Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

53 komentářů

Můžete mi jako lamerovi vysvětlit jak se správně rozjíždět do kopce? V autoškole mě naučili prakticky prd, zatím mi to většinou pojede o půl metru dozadu a pak s hrozným řevem se rozjedu dopředu, přešlapávám plyn a brzdu.
Kolík80
Trenuj!!! Ja to stejnou technikou zvladam max s 5cm... Chce to jen cvik. Jednodussi je to s pouzitim rucni brzdy, ale to je pro dedky a lidi co nemaj cit v noze 😉 .
..a taky pro ty co šetřej spojku.
Drž brzdu a spojku, špičkou pravé přidávej plyn a pouštěj spojku. 😄
V zásadě jsou tři možnosti: 1) ručka, 2) s brzdou 3) jako na rovině (chce to cvik a rychlost) neřeš to... po pár tisících rozjezdech to přijde samo 😄

Začal bych v klidu s ruční, je to lepší než bourat. Fakt je, že pravačka není vždy k dispozici (mobil, pizza, spolujezdkyně...)
nebo si naser do kufru co nejvic velkejch sutraku a vzdycky kdyz se chces rozjet do kopce tak dej jeden pod kolo, ale hlavne ho tam dej ze zadu, ne ze predu, to by pak slo jeste hur :mrgreen:
nebo muzes toho ridice co je za tebou pozadat, aby ti najel az na naraznik a pomohl ti se rozjet.... >😁 😁 😁
trenovat a trenovat, len odporucam na starsom alebo firemnom 😄
heh - no asi som divny, ale rucku pouzivam celkom rad na brzdenie. Niekedy mam pcit, ze sa mi ani nexce nohami preslapovat z brzdy na plyn, tak by mi vyhovovla brzda pomocou ruky 😁.

Ale je pravda, co tu tvrdia ludia - zacni s ruckou, a potom neskor sa dostavia aj ine pokusy - chce to len ziskat cvik, resp. cit.

Ja neznasam napr. ked niekto predomnou stoji na krizovatke a stale stoji na brzde. Zvacsa tretie brzd. svetlo neprijemne svieti do xichtu, mimo letneho slnecneho dna. Nemam to rad, takze to nerobim inym a tak na 50% krizovatiek si zatiahnem rucku, aby som nemusel stat na brzde.

Tak isto su e😜erti (najma zeny - cim sa im ospravedlnujem), ze im skape motor a nevsimnu si, ze cuvaju - resp. nezabrzdia. Uz sa mi to par krat stalo 😊
Tak to byla VELMI špatná autoškola, já totiž rozjezd do kopce bez ruční brzdy učím žáky již od první jízdy... Nejjednodušší technika jak to natrénovat: stát na brzdě; pustit spojku do záběru, ale ne moc, aby se motor nezačal trápit - tím vlastně motor odlehčí brzdě; pustit brzdu a přidat rozjezdový plyn; spojku u milimetr povolit a voilá - už to jede.

Po troše praxe jde přikročit ke klasickému přeěšlápnutá bez toho trápení spojky...😊
rokba: Hmm - dobry navod 😁
AEndy: s tim stanim na brze na krizovatce... uplny souzneni dusi. Obzvlaste nektere nove modely aut, maji resene brzove svetla pomoci tisicu diod, coz je opravdu pozitek sledovat ze 3metru v noci v zacpe

ROKBA: chtel bych videt, jak by se takhle nekdo rozjel v benzinaku 😡
No jo, koumaci. Ale co kdyz mam automat. To brzdit musim.
bethe: point for you boy 😉. Just give up
To BETHE: tak si ten klacek mezi sedadlama nastavíš na "N".
stojim na brzde pravou nohou, zaradim, pustim brzdu a slapnu na plyn a jedu... teda mam automat...

...v druhem aute s manualem: pravou na brzde, levou na spojce, poustim spojku a jak trochu citim ze zabira pustim brzdu a pridam plyn a nikdy jsem necouvl ani o centak.... proste staci si uvedomit jak pracuje automat a udelat t podobne... chce to cvik a cit. Pokud se ti pri pusteni brzdy a stisknuti plynu zda ze spojka zabira prilis a otacky nejdou alespon na 2000, trosku povolis spojku. spojku takto nedrzet prilis dlouho. Az se dudes do kopce na velkou dvojku rozjizdet s T815 a celkovou hmotnosti 27 tun, to je teprve zuzo dobodruzo, to je umeni... (teda doufam ze se celou dobu tady bavite o rozjizdeni s osobakem...)
To: Rabukate: můžeš mi vysvětlit co řadiš na automatu za rychlosti??? Máš tam furt D nebo 3 nebo co já vím vo máš na voliči. přijedeš na křižovatku do kopce, šplápneš na brzdu a až skočí zelená pustíš brzdu a šlápneš na plyn. Nic se neřadí, pokud vyřazuješ na neutrál, akorát tím kurvíš převodvku.... Jedině pokud máš sekvenční řazení tak to bych ještě chápal...
Úplně stejně, akorát mu to ze začátku dejme tomu o 5 cm couvne (což není tragedie), protože nemůže motor zatížit celou vahou auta. Princip je ale pořád stejný...konec konců já se to tak taky kdysi naučil 😊) Je potřeba to vyzkoušet nanečisto někde na parkovišti, aby věděl, kolik má na volnoběh síly a kam musí pustit spojku, aby to nezačalo couvat. Čili abych se vyžvejknul přesněji: první krok nácviku vypadá tak, že si řidič musí vyzkoušet, jak to udělat, aby auto do mírného svahu udržel spojkou na jednom místě.
Hej treba si to vyskusat. Vyhodu maju ale silne motory. Bo, moja 1,2 so 112Nm v 3000ot. a na volnobehu odhadom pod 80Nm - na to treba velky cit -hehe >😁 Ale vyskusam to niekedy. Obcas v miernom kopci to tak aj robim - ale vzdy jemne aj plyn pridam... 😊
no, tak takhle to praktikuju ja, spojka lehce v zaberu a trosku pridany plyn a stojim na miste i do kopce, se slabyma motorama (1.2, 100nm) to fakt jinka nejde
Tu ani nejde o problem pohnutia sa do kopca. Kazdy si po case namaka ten cvik, ked sa pusta spojka a pridava plyn tak, aby spojka zabrala prave na spravnom plyne a zaroven aby to trvalo len zlomok sekundy. To iste pouzijes aj do kopca a tych par cm cuvnutia je zanedbatelnych. Jasne, ze dieseom sa to robi lahsie.. Ale najlepsie by bolo, keby tu rucnu brzdu pouzival kazdy, lebo v noci, alebo v dazdi je cervene svetlo brzdy silne neprijemne pre tych vzadu..
Doporučuju zakoupit Subaru, to má Hill Holder, který "drží" auto zabržděné při rozjezdu do kopce i když se povolí pedál brzdy. Tlak v brzdách se uvolní až ve chvíli, kdy pustíš spojku, takže nic necouvne, rozjíždí se s tím bezvadně a máš vyřešeno. Anebo si kup automat...
No moje tatra 815 mela neco podobneho. Pri rozjizdeni do kopce jsem

1. spojka, zaradit mala dva

2. pustit brzdu, hnedka mirne plyn, spojka do pulky

3. tatra si vychrochtala, protoze nez se dostane vzduch do valcu ubehne cca 2 sekundy

Kdyz to udelas moc rychle, tak tatra strasne zadymi (vetsinou to tak dela ridicum, co delali autoskolu v PV3S, tam je to drobet jinak.

Kdyz to udelas moc pomalu, strasne trpi spojka.
No vidíš u Súba je to takhle😒br />
1) Zastavíš do kopce a silněji sešlápneš brzdu

2) Levou nohou sešlápneš spojku

3) Pravou v pohodě sundáš z brzdy a auto stále stojí

4) Zařadíš

5) Přidáš plyn a vyženeš otáčky tak aby ses normálně rozjel

6) Pustíš spojku, když spojka začne zabírat HillHolder tě pustí a auto jede(samozřejmě pokud je vše správně seřízeno, ale já s tím ještě nikdy problémy neměl)

Výsledek...pohoda
Ne ze bych mel s rozjezdy problemy, ale...

,....JA TO CHCI TAKYYYYYYYY........
No zvykneš si na to rychle...tož si kup Súba a máš vystaráno. Mimochodem tenhle systém se do nich montuje minimálně od půlky osmdesátých let (možná i dřív), takže za auto s tímhle systémem zaplatíš v bazaru od cca 10 000,- 😄
Hmm - ale to asi nebude jedina vec, ktora bude rozhodovat o kupe auta 😁D

Mne kupodivu sa velmi dobre s ruckou pracuje. Proste v kopci a takmer pri kazdom stati na krizovatke ju zatiahnem (ma rad pocit, ze auto stoji a urcite sa nepohne) - nohy oddychuju. Ked sa mam pohnut, tak ked naskoci zelena, zaradim zacnem sa rozbiehat a akurat rukou hned z riadiacej paky idem na rucnu - odbrzdim a pohodicka - pokial nie som prvy na krizovatke mam furu casu. Ak som prvy, tak manever zacnem hned, ako naskoci oranzova a po troxe praxe sa pohynam este pred naskocenim zelenej, takze nikoho nezdrzujem.

Automat, alebo ten system subaru by bol lepsi, ale co uz ked nemam 😊. Mne osobne prijde lepsie jednou rukou drzat rucku (ak som na vedlajsej a musim sa do kopca rozbiehat), ako "saskovat" dvoma nohami na pedaloch 😁. Alebo niekedy proste zastavim, ruckou pridrzim auto - plynom a spojkou si ndajdem miesto aby som stal - pustim rucku a cakam na vhodny okamih rozbehu - to vtedy, ak som na vedlajsej, napr. pri vyjazdoch z podzemnych parkovisiek, etc. (na semafore takmer nikdy).

Jo, inak som skusal, to co tu bolo popisane - drzat nohu na brzde a spojku dat do zaberu (bez plynu) aby som stal a potom len pustit brzdu a plyn.

Ide to, ale s mojim motorom (1,2 47kw) je to nepouzitelne. Treba hrozne vela citu - inak okamzite skape motor, a motor je bohuzial slabucky. Okrem minimalneho kopceka to neudrzi nic, takze treba plyn.
To je fakt nicméně u Subaru pro koupi auta hovoří ještě asi tisíc a jeden důvod >😁 , Hill Holder jen ukazuje celkovou technicku vyspělost konstrukce těchto aut, ale to je samozřejmě námět na jinou debatu a nepatří to sem.
georgerofl: No heh - ja som narazal len na to subaru za 10000,- Pri tej cene mi prijde, ze vacsina vyhod subaru (ale aj akehokolvek ineho auta) sa davno vytratila 😁

Inak nepochybujem o subaru - su to auta, ktore maju nieco do seba.

Ja mam rad nieco, co je jemne sa lisiace v pozitivnom zmysle slova. Takze subaru, jaguar a pobne znacky mam rad aj kvoli tomu, ze ponukaju nieco ine 😊.

Ale priznam sa, ze keby som mal na to, kupim si asi mercedes 😊
No já pochopitelně nemám auto za 10 000,- jen jsem chtěl naznačit, že se tento systém dá pořídit i u takhle levnýho auta. A především..i u něj bude s největší pravděpodobností fungovat. Mimochodem dle průzkumů spolehlivosti by 10 let starý Subaru Legacy mělo mít pořád ještě nižší poruchovost, než 3 roky stará Felicie. (četl jsem to už pár let nazpět, to pro ty, kteří by chtěli namítat, že dnes už 3 roky stará Felicie neexistuje)
ja som netvrtil, ze mas auto za 10000,- 😊. Ale len to, ze obecne auto za 10k je asi dost smejd 😊. Aj ked vynimky mozu existovat. A neverim, ze 10 rocne subaru bude za 10k 😊)) hehe 😊

No nic.
Ne to věru nebude😄 Kolem desítky se prodávaji Leony modelového roku ´86. Nicméně tak trochu mícháš dohromady dvě roviny mého příspěvku. Ale to nevadí. Fakt je, že když vezmeš auta v ceně těch 10 000,- tak je asi lepší mít toho toho Leona, než třeba Favorita. Já mám Súba dvě (sedan/manuál a kombi/turb👋automat), obě jsou ročník 91, čili docela pěkný veteráni sedan měl na tachometru 145 000 když jsem ho kupoval, pod 2,5 letech má 207 000 a investice do oprav (nepočítám výměnu pneu a oleje) byly cca 8 500,- (tlumiče+baterka+destičky a altík z vrakáče) což je s ohledem na počet km a způsob používání úctyhodné. Kombík za ten rok co ho mám zatím nic nevyžadoval a dokonce ani nekoroduje😄 Takže když vezmu, že auto modelovýho roku ´86 je "jen" o pět let starší, tak by možná nemuselo být tak blbý. Ale nechme už té reklamy.
No, poho - ja som len tak viac-menej zo zartu povedal, ze auto moze mat vseliake ficuriny, ale ked uz stoji len 10k tak je mi to jedno lebo to bude obrovsky smejd - teda vrak😊.
To Anndy: Horsi uz je kdyz zapomenes odbrzdit a jedes po meste s ruckou 😄.
Treba mat tu rucnu brzdu dobre nastavenu a potom si to vsimnes ihned aj bez signalizacie...
malus: No to sa mi nestane, lebo auto zacne pipat po par metroch, pri co i len trochu zatiahnutej rucke 😊

Ale nebyt toho a cervenej kontrolky, tak sa mi to urcite stane par krat 😊.
...Je to uplne jedno a rozhodne tim prevodovku nekurvis, od toho to tam tak je...

vysvetlim: Proc jde zlehka zaradit z D na N a zpet? Proto aby se neradilo??? Ne, prave proto aby se radilo. Z dlouheho kopce cca 5 km kdyz jedes dolu klidne vyrad na N, setris palivo. Rozhodne vsak nerad pri vypnutem motoru a pri pohybu vozidla. Jinak je to jedno, kdyz auto stoji tak s tim muzes kvedlat jak chces i pri vypnutem motoru. Kdyz se pohybuje tak jen se zapnutym motorem. Tahnout na lane muzes klidne az 10km na N, ale musi bezet motor... Navic kdyz chces zahrabnout na krizovatce, tak vytocis motor na N a das tam D a hrabes jak o zivot. Ale nedoporucuju toto skouset na zpatecku, je trochu jinak resena, uz proto je tam zamezeni z N na R, taky proto aby jsi ji tam omylem nestrejchnul R pri jizde z kopce na N, souhlasis? Nebo jeste jinak: Proc tam je asi N????
Super, perfektní návod jak zkurvit převodovku. Tím vyřazením na N z kopce sice možná ušetříš 0,5 litru, ale oprava převodovky tě vyjde na 10 litrů....ovšem Kč >😁 Doufám, že tenhle blábol nikdo nečetl. To je teda argument že jde zlehka azřadi z D na N, ono jde taky zlehka z D na OD či 3 či L či 2 či 1 nebo (podle toho jakou máš převodvku). To vytočení na N a dání D - taky super návod na *, kdyby měla převodovka ručičky, dá ti facku >😁 R tam nikdo soudnej nemůže nikdy štochnout neb každej jouda ví, že v tom pípadě se ozve takovej hezkejch zvuk a tu převodovku můžeš vzít a dát do Kovošrotu 😃)) A taky každej kdo se o to zajímá ví, že auto s automatem se nepouští z kopce dolů bez motoru a nedejbože tam ještě něco řadit >😁 Přčti si tenhle článek [odkaz] a snad ti bude pojem "automat" jasnější
Já neřadím skoro nikdy nic. Když chci jet dopředu, dám D, když dozadu tak R 😉 Když chci zastavit, sešlápnu brzdu a na ní stojím, dokud se zase nechci rozjet. Neutrál k ničemu za běžné situace nepotřebuju. Pokud vím, tak v návodu je upozornění, aby uživatel nevytáčel motor při zabrzděným autě a zařazeným kvaltu, z důvodu přehřátí ATF. Tůrovat na neutrál a parking se prý smí, ale já to nedělám. Při rozjetí většinou využívám toho, že se auto rozjede vlastně samo už na volnoběh a plyn přidávám až když je v pohybu. Sere mě, že nemám tempomat, pak bych asi sahal jenom na volant. Když jedu z kopce a chci si trochu přibrzdit motorem, dám za jízdy volič do polohy 2 či 1 a až klesne rychlost do odpovídajících mezí, tak auto samo přeřadí a kvalt pak drží, dokud zase nedám D. Když chci podřadit, dám plnej a auto podřadí co to dá. Doufám, že to dělám dobře >😁
Ježiš marja.... ted mě polila hrůza... co to bylo za řeči o automatu. Brrr ještě ted mi z toho běhá mráz po zádech...

N se nikdy neřadí (leda v myčce kdy vám auto jede po pásu) a už vůbec ne proboha z kopce, ježiš marja. Jde o to, že na N (neutral) má automat nižší tlak oleje a ATFko (převovový olej) neobíhá tak jak by měl a převodovka se začně přehřívat a časem se vám tak podaří usmažit lamely. Brr

no a ted to druhý. Jako vytočit motor na Neutrál a pak tam frknout Drive je asi to nejhorší co se dá s automatem dělat a pokud vás to zajímá, tak moderní auto (automat) si nazařadí Drive když otáčky neklesnou pod určitou úroveň. Třeba já když u Mercedesu vytočím motor a frknu tam Drive, tak se Drive nezařadí a zustane na Neutrálu i když fyzicky je volič na Drivu. Musím pak narvat zpět volič na N počkat až klesnou otáčky a pak znova zařadit Drive.

Pokud se už chcete s automatem rozjíždět po plynem, tak prosím to není problém, ale jenom se to dělá krapet jinak. Frknete tam Drive, jednou nohou stojíte pevně na brzdě a druhou nohou na plynu, pak pustíte prudce brzdu a na plynu až na kickdown pak mizíte s větrem o závod.

To co bylo napsáno dole, byl fakt skutečný návod na to jak zabít automat.
zdar aci, dyd jsem to psal dole a na usmotors už se nad tím "výplodem" bavíme dva dny >😁 Jenže ono je to spíše k pláči protože pokud by se tímhle fakt někdo začal řídit , tak poteš pánbůh 8-s Už jenom zbývalo napsat sem že se může dát za jízdy volič z polohy D do R a dílo zkázy dokonáno 😊
to jsem rad ze se tu zase rozjela diskuze o automatech >😁 >😁 >😁

jeste mi nikdo neodpovedel na co je tam to N...

Dokud nedostanu fundovanou odpoved, tak nedam pokoj a nedam...

A vse co jsem psal tak jde, obecne samozrejme hrabani neprospiva ani spojce v klasicke prevodovce, natoz motoru, pneumatikam,... ani automatu, to je snad jasne, o tom se snad nemusime bavit.

Chtel bych videt mycku kde musis mit zarazeny neutral a popojizdi ti s autem pasy, to je pjekna blbost... Mozna ti auto myjou na proseku ukrajinci, ale jeste jsem nevidel ze by ti s tim hrkali >😁
Ta myčku má třeba AGIP na Chodově vedle dálnice D1. Tam si N na automatu můžeš klidně vyzkoušet :-! A to si pamatuju velmi dobře, protože jsem tam samozřejmě dal P a pak mi začalo skákat auto po dlaždičkách 😜

V praxi se N nepoužívá, protože k tomu není důvod. Je tam od toho když nastane situace kdy musíš nebo chceš mít zapnutý motor a zároveň nechceš mít kola v záběru, napadá mě třeba tažení na laně, nebo ta myčka.
No vidis... tazeni na lane...
alebo ma napadlo - stojis, cakas v aute a klimu chces mat zapnutu - takze jaksi motor by mal byt tiez, ak sa nechces uvarit... 😊
Na tohle ale stačí Parking.
to je pravda... P

na zeleznicnim prejezdu - nevis kdy to pojede, jestli hned nebo za 15 minut - nechas zaplou klimu - to jako davas P? ja ne, dam neutral, rucku, parkovaci svetla (no flame - offtopics), klima zapnuta... motor vrco klido 15 minut na neutral...
Mě přijde jedno, jestli mám s voličem hýbat o 3 cm na "N" anebo o 10 cm na "P" a navíc, když dáš "P", tak ušetříš spoustu dalších zbytečných pohybů - ručkou atd. Ale faktem je, že jakožto správná socka ve svým Súbu klimu bohužel nemám a šíbr, který mi ji nahrazuje nevyžaduje pro svou činnost motor v chodu >😁
Subaru bez klimy??? Ja myslel ze se dava seriove... offtopics...
No já mám veterány z roku 90 a 91. Tam v sérii rozhodně nebyla. >😁 Ségra má veterána rok 86 Turbo + plná nálož a tam klima je. Manuální..vcelku otravná...
Asi do silnejsich se davala... ja mam v Magde 323 USA (protege) taky climu a je rv 1988 >😁

A k tem rozjezdum: nezda se vam nekdy ze to vubec nechce jet a nekdy vas to az prekvapi??? ja takovy extrem zazil dneska rano... Nescelo to jet....
No já mám ten model 90 taky v Turbu a docela silnej, ale prostě tam není a mě to nijak nemrzí. Jsem přeučenej kabrioletista (pokud se tak moje předchozí auto dá nazvat) a mám radši vítr z oken.

Ad dotaz: Řekl bych, že auto asi dost závisí na tom jaký je počasí...tlak/vlhkost/teplota. Citelný je to určitě u slabších kubatur. Někdy to jde za plynem jak čert, jindy je to gumový.
Presne specifikovane: Někdy to jde za plynem jak čert, jindy je to gumový

:mrgreen: