Jo tak jaký to má data, nevím. Ale asi jen CD, DVD to nebere. Ale jak říkám, za necelý rok se ani nezahřála... Zatím jsem všude trefil po paměti. Asi ji nechám vyměnit za DVD s televizí.
Jo ale jaký to má data. Máš tam čr? Já jsem to použil v Německu a je to naprostá bomba. Díky TMC jsme se vyhnuli obrovskejm kolonám u Frankfurtu a jenom jsme z vedlejší silnice sledovali auta stojící na dálnici. Strkáš tam CD nebo DVD?
Mám tam navigaci originál Chrysler zabudovanou v palubovce na místě velkého rádia. Ale zatím jsem jí použil snad třikrát a to ještě spíš ze zvědavosti. Uvažuji, že to nechám vyměnit za DVD na strop.
Jak řikám - s MB ti nepomůžu, pokud chceš zkusit renault, můžeme se domluvit (ricz@centrum.cz). Myslím, že pro bezpečnost jsou důležitý hlavně sloupky, střecha samotná už toho moc nezachrání...
jo jasně Panorama střecha u MB, je rozdělená na dva díly, rozdělené střešní výztuhou, zvenku to všem vypadá jako jeden kus, přední část funguje jako ehm tak trochu větší střešní okno s tím rozdílem, že nanajíždí do střechy, ale nad střechu k tomu se ještě v předu vyklopí deflektor. Jako teoreticky jsem vybaven dobře, ale prostě to chci jak vidět, tak i vyzkoušet jak je to s hlučností, ke všemu už je to taková položka spíše rozmazlující než nutná, takže v případě jakéhokoliv negativního zjištění o funčnosti si jí prostě nezaškrtnu. Taky by mě totiž zajímalo jak je to s bezpečností, jenom přeci ocelová střecha je ocelová střecha a sklo je sklo, sic tedy jistě kosmírnýho charakteru 29. generace. No uvidíme spíš mě šlo o dojmy z dlouhodobého používání.
Aga, no já to mám u Espace taky až za zadní sedadla skleněný, ale přední část (cca 1,2 metru) se dá vysunout nahoru a zajede přes zadní díl dozadu, takže je nad hlavou velká otevřená díra... :-)
ace2> Jestli si někde okolo Prahy, přijeď se podívat... :-) Kromě opravdu horkého léta se dá jezdit jenom se sklem celý rok (je samozřejmě determální). Když slunce hodně pálí, zatáhne se clona. Jinak dojmy viz jeden z mých posledních příspěvků níže :-) ............... rbaron: a je ta dvojitá střecha taky otevírací?
rbaron: No to právě nevím. Protože normální střešní okno je na nic, ale zajímavá je ta panorama střecha. Žel bohu jí nikde nemají na autě abych si to mohl detailně prohlédnout :-( A nerad bych aby to bylo na úkor komfortu... :(
hmm aha, a jaký to je pocit s tím jezdit ? jak je to se sluníčkem atd... atd.. já bych to na auto asi chtěl, ale váhám zda to vůbec chci. Dojem prostoru díky panorama oknu by mohl být dobrý, na druhou stranu nechci aby to bylo na úkor hlučnosti, či úžehu v létě atd... okno je determální ? tedy není pod ním výheň v létě?
Pokud mám bejt úplně upřímnej, tak nevim. Espace považuju celkově za velmi tichý (porovnávám se svými minulými auty, se kterými jsem jezdil delší dobu (Marea 1,6, Fabie 1.9 TDI, Volvo V40 1.8), ne se zkušebními jízdami). Vlastně jsem ani Espacem bez střešního okna ještě nejel. Na druhé straně musím říct, že žádný rušivý hluk od střechy nevnímám. Sklo má 8 mm, je pravda že zasunutí clony (i ta je dost tlustá, přes 1 cm) auto trošku ztiší. Spíš vnímám mírný svist, který se zhruba od 140 km/h ozývá od zpětných zrcátek. V mrazech (tak pod -5) mechanismus střechy u vymrzlého auta na hrbolech trošku drnčí, když se vnitřek ohřeje, je vše ok.
technická protože uvažuju o prosklené střeše taky, ovlivňuje panorama okno nějak negativně hlučnost ? Je mi jasný, že řekneš ne, ale já bych pokud možno fakt pravdu :)
Jo, taky se nechci tahat, pro každýho z nás vždycky samozřejmě bude nejlepší to jeho. Na skleněný střeše se mi líbí to, že když odtáhneš clonu, připadáš si jako v kabrioletu - sklo před tebou, vedle tebe i všude nad tebou. Dokonce kvůli tomu přenechávám řízení manželce a vychutnávám si to s prckama vzadu. Sklo je hodně tmavý, takže i mírný slunce se dá vydržet. Pochopitelně, když praží, clonu zatahuju taky, ale pak to auto vypadá hrozně stísněně (samozřejmě pouze v porovnání s otevřeným). Jinak je fakt, že kdybych si auto sestavoval sám, asi bych si ho nekoupil (40 tis), ale tohle bylo auto který jsem mohl mít hned (normálně se čeká cca 4 měsíce), mělo všechno co jsem chtěl plus pár věcí navíc - třeba tu střechu. K motoru: záleží hodně na stylu jízdy. Závodník = kolem 11 litrů. "Normální" jízda (150 po dálnici na tempomat + 100-120 po normálních silnicích je zhruba kolem 9,5 litrů. Jednou jsem zkoušel jet úsporně (130 na dálnici, 90 po normálních silnicích trasu Praha - Moravská třebová (cca 220 km) a udělal jsem 7,8. Pokud zvážím dynamiku motoru a užitnou hodnotu auta, jsem spokojenej.
OK, nebudeme tady soupeřit o to, kdo má lepší auto... Asi bychom neskončili nikdy. Jasan, dálkač si musíš nachystat, než uchopíš nákup a pak, sezame otevři se. Jen nevím v čem je ta skleněná střecha unikátní? Díváš se skrz ní večer na hvězdy? Vždy, když jsem měl skleněný šíbr u auta, stejně jsem měl zatáhnutou clonu, protože, když se slunce opře, vypálí ti do hlavy díru a pak tedy postrádám ten smysl a navíc se za stř. okno docela dost platí. Chci se bez narážky zeptat, kolik ti bere ten 3.0 diesel?
Vysazený nejsem. Na kontrole tlaku je unikátní to, že nemusím každou chvíli zkoumat, jestli mám nafouknutý kola. Šíbr je na prd. Skleněná střecha je bomba - kdo to nezkusil neví o čem mluvím. Otevírání dveří u Voyageru žeru - ale někdo musí sáhnout do kapsy a zmáčnout čudlík, že? A jak to s plnejma rukama nákupu udělá? S ubohym dieselem jsme na tom stejně - 3,0 V6 dCi, 180 k bez ladění :-)
Ok, vidím, že jsi vysazený proti Voyageru, ale nevím co je unikátního na kontrole tlaku v pneu, která je v US už asi 5let a tady z toho dělají bůh ví co. A navíc, pokud gumu nepropíchneš, což pozná za jízdy každý, tak to čas od času musíš dofoukat a je jedno jestli máš kontrolu nebo ne. Na co šíbr, když máš kvalitní klima... Já lezu dveřma. Jsou to jen lákadla na lidí, které však nemají žádný praktický význam. Ale kdo ti otevře na dálku dveře u Espace, když máš plné ruce nákupu? Voyager jo! Origoš Xenony mám namontované u dealera. A co se týka jízdních vlastostí, nevím co máš za motor v Espace, ale vsadím se, že přede mne se nedostaneš... Mám "jen" diesel.
Může to mít třeba dovezený přímo ze států, a ne koupený od těch vydřiduchů tady, co dělaj zastoupení Chrysleru. Jinak souhlasím s archim, když chcete velký auto, kupte si Expedition nebo Suburban :)))
Nebudu brát ohledy na spotřebu, ale jako velké auto Vám mohu všem vřele doporučit Ford Expedition. Je opravdu trochu větší, trochu více žere, ale jízda s tím je úžasná.
Jo, uznávám, že GV je o 20 cm delší než GE... otázka je, kolik zabírá přední převis a o kolik je fakt delší interiér. Důležitý pro mě je, že převezu 7 lidí s báglama, kočár i boby. Pokud tohle umí auta, pak rozhoduje design, "fíčurky" (kontrola tlaku v kolech, bezklíčové otevírání, střešní okno 2,2 m2, a v neposlední řadě taky crash bezpečnost - * není k zahození (jak je na tom chrysler?). Díky menší výšce se auto nenaklání jak dvoupatrovej neoplán, zatáčky s ním projíždím stejnou rychlostí jako s fabií. Jo a kde si vzal ty xenony? Koukal sem do ceníku Chrysleru a nenabízej je... Imitaci v podobě modrejch žárovek za xenony nepovažuju :-)
Hmm, dobrá, tvůj názor přijímám. Ale přesto, k čemu je mi nadčasový design typu nový Espace, když prostoru fakticky moc není... Mám GrandVoyager 2.5 CRD v max výbavě, kůže, navigace, xenony, el. zadní a boční posuvné dveře, chrom kola a upravený motor na 175PS a bratru za 1.4mil.Kč. Co na to říkáš???
Residents: vyšší posez je bomba, výhled unikátní - zkus a poznáš... rrrmmm: Osobně musím říct, že mne Voyager hodně zklamal. S tím místem to není až tak slavné (viz prostřední sedačka ve 2. řadě) a vzhledem k tomu co to auto umí je cena hodně nadsazená... Auto za 1,5 milionu bez xenonů, automatické recirkulace, navigace atd. mi nepřijde zrovna dobrej kup. A designem se to auto řadí někam do 70. let...
Přesně tak, nechápu co je to za divná móda obecně ty vyšší auta. Budí to dojem prostoru, ale sedí se v tom vysoko jak v dodávce a prostor nad hlavou je jak v klasickém osobáku. Prostor přece dělá rozvor a ne vyšší posaz. Jako výhodu vidím spíš možnost vyhodit sedačky a udělat z toho dodynu. Bez sklopených sedaček je kufr nic moc.
Chtěl bych nezávosle přispět k tomuto příspěvku. Nevím jak kdo z vás měl a má možnosti si vyzkoušet MPV. Já měl možností dost a vůbec nechápu jak někdo srovnává nesrovnatelné. Jediné plnohodnotné a PROSTORNÉ MPV je jedině CHRYSLER GRAND VOYAGER. Ono se zdá, že stejně velký je třeba i Espace. Ale, sedněte si na zadní 2. nebo 3. řadu sedadel. Ta vysoká podlaha je ubohá a posaz je spíš nepříjemný. Nechci nikoho hanit, ale myslím, že tyhle auto mají nabízet prostor. A náznaky typu Sharan, Galaxy, Espace, Space Wagon atd. jsou směšné...
Re: Mazda MPV motory ... aby jsme věděli o čem je řeč :-))
Novy 3.5l V6 v Espace uz samozrejme nie je Renault, ale prava "rejze", ako by povedal ace, konkretne nissanacky motor. A ze Nissan V6tky vie spravit, o tom potom ;))) Na druhej strane, to auto bude tak prepchate (nevychytanymi) elektronickymi sracickami, ze by som to asi obisiel oblukom - viz. problemy majitelov Laguny II. Inak na vizaz je pekny, ma francuzsky sarm ;))
Re: Mazda MPV motory ... aby jsme věděli o čem je řeč :-))
ace2: Obávám se, že se v tomhle trochu mýlíš. Francouzské třílitry jsou tak trochu žravější než zbytek světa, patnáct je celkem realita. Majitelé P605 a Citrónů XM, potažmo pak Espaců právě kvůli tomu dost plačou. Za tyhle náklady bych radši jezdil se Sevillem.
Re: Mazda MPV motory ... aby jsme věděli o čem je řeč :-))
No se musím přiznat já nikdy ani Espace nikdy neřídil, ale o to víc se mi líbí :))) Nicméně z praxe je všeobecně známo, že V6 jsou méně náchylnější na "rozbití" než věčně týraný 4válec. Já nikdy nic špatného o Espacu neslyšel ani ve statistice na tom není nijak špatnej a kvitoval bych jeho bezkonkureční bezpečnosti de facto v jakékoliv (rozumné) generaci. Spotřebu s automatem bych viděl realisticky průměrnou někde kolem 12-12.5 srovnávám to s Omegou, která má stejně velký motor, automat a mají asi i obdobný výkon. Takže asi se nebudeš moct v hospodě vytahoval, že jsi jel za 4.85 litru nafty na sto. Za to budeš jezdit v tichu, pohodlí a bez stresu... si vyber.
Re: Mazda MPV motory ... aby jsme věděli o čem je řeč :-))
Ten "úchyl", co mi napsal níže uvedené informace na Mazdu MPv je Andrej Barčák - brand manager Mazdy pro ČR :-))) Na dovoz z USA jsem si už nechal onehdá zpracovat nabídku. Vychází to cenově docela slušně. Bohužel se trochu obávám servisu atd., když se to rady ani v EU neprodává of. A taky bych raději něco lehce ojetého, co už ztratilo na ceně tu přirážku za "nový voňavý interiér" Koukal jsem na ten mobil.de a nabídka Espaců je opravdu široká. Určitě budete oba (ace2 i dabel)vědět, jak ten Grand Espace s 3.0 V6 + automat jezdí, kolik to žere a jak moc se to musí opravovat. Viděl jsem Vás v mnoha tématech, tak určitě máte spoustu informací o které se s radostí podělíte :-) Nebo kdyby jste měli nějakej jinej tip - najezdím tak 15-20000 ročně, 80% s rodinou o víkendech (bike závody, rodiče, chalupa ...) a dovolený (hodně alpy).
Re: Mazda MPV motory ... aby jsme věděli o čem je řeč :-))
Než jsem to chtěl napsat, tak už se někdo ozval :-) nesplněnění emisních limitů je samozřejmě jen výmluva. No u Chryslera se pravda nedá třetí řada nedá srovnat s podlahou, ale zase by mě zajímalo na kolik hodnotné jsou sedačky pokud se dají s podlaou zarovnat. Většinou jsou to pak takové nedomrlé paznechty jen pro zlobivé děti :-) No hele, tak si nech tu Mazdu importovat ze Států, což by meměl bý problém. Doporučuji firmu IMPEXTA www.impexta.cz což je nejprofesionálnější firma pro dovoz aut ze států a dokonce mají svůj autosalon (v Ostravě) a ke všemu nejsou drahý. Rozhodně bych se na ně obrátil. No a nebo se podívej po nečem jiném co se v EU dodává... Ono těch velký MPVíček zase až tak moc není. Slušnou motorizaci má vlastně jen Voyager a Renault Espace, jinak máš asi smůlu.
Re: Mazda MPV motory ... aby jsme věděli o čem je řeč :-))
Jasne, to som zabudol... nesplnena europska norma je podla mna blbost. Ako som spominal, Mazda stiahla V6 motory udajne pre "nedostatok dopytu". Mam pocit, ze ten vas dovozca je nejaky uchyl...
Libor: Dakujem ;)) No Mazdicka mi prirastla k srdcu (sam mam druhu a viem, ze potom bude aj tretia ;))), preto sledujem, co vyvadzaju a hlavne, co vyvadza Ford :-( Verzia Karakuri je v Europe normalne predajna, tie zapustitelne sedadla som videl dokonca aj na slovenskej predvadzacke, preto nechapem ceskeho dovozcu. Motor V6 som ale v Europe este fakt nevidel :(( Ak by si chcel tu Karakuri, myslim, ze by nemal byt problem doviezt ju z EU, napr. z Nemecka, kde sa da hladanim napr. na mobile.de najst auto aj o 200000 lacnejsie ako u nas (prave vcera mi srdce krvacalo nad Mazdou6 2.3 kombi vo full vybave, u nas bratru cez melon, tu za 21000EUR...)
Tvoji odpověď jsem zaregistroval a děkuji za ní. Mám ale rád více názorů a Tvůj tam byl bohužel jediný. Pro to jsem založil Tuto diskuzi. S Tvojí odpovědí se ale plně ztotužňuju ...
Na tý Mazdě v který jsem jezdil jsem oceňoval jednu super vychytávku - třetí řada sedadel sklopná do podlahy. Neznám podrobně Chrysler, ale v tý půjčovně v San Francisku jsme marně hledali Chrysler s takovouto úpravou. Tady v Evropě jsem tohle taky ještě neviděl. Bez téhle úpravy se mi zdá 3rada nesmyslna. Už vidim, jak vyndavam ty sedadla jedno po druhym a ukladam je do garaže ... za dva dny je tam zas montuju nazpátek ... úchylárna. Bohužel Mazdase zde v Evropě opět nepochopitelně zbavuje této vymoženosti a tuto úpravu nenabízí. Také na toto jsem se u Mazdy doptával a jejich odpověď byla takováto:
Sklopná sedadla ve třetí řadě jsou k dispozici pro evropský trh pod názvem Karakuri, což je systém použitý i modelu Mazda6. Mazda MPV s tímto systémem je jen pro 6osob. Naši zákazníci chtějí verzi N1 s odpočtem DPH bez třetí řady sedadel nebo plnou verzi se sedmi místy, takže verzi Karakuri nedovážíme. Když budete přesvědčen o kvalitách značky, můžeme pro Vás můžeme dohodnout dovoz specifikace Karakuri.
Hezký ne :-))) Já si umím vybrat ... vše co se mě líbí, tak se trady neprodává :-))
Mazda MPV motory ... aby jsme věděli o čem je řeč :-))
S oběma s Vámi částečně souhlasím. Ty motory jsou fakt hrozný. Omezování Fordem ? Je vidět, že do toho vidíte, to mě vůbec nenapadlo. Doptával jsem se na Mazdě na Motory a AP a tohle je jejich odpověď:
Co se týče motoru 3.0i V6, tak se bohužel nedá očekávat jeho brzká implementace na evropský trh. Tento motor bohužel nesplňuje emisní normy platné pro Evropu a z průzkumů také vyplívá, že přes 80% zákazníků preferuje dieselový agregát. Úprava a zavedení motoru do nabídky se potom jeví jako nerentabilní, i když možná (nebo určitě) Mazda neuspokjí všechny zákazníky. K tomuto motoru se také váže automatická převodovka, která bohužel nebude v nejbližší době v nabídce.
Je jasný, že benzíňák je na ho... a Diesel sice dneka letí, ale když já k tý naftě mám takovej odpor. Navíc se to bohužel s V6kama nedá srovnávat třeba co se týká kultivovanosti chodu atd. Asi se budu muset opravdu podívat po něčem jiném, nebo si to nechat přivézt ze států :-)) Pořizovací náklady by vyšly méně (včetně homologace, přepojení el. atd) než tady !!!
Zrovna pred cca 2 mesiacmi som bol asi 3 tyzdne v usa a musim povedat ze velka vacsina minivanov bola prave Chrysler Voyager, Town & Country, a spol. (NV, AR, CA) Dalsia celkom pocetna skupina bola Honda Odyssey. Dalsie modely som v nejak vacsom mnozstve neregistroval.
Jednu taku Mazdu 6 V6 mame aj v nasej galerii: [odkaz] Tie zadne svetla su fakt ine. Inak cely odklon od V6 a V8 asi ide s predsudkami o ich vysokej spotrebe a s drahym benzinom. Keby u nas stal benal jak u amikov, asi by to nebolo take zle.
hmm no možný to je, na druhou stranu si myslím, že Ford a Mazda mají odlišné zákaznické porfolium. Nicméně kdo ví, co se děje ve správní radě. Ke všemu u Mazdy 6 prodavaný v USA ne že se dělá ta 3.0 V6 a ta naše 2.3 "sport" je tam tuším jako zcela základní motorizace za pár babek, ale dokonce v USA nemá mazda ty zadní světla jak z cirkusu, ale normální čiré lampy bez toho bílého stříbrnho lesknoucího se ho ošklivého podkladu...
ace: No musim s Tebou ciastocne suhlasit. Boli casy, ked mala Mazda do kazdeho modelu (okrem krpatej 121, ale vratane 323) jeden pekny sestihrnek. Potom ju kupil Ford (neviem, ci ho neobvinujem omylom, ale casovo to presne pasuje) a zrazu vsetky V6 (okrem Xedosu9) z europskeho trhu stiahli. Na US samozrejme V6 frcia dalej (spominane MPV, aj M6 tam ma 3.0V6...), japonsky trh jakbysmet. Proste im Fordaci podla mna pristrihli kridelka, aby nemali konkurenciu (Mondeo V6) vo vlastnom dome.
jo jo to co říkám. buď to nemá variabilitu, nebo to nemá motorizaci. Promiň, ale se 4válcem cestovat je vážně utrpení. Evropani jsou divní, jsou to masochisti. Ale vážně že ano. Pod tíhou předsudků a falešných potřeb si vybírají zcela nevhodné motorizace do aut v který jim mají poskytnou komfort (zvláště u MPVíček) a pohodlí. ne do auta jako kráva si koupí 100kw nesmysl, který dráždí k smrti jenom aby to trochu jelo. Takhle si cestování s MPVíčkem nepředstavuju. Jo když už nechcete Voyagera i když Grand s AWD a v limitedu je fakt dobrej, tak si pořiďte 3.5 V6 Espace se 177kw motorem, který sice stále není nic ohromujícího, ale pro MPVíčko a jeho klidné cestování by to mělo být bez problémů....100kw proboha.... Bože slyšíš to ? Chudák Ford se v hrobě obrací tak kam chutě Eu zákazníků směřují. Mě to připadá že většina zákazníků jsou ovce co nepřemýšlí. Prostě pastevec v TV či časopisu zapíská zákazník zabučí a jde si koupit "vitální" a "moderní" motor, který je sice chcíplej jak kapr na Sahaře, ale když to psal časopis, tak to bude asi dobrý no ne ?.... chuch :(
Libor: v Mazde som Ti odpovedal, ale asi si to prehliadol. MPV bola povodne postavena len pre US-trh, v Europe hrala prva generacia (94-99, s 3.0V6 a 2.5TD) uplne okrajovu rolu. Aj v bazari ju najdes len tazko. Ked ale chces V6, inu moznost nemas. Druha generacia (00-) sa trosku viac presadzuje, ale nema V6. Momentalne sa predava s benzinom 2.3 (stvorvalec) a najviac s common-railom druhej generacie 2.0l (100kW, motor zhodny s Mazdou6, podla vsetkych referencii velmi vydareny a usporny motor, pripadne sa popytaj STAVROSA). Motory V6 Mazda stiahla pre "nizky dopyt na europskom trhu". Pokial mi je zname, podvozok nie je spolocny s radom 626 (to si mylis s Premacy). Spolahlivost urcite niekde inde ako Espace alebo (ace2 odpusti...) Voyager. Priestor je proste veliky, variabilitu bohuzial nepoznam, kazdopadne treti rad sedaciek je plne "zapustitelny" do podlahy.
Já se divím, kolik lidí je furt posranejch z amerických aut. Jestli jste byl někdo v posledních letech ve státech, tak mi dáte za pravdu, že tam jezdí 75% minivanů japonské a korejské produkce. Líp to jezdí, míň to žere, má to příjemnější vzhled a hlavně jsou ty japončíci daleko spolehlivější. Kdo něvěří, ať koukne na hodnocení ne Webu - např. [odkaz]
Řekněme, že stojím v autobazaru a koukám na dvě auta - Mazdu MPV a Renault GrandEspace III. Obě za zhruba stejnou cenu, podobný kilometry, výbava apod. Když ponecháme stranou design, což je hluboce individuální záležitost, který by jste radili ? Obecně muím říct, že nabídka těhle vozů ojetých je dost malá. Nemáte někdo nějakou adresu na webu, kde bych se nabažil dostatkem informací ohledně ojetých MPVíček (kromě amerik.
prosím vás, nepředhazujte pořád crash test z 97 roku. dnešní Voyager je už někde jinde. I když realisticky myslím, že na Espace fakt asi dnes nemá vůbec nikdo... to je asi nepopíratelný. Voyager je prušvich v dieselové verzi roku 96-97 kdy se tam dával motor od VM Motori, dnes je to opět o něčem jiném. Nehledě na to že si v Eu můžete koupit i manuál místo automatu, kdyby někdo měl stále problémy s pověstí automatu.
Grand Voyager je delší varianta Voyageru, stejný systém jako Espace a Grand Espace. AWD je logicky pohon všech kol. Jo Windstar je taky fajn auto, jenže narozdíl od Voyagera v ČR špatně pardon hůře seservisovatelné. Než Voy který se tady ofiko prodává.
Pacifika chápu že je za 1.65mega celkem hodně, na druhou stranu, komplet výbava, 4x4, kůže, 255hp motor v základu, 7 míst k sezení... když si necháš vybavit auto stejné třídy, tak se dostaneš na vyšší cenu a zdaleka nebude tak variabilní jako Pacifica např. Volvo XC70, Audi Allroad. Už jste někdo někdy videl Pacificu v reálu, je to fakt kus pořádného a poctivého auta dotaženého do posledního detailu a to jak v exterieru tak interiéru (který je aktuálně bezkonkurenční co se dá dnes koupit) Mají ho v Impextě v Ostravě na autosalonu ihned k odebrání.
Jestli správně tuším tak Mazda MPV je postavená na podvozku Mazdy 626 a je dlouhá 4750mm - což je jen o pár centimetrů více než zmíněná 626, Mazda 6 nebo např Passat. Do středu Prahy se stím rozhodně často nechystám :-))
Renault Grand Espace - souhlasím i když Design se nemusí líbit každýmu. Zrovná mě se teda to auto zdá dost škaredý. Otázkou je ovšem cena. Nemyslím, že auta Japonské výroby jsou o tolik horší než Francouz, ale cena o trochu jinde.
Chrysler Grand Voyager AWD - není náhodou tohleto auto jedno z nejporuchovějších aut na trhu ?
Jinak, Libore, rad bych te upozornil, ze v Cechach je trochu min mista nez v USA. Takze MPV bych doporucoval jedine jako tzv. "druhy vuz do rodiny" :-) BTW: V USA je to vestinou take tak. Hlava rodiny ma typicky maly sedan na jezdeni do prace a na nakupy (maly sedan se mysli neco s motorem 3L V6 a delkou 4.5 - 5.0 metru) a mamina ma rodinne MPV nebo SUV, kterym vozi deti na piskoviste. O vikendu pak cela rodina vyrazi ve vyse uvedenem MPV nebo SUV na vylet. Jojo, Amerika.
Diky ACE2, 1.65 mega je fakt lidovka, jdu do toho. Rozbiju prasatko a bezim to koupit. Jen mam strach, aby se mi neprotrhla igelitka z Delvity, az to v tom ponesu.
Jinak doporučuji se podívat na nového Chrysler Pacifica... už jsem si ho ošahal v reálu a sice to není čistokrevné MPVíčko, ale i tak je jedno z nejpovedenějších aut co se dá koupit. A ke všemu není drahý. Fully Loaded stojí v ČR 1.65 mega včetně DVD navigace (funční i v ČR neb "žere" navigační DVDíčka z Mercedesa (nečekaně))
To jsou podle mě nepromyšlenější MPVíčka na světovém trhu. Ostatní jsou jen variací, kde vždy nco chybí. Slušná motorizace, popřípadě výbava, či vzhled, či variabilita atd... ty dvě výše jmenované mají podle mě přesně to co by mělo MPVíčko mít. Dobré motory, bohatá výbava, hodně místa, promyšlená variabilita a oba mají nejdelší zkušenosti s MPV... jsou to de facto první dvě MPV na světě.
je to dost nefér, když si chci napsat link, tak mi to napíše "příliš dlouhé slovo" a idiot co zasírá diskusi nesmyslem, tak mu to projde. Life is so unfair :(
Už jsem tento dotaz vkládal do rubriky Mazda a zatím jsem se nedočkal žádné adekvátní reakce. Všude se říká, že sekce MPV automobilového trhu je nejrychleji se rozvíjejíci ze všech ostatních. Bohužel se to zatím neodráží v množství odborných článků, recenzí, diskuzí apod. Proto jsem založil tuto rubriku a věřím, že jsou i jiní, kteří mají nějaké dotazy a zkušenosti. Tak zde je můj počáteční dotaz:
V USA jsem mesíc jezdil s plně naloženou Mazdou MPV (4 lidi na dovolené). Jízdní dojmy super, v zatáčkách auto sedělo jak přibitý. Klidně jsem mohl řezat serpentiny za hvízdotu gum a v podstatě se to moc nenaklánělo. Automatická převodovka s tempomatem taky šlapala jak hodinky. Když na to člověk šlápnul, tak ho to hezky zmáčžklo v sedadle. Ke slovu přišla i šotolina v horách. V podstatě jsem nenašel jízdní situaci, kdy by auto nereagovalo jak jsem chtěl. Tohle auto bylo vybaveno motorem 3.0 V6 24V o síle skoro 200 koní. (letošní modely, co se tam prodávaj) spotřebu jsem držel v pohodě pod 10litry na 100km (přepočteno). Tak jsem si řekl, že si to auto koupím i tady u nás. Jaké bylo moje překvapení, když jsem kouknul na nabídku motorů u nás ... no nic moc. Tak bych se chtěl zeptat na zkušenosti majitelů Mazdy MPV koupené v ČR nebo Evropě s tímto autem, motory, jízdními vlastnostmi atd. Dík Libor