Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
9. 10. 2004 21:34
neregistrovaný "Alfons H"
9. 10. 2004 22:22
neregistrovaný "Brázdič1"
10. 10. 2004 12:13
neregistrovaný "Mitsi"
12. 10. 2004 10:55
neregistrovaný "Ajvn"
12. 10. 2004 11:57
neregistrovaný "Viados"
12. 10. 2004 12:07
neregistrovaný "Mitsi"
12. 10. 2004 18:00
neregistrovaný "Brázdič1"
18. 10. 2004 11:03
neregistrovaný "Haldo"
18. 10. 2004 12:37
neregistrovaný "Ajvn"
10. 10. 2004 17:32
neregistrovaný "andree_cz"
10. 10. 2004 19:34
neregistrovaný "Brázdič1"
11. 10. 2004 09:08
neregistrovaný "Mitsi"
11. 10. 2004 09:51
neregistrovaný "Brázdič1"
11. 10. 2004 10:14
neregistrovaný "Miro11"
11. 10. 2004 10:33
neregistrovaný "irij"
11. 10. 2004 10:42
11. 10. 2004 10:59
neregistrovaný "Mitsi"
11. 10. 2004 11:55
neregistrovaný "Brázdič1"
11. 10. 2004 14:25
neregistrovaný "Mitsi"
11. 10. 2004 15:31
neregistrovaný "andree_cz"
11. 10. 2004 18:23
neregistrovaný "Mitsi"
11. 10. 2004 19:21
neregistrovaný "Rab"
11. 10. 2004 21:04
neregistrovaný "Brázdič1"
12. 10. 2004 09:14
neregistrovaný "Mitsi"
12. 10. 2004 09:40
neregistrovaný "dabel"
12. 10. 2004 09:51
neregistrovaný "Miro11"
12. 10. 2004 18:17
neregistrovaný "dabel"
12. 10. 2004 18:20
neregistrovaný "andree_cz"
12. 10. 2004 20:58
neregistrovaný "Mitsi"
13. 10. 2004 10:13
13. 10. 2004 10:24
neregistrovaný "dabel"
13. 10. 2004 10:26
neregistrovaný "dabel"
13. 10. 2004 11:02
neregistrovaný "Mitsi"
13. 10. 2004 11:46
neregistrovaný "dabel"
13. 10. 2004 12:25
neregistrovaný "Mitsi"
13. 10. 2004 12:59
neregistrovaný "dabel"
neregistrovaný "Alfons H"
9. 10. 2004 21:34
Srovnávací tabulka spotřeby aut
Zdravim,

hodlam si nyni koupit poridit auto a jelikoz s nim budu hodne jezdit, tak bych rad pred koupi porovnal spotrebu paliva.

Jedna se mi predevsim o vozy nizsich tridy (Peugeot 206, Fabia atd) v dieselu, neni nekde dostupna srovnavaci tabulka ?

Diky
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Brázdič1"
9. 10. 2004 22:22
Re: Srovnávací tabulka spotřeby aut
Perfektní stránka se spotřebama různých aut je na [odkaz]

Tam určitě najdeš to co hledáš.
neregistrovaný "Mitsi"
10. 10. 2004 12:13
Re: Srovnávací tabulka spotřeby aut
To je vsechno uplne na ho... O realne spotrebe, za jakou s tim budes jezdit treba prave Ty, to nerika vubec nic!!!
neregistrovaný "Ajvn"
12. 10. 2004 10:55
Re: Srovnávací tabulka spotřeby aut
Alfons H: Resil jsem podobnou otazku pri volbe vozu. Hledal jsem ruzne zdroje srovnatelnych informaci. Mam z ADACu stazene velke mnozstvi testu jednotlivych vozu, tak pokud mas zajem, napis mi na mail: clio-extreme@volny.cz, poslu Ti zpatky nekolik tech testu, jsou to pdfka, v te tride, ktera Te znamena .. nepletu-li se nizsi trida, ok? Ja jsem v tehle tride taky vybiral a vybral a nelituju. :-) Ty tabulkove hodnoty jsou jen voditko, nemuzes je brat jako zavazne, a to ani v pohledu, ze by byly precenene nebo naopak podcenene. Jsou pouze orientacni. Z tech stejne organizovanych testu (napr. ADAC) by mely padat aspon trosinku srovnatelne vysledky .. ikdyz znas to .. objevi se neco z fatherlandu, z divize VW a razem je rada veci optimisticka. :-)

Jak tu byl dole ten link na ten spritmonitor, to je dost nicnerikajici vzhledem k poctu uzivatelu s danym vozem. U meho Clia 1.5dCi 82PS je tam jediny vazny zaznam s prumerem 5.2, coz nekoresponduje ani s tabulkovou komb.spotrebou vyrobce 4.2 a uz vubec ne s moji celkovou 3.75 :o) (to je vuci mne narust o 39%, to je trochu divne, ne? :)

P.S. s renaultimi commonraily co do spotreby jednoznacne chybu neudelas ;-)
neregistrovaný "Viados"
12. 10. 2004 11:57
Re: Srovnávací tabulka spotřeby aut
Já myslím, že nejen s common-raily. Znal jsem maníka, co jezdil Meganem Coupé s 1.9dTi rychlostí 200-220 kmh po Německých dálnicích (Praha-Frankfurt za 3,5 hod) a neměl nijak extrémní spotřebu. Je ale fakt, že se mu motor někdy po 120 tisících km zadřel. Což bych nedával za vinu Renaultu, nafťák není dělanej na trvalý otáčky 4500, že.
neregistrovaný "Mitsi"
12. 10. 2004 12:07
Re: Srovnávací tabulka spotřeby aut
To Viados: Potvrzuji! Diesely se ale opravdu VELMI nemají rády s mým stylem zacházení. A auto, které nevydrží mé zacházení, si nezaslouží, abych ho řídil...
neregistrovaný "Brázdič1"
12. 10. 2004 18:00
Re: Srovnávací tabulka spotřeby aut
To Viados: Já znám maníka, co mu 2x na záruku měnili motor 2,5TD u Grand Cherokee. Před Grand Chreokee měl Corolu 1,9D pak Carinu 1,6 16V a Astru (motor nevím, ale myslím že diesel) a nikdy je neoddělal. Fakt je že jsem s ním jel 1,6kou Carinou do KV a ručička byla skoro pořád na 200km/hod. Nevidět to, tak nevěřím, že se na této trase dá jet tak rychle a ještě s tak slabou kubaturou. (je to cca 6-7let zpátky).
neregistrovaný "Haldo"
18. 10. 2004 11:03
Re: Srovnávací tabulka spotřeby aut
Ahoj, chcem sa spytat kde sa daju stiahnut tie testy? Alebo treba byt memberom niecoho aby som sa k tomu dostal?
neregistrovaný "Ajvn"
18. 10. 2004 12:37
Re: Srovnávací tabulka spotřeby aut
tusis Haldo dobre, je treba byt member ADACu, byt jejich pojistencem. :o) Pak se ty testy zpristupni.
neregistrovaný "andree_cz"
10. 10. 2004 17:32
Bez nadpisu
100% souhlas
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Brázdič1"
10. 10. 2004 19:34
Spotřeba
Tak to nesouhlasím. Je jasné že každý jezdí jinak, ale je tam od každého auta tolik různých spotřeb, že se z toho dá udělat cekem slušný obrázek, jak je auto úsporné.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Mitsi"
11. 10. 2004 09:08
Re: Spotřeba
Jsou tam i spotřeby aut ze Švýcarska: Já jezdím ve Švýcarsku v průměru za 8, v Rakousku za 11, doma za 12 a přejezd Německa mne stojí přes 14 l/100km. Tak si vyber! Na otázku, kolik mi to tedy vlastně v průměru bere, mohu směle odpovědět: "Něco mezi 8 a 15". Je tohle ale to, co tazatele zajímá?
neregistrovaný "Brázdič1"
11. 10. 2004 09:51
Re: Spotřeba
To Mitsi: Ty sis asi špatně přečetl co jsem psal. Já netvrdím, že se dozvíš, za kolik litrů budeš jezdit, ale když se například podíváš třeba na pár Avensisů provozovaných v SNR a na pár Peugeotů 406 a hned vidím, že Peugeot má o poznání vyšší spotřeby. Jde tedy o to, že můžeš srovnat motoricky modobná auta a udělat si obrázek o jejich úspornosti.
neregistrovaný "Miro11"
11. 10. 2004 10:14
Re: Spotřeba
brazdic: tak to sa velmi milis. Ja mam dlhodoby priemer 6.6l a dalsieho takeho nepoznam. Potom uz len 7.2 a 8 ared. testy sli az na 8.5l. Vazne by som tie udaje nebral vazne. To je ako s testami. Podla mna jediny hodnotny udaj by bola aktualka pri danej ustalenej rychlosti (80-.....-160)na useku 10km. Aj toto by bolo priblizne, ale nemozes porovnavat dve jazdy na dialnici, za roznych podmienok, pri roznych vodicoch a rychlosti. To su fakt udaje ako pise Mitsi. Ja som sa na to pozrel a je to fakt na nic. Ked uz, mohol tam byt udaj o priemernej rychlosti, ale aj to nevysvetluje vse. Pojdem s priemerom 80km/h pri 5.5l a to iste pri spotrebe 6.5l. Vse bude zalezat , ako moc ma niekto bude obmedzovat a kazit mi plynulu jazdu a ako moc pojdem brzda plyn(= zaradene nizsie prevodove stupne ). Ja mam spotrebu od 4.8- 12 (18.6l-extrem cez jeden dlhsi kopecek, mal som zaradene len za II) .
neregistrovaný "irij"
11. 10. 2004 10:33
Re: Spotřeba
Tak teda nevim, já mám Mitsubishi Galant 2,0 16v a jsem tak na 11,5l/100Km. Koukal jsem na další a jsou tam dva. Jeden jezdí za 7,8 a druhej za 9,8. Tak si z toho udělejte závěr sami.
11. 10. 2004 10:42
Re: Spotřeba
no urcite to neni jednoznacna informace ale lepsi informace nez nic. Pro me dobrej odkaz
neregistrovaný "Mitsi"
11. 10. 2004 10:59
Re: Spotřeba
pkod: Já Ti prozradím, jak já osobně odhaduji "svou budoucí průměrnou spotřebu" - kouknu na "triádu", k údaji pro město ještě něco přihodím, a to pak představuje můj "obvyklý průměr".

a pro Brázdiče: U Avesisu D4-D jsem se ani "při klidném stylu" (v mém podání) nedostal pod 8,3 (podle PP), a to jsem v tom seděl pouze já a neměl žádná zavazadla. To samozřejmě neznamená, že s ním někdo nedokáže jezdit v průměru např. za 6...
neregistrovaný "Brázdič1"
11. 10. 2004 11:55
Re: Spotřeba
To Mitsi: Tak to bych chtěl vidět tvé klidné podání. Já jsem jel nedavno do Chorvatska a zpět se sotřebou 5,5l a nijak jsem to nešetřil. Dálnice těsně nad 130km a jinde zhruba podle předpisů. Když jsem jel zpět, tak už jsem na rychlostní limity trochu dlabal a taky mě odchytla HR policie, že jsem překročil rychlost o 27km/hod :-) Naštěstí byl ale úplatnej, takže to vyšlo asi na 350Kč. Spotřebu přes 8l bych dokázal snad jedině trvalou jízdou na hranici 200km/hod.
neregistrovaný "Mitsi"
11. 10. 2004 14:25
Re: Spotřeba
Brázdič: Ne, nic takového! Běžný příměstský provoz mimo špičku, po dálnici jsem sice jel, ale jen kousek a navíc v úseku s rychl. omezením na 80 (jel jsem max. 100) kvůli stavbě, dodržování rychl. limitů ve městě (+max. 10 navrch) pár akcelerací od křižovatek, pár nájezdů na dálnici a výjezdů z ní smykem. Prostě "piánko" jízda...

PS: Pro představu, co mám na mysli - "nadoraz" u mne znamená plný plyn všude, kde to jen trochu jde, všechny zatáčky smykem, vytáčení všech kvaltů k červenému, tam, kde se dá jet i pětkou, jízda max. trojkou, ale spíš dvojkou atd. Ale zároveň striktní dodržování rychlostních limitů v obcích a v úsecích se "zvláštními" omezeními (teď nemám na mysli obecné rychl. limity mimo obec), což samozřejmě průměrnou spotřebu zvyšuje, tj. u mého současného vozu za průměr až 19,6 l/100 km!
13. 10. 2004 12:11
Re: Spotřeba
Nieco k povodnemu prispevku. Taka tabulka realnych spotrieb moze byt (a podla mna aj je) zaujimava. Asi sa vsetci zhodneme na tom, ze jazdit s vyssou spotrebou nez papierovy priemer nie je problem. Preto je skor zaujimavy celkovy priemer. Nie vsak obycajny aritmeticky, ale je treba prihliadnut na konkretne podmienky (typ trasy, cas cestovania, sposob jazdy, ...), a az potom z toho vyvadzat zavery. Samozrejme, je na to treba dostatocne velky pocet a rozmanitost vstupnych udajov (reprezentacnu vzorku). A to sa neda, ked ludia do takej tabulky neprispeju. Napokon, tabulky spolahlivosti jednotlivych znaciek su tiez len vysledkom statistickeho spracovania realnych skusenosti ludi (aj ked ziskane z roznych zdrojov). Tiez by sa dalo namietnut, ze ked niekto jazdi na hrane moznosti auta (ci uz hornych alebo spodnych), prip. ked sa niekto o auto vobec nestara, tak sa mu pokazi skor ako tomu, co sa stara. A predsa sa vyznam tychto rebrickov nespochybnuje...
neregistrovaný "andree_cz"
11. 10. 2004 15:31
mitsi
Prinasi ti to neco? Mne to prijde dost ujety a nepohodlny.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Mitsi"
11. 10. 2004 18:23
Re: mitsi
Mně to stále ještě (po více jak 25 letech a 1 mil. km najetých km) baví!
neregistrovaný "Rab"
11. 10. 2004 19:21
Re: mitsi
No u me to bylo u vsech aut tak, ze jsem v prumeru jezdil se spotrebou, kterou uvadi vyrobce +- jako kombinovanou. Tzn. mel jsem auto, kt. melo psano 9.8l/100, skutecne, v prumeru mi "zralo" tech cca 10l/100. Ted mam psano 7.9 a opet jezdim cca za tech 8l/100. Tim myslim dlouhodobou spotrebu, nekdy se stane, ze celou nadrz vyjedu ve meste, to je spotreba vyssi, jindy naopak nizsi.

Abych to ale shrnul, spotreba mi vychazi tak, jak je uvedena v TP kombinovana.
neregistrovaný "Brázdič1"
11. 10. 2004 21:04
Re: mitsi
To Mitsi: Kolik ti je? >:D Možná je to osbní otázka, ale zajímalo by mě kdy z toho vyrosteš. >:D Někdy taky rád auto trochu proženu, ale s rozumem. Časem jsem zjistil, že jízda na hranici je celkem nepohodlná, nebezpečná a navíc je to zbytečně drahý přepich. Možná by se ti s tvým jízdním stylem vyplatilo koupit akcie nějaké ropné společnosti a taky nějakého výrobce pneumatik.

V Rakousku se nad dálnicí dají vidět takové hezké nápisy "Kdo jezdí pomalu, jezdí tiše". Jestli umíš Německy a někdy si je viděl, tak ses musel za břicho popadat :D
neregistrovaný "Mitsi"
12. 10. 2004 09:14
Re: mitsi
Pro Brázdiče: Je mi asi tolik, že "život je v pr...., a do důchodu daleko". Pravda, už z toho asi nevyrostu... Také jsem přemýšlel, že bych si na dlouhé trasy mohl pořídit přívěs s malou cisternou - ale blbě se s tím jezdí smykem. Obdobně na mých pneumatikách je po cestě "tam a zpět" na první pohled viditelný úbytek materiálu, o odřených bocích (nikoli o obrubníky) ani nemluvě. V mnou řízeném autě navíc pasažéři konečně objeví, k čemu slouží madla nad bočními okénky: jsou totiž nuceni to rychle objevit, nic jiného jim ostatně ani nezbývá, problém ale obvykle nastává u prostředního cestujícího vzadu...

Ale zase na druhé straně: Kdo jiný opravdu vyzkouší, co v těch vašich čtyřkolých miláčcích (a jejich pneumatikách, brzdách atd.) opravdu je. Marketing = velká lež o skutečných vlastnostech výrobku, resp. umění přesvědčit klienta, že právě tohle potřebuje. Já sám vím nejlépe, co potřebuji, kde to hledat a jak to najít! Ale je to stále těžší - bohužel, důsledek globalizace: my, klienti, jsme "násilím globalizováni", tj. přesvědčováni, že "to, co je dobré pro většinu motoristů třeba na jiném kontinentě, musí přece být dost dobré i pro nás...".

Ad Rakousko: Takových cedulí (rozhodně ne v Tebou uvedené dikci) jsem si nevšiml (v SRN ano). Zato jsem si všiml, že jezdí pomalu a nebezpečně. Pominu-li skutečnost, že právě Rakušané jezdí běžně i v létě (a to i na rychlých výkonných vozech) se zimními pneumatikami (na co přezouvat, vždyť zima je tu už za půl roku a přezutí přece stojí peníze; na co kontrolovat tlak v pneumatikách, na co...?!!!), pak jsi zřejmě neslyšel, jaký rachot dělá vůz obutý do pneumatik s hřeby (v Rakousku jsou povolené). A to už vůbec nemluvím o tom, že přes nálepku na zadním skle, že mohou jet s těmi hřeby max. 80 km/h, klidně si to valí 120! Když se za nějakého takového dostanu, živě si představím, jakou rychlost asi má takový hřeb uvolněný z pneumatiky při tomhle tempu. A pak dám (opět rychle) vale dobrému předsevzetí, že "dnes pojedu normálně"!
neregistrovaný "dabel"
12. 10. 2004 09:40
Bez nadpisu
Mitsi, tych Rakusakov si pekne vystihol ;) Este by som spomenul ich narodny sport, jazda v lavom pruhu co najpomalsie, hoci je pravy prud volny. Btw mozno mi vysvetlis hlasku na novych svetelnych tabuliach "Fahren auf Sicht", ktoru napriek solidnej nemcine nechapem (akoze vo vyzname "ked je znizena viditelnost, spomalte"???)...

Brazdic: Mitsi ma pravdu, tabule podobneho znenia su v Nemecku najma v usekoch s neobmedzenou rychlostou. Najdrsnejsi su dvaja supi s napisom "Rasser, wir warten!" ;) V Rakusku som videl akorat "reklamu" na pasy "Gurt sei Dank" (cez Rakusko najazdim tyzdenne asi 800km)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Miro11"
12. 10. 2004 09:51
Re: Re:
ked sme u rakusakov , tak to su pekne svine. Pravidelne kefuju cudzincov ale na vlastnych kasli. Chodievam tam lyzovat a nesvietenie aj pocas snezenia, jazda na letnych je u nich bezna. No a tak bohata krajina ma tak vela vrakov na cestach ze az. Len treba zliest z dialnice a uvidite ich vozovy park. A odomna vyzadovali dokonca aj retaze, od 15.10 maju povinne zimne gumy. Nemam ich osobne rad, ale lyzovacka u nic stoji za to!!
neregistrovaný "dabel"
12. 10. 2004 18:17
Bez nadpisu
Brazdic: Tu by som ale jednoznacne vinil toho Jeepa - ten truboropak od VM Motori bol znamy praskajucimi hlavami podla hesla "kazda jazda jedna hlava" (mal tusim 4).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "andree_cz"
12. 10. 2004 18:20
Bez nadpisu
Co bych za to dal kdyby na nasich silnicich byla takova pohoda a moralka jako ve vami zatracovanem Rakousku. Uznavam, ze to nejsou zrovna "motoriste" co se udrzby tyce, ale my Cesi jsme na tom stejne jeste hure. Taky ve vetsine zapadnich zemi je celkove plynulejsi provoz, kdy clovek nemusi mit porad nohu nad brzdou. U nas diky mnohym idividuim se clovek za volantem nenudi, ze jo Mitsi. Neni nic lepsiho nez kdyz protijedouci ridic bere zatacku smykem a ja cekam jestli mu to nahodou ustreli primo do protismeru, nebo kdyz nekdo hazi mysky.

Mitsi: Nerad bych ti delal nejaky psychologicky rozbor, ale mas nejake pratele?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Mitsi"
12. 10. 2004 20:58
Re: Re:
To andree_cz: Ano přátele mám, není to sice početná množina, ale opravdu hodně stálá. Pokud Tě děsí auto v protisměru jedoucí smykem, pak věz, že když to budu já, nemusíš se ničeho obávat: zásadně totiž nevyužívám celé šíře vozovky (jako mnoho dalších, kteří ovšem nejedou smykem), ale výhradně svého jízdního pruhu. Pokud nepojedu proti Tobě, ale budeš mnou předjížděn, pak Tě ujišťuji, že kromě event. tlakové vlny (mám dost velké auto), za níž se Ti tímto omlouvám, nebudeš ničím obtěžován, tím némě pak kvůli mně nucen nějakým způsobem korigovat svou jízdu: myšky rozhodně nikomu neházím, kolony předjíždím pokud možno jako celek a když to nejde, tak prostě nepředjíždím...

A ještě k té cizině: Budeš-li mít někdy příležitost v ní dlouhodobě pobývat a nedělat si obrázek jen podle toho, co vidíš a zažíváš, když určitou zemí projíždíš jednou za čas, tím spíše pak jako turista na dovolené, tak dozajista změníš názor. Také mne to postihlo: prvopočáteční nadšení bylo vystřídáno rychlým vystřízlivěním (od r. 1990 jsem prožil v zahraničí celých 10 let)...
13. 10. 2004 10:13
Re: Re:
Co sa tyka toho Rakuska, vodici su omnoho ohladuplnejsi ako v CR/SR. Uz len co sa tyka zipovanie z pruhu do pruhu, to u nas nikto nepozna. Ak dam znamenie, ze odbocujem, tak ma prve alebo druhe auto pusti, v Bratislave sa mi to stane iba nahodou. Ziadna agresivita az na vynimky, ziadne nezmyselne trubenie,...

Ak niekoho v Rakusku pustim, podakuje sa. Na Slovensku si vodic , ktory sa zaradil predo mna do pruhu a ktoremu som to umoznil, mysli, ze bol natolko rychly a sikovny, ze to zvladol som, ani ho nenapadne, ze som ho pustil.

Mam moznost porovnavat a na to nepotrebujem zit v zahranici 10 rokov.

Zas uznavam, ze rakuski vodici casto pomaly jazdia v lavom pruhu, ale reaguju na bliknutie, je pravda aj to, ze sa neunuvaju prezuvat zimne gumy na letne. Nie je to otazka penazi, skor lenivosti a tym, ze prevlada mylny nazor, ze zimne gumy maju v kazdom rocnom obdobi lepsie vlastnosti ako letne.
neregistrovaný "dabel"
13. 10. 2004 10:24
Bez nadpisu
Lubos: Vodici v CR a SR su velmi agresivni a casto sa "nevyjazdeni" vodici snazia ist prilis rychlo ("fuf, vona ta Octavka ale slape, ne jak moja stara stodvaca, sag sa mi nemoooze nic stat v takom aftiaku") - vecne lepenie, blikanie aj v pripade kolony atd.

Rakuski vodici maju uplne iny styl. To pomale jazdenie v lavom prude, nesledovanie spatnych zrkadiel... Ano, proti SR sa moze zdat ta premavka plynulou a kludnou (co aj je), ale osobne mi omnoho viac vyhovuje jazdenie po Bavorsku (napr. mnichovski soferi su az extremne tolerantni) - aj ti "pomali" su totiz "vycviceni", ze sa moze zozadu prihnat auto rychlostou dvojnasobnou. No a taky Svajc je kapitola sama o sebe...
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "dabel"
13. 10. 2004 10:26
Re: Re:
Jo a este jedna vec - to ma na Rakusku vytaca najviac - rakuski cestari. Zvladnut vyvolanie dopravneho kolapsu vo Viedni v piatok o polnoci (relativne casta vec), to chce kus talentu a rozvazneho myslenia...
neregistrovaný "Mitsi"
13. 10. 2004 11:02
Re: Jak se jezdí v kterých zemích...
V každé zemi se jezdí dost jinak (mohu podrobně referovat o "skutečné realitě" na silnicích ve Francii, Švýcarsku - zde je to třeba ještě rozdělit na románskou a německou část, Itálii, Španělsku, Německu, Dánsku a Rakousku. Ale pokud bych měl obecně porovnat stav v západní Evropě a u nás, vypadalo by to asi takhle:

- Základním rozdílem je míra tolerance a respektu k potřebám druhých, která se odvíjí od míry osobního sebevědomí řidičů, jako příslušníků daného národa. Jinými slovy: Situace na silnicích zcela přesně odráží celkovou atmosféru ve společnosti!

- Pokud je výsledkem chování řidičů v provozu vznik krizové situace hrozící nehodou, pak je převažující příčinou takového vývoje: 1/ v západní Evropě neumění řidiče (řidičů) - s výjimkou Francie (viz bod 2); 2/ v ČR sviňárna (platí i pro Francii), schválnost či prostá laxnost ze strany některého z účatníků provozu "na místě krize".

- Pokud někde vzniká kalamitní situace nezpůsobená živelní katastrofou, pak se jedná o důsledek jednání cestářů či "snahu o řízení provozu" policisty (platí zejména pro Rakousko a ČR).

PS: O tom, jak Rakoušané opravdu jezdí, bych mohl psát romány. Za největší rozdíl oproti zbytku vyspělé Evropy však považuji to, že když dojedou např. kamion, tak nepředjíždějí, a když už předjíždějí (a to vč. na dálnici), tak se pokud možno zdržují co nejdéle na úrovni předjížděného vozidla, aby pak (po zařazení zpět do svého jízdního pruhu) přidali... Tenhle "národní fenomén" mi zatím nikdo nedokázal vysvětlit.
13. 10. 2004 11:18
Re: Jak se jezdí v kterých zemích...
dabel

ta polnoc sedi... :)

ale ono to je vacsinou o tom, ze sa snazia cesty opravovat v noci, co ma svoju logiku...predsa cez den je premavka hustejsia.
13. 10. 2004 11:27
Re: Jak se jezdí v kterých zemích...
to Lubos1: tuto logiku chapem, ale skus mi, pls, vysvetlit, preco v klude odstavia 3 jazdne pruhy zo styroch? Ved to sposobi okamzitu zapchu aj 24.12. o 19:00 ... :x
neregistrovaný "dabel"
13. 10. 2004 11:46
Re: Jak se jezdí v kterých zemích...
SirAnton dobre pise (je vidiet, ze sa po cestach pohybujeme na rovnakej trase a v podobnych casoch ;)) - taka streda o polnoci, to pochopim... ale piatok pred predlzenym vikendom, ked cez Vieden idu tisicky aut, vtedy to proste pochopit NEMOZEM...
13. 10. 2004 12:18
Re: Jak se jezdí v kterých zemích...
3 pruhy zo 4 ... priznam sa, toto som este nezazil, ale beriem, nic nie je dokonale. Ja sa ale snazim porovnat 'pracu na ceste' na Slovensku a v Rakusku, kde pracuju prevazne v noci. na rozdiel od Slovenska, kde sa nielenze v noci nepracuje, ale dokonca ani cez vikendy. Najviac ma dozere, ked vidim v pracovnu dobu zuzene pruhy ci uz na dialnici alebo v BA a ziadneho robotnika. Takto su zuzene pruhy cele tyzdne a nic sa nedeje.
neregistrovaný "Mitsi"
13. 10. 2004 12:25
Re: Jak se jezdí v kterých zemích...
A ted si predstavte, ze ja po te "Tangente" (ti, kdoz onu trasu znaji, vedi, o cem hovorim) jezdim min. 1x, ale spise 2x denne, vcetne casu nejvetsich dopravnich spicek!
13. 10. 2004 12:53
Re: Jak se jezdí v kterých zemích...
Ja po Tangente jazdim tiez 2x denne, resp. jazdil som, teraz sa jej snazim vyhybat, t.j. ak idem po dialnici z BA a potrebujem sa dostat na Gürtel, neodbocim tam, kde vsetci :), ale pokracujem dalej akoby na Erdberg, potom dolava - dalsim mostom.

Rano idem z Floridsdorf zas na Gürtel po Tangente (po meste je to este horsie) a zapchy su tam pravidelne, aspon od 7:30 - 10:00. A to nehovorim, ked sa nahodou stane nehoda.

Este aby som porovnal ohladuplnost a agresivitu vodicov v AT a SR prave na tej nehodovosti rano. Skoro kazdy druhy den je na Novom Moste v BA nejaka nehoda, na Tangente ju zazijem 1x za 3 tyzdne.
neregistrovaný "dabel"
13. 10. 2004 12:59
Re: Jak se jezdí v kterých zemích...
Tangentu risknem v pondelok rano o siestej, ked je este v pohode prejazdna. V piatok radsej idem cez centrum (na Steinhäusli rovno a potom okolo Schönbrunnu az po Sudbahnhof). Prave piatok vecer je oblubenym terminom na spominane experimenty "kolko hodin sa bude cakat, ked zavrieme tri prihy?" - sam som tam stal v zapche od jedenastej do jednej v noci...

Ad prace na ceste: ono ich je takych "opustenych" rozkopavok dost. Osobne nechapem most kusok za Salzburgom smer Mnichov, ktory je rozkopany, odkedy jazdim. Nikdy tam nikto nie je, len zuzenie a sestdesiatka.
13. 10. 2004 12:31
Re: Jak se jezdí v kterých zemích...
to Lubos1: na SK je to v tomto smere uuuuplne v *. Aj ked som sa minule dozvedel (od cloveka, co take prace robi), ze ak sa kope napr. kanalizacia pod cestou, tak to treba nechat nejaky cas (aj polroka) odstat. Inak ze to povoli a klesne, co sposobi dalsie kopanie. Neviem to celkom fundovane posudit, ale v DE/AT som to takto robit nevidel.

Ked sa vsak rozpamatam na krizovatku pod hl. stanicou v BA, tak tam svojho casu hosi fachcili cele noci, aby to bolo co najskor hotove. Problem by som teda videl v objednavani podobnych prac mestom, prip. kompetentnym spravcom cesty. A vieme, ako to na SK chodi. Ty das zakazku mne, ja Tebe navysim konto a na "detailoch" samotnej prace az tak nezalezi. :?