Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

58 komentářů

Moje zkušenost je jasná - nejlepší je nový Renault Espace. Více viz kategorie Espace ve skupině Renault.
Me se Espace zda taky nejpropracovanejsi (kazdy novy model ve srovnani s konkurenci), ale z hlediska spolehlivosti u starsich modelu vychazi v nemeckych statistikach spolu s Voyagerem jako nejhorsi a jako nejlepsi vychazi Galaxy, ktery se mi (po cca 5000km zkusenosti s modelem '99) zase jevi jako nejmene napadity (designove i uzitne) - vpodstate nafoukle kombi, s nedostatkem uloznych prostor a poddimenzovanou ventilacni (a v pripade tdi 66kW i topnou) soustavou (a taky byl neumerne hlucny). Jako zlaty stred mi vychazi Evasion - soupaci dvere, razeni na palubce => rovna podlaha. A proto jsem zalozil toto forum, aby se zde kazdy mohl pochlubit se svymi kladnymi i zapornymi zkusenostmi a to jak se starsimi (ktere me zajimaji ted) tak i s novymi (ktere me budou zajimat jako ojetiny pozdeji).
Vybíral jsem 7-místné MPV přes půl roku, vyzkoušel jsem všechny auta, která jsou na trhu (v Itálii jsem si dokonce projel Lancii Paedhru nebojaxejmenuje. Souhlasím s názorem, že trio Galaxy, Sharan a Alhambra na nové vozy nedostačují - to se samozřejmě může s novými modely změnit. Variabilita interiéru je minimální (srovnávám s Espacem), prostor žádná sláva, vychytávky (které mne dodnes medí u Espace) žádné. Trio C8/807/Ulysse - design exteriéru i interiéru mne vůbec neoslovil. Neříkám, že jsou to špatná auta, ale např. balonová 15" kola jsou slabá. Chrysler je podle mého názoru málo muziky za moc peněz. Nakonec jsem vybral Grand Espace z následujících důvodů: 3,0 dci - letadlo za 9 litrů nafty + prudce inteligentní adaptivní automat, bi-xenony, navigace s (částečným) pokrytím čr, absolutní variabilita interiéru - 2+3+2, 2+2+2, 2+1+1, uvnitř se dá udělat cokoliv. Všech 5 sedadel vzadu má ISOFIX (jako jediné MPV), nejvyšší hodnocení v EuroNCAP, v zatáčkách sedí jako přibitý, super výhled na všechny strany. A když to auto vidím někde jet na silnici, chytne to u srdce 😄

Tak, už jsem se vykecal, tak se mnou můžete všichni začít nesouhlasit 😄

R
Potrebuji koupit jete MPV a nedari se mi rozhodnout se mezi Evasionem (klony Peugeot 806, Fiat Ulysse) a Sharanem (klony ford Galaxy, Seat Alhambra). Preferuji benzin (Evasion: 2.0 16v, 2.0CT Sharan: 2.3i, 1.8T) vzhledem k nakupni cene a rocnimu probehu do 20k km. Rad se dozvim jakekoli zkusenosti a nazory (kladne i zaporne-ty jsou pred koupi dulezitejsi) specialne o techto dvou, ale zajimave jsou pro me samozrejme i zkusenosti s ostatnimi MPV - Espace, Sintra, Voyager, Mazda, Honda...
v cac jsem viděl zabavenej leasing Galaxy 2,8, rok starý, 20tkm, původní cena 1317000, nyní 850000. Měl i video monitory v opěrkách hlavy, pěkně vybavenej. Nevzal jsem ho kvuli male variabilitě a slabé bezpečnostní výbavě. Pokud se týče ojetých aut, šel bych ale spíš do německých než do francouzských... i když třeba o fiatech se říká že jsou to šunky a fiat marea byl moje nejspolehlivější auto. Musíš si říct, co od toho auta vlastně chceš - kolik budeš vozit lidí, kolik dětí, krámů, etc... Já bych třeba kladl velkej důraz na xenony, kterej ty starší francký auta nemaj. Mazda MPV neni špatný auto, i když já japonce celkově nemusim. Znáš www.tipcars.cz Je tam dobrej výběr všeho...
matuS
na xenony sa vykasli. Jazdim s autami so xenonami aj s normalnymi svetlami a dneska cista optika v spojeni s H7, ci ake su tie male halogenky, robi rovnako siroke a dlhe svetlo ako xenon. rozdiel je akurat vo farbe svetla, hovori sa ze xenon ta menej unavi, ale podla mna to nieje uplne pravda. Po par hodinach jazdy v noci budes unaveny tak ci tak.
Rozdiel vo svietivosti je u bixenonov, ked dialkove svetla urobia naozaj den na ceste, ale ojazdene MPV s bixenonami nenajdes.
Souhlasím - rozdíl není v délce či šířce, ale v intenzitě světla, která je u xenonů 3x vyšší. Taky jezdím s oběma auty (xenon/halogen) a je to velký rozdíl, hlavně na mokrých silnicích. Bi-xenony sice u jetého MPV neseženeš, ale jetý Shar/Gala/Alh a Espace je maji.
ehm chci samozřejmě říct, že mají xenony.
Jedine Peugeot 806, nebo Espace.... 😄 a ne jejich klony
To marlin: "a ne jejich klony" - Espace žádné klony nemá (!), neberu-li v potaz Grand Espace, a pokud jde o skutečné klony, jaký je asi mezi nimi rozdíl, když WV Sharan/Ford Galaxy/Seat Alhambra a Peugeot 806/Citroen Evasion/Fiat Ulysse/Lancia Phaedra se vyrábějí na stejné lince, ze stejných dílů, stejnými dělníky atd., první tři v Portugalsku a zbývající čtyři ve Francii? Trochu o tom popřemýšlej, než budeš ostatní "varovat před klony"!
Co chci je mi celkem jasny. Otazkou je u ktereho narazim driv na obtizne resitelny problem.

Vozi hlavne 2 dospele a 2 male deti => 1.rada: ridic

2. rada: 2 deti v sedackach (potrebuji 3 bodove pasy) a vprostred 2. dospely. Maximalni osazeni vychazi zatim na 6 lidi => jedna pridavna sedacka do 3. rady. A ted problemy (potencialni?): Razeni na palubce zajisti moznost vozit lyze ve stredu podelne, ale zase uzsi prostredni sedacka Evasionu nejde udajne uchytit nikam jinam (Galaxy ma 3 stejne sedacky). Soupaci dvere jsou potreba na manipulaci s detma v sedackach v uzkych mezerach na parkovistich, ale jak je to s problemem tesnosti a primrzani v zime?
jo a co se týče motoru, jezdil jsem se superbem 1,8T a je to super. Přijatelná spotřeba a dobrá dynamika. Atmosférickej dvoulitr je na takový velký auto málo...
S nedostatecnym vykonem jednoznacne souhlasim! Me empiricky vychazi ze potrebuji minimalne 72 W/kg [max. vykon/pohotovostni hmotnost] pro bezpecne predjeti na okresce a to zadny z mnou uvazovanych nesplnuje (a co teprve az se nalozi). Ale 2.8 od VW se mi nezda jako dobry motor a 3.0 110kW v Espacech taky ne. PSA dokonce prestala CT (107kW) do poslednich modelu davat (Nevi nekdo proc?) takze zbyl jen 97-100 kW 2.0i 16v.
Moje žena má Galaxy 1998 Tdi 66kW. Varuju každýho, kdo by si tohle auto chtěl pořídit. Předesílám, že jsme ho kupovali jako nebouraný od prvního majitele před 2 lety, stav se mi moc líbil. Přesto jsou jízdní vlastnosti naprosto otřesný, auto se v zatáčkách tak divně vlní a kejvá. Tenhle motor sice moc nežere (7-8l) ale taky vůbec nejede, je to snad línější než Š Favorit. I když má přídavný topení, trvá strašně dlouho nž začne hřát, manuální klima (pokud funguje) je taky slabá na tak velkej vnitřní prostor. Když jsme to kupovali, zkoušel jsem ještě 2.8 s automatem, taky to na mě neudělalo valnej dojem a navíc to bude dost žrát. A to vůbec nemluvím o tom, že se na tom furt něco sype. Už jsem rezignoval a drobnosti přestal řešit, byl bych častěji v servisu než na silnici. Voyager je taky jeden velkej (ne)pojízdnej problém, ale zas má super pohodlnej interiér. Koupil bych Voyagera, ale jen novýho a prodal ho s koncem záruky😃. Opakovaný opravy převodovky a elektriky jsou dost drahý. Ostatní MPV z blízka neznám. Máte někdo zkušenosti s Toyotou Previa (od r. 2001), nejlíp s automatem?
Nejede, netopi, nevetra, neklimatizuje to je i moje zkusenost z cca 5k km v zime. Ja pridavam, ze hluci. Lenost, netopeni a hlucnost bude dle me dana tim 66kW TDI a doufam, ze 2.3i by mohl aspon topit a lepe jet. Problem vetrani je dan tim, ze dle meho konstrukteri proste nafoukli kombi a neuvedomili si, ze vetsi vnitrni prostor potrebuje vice vzduchu (viz vydechy a palubka a urcite i ventilator mix Passata a Mondea). Jezdil jsem v tom samem o rok mladsim taky s manualnim pritapenim ovladanym na strese ve 2. rade a to bylo rozhodne poddimenzovane. Z jizdnich vlastnosti podvozku jsem mel naopak docela dobry dojem neco mezi tehdejsim Mondeem a Scorpiem. Komfortem blize ke Scorpiu (to ma samozrejme komfortnejsi a lepe sedici podvozek nez Mondeo) stabilitou bliz k Mondeu (bezny podvozek s tvrdsim naladenim) i kdyz do zatacky bych se s tim tak rychle jako s Mondeem samozrejme neodvazil, ale podvozek se mi zdal citelny a odhadnutelny i v zime. (Pokud nick MAXIMA znamena Nissana M. pak muze podvozek obdobny Mondeu tezko uspokojit.)
Ještě sem občas smahněte prachy, co takový zázraky stojí... Mám dodávku, která topí, klimatizuje, řadí sama a jede jak čert a zatím se mi do ní nepodařilo naložit tolik, abych to někde pocítil (permanentně v ní teď vozím čtvrt kubíku dřeva do krb. kamen, abych ho nemusel nosit do dřevníku a ze dřevníku domů, nosím ho jednoduše z auta domů, protože když se hřeju u kamen, obvykle mám auto před domem 😊). Spotř. 12, těď v zimě 14 (každý ráno si to nechám 10-15 min běžet, abych nemusel škrábat okna a klepat kosu. Vše za celých 67 tis Kč...
Prof: Co je to za auťák? Líbil by se mi Chevy Van, ale ten asi nestojí 67t a ani nežere 12 že jo?
Ještě donedávna jsem si takovýhle MPV chtěl pořídit taky. Líbil se mi hlavně Espace, ne tenhle poslední model, ale zhruba nějaký rok 98 - 2000. Cca před půl rokem jsem ale jel asi 100km jako spolujezdec v Sharanu, a od té doby jej nechci (řidič + spolujezdec vpředu super, ale druhá řada sedaček za trest - a dvoumístné auto nepotřebuju). Hlavně ta podlaha strašně vysoko a podivný posez s koleny u brady... Doufal jsem, že u Espace to bude lepší - ale není. K tomu jsem se dostal asi před měsícem - podlaha skoro stejně vysoko. Škoda, tohle auto se mi fakt hodně líbilo, ale pokud budu někdy volit rodinné auto, tak buď velké combi, nebo holt VW Caravellu - MPV pro mě není...
S uzkymi sedackami mam prave zkusenost z Galaxy a prave to je duvod, ktery me privedl k uvaham o Evasionu, ktery ma mit vzadu 2 standardni sedacky a prostredni uzsi, ale zase neuchytitelnou do ostatnich uchytu. Ocekaval jsem ale, ze Espace ma az na uzsi zadni sedaky vyresen prostor pro hlavu a vysku sedaku nad podlahou (na rozdil od Galaxy).

Ani do velkeho kombi nedas kocar+deti+zavazadla respektive kola+deti+zavazadla. VW dodavky (a Vito) se mi libi, ale maji naprosto nevyhovujici motorizaci nebo cenu. Takze nez zavrhnes MPV zkus se svezt v Evasionu mas-li prilezitost a dej vedet. Ja mam o nem bohuzel jenom informace od prodejcu a dle nich je vse samozrejme perfektni. Proto shanim informace od nekoho kdo s tim jezdi a je ochoten se podelit se zkusenostmi.

To MAXIMA: Sedaky atd. taky stejna zkusenost a jako pozitiva dodavam vyhrivane predni sklo, protoze se na nej vzhledem k vysce uz neda kompletne dosahnout => ocistit a odstraneni snehu taky napomahaji sterace stirajici od stredu k okrajum.
V Evasionu mám možnost se svézt, to je pravda, až někdy povezo známému něco na servis... ale v dost starém, tak 96? Ale, 806-ku (což je totéž) si chtěl pořídit majitel toho Sharana - a prý to bylo ještě horší než Sharan, jako víc náklaďák, tak nevím. Když si vzpomenu, zkusím si do toho aspoň sednout...
Jinak motorizace mě až tak netrápí, VW si vezmu klidně s tím starým 2,4D bez turba, mně to stačí. Jasně, Caravella 2,5TDI v plné náloži je jiná liga - ale taky za jinou nálož 😊)) takže se klidně uskrovním. No a než budu potřebovat vozit kola + děti + zavazadla, ještě snad taky chvilku potrvá, kdoví co se na trhu do té doby objeví. Zatím holt dávám kola na střechu...
Průšvih u sedaček v Sharan & spol je, že jsou sice všechny samostatné, ale každá má určené jen to jediné místo a nejde dát jinam... Není proto možné mít v autě třeba jen 2 + 4 sedačky a uspořádat si to vzadu podle libosti (3+1, 2+2 etc.) To oddie: nemůžu souhlasit s tvou kritikou sedaček v Espace. Uznávám, když si tam člověk poprvé sedne, je to posaz divný - sedačka celkem nízko, nohy celkem vysoko. Ale - v autě je dost místa na natažení nohou a člověk po 10 minutách pozná, že je to docela fajn mít nohy výš a po dvou hodinách člověk zjistí, že je míň rozbolavělý, než kdyby seděl klasicky s nohama dolů... Se svými 194 cm nemám vzadu vůbec žádné problémy ani na dlouhých cestách - dokonce se dobrovolně hlásím na hlídání dětí a řídí manželka... 😄
Ricz: ty máš ale toho úplně nejnovějšího Espace, ne? Tohle byl cca 3-4 roky starý. Dost mi tam taky vadilo, že měl tři samostatné sedačky vedle sebe - na té krajní se nedalo sedět, jak byl člověk narvaný na dveře. Ale u Espace to předpokládám jde přeházet tak, že jsou vedle sebe jen dvě, že? Jinak k Espace mám ještě jeden dotaz - neboural jste s tím někdo, nebo nebyl jste u nějaké vážnější bouračky? Někdo mi totiž říkal (klasika, agentura JPP 😊, že někdo poslal Espace přes střechu a ty slavné plasty, co to má místo plechů, se rozletěly na ostré dloudé střepy a osádku pořezaly (jiná veze dokonce zabily). Že to bylo možné u Trabanta vím, to ještě pamatuju, ale rozstřeleného Espace jsem ještě nezažil, tak jak to tam je?
Jo ja mam Espace IV. Ale i u trojky jsou vsechna sedadla stejna, jde udelat 2+3+2 nebo 2+2+2. Docela se ale divim, protoze pri sirce Espace III 1810 mm mi prijde nedostatek prostoru s podivem. Esp IV je jenom o 5 cm širší a fakt no problem! A který plasty máš na mysli? Nevybavil jsem si žádný místo, kde by plechy nahradily plasty...
Které plasty u Espace? Nevím jak ten úplně poslední, ale ty předchozí byly "ala Trabant" - blatníky, dveře... z plastu. Kdysi dávno jsem viděl předváděčku, kde vyzdvihovali výhody tohoto řešení - někdo dost silně kopal do dveří, a ony se neprohnuly jako plechové, ale vždycky se vrátily zpět. Pěkné, ale třeba ten ojetý kousek, co jsem prolejzal, byl na pár místech oťukaný, a na pár místech měl kousek plastu vyštíplý.
Tak jsem tu svojí káru oklepal ze všech stran a všude (až na nárazníky samozřejmě) pravá kalená francouzská ocel 😄 Uff

Dveře a blatníky z plastu? To se mi nechce věřit - co bezpečnost při bočním nebo čelním nárazu? Když člověk uváží že esp III dostal už v roce 1999 čtyři hvězdičky... Ani na fotkách nevypadá moc umělohmotně - viz [odkaz]%3Fkod=rees19…
Na těch fotkách z crashtestu je vidět prd. Ale zkusil jsem mrknout jinam - druhý odstavec v [odkaz]%3Fkod=rees19…
Druhý odstavec zní: I přesto byly testy čelního nárazu provedeny na náklady Renaultu znovu, aby mohla být prověřena účinnost nových bezpečnostních systémů instalovaných do modelů Espace z roku 99. V testu byla použita jiná, Renaultem doporučená, sedačka."... Furt nechápu... :-?
Aj aj, chybička se vloudila, sorry. Druhý odstavec z testu aut - [odkaz] - "V roce 1997 byla představena již třetí generace tohoto mimořádně úspěšného vozu. Došlo k prakticky kompletnímu přestavění vozu. Oproti předchozímu modelu z roku 1991 je o 20 mm delší a o 80 mm širší. Jako u předchozích variant je u vnějších částí karoserie použito plastových výlisků, čímž se výrazně šetří na hmotnosti. Další výhodou plastů je jejich odolnost proti poškození při drobných kolizích."
Gmmm - stejně se mi tomu nechce věřit, spíš bych to tipnul na ty velký černý plasty na dveřích a nárazníku... Ale nehádám se. Ale az potkám nejakýho III Espace, důkladně si ho oťukám 😄
matuS
rozdiel medzi plastovymi dverami a kovovymi co sa tyka pevnosti bude minimalny. On aj ten lisovany plech je velmi makky. Co je dolezite su vyztuhy vo dverach, to je to, co zabrani velkym predmetom vstup do kabiny. Male predmety prejdu ci je tam plast alebo kov a aj na to su tam airbagy.
Má otázka se vůbec netýkala pevnosti. Právě že je hlubokotažný plech měkký, a pouze se zmačká - kdežto plast se láme a praská. Nakolik se láme a praská, zněl ten můj původní dotaz - pokud to někdo viděl na vlastní oči, ne "já si myslím". je to o pár příspěvků níž... Zpráv z agentury JPP mám dost 😊)))
V pořádku, nicméně kov se deformuje a tím pohlcuje energii. Plasty se štípou (lámou) a energii nepohlcují.
Prof: Aerostar v dlouhý verzi nevypadá zle, a za ty prachy... Jak často se to musí opravovat? Než jsme koupili Galaxy, koukal jsem po Windstaru. Dobrá cena, docela hezký auto, jen mě trochu zarazilo, že ani jeden (viděl jsem tuším 4)nefungoval, jak měl(3-5 let stáří). A všem! svítila ta oranžová kontrolka.

Ricz: U Galaxy se rozhodně dají všechny ty úzký a nepohodlný sedačky upnout o všech úchytů, v prostřední řadě jsou i posunuté úchyty pro dvě sedačky tak, aby nebyly nalepený na okně.
No ono se to zdá, ale je tam velkej háček. Galaxy nemá bezpečnostní pásy v sedadlech ale ve sloupcích dveří (a u prostředního sedadla ve střeše). Každá sedačka má jinde umístěný to "zacvakávátko", takže když přehodíš pravou a levou sedačku, pás si nezapneš. Ani prostřední nejde dát jinam, protože ta má ty cvakátka kvůli blbě řešenýmu pásu dokonce dvě... 😒 A chtěl bych někoho vidět, jak sedí v uspořádání 2+2+2 v galaxy a pás má nataženej půl metru od C sloupku... 😒
Máme asi starší model, prostřední sedačka má jen dvoubodovej pás, takže lze dát kamkoliv. Je fakt, že když se chceš poutat, nelze prohodit levou a pravou. A pro 2 sedačky v pohodlným uspořádání prostřední řady je ten pás od sloupku v pohodě, rozhodně nijak nepřekáží. To ale neznamená, že bych Galaxy a spol. někomu doporučoval. Opak je pravdou, už jsem to tu psal: je to celkově nepříjemný a poruchový auto, podle mýho subjektivního názoru. Jen co budou nějaký zbytečný koruny, jde z domu.
MAXIMA: A prej to vůbec netopí 😄
Rbaron: O pár příspěvků níž jsem psal, co to všechno nedělá, nebudu to psát znova, bych se musel zase rozčílit😄. Ty jsi někde z jihu, že? Byl jsem v sobotu v Písku a na tamějším objezdu města mě docela fofrem předjel někdo v šedostříbrný 635 se značkou začínající PII, nevíš o tom něco😃?
Maxima: Nevím, já mám Polaris Silber, hodně jasně stříbrnou barvu, která při večerním sluníčku háže neznatelný, ale oku velice příjemný sněhově namodralý opar. Šedou ani náhodou. Ale jinak jezdím dost, přes letošní zimu šestka byla v Praze, Krumlově, Strakonicích a nejdál asi v Rakovníku. Značku mám 1C6 😄
Rbaron: No tak to jsi nebyl Ty, i když ta barva mohla bejt klidně nemytá polaris silber😃
Maxima: přes to, co jsi popsal, má to Galaxy jednu výhodu - docela snadno se prodá, až se ho budeš chtít zbavit...
Oddie: No, trochu na to spoléhám a doufám, že to bude už brzy. Pravda je, že písmenka Tdi (dCI, Hdi a pod.)v Čechách znamenají úspěšnej prodej jakýhokoliv šrotu😄
Ricz: To je zajimava informace a jak to ma novy (tvuj) Espace? Ma pasy namontovany do sedacek? Muzes napsat ktera MPV (nazvy a rocniky) jsi pred koupi porovnaval? Dival jsi se jen po novych r. 2003, nebo si uvazoval i o ojetine.
Espace IV má pás přímo v sedačce, takže když opěradlo jakkoliv sklopíš, sedačku posuneš, pořád máš pás pěkně těsně přes rameno, jak to má být 😄 Z jetých aut jsem uvažoval: Mazda MPV, r.v. 2001, cena cca 470 tis, Espace III (měl jsem nabídky na několik, už si ani nepamatuju), Ford Galaxy 2,8i, 2002, 850 tis., Sharan, Alhambra (to je totéž, taky jich bylo spousty), z nových potom 806, Ulysse, taky Galaxy a Sharan, projel jsem se i v Chrysleru, i když toho jsem vyloučil hned na začátku a nakonec to vyhrál Grand Espace z důvodů, které už jsem tady někde psal. Kdybys měl nějaký dotazy nebo chtěl nějaký fotky z toho Espace, můj mail je Ricz@centrum.cz
MAXIMA,ww: Ja vůbec Windstara neznám. Netuším nic o jeho vlastnostech. Je to už takovej produkt "pojaponštěnizace" (a tedy asi i zatraktivnění pro určitou cílovou skupinu zákazníků), ke kterýmu amíci začali přistupovat v některých třídách svýho sortimentu doposud ještě relativně robusních a spolehlivých aut. Obvykle to však nedopadlo moc dobře, s vyjímkou Voyageru, který se však chytil jen díky kvalitě zpracování, kterou se podařilo dosáhnout díky rakouskýmu montážnímu závodu. Můžu zde však jen s plným vědomím prohlásit, že VW jsou neskutečný mrdky a potom, co jsem měl možnost se seznámit blíž s technickým stavem cca 7 let starýho AWD Transportera, kterej vozil invalidy kdesi v německu, mi nesmí nic s tímhle znakem do baráku. Tam je snad vysraný úplně všechno. Už jsem začínal být zase tolerantní a nechával se ukolébat dojmem, že když si to kupuje tolik lidí a na nic si nestěžuje, tak to asi už bude dobrý. Když jsem však viděl tu katastrofu, tak jsem zase úplně vyléčenej a budu jezdit dál a v klidu ve starý mrdce, která mě s mizivejma nákladama na pořízení a údržbu bude alespon sloužit a nebudu muset ztrácet čas naštěvováním servisů, ve kterých ze mě budou dřít kůži zaživa. Nebo má někdo z vás nějaký jiný vysvětlení důvodu, proč nelze objednat silentbloky tělesa servořízení zvlášť, jedině servo celý!?!?!? A to pomíjím zcela pátrání po tom, jak je možný, že k takovýhle závadě vůbec může dojít. To že má Transpotrér těžkej předek a kdesi cosi, je už jaksi pozdě konstatovat, když se už vyrábí a hlavně se za něj inkasujou nechutný a naprosto nesmyslný peníze. Nedoplatím na to sice já, ale lidí, kteří tomu podlehnou, je mi upřímě líto. Jsem z toho znechucenej a už mě nebaví začínat neustále zkoumat, jestli náhodou něco novýho nebude konečně už opravdu dobrýho, abych pak zjistil, že se jedná o stejnej podvod. Na co je mi důvtipný řešení interiéru, sedačky, ze ktrých se dá udělat vznášedlo a nebo bar s obsluhou, když mi z toho pochčije olej, kotouče, kuláky, ložiska a podobný blbosti budu měnit jak na běžícím pásete a k tomu bud neustále zjišťovat, proč mi nejde jednou větrák topení a podruhý směrovky a nebo blbý osvětlení palubky. Fakt mě to nebaví. Alespoň ne za ty prachy, za který se to nabízí.
Prof: Diky za konkretni priklad o Transporteru. Ja ho z vyberu vyradil prave kvuli pomeru cena/vykon (ne ten v kW😊. A ted k tem amerikam - kazdy jety auto potrebuje nejakej servis (a nahradni dily) a ja nemam cas a vedomosti na to abych to resil sam, tj. pred tim, nez poridim auto musim mit jasno v servisnim zazemi. Jak se to resi v pripade amerik - vis kdo a kde to umi (nejlepe Brno+okoli)? K Voyageru: Ten jsem taky vyradil z uzsiho vyberu, protoze je celkem drahy na porizeni a nahradni dily a navic udajne(TUV) i dost poruchovy (v pripade "hranateho" modelu mam tuto informaci z 1. ruky od automobiloveho fandy). Mas s nim nejake konkretnejsi zkusenosti? Jaka motorizace a vybava?
Ricz a oddie ad plasty: mate pravdu obaja: Espace I-III su plastove (prirovnanie k Trabimu je spravne, dost dokladne som si "osahal" jeden prvy Espace a bolo to dost zaujimave 😉)), novy IV je uz kovovy (takze Ricz klepal spravne). Inak ad Sharan a Galaxy: udajne je predna naprava silne poddimenzovana a preto velmi trpi a odchadza na nej dost veci. Podla TUV je Sharan asi 5-ty od konca (tesne pred Voyagerom 😉))
Jo, to je pravda, s tím Sharanem / Galaxy, ta přední náprava jde velmi rychle do háje. Na druhou stranu ty díly na to nejsou extra drahé a snadno vyměnitelné - dle vyjádření majitele toho kousku, v kterém jsem jel, kupoval to prý už s tím vědomím - takže to není úplně krize. Na českých tankodromech (pardon, silnicích) ostatně tímhle trpí nejedno auto, včetně všech mých naftových pažoutů, takže mě to zas tak nedere...
Prof: no vidíš to, a já si toho Transportéra chtěl koupit... Akorát bych bral jen mechanický 2,4D bez turba, a určitě ne 4x4. Co se na nich sype taky vím, s tím jsem počítal dopředu - akorát ty ceny, holt je to VW (jak na nákup auta, tak dílů). V prosinci jsem nedával pozor, a utekl mi kousek s K.O. motorem za 99tis + dohoda, škoda. Asi to vypadá, že nebudu vymýšlet blbosti a nechám si kombíka... ještě je v pácu Transit, ale to jsou taky staré pasti.
Prof: Hezky napsaný a naproatej souhlas, jen co vystrnadím Galaxy, žádnej evropskej šrot mi do baráku nesmí. Jen si dovolím nesouhlasit s Voyagerem. Můj šéf měl tři. První dva 96, 99 byly jeden velkej problém, posledního 03 mu ukradli dřív, než se stačil *. Po zkušenostech s Maximou pořídím manželce nějakej japonskej šrot😄, líbí se mi Honda Shuttle nebo Toyota Previa. Shuttle je zevnitř menší, ale zase se mi víc líbí a moc hezky se s ním jezdí. Jen tomu schází aspoň V6😒
Maxima: Můj názr na Voy. viz níže = mrdka. Ale jede se v tom docela příjemně a hlavně pohodlně (kulatej má kolega) Měl jsem taky chutě na Previi, kde je sympatickej zadní pohon. Hondu neznám.
oddie: Proti Transitu osobně nic nemám. U Transitu alespoň víš, co se tam sere a když to včas podchytíš, tak máš bezproblémovou káru, pokud se nejedná o odjetou mrchu po třech firmách (spodní kuláky, kotouče, lož. př.kol, zadní péra, včasná výměna rozvoďáku) Nic víc a nic závažnýho by tě nemělo potkat a na tobě pak je jen starat se o to, aby to neshnilo. Samozřejmě bez turbas a el. řízení vstř. čerpadla, naprostou klasiku. Spotřeba, díky přímýmu vstřiku (první přímovstřik montovaný v sérii do tak malé kategorie vozidel) zanedbatelná. Není to opět "in", ale z toho sortimentu je to asi tak nejrozumější volba. K tomu vrakoviště plný dílů, často i docela levných. Co víc si přát? 😄
ww: V okolí Brna nebo přímo tam je spousta lidí, kteří do toho dělají, někteří to dokonce dělají i dobře. Stačí zajít k Denkeru, Impextě, nebo pár jiných kontaktů by se dalo sehnat a dát jim přímo otázku na tělo: Budete mi to servisovat? Když řeknou, že jo, zeptáš se konkrétně kdo a nemyslím si, že by s tím dělali nějaký tajnosti. Hranatej Voyager není auto. To je pokus o proniknutí do Evropy.Nezajímám se o malý auta,do kterých Voy spadá a pokud, tak musí mít alespoň nějaký rysy svých větších bratrů fullsize. V tom bordelu na cestách v ničem jiným nepřežiješ.
Maxima: Aerostar 1992. Není sice moc "in", ale za ty prachy toho umí až moc 😄 Jedno z docela zajímavejch hledisek je u něj to, že má nejúčinnější imobilizér. Nikdo ho nechce 😄
Prof: Me to rozhodne zajima! Libil se mi Windstar, ale nemam vubec zadne informace, kde, jak a za kolik to servisovat (tj. kdo to umi) a ani solidni zdroj (dodavatele) pro takova auta rekneme kolem 250k CZK. Mas zdroj informaci o konfiguracich (vybavy, motory)? Porad mam trochu obavy, ze ameriky jsou pro lidi, kteri maji auto jako hobby (tj. pro lidi, kterym nedela problem jim venovat vic casu navic nez doliti paliva, oleje...). Pokud se mylim a plati, ze amerika v evrope se da provozovat bez problemu jdu do ni (po evropskych autech se divam jen kvuli servisnimu zazemi, ne proto, ze bych je uprednostnoval pred asiaty ci americany).
Jo jo, na hlučnost jsem zapomněl. A taky na to, že druhá a třetí řada sedadel je pohodlná pouze pro děti nebo lidi menší postavy. Podélně i příčně je místa dost, ale sedačky jsou úzký a podlaha vysoko. O tom podvozku jsem se asi vyjádřil špatně. Nepůsobí nebezpečně, je spíš nepohodlnej tím, jak se do zatáček naklání. Abych taky něco pochválil, zdá se mi, že má celkem slušný brzdy. Maxima znamená skutečně Nissan Maxima a je to první auto, který mám doopravdy rád (jsem spíš na motorky). Čímž netvrdím, že je nejlepší, jen mi vyhovuje 😃.
to vím zcela jistě... viz [odkaz]%3Fkod=rees19…
Prof😡 tím bordelem na cestách a přežitím naprostej souhlas!!!Scorpio snad ještě postačuje v tomto ohledu,ne?
Fagor. Samozřejmě, s ním tě totiž netrápí, když ho raděj pošleš někam do pole. Žádná škoda nevznikne, jen si koupíš jinýho a jezdíš dál😄 Jinak kdysi jsme přivezli Scorpio, který mělo předek zkrácenej skoro o metr ránou do zdi. To auto mělo čelní okno v pořádku a na dveřích nebyly ani hnutý škvíry, natož aby nešly otevírat. Všechno se přeneslo do podlahy, která byla zvalchovaná jak harmonika až pod zadníma sedačkama. Na tohle je Scorpio opravdu poctivý auto a nemusí se v něm čloěk bát, jenom nesmí bejt shnilý.
Pochlubte se kdo znate nejake odkazy na servery zabyvajici se specialne MPV, mini vany nebo Vany. Nebo i stranky jednotlivych fandu techto vozidel.