Ma tu niekto skusensosti s carbonovimi alebo laminatovimi palubovkami? Samozrejme robene doma na kolene >:D !!! Bo chalan na Focuse (interier = totaly otras!!) bol za mnou ci mu s tym nepomozem :shock: ! Ja som zopar krat robil na laminatovani surfu a ked sme mali na predok pouzit carbon, tak sme s tym zabili skoro cely den! Je to material ktory sa hrozne tazko formuje. Je to velmi smiesne, ale ked sa na tym zamyslis tak riadna moto-vyzva ;-) !!! Ak by ste mali nejake linky tak dajte vediet, vopred dik za vsetky rady!
Jako modelář mám pár zkušeností s laminováním, ale na palubní desku bych ani skelný laminát, ani uhlíkový kompozit NIKDY!!!! nepoužil. Při havárii (lhostejno kým způsobené) se tyto materiály štípou a hrany jsou nesmírně ostré, takže možnost přežití v kabině takto "upraveného" auta se VELMI RAPIDNĚ snižuje! A nepomůže ani polepení koženkou či jiné polstrování. Hrany těchto materiálů (zejména uhlík. kompozit) si lehce poradí s proříznutím. Jinak co se týká laminování: Vyrobit kopyto (co nejlepší povrch - vše je vidět!), na něm zhotovit negativní formu a do té laminovat kus. O nutnosti separace je snad zbytečné psát. Při laminování přímo na kopyto se mění mírně velikost a navíc se z broušení a tmelení zblázníš. Ale znovu odrazuji od laminátu v kabině!!!
Mna to aj napadlo, ze ked to opries tak co potom! On sa rozpraval z jednym chlapikom a povedal, ze by sa do takej hluposti nepustil!!! :shock: :shock: A tak mi prosim ta povedz z coho by sme to mohli urobit? Ozaj, nevies nahodou, z coho su pristrojovky vo WRC? Podla mna je to nejaky tvrdeni molitan. Dik
Tak touto problematikou jsem se nikdy nezabýval, protože za tuning nepovažuji nalepení "bradavic" na kapotu, plastových nesmyslů na blatníky, nárazníky, obutí široké jako na náklaďáku,... Tuning je pro mne v první řadě úprava motoru a podvozkových skupin, aby auto jelo a chovalo se způsobně. A nejraději mám "civilní" auta. Třeba Sierra Cosworth - civilní vzhled, 4x4, 220HP, 0-100km/h za necelých 7 sec., max. 240km/h. Co se používá na domácí výrobu palubní desky, aby byla bezpečná, to nevím. Rozhodně bych se ale vyhnul pokusům. Život je přednější, než kus plastu.
Ja som tiez odporca brutalneho vizualneho tuningu (aj tak ti to skor, ci neskor niekto tukne) skor dat peniazky do motoru a hlavne podvozku! Ale predsa, ked mrknes sa na ten otras co je vo Focuse, tak hruza! P.s. Neviete niekto, z coho su pristrojovky vo WRC? Ono to vyzera byt nejaky tvrdeny molitan, ale na com to je polozene??? :shock:
Není to žádný tvzený molitan! Je to klasická uhlíková skořepina, která je povrchově upravena Flockováním nebo semišováním chcete-li. Na normální přístrojovku se ten potah dá pořídit za cca 4000Kč na www.martinek-auto.cz