Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

49 komentářů

Zdravím všechny účastníky fóra....Začínám se zabývat výběrem nového vozu, mezi mé favority VW Passat (na jaře 2005 nový model,cena ve hvězdách, ale vypadá to že bude asi hodně vysoká),Toyota Avensis (pěkné autíčko spolehlivé,bezpečné, ale výkonově no nic moc). Dnes jsem se svezl s Hondou Accord 2,2 i-DTDi ve verzi Sport. Zajímalo by mně jak jsou majitelé tohoto vozu spokojení se samotným autem a mimo jiné taky ze zajištěním servisu,spolehlivostí,ceny náhradních dílu atd. koupili by jste si ho opět nebo to bylo šlápnutí vedle? Děkuji všem za Vaše názory
Z toho, co jsi vyjmenoval bych rozhodně volil Hondu. Všechny ty vozy znám dost dobře, ale žádný osobně nevlastním.

Jinak verze "Sport" u Hondy Accord se liší pouze podsvícením přístrojovky (červená barva - osobně mi vadí), jiným "ospojlerováním" (zbytečnost, která pouze zvyšuje odpor vzduchu), většími předními brzdami (ale to platí zřejmě jen u benzínů, diesel má podle mne ony větší přední kotouče vždy) a hliníkáči (prima, jsou originál japonské, tj. s vyvložkovanými dírami pro šrouby a středící trn - super kvalita!). Závěr: vzal bych jinou verzi s originál hliníkáči.
najezdím ročně kolem 30-40tisíc km tak bych raději vzhledem k hospodárnosti volil diesel,proč jiný model a který konkrétně?
Protože mi silně vadí to červené podsvětlení přístrojovky a ony nižší spoilery (níže protažené nárazníky) také nejsou příliš praktické, nemluvě o tom, že kvůli zvýšenému odporu vzduchu snižují maximálku. Tak jaký tedy model? Executive!
na avensisu mi taky vadil slabsi motor, sice super v emisich, ale vykonostne uz pokulhava DZAMBO
Ještě k Avensisu D4-😱 Poněkud nechápu, že mi prodejce nabídl "originál" přečipování na Avensisu Verso, ale pro "normální" Avensis to údajně není možné. Přitom ty motory jsou podle mne naprosto shodné...
modus ponens
to vanquish: poradil by som Ti najprv vyriesit otazku servisu. Ak mas dobre servisne zazemie (t.j. znameho v Honda servise, prip. viac nez jeden servis v blizkom okoli s dobrymi referenciami), tak kludne nad Accordom uvazuj a vyberaj. Napr. na Slovensku je to so servismi Honda biedne (aspon v okoli BA). Uz len preto by som v opatovnom rozhodovani posunul Accord na posledne miesto mojho uzsieho vyberu.

Mnoho ludi tento aspekt uplne prehliada. Mozno prave preto je uroven mnohych servisov taka, aka je. :x

Na zaver: kedy chces kupovat? Avensis ma prist s novym dieslom, ktory bude o "cosi" silnejsi 😉 , no priznam sa, ze neviem kedy a kolko bude stat. Na Passat radsej zabudni, pokial chces mat (aj) v buducnosti kludny spanok... 😊
jak je na tom se spolehlivostí? koupili by jste si toto vozidlo znovu nebo by jste dali přednost něčemu jinému?
Asi nikdo nemá Hondu Accord,nebo je s ní tak znechucen že se nechce chlubit se zklamáním 😞
Lubos.1
No buhuzial kvoli vysokej cene nie su predajne vysledky take, ake by si Honda priala. Aj ked sa jedna o vynikajuci voz s vybornym motorom.
Myslím že cena nie je až taká prešvihnutá vzhľadom na základný motor so slušným výkonom. Keď si pozrieš cenu konkurencie s podobným motorom tak si približne na rovnakej úrovni(väčšinou 😉 ).
modus ponens
to 911T:

snad Honda znizila ceny? 😄 Ked som vyberal auto ja (rok 2003), tak sedan s 2.0 motorom stal v zaklade 950tis., co je teda dost, najma ked uvazim, ze tam neboli niektore potrebne doplnky. Presne si to uz nepamatam, ale vysledny cenovy rozdiel oproti M6 a Avensisu (v porovnatelnej vybave) rozhodne nebol nepovsimnutelny.

Btw., Ty rad platis, ked netreba? 😉
Sir Anton: povedal som s porovnateľným motorom! 6-ka s s dvojlitrom stojí cez 900 000, AVENSIS takisto. 😉
modus ponens
Aj porovnatelnou vybavou? 😄 Je pravda, ze ja som 2.0 benzin nechcel (to uz by som volil asi diesel), ale predsalen sa mi videlo drahe, ze "zaklad" stal 950, pricom tam nebol PP, tusim hmlovky, bol to "iba" sedan + ine veci (ktore si uz nepamatam), ktore pri dorovnani vybavy na vybavu M6/Avensisu zvysili cenu na melon. A to nepocitam (ne)ochotu predajcov dat nejaku zlavu. :?
Ale myslím že má ACCORD zase pár iných vecí čo Tí dvaja nemajú. Tiež som nedávno tieto autá porovnával. Okrem toho si myslím že auto ako celok je predsa len tá HONDA najlepšia. Aspoň mne sa pozdáva viac. A HONDA ani nepopiera že s ACCORDom mieri trochu vyššie(tzn. prémiový segment ako C-čko, 3-ka, A4-ka, X-ko atď.). :roll:
modus ponens
Co takeho ma Accord? Teda, ak neratam rozdiely medzi VTEC a VVT-i (rozne ponatie a zelany efekt) a motormi ako takymi. Podla mna spravila Honda velku chybu, ked prestala vyrabat dost podarenu a oblubenu 1.8-ku.

K tomu miereniu na premiovy segment: nesedi to, ked si porovnas cenniky v inych krajinach. Uz som to kdesi pisal, ze napr. v CZ je 2.0 kombik Accord lacnejsi ako 2.0 kombik Avensis. Ze by Honda mierila na premiovy segment velavyznamneho slovenskeho trhu? 😉
Nepamätám si už presne rozdiely vo výbavách a ani sa mi nechce sa v tom zase hrabať. Až tak ma to nežerie... >😁 .

ACCORD do prémiového segmentu nemieri ani tak cenou, ako poňatím auta. Mám na mysli výkonný motor v základe, dynamické jazdné vlastnosti, hodnotné materiály (chrómové kľučky, lišty, spojlere, atď.). :roll:
modus ponens
Presne taky pocit som mal, ked som bol v Honda stanku, ze musim riadne priplatit za to, aby som mal Hondu. Nie za nieco, co realne vyuzijem (lepsi motor, vacsia vybava, viac miesta, vyssia spolahlivost, nizsia spotreba a pod.), ale asi za napis Honda na aute, prip. tie chromove klucky a pod.. Neviem preco, ale akosi sa mi v tom momente vynorila predajna politika a pristup VW koncernu vratane Skody... :?
Tak to si vedľa. Ako som už spomenul, ACCORD je cenovo úplne porovnateľný so svojimi konkurentami s rovnakým motorom. A všetko čo si napísal že chceš reálne využiť, je v ACCORDe už v základe. Nie ako vo VW, či v ŠKODE. 😉
modus ponens
Myslel som to inac. Proste ked som pozeral Accord, bol drahsi ako M6 a Avensis a mal horsiu vybavu, mensi priestor vnutri a ovela horsi pristup predajcu. Asi som pozeral v zlom case - Accord bol novinka a v Honde si zrejme mysleli, ze sa ludia budu trhat, len aby ho mali hned na druhy den doma. Aby som nekrivdil len Honde, podobne sa spravali aj v Mazde a dlhodobo sa tak spravaju v Skode. Preto to prirovnanie ku VW (pristupom predajcov).
Ale zľavy bez akcii nie sú obvyklé nikde. Predaj automobilov nie je ako obchod niekde na trhu. Niekedy sú predajcovia nútený predávať za ceny aké im diktuje importér značky. A máš pravdu že čím je model novší, tým menej vychádzajú zákazníkovi v tomto smere v ústrety. :roll:

Ale prístup predajcu k zákazníkovi by som neškatuľkoval podľa značky. Sú proste ľudia s rôznym prístupom. Nie je to však filozofiou značky. Keby si navštívil predajňu v inom meste možno by bolo správanie úplne iné. :roll:
právě že cena se mi zdá celkem ok,samozřejmě že je to balík peněz ale když porovnám s ostatními tak se to dá zvládnout,možná že se něco ukecá u dilera 😉
Nevím jak ostatní kupující nových vozidel, ale já bych se určitě informoval u dealera jestli mi je ochoten dát nějakou slevu.Pokud by to nevyšlo tak bych mu napsal mejl že jsem za určitý typ vozu a výbavu ochoten zaplatit určitou částku. Vyšlo mi to už jednou tak proč to nezkusit znova :-! samozřejmě že takovým způsobem nemůžete kupovat Porsche nebo nejdražšího medvěda ale u aut masovějšího charakteru se to dá skusit.... 😉
Jasné, ako hovorím. Záleží len od prístupu jednotlivých predajcov a ich možností. Keď môžu, auto predajú. 😉
Kupoval jsem auto před 3mi měsíci. Mám kamaráda u VW a docela jsem i chtěl Passata, ale cenově je (se srovnatelným motorem) o dost výše než Acco.

S Avensisem jsem se byl projet, ale podle mého názoru je to takové hodně spotřební auto, které nemá duši. Jasně, zní to divně, ale prostě mi to auto ničím nenadchlo - úplně tuctovej interiér, nepohodlný sedačky a nic moc podvozek (asi až moc komfortně nastaven).

No dopadlo to tak, že jsem koupil Acco 2.2D Sport a je to super kára. Ten motor je fakt dobrej, super výkon a krásně tichounkej. Podvozek je dokonalej, auto jede přesně kam chceš, i když jsem si na to musel trochu zvyknout, protože ten multilink vzadu je jinej než klasické zavěšení. Interiér je překjrásnej, sedačky perfektně drží, jen jsou možná trochu tvrdší (mě to neva) a jsou v kombinaci kůže/alcantara. Vývaba je komplet, nevím co by si člověk mohl víc přát.

Jo jinak verze Sport nemá spoilery - ty jsou za příplatek (předek a zadek po 14tis. a prahy cca 16tis.). Křídlo je za hubičku - asi 8k >😒] .

Pokud nechceš čekat na nového Passata, tak vol jednoznačně Acco!

Ale jednu velkou nevýhodu oproti mému starému autu (Peugeot 406 HDi 90PS) to má - kurevsky jsem zrychlil 😜

PS: o spotřebě 5.4l si nech zdát, když jsem jel piánko, tak jsem se dostal na cca 6.2, a když jedu kotel tak to papá tak 7lit/100km
Píšeš že máš komplet výbavu; to máš aj počítač? Myslel som že do Accorda ho nedávajú . . .
To Dusan: Honda palubní počítač neumí 😁
Lubos.1
Honda uz montuje PP do Civicu aj do novej FR-V, ale v Civicu ma iba niektore funkcie, v FR-V neviem.
Ten počítač nedávajú preto aby ľudia neprišli na podfuck s kombinovanou spotrebou 5,4l u 2,2 i-Ctdi :?:
Ak sa dokážeš krotiť tak to nie je nedosiahnuteľná spotreba. 😉
Možno tak na Bore TDI ale mne to nejde do hlavy aby z objemu 2,2 niekto dosiahol PRIEMERNÚ spotrebu 5,4l; veď to by sa hošík musel sakra krotiť a jazdiť ako dôchodca a na to si určite svoju Hondu Sport nevybral
O to tu predsa vôbec nejde. Je samozrejme že 90% majiteľov nejde so spotrebou pod 6litrov. Ide o to že sa to reálne dá ak sa niekto snaží. 😉
Ked je tu uz rec o spotrebe, tak pripomeniem, ze tento i-CTDi prekonal minuly rok rekord v spotrebe v kategorii 2-2.5 litra. Ta spotreba bola dosiahnuta 2 beznymi seriovymi accordmi 2.2, ktore nahodne vybrala myslim FIA. Vysledok bol 3.04 l/100km. Okrem toho tie accordy dosiahli zopar dalsich rekordov v rychlosti a zrychleni, ale o tom sa tu uz asi pisalo..

To, ze bezni majitelia accordov sa nevedia zmestit pod 6l ani ked sa snazia, je ich problem.
To vieš, ACCORD sa nekupuje kvôli nízkej spotrebe.
modus ponens
Ale motor 2.2 CTDi asi aj ano. Inak by ludia brali 2.4 benzinak, nie?

Poznam len velmi malo ludi, co si kupili diesel a nezohladnovali pritom spotrebu...
Jasné, spotreba je dôležitá ale auto by si nekúpili keby nemalo 140PS.
modus ponens
Kto kupuje Accorda, ma na vyber tusim 3 motory. Z toho 2 su benzinove, jeden je i-CTDi (diesel). Neviem teraz spamati ceny 2.2 a 2.4, ale ak by bola nafta o tolko drahsia nez benzin, ze by sa cenou spotreby tieto dva motory vyrovnali, asi by vyrazne poklesol pocet majitelov tohto diesla. Tym ale netvrdim, ze by bol nulovy.
Nerozumiem úplne ako to myslíš, ale rozdiel medzi benzínom a naftou je tuším okolo 100tis Sk.
modus ponens
Diesel je o 100tis. drahsi ci lacnejsi ako 2.4 benzin?

Ja som to myslel tak, ze pokial by cena 1L nafty bola o tolko vyssia ako 1l benzinu, ze by spotreba 2.2 diesla vysla cenovo narovnako so spotrebou toho 2.4 benzinu, tak by sa dost velke percento majitelov 2.2 CTDI rozhodlo pre benzinovu variantu Accordu. Tym chcem povedat, ze ta marketingom deklarovana spotreba, prip. dieslova spotreba ako taka, hra dost velku rolu pri rozhodovani.

Druha vec je, ze ked si niekto kupi auto a chce dosahovat papierovu spotrebu, nemoze cakat, ze sa tak udeje pri dravej jazde., najma pokial sa jedna o auto s velkou vykonovou rezervou.
Takže teraz to viem presne: 2.0 879 000

2.2 989 000

2.4 1 079 000

ACCORD je vyslovene dynamický voz. Už len tým že sa doňho slabé motory nedávajú. To že je diesel navyše úsporný je len ďalšie plus pre dynamicky založených majiteľov.
Pre všetkých mladých, dynamických a flexibílnych:

[odkaz]
Viados: ten článek se mi líbí, ale jak souvisí s Hondou Accord ?
matuS
asi ho nasralo to klise - spojenie "dynamicky zalozenych majitelov" 😁
modus ponens
Mate niekto (novy) Accord v BA? Ako je to s Honda servisom ako takym?
to matuS: přesně tak 😁
To TopGun😒br />
Tie testy boli vybrate a koncipovane tak, aby v nich Accord vyhral (napr. najuspornejsi 4valec) pritom okolo toho objemu uz zvyknu byt 5 a 6 valce. Beznemu uzivatelovi je taka informacia naprd ze jeho Honda dosiahla na nejakom okruhu fantasticku spotrebu 2,5l, ked on jazdi v realnych podmienkach. Feferoni skusali naftoveho Acorda a dospeli k tymto zaverom: 1. VYKON 103 kW -> z objemu 2,2 nic moc - Alfa ho ma z objemu 1,9 2. KRUTAK 340nm -> nic moc - Ford ho ma z tohoto objemu 400nm 3. SPOTREBA 5,4l -> tak tu sa sekli rakosnici najviac,

ponevadz v teste vysiel priemer hladkych 8 litrikov; ktore bolo treba vypocitat systemom plnej nadrze, ponevadz Honda do Accorda palubny pocitac nedava. ZAVER: len pre fanusikov Hondy, inak sa omnoho lepsie oplati Mondeo 2,2 TDCi alebo Alfa 156 2,4JTD, ktore su lacnejsie, maju lacnejsie ND a rozsiahlejsiu vybavu.
To Dusan: Obě auta, s nimiž srovnáváš Hondu, znám dost dobře.

Alfa Romeo 156 2,4JTD má sice výkonově naprosto fantastický motor, bohužel ne příliš kultivaný z hlediska jeho zvukového projevu a "vadnoucí" nahoře. Zato táhne prakticky od volnoběhu a bez turbodíry. Kromě toho má Alfa 156 vynikající jízdní vlastnosti (navzdory hodně těžkému motoru - ve srovnání s benziňáky), fantastické řízení a brzdy. Bohužel veškerý požitek z jízdy se vytrácí při hodně rychlé jízdě po dálnici, a to zj. pro nepříjemný aerodynamický hluk a nepříliš vhodné nastavení podvozku a zpřevodování pro tento účel (alespoň v prázdném stavu, tj. pouze s řidičem na palubě).

Mondeo 2,2TDCi má rovněž výborný motor, zvukově a vibračně kultivovanější než Alfice, ovšem s poměrně malou ochotou spolupracovat "dole", výrazným turboefektem a nižším rozsahem využitelných otáček. Podvozek a brzdy OK, ovšem řízení a řazení o dost horší než v Alfě. Naopak vnitřní prostor vynikající a přizpůsobení dlouhým trasám po dálnici optimální.

Honda Accord má bezkonkurečně nejkultivovanější motor a nejširší rozsah využitelných otáček - je to zřejmě asi vůbec jediný dieselový motor na trhu, který bych já, jako zarytý "benzinista", byl ochoten akceptovat. Jízdní vlastnosti, brzdy a řízení jsou na úrovni Alfy, ovšem vhodné jak pro ostrou jízdu po klikatých okreskách, tak pro "polykače" kilometrů na dálnici. Vnitřní prostor je lepší než u Alfy 156, ale horší než u Mondea. A náhradní díly budeš s největší pravděpodobností "nepotřebovat"...

Takže asi tak. Každému, co se líbí a vyhovuje více!
Lubos.1
Ford Mondeo ma 360 Nm, 400 iba kratkodobo (overboost), tak nezavadzaj. Ale je pravda, ze je vyssi aj vykon (114 kW vs 103 kW) aj toc moment.

Na druhe strane je motor v Mondeu hlucnejsi a da sa menej tocit. Motor v Honde ma trochu benzinovu charakteristiku a je kultivovanejsi. Ide lepsie a plynule do otacok, pricom TDCi sa TROCHU podoba TDI s ich typickym turbo-efektom.

V Alfe som nejazdil, takze neviem. Na druhej strane som nejaky zahriaty diesel v Alfe pocul a bo urcite hlucnejsi a vibrujucejsi ako v Honde.
Mondeo je typicky priklad, ako papierove hodnoty zavadzaju. Maximalny vykon je pri 3500, a krutak 360Nm je dosiahnuty az pri 1800. To znamena, ze vyuzitelny rozsah otacok je ledva 2000. Motor sa da tocit aj vyssie, no tam uz rychlo vadne (aj preto je max. vykon tak nizko).

Suhrn - spicata krivka priebehu momentu a maly pouzitelny rozsah otacok.

Naproti tomu Accord - velmi siroky rozsah, krutak nizsi, no plochejsi priebeh, nemas potrebu preradovat, tocit mozes po obmedzovac.

Dusanko: Tie testy neboli nijako vybrate ani koncipovane. Tie testy robi FIA a Honda sa do nich prihlasila. FIA nahodne vybrala 2 Accordy a islo sa. Jasne, ze asi nikto so svojim accordom taku spotrebu nedosiahne, ale stale je tu ten fakt, ze tento motor tu spotrebu dokaze a ine auta nie, z coho vyplyva aj vecsia pravdepodobnost, ze Accordy 2.2 su uspornejsie, nez napr. to Mondeo (o nejaky liter zerie viac)..