Ahoj lidi, kdoví jak nás budou dusit na cenách benzinu...Tak jsem začal uvažovat o LPG. Mám Mareu 1,8 a ocením názory na použití LPG na tomto motoru. Vím o možnosti použití sekvenčního vstřikování /ale 40 000 /, dalo by se bez potíží použít i "do sání"? Díky.
akurat mi dnes robia LPG do toyoty, poobede idem pre to. dam potom vediet, ze co a ako. Ale vo vseobecnosti si to ludia chvalia, samozrejme pokial je to dobre nastavene a nainstalovane. Napr. nemusis tak casto menit olej, celkovo motor by mal vydrzat viac. A samozrejme, najpadnejsim argumentom je cena LPG oproti benzinu. U nas v Ziline je to 17,50 za LPG a 32,50 za benzin 95, co je dost velky rozdiel...
momentalne probiha diskuse na auto.idnes a jsou tam zajimave nazory pro i proti.Ja osobne si myslim ze ma LPG svuj zenit za sebou vyplati se to jen tomu kdo hodne jezdi asi jako turbo diesli
Nemyslim si, ze ma LPG svuj zenit za sebou. Umoznuje treba jezdit s vykonnym benzinovym autem na rozumnou cenu, kdyz clovek ozeli omezeni zavazadloveho prostoru.
Problemem u LPG, o kterem se ale moc nemluvi, je to, ze cena je nizsi kvuli spotrebni dani. A tudiz kdyz nekomu v parlamentu rupne v bedne, tak vytasi novy zakon, kde bude vyssi dan na LPG a cena tak uz nebude treba 13,50 jako ted, ale klidne 23,50,-. No a kdyz bude pritom benzin treba za 28, tak uz se LPG nevyplati.
A vzhledem k tomu, kdo je u nas nyni u moci, tak se muze stat, ze kdyz clovek investuje 30 - 40 tKc do LPG, uz se mu to nevrati.
LPG at si urcite poridi clovek:
1. kteremu se investice vrati za 1 - 1,5 roku
2. ktery nema rad diesly
3. ktery chce auto, ktere se v dieslu nedela nebo dela, ale motory nestoji za nic
uz to mam nainstalovane a zatial vsetko ok. motor ide OVELA tichsie, v akceleracii som ziadny citelny rozdiel nezbadal, pocitovo je na rovnakej urovni. Ked som chodil este na benzin, po meste to zralo pribl. 10 litrov, ale mimo mesta som sa dostal v poho aj na 6-7 litrov. Zatial neviem, aku to ma spotrebu na LPG, natankoval som za 500 Sk a este chodim :-!
2 paja : suhlasim s tebou, ja napr. najazdim rocne okolo 65 - 70 000 km, co nieje malo. cize investicia by sa mala vratit spolahlivo do roka.
Tu Mareu už mám, jezdím dost po městě a od října do března mi to bralo tak kolem 11 litrů, LPG je asi lepší nainstalovat až u nás, zahraniční systémy mají s naším plynem potíže. Zajímalo by mě, má-li někdo namontovaný jednodušší systém bez vstřiku plynu a jak mu to jezdí. Díky všem za názory.
Já mám namontovaný systém IGS Landi Renzo tedy přímé vstřikování plynu v Octávce 1.6 75KW, a je fakt že není žádný rozdíl v jízdních vlastnostech, akorát v peněžence za palivo. LPG 13,50 natural 27,00 v PB.Stálo mne to 46 litrů ale myslím si, že se to vyplatí od 30.000 km za rok
....díky a jaký je rok výroby ? Je to vstřik? Sorry, já se v těch japoncích moc nevyznám. Zdravím na Slovensko, majte sa tam dobre v tej našejspoločnej únii :-)
Pokud auto nema dlouhy plastovy sani, systém OBD II nebo neni vyrobeny po r 2001 tak to muzes postavit jako klasiku za cca 24 t kc. Jinak sekvencni vstrik cca 39 t kc, funguje ale bez problemu
2 paveli - zdravim. je to rok vyrovy 1994, motor 2,2i - priamy vstrek. vykon motora 100 kW, podla technicaku. Inak vsimol som si, ze vo vysokych otackach - nad 4000 to slabsie taha, ako na benzin. ale take otacky vyuzivam len velmi malo, takze sa nic nedeje.
a diky za pozdrav, dufam, ze nam aj vam ta EU donesie nieco pozitivneho... :D
(žigul 1500) a nyní jezdím s novějším Formanem. Téměř bez problému a beru to jako výbornou věc (no jezdit za 10,90,- >:D ), i když se spotřebou dostat se pod deset litrů se podaří jen málo kdy! :'-(
Teď uvažuje otec namontovat ho do Fabie (najede toho docela dost), ale pár lidí mu říkalo, že to tam zlobí :!: Jsou tam prý problémy s elektronikou, tak ho tam zatím nemontoval. No ono to není za pár korun.
Otec jel v Octavii 1,6 a její majitel mu říkal, že to tam má docela v pohodě. Ale počítač mu ukazuje nesmysli a pořád mu svítí varovné červené světýlko řídící jednotky.
Se kterou firmou máš nebo máte nejlepší zkušenosti?!
Otec se již někde ptal a tam mu právě říkal, že je to dražší, složitější a můžou tam být problémy s elektronikou (ale to prý všude). Tak tam je jasný, že asi ne! Ale ...
Lal: No ja jsem z Prahy, tady je ta cena vsude nejak 13,50 - 13,90. Ale zas tolik to nesleduju, ja mám auto na naftu, tohodle plynovýho provozuje manzelka. Je to Mercedes 500SEL, na plyn mi ho predelaval chlapik co se tim zivi v Brne.
Manzelka si velice casto stezuje na rozdilnou kvalitu LPG, jednou to auto ma tendenci chcipat a nekdy rika, ze to auto jede jak střela a zkouší furt jestli nemá přepnuto na benzín, na kterej to má samozřejmě vyšší výkon. Tankuje neustále u různejch pump, protože auto dost žere a nádrž máme celkem malou - toroidní v rezervě a jezdí hodně po celý ČR...
Jinak pro zajímavost, přestavba na LPG stála neofiko 13.000,- Takže po ujetí 70 tis km se to u tohodle žravce už několikrát vrátilo!!!:-)))
No, viděl bych to asi takto. V zahraničí už s tím asi mají větší zkušenosti než my u nás... Nechci nikoho urazit, ale bezdůvodně tam ty značky určitě nejsou...
ja jeste LPG nemam,ale najedu asi 25tis km rocne,tak asi v utery pujdu pro LPG,ale 25 000Kc se mi zda hodne,sice mam Opel Astru 2,0 16V s riz.kat.,ale stejne to je dost,ale tak za rok to bude zpet:-)Ono take benzin pujde asi na 30kc:-(Ale ta cena za montaz stejne hodne:-(Kdybyste nekdo vedel,jak levneji,tak dejte vedet :shock: Ten e-mail je pravy:-)
Plyn se spaluje při vyšších teplotách než benzín a to je jeden zásadní rozdíl o proti benzínu. U starších aut typu 1203 apod. to dělalo menší problémy.
Dál jednoduše řečeno, plyn je suchý a benzín obsahuje různé prvky, které plyn nemá, ale když člověk ujede zhruba 5km na benzín na asi 1000km tak by mělo být vše OK.
Rozdíl mezi plynem a benzínem - moje subjektivní dojmy jsou, že na plyn táhne auto od nižších otáček (o hodně lépe), tišší v nižších otáčkách.
Diky za info,rad se necham poucit:-) Ten dvoulitr tahne pekne od malych,ted jsem byl na Slovensku a spotreba 6,1 na benzin,coz je super oproti cliu 1,4 5hatchback,ktere melo asi8litru.-(Ted u Astry se meskl termostat a zavira se mi jen z casti,tak pujde na vymenu:-)Stoupla spotreba asi na 7,2litru:-(A to oktanove cislo je pravda,vyssi teplo a vyssi namahani :!:
Jo, první co se sere jsou ventily. Ty to prý nesou dost těžce, jen jsem si nemohl vzpomenout proč, bylo to na té stránce - Vysoké oktanové číslo a ti magoři to dali jako +....
Na ty ventily,take neco pomaha?Jako treba prepnout na benzin,asi ne,ze?! Protoze kdyz se oteviraji a zaviraji vyfukove,tak jsou namahany ty cast,ktere jdou na sedla,ze?Nestiham moc rychle odpovidat jsem ted v krasne sobotni odpoledne v praci:-(
ta jsou super stranky www.opelastra.cz ,tam je hodne veci.Slysel jsem,ze na ty svicky pro plyn to neni zadna slava!Pry to je kolikrat i negativni,ale proc?!
No, je to trošku složitější, ale řekněme, že hlavně výfukové. U novějších aut, které jezdí na 98+ benzín je už asi jedno jestli LPG, nebo benzín, ale u starších 95- ok. to může být pro motor docela smrt...
Známej má Felici, 1.3MPI a má teď aktuálně najeto 570 tisíc km. LPG bylo namontováno při cca 130 tisících km. A to prosím bez výbrusu válců. Pravda, jezdil s tím spíš dlouhý štreky, Praha-Německo a zpět, několikrát týdně. To nevypadá, že by LPG škodilo motoru ...
To Tomazavr: Je to skutečně tak, zrovna dneska mi manželka pučila její auto a musím říci, že pětistovka na plyn umí docela svižně uhánět...:-))
Jestli chceš konktakt na člověka co mi to montoval, je to p. Rešutík z Brna: 608 727 524.
Montáž je nejspíš provedená dobře, protože tyhlety osmiválce, ve kterým to máme obvykle na LPG dělaj docela neplechu, ale musím zaklepat - náš kousek jezdí naprosto spolehlivě, levně a dlouhodobě.
zadek524: P. Rešutíka znám, dělal mi zatím jenom revize na LPG a nějaký seřízení volnoběhu na Formana. Teď jsem pořídil Fabii combi a chci to u něj dát předělat (cca 20000,-). Zdá se, že nějaké zkušenosti má, takže by to neměl být problém...