to byl super veterán.
Una v turbu maj nevýhodu, že si je kupujou v podstatě jen mladí blázni (jako ty 😊))), kteří často nemaj prachy na údržbu, a navíc s tím v 99% případů dřív nebo později někam švihnou. No, a koupit něco po třech, čtyřech podobných majitelích, to už je jen za trest. A podobných aut je asi většina... Samo se to netýká jen Una T.ie, podobně je na tom P205GTI, Kadett GSi, Golf II GTI... prostě, vraků spousty, a pěkných kousků pomálu. Ale přeju ti, ať máš štěstí, a až něco seženeš, pochlub se.
oddie: Kdyz te tu vidim... Za kolik ti jezdila po Praze ta moje Croma?
No. Něco přes 10, přesně to nevím. Asi tak jak jsi tehdy říkal, holt tyhle auta ve městě žerou. Mimo město se vešla do 8 bez problémů. Jezdila fakt pěkně, až jsem si nedávno říkal, že jsem si jí tu mohl nechat v záloze, a neposílat jí dál...
oddie: No ja totiz vcera koukal do mych analu, kolik mi brala. A porovnaval jsem to s tim, co mam ted.

Takze ta tva spotreba (10 l/100 km) mne utvrzuje v tom,

ze jezdim jako prase. Ja mel spotrebu cca 12-13 l/100km (no, spis vice 😃)


A take mne to utvrzuje v tom, ze kdyz se s nekym

bavim o tom, kolik mu to jeho auto zazracne zere malo

(ve meste 8-9 l/100 km), tak ze ty spotreby co mam

nejsou autem, ale mnou 😄 Obcas sice zkousim

ject zlehka, ale za par km mne to prestane bavit

a vytocim motor do tech 5-6 tis... At se take za

svuj kratky zivot pomeju (a auto take).
No, já psal přes 10... Já tu spotřebu zas až tak nesleduju, nejsem hračička a nevedu si nějaké záznamy. Jen čas od času, když se mi zdá, že tankuju nějak podezřele často, se podívám mezi tankováním plná - plná, kolik jsem vlastně najel - takže mám odhad zhruba +- půl litru, litr... Ta tvoje spotřeba je ale daná hlavně těmi krátkými trasami, když jedeš každý den pár km do práce a zase zpět, a motor se ani pořádně neohřeje, tak není divu.
Tak jsem se při čtení téhle rubriky docela pobavil - ty žabomyší spory, jestli je lepší Yaris nebo Fabia .... Ale tahle rubrika měla původně být o AUTECH, ne ? Btw, tady kousek vedle v bazaru stojí Mazda 626 wagon 4 roky stará , dvoulitr v maximální výbavě včetně digitální klimy a tempomatu, stovka za 9.9, jede 202, spotřeba 8 litrů. Koupena v ČR, první majitel, servisní knížka, nebouraná, a to vše za 239 tisíc. Tohle AUTO nabízí hodně muziky za slušný peníz !
Country: tak ju frisko kup a pripoj sa do nasho 626 klubu 😉))
Jinak nic proti 626.


BTW, zařekl jsem se, že příští auto bude mít minimálně 150kW a bude vyrobeno v jihovýchodním Německu.
Huf: aj Ty porovnavas krajne neporovnatelne... porovnat Tvoju Fabiu za x sto tisic a jazdenu Mazdu za stvrtinovu cenu je trosku nefer, nemyslis? A bola by hanba, keby Tvoja Fabka bola na tom horsie (btw. v niektorych veciach je... v tom kombiku odvezes chladnicku a sporak, 5 ludi sa odveze pohodlnejsie... ale to len na okraj 😉)) Myslim, ze Country chcel porovnat napr. s Fabiou Junior 1.2, ktoru kupis za rovnaku cenu. Stale Ti to vychadza tak jednoznacne pre Fabku - tuto konkretnu a nie Tvoju? Faktom je, ze sa zase dostavame k debate nove aut😲jetina a to sa konca asi nedockame 😉)) Ako povedal oddie, musis rozmyslat aj ako my - socky (btw. predpokladam spravne ze socka == socialny pripad?)

ad Tvoje nove auto: no sklamal si... cakal som to Maserati Quattroporte 😉))

oddie: dik za zastatie sa Mazdy 😉) Mas u mna pivo 😉)
Nic proti Maserati, ale kombinovat ojetinu a Itala je podle mně na zavření do blázince.
hod sem web s tou tvoji Fabii 200 RS
Není to 200RS, ale 120L ;o)


www.sweb.cz/hufnagl
Ja viem, ja by som Quattroporte tiez nekupil 😉) Ale na druhej strane, to by si si u mna vyzehlil tie reci 😉))
Nemám moc rád kecy lidí jako Ty. Mluví o "AUTECH" a kupují staré ojetiny...


BTW by mně zajímalo, co má ta Mazda oproti mému neautu (Fabii) navíc. Mám víc kW, menší spotřebu, Tebou popisovanou výbavu + další extras ;o)


Fakt je, že to není nic moc. Rozhodně ale pořád lepší, než mít plnou hubu silných keců o "AUTECH" a doma "auto" z bazaru 😄
No. Tak pokud bych měl volit mezi touhle čtyřletou 626-kou, a novou Fabií za stejnou cenu, tak je moje volba víc než jasná. Čtyřleté 626-ce se dá "AUTO" říkat velmi směle, a nejsou to žádné silné kecy. Zkus taky aspoň občas koukat na svět jinýma očima, než očima milionářského synka, Hufíno. Ono totiž většinu lidí, co si prachy musí vydělat, zajímá především to, co je v názvu rubriky - Nejvice muziky za nejmene penez. A z tohoto ohledu je ta Mazda velmi zajímavá, kdežto na člověka, který narve milión do Fabie, kouká 99% lidí jako na magora. Můžeš to nechápat jak chceš, ale je to tak. Ostatně, proč myslíš, že jezdím v těch popelnicích, v kterých si mě viděl? Mohl bych si místo toho na leasing koupit třeba tu novou Fabii, ale co bych tím získal???
OK, ale proč mají tito lidé tendenci vyjadřovat se tak jako právě Country? Na co si hrají? ;o)
Každej jsme nějakej, já se leckdy taky vyjadřuju blbě... A úplně každej si na něco hraje, někdo holt víc, někdo míň 😉))
Jo. Třeba já se snažím si hrát na někoho, kdo si na nic nehraje... ;o)
Moc ti to ale nejde... ;o)
To je tím, že možná to "nehrát si" neznamená být normální až typický.
hm, tak Fiata ti tady za chvili nekdo sprasi.
To Huf, ten tvůj kámoš s Cali turbo couval viď. Cali Turbo je takový žihadlo, že na něj má i málo co. Jen tak pro zajímavost 0-100 6,8 s a super jízdní vlastnosti. Takže kecáš.
Nemám potřebu kecat ;o)


Na sprintu by mě rozmetal, to je jasné. Navíc to jeho auto má k dobrému stavu dost daleko (ostatně jako 98% ojetin tohoto stáří a charakteru).


To spíš Ty nevíš co říkáš. Já si teda představuju super jízdní vlastnosti trochu jinak ;o)


BTW, mám spoustu očitých svědků, Ty kecko ;o)
Avatar - petous
petous
asi se mu kouslo turbo, jinak to není možný snad ani teoreticky.
No nezlob se na mě, ale pokud je ta Cali trochu OK, tak jízdní vlastnosti Fabie s těžkým dýzlem vepředu na ni nemaj ani i když bude sníženej a upravenej podvozek. To spíš s ní neuměl v zatáčce zacházet. Já sám jsem byl překvapenej, co si člověk s tímhle autem může v zatáčce dovolit. Spíš selže pud sebezáchovy, než povolí v zatáčce natož na drsným povrchu okruhu a 4x4 jede jak po kolejích.
Beny_: Asi taky dost nevíš, o čem mluvíš. Calibra je postavená na podvozku Vectry, která je v sérií tím nejobyčejnějším podvozkem s tuhou zadní a neskýtá vůbec žádné nadstandardní jízdní vlastnosti. K tomu přidej pohon 4x4 a oturbovaný motor, přes 200 tisíc km neježděných zřejmě zrovna opatrně, aspoň tři bouračky, které za sebou má snad každá a ani bych se nedivil, kdyby tomu dva roky stará Fabia na sportovním podvozku dala v zatáčkách na *. Ona je totiž autem ve spoustě věcí na *, ale podvozek bych k nim rozhodně neřadil. Stejně jako když mýmu rádobyrychlýmu kupátku s 218HP z osmdesátých let dá na pořádně zakroucený silnici na * dvěstěpětka s jednašestkou kdy se jí zachce, tak i ty budeš muset pochopit, že je tohle možný.

K tomu Unu v turbu: Vím, že to jede nehorázně, málem mi to při prudším výjezdu na hlavní zamotalo ruce do volantu, ale pokud to nebude hýčkaný kousek z IT nebo CH, nešel bych do toho ani za nic. Je to jen můj názor, tak doufám, že mě tu někdo nezačne osočovat.

Taky bych chtěl některé pozdravit pozdravem Yarisu zdar, ale s tím ochranářstvím tohohle auta se to nesmí tak přehánět. Pro někoho je tohle auto dostačující a v městě i šikovné, pro jiného je to plechovka na sardinky s motůrkem do stěračů a v něčem takovým by nejezdil ani kdyby to nový bylo za padesát.

Ještě jedna poznámka: V poslední době s hrůzou pozoruju, že kolem mě většina lidí do 180 cm výšky ráda jezdí ve větších, silnějších a bezpečnějších autech a spousta habánů s výškou kolem dvou metrů se denně rvou po zadku za volant aut jako je Fávo, Tipo, Kadett nebo P306. Když se potom kouknu na místo řidiče, z tý ohavný prodřený placky, která kdysy bejvala sedadlem, se mi dělá mdlo 😄))
Takže človíčku, nyní jsi mi dokázal, že o Calibře víš úplný houby. Žádnou zadní tuhou nápravu nemá, ale narozdíl od mnoha aut má nezávislá ramena včetně stabilizátorů. Tímto se od Vectry výrazně liší. Nemá klikovou s vlečenými rameny jako Fabie. A pokud jsi dobře četl, tak jsem předpokládal dobrý stav té Cali. Většina z nich bývá od předchozích majitelů zprasená hnusným zacházením. Moje je ve výborném stavu a v zatáčkách jede jak po kolejích. Pokud chceš vidět jak ta náprava vypadá koukni na www.opelcalibra.wz.cz do technických dat a uvidíš jak je na tu dobu vymakaná. Žádná dvakrát ohnutá trubka jako u Fabie.
Beny_: Budiž jí to přičteno k dobru a mě odpuštěno. Vycházel jsem z toho, že je to stavěný z Vectry, a ta sousedova má zadní tuhou jako vyšitou.

Promiň, ale já mám dodnes v živé paměti, jak jsem onehdá s čerstvým razítkem na řidičáku a se starým hranatým Passatem Variant 1.8 s karbecem, co se v zatáčkách kroutil jako had, proháněl troufalou Calibru 2.0i a měl jsem z ní oproti tvrzení o pokrokovosti zmíněných stránkách celkem legraci, protože na rovince se mi nepatrně vzdálil a v každý zatáčce jsem ho tlačil ven.

Na tom, že by ji ta Fabka mohla celkem klidně porazit, to ale nic nemění.
Asi s tebou moc nechtěl závodit, nebo s ní moc neuměl jezdit. Můj brácha má Octavku 1,8Turbo(služebně jezdí fabkou)a já mám Cali 2,0i 8V. Půjčili jsme si auta navzájem. On konstatoval, že Cali má mnohem lepší jízdní vlastnosti než obě auta. Pak jsme dali férovku každej ve svým. Octavka mi při akceleraci pomalu ujížděla, ale v zatáčkách absolutně nestíhala. S tím Passatem bych se divil, protože má 90k, 0-100 za 14,4s. To je sakra rozdíl, C 2,0i má 0-100 za 10s.

Ale o tohle závodění mi moc nejde. Myslím si, že porovnávat téměř nový auto(HUFova Fabka) s autem víc než 10 let starým(ta Cali Turbo) ještě v kdoví jakém stavu je blbost. Přesto Hufovi nevěřím ta Cali mu musela natřít(vždyť je to navíc 4x4, pokud ji má ještě funkční). Moje vlastní zkušenosti z běžného provozu: na dálnici umí jet každej rychle a je to o tom kolik má pod kapotou a kolik si dovolí. Na zatáčkovité trati je to o tom jak kdo umí využít své auto. Jinak jsem rád, že alespoň s tebou je slušná diskuze, dost lidí, hlavně HUF se z ostatních snaží dělat blby a myslí si, že je nejrychlejší a nejchytřejší.
Původně jsem to tady chtěl jenom trochu rozpohybovat, proto je ten minulý příspěvek takový jaký je. A docela jste se chytli 😃. Ale teď vážně - Mazdou 626 jezdím třetí rok, a když teď přesednu do služební Fabie, nebo nedaj bóže, Felicie, zažívám "kulturní šok". Kdo nezkusil, ať to zkusí. Nicméně připouštím, že kdybych přesedl do (třeba) mercedesu, že by to mohl být další šok, ale pozitivní. A Yaris ? Párkrát jsem v něm jel, má ho známý, ale mimo spotřeby 4.5 na 100 mne ničím nezaujal. Sedadla nepohodlné, málo místa v kabině, kufr prakticky žádný ...
No vidíš. Já když nasednu do sériovky typu 626 nebo teď posledně do Cariny, tak prožívám taky šok. ;o) Asi ale stejný jako ve Fabce za tytéž peníze...


Jízda v mém voze je pro mně zábava. Ve výše zmíněných spíš utrpení. Občas se někdo v podobném rodinném autě snaží "závodit". To nepochopím. To auto není dělané. Příjde zatáčka a HUF zmizí 😄
Huf: no sorry, ale prirovnat Fabku Senil k 626tke poslednej generacie je dost drsne... Carina je konstrukcne z roku 92, takze to bude asi niekde inde ako 626tka konstrukcne z 97, nie? To fakt chces, aby som sa urazil? Mas to zapotrebi? 😉))))
Neurážej se. Však mě znáš. Máme diametrálně odlišné požadavky na auto. Tebe zajímá komfort a kufr, mně zase jen jízdní vlastnosti a trochu design. My 2 se nikdy neshodneme, musíme se tudíž tolerovat ;o)


BTW, mně jízdně nenadchl ani Passat B6 na 18" kolech a origoš podvozku. Mé auto je fakt podvozkově šílené.
Huf: ale ja sa samozrejme neurazam 😉)) To bolo len tak, aby si sa zlakol, dostal strach a v noci poriadne nespal 😉)) Samozrejme, ze sa tolerujeme, aspon mam taky pocit - ja chapem Tvoje poziadavky a Ty zda sa zase moje a dokazeme podebatit bez toho, aby sme sa urazali 😉)
Country: tak Ty mas uz 3 roky 626tku a este si sa nam neprihlasil? Tak to frisko naprav, mazda626@mazda626.sk 😉)
Ta debata nemá moc smysl, srovnáváme nesrovnatelné. Tady mě napadá citát z jednoho českého filmu, kde pan profesor přednáší studentům medicíny anatomii a říká: "Zkouška z anatomie, to není jako dostat do postele ženskou. Né že by to bylo lehčí, nebo těžší, je to prostě něco úplně jiného .." A podobně nemá smysl srovnávat (třeba) Maserati Quattroporte, 626ku a (jakoukoliv) Fabiu. Jsou to auta různých tříd stavěná svými výrobci pro jinak náročnou klientelu. Zkrátka, jak říkal pan profesor - je to prostě něco úplně jiného ..
Ale jo. Chápu Tě. Možná, že nemít prachy a mít rodinu, tak se taky uchýlím k něčemu jako Ty. Zatím si ale jízdu jen užívám a to je jedna zásadní věc, kterou mi 626 nikdy neposkytne. Radost z jízdy. No a ten design, to je zase otázka vkusu.
to Huf: Sice to nema zadny vyznam, ale pokud k tomu, aby sis uzil jizdu potrebujes fabii za milion, tak to si toho v zivote moc neuzijes 😒. Kdybys kazdy den jezdil ve ferrrari nebo porsche, tak by ti zrejme zase nestacila k radosti z jizdy zadna fabiie. Vzhledem k tomu ze kvalita jizdnich vlastnosti jakehokoliv auta je vec velmi relativni, je IMHO radost z jizdy v necem uplne jinem. Rekl bych, ze treba Oddie nebo Country v tom maji celkem jasno.
Má Fabia nestála milion.


BTW, pro Tebe je možná kvalita jízdních vlastností velmi relativní, ale pro mně ani ne ;o)
Drobná korekce - já jsem se neuchýlil k 626, já jsem si ji velice pečlivě vybral, a vyšla mi jako optimální volba splňující mé požadavky na komfort a prostor, při vynikající spolehlivosti, slušných crashtestech a za slušnou cenu. Připouštím, že to není žádné dělo, jede jenom 200 a na stovku jde jenom za 9.9, ale já už jsem starší usedlý pán a přes 150 nejezdím.
Country: tak pod toto sa mozem podpisat 😉)) napriek tomu, ze "starší usedlý pán" este nie som a cez 150 si sem-tam zajazdim celkom rad 😉)
dabel: My dva se shodnem, a zaryté odpůrce 626ky stejně nepřesvědčíme. Diskuze je fajn, ale musím taky někdy pracovat.
Country: no parkrat sme na tuto temu s Hufom debatili, preto aj on hned uznal, ze sa nikdy nezhodneme 😉) Ja ani nechcem nikoho presvedcovat, kazdy si moze jazdit cim chce a urcite ma na to svoje dovody - oddie ma svoje dieslove Pezoty a fakt by ma nenapadlo ho ukecavat na benzinoveho Japonca - len ma dokaze pobavit, ked niekto tvrdi, ze nova Fabia Junior je "lepsia" ako cerstvo zabehnute auto strednej triedy s vybornou vybavou...
Country: Quattroporte som ani porovnavat nechcel, to bola len narazka na nedavne Hufove uvahy 😉) K porovnaniu jazdenej 626tky a najlacnejsej Fabie sme sa dostali jednoducho preto, lebo islo o dve auta za rovnaku cenu 😉) Inak ten kombajn '99 za 240tCZK je podozrivo nizka cena, ked je pekny a nema vela km, asi by sa fakt oplatilo ho zobrat 😉)
Taky mě napadlo, že ta cena je podezřele nízká, to auto má tuším 107 tisíc najeto, a už v tom bazaru stojí asi měsíc a nikdo ho nechce. Na první pohled vypadá dobře, a má jasný původ, ale podrobněji jsem ho nezkoumal. Spíš jsem si říkal, že jsem mohl ušetřit půl melounu a koupit radši ojetinu, pár roků pojezdit, pak prodat a koupit zase ojetinu, třeba novou šestku. Ale k tématu - pokud bych vybíral co nejvíc muziky za málo peněz, třeba do těch 250 litrů, tak bych určitě nekupoval novou Fabiu bez výbavy, ale tuhle jetou 626. Rozdíl dvou tříd a rozdílné umístění ve spolehlivostních tabulkách ADAC a TUV hovoří jasně.
Hm v Bratislave stal jeden kombik v bazare asi pol roka, 98 a 75tkm, zacinal na 450kSk. ALE nemal klimu, co nechapem, myslel som, ze v rade GF bola tak ako 4 airbagy standardom... Stala tam dlho a nakoniec ju predali za 350kSk. Ja som moju kupil za 7000EUR, ale dostal som velku zlavu, pretoze mala zopar skrabancov. Bezne je v Nemecku rocnik 98-99 s malo kilometrami (50-60tkm) okolo 10000EUR. Myslel som, ze ceny pojdu s uvedenim 6tky dolu, ale drzia sa svinky...

ad kupa: no ked som sukromna osoba a nemam ako si odpisovat leasing, tak za dane peniaze mam jednoznacne lepsiu protihodnotu v jazdenom aute strednej triedy, to je bez debaty. Junior za 260kCZK mi toho ponukne zalostne malo, zatialco spominana 626tka ABS, 4 airbagy, automaticku klimu, vacsinou ASR atd. atd. atd. a to je uz rozdiel... A aj ten pozitok z jazdy je celkom iny 😉)) Z Junioru urcite nevylezem po 500km streke bez pauzy v pohode nedolamany 😉))
To country kdyz te Yaris nezaujal prostorem, zkus si tedy nekdy sednou do takove Octavie treba na zadni sedadlo a nemusis ani na moc dlouhou cestu, ... prosim!

Stale je tu volba nove/ojete, dnes Sezenes Yarise za 270 t. s ABS a klimou se svejma 50Kw a spotrebou 4,5 je to zajimava volba (za ty penize levne - hodne muziky) naopak stejny obsah Junior od Skodovky?... neni asi nutne komentovat. (* a brzda provozu za ty penize drahe - malo muziky)

Neni preci az tak dulezite kolik to stoji presne stoji zda 200,250 nebo 300 tisic, ale hlavne co za ty prachy dostanes a vo tom to je...alespon tohle tema by o tom byt melo. Jestli tady nekdo predvadi pretunene auto do kteryho nasral vic penez nez je jeho porizovaci cena at jde prudit do jinej sekce.
panasonic: ked jazdi Country autom strednej triedy (626), tak ho Yaris fakt nemoze priestorom ocarit... Sedel som v Yarise, no miesta na to, ako to vyzera zvonka, relativne dost, ale predsa len, na dlhsie cesty s batozinou to asi nestaci...
Taky tu neporovnavam stredni stridu s nizsi, kdyz mam malo penez tak preci koukam po aute levnejsim, ale soucasne jeste dost solidnim.

Je to vzdycky lepsi nez koupit neco z bazaru co bylo drive hodne drahe, ale tet je to zase hodne ojete.
On má taky ale každý trochu jiný náhled, na to "málo peněz", "hodně drahé", a "hodně ojeté". Co je např. pro tebe málo peněz, a co je podle tebe hodně peněz???


Pro mě např. málo peněz za auto znamená do 100tis. A hodně ojeté auto nad 300tis km. Čtyřletá 626 combi v plné výbavě, se 100tis km na tacho, není u mě hodně ojeté auto. A za 250tis Kč je to podle mě mnohem lepší koupě, než nová Fabie Junior, Getz nebo Yaris... A pokud nepotřebuju tak velkou krávu jako 626 combi, a stačí mi něco velikosti Yarise, solidní lehce jeté auto této velikosti pořídím bez problémů do 150tis - ale já nějak poslední dobou radši ty o kousek větší...
To oldi - s tim souhlasim, ja jsem spise na ty mensi, ale tvuj nazor beru za rozumny
Panasonic: koukni se na magazín-> testy vozů, jsou tam změřené rozměry v kabině - od pedálu plynu po zlom v sedadle řidiče a pak od opěradla řidiče po zlom v zadním sedadle, vždy v obou krajních polohách předního sedadla. Namátkou jsem vybral: Yaris 1020+590=1610, Octavia 1090+590=1680, Mazda6 1060+750=1810 pro přední sedadlo v zadní poloze. K tomu lze dodat ještě to, že Oktávka má hodně nízký posez, takže řidič má víc napnuté nohy a musí proto mít sedadlo dál v zadu, než řidič třeba v Yarisu, který má posez vyšší. Mazdu 626 tam nemají změřenou, ale má zhruba stejný rozvor jako 626 Wagon.
to country - vis, ja nekoukam na zadne autotesty, to je nanic - ja s tim jezdim. S Oktavkou jsem jel do Budejovic (starsi verze) a napriste si podobne muceni na zadnim sedadle klidne odpustim, to pujdu radeji pesky. Konstruktera kterej to navrhl bych tam vozil za trest kazdy den. A k cemu me je velkej kufr na bezny denodenni jezdeni - ten potrebuju tak 2x do roka a to uz vzdycky nejak vymyslim.

Navic k tomu co se tu pise "hodne muziky za malo penez" neodmyslitelne patri i provoz auta a to je hlavne o jeho spotrebe a spolehlivosti. A tet porovnavej....
Panasonic: ja se Oktávky nezastávám, chraň bůh, tímhle autem Škodovka zahájila éru nepoužitelných aut ...

Ten Yaris asi není špatné auto - kdybych potřeboval denně levně jezdit tak 20 km do práce, asi by byl ideální, na tohle je 626ka zbytečně velká. Naštěstí autem do práce nejezdím, takže tenhle argument odpadá.
Myslim, ze keby som jazdil denne 20km do prace, t.j. 100km za tyzden, inak povedane 5500km za rok, tak by som vazne nad novym autom absolutne neuvazoval... Na tak malo km je slusne jazdene auto ako stvorene...
Možná jsi si toho nevšiml, ale já nejsem odpůrcem téměř žádného auta (s výjimkou VAZ, ZAZ a Dacií). Pokud splňuje STK a emise stejně dobře jako nároky majitele, je vše OK. Prostě každý má nějaké priority. To jiní tady mají plné ústa keců o nepoužitelnosti toho kterého vozu a já se jen usmívám. Např. Oktávka. Občas jezdím tatovou 20V turbo Laurinem a mám z něho velmi dobrý pocit. Pohodlná, velmi tichá a moc pěkně jede (motoricky). Měřím 177cm (jako tata) a při tomto vzrůstu mají případní cestující typické výšky vzadu místa dost. Proč by mělo toto auto být nepoužitelné, notabene když v zadu v 99% jízd nikdo nejede? Navíc za 3 roky a 3 měsíce, co ho má, se na ní nic nespravovalo! Tata je s tím autem tak spokojený, že ani nechce nové...
Tak toto nechapem... taky scorpiak meria podla neho 175cm a udajne sa citil strasne stiesnene aj na zadnych sedadlach Mercedesu E... ako to robis??? 😉)) sorry, trosku mi uz drbe, cestujem dneska domov a dost sa tesim 😉))
Huf: sorry, nepřesně jsem se vyjádřil, chtěl jsem říct "pro mne nepoužitelných aut". Měřím 190 a když se do Oktávky posadím za volant, cítím se jak sardinka v krabičce a dozadu za mne se vejde tak děcko do 10 let.
Tu poslední větu předchozího příspěvku škrtám: 626 Wagon má zhruba stejný rozvor jako Mazda 6, takže prostor bude srovnatelný.
Country: Ty mas kombajn?
dabel: kombajn ? My venkovani máme dlouhé vedení, nechápu 😃
Kombajn, jako combi - a nebo taky taky vagón...
Jo, jedině kombi. Ať si Huf říká co chce, auto, ve kterém neodvezeš půl metráku hnoje není k ničemu. 😃
No, kdyby se v té Fabii složily zadní sedačky, třeba by se těch půl metráku hnoje taky vešlo? Půjčíme si Hufovu Fabii a vyzkoušíme to! 😊))
Ale to se Hufovi asi nebude líbit 😒((
A proč ne? Měl by argument, že se Fabie vyrovná i kombíku 😊))
Pánové, tak se mi podařilo mým kombajnem odvézt skříň o rozměrech 160 x 80 x 45 cm, a ještě by se na délku tak 10 až 20 cm vešlo. Hufe, to se vsadím, že takovou do Fabky nenacpeš 😃).
To vskutku ne ;o), ale pokud potřebuju něco převézt, tak si vezmu Tranzita.
No jo, na Tranzita nemám, jsu chudej venkovan 😒
Jaký hnůj? To jsme to v naší diskusi dopracovali... Je to vskutku zajímavý parametr pro osobní vozidlo. Mně stačí kufr o objemu 100 l ;o)


dabel> Myslím, že cokoliv je lepší, než Fabia Junior. To auto dělá škodovce ostudu.


Ad rychlost
Sakra chlapi a kde zozenieme pol metraku hnoja? Inak faktom je, ze pri testoch aut postradam hodnotenia typu "bohuzial, do auta xxx sa podarilo nalozit len 200kg hnoja a preto je jednoznacnym vitazom testu ako vzdy squely Zetor s vleckou" Alebo "oranie s autom yyy nebolo takmer vobec mozne, preto sme ho z nasho testu vyradili" 😉))))
dabel: hnůj opravdu nevozím, to je jenom takové okřídlené rčení.
Country: to je jasne, ja som reagoval na oddieho navrh na prakticky test Hufovej Fabky 😉))
Huf: asi se na ježdění autem dívám trochu jinak, praktičtěji. Když pojedu z Brna do Prahy - kolik to je, 230km ? - ustálenou rychlostí 130km, pojedu hodinu a třičtvrtě. Když pojedu teoreticky ustálenou rychlostí 180km, tak pojedu teoreticky hodinu a čtvrt. Prakticky ale ustálenou rychlost 180km nedocílím, protože budu neustále brzdit a vyhýbat pomalejším, takže stejně pojedu tak hodinu a půl. A ta čtvrthodina co ušetřím mi nestojí za to navýšení rizika a za ty nervy při proplétání se mezi kamiony a Škodovkami. To si radši pustím muziku a pojedu v klidu do 150 - prostě jen tak v rytmu country ...
Dík za diskuzi, docela jsem se pobavil - i tím, jak to někteří moc prožívají. Přeji všem pěkný víkend a ďáblovi navíc cestu domů v pohodě.
Country: dakujem a pekny vikend aj Tebe 😉)
Ještě si neodpustím závěrečné rýpnutí do Mercedesu - míry podle testu 1200+580=1780, to je o 3 cm méně než v Mazdě 6, a když si dá spolujezdec svoje sedadlo na doraz dozadu, tak je tam o 1 cm míň místa než v Oktávce.

Howgh !
hele fakt ne 😄 za😒br />

a) si dovedu živě představit rozdíl mezi délkou posunu sedadla, pochybuji, že je pěvně dané délka kolejniček.


b) alfa a omega je navržení interieru, dvě papírově stejná auta mohou mít radikálně jinak rozměrný interier, důkazem jsou toho různa malička auta do měst, jako je třeba Getz, Yaris atd.. ty si s místem v Octavce nezadají.

c) když si vezmeš oblek a budeš se tvářit náležitě tak ti půjčí MB auto zadara na weekend, jsem toho důkazem 😄 pak si můžeš sedačky nastavoval do všech směrů 😊

Jinak jestli chcete někdo mermomocí extrémní místo na nohy pro pasažéry vzádu, tak si kupce MB třídy A ve verzi Long. Tam je místa naprosto k neuvěření...
😄


Mně chtěli půjčit 330d i oděnému do trička a kraťasů...
no to je u BMW normální, když tam příjdeš v šusťakové soupravě tak vypadáš hodnověrněji než když přijdeš do autosalonu BMW společensky oděn, takové zákazníky BMW nemá. Nebo maximálně 10 v ČR 😊
Asi jo.
ale az bych ohral Turbo, asi bych ti nakopal zadek 😊

Proc tu nikde nepadla rec o CRX .

Jasne bylo napsano pro sportovni jizdu . To sem nepise nikdo kdo ma rad sportovni auta?
Spousta aut mi může nakopat zadek při zrychlení, ale jen hrstka v zatáčkách. Ta Fabka je motoricky dost slabá, ale nezapomínej, že je to diesel. Čím že to jezdíš?
Me zajimaji sprinty, neminim nikde riskovat na beznych silnicich .

Uno turbo

Za ty prachy co jsi vrazil do fabky bych mel slusnou Integru 😊
xxman: a to už jsi to Uno T.ie koupil, a nebo je stále ještě jen vysněné? S tím nakopáváním zadku s Unem masTurbo bych byl hooodně opatrný, zas takový zázrak to není... Kolik to má papírově? Jestli dobře pamatuju, 74kW? Hufova Fabka má okolo 90-ti, ale je víc jak o 200kg těžší - no, nevím, neodvážil bych se tipnout vítěze sprintu. Zvlášť když 99% těhle Un je orvaných jak samice, a zdaleka už nedosahují toho "papírového" výkonu, případně jsou k tomu ještě * "Franta odvedle tuningem"... fakt bych si netrounul tipovat.
Ale vždyť je to fuk. I kdyby se mě do stovky držel, tak ve 150 stejně odpadne nebo ho sfoukne vítr ;o)
Sprint je nuda. A riskovat na běžných silnicích? To není nutné. Tady kolem je spousta okrsek 3. třídy, které jsou přehledné a které znám zpaměťi. Občas na nich pěkně kalím a nikdy mně při tom nikdo ničím nepřekvapil. Nemám zapotřebí někde někoho ohrožovat. To mě přešlo někde kolem 22 roku narození. ;o)


BTW, jedno uno turbo teď stojí u kámoše v servisu. Říkal, že v tom jezdil a že je to stabilní asi jako hadraplán ;o)


A k ceně Fabky... Jistě, že za to mohlo být plno jiných rychlejších aut. A co?
No, nevím, na maximálku by ses asi divil, to Uno, co pamatuju, 200 jet umělo. Akorát bylo docela umění udržet to v té rychlosti na silnici... Ta stabilita nebyla tak špatná, do těch 150-ti sedělo celkem slušně - ovšem na svou dobu, s dnešními auty se to těžko srovnává. Mně na tom vadilo, že to byl kostitřas - projet se v tom znamenalo bezmála navštívit zubaře 😊))
Avatar - petous
petous
To by sis s fabkou nepomohl, je to kostitras taky, obzvlast na nizkoprofilovych pneu. Uno Turbo se delalo myslim i se 114HP (LOGO od roku 1990) a Novitec to chipnul az na 200HP, kdyz uz pisete o srovnavani chipnutych aut.
S tou Hufovou Fabkou jsem jel, a zdaleka to takový kostitřes není. Nevěřil jsem tomu, zvlášť na těch strašných gumách, co na tom má, ale ten podvozek se mu skutečně velmi povedl (no, taky aby ne, za ty prachy...). Uno Logo T.ie neznám, vezl jsem se jen v tom starším typu (ono, už je to taky dobře 8 let - a tehdy tady i ten starší typ platil za "super zahraniční fáro" - to už taky většina lidí nepamatuje, tuhle dobu, ostatně velká část osazenstva MotorCafé v té době ještě tahala kačera, či v lepším případě jezdila po zábradlí 😊)))
😄)) Po zábradlí!!! 😄))
oddie: Nahodou, tou dobou jsem jezdil v Peugeot 309 GTi.

Dodnes na nej vzpominam jako na velice dobre auticko...
BoB_: no jo, další takovej, se zahraničním fárem, já v tu dobu měl žigula, a o Peugeotu jsem věděl tak akorát, že existuje 😊)))
oddie: Neboj, patris mezi nas -- zigul bylo take

zakranicni auto 😜
Probuď se. 114PS čipnout na 200? Nikolikověk. Tam bude mimo to jistě ještě větší turbo a IC.
Tyhlety úpravy a čiptuningy mě zrovna moc neberou (spíš vůbec), nicméně, 200PS mi přijde hodně přehnané. A i kdyby, jak se s tím srovnalo to vše ostatní? Už to "obyčejné" turbo s tou kastlí kroutilo až hrůza, docela dobře pamatuju na praskání šavlí, u těhle starších Fiatů se to řešilo podezřele často (u Loga nevím). I když, takové Ritmo na tom bylo ještě hůř, tam ty šavle praskaly i u obyčejné 1,5i, natož u verze 105TC (nebo 125TC? ach ta paměť...). Vyztužovat tuhle kastli pro ještě silnější motor, to musí být práce pro vraha...
oddie: pamatas si spravne 😉) Ritmo bolo najprv 105TC a potom na konci este extra nabrusene 130TC 😉)) To viete, Ritmo bol moj detsky sen 😉)
Avatar - petous
petous
to ti Pepa pisk ze to nebyl jen software ale i hardware.

Add. praskani cehosi: u Fiatu Ritmo to urcite nebyl problem s premotorovanim ale s korozi, nepamatuju se, zew by Uno melo nejake vaznejsi mouchy, na to bylo moc jednoduche.
šavle = nosníky, to co vede od "klobouků", kde jsou chycené přední tlumiče, dopředu (fuj, to je ale kostrbaté vyjádření). Jo, s korozí měly tyhle Fiaty problémů dost, a to bohužel i novější modely, i to Logo hnilo jak o závod. Klasika - lemy dveří, lemy blatníků, pak růžky podlah... Nechápu, ty lemy byly dělané napohled stejně, jako u jiných značek, a ty Loga snad už měly být nějak odolnější. Ještě že Bravy a Punťa už nehnijou, to by byla ostuda... Jinak ještě co pamatuju, u několika Un a Ritma v mém okolí se řešila převodovka, ty taky nebyly nic moc.
Tak se nauč vyjadřovat. Chipnout = změnit SW v ECU. Nebo jsi už někdy viděl čipnuté turbodmychadlo nebo chladič? 😄))
to PETOUS - to snad nemyslis vazne!!! zadne mouchy? Jses snilek a nebo si Uno nikdy nemel a jenom tu tak placas a placas.

1. mizerna kvalita dilenskeho zpracovani

2. mezi nedostatky nepatri koroze jednotlivých podvozkových mist ale spatna kvalita plechu dovazenych fiatem z tejhdejsiho SSSR. Fiati znacne a velmi zahy rezly. Zalezelo od vyrobni serie a stesti.

3. nejvíce zneprijemnovalo zivot prosakovaní oleje z motoru i prevodovky. Hodne "odchazelo" vyfukové potrubi

4. Dosti casto se projevovaly poruchy v elektroinstalaci a elektronicke stahovani oken nic nevydrzelo, opravy byvaly nakladne

5. neprijemnou zavadou bylo praskani gumovych mechu na polonapravach z cehoz pramenily zavady na pohanecim ustroji. Taktez trvanlivost kloubovych spojení na predni naprave se nevyznacovala prave velikou zivotnosti.

6. nepresne razeni, vyskakovani rychlosti atd.

7. caste praskani tesneni pod hlavou u Dieselu a jejich nizka zivotnost.

Nutno uznat, ze Uno na tom bylo o neco lepe. Tipo melo problemu podstatne vic, k nejzavaznejsim patrily neustale problemy s prevodovkou a razenim.

Jednoduchost tohoto maleho lidoveho voziku podtrhuje stupiditu vyrobce. jak je vubec mozne nasekat tam tolik hrubych nedostatku?

Jeste se ti zda, ze to nema vaznejsi mouchy?
Když vydržíš tak 5 let, prodám ti Saxo 1,6 VTS (120 k) a když 10 let, Punto 1,8 HGT (130 k), teď ale není k dispozici žádná motokárka 😊
Proc by to neslo. Ale ne s tou 1,4 ale davala se tam 1,6 od Novitecu

[odkaz]
[odkaz]

a pak NOVITEC 1,6 - 200 Hp no problem

tak s timhle bych se bal jezdit 😄
hehe ked sces este vacsie peklo, tak check this one out: [odkaz] da.pl?top=35&bereich=pkw&id=111111111230…
No jo, sorry, treba dat "odpovedet" a uvidite cely link... 200PS + nejake to nitro, udajne 220PS 😉))
Zamyslim koupit nejake bezpecne avsak ojete auto pro moji dceru. cetl jsem si Vase poznatky, velmi zajímavé. To se ovšem nedá říci o rubrice nejlepší ojetina, nechápu jak se múže někdo nudit tak moc, že místo povídání si o autech, píše básně o ledovém oltáři nekonečné věčnosti! Nyní tedy vím, že patrně Mazda bude tou nejlepší možnou volbou. (btw: ten link od p.managera "dabel" na 😒a href="//www.mobile.de..." title="//www.mobile.de..." rel="nofollow" target="_blank">www.mobile.de... na to pekelne auto nejak nejde??)
do jaké cenové relace ?
jestli je to pro dceru, tak čím vyšší tím lepší. Taková RAV je přímo dělaná pro dcerušky 😄 stejně tak třeba HR-V
MUDr Josef: link ma v sebe este jednu medzeru, snazil som sa predist prave tomu "prilis dlhe slovo" a aj tak to nedopadlo dobre. Po odstraneni medzery by malo vsetko ficat 😉)
Upresnenie: medzera je medzi "cgi-bin/" a "da"
nové letní pneu, všechny doklady i klíče, podvozek Eibach - sedí jak přibitá. Bomba auto na léto. Na odkazu doporučuji smáznout mezeru


[odkaz] barch.htm


vwbrouk@centrum.cz
Pinokio: Pekna, jen ta barva se mi moc nelibi.

Spis cervenou, nebo cernou... No a ono ani nakup v tom

neodvezu... A dite se mi tam s manzelkou nevejde...

Hm, asi to neni primarne auto pro me 😄


Ale co, nekdy si neco takoveho jako 3 auto koupim...

Zatim setrim na to 2. 😄
Pánové, tak jsem odvezl mým kombajnem 330kg meruněk z jižní Moravy .....
a bude z toho něco ? Jako že bych si nějaký i dal 😄
ace2> už jsou pryč .... vozím jen tak pár pro kamarády, ale i těch 330 kilo bylo málo, udal bych i tunu, ale to neuvezu 😒 Chtělo by to Tranzita 😉
no tak proč si nám to psal a tak navnadil některým i nějakou tu buňku chuťovou ?
ace: tak dobehni zase na vikend na Slovensko, u mojej slecny v zahrade maju marhul kopec 😉)) a pivo po 13Sk 😉))
ace2> to jsem jen tak líčil na HUFa, ale nechyt se ...
h_ST> co krucinál odpovídáš místo mne ! Ale trefil jsi se, tak nějak to bylo myšleno
h_ST == Country?
Country> brácho, dabel nás odhalil
Hm no vrtate mi chlapi obaja hlavou... tuna to tak vyznelo, ale podla dat, ktore sem Country daval, tak by mal mat 100kW verziu (Vmax 202), zatialco h_ST ma (pokial mi je zname) 85kW 😞(((
dabel> Neee, mám 85 kW. Těch 100 kW měl ten wagon v bazaru. Bye, budu nějakou dobu mimo.