10 komentářů
Tramvaj má přednost vždycky, protože je to tramvaj a protože ji často řídí pako.Já bych to teda nezkoušel.Bude zvonit, zvonit....a nebrzdit.
A jinak:na ten tramvajový pás se může?Nevím.
A jinak:na ten tramvajový pás se může?Nevím.
Opravdu ma prednost vzdy. Hodne lidi si mysli, ze na tramvajovy pas nesmi jen tehdy, kdyz je zvyseny, ale obecne se po nem nesmi jezdit nikdy, az na pripad, kdy je tam vyznacen regulerni jizdni pruh...
pro brnaky - treba ulice Veveri - zadny pruh tam vyznaceny neni, takze se po kolejich nesmi, i kdyz jsou v urovni vozovky - vyjimka: odbocovani nebo objizdeni prekazky
pro brnaky - treba ulice Veveri - zadny pruh tam vyznaceny neni, takze se po kolejich nesmi, i kdyz jsou v urovni vozovky - vyjimka: odbocovani nebo objizdeni prekazky
Ale ve skutečnosti má přednost vždycky. Proti spřáhlu 0,8 mm plechu nic neznamená. :?
Ve vsech jinejch pripadech tramvaj poustim a ani mi to tak nevadi, MHD se v ramci moznosti snazim poustet vzdycky, jelikoz s ni sam casto jezdim tak chapu, ze stihat nejaky jizdni rady v zabouchany Praze neni zadnej med.
A naopak - v mestach, kde su elektricky, su ludia na ne zvyknuti natolko, ze im inekedy beru prednost aj v tych malo pripadoch, kedy ju maju mat. :-!
Pre elektricku platia tie iste hlavne a vedlajsie cesty, ako pre auta, tie iste znacky "daj prednost v jazde", pravidla pravej aj lavej ruky.
Jedinou vynimkou je pripad, ked elektricka odbocuje doprava zo svojho stredoveho el. pruhu. Vtedy krizuje auta, ktore idu priamo po jej pravej ruke, no aj tak ma prednost.
Elektrickovy stredovy pruh moze byt vyuzity na odbocovanie (elektricka vsak nesmie byt obmedzena), no u nas (Kosice) je zvykom vyuzivat ho ako pruh urceny na predbiehanie, pripadne na statie pred semaformi.
kdyz odbocuje pres Tvou trasu a blika pri tom. Tzn odbocuje do prava, krizi Ti cestu a blika pri tom do prava. Stejne tak ma prednost, pokud Ty odbocujes do leva pres jeji trasu-koleje (ona jede rovne),...prednost ma samozrejme i tramvaj protijedouci. Bydlim v centru Prahy 23let..