Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

...
neregistrovaný "Porscheman"
| 21. 4. 2004 19:47
NAPISTE KTORA AUTOMOBILOVá ZNAčKA JE PODLA VAS NAJ... :roll:
...
neregistrovaný "Mitsi"
| 22. 4. 2004 09:03
Žádná!
...
neregistrovaný "pikachu"
| 22. 4. 2004 12:58
A která je nejpřijatelnější?
...
neregistrovaný "Porscheman"
| 22. 4. 2004 13:20
:lol:

podla mna na PORSCHE nic nema

PS:ani ferrari a spol.
...
neregistrovaný "oddie"
| 22. 4. 2004 13:47
Porscheman: jistě. To přejde, to jen záležitost věku...
...
neregistrovaný "Porscheman"
| 22. 4. 2004 14:26
Nie, nie je ja to mam v krvi >:D
...
neregistrovaný "oddie"
| 22. 4. 2004 14:39
No šak říkám, že to přejde. To je něco jako vystřízlivění - když máš nějaké to promile, v krvi, tak to časem taky přejde ;-)
...
neregistrovaný "Porscheman"
| 22. 4. 2004 15:34
No dobre vidim ze mas na to svoj nazor.

Ale ja to vidim trochu inak.

>:D
...
neregistrovaný "marlin"
| 22. 4. 2004 15:39
Jedine Francouzi >:D A Pežot je nejlepsi >:-[]
Bez nadpisu
neregistrovaný "oddie"
| 23. 4. 2004 08:08
Porscheman: kolik ti je, jen tak pro zajímavost? Když mi bylo 18, taky jsem spoustu věcí viděl jinak než dneska...

Jinak, co se "nej..." značek a typů aut týče, dávno ničemu nefandím, ale dám na názor zkušených servismanů, které osobně znám, a nebo na vlastní zkušenosti. Takže výkřiky stylu "značka xxx je nejlepší a všechno ostatní je šrot", jaké se nejčastěji v takovýchhle diskuzích vyskytují, jsou mi akorát k pousmání...
Re:
| 23. 4. 2004 09:18
no, myslim ze RR by som nehanil :)

na kazdy den do prace to moze byt celkom dobre auto >:D

a na vikend, aby som si zajazdil aj rychlejsie, nejaky bentley cabrio...
Re:
neregistrovaný "Porscheman"
| 23. 4. 2004 12:39
oddie:Pred týždňom som dostal občiansky.

Ja neberiem Porsche len ako autá na vybláznenie sa a na rýchlu jazdu,

veľmi ma zaujíma história tejto značky a životopis Ferdinanda Porscheho. Hlcem knihy a časopisy, kde sa o nich píše. A zbieram ich modely.

Nemyslím si ,že ma to prejde, viem o ľuďoch, ktorých to neprešlo a už majú viac ako 18. A koľko je tebe?:lol:
Bez nadpisu
neregistrovaný "oddie"
| 23. 4. 2004 13:10
31. Jo, jo, není špatné mít nějakého koníčka, přeji ti, aťi to vydrží. Akorát, techniku naživo si budeš muset asi vyzkoušet a nastudovat na úplně jiných autech, k porscheti se v reálu asi moc často nedostaneš :-) a je taky dobré znát i jiná auta, už třeba jen kvůli tomu srovnávání...

Mě v tvým věku spíš zajímaly kola, s auty jsem začal až kolem 20ti. První vážnější počin byla renovace Fiatu 128 coupe (sežralo to tehdy všechny studentské - brigádnické prachy, a přes půl roku práce...). Teďka se pár let věnuju starším naftovým peugeotům - takové ty klasické 205/309/405 už znám i poslepu. Sporťáky mě nějak extra neberou, možná kdybych nevěděl co s prachyma a časem, zrenovoval bych si nějakou X1/9, to se taky moc često nevidí.
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 23. 4. 2004 13:42
Ted tu X 1/9 renovuje znamej - teda spi ladi (vacky na zakazku, vyfuk na zakazku...). To mi nekdo reknete, proc tak blbej for dneska nikdo nedela (pro mladsi rocniky: Fiat vzal celej predni pohonnej agregat = motor+spojku+prevodovku+poloosy a otocil to + soupnul to k naprave zadni). Ja bych ale radeji Lancii Betu Monte Carlo (to je principialne to samy, ale spagety do toho davaji turbomotory z Delty a s tema 215 konema se to pak neda zastavit). Perlicka pak byly verze s motorm otocenym o 90°: Beta 037 Rally s Volumexem nebo Beta Monte Carlo Turbo se 1400 ccm turbinou/600 k....ale kdo je zaplati?

Jinak k tomu, co je nej> to jako v designu, prakticnosti, pohodli, provoznich nakladech, spolehlivosti, jizdnich vlastnostech nebo nej v cem? Kazda vlastnost - je-li nejak extra vyhnana do dusledku - ma za nasledek propad vlastnosti jine. S Porsche toho moc neodvezes, jenom brzd. desticky a kotouce na to stoji jako celkem zachovaly Tipo a po mejdle ve ctyrech musi 2 jit pesky....a zkus se nekdy svezt! 911 si musis obliknout, ja se do ni proste nevejdu (merim 185 cm/87 kg), levou nohu si tam musim trochu vyvracet, takze po hodinove jizde me dost boli, kdo ma plomby v zubech tak na letny o ne prijde....neco za neco. To plati v zivote ve vsem! Nechci ti teda brat iluze, ale ja bych radeji volil konkurencni Maserati; v Italii se nejaka deset let stara 224 da koupit uz od 3.000 Eur, jede to zhruba podobne, je to prostornejsi, funguje to i na sotoline, dily jsou za polovic (spousta i v nehradach), a pro prakticky zalozeny jedince se dela i ctyrdverova verze 424. Ale taky to chlasta kolem 20 litru 98....ale holku na to nesbalis, to je fakt!
Re:
neregistrovaný "dabel"
| 23. 4. 2004 14:43
Ked sme pri "veteranoch" a Maserati, ako veteran by sa mi fakt pacilo hyckat si prve Quattroporte. To bolo auto, ako ma byt. A na "normalne" jazdenie to Quattroporte, co sa robilo tusim do 2002. roku, samozrejme Evoluzione ;) Cierne a so svetlou kozou. Achich achich...

Inak s kamaratom, tiez velkym fandom do aut, sme sa bavili na temu "idealne auto". Dospeli sme asi k takemu nazoru, ze by design mali robit Frantici, motory vyvijat Nemci, podvozky Talosi a cele by sa to malo montovat v Japonsku ;)
Re:
neregistrovaný "Porscheman"
| 23. 4. 2004 15:31
dabel:Predchádzajúca generácie Quattroporte v dobrom stave a s menším počtom najazdených km stojí v Nemecku okolo 30000-40000 EUR.Ja by som to radšej dal do 930 Cabriolet a niečo by som odložil na servis. ;-)
Re:
| 23. 4. 2004 16:05
v 18tich ist na gympel, a bez skusok - tak to je uspech!! :)

predpokladam ze si myslel VS...
Re:
neregistrovaný "Porscheman"
| 23. 4. 2004 16:43
matus:kde si nabral,ze mam 18????? :shock:
Re:
neregistrovaný "dabel"
| 26. 4. 2004 12:11
Porscheman: dakujem za poucenie, vsetkeho, co si napisal, som si plne vedomy. Dokonca som si aj jedno Quattroporte preliezal, pred nejakym casom vo vynikajucom stave a s rocnou zarukou za 50000DEM. Bohuzial, auto cisto a len pre radost si nemozem dovolit, preto ostavam u "platonickej lasky".

Ale prepac, porovnavat Quattroporte ako extremne rychly rodinny sedan (minula generacia - pre mna ideal "understatement") ci luxusny korab (Quattroporte I - to si este nebol na svete) a 911, to si trosku mimo misu. Navyse 911 ma kazdy trottel a tak ked chces nieco naozaj individualne, co nestoji "na kazdom rohu", tak zvolis jednoznacne Maserati, Aston Martin ci De Tomaso ;)

Este k magicovej sprave: P911 za 6000EUR: da sa kupit, ale jedine stara 20-rocna sunka po 10 majiteloch neisteho povodu a bez akychkolvek dokladov o servisovani, alebo auto po dvoch-troch totalkach, do ktoreho este dalsich 20-30t EUR vrazis, aby vobec jazdilo.
Re:
| 28. 4. 2004 13:22
dizajn v taliansku a motory v japonsku, naco tam cpat nemcov
Re:
neregistrovaný "Porscheman"
| 23. 4. 2004 15:00
Magic:O tom ako jazdí 911 som už počul veľa a Maserati 224 sa jej určite nevyrovná.Je pravda,že zohnať 911 nie je žiadny lacný špás, ale práve ma prijali bez skúšok na gymnázium a potom...chystám sa študovať automobilový design,a ak sa mi to podarí niekde v európe, tak by som si to mohol dovoliť.Učím sa pre seba a pre 911.Je mi jasné, že to nebude nič ľahké,ale stojí mi to za to!!! >:D
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 23. 4. 2004 16:41
Tvrzeni, ze 911 urcite jede lip nez Maso 224 dokazuje, jak jsi jeste strasne hloupy a neznaly chlapec >:D Nic ve zlym, ale posuzovat auta podle toho, co jedna pani povidala nebo jeden spisovatel (nejlip nemeckyho casopisu s rozsahlou placenou inzerci) psal je trotlovina. Za a) je to blbost, protoze modelu 911 je asi tricet a ten prvni byl v roce 1963 odvar z Brouka, takze na 224 se muze koukat jen z velky dalky a za b) ja jsem na rozdil od tebe jel temer ve vsem, co se u nas prodavalo v roce 1999 a auta jsem nejen vystudoval, delal jsem motoristickyho novinare a obcas se i svezl na nejake te rally ve vlastnorucne pripravenym aute, a v zivote bych si nedovolil takovy zaver udelat! Tim ti nechci tu spagetu nijak vnucovat, jsou i jiny zajimavy auta a fandi si cemu chces (zajimavy, ze cesi tak inklinuji k tem Nemcum...?). Porsche mam taky uprime rad (nakonec u Jablonce je krasne a ty erzety Bohemky tam jsou jako z pohadky), bohuzel za doby vedeni VW bylo i nekolik malo vydarenych modelu (924 byla ostuda, 944 2.5 je taky spis kyc).

Quattroporte nemam zase moc rad, na muj vkus se dost houpe a je znat, ze je velky a tezky, i kdyz ve srovnani s M5 je mi o 1000 % sympatictejsi (hlavne diky ovladatelnosti). Proto taky jeho cena neklesa tak rychle (taky je asi o 1000 % spolehlivejsi a realne mnohem rychlejsi a lip vybaveny). A jsme zase u vkusu (sportovni auto nemuze mit 2 tuny, to uz je spis autobus) a u zkusenosti: dokud na vlastni kuzi nepoznas, nepohovoris s klukama ze servisu (ja jen pres tlumocnika, Italsky neumim krome soucastek na auto nic) a chvili nevyzkousis provoz, nesud a nevynasej zavery. Ta 424 se mi docela libila, je to takovy obycejny, docela pohodlny auto - ale pekelne rychly. V '96 jsem ji mel dokonce v Italii pripravenou s jeste jednim nahradnim motorem v kufru za tehdy pohadkovych 10.000 DM. Nakonec jsem ji nevzal, protoze bych musel pro kazdy sroubek do Italie nebo alespon do Rakouska. Ale dneska je to docela v poho.
Re:
neregistrovaný "Porscheman"
| 23. 4. 2004 16:55
Pokiaľ viem 224 sa vyrábalo na prelome 80. a 90. rokov, porovnať ho s 911(1963) zatiaľ ešte asi nikomu nenapadlo a je to totálna blbosť.Možno si jazdil s tým, o čom sa mne zatiaľ len sníva,ale skús porovnávať autá,ktoré sa porovnávať dajú!! ;-)
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 26. 4. 2004 09:51
Chlapce, chlapce, zase uplne vedle....Maserati 224 vyrobene kolem roku 1990 se da poridit kolem 8.000 Eur, bude mit kolem 80.000 km a bude v perfektnim stavu. Za ty same penize dostanu 911 tak z let cca 1970-1985, udychany a mrtvy auto, ktery uzene kdejaka kraksna. Jedine 944 se da za tyto penize poridit, mozna se sezene i verze se silnejsim turbem (moc jich ale neni), ale ty 224 muze konkurovat jen stezi. Podvozkove je na tom sice 944 vyborne (na rozdil od 911), ale motoricky na spagetu nestaci ani nahodou. Navic se to hodne sype (diferaky, motory, poloosy, turba....Maso miva obcas potize spis s kardanem a sem tam se synchrony II a III.). Ale znova: ja ti to necpu, jsou i jiny auta a to Maserati me jen tak napadlo, protoze je to za malo penez hodne muziky, fandi si cemu chces, jen mi proste Porsche strasne zavani snobarnou. Osobne jsem potkal v zivote jen jedinyho cloveka, ktery s tim autem umel jezdit, ostatni ho meli na baleni holek a predvadeni vlastniho veleuspesneho ega. Ale je dobre, ze mas nejaky zajem, furt lepsi, nez nezajimat se o nic. Jen si zkus obcas svuj obzor malinko rozsirit. Vim, ze je to dneska tezky (jsem generace bliz tvemu otci nez tobe), protoze dnes je to sama komerce a technicka fakta jsou az na konci retezce, ale jde to. Navic klasicka 911 je auto, ktery jezdecky sedi moooc malo lidem; je to desne divoky a hrozne dlouho si clovek musi zvykat na jizdu s nim. Vyjezd ze zatacky je s 911 vedecka disciplina, ktery vyzaduje superprofika. Mozna ti casem to auto pripravi obrovske zklamani.
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 26. 4. 2004 09:55
Chlapce, chlapce, zase uplne vedle....Maserati 224 vyrobene kolem roku 1990 se da poridit kolem 6.000 Eur, bude mit kolem 80.000 km a bude v perfektnim stavu. Za ty same penize dostanu tak 911 2.7, mozna 3.0 SC, proste udychany a polomrtvy auto, ktery dneska uzene kdejaka kraksna. Za 6.000 Eur se da poridit 944 mozna se sezene i verze se silnejsim turbem (moc jich ale neni), ale tomu M224 muze konkurovat jen stezi. Podvozkove je na tom sice 944 vyborne (na rozdil od 911), ale motoricky na spagetu nestaci ani nahodou. Navic se dost sype (diferaky, motory, poloosy, turba....Maso miva obcas potize s kardanem a synchrony II a III.). Ale znova: ja ti to necpu, jsou i jiny auta a to Maserati me jen tak napadlo, protoze je to za malo penez hodne muziky, fandi si cemu chces, jen mi proste Porsche strasne zavani snobarnou. Osobne jsem potkal v zivote jen jedinyho cloveka, ktery s tim autem umel jezdit, ostatni ho meli na baleni holek a predvadeni vlastniho veleuspesneho ega. Ale je dobre, ze mas nejaky zajem, porad lepsi, nez nezajimat se o nic. Jen si zkus obcas svuj obzor malinko rozsirit. Vim, ze je to dneska tezky (jsem generace bliz tvemu otci nez tobe), protoze dnes je to sama komerce a technicka fakta jsou az na konci retezce, ale jde to. Navic klasicka 911 je auto, ktery jezdecky sedi moooc malo lidem; je to desne divoky a hrozne dlouho si clovek musi zvykat na jizdu s nim. Vyjezd ze zatacky je s 911 vedecka disciplina, ktera vyzaduje superprofika. Mozna ti casem to auto pripravi jenom obrovske zklamani.
Bez nadpisu
neregistrovaný "oddie"
| 26. 4. 2004 12:28
Zdar, Dabel, tak ako? O 4 tyzdne Ta tu cakame ;-) prijedes uz v tom Quattroporte, a nebo stale jeste v obycejne Mazde? >:D
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 26. 4. 2004 12:31
Magic: ty jsi ale ošklivý, brát klukům ideály... ;-) Ale máš pravdu, jak už jsem psal, časem na to taky přijdou. Co žes to přesně studoval, a kdy?
Re:
neregistrovaný "dabel"
| 27. 4. 2004 11:00
oddie: som chudobna socka a preto, aj ked sa cervenat budem, az s autom splyvat budem, pridem s tym istym japonskym suntom, co minuly rok...
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 27. 4. 2004 11:19
Dabel: :-) ja som tiez chudobna socka a pridem tiez tym istym autom, co minuly rok - ale aspoň jsem si do něj dal na tenhle rok jiný motór...
Bez nadpisu
neregistrovaný "Porscheman"
| 26. 4. 2004 13:43
Netvrdím že to Maserati je zlé auto,ak sa nenahneváš použijem tvoje slová "aj ty si fandi čomu chceš".Ale práve to čo si o 911 napísal,že je ťažké s ním jazdiť ,má úplne odlišný charakter od iných áut sa mi na ňom najviac páči,možno máš pravdu,že keď sa v ňom raz preveziem,tak ma v niečom sklame-za všetko sa musí platiť,ale ak si pamätáš tak na konci 70-tych rokov ju chceli v Porsche zrušiť a prežila len preto,lebo pár jej bláznivých fanušíkov (možno takých ako ja) sa jej nechceli za žiadnu cenu vzdať.
Bez nadpisu
neregistrovaný "magic1"
| 26. 4. 2004 16:48
Jenomze se obavam, ze prave v tom souboji "klasicke Porsche versus Transaxle" zvitezil a) ten horsi a za b) hrala roli vice jakasi snaha odlisit se, dost mozna i ta mira snobismu, nez ciste technicke reseni. S 944 Turbo se jede vyborne, to auto melo sice hromadu chyb, ale principialne bylo hodne dobry. Stejny problemy s prevodovkama mela i Alfa u modelu 75/90, takze problem je zjevne koncepcni a po tech letech je jasny, ze chyba byla v pohybu v ulozeni ty spajzky. Coz by se odstranilo snadno - tuhym ulozenim bez moznosti bocniho pohybu. Diferaky chtely jen lip dimenzovat. Bohuzel motory byly z rodiny tech "ekonomickych" a 928 uz byla zase dost tezka na nejaky sportovni svezeni. Naopak 911 je principialne dost spatny auto s technickymi finesami, ktere jej stavi do popredi. Kdyby tvurci venovali tolik usili dalsimu vyvoji Transaxlu, byla by to dneska mozna hooodne zajimava auta. Ale prave odmitani techto vozu tzv. Porsche-fans mi pripada jako odpor proti vyvoji. To mi na znacce Porsche nejvic vadi. Zavrhla velmi dobrou koncepci ve jmenu buhviceho Historie? Nebo spis snobismu? Ale na to nemel nemanzelsky syn ceskonemeckeho drevorubce z Vrastislavic n. N. uz zadny vliv....

to oddie: strojarna - diagnostika mot. vozidel a CVUT FSI (nedok. - revoluce)
Bez nadpisu
neregistrovaný "O'NEILL"
| 26. 4. 2004 17:55
To je dost těźký který je nejlepší. Já bych bral Porsche, třeba Carreru GT nebo Koenigsegg
Bez nadpisu
neregistrovaný "Porscheman"
| 26. 4. 2004 19:21
S tou Carrerou súhlasím! >:D
Bez nadpisu
neregistrovaný "Porscheman"
| 26. 4. 2004 20:21
Magic:911 má samozrejme aj svojich odporcov,ale to neznamená,že keď jeden z nich napíše čo si o nej myslí zmením na ňu názor.Je to už 40 rokov čo sa vyrába,jej koncepcia s motorom vzadu prekonala aj podľa teba dokonalejších plánovaných nástupcov (944,928). Proti tímto modelom nemám žiadne námietky,ale niečo na tom bude.911 je aj v súčasnosti jedným z najlepších športových áut sveta a málo z nich má takú silnú identitu-možno Lotus Esprit,ale ten sa už bohužiaľ nevyrába. >:D
Bez nadpisu
neregistrovaný "oddie"
| 27. 4. 2004 07:47
Magic: kde se na strojarně učila za komančů diagnostika mot. vozidel? Já si mohl vybrat akorát konstrukci nebo technologi... Na FSI jsem šel až těsně po revoluci, naštěstí - díky "špatnému kádrovému profilu" mi totiž bylo naznačováno, že na VŠ se ani hlásit nemusím :/ vyšlo mi to tak akorát, být to o dva tři roky pozdějc, tak bych místo toho hákoval někde v Kolbence u pásu...
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 27. 4. 2004 09:10
To oddie: v Rychnove nad Kneznou. Tehdy takova zvlastni skola, od roku 1985 byla rizena salovym pocitacem (teda dneska spis souborem elektronek; ADT 4400 made in Slusovice) v dilnach se delalo na testeru Sun Master 7, byla k dispozici vlastni brzda a dilny zabiraji rozlohou asi 1/3 mesta. Praxe pak probihala v automobilce v Kvasinach nebo ve Fabu. Skola podporovala jeden soutezni tym a delalo se tam i na beckovym Moskvici Pekloteamu (jezdil s nim Vodehnal s Malinou - vyborny borci). Jo, to byly doby...CVUT me naopak rozladilo, ze zacatku parada - delal jsem treba zkousku z materialu tak, ze jsme si pokecali o vyhodach a nevyhodach litych klikovek (zkousejici mel Samaru - prvni z eastbloku s litou klikou) proti kovanym a bylo za jedna. Jenze po revoluci byli tito odbornici vyhozeni (nebot museli byt v KSC) a nahrazeni uplne dutymi nestranniky. Jeden z tech idiotu (Doc Drastik) nas nechal ucit se z pameti rozmery zavitu a pak to dorazil tim, ze nas nechal navrhovat normalizovanou soucast! Tak jsem ho poslal do *, opsal cislo z tabulek a rekl mu, ze je typicky priklad toho, ze kdo umi, umi a kdo neumi uci. Zbytek si domyslis....

to porscheman: to, ze koncepce vse v zadu prezila jeste neznamena, ze je dobra. Spis tu prave mluvim o opaku. Vsimni si, ze modely, ktere maji opravdu jet maji ten motor narvany pred zadni napravu, aby byly alespon trochu ovladatelny. Navic treba 928 nabizeli u Porsche strasne dlouho na prani (ale moc lidi si je nepralo). Hlkavni vliv na vitezstvi koncepce motoru za zadni napravou mely USA, protoze tam tyhle auta jezdily jen v Kalifornii po dalnicich, a 3 zatacky na 20 km jsou tam moc, takze tyhle trotly nejake jizdni vlastnosti nezajimaly. Nechci te nutit ke zmene nazoru, spis te primet k zamysleni. Nazory si utvarej, az vsechno vyzkousis. Ja v tvym veku strasne miloval bavoraky...a dneska delam Lancie!
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 27. 4. 2004 09:25
Copak Drastík, to byl borec, s ním jsem měl taky tu čest... Ale byly tam i lepší legendy - např. "rychlý Pavel" Lederer, matikář Lev, nebo matikář zvaný "Bezruč"... Já měl tu "kliku", že jsem zrovna trefil dobu, kdy tahle škola tápala a netušila, jak má vůbec fungovat, předměty vznikaly a zanikaly během roku, nikdo nevěděl, co má jak učit, a nejdůležitější ze všeho bylo znát aktuální studijní řád :/ Na druhou stranu jsem měl docela štěstí, že se mi vyhnuli tijvětší a nejzamindrákovanější blbci, měl jsem docela trefu na jakž takž rozumné kantory. Ale stejně, dobře půlka věcí tam byla nahowno, a je mi dost líto dalších generací, které za tenhle šlendrián budou muset ještě platit školné. Přeju jim, aby se ta úroveň co nejdřív zvedla...
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 27. 4. 2004 10:29
To je presne ono, uz volba rektora me docela zhnusila. Kandidovat na tuhle funkci s nejsilnejsim argumentem, ze jsem osobni pritel Tomase Bati - hnus! A pak to uz byla ztrata casu. Ja zacal chodit na prednasky, ktery me zajimaly (a nepatril jsem tam) a naopak jsem nechodil, kam jsem mel. Pak jsem koupil asi 1,5 tuny skript (jeste kolem 10-20 Kc) a odebral se do Kvasin delat konstruktera za 1740,- hrubyho. Ale dodneska jsem (zatim) nelitoval. Co jsem chtel vedet, vim a titul jsem nikdy nepotreboval. Dneska je ale problem v tom, ze pojem AUTO se nejak zredukoval na nesmysly jako IMAGE, DESIGN, LIFESTYLE a nikoho nezajima kinematika, trakce, vyplachovani valcu....nekdy je mi kluku jako je Porscheman docela lito. Za nas bylo v Automobilu kazdy trochu zajimavejsi auto rozkresleny, vedel jsi presne, jaky ma podvozek, motory, prevodovky, jak je staveny a proc. Pravda, taky jsi mel jistotu, ze si na nej ani nesahnes. Ale dneska, kde maji ti chudaci brat takovy informace? Krom Italie (napr. Automobilismo) jsem uz takovyhle casopisy nikde nevidel. A co dneska v automobilovym prumyslu neni made in Germany, jako by ani neexistovalo....
Re:
neregistrovaný "marlin"
| 28. 4. 2004 12:50
2magic: letos maturuju na strojni prumce, a chystam se na vysokou, ale o auta se nezajimam jen diky jejich zevnejsku, jsem strasne nadsenej, kdyz se v nejakym casopise o autech objevi nakresy motoru, podvozku, prevodovky apod. A to je jen malokdy :roll: strasne rad bych sel delat po skole konstruktera do nejake automobilky, ale nevim, co je k tomu potreba, miluju technicke soucasti a veci, co sou skryty obycejnym smrtelnikum >:-[] , jo jo, kdyz sem poprve rozebiral motor to bylo neco....
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 28. 4. 2004 12:56
Marlin: na které?
Re:
neregistrovaný "marlin"
| 28. 4. 2004 13:00
oddie : Na SPŠ v české Lípě
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 28. 4. 2004 13:28
Achá, já myslel, že v Praze... Hele, nějaký prastarý skripta na prvák-druhák VŠ strojní ti můžu nasypat za odvoz, pokud jsem to ještě nevyházel - i když nevím, jestli se podle toho ještě vůbec učí. Pro průmyslováka je tam nejhorší matika s fyzikou, na tom začátku, to je fakt hustey nářez, těš se. Když to přežiješ, je to pak relativně pohoda. Já těm prvním dvoum, třem letům říkal "zkouška nervů", o nic jiného tam asi nejde. K těm rozumnějším věcem se máš šanci dostat až teprvá potom, co si tohle odtrpíš :/
Re:
neregistrovaný "marlin"
| 28. 4. 2004 13:34
oddie, magic ... diyk mockrat >:D za tri tydny me ceka matura a pak v cervnu sou prijimacky.... takze uvidim, urcite se vam ozvu a dam na vase rady :D
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 28. 4. 2004 13:37
Za nas bylo poradi ve vypadavani z VS: 1. Marxak (jmenovalo se to nejak jako historie delnickeho hnuti nebo nejak podobne), 2. Dynamika 3. Matika. Jo, a uz jsem si vzpomnel, jak se jmenoval nas matikar v prvaku. Stanislav Gabriel. Vzdycky v ruce zmoulal kridu, a kdyz mel obe cely bily, zacal si je rvat do kapes takovejch tech klasickejch hnedejch tesilek...prisel do poslucharny, zavrel oci a zacal po pameti prepisovat skripta na tabuli....sedel v kanclu se svoji zenou (taky matikarkou), kazdej vecer sli vymenit vypitou basu piv za cerstvou...ale matiku jsem od neho pochopil jako od nikoho.
Re:
neregistrovaný "marlin"
| 28. 4. 2004 13:40
magic : ty delas ve Skodovce ve vyvoji?
Re:
| 28. 4. 2004 13:48
to je dobry vtip! :D
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 28. 4. 2004 13:13
Muzu ti poskytnout (mas-li zajem) rozsahlou technickou literaturu, od casopisu pres atlasy, ucebnice, skripta az po homologacni protokoly a CD s rozkresy skupin a soucasti. Bohuzel, vetsina je zamerena na vozy Alfa-Lancia, takze je to z takovych 70% pohled jen z jedne strany. Jinak v Praze je moznost zabehnout do Narodni knihovny CR v Klementinu a tam maji vytisky starych casopisu archivovany i s moznosti vyhledavani. V Italii vychazi casopis Automobilismo, ktery se vyrazne zaobira prave tou technickou strankou veci; v cisle 3 byl napr. rozsahly clanek o systemech pohonu vsech kol i s nakresy a hrubym hodnocenim vyhod/nevyhod jednotlivych reseni. Jsou tam i treba nakresy jednotlivych soucasti F1, rozebiraji tam aerodynamicke prvky... bohuzel, distribuce do CR byla ukoncena pro maly zajem. Na SPS strojnicke v Rychnove nad Kneznou si pak muzes objednat skriptum Diagnostika motorovych vozidel a nejake dalsi obdobne publikace pro stredni skolu. Ja chodim do studentskeho domu CVUT kousek od kulataku (P6-Dejvice) nakupovat obcas nejake to skriptum, takze pokud se na VS dostanes, bude literatury spousta, ani to nebudes mit cas precist. Samozrejme nemusis byt na nakup tady vubec vysokoskolak, akorat tam bude par veci, ktere si budes muset prostudovat navic (matika/dynamika/....).
Bez nadpisu
neregistrovaný "oddie"
| 28. 4. 2004 13:47
Gabriel byl první, kdo mě na strojárně vymetl ze zkoušky, a to takovým způsobem, že jsem si tu matiku raděj zopakoval další rok. Další rok jsem natrefil na Lva (což bylo z bláta do louže), ale to už jsem prošel v poho. Gabriel mi přišel strašnej, jeho žena naopak v pohodě. Z matikářů je s přehledem nejhorší "bezruč" Fišer...

Marxák mě naštěstí minul (stejně tak i vojenská katedra), takže za nás se nevíc lítalo za Dynamiku a Pružnost-Pevnost - to je teprv správná palba. Když tak maně vzpomínám, má se hoch na co těšit >:D Ale udělat se to dá. Jen je třeba se hnedna od začátku nevys... na všechny přednášky jako já, to se pak dooost blbě dohání - ale to si vyzkoušíš, neboj. Na slovech jednoho z těch horších mechanikářů (Vláčil) : "student pracuje neúnavně a nepřetržitě - tj. tak, aby se neunavil ani nepřetrh" fakt něco bude.
Re:
neregistrovaný "marlin"
| 28. 4. 2004 13:58
ta pruznost - pevnost je na VS asi o necem jinem, nez to co mame na prumce, ze....
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 28. 4. 2004 14:19
Jo, jo, Vlacil a Fiser, to jsou strasidla! Lva jsem nezazil (vlastne ani Fisera, jen jsem slysel pravda pekelny historky).

To marlin: nedelal jsem ve vyvoji, ale v TPV konstruktera pripravku a hlavne ne v Boleslavi, ale v Kvasinach. A jeste ke vsemu hrozne kratkou dobu, protoze pak jsem mel jako delnik na rucni vyrobe abnormalnich zamku ve Fabu 3600 misto 1740 Kcs. V Kvasinach sis nejdriv musel odkroutit "kolecko" = projit vsema dilnama, abys neplacal nesmysly. Skola od fachmanu, ktery vyrabeji auta prakticky rucne - to je taky vejska! Tam to byla takova mala "rodinna" automobilka a sefem konstrukce byl Ing. Jiri Sedivy. Vam mladym uz to jmeno dneska asi nic nerekne, jenom snad - kdyz se podivas na 13. misto v Rallye Monte Carlo v roce (a ted nevim 81? 83?) se Skodou 130 RS, tak tam tohle jmeno najdes. Jinak to byl vecne optimisticky a neuveritelne vzdelany a pracovity clovek, ktery odmital pochopit vyznam slova "nejde" a slov "rozvinuta socialisticka spolecnost". Priklad: na S 110 R byly vzadu misto oken takovy skleneny kridylka, ktery se mely vyklapet. To sklo bylo prohnuty (uz samo o sobe temer neresitelnej problem) a on si vymyslel, ze do neho jeste vyvrta diru! Dneska to vubec nevyzni, ale v ty dobe byl kvuli tomu desnej poprask, ze si "sedivak" zase vymyslel neco, co proste z objektivnich pricin nejde udelat (rozumej v socialistickym Ceskoslovensu). Ohnout sklo a jeste do neho vyvrtat diru s presnosti na 0,2 mm nebylo v ty dobe v CSSR vubec myslitelny! Vzdyt ani nebylo mozny zmerit, kde presne ma ta dira byt! Hnal to az na UV a nakonec to dokazal. Erko melo zadni kridylka vyklopny jako ostatni "kapitalisticky" auta (hlavne jako Fiat 128 Coupe - ten byl hlavni predlohou, dokonce i v konstrukci karburatoru - ten samy pribeh. Dvojitej karbec s oddelenym telesem skrt. klapek! A taky tam nakonec byl!). Podobnych husarskych kousku mel "na svedomi" mnohem vic, krome Felicie a Erka se podepsal treba i na Garde a Rapidu. Na tech dokonce do Anglie a Kanady sly stitky "made in Kvasiny". Ty kvasinsky Rapidy taky jezdi dodnes, ale ty z BAZu uz bud shnily, shorely nebo se rozpadly.
Re:
neregistrovaný "marlin"
| 28. 4. 2004 14:25
aha... zajimavy >:D ona je pravda, ze kvasinsky skodovky na export byly hoden dobry... to zase vim neco noveho.... ja bych chtel jit prave do Cesany do vyvoje, ale nevim co je k tomu potreba, jestli staci matura (a nejlepsi by bylo, kdybych testoval prototypy) :D
to Marlin
neregistrovaný "andree_cz"
| 28. 4. 2004 19:41
Marlin: tak to jsme na tom sefe podobne - jestli ja preziju maturitu, tak zbytek zivota pro me bude prochazka ruzovym sadem. Kam chces jit na VS? Ja si dal strojni a FEL obe CVUT
to Marlin
neregistrovaný "marlin"
| 28. 4. 2004 22:35
tak nejak, abych uz mel maturu za sebou, apk snad bude klid :roll: ja si dal prihlasku do Liberce na univerzitu, obor strojirenstvi a pak na CVUT taky strojarina.
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 29. 4. 2004 10:28
to oddie: cetl jsi clanek na:

[odkaz]

Moc jsem z toho nepochopil tu homologaci ES. Nevis, jestli se da nekde najit seznam aut s touhle homologaci? A jestli lze v zemi puvodu dodatecne tuto homologaci ziskat? Dik
Bez nadpisu
neregistrovaný "oddie"
| 29. 4. 2004 10:54
No... jo, už to nějakou chvilku vim, tohleto. Sorry, nenapadlo mě, že ses to nedozvěděl, dal bych ti vědět. Prakticky - platí dnešní podmínky, plus ekologie 5tis Kč. ES homologace se dodatečně získat nedá, seznam aut s touhle homologací neexistuje (kdo by ho dělal, a proč...). Tj. zbývá jedině dotaz na příslušné zastoupení značky, které modely a odkdy (u těch italů tě docela lituju). Obecně se to říct nedá, některé BMW a Fordy to maj od cca 93, povinné to je snad od 96, takže tutově bylo i dost výjímek na nebudou to mít ani některé modely 97 :-( Ale, přihlásit jde auto i starší 8 let a bez ES - akorát musí splňovat Euro II + to co dneska - ale je to ten postup přes zkušebnu... Kdysi dávno jsem znal někoho, kdo měl ve zkušebně předplacenej nějakej paušál, či co - ale už vůbec netuším, kdo to byl (mě to nikdy extra nezajímalo, nejsem dovozce, vše co jsem kdy koupil, už bylo dovezené...)
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 29. 4. 2004 11:17
For je samozrejme v tom, ze chci privezt Euro I a stari 11 let - tedy za stavajicich podminek neresitelne, prestoze tam je motor, ktery u jinyho modelu Euro II splnoval = jsem si na 99 % jistej, ze vyzkumakem by to proslo. Ale nechce se mi to jim sverovat, jednou jsem tu zkousku videl a stacilo. Jsem dokonce schopen tam nastrcit chip z toho modelu, ktery tu Euro II ma, aby byla jistota. Jinak jsou ty motory mechanicky identicky. Ten jeden typ mel zkratka tu podivnou vyhodu, ze ho delali do roku 99, protoze do dneska nemaji nastupce (Lancia Delta HF 836 Turbo 16v). Integrale skoncila v roce 94 a AR 155 Q4 v roce 97. To je pech....
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 29. 4. 2004 11:38
Jo, tak s tím ti neporadím. Buď zkušebna, nebo postavit na existující papíry, co naděláš. Maximálně ti poradím fígl, jak obejít souhlas zastoupení, pokud to ještě neznáš - ale ne tady...
Re:
neregistrovaný "magic1"
| 30. 4. 2004 10:38
integrale@centrum.cz nebo 604 700 764 - poslat SMS, ozvu se. Intenzivne shanim nekoho, kdo umi udelat "prestavbu" karoserie na platne doklady se stitkama a SPZ tak, ze nebudu muset prerazet cislo kastle ani delat jinou prasarnu. Ne zadarmo, to je jasny!
Re:
neregistrovaný "Rabukate1"
| 31. 7. 2004 11:11
pokud nevadi spotreba, tak nejlepsi je T815 VVN...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

...ale vazne, to je uz jako v OS Linux/Windows....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nejlepsi auto je takove, ktere se kazdemu znas po nejake te dobe uzivani nechce prodat ci odvesti do srotu. Ja osobne uz pomalu tedka oplakavam Mazdu 323 USA verzi, protoze se mi nechce se s ni rozloucit...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku